Majd jön ide is mindjárt a BKK-s valaki és jól megmagyarázza, hogy de igen, az igenis egy jó megoldás és milyen jól is olvasható. A járművezetőnek... :-(
A túl sok időre egy jó példa: a 140-esen van olyan, hogy a Nagyszeben út és a Gazdagréti út közé 3 percet ad, amit akkor is megtesz a busz 2 perc alatt, ha 25-tel gurul végig. A VT-s 153-as ugyanezen két megálló között 0-1-2 percet kap napszakonként változva.
Más: jók az elsőajtós járatokon a kis zöld táblácskák!
Üdv. Egy kérdés: Jelenleg is hírdet a Transman sofőrfelvételt. Vajon miért, mivel nemrég még létszámstpo volt érvényben? Hirtelen sokan hagyták el ezt a jó céget ( :) ), vagy valami más áll a háttérben....? Lehetőleg valami bennfentes válaszoljon, aki konkrétumokkal tud szolgálni, ne találgassunk még többet ! Köszönöm.
Nem. De általános a városban szinte mindenhol, tegnap kétszer is előfordult velem, lentebb említett 5-ös buszon, de előtte a Gazdagrétről jöttem, ott is leállt valahol a nénike aki vezette a buszt. Természetesen előtte is, utána is padlógáz, intenzív fék...
Legtöbb esetben tapasztalataim alapján a sietés amellett, hogy adódik egyfelől a gyér utasszámból is, előferdül akár csúcsban is, tömött buszon és ez csak is kizárólag az utasokat krumplinak néző, a padlógáz és intenzív fékezést ismerő jvezek sajátossága. Tegnap este, Rákos felé teljesen telepakolt 5-ös busz, C2-es, Erzsébet királynénál bemondjka a sablon szöveget, motor leáll, 2 perc várakozás kb, utasok morognak. Az egyik középkorú nő meg is említette a jveznek miután elondult és a Laky Adolfig mint a süket a csengőt úgy nyomta a gázpedált, Lakynál intenzív fékezés... kb olyan stílusban mint aki késik és próbálja behozni, pedig épen ellenkezőleg.... és mint írtam, nem egyedi, sok jvez ezt csinálja.....
A sietésnek vonaltípustól függetlenül hibának kellene lennie. Sokkal nehezebb a sietésből fakadó menetrendi egyenetlenséget ledolgozni, mint akár egy teljes vonalcsoportot mondjuk +8-cal közlekedő járathoz igazítani. Ugyanakkor a jellemzően sietős vonalaknál érdemes lenne megnézni, hogy mi volt az átlagos sebesség a vonalon és hogy mennyire volt általános az egyes járatok esetén. Ez alapján, ha mondjuk 30-35 körül gurultak a gjv-k az egyes megállóközökben, akkor nyilván nem arról van szó, hogy hülyére rohanják magukat és így jön össze a mínusz hat perc, hanem (esetleg csak egyes időszakokban) nincsenek utasok, túl sok idő van, egyéb.
Én egyébként a témához visszatérve, azt a mostanában elharapózó gyakorlatot nem értem egyes jvezek részéről, hogy a közbenső menetrendi pontnál várakozik 1-2 percet, mert siet. De akkor a megállóból kiindulva ismételten miért nyomja annak a szerencsétlen busznak, mint süket a csengőt? A múltkor direkte figyeltem az egyik BKV vonalon, Volvonál, hogy 2 perc sietéssel beért a Futár szerint, bemondatja a sablon szöveget, még a motort is leállítja, 0.0-nál indít, ajtót zár és nyomja a busznak ami a csövön kifér és a következő megállóba már 1.5 perc sietést ír neki a Futár, mire a megállóból elindul (egy felszálló volt), már 2....
Ha BKK ellenőrzésbe fut bele, akkor akár az állásába is kerülhet már első alkalommal. Gyakorlatilag a beosztott diszpécser hangulatától függ meddig megy el. Jelenleg a bevett gyakorlat az üzenetküldés. Van olyan díszpancser aki már 1-1,5 perc eltérésért jelez (főleg sietésnél), van aki csak 3-5 perc körül.
Kiirtam a rendszamos topikba aznaprol a rendszamokat, utana lehet nezni. A Volvo (F4) volt az elso ami fel ketto tajaban jott, utana levok mar biztosan borultak, mert mindegyik elobb jott 5-10 perccel. Magaspadlos is ugy jott, hogy a sajat ideje elott 4 perccel. Ha az elotte levo kesett volna 6 percet, akkor az C2 lett volna. Nem neztem el semmit. Lehet, hogy menetido-elhuzas volt, mert az egyik IK lerobbant. De ez itt OFF, ugyhogy pont.
Asszem szombaton. A magaspadlos/alacsonypadlos forgalmikbol nem volt nehez megfigyelni es megfejteni hogy minden elobb jott. A kulcs az egy szem Volvo volt, szoval a Moriczrol idoben kellett jonnie mindennek.
Türelmetlen BKK-s diszpécser 1,5 perc sietésre is küldött már üzenetet a gkv-nek, de például olyan fantasztikusan unalmas és lassú vonalakon mint a 258-as a 6-8 perc sem kizárt sajnos. Sokan vannak úgy, hogy a Regényes utcához igyekeznek már késve érkezni, de ha az nem is sikerül, mindenképpen +2-3 perccel indulni, mert lehetetlenül sok idő van. Igazi felüdülés a 150-esen menni utána :-)
Először is. Nagyon remélem, hogy mire ezek a kocsik 24 évesek lesznek, eljutunk arra a szintre, hogy ne kelljen megvárni, hogy egy kocsi 24 éves legyen (állapottól függetlenül).
Másodszor, a tt. azért írta, hogy fuss neki mégegyszer, mert a MAN-ok esetében sem tudtad, csak egyetlen egyszer elmondani azt, hogy 1 éve, hogy ezek a kocsik itt vannak. :)