Az lehet, hogy ekkora az eltérés a fodrásznál, de a szolgáltatás is más. Ugyanannyi idő alatt vágja le, egyik helyen vacakol vele, másik helyen összecsapja? Ha az időráfordítás azonos, akkor valószínűleg ő ugyanannyit kap érte, a többit elviszi a bérleti díj, és a menőzés a jobb szalonban. Amúgy gondolom Te sem vásárolnál új autót valahol fusi műhelyből, így érthető, hogy erre is költeni kell.
Amúgy a hajvágás is lehet példa, de a rossz órás által elrontott óra nem javul meg magától, DE a haj kinő. Szóval jó órás kell és rossz fodrász. :D
Én elhiszem amit mondasz, de nézhetjük onnan is a történetet, hogy kis város kis foci, nagy város nagy foci csakhogy egy klasszikust elferdítve plagizáljak :)
Tudom, hülye példa de igaz: kedvenc fodrásznőm két helyen rendel. Egy kis üzletben a belvárosban és egy csilivili szalonban a plázában. Mindkét helyen ugyan úgy vágja le a hajam, csak az egyik helyen 1200 Ft-ért a másik helyen meg 6200-ért ;)
Nézd, a 70-80 ezer is túlzás. A 20 valahol az alsó tűréshatár. Szimpla, egyszerű felhúzós óránál nem mondom, a 10-15 ezer rendben van. Olcsónak olcsó - de meg lehet ennyiért csinálni. Kicsit szofisztikáltabb automatánál 15-20 ezer. Mint értelmes és alsó tűréshatár.
Ami ez alatt van - az egyszerűen nem jön ki. Nem jön ki az időráfordítás, akkor ezt valaki vagy hobbiból csinálja (a nyugdíj melletti fusizás is ez a történet - csak közben ezzel teszi tönkre a megélhetését azoknak, akik esetleg komolyan szerettek volna ezzel a szakmával foglalkozni) - vagy félmunka, gányolás lesz. Billegő-horgony ki, WD40 bele, benzines ronggyal kitörlés, horgony vissza, billegő kenése, elindul, hajrá... Kb. ezt tudom elképzelni a 3-5 ezres szerviznek. Vagy egyszerűen bolond és a maga ellensége, aki csinálja...
Tökéletesen, teljesen 100%-ig irreális (pláne a Junghans fedélzeti kronó) - nincs is hozzáfűzni valóm. Ez tényleg az a történet, amikor 3 ezerért szervizelik a kocsidat, olajjal, szűrővel, légszűrővel, üzemanyagszűrővel együtt. Képtelenség, még akkor sem jön ki egy normális műhelynek a puszta rezsidíja, szimpla működési költsége sem - ha az anyagot az utolsó darabig lopták...
Egy laikustól nem elvárható, hogy tudja "merre, hány méter", de amikor valamennyire hozzáértő órakedvelők ilyen szervizekbe viszik az óráikat, akkor nem is tudom, mit mondjak... Inkább semmit...
És a szép egyenletesen haladó másodpercmutató, az smafu? :) Elég drágán kezdődnek azok a kvarcórák, amik már utánozzák a mechanikusok apró lépéseit durva egész mp-es ugrálás helyett.
Ez így igaz. Nagyon imádni kell az óra lelkét annak, aki automatára voksol. Ha a hátlap még csak nem is szkeleton, akkor még vizuális varázsa sincs. Szerintem egy kvarcóra is elketyeg elemcserékkel évtizedekig. Van egy japánom a 80-as évekből és semmi baja. Egy minimális affinitással jó minőségű elemeket is tudunk benne otthon cserélgetni. A nyomáspróbát itt felejtsük el, de egy átlag felhasználónak amúgy is felesleges a vízállóság, elég, ha cseppmentes. Szóval egy minőségi kvarc. Aztán jön majd a szenvedély úgyis, lesz abból a 1, 2, 3 stb. további óra, de 30 év múlva is pontosak lesznek nulla forint ráfordítás nélkül is. Persze, ha galaktikus háború lesz, akkor nem lesz gombelem és az gáz :)!
Ha már szóba kerültek az olcsóbb automaták és a szervizelés... Én tavaly vettem két Orient automatát is, mindkettő 40 ezres kategória. Bár mindkettőt szeretem, erősen gondolkodom rajta, mi legyen a sorsuk 5-6 év múlva. Beszélgettünk az órás sráccal akitől vettem, azt mondja, nem jellemző hogy az átlagember olyan nagyon szervizelteti az óráit. Valószínűleg egy ilyen 40-50 ezres automata is elketyeg hozzányúlás nélkül akár 10 évig is, aztán kuka (vagy valami tűzoltás szerű miniszerviz pár ezerért, hogy menjen még egy picit), és vesz az ember másikat.
Én csak a szervizköltségek miatt nem beszélném le a kérdezőt az olcsó automatáról, hisz amit leírtam, az is lehet egy filozófia, még ha tőlünk órakedvelőktől távol áll is. Ismerkedni az órákkal, beleszeretni az órázásba jó lehet egy olcsóbb példány is, aztán ha elkapta a gépszíj, lehet gyűjteni valami komolyabbra :)
Épp ezért nem javasolnám az első órát kereső ifjúnak,hogy 50-60 ezres kategóriájú automatát vegyen.Mert majd ha cserélné értékesebbre,akkor fogja pont a tisztítás árát érni az óra.
:) Nagyon igaz. Az ilyenre mondják, hogy nem azt a 10 percet fizetted meg, hanem a mögötte lévő 20 évnyi tanulást! Ez mondjuk igaz is, de ebben az országban azért nagyon sokan vannak, akik felmutathatnak ennyi padkoptató évet és diplomákat, mégis minimálbéren dolgoznak, vagy inkább elmennek külföldre.
Nagyon eltorzult világban élünk. Egyfelől annak, aki minimálbéren vagy kicsit jobban (átlag béren) éldegél, annak hajmeresztő, hogy valaki azt a pénzt mondjuk 4db óra kitisztításáért (2 nap munka) megkéri. A másik oldalról is megértem a vállalkozót, mert amire kifizeti a járulékot és adót, addig egy peták nem marad a zsebében. A géppark soha az életben meg nem térül. És ez sajnos így van nagyon sok üzletágban. Sőt a félelmek is ugyanazok! Ugyan melyik hivatalos autó márkaszerviz az, amelyik valóban cserél olajat, nem csak bekönyveli :)? Csak eszmét futtattam, bocs...
Kedves APT, mondj már egy jó szervízt! Oda fogok járni, vagy akár hozzád is!
Én szívesen megfizetem a jó szervíznek a megérdemelt árat, de sajnos én pont azokkal találkoztam, mint amit Te leírsz, hogy van bejegyzés az óra tokban, de a szervíz abból áll, hogy bejegyzik, és nem csinálnak semmit vele, és ez még a jobbik eset. Éppen ez a bajom, megjegyzem, nem alkudtam.
Régebben leírtam már, hogy orosz, svájci órákat vinnék szervizelni, de már nem merem senkinek odaadni, mert eddig a sok helyen reklámozott szervíz csak rendetlenséget csinált, sőt számlapot is sikerült bezsírozniuk.
Az általam szidott szervízben a Seiko-t 5 ezer forintért szervízelték le...
A II. vh-s Junghans fedélzeti kronográfomat (olyan mint amilyen neked is van csak az ennyém sokkal jobb álapotban) is szintén 5 ezerért szervizelték le és még egy kissebb restaurációt is végrehajtottak rajta, mert az egyik mutatórol leesett a festkék egy kis darabon és így egy kissé megsárgúlt újság papirral pótolták.
Nézd, ez nem "csapágyrész kenése" kérdéskör, egyszerűen egy sima alap 2824 szétszedése, óramosóban tisztítása, összerakása, működésvizsgálata, beszabályozása 3-4 órás munka, ha nem jön össze semmiféle gikszer. És igényel egy ma már akár hobbi szinten, másodkézből, használtan összevásárolgatva is alsó hangon milliós eszközparkot - úgy, hogy tulajdonképpen nem beszéltünk komoly "órásmesterkedésről", nincs fúrás-faragás, eszterga még látótérben sincs, stb...
Egyszerűen nem lehet kijönni ebből jól annyiért, amit te emlegetsz, még akkor sem, ha zéró adót fizet utána valaki... Persze, tudom, még mindig vannak (már nem sokáig...) öreg órásbácsik, akik 3 ezerért leszervizelik az orosz órákat, mi több, tényleg szét is szedik, ki is takarítják ezeket - de ők azok, akik már régen nyugdíj mellett, pusztán időtöltésből, réges-régen leamortizált, már természetesen nem is fejlesztett, nem karbantartott eszközparkon, a már semmibe sem kerülő otthoni műhelyben unaloműzőként dolgozgatnak.
Lehet erre mondani, hogy milyen jó, hogy van ilyen - de ambivalens a véleményem a dologról, nem is kicsit... A munkát ugyanis valójában kifizettetik - a nyugdíjbiztosítóval, azon keresztül azokkal az adófizetőkkel, akiknek voltaképpen azt a nyugdíjat kellene kitermelniük, és látjuk is, hogy számtalan ilyen apró vektor eredőjeként milyen pusztulási spirálban van kis hazánk...
Persze, ha csak egy apróságot kell megigazítani - az más kérdés. Csak tudod, nálam meg még baráti alapon foglalkozva a dologgal is "libasorban állnak" a "szakszerűen leszervizelt" órák, amelyekben szerviz helyett csak tocsog az olaj, garantáltan nem nyitotta ki senki a rugóházat harminc éve, a 80-as évekbeli 7750-es Heuer kronók, a hátlapjukban több szervizbejegyzés úgy, hogy 100%-ig garantáltan én húztam le először a tengelyekről a mutatókat - nincsenek csodák, ha az ügyfelek "fizetgetnek", akkor a szakik "dolgozgatnak"... Ennyi...
Van bennem egy furcsa disszonancia. Amikor megvettem az első 7750-esemet a 200-es éve közepén, kisvártatva leverte a macskám a konyakőre és megállt (nem a macska). Némi szomorúsággal - mivel nem volt hazai szervize az Accutronnak, bevittem a Sas utcába, az egyik Vályi fiú vette át, majd 5 perc múlva kihozta, hogy milyen szép a féllengése, semmi baja nem volt, csak egy rugó leugrott. Kérdeztem, mivel tartozok? Semmivel.
Hát egész biztos nem rajtam gazdagodtak meg.
Az autó szervizeléssel meg úgy vagyok, hogy most van egy Subarunk, itt van 5 percre az egyik legjobb nemhivatalos szerviz, nem rezsióradíjban számolnak. A másik autónk egy Nissan X-Trail, decemberben elvittem egy szintén nemhivatalos, de 26 éve a márkával foglalkozó szervizbe, 10 percre van, reális áron dolgoztak.
Szóval nem feltétlen fekete-fehér a történet.
A sugáros órások azt írják, hogy az órások szövetségéből váltak ki egy évtizede, lehet mögöttük némi tapasztalat.
Ez ilyen bizalmi ügy, laikusként úgy sem tudom megmondani, hogy minden csapágycsésze kenése szakszerű volt-e?
Súlyosan szkeptikus vagyok ezügyben... De hagyjuk, végül is úgy teszi tönkre mindenki a saját megélhetését, ahogy óhajtja... Ezzel együtt, te hordanád a kocsidat egy olyan szervizbe, ahol 5 ezerért cserélnek olajat, szűrővel, mindennel együtt???
Tizenéve talán még igaz volt az a 10-15, de ma már 25-30 alatt nem fogják elvállalni sehol. Vagy, ha igen, nem lesz rendesen megcsinálva. De kétségtelenül ezzel együtt nem egy űrtudomány, mindazonáltal, aki mechanikus órát vesz, az számoljon ezzel.
Nem reklám, korábban is írtam már, hogy a Sugárban az IKEA felől a második üzlet jobbra egy órás. A sima svájci automatát két hétre vállalták, a kronót 3 hétre. 12 és 25e Ft volt.