Majdnem ilyen hangja volt előtte is. (Ha nagyon visszakeresel, még meg is találod mikor én jeleztem, hogy ez a busz feltűnően hangos.)
OFF:
Sorry van, de ezt jól elbaltáztam. Elfeledtem, hogy munkanap van ma, és faternek vissza kellett vinnie a gépet délután (szerencse a szerencsétlenségben, hogy délutános volt ). Mivel ez az egyik "munkaeszköze". De előtte 13:00-ig reggeltől fotóztam. Ráadásul felétek is jártam, mindjárt mutatok előzetest.
Mindig ugyanúgy állnak, de talán nagy néha használják őket. De nem utasok szállítására, mert arra ott vannak a Neoplanok. Inkább üzemi célra, munkásszállításra, gondolom.
Ma jöttem haza a 12:05-ös 44(A)gyg-vel. Emberek az Örsön pánikolnak, hogy ez most meddig megy. Megy-e a Veres Péter úton? (csak nagy betűkkel van kiírva a végállomás...)
Egyik okos megkérdezi: ugye nem hátul megy?
Dtomesz: Ezt az albumot ezzel az egy képpel veheted annak jelének, hogy a téli szünetben rászánom magam, és felteszem a jobb képeket azok közül, amiket Győrben és Mosonmagyaróváron készítettem. Az ottani kalauzolásért pedig mégegyszer köszi!
Nézd, én valóban szeretem a veterán buszokat és komolyan mondom, soha nem kapacitáltam a gyereket errefelé. Ez nem is érdekli.(Honnan is tudná - tán Te sem tudod - milyen érzés volt annak idején a 62o-as vezetőfülkéje mögötti hosszú padsoron térdelve, gúvadó szemmel lesni a sofőrt.)
Pár éve - őszintén - szólva megmosolyogtam az efféle "szelid őrülteket", akik azon köszörülik magukat, hogy "hú, tegnap láttam azt meg azt a 26o-ast és van egy horpadás az oldalán, meg hű, meg ha... Aranyosak - gondoltam - a légynek sem ártanak. Erre az én drágalátos fiam néhány napja arról tartott kiselőadást, hogy valamelyik fekete 41-esnek,- amelyekben amúgy narancssárgák a kapaszkodók - van egy citromsárga fogantyú. Erre mit lépjek?
Jó jel viszont, hogy elakarja csipni a vandálokat, mert kárt tesznek a drágalátos buszokban.
Nos én is ilyen rossz gyerek voltam, anyámmal kerülőúton kellett hazajönni az oviból lehel tér nyugati útvonalat leggyakrabban 15-ös busz Boráros térig onnan vissza 2A villamosJásszaiig, és 12-es busz Nyugatiig. Vagy 75-ös troli a Köbányi útig onnan 28-as majd 6-os villamos. :)
Anyám meg megszokta hogy el kell velem menni buszozni :) Még ovónőmtől is kaptam jutalomutat Szülinapomon, kimehettem vele gyazdagrétre az új takarókért oviidőben. Akkor még nem ilyen zöldorrú csuklósok mentek hanem 260.00-k 3 ráncajtós szólóbuszok. És régi szürke szinü fülkével rendelkeztek, prága váltó. Nagyon jól füstölt és eszméletlen hangja volt. De ugyanilyen buszokkal mentem hétről hétre a budaörsi telekre is ....
Akkor a 3-as villamos pótló.Ott is 80%-ba ráncajtós buszokkal mentem.... :) Meg még tudnék sokmindent mesélni ....
Szülinapi ajándékként meg azt kérte-kapta, hogy hajnalban felszáltam vele egy buszra és egész nap "békávéztunk" a városban. Gondolhatod, alaposan tele lett a mindenem, mire becserkésztünk egy ráncajtóst. Megvártuk a fájrontot, majd a sofőrrel belógtunk a troligarázsba. (Nem is tudtam, hogy ott is állnak kékek)
Ezt kellett megérnem! Vén fejjel a kölykömnek hajkurászom a buszokat.
Hajjajj! Szóval még sok mindent nem tudtok Róla. Rendszeresen fotózza a környékbeli buszokat, most éppen egy "új" Tesco-buszt akar becserkészni, ami csuklós. Az ágya fölött van egy hatalmas montázs, vagy húsz autóbuszos képből megcsinálva. Aztán. Papirból hajtogat Ikarus-modellt, újságokból vágja ki a BKV-hireket és mondom, egy áramtalanitó kulccsal alszik... Agyrém.
Én már tehetetlen vagyok, eleinte azt hittük egy-két év és kiheveri, de múltkor egy olyan cikket lobogtatott nagy lelkesen, amelyből megtudhattuk, hogy a BKV fő és melékállású sofőröket keres.
csókolom köszönöm a képeket és szeretnék kérdezni valamit hogy a mostani bkv ikarus autobuszokat miért akarják azt hogy volvobuszok legyenek itt és még azértmarad még néhány bkv ikarusautobusz? pemete
Bocs, csak néztem amikor elolvastam a kérdést. Valahol jogos nem?
Amúgy Pemetét nagyon érdekli a találkozó és azt kérdezi, hogy hoztok e fotókat? Ő biztos, hogy vinne, persze, ha valóban nem zavar Titeket egy ilyen apró tökmag. Az öreg Fábcsi abban az időpontban biztos, hogy nem lehet ott, de a felesége igen.
De tényleg csak akkor, ha nem zavarunk
Üdv:id. Fábcsi
Egy soőpr kivételével, egy sem tud fotózásra alkalmas pózban beállni a 13-as járatban (a GDK-567 egyik vezére áll be csak egy fajtán, normálisan.
De most mit csináljak, számítok egy tartalék csuklósra, ahogy az egyik haverom mondta aki összekötetésben van a Volánnal, oszt jön a DZA-825. És még egy 5-ös busz is takarta, azt hittem, a hasonló képpen kinéző, CTG-972. És akkor bepánikoltam, kapkdom a gépem után, már alig várom, hogy elmenjenek az autasok, osztan lekapom. Megnézem a képet jaj a kuka. Aztán átballagtam és lefotóztam a másik oldalát is.
Majd beteszem holnap, ha valakit éredekel.
Csak holnap ezt fogom kersgetni, menni akarok vele egy kanyart még1X.
Az éjszaka folyamán a rendőrség őrizetbe vette a fiatalkorú F.V. budapesti lakost, aki a szalagavatója után, erősen ittas állapotában belopózott egy autóbuszközlekedési telephelyre, és ott 11 darab autóbuszban mindösszesen 3.340.000 forint kárt okozott. A tettes, elmondása szerint, semmire sem emlékszik, csak a megrongált autóbuszok iránti mély gyűlölet éltette tettének elkövetésében"
A helyet nem tudom, valami vendéglátóipari egységben, ahol - Tector szavaival élve - formaruába öltöztetett dekoratív és fiatal nénik barterszerződés keretében (papír ill. fémdarabokért cserébe) sört hoznak.
Az időpont december 21, 18h.
Beülhessen?! Ne nevettess! A múltkor a Kelenföldiben volt rapporton és éppen elvitt volna egy körre egy pirosorrút, amikor a kapcs. (barát, akit nem tudom, hogy nevezzem lebukás veszély nélkül ) rájött, hogy nem hozott magával áramtalanitó-kulcsot. A kisfiam bezzeg... Aztán ugyanennél a busznál a kapcs. nem tudta, hogy egy gombbal is ki lehet nyitni az összes ajtót. A kisfiam bezzeg...
Ma ahogy az Etele út környékén (és Kelenföld, Etele tér vá. -n) jártam, erősen viszketett az ujjam a kioldógombon, hogy lefényképezzek egy -két HSJ -s kékséget... :o))
És ilyen az én szerencsém. A borúra való tekintettel 400 -as filmet fűzök a gépbe -nem túl fényerős az alapobija ennek a Minoltának, a legalacsonyabb érték f=5,6- errefel ezerrel süt a nap...
Ne mondd má. A motorhangja kimondottam teccik nekem (legalábbis a volánbuszosé).
A kasztni nem valami szép, de jobb, mint az a baromi magas ablakos SL xx3.
Ja jut eszembe, a 18-04 egy igen jó détepsi kocs! :)
Szervusztok!
Sajnos csak most érkeztem haza a munkából és nagyon, de nagyon örülök a sok fotónak, az igazán szakszerű, gyermekközeli magyarázatnak a "tüsszentőrácsról" és a tüsszentésről. Sajna Pemete már rég alszik, de holnap hajnalban, még ovi előtt kirángatom az ágyikóból. Ma egész nap Rólatok kérdezgetett telefonon, (... ugye biztos, hogy válaszolnak?) de legnagyobb bánatára még nem tudja bekapcsolni a motyót.(Mondjuk, nem is baj).
Az egészben az a legjobb, hogy az asszony is teljesen elérzékenyült a válaszok olvasatán.
Holnap reggel Pemete válaszol.
Üdv,
id. Fábcsi
Emailen nem is fogom tudni elküldeni, mert a freemail 1 megánál nagyobb dolgokat tudomásom szerint nem szereti. Megprobálom valahová feltenni, ha sikerült szólok.
"...de mellékelj haszn. utasítást is, mert nem tudom, hova kell betenni majd a küldött cuccodat..."
"
Egy fájl az egész, amit kapsz(neve: vplfsbus.ar, mérete 3,6M), amit egyszerüen a feltelepített játék könyvtárába kell másolni, ahol a Midtown2.exe is van.
Játéknak válaszd a Cruise-t (szabad játékot), és 1999 NovaBUS LFS néven lesz a kocsik közt.
Elküldheted, bár most épp nincs fennt a játék, de megvan. A héten még letesztelem, de mellékelj haszn. utasítást is, mert nem tudom, hova kell betenni majd a küldött cuccodat...
Nembaj, úgyis Tectortól kaptam, Ő meg tán Tupolevtől :o)
Elöször is tupolevhez és rallyhoz lenne egy kérésem. Nem tudom ismeritek-e/megvan-e/játszottatok-e a midtown2-vel. A helyzet az, hogy végre sikerült olyan hangot előállítanom, ami (nálam) eléggé hasonlít egy 412-es hangjához (2.1-es hangrendszerem van). Bármelyik m2-es járgányhoz használható.
Most fordulnék tupolevhez, mivel eléggé otthon van a grafikában: lenne kedved egy már meglévő texturákat módosítani egy 412-esre? Ha nem, az sem baj persze.
Rally: ha megvan a játék, elküldhetem a mostanit buszt tesztelés céljából. A külsőhőz nem nyúltam, csak a hangokat modósítottam (pl. duda = Te 412-es bimbamod a weboldaladról :), úgye nem baj? )
Te, ne ijesztegess engem ilyenekkel.
Ez borz alom :o((
Megvan legalább, hogy honnan szette a Kama3 a buszának a homlokfalát :o)
A lámpákon kívül (ami a Neoplánéra hajaz...) feltűnően hasonlít a Kama3 Autószalonon bemutatott buszára... Nem?
1: "Mazsola u. megallo. " Talált
2: "Menhéert u. es Monoki sarok (elobb Bekecs - Timur-ra gondoltam)" Talált
3: "Bekecs u." Talált
4: "Dezsofia u.-i megallo utan a Timur u.-ŕn" Helyes
5: "Rozsos u.-i megallo" Igez
A buszon jól látszik, hogy a zalaegerszegi garázsban milyen gyorsan dolgoznak. Tavasszal nekikoccantak a B tengely előtti ládatérnek. Hosszú ideig sima fehér volt az a ládaajtó, látom most már a csíkokat felfestették. A háromszög hiányzó talán jövő tavaszra visszakerül ;-)
Ez nem olyan nagy kinzás, bár a vájtszeműek tudhatják hogy TECTOR direkt rakta be ezt a képet és valószínűleg nem is az előtérben álló busz miatt címezte nekem a hsz.-t :o)
A Setra nekem tecc, de szexárd helyibe érdekes lenne :o)
Ja, akkor nem tudom mi a francért félsz tőle annyira. A nyáron háromszor voltam Szekszárdon, mindháromszor láttam az a szart. De egyszer sem fotóztam le ;-)
Indulás 6.10 Dunaújváros-Budapest OfF-IBC-989-Volvo B10 400- On
Közben a Dunaújváros-Gyula járat megtekintése, ahová egyre jobban úgy néz ki, mindig 250es megy.
Utána indulás 9.00 Budapest Salgótarján GSG-306 (tököm tudja mi, de van neki sárga rendszáma)Ikarus E95
Aztán 11.00 indulás Salgótarján-Kazár, CCV-649 (ennek is van sárga, talán FIS-030, ja igen az:), Ikarus 266.
Csak (úgy) tudom, hogy szereted Gemencéket (magam se vetem meg:), és amit belinkeltem, az az 500. E95-ös busz.
Ma pedig összefutottam vele a Népligetnél, és úgy éreztem, hogy mennem kell vele...:) Leruccantam Dunaújvárosba, csak úgy, pénzkidobásilag :)
Jó gép, kívül-belül rendben van, jó a színe, tiszta, minden. A sofőrje elég bután vezetett, illetve végülis nem rosszl, csak 60-nal ment az 50-es táblánál, és 50-nel a 70-es táblánál.
(Vissza meg a BRC-777-tel jöttem - én csípem a 396-ost:), na az jól vezetett:)
"Rendszám: hln-217
Gyártmány: HUNGAROBUSZ
Típus: H-63
Szín: FEHÉR
A jármű körözés alatt áll? Nem
KGFB* adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki
A lekérdezett jármű forgalomban van"
Erről tudtok valamit, van róla képetek?
Én nem is tudtam, hogy a két kaposvárin kívül van még H63! Ennek a hln-217-nek a pontos típusa H63S, s helyközi-szerű.
OFF
Tudom, jót akartam, csak szokás szerint túlbonyolítottam.
Hogy jól nézzen ki, mindegyiket olyan picire akartam, mint tupolevé. Csakhogy elnéztem, és a szélességet néztem magasságnak, így lett az első hozzászólás olyan béna.
:)
Nem vonattal mentem, hanem Reptér-busszal, és Ferihegy 2A teraszán jártam repülőket nézni. Azért figyeltem a repülőtéri buszokra is :-), de én csak a bolygóajtóst láttam, de ezexerint van még egy.
Igen, de én úgy értettem, hogyha esetleg van még ezen a hármon kívül még ott, akkor azokét. Vagy csak ez a három van a Nógrád Volánnál?
Heh, pont Nógrád Volános albumod nincs. :-) Még nincs. Itt van a gépemen pár kép.
A múlt héten voltam kinn Ferihegyen, és már csak egy darab ilyen van ott. Nem tudom merre járhattál, de a vonatból látni két buszt is, egy ráncos, és egy bolygóajtós.
Emlékszem egyszer üzemlátogatáson voltunk a reptéren, és akkor körbevittek minket kifutón egy 280-assal.
Esetleg rendszámokat is tud valaki? Vidd az egered a kép fölé :)
Igen, ezek repülőtéri buszok voltak. A múlt héten voltam kinn Ferihegyen, és már csak egy darab ilyen van ott. Azon tűnődtem, hogy vajon hová lettek. Most megtudtam :-), és remélem, nem akarják átfesteni őket.
Azt tudja valaki pontosan, hogy hány darab van, és mikor vándoroltak át a Nógrád Volánhoz? Esetleg rendszámokat is tud valaki?
Fél 1 körül az Oktogonnál láttam egy kétajtós sötétkék 412-est. Rendszáma: FJA-614
Tupolev oldalán a 412-eseknél legalul vannak a képei:)
Hősők tere felé ment, sok kis integető gyereket szállított. Elöl Különjárat tábla, oldalt Szerződéses járat volt.
Tegnap Salgótarjánban voltam.
Nem tudom, hogy helyi járatként közlekedett-e, de az tény, hogy fehér Ik280-as buszt láttam MALÉV-os reklámmal!
Vagy esetleg MALÉV-os busz volt?
Rendszáma: CKC-817 ráncajtós
Sajnos az ajtó elrendezést nem figyeltem: 2-2-2-2?
Egy biztos: NOGRÁD VOLÁN embléma is rajta volt!
Van képetek róla?
A haszonjárművek legtöbbje levegővel működteti fékrendszerét.
A levegőt egy kompresszor nevű izé termeli.
A megtermelt levegőt egy tartályba gyűjti.
Akkor működőképes egy levegős fékrendszer ha min. 2,5 atmoszféra(leánykori nevén =légkör) nyomás van a tartályban és a rendszerben és nincs benne 9,0 atm.-nál nagyobb nyomás.
Az üzemi, normál nyomás kb. 5,5-6,0 atm.
A vezető ha fékez elhasznál valamennyit a tartályban lévő mennyiségből.
A kompresszor ezt állandóan utánna gyártja, pótolja, tölti.
Igen ám de előfordulhat(na), hogy a kompresszor többet gyárt mint amennyi a tartályba fér.
Ilyenkor túlnyomás keletkezne és felrobbanna a tartály, ami a vezető és a mögötte ülő utas halálához vezetne, lévén a tartályok nagy része az Ő fenekük alatt van.
Hogy ez ne következzen be, beépitenek egy kütyüt, amit legtöbbször "lefújó" szelepnek nevezünk.
Ez a kütyü érzékeli, hogy a tartályban mekkora a nyomás,és ha a beállitott biztonsági érték főlé menne, akkor kinyit egy csapot és hirtelen kienged valamennyit.
Pontosabban pont annyit, hogy az érték a maximum, tehát 6,0-6,5-7,0 körül maradjon.
A felesleget kifujja és ezt hallja gyermeked és más is.
Ha az utódod még elég kicsi, akkor a lufi példával magyarázd el Neki.
1./
Apu (Te) felfújja a lufit.
2./
Nagyon kemény lett könnyen elpattanhat.
3./
Apu valamennyit lienged belőle, hogy hosszabb idejig játszhass vele.
Aha, olyan Agorás hangja van, ilyen van még a 11-89-ben is (zsirkirály, az egyik kedvencem, főleg 3É-n éjjel fél háromkor a töküres Fehérvári úton:)))))
Hat ha minden igaz akkor :
Mazsola u. megallo.
Menhéert u. es Monoki sarok (elobb Bekecs - Timur-ra gondoltam)
Bekecs u.
Dezsofia u.-i megallo utan a Timur u.-ŕn
Rozsos u.-i megallo
Bár csak félig vagyok "szakma béli"
Tüsszentő: Nos én úgy tudom, hogy ugye bár a nagy haszon gépjárművek kamion/busz fékjei levegővel műkődnek, és ha rálép a fékpedálra a buszvezető bácsi, akkor a fékkamrák megtelnek levegővel, majd amikor lelép a pedálról akkor a fölöslegesé vált levegőt a szabadba, engedi és szusszan egyet, hogy megállt:-)
sac kb ennyi, ha valaki jobban tudja, majd kijavítja de aszem nem írtam nagy marhaságit
Jaj, nem birtam magammal és berohantam a gyerekszobába a laptoppal. (Sajna csak kölcsön van nálam)
Reagák:
Tupoljev: "ez a csuklós nem is szürke orrú, hanem "ezüst nyil".
Viszont a másik szürke nózis elismerést váltott ki belőle. Teljesen oda van a boldogságtól. Mindeninek köszön mindent, de nagyon várja a szakmai magyarázatot a "tüsszentő", valamint a fehérre festett rács okán is. Elnézést a türelmetlenség miatt.
Igen, látott már weboldalt, de nem tudja mi az. Két napja Rally küldött egy ráncajtós 28o-ast, "fotó Tildy valaki" felirattal. Megkerestük az oldalt és csak ámultunk. Ő a panorámások én a 62o-ok miatt.
Igen, lehet Srácnak hivni, bár a böcsületes beceneve: Pemete.
Még egyszer köszi a segitséget.
(Amúgy, a büdös kölyke a jövő héten bekukkant a Kelenföldibe vizitelni. Naná, hogy az édesanyja viszi...)
De ha fotózok is azt leő kell hivatni az még nem negy gond. Aztán rá kell venni magam hogy szkenneljek az már kicsit gond. Főleg ha lányok vesznek körül - 18 év fölött - és ha már beszkenneltem akkor öszedobok egy szép kis oldalacskát neki miért is ne. és amig azt kitalálom az idő, de már kb sejtem mi is lesz az csak kell pár kép hozzá :))))
Mutogasd meg neki majd a különböző weboldalakat amelyen buszos képek vannak. Sok van mert mi termeljük ezeket bőven. Weblapokat látott már a Srác? - hívhatjuk így? -
csókolom fábiángábor vagyok köszönöm a fény képeket és van egy kérdésem hogy a tüszentőrácsa miuoért van le fújva fehére és én még nagyon szeretem a zöldorrú a piros és a szürke orrú buszt. pemete
És most az idősebb jön, némi használati utasitással.
A kisfiam alant sikongatva fedezte fel Tupoljev által feltett 5 db fényképet. Azonnal kiszúrta, hogy az egyik busz hűtőrácsa fehér. (szvsz. szürke) No most. Az ő megfogalmazásában az a rács az ún. "tüsszentő-rács". Én nem igazán tudom mi tüsszent megálláskor a buszokban - talán a fék, vagy a pneumatikus ajtók - lényeg, hogy a szusszanást onnan hallja.
Ha valaki elmagyarázná neki... És persze, hogy az az egy rács miért fehér?
Nem vagyok otthon a tipusokban sem, lényeg, hogy a "zöldorrú", pl. a 139-es, a "szürke" a 153-as, a "piros" a 7-es.
Teljesen fel van dobva, képtelen vagyok ágyba parancsolni.
Hat ezt a meglepetest amikor bekapcsoltam a gepet. Hat gyonyoru. Nagyon nagyon nagyon koszonom.
GABOR nem eloszor van a 31en, en is lattam mar a 31esen amikor ott voltam.
szólóállományt a szólóállománnyal.
csuklósállományt a csuklósállománnyal.
midiállományt a midiállománnyal.
(alacsonypadlós állományt az alacsonypadlós állománnyal.)
Tegnap szóba került, hogy Délpest buszai rosszabbak, mint pl. a cinkotai buszoké. Hiába húz a szívem cinkotához, be kell látnom, hogy egy ideje délpestnek több jobb állapotú 280-al rendelkezik, igaz besegítettek az óbudai "vendégbuszok". Elég csak a pluszos vagy emelt szintű járatokat összehasonlítani.
Délpest: 23, 23gy, 54gy, 94gy
Cinkota : csak a 144gy, de az sem teljesen, mert nem ezüstcsíkos, fokgyemes, plusszos, nem beszélve a 4. ajtóról :)
A többi típusnál már nem érvényes, de tegnap is csak a 280-okról volt szó.
Nem kötekedni akarok, csak a tisztesség szólt belőlem. :)
Egy időben, amikor a 415-ösök után újra 405-ösök lettek a 145/146-on, hétvégente mindig 260-as járt.
Nem találtam benne logikát, de mostmár sejtem, hogy hétvégén van elég 260-as és azt adják ki szívesebben mint a 405-öskéket.
Halihló!
A kisfiam nagyon, de nagyon köszöni a képeket. Sajnos csak este találkotam Vele, de az ágyába még éppen be tudtam vinni a laptopot. Teljesen oda volt, aztán fogta a kis zsinóron lógó áramtalanitó kulcsát és békésem elszunditott.
BPI-028 pedig olyan Kelenföldön, hogy a középső ajtó felett a zöld "búra" helyére tettek egy olyan "billenős" piros gombot. Meg lehet nyomni, de természetesen nem gyullad meg. (12-es szokott lenni.)
***
A prágás 15-73 meg gyönyörűen ki van fényezve, de kár, hogy "csak" csillog-villog. A 99-esen láttam tegnap.
Miért nem tettem meg? Hmmm... Izé... Mert 100 métert kellett volna visszagyalogolni a fényképzőgépért.
És ezt minden körben elfelejtettem, amikor kávézni vagy kajálni mentem a büfébuszba.
Hmmm... ha jól rémlik, volt közte a szokásos lilaból legalább három, valami fehér is rémlik, talán ez volt a 255-ös (??)
Rendszámot nem láttam, sötét volt, de amúgy is elfelejtettem vón.
Nekem meg (néhány) kávé van benne:)) De ez új billentyűzet amúgy:) Nálam az egér a fogyóeszköz, úgy évi 4-5-öt elfogyasztok (pedig nem is vagyok macska:)
Van már egy csomó a fiókban, majd elviszem a haverhez, összerak belőlük egy működőt:))
Akkor lehet skubizni bátran... Az lett a telephelyük, a volt Autóker telep.
Ott kell legyen -ha nem dolgozik- a fekete, (volt?) NIKE reklámosnak, az alább felsorolt kettőnek, és még némi 255 -ösnak tán, meg AKD -snak is...
OFF :Lassan cserélhetek billzetet.(mert a szétszedésre és kimosásra nem vállalkozom). Az alsó sor (í -től a - ig) leragad, nehezen nyomható. Persze, ebbe belesegített kb. 2 deci tea is... :o)
Asszem, ott van valami Subaru telep. Amellett láttam őket parkírozni egy telepen, már többször is. Erről beszélsz?
Én is sokszor engedem ki a buszokat...
Multkor bringával kiálltam a Helsinki közepére, a felüljáró után, mert sárgán villogtak a lámpák, és kiengedtem a 19-est a 23-as és a 166-ost. Mögöttem meg ott kötözködött egy Kama3, vagy valami ilyen kis apróság :o)
Még annyit, hogy a 19-77-et is elkezdték leépíteni a kedves utasok......pedig kevés ilyen jó busz van.
Ilyenkor inkább elszomorodom, mikor eszembe jut, a dühöm már elszállt...úgy látszik, Pesten tényleg nincs más....:((((
(Szeretnék valamit mondani ehhez kapcsolódva arról a generációról, amelyik ezt (nagyobbrészt) csinálja, de inkább nem teszem. Most itt.)
Ha már filmbusz, nemtom mondtam-e, de pár hónapja kisebb forgalmi dugót okoztam a biciklimmel a Hofherr és a Nádasdy sarkán, ahol láttam, hogy épp kikanyarodni készül hat (!) darab filmbusz (mind különböző volt:) a Cent-Unió (asszem) telepéről, én meg megvártam őket:))
Máskor is láttam már (bár korábban, olyan 3/4 5 körül) ott tökörészni őket a telepen.
"Lehet, hogy én vagyok nagyon elmaradva (újfent), de a 412-eseken mióta lehet megnyomni az ajtó fölött lévő izét, ami eddig csak világított, ha jelzett az ember? Vagy csak néhány ilyen kocsi van? Vagy csak a 02-43?"
MEG LEHET NYOMNI????
Én még ilyet nem láttam. Csak olyat, hogy középen 260/280-asból szerzett jelzőgomb (a nagy fekete tokjával együtt) lett felaprikálva.
Ez az, amikor nincs Gyár, nincs alkatrész, jön buherálás... :o(((
Az ezüstnyíl elméleteddel teljes mértékig egyetértek!
Sőt, érdekes volt, mert az egyik 256-pofájú a másik meg Classic pofájú volt, de ha jól rémlik, a debreceni topicban kiokítottak, hogy az is Classic, csak "más".
Meló közben láttam meg őket hajnalban, és tettem egy kis kitérőt:))
Mondom én (meg GABORBP is :-) hogy szar buszok vannak Déltepsen :-)
Bezzeg Cinkota!
Érdekes, hogy minden második 31-ezésem alkalmával BPO-139-hez van szerencsém, ami a kedvencem, nem csak a kussban lévő 400-as ablakok miatt, hanem a XVI. kerület térkép miatt is, ami a vezetőfülke hátulján van :-)
Nekem úgy tűnik, hogy az hogy ezüstnyíl (és mutációi) már nem valami minőségi megkülönböztetés, hanem egyszerűen a (külső) felújitás egyik formája (sajnos?).
Az is eszembe jutott valamelyik nap, hgy azért ezüstösitették a 19-77-et (a "párját", a 19-79-et meg hálistennek nem), mert a 94gy mellett a 23-ason is jár időnként, és oda "kell".
Más/1.
Még tegnap reggel láttam, hogy a Kós Károly téren 6.10 körül ment a Határ út felé egy 412-es Gloriett-busz. Ebben két furcsaság is van ugyebár...
Más/2.
Lehet, hogy én vagyok nagyon elmaradva (újfent), de a 412-eseken mióta lehet megnyomni az ajtó fölött lévő izét, ami eddig csak világított, ha jelzett az ember? Vagy csak néhány ilyen kocsi van? Vagy csak a 02-43?
Egyrészt hajdús buszt eddig két darabot láttam csak Budapesten, másrészt ez egy E94, ami korántsem távolsági-különjárati kocsi.
Harmadrészt ez az első Rába alvázas E94.
Na 18-07-ről ne is beszéljünk :o) Nemsemmi szar kocsi.
Ma pl. a sokat emlegetett 17-05-tel jöttem haza, és az a motor, ami benne van.... Ja és az ablakok úgy verik egymást, hogy ha még motortól nem süketültél meg, akkor az ablakok tesznek róla :o(
16-45 (99-en láttam):
Zöldkapaszkodós, de oldalt nem fekete az oldaléce (vagy minek hívják, ahol az illesztés van) hanem a régi fehér. Olyan, mint pl. ennek az oldala:
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg010312/kepek/i233-20-31.JPG
Szerintem érdekes párosítás, tud még ilyenről valaki?
Hát ez bizony M.N SL222 korszerű jármű:))))))))) Sztem az SL223-nak is csak a homlokfala más.
Ma reggel 19-45 (435) 86-os volt!
72-es is ujabban 435! A kérdés csak az honnan szedték, mert a 3-asról feltűnően hiányzik néhány kocsi. 15-20 percenként jár 10 perc helyett, ja és az összes megállóból leszedték a menetrendet. Azért ez pofátlanság!!!!!!!!!!!!
Amugy meg egyetértek, TAM-ot is mellőzzük. Jugoszláv volt egyébként a TAS is, az VW Golf I., meg asszem Golf II-t is gyártottak.
OFF
Eredetileg gépésznek indultam, de közben változott az elképzelésem. Abbahagyni nem akartam, végül is szinte az érettségivel együtt meglett a szakma is (csak hogy ne legyen annyi teher tavasszal, így a szakmai részt most ősszel csináltuk meg). Ha meg már itt maradtam befejezni a fémforgácsoló szakmát, akkor gondoltam még egy technikus bizonyítvány nem jöhet rosszul.
Sajnos nem mondhatnám, hogy ötösöktől hemzsegett az ellenőrzőm... De ezt egyesek szerint csak magamnak köszönhetem, mert túl lusta vagyok...
Nem, én nem... Én csak szerény műkedvelő lennék, aki rajong a veterán buszokért. A fiamat sajna nem igazán érdekli a 311-es, valamint Belák Sanyi barátom remekbe szabott 66-osa. Csak 26o-tól felfelé. Ki érti ezt?
Húúúú el lesz ragadtatva. Lényeg, hogy BKV-s legyen és ráncajtós. És nagyon kérlek ird oda, hogy "Pemetének!" Ez a beceneve, kérlek ne haragudj, az efféle kivánságlistával, de ha kapna egy ilyen levelet, az neki valóban csoda lenne.Tudod, felnőttek között kvaterkázhatna a buszokról, meg minden. Amúgy mindennapos vendég a Kelenföldi buszgarázsban.
Fábcsi
(Hogy mit meg nem tesz egy apa a gyerekéért:O))
Érdekes én amikor Szlovéniában voltam (igaz, csak egy nap Ptuj-ban) nem láttam egy darab buszt sem. Illetve 1 ex német régi Mercit. Ott nem divat úgy látszik a busz.
Titói időkben még Szlovénia is tagja volt Jugoszláviának :-) Vagy ennyire sík lennék földrajból? ;-) Nálunk az öregek még mindig azt mondják, hogy jugóba mennek, nem Horvátországba...
És csak nem tök véletlenül de manapság egy Marbus nevű cég építget ott buszokat...
Kedves Rally!
Bár eleddig csak nézelődő voltam, most ha nem haragszol segitenék.
1.: Ikarus 31. Bár, Németh Laci barátom Gőzmozdony utcai Ikarusára egyaránt mondják, hogy 31, vagy 311.
2.:Ez kérlek szépen, egy lengyel gyártmányú járgány, most ha megfeszülök se jut eszembe a neve, de az biztos, hogy az emblémája három minden ponton egymásba érő karika. (Nem egymás mellett, mint az Audi)
3.: A középső egészen bizonyosan Merci, talán Drögmöller felépitménnyel, de ez nem biztos, mert nem látni az elejét.
4. A busz egy öregecske Neoplan. A fotó egyébként Bécsországban készült.
5.:?
Hát ennyi. Elnézést, hogy beleszóltam a topicba, bár ez valójában közbenjárás volt a hatéves kisfiam érdekében, aki egészen elképesztó módon buszrajongó. Vagyis ha a közeljövőben meglehetősen fura fogalmazványokkal találkoztok, ne lepődjetek meg. Ovis még a büdös kölyke, de már megyeget neki a betüvetés, s mivel a napokban megmutattam nekik ezt a társaságot, vadul követeli, hogy ő is irhasson. Hát mit csinálhatok egy olyan kölyökkel akinek kedenc ruhadarabja egy olyan póló, amelyen a nemrég leégett 139-es furikázik még épségben. (BPI-145)
Üdv:
Fábcsi (ifj. és id. Fábián Gábor)
Húú, nagyon köszönjük, hogy visszaraktad a lapot. Én a nullszériásat nem láttam :o)
Viszont, csak így gyors átfutás alatt is annyit tanultam, hogycsak na! :o)
A 280-asoknál a 280.00-ás BKV-s kép, amin épp 66-osra van táblázva a busz, az mikor és hol készült?
Azt hiszem, félreérthetően fogalmaztam,_tőletek_innen tudtam meg sok új infót (pld. a tatabányai 284-esek mit csináltak, hova kerültek).
Elvileg feltöltésre került a honlap, csak az FTP programom nem tud többet, mint 60MB és 2000 fájlt megjeleníteni. Megnéztem a lapot, véletlenszerűen kipróbáltam a linkeket, működnek. Nézd meg, nézzétek meg, minden hivatkozás jó-e?
Szia! Mesélj, mit tudtál meg mostanában? Na és hogy vagy? Már rég írtunk egymásnak levelet...
A honlap jó lenne, ha ismét felkerülne, a 284-es infók nagy részét is onnan sikerült összeszedni. A freewebre levileg 500MB-t fel lehet tenni (nekem több mint 400MB van, eddig még nem problémáztak emiatt).
Látom, gyerekkorom kedvenc busztípusáról, az IK284-ről van szó! Szuper! Én is megtudtam új dolgokat.
Más...
Tudtok olyan ingyenes tárhelyet, ahova 80 MB-ot fel lehet tölteni?
Ok: gondolkoztam, és úgy döntöttem, újból felteszem a 2 éve megszüntetett Buszok honlapját, abban a verzióban, ahogy abbahagytam (2001.04 hó), a freeweb azonban valamiért csak 60MB-ot enged.
Szevasztok!
311-31 vita:
a 31 eredetileg a fényszórók mellett viselte az irányjelzőt.
A 311 a 31 "ráncfelvarrt" változata volt, az index felköltözött a szélvédő alá, más lett a motor, más futóművek, más díszlécezés, stb.
Szal a képen látható busz Ik 31
Olyan busz, hogy malwin, olyan nincs.. :-))))))
A képen nem sok látszik, de valóban Csepel 350 lehet, erre utal a fényszóró elhelyezkedése, a "bajusz", a fényszórórács, a szélvédők.Ettől még lehet NIK 350-es is, az meg benzines volt.
Egy biztos,nem Rába, annak hosszabb a motorháza.
Mindjárt küldök egy képet, szerintem egyre gondolunk. Egyébként szavahihető forrásból hallottam, hogy ez nem mérvadó, van olyan 311-es is, amin a fényszóró mellett van az index.
Úgy lehet megkülönböztetni a két típust, hogy a 31-esen a fényszóró mellett, krómozott "szárny" által keretezve van az index, a 311-esen a fényszóró felett (a szélvédő alatt) van símán egy kerek indexbúra.
És sem. Jelenleg van egy fémforgácsoló végzettségem, meg lesz hozzá egy gépipari számítástechnikai technikus végzettséegm is (mondjuk arra még nem jöttünk rá, hogy mi közünk van a számítástechnikához, mert nálunk ez a számítógéppel való rajzolásban ki is megül, ne meg egy kis CNC, de az nem igazán számítógép), ha ki nem csapnak az iskolából :-)
Ő 311-es, vagy 31-es? (MR. Közvkocsi!) Ezt nehéz megállapítani. Legyen 311-es, az jobban hangzik:-)
Ők mik? A bal szélen egy 250-es oldala, aztán balról az első háttal álló az valami Mercedes lehet (talán O303). A többit nem tudom, átadom a terepet At3sz-nek.
Milyen busz? Milyen villamos? És jól látom az Ikarust a háttérben? A busz szerintem Neoplan, a villamos talán Siemens SGP E1 lehet.
Ez RABA? (SZintén MR jármű!) Nem egy Csepel 350? Malwin?
OFF
Rally: én is elektronikai műszerész voltam, csak továbbtanultam :)
És bizony órákat ültem a Fokgyem táp elött.
Ja, és elsőben reszelés is volt.
Na nem nőt, hanem vasat. :)
ON
budapesten az első 415-ös BU 86-07 a 30-as vonalon kezdett, 1986-ban.
Később a 16-116-158-as vonalcsoport beosztott kocsija let. Itt jártam e kocsival 1987-88-89-ben.
A null széria 415-sök 60-86 tól 60-94-ig a 120-as vonalon dolgoztak.
u.i.: Az adatok nem hajszálpontosak mert fejből irom.
Reggel láttalak :) ma nálunk jársz a 95-ön, ami 1000 évben ha egyszer előfordul. Reméljük nem tesz senki sem kárt benned. Bár 12-03-as, ami zöldkapaszkodós és talán még márványos is, már családtag ezen a járaton, és még mindig jól mutat, pedig átmegy egy-két rossz környéken (Kozma utcai és Maglódi úti fegyház, Hős utca).
Német MAN:
Én akkor utaztam német MAN-al, amikor kiskoromban (kb.1990-ben) Hamburgban voltam a nagybátyjámnál egy hétig. Akkor két évjáratú volt az utakon nagyjából. A régebbinek hátul olyan hangos mély zúgó hangja volt, hogy igazán kikezdte a füleket. De az újabbik fajta, ami hasonlított a 435-re egy picit, azt nagyon szerettem. Annyira megtetszett a hangja, sajnáltam is otthagyni őket, de pár évvel később ért a meglepetés, amikor itthon a BKV-nál megjelentek az első 415-ök (ex BX 71-XX), egy az egybe ugyanolyan hangjuk volt, pedig nem ugyanolyan motorjuk volt, ez hogy lehet... Hamburgban 3 ajtósak voltak a csuklós MANok. Az ajtóknál (mind a 3-nál) a leszállásjelző olyan volt, mint most nálunk a Hannoveri villamosokon, csak ott volt még egy gomb babakocsi jelzéssel, aminél hosszabb ideig maradt az ajtó nyitva. Idő után automatice csukódtak az ajtók. Amúgy Hamburgban már akkor divat volt a BUSZ sáv, általában mindig a középső két sáv volt járdával elválasztva a többi sávtól. Pont akkor volt egy tüntetés, a kocsisok ott szívtak, mi meg belső sávban 60-al elszáguldottunk a tömeg mellett.
Oké, de akkor is man.
Mostmár odáig fajult az undorodásom, hogy tökmindegy honnan, de MAN! És az összeset utálom. Bár...
Tán a német Lion's Coach az egy csöppnyi kivétel, de csak akkor, ha a földről (NEADJ'ISTEN!!!) eltünne az összes Ikarus.
Oké. Végülis akinek nem teccik ne nézzen oda... :o)
Hangulatos MAN??? Pfúj!
Hát ezen akkor sem tudtam átsuhanni :o)
Amikor a 200-asok első 2 lámpáját valamilyen színűre fujják, az szép. De egy man... :o)
Igaz lehet, de a nemetek nem toleraljak a nem minosegi munkat (lasd peldaul az autoknal, nagyon hires a nemet autogyartas a minosegerol). Amire szemet hunynak torok orszagban, arra nem hunynak szemet nemtorszagban. Hidd el, ossze kene hasonlitani tobb buszt (torok es nemet), es szerintem nincs dontetlen.
Mentem enni.
Tatabányán valóban kettö db 284-es volt. Először helyijáratban üzemeltették őket (nagyon jó volt velük utazni), majd később kerültek át az általad említett járatokra. A Vértesnél nekem is azt mondták, hogy Szibériába és Dunaújvárosba kerültek, ez utóbbi helyre valami bolt/diszkont funkcióval.
Nananana !!!
Azert egy nagy kulombseg van: Ezek nem Torok minosegu buszok. Ha jol tudom Nemetorszagban szereltek ossze (esetleg belgium, vagy hollandia, a szakertoktol kerdezem letezhet-e ilyen, de azt hiszem hogy nemet), de egy az biztos nem torokorszagi. Majd Traffic kiprobalja es meg mondja hogy milyen, mert en meg nem probaltam ki.
De altalaban Parizs nem szokot sz*r buszokat venni (Csuklos omnicity van, citaro, agorak amik itt jo minoseguek, szerintem a Bp-i az egy elkakodot ajandek busz volt, meg az R312ek is jo buszok).
Bocs az OFFert.
De megis kozonseges buszokat vesz Parizs, nincs egy IKARUS se :))))) a poennak, es :((((( a valosagnak.