Én addig szoktam polírozni amíg szinte magától eltünik a paszta és csak azt a kis homályos réteget kell áttörölgetem, mondjuk a 4000-es menzernát nehezebb eldolgozni mint a kék 3m-et legalábbis szerintem.
Jön a tél, így felnifestésre adtam a fejem, egy szetten már túl vagyok, de lennének kérdéseim:
Homokszórás után, nem tudtam azonnal lefesteni, 1 hetet állt, ám ezen idő alatt szépen visszarozsdásodot egy picit ott, ahol eredetileg is rozsdás volt. Ebből arra következtettem, hogy maradt némi rozsda a homokszórás után is, azaz hiába festeném le azonnal, később ugyanúgy felhólyagosodna. Milyen anyaggal lehetne ezt megakadályozni? Valamilyen passziváló cucc kellene?
Az alapozó egy kétkomponensű R-Epox festék lenne, ezt javasolták a homokfújósok.
a fényezésen amit rajtahagytam kis ködöt paszta maradékot nem huztam fel full tükörre ,arra mert már kétszer mostam meg ezt a bánatot és mindjárt felgyujtom
Küszöböket kellene fémig lepucolnom, majd újrafényezni. Terveim szerint alapozó, füller, metál és a lakk menne rá. Viszont amiben nem vagyok biztos az az, hogy a végén mi lesz az eredmény. Azt terveztem, hogy a javítás vonalában felcsiszolom majd a felületet és egybe polírozom a lakkot, hogy ne látszódjon a maszkolás vonala. Gondolom eleve ködölni lenne jó, de azt nem merem bevállalni. A terv az, hogy alapozó és füller után leszedem a maszkolást, vizescsiszolás, majd egy kicsivel arrébb teszem a maszkot, hogy rátakarjon a füllerre is a metál. Ez így helyes elgondolás, vagy inkább neki se álljak? :)
Ha jól értem a fényezés jó,csak a necces helyeken van gond.Szerintem keress egy szakmailag lelkesebb srácot,aki kijavitja a hibákat.Ezekért nem kell ujra festeni az egészet.Bár nem láttuk mekkora a baj.
Tudom,hogy nehéz normális embert találni,de lehet.
Ez még gyári, 2002es autó. Úgy nézem csak szimplán le van festve, meg van rajta ilyen szövetes dobbetét, ami ugye megfogja a vizet.. Csak azért bontottam le, h megnézzem, lekezeljem, hogy ne kezdjen el majd rohadni a hátsó ív. Néhány helyen, főleg az ív mentén alul, az első részén vannak ilyen mikro hólyagosodások.
Ha lenne számlád 3 év garanciád lenne az elvégzett munkára és a felhasznált anyagokra,a magyar törvények szerint.A verés nem mindig megoldás,és neki is lehetnek erős barátai.A 220 valóban kevés egy ekkora autó teljes fényezésére,még sz. nélkül is.
Üdv! Még ha lenne is számlád az se érne semmit, az önbíráskodásért megint te húznád a rövidebbet, és akkor se oldódna meg semmi. Tudom nehéz az ilyet lenyelni,de sajnos nagyon sok hasonló eset van,amikor még a barátok,testvérek is átvágják egymást, akkor mit vársz egy úgymond idegentől.
Valószínűleg nem csiszolta meg a falcokat, de nehéz ezt igy találgatni. Ha garancias munkát akarsz, szerintem az 2x ennyibe kerül egy műhelyben. Úgy gondolom mindig mérlegelni kell mit vár el az ember mennyi pénzért. A fenyezesnel meg főleg.
A szomszédom (egy emeleten laktunk,szemben egymással) aki fényező és lakihegyen dolgozik tavaly elvállalta a fényezését 220e ft-ért.
Az autót egyébként nem használom,de bármikor üzemkész amikor egyszer-egyszer megjáratom.(van 2 másik kocsink)
Szomorúan jelentem hogy a másfél éve végzett komplett fényezés több ponton is elkezdett szépen leválni a falcokban,kéderek mentén egyéb szűk résekben.
A kocsit amiről beszélek nemrég elvittem autókozmetikába,és ott nem is akarták vállalni-de mivel kiállításra vittem a WSR-re a hungaroringre végül is rendbe rakták kicsit.
De ott közölték velem hogy nem is lesz hosszúéletű ez a fényezés,ha a telet kint tölti a kocsi,mert a résekben megáll a víz,majd megfagy...nem folytatom.
Felkerestem a fényezőt,megmutattam neki a kritikus pontokat ,de elzárkózik minden garanciától.
Hivatkozik minden ostoba indokra,ezeket nem részletezem.
Végül egyszerűen rámcsapta 20 perc veszekedés után a műhelyének kapuját,és visszament dolgozni.
Ott tartok hogy semmi más nem jut eszembe minthogy megkeresem két három nagy benga haverommal és megkérem adja vissza a pénzt vagy ilyesmi.Bizalmam már amúgy sem lenne hogy Ő javítsa ki a hibákat,meg ez elől amúgy is elzárkózik.
Volna egyébként bárkinek itt egyéb ötlete hogyan lehetne rendezni egy ilyen esetet??
(Természetesen számlám az nincs vagy hasonló,és ez az én hibám is-de nem hinném ha lenne sok mindenre mennék vele...inkább ne is ezt boncolgassuk!)
Üdv! A 1dl festékhez 50ml edző szükséges azért adták úgy,de ha nem akarod felhasználni mindet egyszerre akkor 2:1 arányban adagold. Ugyanis ha az edzőt a festékbe beleteszed, az utána már megköt tárolni nem tudod.
Van itt szaki aki tudna tanáccsal szolgálni fényezés-javitás ügyben? Kevertettem az autómhoz gyári szinkód alapján 1 dl festéket és adtak hozzá 50 ml valami edző cuccot is. Azt viszont nem mondták, hogy milyen arányban, hogyan keverjem hozzá...
Ezt hozzá kell keverni vagy fedőrétegként felvinni? Annak utánajártam, hogy az edzőtől szárad meg, keményedik ki a festék. Ha hozzáöntöm a festékhez az edzőt, a dobozban is meg fog száradni idővel, értem ezalatt hogy hamarabb, mintha nem tenném hozzá?
Egyébként kőfelverődés javitására kell. A kőfelverődéseket levegős gravirozóval lecsiszolom, majd rozsda átalakitóval kezelem végül megkapja a javítófestéket. Pöttyökről van szó!
Új vagyok itt ! Olyan kérdésem lenne , hogy van aki már dolgozott honvédség által alkalmazott is zöld festékkel ? Milyen alapú festék lehet ? Edzője mi lehet vagy mit érdemes hozzá tenni ?
A gitt beszívta a vizet és nem tudott kiszáradni rendesen szerintem.Szárazon kellett volna csiszolni és le kellett volna alapozni és utána lehetett volna vizesen csiszolni. Vagy begázasodott de nem az nem hinném hogy ilyen durva lenne, valószínű hogy a víz miatt ilyen.
Vegyél egy kis kompresszort és egy levegős pisztolyt fényévnyi javulást fogsz elérni az ecsettel szemben. Ha beválik akkor olaj és vízleválasztót is vehetsz, ill komolyabb kompresszort, profibb pisztolyt.