Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tiger1342 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 28374

Köszi, mentettem! :)

Előzmény: GYURMA 944 (28370)
kacagógerle Creative Commons License 2012.12.17 0 0 28373

Ááááá már megint kirohadt egy fagydugóm, most a szívósor alatt. Nem nagy pénz, mert 200Ft a dugó, de le kell bontani a szívósort.:-(

Valaki nem tudja hogy megegyezik-e a kipufogósor alatti(elülső) fagydugók mérete a szívósor alattiakkal? Józan ésszel azt gondolná az ember hogy igen, de ki tudja bármi lehet.
Ránézésre 30mm-esek azok is, de pontosan lemérni nem tudom a helyszűke miatt.

 

Punto2 8V

kacagógerle Creative Commons License 2012.12.17 0 0 28372

Sötétben indítsd be, és nézd áthúz-e valahol. A 16V gyengéje a gyertyakábel.

Előzmény: Daffos (28371)
Daffos Creative Commons License 2012.12.17 0 0 28371

Üdvözlök mindenkit a fórumon!Tegnaptól boldog vagy szomorú tulajdonosa lettemegy puntó II 2000-es 16V autónak.Ma délelőtt lemostam a motort mert nagyon ramaty volt majd 4 óra mulva indultam vele egy 30 km -es szakaszra.először néha elkezdett rángatni majd kihagyott egy henger.Haza értem gondoltam megnézem nem e be mostam neki de nem láttam semmit.Kiszedtem a gyertyákat a negyedik hengernél tiszta taknyos volt.gondoltam megpucolom és beteszem másik hengerbe.Bár ne tettem volna mert mostmár 2 nem jár a h3-4 henger nem megy mert ha leveszem a gyertya pipát ugyan az a jelenség de az első kettő megy.Sajnos nincs itthon ilyen fajta gyertyám mert eddig dízel autójaim voltak.Esetleg valami ötletet tudna valaki mondani mit nézzek meg vagy mit csináljak?Mert tiszta ideg vagyok miatta.Várom építő jellegű válaszotokat.Daffos

 

 

GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28370
Előzmény: tiger1342 (28367)
GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28369

A vaterán láttam most több vonószemet is. Attól függ mennyit ér neked.

Előzmény: tiger1342 (28367)
PeeWee33 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28368

DE , jól gondolod. CSak az lehet még, hogy a műszerórát cserélte ki valaki egy alapegységre. Korábban valszeg hőfokmérős és ford.szám mérős műszercsoport lehetett benne.  Vagy-vagy, amit te is írtál.

 

   B.

Előzmény: A6 1.9tdi (28359)
tiger1342 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28367

Hát sajna se csavarom, se laposvasam, se hegesztőm. :)

De 16-os csavart veszek, aztán ismerőssel megcsináltatom!

Köszi a módszert.

Előzmény: kacagógerle (28326)
tiger1342 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28366

TC-n volt erről anno cikk "Bödön" néven.

Magyar kisiparit lehet is talán kapni boltban. :)

Előzmény: Törölt nick (28364)
GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28365

Oker-bézs trutymó lesz ott. A mennyiség a motor állapotától függ. Én csináltam hasonlót 1,0 suzukiba. frankó volt! :-)

Akkor nem vagyunk már messze a pálínka főzéstől. :-))))))

Előzmény: Törölt nick (28364)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28364

De más, unalmamban csináltam kartergáz, gőz, stb lecsapató berendezést.

Kiváncsi vagyok, mennyi anyagot szív be a motor, abból amit nem kellene...

Bár nem költötem rá vagyont, sima befőttes üveg, a tetőbe beleforrasztottam két 90 fokos mittudomén milyen méretű réz könyököt.

Az egyiket lejjebb toltam a fedélben, takonyragasztó pisztollyal rátettem egy darab slagot. A slagba sodrott réz vezetéket, lazán, de galacsinba, persze.

Az össz költség a két könyök, és a slag volt ~ 1200 Ft.

Eredményről, ha érdekel valakit, később, de szerintem ez a gőz nem kell így a motornak, és ez a trutyi az oka a kokszos hengerfejnek, dugónak, mert gázzal járok, az tuti nem.

Na meg a kormosodó olajnak, például..

GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28363

Nem akarok jobban belemenni a sárkenésbe, de azt képzeld el, hogy napi kapcsolatban vagyok egy nagyon jó autósbolttal és a srác nagyon sok kedvezményt ad. Pl. most raktam össze kosárból egy regata 1,6 101LE motort. Öntettem dugót hozzá, meg ilyesmi. és a lényeg az, hogy rengeteg tömítést vissze kell vinnem, mert forgalmira, évjáratra, motorkódra vásárolok és soha nem sikerül azt megvennem, ami kell.

Pl. öcsém fiestájához a vezérműtengely csapágyát egyszerűen háromszor kellett megrendelnek, mert ugyanarra a motorszámraadja a felülvezérelt 1,8 dieselt is, mint az 1,1 benzint.

Óriási gáz, hogy hiába van kereslet és nem is kevés pénzért, de gazdálkodnak az időddel, a pénzeddel, meg a türelmeddel.

Aztán meg mindenki panaszkodik, hogy becsődöl, meg válság van.

Sajnos a nyugati megrendelő rendszerből a nyugati precízség még nem gyűrüzőtt be. :-(

Sokszor van olyan, hogy ebay-ről hamar megjön, ami kell és olcsóbb még postával is.

Hogy mi ebben az üzlet itt, nem értem.

Előzmény: Törölt nick (28362)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28362

Értem, sajna a magyarországi utángyártott szarokat ismerem, én németországból vettem 2/3 áron postával egész rendszert.

 

Előzmény: GYURMA 944 (28361)
GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28361

Nem csak néha! :-)

 

Na de a lényeg és nem vitából.

Nem tudom mennyit lehet egy ilyen javításért elkérni, de én Kerepesre hordtam régebben az autóinkat, mert úgy voltam vele, hogy szakszervíz és rendes a srác, meg jól is nyomja és az már megérte, hogy nem kellett alábujkálni és szerelgetni, meg még varrogatni is.

Olyan 3-4-eket kért el és kb 3 évig birta. A Mitsunk is, a Porkék is, a Suzuki is. Tehát nem típus fűggő.Ha azt nézem, hogy hozzáteszek még egy kis pénzt és akár egy utángyártottat teszek rá, már jó.

Abban igazad van, hogy egy fiatal dobot nem dob el az ember azért mert egy szériahibából adódik egy javítani való, csak meddig bírja utána, az a kérdés. Itt van az amit említettél, hogy ki és mivel javítja.

De van olyan is, hogy egy hazai berendelőtől vettem a szomszéd néninek a marutira komlett rendszert és egyrészt nem volt méretazonos, majd csere után a másik, amiért elmentem, még rosszabb volt és még végig is kellett varrnom, mert már még egyszer nem vittem vissza, két évet birt. És én ezen a marutin két évenként cserélem a rendszert. :-))))))))

Mondtam vegyen újat a mama, de az egész autó ér negyvenet és mindig úgy van, hogy jövőre lecseréli.

Ehezképest nyáron cseréltem bendix-et és fogaskoszorút. :-)

/én csak barátoknak dolgozom és bérmentve, ezt azért tudd!/

Uno-s topic-ból megcsináltam már egy pár autót, de csak a benzinpénzt kértem.

Úgy vagyok vele, hogy van munkahelyem, de nekem az többet ér, ha egyszer kell valami és viszont segítenek és csomószor bejött már. :-)

De eltértem a tárgytól. Bocs!

 

Előzmény: Törölt nick (28360)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28360

Tudod, néha neked sincs igazad....

A Punto gyárilag eltervezte a hátsó dobot, kb 2 év után leruhad a hátsó dob elejénél, és leesik.

Ha meghegesztik, persze rendesen, 4 évig is bírja, de a cső elrohad... Mondhatsz bármit, ha rendesen meg van hegesztve, ott nem fárad el.

Persze nem lánggal, hogy kiégjen a szén belőle, még most is sokan bénáznak lánggal....

Amúgy a  T Ford óta, létezik fogyó alkatrész az autóknál, a kipuff is ehez tartozik.

Előzmény: GYURMA 944 (28358)
A6 1.9tdi Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28359

Még egy kérdésem had legyen, hátha valaki meg tudja válaszolni. Mégpedig az én "imádott" puntom még forr. pont világításos, azaz elméletileg akkor kell világítania a műszerfalon a lmpának, ami a vízhőfokot jelzi, ha forr. Vagy rosszul gondolom? Mert nálam az a jelenség, hogy pl. járatom, egy ideő elteltével épphogy haloványan elkezd pislákolni, majd ez egyre erősödik. Most annak vagy világítania kell erősen és határozottan, vagy nem. Vagy  rosszul gondolom????  Csak akkor kellene jeleznie, ha forr, a nevéből legalábbis erre gondolok. Vagy rosszul gondolom, vagy valami idióta előttem betett egy olyan jeladót, ami nem forrpont jeladó, hanem hőfok jeladó. Hogyan is van ez? Ha hülyeséget gondolok, természetesen fogadom a kultúrált kritikát, de ha igazam van, akkor támassza valaki alá. 

GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28358

 

 

Balázsnak van egy stílusa, de nem rossz srác.

Amíg nem ismertem, addig én is konfrontálódtam vele, de mivel nem vagyunk egyformák ÉS(!), amit pontosan neki írtam az uno topic-ban, hogy az a nagy baj ezzel a topic-olással, hogy a monitoron keresztül nem látod a másik arcát, gesztusait és nem tudod egy vitával azonnal áthidalni a témát és gyülnek az indulatok, majd egy jó kis félreértés kerekedik belőle.

 

Szerintem senki nem akart megsérteni.

 

Kipufogót rengeteget hegesztettem, de én ezért nem tudok semmit elfogadni és ezért nem is csinálom idegeneknek, mert sosem lesz hibátlan és elmondom a tulajnak, hogy ez csak füst fújás, de a tűz megmarad. Nincs az a védelem, amitől egy javított dob hamar el ne szállna és, ha ezt műhelyben végzik, akkor láthatod mennyit fizettél az általad mondott rossz, silány munkáért és egy kicsit hozzáraksz már van is egy dobod.

Persze én nem hitet osztok, mert a sajátomat "megjavítom", de én azt tudom is, hogy mennyit ér. :-) És nem a munka minősége miatt, hanem mert a lemeznek annyi. Azért azt is add még hozzá, ha egy dob eljut odáig (nem a felrobbantról beszélek), hogy kilukad a rohadástól és "megpatkolom", annak mi kell még a letérdeléshez? :-)

Ezekkel csak azt szeretném mondani, hogy aki arra adja a fejét, hogy javíttat kipufogó rendszert, annak tisztában kell lennie, hogy az már savanyú.

 

(Nekem olyan autóm van, ami sosem rohad el, ha................. De előttem két tulajjal egy warbi letolta a jobb hátulját. Hiába csinálta meg szépen a lakatos, de ott megindul mindig. 29 éves a kocsi és két helyen rohad, de ilyen két évenként és akármivel védhetem. Az egyik a jobb hátulja, a másik a bal küszöb alja, mert ott meg felakadtak vele csúnyán és cserés volt. Azt a védelmet, amit a gyár csinált az autóval, már nem lehet pótolni soha)

Előzmény: R!ck4 (28355)
A6 1.9tdi Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28357

Ha taposom a gázt, akkor jön :D :D De tényleg, csak akkor. Viszonta fűtés cső járó motornál történő légtelenítése során, afféle habos lé folyik ki. Hagytam, had follyon, de hát minden hagyállót nem akarok kiengedni belőle. 

Előzmény: bojo (28356)
bojo Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28356

Nem tudom, hogy a Puntoban a fűtés hogy van, de más Fiat modelleknél terelőlapok állításával lehet a fűtést szabályozni. Itt nincs fűtéscsap. Valőszínű, hogy valamelyik terelőlap megragadt, és ezért nem megy a meleg az utastérbe.

Előzmény: A6 1.9tdi (28351)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28355

Egyébként magad is leírtad a nagy titkot:

 

és a csipesz is egy valóságos krokodil

 

Még az se mindegy, az összehúzó rugó milyen erős. És a probléma gyökere itt van, lehet számolgatni a négyzetmillimétereket.

Előzmény: GYURMA 944 (28350)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28354

Mesélek olyanról én is, akinek szakmája, és azzal keresi a kenyerét, amivel. A Multiplámmal volt egy kis bibi, CNG üzemű lévén fokozott a vízgőz termelés a kipufogóban, úgy látszik, sajátja a dolog, de mással is megtörtént, éjjel belefagy a víz, és másnap nem indítható, sok indítózás után a középső dob szétdurant, mint ahogy másnál is.  Egy közeli lakatos- festő csapat megcsinálta, mindezt úgy, hogy a hegesztés kisujjnyi vastag, a víz továbbra is csöpen a hegesztésen keresztül, sőt, kifejezetten a nem  palástba fúrt két 3mm-es lyuk helyett sikerült a palástba 7mm-es lyukakat fúrni. 3x kellett visszamenni, mire sikerült az általuk okozott gondot megszüntetni, és akkor még nem beszéltem a horganyzott felület össze vissza hegesztgetéséről, meg annak a korrodálásáról, ami aznap indult, ahogy hengesztgették... Mindezt úgy, hogy az indoklás annyi, áá, nem fog az rozsdásodni.... 9 ezret fizettem annak, akinek ez munkája, és aki ebből él... És, most mi van, essek hasra? Ha lett volna CO-m, ha különbül nem is, de ugyanúgy meg tudtam volna csinálni én is....

 

Szóval az, hogy valakinek valamirl van papírja, miközben egy 8 általánost végzett parasztlogikás ember, aki még emlékszik az 5.-es fizika tananyagra, lazán körberöhögi, szóval hagyjuk azt, hogy valakinek ez a szakmája, meg ebből él.

 

Ez itt egy fórum, lényegtelen, hogy valaki villamosmérnök, ha nem tudja elmagyarázni amit gondol, és lehet valaki 5.-es általános iskolás,  is, ha tudja, hogy a kábel milyen csipeszen kapcsolódik, és megpróbál magából nem hülyét csinálni 3 perc alatt.... Én azt gondolom, a hőbörgés helyett létezik kultúrált fórumozás, a leírt dolgokat meg lehet indokolni, külső hivatkozással alátámasztani, és korrekten, a másik hozzászólásának minősítése nélkül érvelni, valamint lehet a másikat megcáfolás helyett minősíteni, meg hülyeségeket beszélni. Amíg ezt kapom, addig én is ezt adom, más esetben kíméletlenül jön a földbedöngölés, persze csúnya beszéd helyett logikus érvekkel.

 

Szerinted ez így nem kerek? Mit kellett volna mondanom, ja, Te ebből élsz, akkor a fizika is feléd görbül? Ugyan már... Lollii kolléga is tudna mesélni arról, hogy megy a vetítőgép hogy ez meg az mindenhez ért, aztán kiderül, egy kalapáccsal szeretnének hibakódot kilvasni... Ébresztő, én nem a nyuszi vagyok, aki megijed, ha a vadász toppant egyet.... Lexarom, hogy valaki abból él, amiből, addig amíg nyilvánvaló hülyeségeket beszél, miközben engem sérteget....  Vannak tények, érvek, és van  stílus. Ez a három megy valakinek egyszerre, vagy nem. Mindenki eldöntheti, beletartozik-e a körbe, vagy sem.

Előzmény: GYURMA 944 (28350)
A6 1.9tdi Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28353

Mekkora idióta vagyok?! Hát főleg, mert megvettem, de konkrétanmost azért, mert most vetem észre, hogy a termosztátra csatlakozó 3 elektromos valamit nem is tettem vissza :O Bár nem tudom, hogy mik azok, attól még biztosan kellenének. Mondjuk ettől még a hengerfej hiba továbbra sincs megoldva :(

footy84 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28352

Sziasztok!

 

2003-as 1.2 (60LE) Puntohoz milyen aksit erdeme rakni?

Klimas az auto ha ez szamit es szinte csak varosban van hasznalva.

 

44ah Exide?

 

koszi

A6 1.9tdi Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28351

NAH, a vasat összedobtam, bár ettől még nem javítottam meg. Az EGR részeket egyszerűen lezátam, így a harmónika csövt sem tettem vissza. Az autó ismét pöccre indult. Aszervóm, vagy legalább is onnan, affelől onagyon nyikorog, míg tart, az utóizzításom. Azt miként lehetne orvosolni? Bár közel sem ez a legnagyobb baj, csak zavar. Deszítenem kellene? VAgy más megoldást javasoltok? Szóval ezen túlmenően az autó (nem tudom, hogy a lezárt EGR okozza-e, vagy a vw adagoló, vagy együtt a 2) de okádja a füstőt egy-egy pillanatnyi gázadásra :) Hagytam, alapjáraton had ketyegjen. Természetesen nem járó motornál tele öntöttem hűtőfolyadékkal, azzal, ami lejött, + vettem még mellé, majd a fűté csövön lévő légtelenítőnél kinyitottam mindaddig, míg nem jött. Eztán beindítottam. A folyamatot megímételtem, majd aztán már járó motor esetén is megcsináltam. Szépen, egyenletesen jött a folyadék. Persze a fűtésem NULLA ez mellett. Járattam hagytam, melegedett is a moor , de a csövek nem igazán akartak :( Egy-egy gázadás (majdnem úgy pörög, mint egy benyás) akkor már maga a hűtő is kezdett gőzölni, gondolom elindult bele a forró víz, és ez miatt a külseje elkezdett gőzölni, persze ez nem baj. A mai esőben csináltam ezt. Hagytam vagy 20 percet járni, se sem olajban-víz, sem vízban olaj jelenség nincs. Annyi viszont van, hogy amikor már meleg a vas, akkor a tágilásiban -egy-egy gázadásra (erős gázadásra) jelenik meg buborék, ami kicsit trutyis is. Nem tudom, ez lenne a hengerfej hiba jelensége? Vagy pusztán ganéjos és levesgős még mindig a rendszerem?

Továbbá az is érdekelne, hogy miért van ilyen sokáig utóizzítás? Még meleg motor újra indítása esetén is?

GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28350

Bocs, hogy újként beleszólok, de tisztelettel és kulturáltan.

Akinek válaszolsz ez a szakmája és ezzel keresi a kenyerét.

De még ez is mindegy, mert hibázhat.

Én egyszer egy diesel 25-ös BMW-el rohadtam le. Indítgattuk, míg teljesen leszállt az aku.

Megálltak mellettünk többen is, de mindnek ez a frankó auchanos bikája volt. A hidegben jó volt az, mert frankón melegített. :-)

Egyszercsak egy öreg golf-os odaállt. Mondta majd ő. Én már röhögtem előre is és mondtam, hogy ha már hárman vagyunk toljuk be, mert kettőnknek nem megy.

Erre előkapott egy olyan vastag kábelű bikát, hogy az tényleg bika volt, meg kábel és a csipesz is egy valóságos krokodil és a golfban is volt majd ifa aksi és odatette, aztán pöcc és levette a kábelét és eltépet. Megköszönni sem volt időm.

Ennyi.

Be lehet bikázni, ha indul is a jószág, csak az a nem mindegy, hogy mivel és miről.

Ha cellazárlatod van, akkor nem,de akkor sehogysem, amíg a saru a rossz akkun van, de ha nullára van merülve, akkor be lehet, csak nem tesco-auchan kábellel és nem 35-45A-s akuról,aminek az indítófesze sem mérhető :-) mert egy trabit hiába járatsz 3-4 percet ahhoz, hogy egy nagyobb dieselt bepattints, ha az lemerült.

Előzmény: R!ck4 (28347)
GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28349

Sziasztok!

Egy kis tanulságos történetet szeretnék leírni, hogy segíteni tudjak azoknak a márkatársaknak, akik Punto MK11,2 selecta automatát vásárolnak és probléma van a sebességbe rakásnál.

Vettem tegnapelőtt egy ilyen jószágot a feleségemnek.
Eddig uno 1,5 selectánk volt. (illetve megvan még)
Annál már minden fondorlatot ismertem a váltóval kapcsolatban.

Ez a Puntó egyáltalán nem egyezik meg a gyakorlati működésében, csak annyiban, hogy variál fokozatmentesen. Mivel Ecvt, itt elektromágneses a kuplung és több problémája is lehet.
A mienknek az volt a problémája, hogy nem kapcsolt szét és így amikor beraktuk fokozatba recsegett és néha nem is engedte. Amikor nem járt a motor, akkor úgy-e simán és akadás mentesen lehetett kapcsolni, de biztonságtechnikailag úgy nem lehet indítani.
Nagy nehezen hazahoztam 100km-ről. Csak berakni volt nehéz, mert utána gondtalanul működött. Tankolás után már ki sem vettem sebességből, nehogy sérüljön.
Tudtam, hogy váltó hibás, mert a kereskedő rendes volt és elmondta, hogy ez a baja és azért annyi, amennyi (kp zárral, elabl-al, meg servo-val).
Na akkor itthon amennyi manual-t tudtam letöltöttem hozzá, meg képeket, rajzokat, stb.
Amikor megokosodtunk, akkor már tudtuk, hogy az nagyrészt kizárva, hogy a kuplungrész elektromos hibás, mert ha nincs mágnesesség, akkor a fémpor nem kapcsol össze, hanem az lehet, hogy valamelyik kapcsoló, vagy jeladó nem old és így a kuplung sem kapcsol szét.
Széthúztuk a csatit, ami a kefékre megy és belemértünk. (Csak feszt)  Ez frankón el is vitt az erdőbe, mert 11,4V volt állandóan.  Jaj de jó, megvan a hiba. :-) Akkor ismét rengeteg rajz és rágódás, keresgetés, de nem lett jó.
Nézegettem váltó árakat és azt gondoltam, hogy veszek kompletten kuplunggal együtt és befejeztük, de arra jutottam, hogy ami bontott, mitől lenne jobb és ha szerelek két napot és ugyanitt vagyok, akkor esetleg felgyújtom. :-)
Ma kimentem és ismét nekiálltam. És, hogy mennyire jó az egyszerű logika. Előtte egy rokkant öregemberé volt, de nem használta, mert vett egy újabb autót. Amikor felnyitottam a hátsó ajtót, moha volt a vízvetőbe. :-) És akkor gondoltam, hogy ez mechanikusan összerohadt. Manuális váltós, kuplungos autóknál nem egyet robbantottam már le úgy, hogy a sok állástól nem oldott, mert a lendkerékhez rohadt a tárcsa és akkor sebességbe nagy gáz, kuplungpedál kinyom és hatalmas fék és reccs. Persze ez már nem a jóápolt autók javítási formája. :-)

A kefére menő pozitívot megszakítottam egy kapcsolóval.

És itt jön a tanulság.
A kapcsoló egy nyomógomb, ami nyomásra szakít. Két vezetékkel bevezettem a kaszniba.
Megszakítottam a feszt és világított a visszajelző, de nem tudtam csak erőszakolni a váltót. Elindultam így és a kocsi simán gyorsult. Akkor visszaraktam L-be, mert ott van motorfék és egy halk csattanás, majd nyikorgás és a motor felpörgött a kocsi meg lassult.
Leálltam és egy félórát kb. 2,5-3,0E-rel forgattam sebességbe, szétkapcsolt kuplunggal.
ÉS LŐN!
Nem kell váltót-kuplungot vennem, nem kell szerelnem-szereltetnem váltóssal komoly pénzekért és 120-ért van egy kulturált cííípautónk. :-)

Ha esetleg valakinek hasonló Ecvt tengelykapcsoló problémája lesz, akkor remélem, hogy tudtam segíteni! Ha nem állt az autó sokat és nem ez a baja, akkor is lehet tesztelni a tengelykapcsolót és utána lehet majd továbbmenni és méregetni a csúszógyűrüket egymással és testtel szemben.

És még ajánlatos  menden csatit széthúzni és tisztítani!

R!ck4 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28348

MAjhd ha szereltél legalább 10 évig autót, utána beszélgessünk erről. Nem tudom akkor egy behúzómágnesnél miért kell a közvetlenül az akksiról jövőú jó vastag pozitív kábelt csavarozni, miért nem elég a bikakábeleknél működő szipesszel felrakni? Eláruljam? Úgyse érted meg. Mert ez bizonyos áramerősséghez bizonyos méretű felület kell. És mi értelme van az ujjnyi vastag kábelnek a csipeszes megoldással, ahol 4-5 kis ponton érintkezik a csipesz és a saru?

Tudod, ott van a leggyengébb láncszem. Ebben a topicban meg most Te vagy az...

Előzmény: mantec (28337)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28347

Nem baromság, csak érteni kellene hozzá hőbörgés helyett. Látod, mást hülyézel le, miközben így magadból csináltál bohócot. 

Hidd el, 96 óta van jogsim, még össze nem mertem számolni mennyit vezettem, de évi 40-70 ezer mindig megvolt, és hidd el, láttam már vagy 50 különböző  bikakábelt, de egy autó se indult úgy, hogy a saját akksija  lemerült, ezt meg rádugom és indítózok is, kell 3-4 perc, hidd el.  És hidd el,  akármilyen vastag bikakábelt teszel fel, mivel a csiptetős végével rakod a sarura, sokat nem fog számítani, hogy az a kábel 5 vagy 20mm2 keresztmetszetű, egy aprócska dolgot tudatlanságodban kifelejtettél a számításból:  Felteszed a csipeszt, amit max  5-6 ponton egy egy pöttynyi részen érintkezik. Számolod, ez hány mm2? 1-2-3 esetleg. Onnantól mindegy a kábel mennyivel vastagabb.  Arra nem alkalmas amire szeretnéd, illetve nem is úgy kell használni, ahogy Te gondolod.  Ezen Te nem fogsz 1KW-nyi teljesítményt meghajtani az tuti. Máskor mielőtt lebaromságozol egy hozzászólást, picit gondolkodj.

 

Egyébként saját tapasztalat, anno volt egy W126-osom akksicsere után nnéha indult, néha nem, soká jöttem rá, mi a bibi, az egyik akksisarunál alig volt meghúzva a csavar, kézzel el lehetett forgatni, és ez már elég vlt ahhoz, hogy a kulcs eltekerése után egy katt legyen az összes reakció.

Előzmény: PeeWee33 (28338)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 28346

Jó nagy romhalmazt sikerült kifognod, sajnos a kocsik műszaki szinvonala a béka hátsó alatt van, láttam már párat innen is, amit megvettek, küszöb papírból, stb..

Én hétfőn megyek a felujjított hengerfejért, pénteken ha esik ,ha fúj, csere lesz.

 

Előzmény: A6 1.9tdi (28345)
A6 1.9tdi Creative Commons License 2012.12.15 0 0 28345

Egyenlőre a hengerfejezésnek nem mertem neki állni, mind emellett szólt fater, hogy az autó útban van, így ekezdtem visszaépíteni rá mindent, amit előtte lebontottam. Faxa, na de a lényeg, hogy az a kis csövecske, ami a turbó gumicsővéből csatlakozik a szívósorra, és ugyanerre csatlakotik az EGR, szóval az már egy tákolt izé volt, házilag belehajtott menetekkel. Most, hogy próbáltam összerakni, a menetek megszakadtak, így most megállt a tudományom. Mi annak a neve? Hogyan keressek rá? Vagy próbáljam meg átmenő csavarral megoldani? Arra egy ismim azt mondta, annyiból nem jó, ha ne adj isten a rázkódástól meglazul az anya, akkor beszívhatja a motor, akkor meg aztán ...

Nézzem meg bontóban?  VAgy milyen más megoldást javasoltok?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!