Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61622

Csak neked, a linkelt dokumentum címlapja:

 

Előzmény: chicagoi (61621)
chicagoi Creative Commons License 2015.09.28 -1 0 61621

Nem mindegy ???  / de nem úgy   szól az  üzemeltető ,  hogy VOLÁN  , ebből van hét /

Előzmény: MCA-001 (61620)
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61620

Ki is üzemelteti a siófoki helyi közlekedtetést?

Előzmény: chicagoi (61619)
chicagoi Creative Commons License 2015.09.28 -2 0 61619

Szerinted ez idevaló ?????:-))

Előzmény: MCA-001 (61618)
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61618

Siófoki 2014-es beszámoló:

http://siofok.hu/files/7_Vol%C3%A1n%20Zrt%20besz%C3%A1mol%C3%B3ja%20mell%C3%A9klete.pdf

 

2014. összesítés:

45,8 ezer járat

274,2e km

1390,6 e utas

 

47.647.000 Forint veszteség

 

 

Előzmény: MCA-001 (61608)
archlinux Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61617

FélOFF:

 

Ha a kaposvári város vezetése képes finanszírozni a helyi közlekedési vállalatot, akkor más, hasonló gazdasági teherviselésre képes település miért nem teszi meg?

 

2010-ben Kaposvár volt a 3. legeladósodottabb megyei jogú város (1 főre vetítve) Hódmezővásárhely és Bp, 5. kerület kerület után.

http://www.vg.hu/lapokkepek/cikkek/25000/25089_sorrend-egyfore.JPG

 

Ugye az önkormányzatok adósságait azóta átvállalták, de azért ez is jelent valamit... (Ezzel Magyarországon újfent bebizonyosodott, hogy eszetlenül költekezni jobban megéri, mint racionálisan gazdálkodni. Így gondolom a gombamód szaporodó szökőkutak és díszburkolatok száma továbbra is emelkedni fog.)

 

ON

Előzmény: MCA-001 (61612)
Gyötör Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61616

A helyi Volán állami cég, nem kozmetikázhat adatokat - össze sem moshatja a helyi ill. helyközi bevételeket/ktsg-eket (PSO rendelet).

 

Sok szerencsét Tatabányának.

Majd rájönnek, vagy megtanulják, mint Pécs vagy Debrecen.

 

Mellesleg: a hócipőn kivan a "helyi támogatás" elnevezéssel...ez nem egy kegy az önkormányzattól (sok egyszerű képviselő, polgármester így hiszi). Ez egy (helyi közszolgáltatási) szerződés keretében, az önkormányzat által megrendelt, az elvégzett szolgáltatásért járó díj.

(Állambácsinak NEM feladata a Szemszáll. tv óta a helyi finanszírozás, csak Bp-en. Ezt nem igazán fogadják el az önkormányzatok/helyi politikusok....persze 2012-13-ban szépen konszolidálta őket az állam, miért ne bíznának ebben továbbra is?)

 

Ha 2015-ben hirtelen minden  település úgy döntene az országban, ahol Volán adja a helyi menetrendszerinti közszolgáltatást, hogy saját vállalattal látja el a helyit, sokkal jobb gazdasági eredménnyel indulhatnának a Volánok a 2017-es helyközi piacnyitáson...

Előzmény: MCA-001 (61614)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61615

Csodálnám ha ez így lenne.

 

A Volánok számára a helyi közlekedés, nyűg, gond, baj.

 

Ha tehetnék, ha a Simon testvérek ebben nem akadályoznák őket, már 10-20 városban biztosan lemondtak volna a helyi közlekedésről.

 

Lásd Debrecen példáját ahol csak nagyon erős budapesti nyomásra sikerült rávenni a helyi volán vezetőket, hogy második tenderen induljanak el a DKV ellenében.

 

Amikor a DKV nyert, a Volán telepen nem húzták fel a fekete zászlót..............sőőőt.

 

Vagy Komlón. Ha Dezső anno (bankos létére) nem köt ilyen világraszólóan rossz szerződést a Pannon már régen odahagyta volna a várost. Amikor meg végre sikerült kilépni a szerződésből a helyi bírónő olyan ítéletet hozott melyet bárhol elutasítanak másodfokon nem csak az EU Luxembourgi bíróságán.

 

Többen szóltak Zolinak, igaz, hogy kiszúrtak most a Pannonnak, igaz hogy justizmord ítélet született de inkább ne fellebbezzen, majd kompenzálják a céget.

így is lett.

 

 

A Volánok "olcsó" helyi árai abból is adódnak, hogy inkább huszon mint tizen éves a helyi közlekedési autóbusz parkjuk.

 

Nézd csak az inkriminált táblázat utolsó három sorát a 14. oldalon:

 - Egy korszerű hybrid csuklós kb. háromszoros áron (kicsivel több) mint az öreg 280-as.

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (61614)
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61614

És biztos, hogy a helyi Volán reális üzemeltetési adatokat szolgáltat a városok vezetőinek?

Nem lehet, hogy kicsit túláraznak?

 

És úgy gondolják,  hogy az OW példájából kiindulva, ők monopol helyzetben vannak és ezért egyik település sem mer bevállalni hasonló fiaskót?

 

Előzmény: trizs77 (61613)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61613

Ha minden város úgy pattog mint Tatabánya, azaz annyira megfontoltan, annyira előre számolóan, akkor csak bátorítani lehet az ilyen kezdeményezéseket.

 

A többi, régebbi pattogóval az volt a gond, hogy előbb járt a szájuk, csinálták a fesztivált és csak akkor kezdtek el számoltatni saját pénzügyeseikkel, amikor a helyi Volán azt mondta :

 

.........Ok. Csinálja más............

 

Az ilyen papírkutyákat (helyi polgármestereket) nagyon nem szeretem, akik előbb beszélnek és utána gondolkodnak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (61611)
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61612

Elvi, politikai kérdés ❓

Ha a kaposvári város vezetése képes finanszírozni a helyi közlekedési vállalatot, akkor más, hasonló gazdasági teherviselésre képes település miért nem teszi meg?

 

 

Előzmény: trizs77 (61607)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61611

Jelenleg Tatabánya és Érd "pattog", illetve Eger gondolkodik a "pattogáson". Tatabányán a többi "pattogó" városhoz képest  sokkal konkrétabb elképzelések vannak, persze valóban kérdés, tudják-e ezt finanszírozni. Érd már kiírta a tendert új buszokra, de többet ott nem tudni.

Előzmény: trizs77 (61610)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61610

Ráadásul most kapnak új buszokat (ez csak hab a tortán :-))

 

-----------------

 

Tételezzük fel, hogy a Tatabányai polgármester kifogja a közlekedési aranyhalat a helyi bányatóból és az teljesíti három kívánságát.

 

Most október elsejére ot áll Tatabányán :

 - egy kb. 50 busz befogadására alkalmas, csili-vili, új, korszerű autóbusz telephely

 - + 40 új szép, korszerű autóbusz melynek fele csuklós,

 - új autómentő darus tgk, vonali műszakos autó, meg 3-4 új furgon.

Emberei már megvannak, azokat október 1-től átveszik a Volántól.

 

akkor 2016-ban Tatabánya városának nem évi 200 millió királyi magyar HUF-ba fog kerülni a helyi közösségi közlekedés fenntartása, hanem kb. évi 700 millióba vagy évi 900 millióba.

 

Lásd Debrecen vagy Kecskemét példáját.

 

-------------------

 

A városi önkormányzatok közül az okosabbak ezt tudják.

 

Komló, Salgótarján, Dunaújváros, stb. önkormányzatai nem számoltak hanem puffogtak, majd pufogás után, balhé kiverése után kezdtek el számolni, és azonnal kussba is maradtak évekre.

 

 

Előzmény: MCA-001 (61606)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61609

Éves bevétel kb. 1 milliárd forint.

 - utasoktól..........................564 millió,............................56%.

 - fogy-ár.kieg.......................167 millió.............................16%,

 - állami támogatás.................48 millió,.............................4%,

 - városi támogatás...............200 millió,.............................20%

 - egyéb pénz.........................42 millió...............................4%

Összes bevétel...................1 022 millió Ft.-

 

Az látszik, hogy az állami támogatás mily kicsike %.

Maradt évi 190 millió amit senki se fedez, ezt a Volán nyeli le és helyköziből pótolja.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Fordítsuk ezt most át úgy, hogy a város saját cége végzi. Megalapítják a TTKV-t, a Tatabányai Közlekedési Vállalatot.

Akkor mi lesz a helyzet ?

 

 - utasoktól..........................564 millió,............................46%.

 - fogy-ár.kieg.......................167 millió.............................14%,

 - állami támogatás.................48 millió,..............................4%,

 - városi támogatás...............390 millió,.............................33%

 - egyéb pénz.........................42 millió...............................3%

Összes bevétel...................1 212 millió Ft.-

 

 

A saját cég létrehozása után a város részesedése 20%-ról 33%-ra ugrik, miközben költségei megduplázódnak.

Akkor még ugyanezek a huszon éves buszaik maradnak.

 

 

 -

MCA-001 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61608

Keresgetés közben a siófoki 2014-es beszámolót találtam meg.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61607

Itt elég egyszerű a válasz.

(már n+1-szer megírtuk)

 

A helyi közlekedéssel rendelkező kb. 200 hazai település közül, Kaposvár az egyetlen az elmúlt 25 évben mely eltartja (mindíg is eltartotta) saját helyi közlekedését.

 

Szita úr végig finanszírozta (nem is rosszul) a KT Zrt-t.

 

Se Budapest, se a többi város ezt nem tette meg.

Ahol Volán a helyi fuvarozó ott a városok, immel-ámmal adnak valami támogatást, de a saját támogatásukkal kb. megegyező végső veszteség pótlását, az adott Volán helyközi üzletágától várják.

 

 

Előzmény: MCA-001 (61606)
MCA-001 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61606

Akkor Kaposváron, hogyan sikerül működtetni a saját helyi közlekedési vállalatot?

Ráadásul most kapnak új buszokat (ez csak hab a tortán :-)

 

A lakosság létszáma hasonló...

 

Ki ad többet a kasszába?

 

 

Előzmény: trizs77 (61605)
trizs77 Creative Commons License 2015.09.28 0 0 61605

158,76 milliós támogatás....

 

Mibe kerülne, ha önálló cég végezné?

 

----------------

 

A város ad évente kb. 160 millió HUF támogatást.

Ok.

 

De a támogatáson felül, még ugyanekkora a vesztesége a szolgáltató cégnek amit a Volánnak, a helyközi bevételből kell kipótolnia.

 

------------------

Az olvtársak betették, majd két hozzászólás után át is ugrották a Tatabányai anyagot.

Pedig a Városi Közlekedés topik stabil gárdájának, szívem szerint  feladnám házi feladatnék és pár nap múlva dolgozatot iratnék belőle, hogy meg is értették/ vagy sem amit olvastak.

 

Én már kinyomtattam, eltettem.

Javaslom az olvtársaknak is.

 

Igen tanulságos és NEM csak Tatabányára igaz.

Tessék kivenni az anyagból Tatabánya város nevét, és a dolog azonnal kíváló (és korrekt) helyzetkép vagy 15-20 hazai megyei jogú város helyi közlekedéséről 2015-ben.

ráadásul korrekt adatokkal.

 

-------------------

 

Kezdjük mindjárt a 7. oldal táblázatával.

 

Éves bevétel kb. 1 milliárd forint.

 - utasoktól..........................564 millió,

 - fogy-ár.kieg.......................167 millió

 - állami támogatás.................48 millió,

 - városi támogatás...............200 millió,

 - egyéb pénz.........................42 millió

Összes bevétel...................1 022 718 eFt.-

 

Éves kiadás : 1,2 milliárd..................itt látszik, hogy évente 200 millióval többe kerül, mint amennyi a bevétel.

 - jármű üzemeltetés....................733 millió,

 - Fennntartás, karbantartás..........160 millió,

 - ÉCs...........................................84 millió,

- infra kltsg.....................................7 millió,

 - forgalmi kltsg............................111 millió,

 - műszaki általános kltsf.................27 millió,

 - központi általános kltsg................80 millió,

 - egyéb.........................................13 millió

Összes költség...........................1 233 058 eFt.-

 

Éves veszteség 190 millió.

 

Következtetések :

 

1./ a bevételek sorban már egyszer szerepel, hogy a város ad évente 200 millió támogatást, és így "csak" évi 190 millió a veszteség.

 

2./ ha a város saját maga csinálja akkor mind az évi 200-t, mind az évi másik 190-t, Ők fizetik.

 

3./ Ezzel az évi 400 millióval még csak huszon éves buszparkjuk marad. Ha újat, korszerűbbet szeretnének akkor ahhoz mélyen a zsebükbe kell nyúlni.

 

A fűzetecske (meglepően jó anyag) a Tatabányaiak előterjesztése, kb. 40 db helyi járati busz üzemeltetéséről, melynek fele csuklós.

Szerintem ugyanilyen, vagy tartalmában és számaiban, adataiban 90%-ban megegyező anyag születhetne ha Tatabánya helyett,

 - Sopronról,

 - Szombathelyről,

 - Zalaegerszegről,

 - Nagykanizsáról,

 - Kaposvárról,

 - Dunaújvárosról,

 - Székesfehérvárról,

 - Veszprémről,

 - Salgótarjánról,

 - Egerről,

 - Nyíregyházáról,

 - Szolnokról,

 - Békéscsabáról,

 - Kecskemétről,

 - ??

írnák ilyen vagy még ennél is jobb előterjesztést.

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.27 0 0 61604

http://eger.hu/public/uploads/vgb20150617_011.zip

 

A Bizottságok javasolják Eger Megyei Jogú Város Közgyűlésének az alábbi határozatok elfogadását:

 

Határozati javaslat:

 

  1. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése nyilatkozik, hogy Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata vállalja, hogy a helyi személyszállítási közszolgáltatást 2015. január 1-jétől december 31-éig folyamatosan fenntartja Eger Város közigazgatási területén, melynek lebonyolítását a közszolgáltatási szerződés alapján az Agria Volán Zrt. jogutódjaként a KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. végzi.

 

Felelős: Habis László polgármester

Határidő: 2015. június 30.

 

 

  1. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése nyilatkozik, hogy a helyi közlekedés működtetéséhez (folyamatos üzemeltetéséhez és eszközfenntartási ráfordításaihoz) 2014. évre vonatkozóan a kérelem benyújtásáig Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata az Agria Volán Zrt. (jogutódja 2015. január 1. napjától: KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.), mint szolgáltató számára a 3/2014. (II.15.) önkormányzati rendelettel jóváhagyott 2014. évi költségvetés kiadások II. fejezet 50-es címszám előirányzati soráról 145.351 E Ft nettó összegű, saját forrásból származó, vissza nem térítendő önkormányzati támogatást, valamint a Szolgáltató 2014. évre vonatkozó veszteségének fedezetére a 4/2015. (II.13.) önkormányzati rendelettel jóváhagyott 2015. évi költségvetés kiadások II. fejezet 46. címszám előirányzati soráról az Önkormányzat Közgyűlésének 32/2015. (II.12.) határozata alapján további 13.409 E Ft nettó összegű, saját forrásból származó, vissza nem térítendő önkormányzati támogatást, azaz összesen a Szolgáltató 2014. évi veszteségének fedezetéül 158.760 E Ft nettó összegű, saját forrásból származó, vissza nem térítendő önkormányzati támogatást  számolt el.

 

Felelős:  polgármester

Határidő: 2015. június 30.

 

 

  1. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése nyilatkozik, hogy Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata 2004. december 20-án Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 570/2004. (XII.16.) határozata alapján 8 éves határozott időtartamra pályázati eljárás nélkül a közszolgáltatással közvetlenül megbízva kötötte meg az Agria Volán Zrt-vel (jogutódja 2015. január 1. napjától: KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.), mint szolgáltatóval a közszolgáltatási szerződést. 2009. évben Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 658/2009. (XI.26.) határozatával az Önkormányzat és a Szolgáltató között létrejött közszolgáltatási szerződés időbeli hatályát a szerződő felek 2016. december 31. napjáig terjedő határozott időtartamra módosították.

 

 

Felelős:  polgármester

Határidő: 2015. június 30.

 

158,76 milliós támogatás....

 

Mibe kerülne, ha önálló cég végezné?

Előzmény: Irisbus (61602)
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.09.27 0 0 61603

Mit érdekel engem hogy mit csinál a város. Írjon pályázatot csak nehogy sírás legyen a vége mikor fele annyi járat lesz a csudaszuper buszokkal.

Előzmény: Irisbus (61602)
Irisbus Creative Commons License 2015.09.27 0 0 61602

Jaj lesz a városnak, ha pályázatot írnak ki, és nem a Volán nyer...

Előzmény: Cpt.Dave (61601)
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.09.27 0 0 61601

Egernél is már hányszor hallottam ezt. Sőt megvolt már a telephely is. ( a nemrég nyílt Kisasszony piac helyén lett volna a telep) Aztán hála Istennek? elhalt a dolog . Most is nagyot akarnak álmodni az önkormányzatnál (új környezetbarát buszokkal elsősorban), hogy közeledik a volánnal kötött szerződés lejárati ideje.

Előzmény: Fradista Utazó (61599)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.27 0 0 61600
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.09.27 0 0 61599

Tatabánya nem az első város, amelyik ilyen kísérletbe kezd. Más városokban ennek eddig rendre az lett az eredménye, hogy jelentős járatritkítás következett be, és még ezután is többe került a városnak a helyi tömegközlekedés, mint előtte a Volánnal.

Előzmény: htibor (61596)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.27 0 0 61598
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.26 0 0 61597

Merész tervek, de konkrét elképzelésekkel. Sok sikert kívánok hozzá Tatabánya városának.

Előzmény: htibor (61596)
htibor Creative Commons License 2015.09.26 0 0 61596

A tatabányai testület üléséről jelentjük

2015. szeptember 25. 08:06

 

"A város közgyűlése évek óta folyamatosan tárgyalja, hogy a Volán milyen mértékű támogatást kér az önkormányzattól ahhoz, hogy az tömegközlekedési szolgáltatást megfelelően el tudja látni. Ezekben a vitákban időről időre felmerült annak az igénye, hogy az önkormányzat hogyan tudja ellenőrizni az elszámolásokat. A képviselő testület tegnap döntött arról, hogy a helyi közlekedési stratégiájának első lépéseként egy saját társaságot hoz létre. 2016 végén lejár a város Volánnal kötött szerződése, addigra a T-SZOL Zrt. részletesen kidolgozza az új társaság létrehozásának és működésének terveit. Ezzel a döntéssel az önkormányzat ugyan nagyobb pénzügyi kockázatot vállal, viszont úgy látja, alacsonyabb üzemeltetési költséggel tudna működtetni egy saját tulajdonban lévő közlekedési társaságot."

http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kozelet/a-tatabanyai-testulet-uleserol-jelentjuk-631018

 

Az előterjesztési dokumentum a közgyűlésre:

http://tatabanya.hu//data/cms79075/7._Helyi_kozlekedesi_strategia_(I._fordulo).pdf

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.25 0 1 61595

"Eleve mérsékelt kínálatból indulsz ki illetve gyakorlatilag leírod Szabolcs megyét."

 

Butaság. A gazdasági adatok sajnos megteszik helyettem. GDP, vásárlóerő, munkanélküliség, gazdasági aktivitás, stb... ezek alapvetően meghatározzák a közösségi közlekedés iránti keresletet is.

Meg előjön a "mi volt előbb a tyúk, vagy a tojás" kérdés: miért van adott időszakokban olyan kevés járat? Ez nem az ősrobbanáskor lett belekódolva, hanem valamiért így alakult ki. Miért? Viccből?

 

"Itt nem apró vagy törpefalvak a jellemzőek."

 

A beregi rész aprófalvas, ez tény.

A nyugati rész nagyobb falvas, viszont azok ritkábban helyezkednek el. Ott több a buszjárat is, sűrűbb követésűek a buszvonalak. Nem nagyon tudok ott olyan jelentős faluról, ahová munkanapokon csak napi néhány járat térne be.

 

"Ha nincs kínálat nincs kereslet sem ezt is kihagyod a gondolatok közül."

 

Ha a semmiből lett volna egyik napról a másikra felrajzolva a buszhálózat és a menetrend, azt mondanám jogos a gondolat. De ez okkal jött így létre, évtizedek alatt, nyilván nem véletlenül. A társadalmi-gazdasági viszonyok és a közösségi közlekedés között alapvető összefüggések vannak, ezt kihagyod a gondolatmenetedből.

 

"

Városhiányos terület.

Ha tanulmányoznád a történelmet , akkor a csonka Bereg meg Szatmár esetében rájönnél, hogy ezt Trianon is okozta egyes települések elvesztették igazi  központjukat pl Beregszáz, Munkács, Szatmárnémeti."

 

Akkor most ezt a gondolatmenetem mellett, vagy ellene írod?

Lényegileg alátámasztod ezzel, amit írtam. Az most lényegtelen, hogy trianon, vagy csak az egyszerű területfejlődés miatt nincs nagyváros, nincs hová utazniuk az embereknek. A tény az, hogy nincs igazából hová menni. A buszhálózatnak ehhez kell alkalmazkodnia, nem pedig 100 évvel ezelőtti dolgokon siránkoznia.

 

"Én nem írnám le ezeket a településeket."

 

Én viszont elég jól ismerem a környéket.

 

"Fehérgyarmat vagy Vásárosnamény is központok oda is el kell tudni jutni nem lehet mindenkinek autója....."

 

Nem is kell, mert a szükséges számú buszjárat megvan. Nem igazán van olyan település a vonzáskörzetükben, ahonnan nem lehetne legalább napi 5-6 pár busszal bejutni a központba, kivéve mondjuk néhány tényleg nagyon kicsi és messzi falut.

 

Az, hogy nincs este 6 után, meg 10 után buszjárat, annak a következménye, hogy nincs, ami miatt az emberek kellő számban későbbig bent maradjanak ezekben a városokban. Nincs nagy foglalkoztató, ami több műszakos munkarendben alkalmazna nagy számban embereket. (Inkább Mátészalkán van még ilyen, de azok meg a közeli néhány faluból behozzák a munkaerőt, oda van is esti járat...) A hivatali ügyeket, bevásárlást, orvost meg napközben el lehet intézni. Ráadásul hétvégén már bolt sincs, így már azért sem "kell" akkor utazni...

 

Még mielőtt nagyon belemegyünk, szerintem célszerű lenne az ilyen helyekre vasárnap délelőtt is egy-egy járatot indítani, illetve a kisebb pólusokból is legalább a legforgalmasabb irányokba megpróbálkozni egy este 8 körül induló járattal esetlegesen a budapesti vonattól csatlakozva beindulni, de ezektől alapvetően én nem várnék sokat, főleg nem sok bevételt. Maximum kibővített szociális szolgáltatások lehetnének, de nem gondolnám, hogy majd pont ettől lenne a vidék érdemben élhetőbb.

Előzmény: Törölt nick (61593)
rezgaras Creative Commons License 2015.09.25 0 0 61594

"Tiszta üzlet" a közösségi közlekedésben szerintem nincs sehol Európában. Törökország, India?

 

Németország, Franciaország ahogy írták: 2-3 járat naponta, vasárnap sok helyen egy sem. De sok kisebb falu van, a főutaktól kieső helyen, ahova nem megy semmi, hétköznap sem. Olaszországban valamivel sűrűbb. Svájcban van postabusz gyakorlatilag mindenhová, ahol nem jár vasút.

Előzmény: Gyötör (61578)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.25 0 0 61593

Eleve mérsékelt kínálatból indulsz ki illetve gyakorlatilag leírod Szabolcs megyét.

Itt nem apró vagy törpefalvak a jellemzőek.

Ha nincs kínálat nincs kereslet sem ezt is kihagyod a gondolatok közül.

Városhiányos terület.

Ha tanulmányoznád a történelmet , akkor a csonka Bereg meg Szatmár esetében rájönnél, hogy ezt Trianon is okozta egyes települések elvesztették igazi  központjukat pl Beregszáz, Munkács, Szatmárnémeti.

Én nem írnám le ezeket a településeket.

Fehérgyarmat vagy Vásárosnamény is központok oda is el kell tudni jutni nem lehet mindenkinek autója.....

Előzmény: Törölt nick (61591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!