Szerintem a jogosítvány kiadásával van a baj. Aki nem tud beállni mondjuk a Kempinskibe (az elég komoly amugy), az tanuljon még egy kicsit, és csak utána kapjon jogsit. Vagy menjen BKV-vel:)
Nem lehet mindenkinek jó a bkv, nincs méterenként megálló, nem indul busz minden megállóból minden megállóba, ez ilyen. Külvárosból az átellenes végen egy külvárosba jutni meg azért elég speciális, valljuk be, laza 25-30km-es táv.
Bliccelni tényleg nem bliccel senki, mert nem lehet, mert be is meg kimenet is kapuk, vagy ha azok nem, akkor 2 m magas 150 kilos négerek nézik a jegyet.
Amugy meg az Oyster Card tök jo, bármire. metro, busz, vonat, akármi. A metrok néha nagyon katasztrofalisak, igazad van.
Baromi eccerű a dolog amugy. Amig ,mondjuk Budakalászról Pesterzsébetre kényelmesebben jutok el kocsival mint BKV-val, ugy fogom. Ha légkondis, tiszta jármuvel elvisz a BKV, akkor vele. Nem ár kérdés elsősorban.
Na ezaz, ha okosak lennének a Pollack mélygarázsban (meg a többiben), 20 Ft-tal olcsóbbra tennék az óradíjat, mint az utcán van, és mindjárt folyamatosan tele lenne a parkoló a mostani 50-55%-ról.
Azaz jóval több pénz folyna be, mint amennyit buknának óránként.
Hát mondjuk tavalyig minden reggel ott jártam:) Van hely. Bőven. Na most a szűk, rövid utcákban a zsúfolt belvárosban _soha_ nem lesz olyan, hogy nem állnak autók egyáltalán. Esetleg 3000ft/óra díjjal, de az ott lakók akkor is ott lesznek.
Amúgy parkolóházakat nem értem, szinte sosem olcsóbb, mint az utcán állni, a kutya nem akar beállni. Ok, hogy jobb fedett helyen állni, de cserébe nem olcsóbb mint az utca, és még el is kell menni odáig - ez pont elég, hogy ne menjen be az ember.
Mondjuk korrektebb lenne, ha azt írnád, hogy arra, amerre Te jársz, arra van parkolóhely.
Mert arra, amerre én (Pollack Mihály tér, Bródy), ott nincs nap közben egyetlen átkozott hely se az utcán.
Persze, választhatsz minden megkezdett óra 420 Ft-ért a Pollack mélygarázsban, vagy a Bródyban a foghíj-telken üzemelő őrzött parkoló ~azonos áron, ott mindig van hely. Csak hát egy 5 km-ről bejárás során az autó fogyaszt mondjuk 1 liter benzint oda-vissza, ami 400 Ft, a parkolás meg kerül mondjuk 5 órára 3.000 Ft-ba...
Igen, ez a legnagyobb baj, hogy kerületenként van bevétel (szép pénz) de - ugye logikus - épp a belvárosban, ahol "keletkezik" a pénz, pont ott nincs hely parkolót építeni, de ha még lenne is (pl. Bazilika, Pollack, stb.) akkor ahhoz, hogy oda el lehessen jutni, végig kell pöfögni az egész várost. Ez pedig az alap elképzeléssel ellentétes.
Ha a kerületek nem azért növelnék folyamatosan a fizetős területeket, mert a megvont pénzforrásokat akarják pótolni belőle, ha nem kellene segélyekre és hasonlókra költeni a befolyt pénzekből, akkor elképzelhető lenne, hogy - kellő átgondolás után - összefogjanak a kerületek SAJÁT érdekükben. Na de ilyen mértékű összefogás szerintem nem volt a magyarban '56 óta...
szóval akkor más ne legyen lusta, járjon inkább BKV-vel...
Miért ne lehetne más is lusta?
Írja le, hogy ő lusta és önző (leszarja, hogy mások - az ott lakók - számára élhetetlen lesz a környék a sok járműtől) és ezért jár saját autóval, egyedül.
És ennyi, mindenki megértette, mert bevallotta az igazat, nem az izzadságszagú kifogásokat keresi.
Az jár autóval végig be a céljáig dolgozni, akinek nem fér bele havi +10e Ft a munkába járásért???
Szerintem ezt gondold át még egyszer.
A munkahelyen ingyen van a parkolás? Ingyen van odáig a lépésben elpöfögött benzin? Elég csak, ha 2x büntetik meg 21 munkanap alatt (önhibáján kívüli) túlparkolásért, már elment csak pótdíjra 10 rugó...
El nem hiszed, hogy (elnézést, nincs semmi bajom Veled, nem azért írom) Náladnál különb/nagyobb embereknek is a helyén maradt az aranygyűrű az ujjukon, ha BKV-ztak. El nem tudod képzelni, hogy hányan túlélik a közös utazást.
Egyszerűen egy kétmilliós világvárosban NEM LEHET az, hogy mindenki saját autóval járjon, EGYEDÜL ülve a járműben. Sem a környezet nem bírja, sem az itt bent lakók, sem az utak, nincs parkolóhely, megy a kiszorítósdi.
Nem tudok jobbat felhozni példának, mint Londont (nem tudom, voltál-e már ott). A Tube-n BIZONY nagyon büdös emberek mellett utaztam már többször is, NAGYON drágán (a kinti fizetésekhez képest, nem a mi itthoni éhbérünkhöz képest írom!), a metroállomások semmivel nem tisztábbak, mint nálunk, mégsem bliccel senki. De hozhattam volna mondjuk Hamburgot, Münchent, Stuttgartot, Berlint példának, mindenütt ugyanez a helyzet. A new yorki metrót meg már fel sem mmerem hozni... :)
Az embereknek nem rohad le a lába, ha 500 métert gyalogolni kell, náluk sem fűtik/hűtik az utcákat sehol és kibírják.
Lehet a lustaságnak ideológiát gyártani, de akkor is tudja mindenki (aki mondja, az is), hogy ez mind nem más, mint kifogáskeresés...
Nem állítom, hogy 10 autóból 9-et otthon lehetne hagyni és tömegközlekedést igénybe venni helyette, de 4-5-öt BIZTOSAN!!!
Egyszer próbáld ki (ha majd egyszer - mint írtad - nézel kifelé a fejedből), hogy megszámolod, hány autóban ül csak a vezető egyedül a dugóban!
Majd akkor, ha nem a kerületek saját cégei szedik be a pénzt, hanem központilag Bp. Mert a VI-VII. kerület nem fog a XVII.-ben, vagy a XV.-ben parkolót építeni.
Egyébként nem kijátszani, csak felmerült hogy a VII-be költözök, nem hiszem hogy hú de elítélhető dolog, hogy megkérdezem kaphatok-e parkolási engedélyt:)