Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trap Creative Commons License 2000.01.02 0 0 751
Hali...

Miközben igyexem túlélni saját magamat, a köv gondolatok merültek fel:

1 - az OK, hogy berax egy mélyhangszórót a hótálca alá, de mi lesz, ha az megmozdul, és csak annyit fogsz hallani, hogy a hótálca hogy táncol össze-vissza ? ;> Visszafog, torzít, nemjó. Amúgy szokás ilyen csomagtartó aljára rakott design, sőt, egy magyar akusztikagyőztes kocsiban (kis piros vw polo) is ezt csinálták, és főleg németeknél alkalmazzák előszeretettel...

2 - soknak, és picit logikátlannak tűnik a hangszórók elhelyezése, de szvsz egy mac v magnat mély, egy audison erőlködő, előlre meg fül szerint egy (az elmondottak alapján 16-os koax) szett kéne, bár lehet jobban járnál kompo szettel, és magasakat eltökíteni aztán valahová...

3 - 3 hangszóróval max mono hangteret tudsz leképezni, stereohoz nem árt 5 ;>

trap

Adm Creative Commons License 2000.01.02 0 0 750
Cacctok!

Fargo>

A 3 hangszoros rendszer nem fapados, inkabb egyszerünek neveznem. De pont ebbol az egszerusegböl adodik egy nagy elünye, hogy viszonylag könnyü beállitani. Pedig még egy ilyen rendszernél is napokat el lehet tölteni a potik állitgatásával :o) Egy több hangszorós rendszernél továbbá több végfokot is kell használni, mert a fejegységek beépitett végfokaival nem érhető el jó eredmény. És akkor még jönnek a különböző digitális processzorok és futásidőkegyenlitők, és még sok sok móka...

A mélyládák lelkivilága: a láda formálya is számit, de a főbb hangsúly a térfogatán van. Mindenesetre jó, ha aláda alakjánál el tudjuk kerülni, hogy párhuzamos oldalak legyenek, mert iogy el tudjuk kerülni a ládákban létrejövő állóhullámokat. A lényeg, hogy azért az autohifi mühelyek elég ügyesek, és tudnak olyan ládát is csinálni, ami formailag össze vissza kavirnyászik meg egyebek :o)

Előzmény: fargo (747)
fargo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 749
rugo,

örülök, hogy meggyógyultál, kösz a tanácsot. A kocsiban tényleg szépen szól, ami benne van gyárilag, de nekem valahogy hiányoznak az igazi basszusok, no meg kissé magasabb hangerôn torzít meg rezonál egy kissé. Ezeket még a saját nagyon bot fülemmel is meghallom, úgyhogy valami kóc lehet a rendszerrel. Vagy az elôzô tulaj kicserélte az eredeti hifit, vagy az utóbbi 4 évben elöregedtek / koszolódtak a hangszórók (van ilyen?). Az, hogy az elôzô tulaj hozzányúlt, az biztos, mert a csomagtérbe beszerelt, majd kiszerelt hatalmas méretű mélynyomó az nem gyári buhera volt. Azt nem tudom, hogy a többi hangszóróval csinált-e valamit, de pl. a bal elsô ajtón lévô hangszórórácsról még mindig nem sikerült levakarni a kólamaradványokat...

Egyébként a Volvoknak tényleg híresen jó (az átlaghoz képest) a gyári hifije...

Előzmény: rugo (748)
rugo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 748
Sziasztok!
Végre meggyógyultam és lement ez a sok balhé is.
Fargó:
stevie által leírt rendszer főleg ha jó minőségű elemeket vásárolsz remek rendszerré válhat, de lenne egy két észrevételem.Én fél éve ültem egy 850-esben (limuzinban)és az az igazság hogy az ott hallott hangminőség elérése számunkra nagyon nehézkesen és költségesen megvalósítható.Ugyanis ellentétben sok más autógyártóval a Volvo-nál igen komoly mérések után választják ki és helyezik el a hangrendszer elemeit.A magnó Alpine az erősítő(mert azt is raknak ám be nem csak sok hangszórót)és a hangsugárzók az igen jól csengő Harman Kardon cégtől kerülnek az autóba.Na most vagy eme cuccok felét a régi tulaj kiszerelte és akkor maximum a gyári helyek felhasználása kerülhet szóba vagy bent vannak és csak a hiányzó elemeket érdemes pótolni.Nem szabad figyelmen kívül hagyni hogy a sugárzók a legjobb akusztika elérésének szemelött tartásával lettek elhelyezve.A német autohifi újság a Volvo C70 és a Cadillac Seville(Bose)hifijét találta a legjobb gyári audió rendszereknek.Ha szükséged van a csomira egy jó beszerelőműhelyben szerintem találnak a gyári helyre megfelelő mélysugárzót(nem biztos hogy könnyű lesz de azért érdemes megpróbálni esetleg beszerezni az oda kitaláltat)
Amit leírtam csak egy gondolat és lehet hogy nem is jössz ki olcsobban a stevie-vel alapvetően egyetértek de itt kivételesen nem azokról a rögtön kukába való gyári gagyikról van szó.
A lényeg elöbb nézesd meg mid van.Aztán építkezz újra vagy potold a hiányzó elemeket.

Üdv: rugo

Előzmény: stevie wonder (746)
fargo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 747
Stevie,

kösz a kimerítô választ :-)

Csak 2 kérdésem van:
Nem igazán szeretnék mélynyomó ládát rakni a kocsiba, mert gyakran használom a csomagtartót, és akkor mindig ki kellene emelni. Ilyenkor óhatatlanul láthatóvá válik a cucc, s ez szemet szúrhat sokaknak, akik pont ilyesmire vadásznak. Sajna ennek többször megittam a levét, zárt csomagtartóból vittek el aktatáskát, CD tárat, stb., errôl csak akkor tudhattak, ha elôtte kifigyelték, hogy mi van a csomagtartóban. A Volvonak, mivel kombi, egészen könnyű bejutni a csomagterébe, viszont egészen költséges a javítása. Hogy a láda áráról ne is beszéljünk. No meg arról, hogy aki profi, a ládát látva tovább gondolkozik, nem hiszi el a mezei gyári hifit, s alkalomadtán eljuthat az erôsítôhöz, CD-hez.

A kétrétegű padlóba rejtés mellett szólna az, hogy a hangszóró nem látszana, mert van még felette egy hótálca, ami eltakarja, s amire pakolni is lehet, tehát nem kell kiemelni és felcipelni a ládát. A kérdés az, hogy vajon mennyire hátrányos a nem-éppen-eltalált láda méret, egyeltalán lehet-e hallgatni, nem alakulnak-e ki, mondjuk, zavaró interferenciák vagy akármik, amelyek élvezhetetlenné tehetik a hangját? A szóbanforgó rekesz mérete elég nagy, csak az alakja szerencsétlen: elég lapos. Alkalomadtán ki lehetne alakítani beszerelt falakkal a megfelelô méretű lukat. Vajon mindegy a láda alakja, s csak a mérete számít? Avagy az alakja (arányai) is?

A másik kérdés a gyári hangszóró helyekre vonatkozik: tényleg úgy jobb, ha minél kevesebb hangszóró szól? Én szívesen áldoznék néhány extra pár hangszóróra, hogy szebben szóljon. Az összesen 3 db hangszóró nem "fapados"?

Bocs, ha zöldeket beszélek, de abszolút nem értek hozzá...

Előzmény: stevie wonder (746)
stevie wonder Creative Commons License 1999.12.31 0 0 746
Kedves fargo,

"régi ismerősként" köszöntelek, mert én már végizgultam a Volvo-d beszerzésének történetét (valószínűleg az 'Autó és stílus' topicban). :-)

Az, hogy a fejegységet meg akarod tartani, az reális, erről valószínűleg senki nem beszélne le.
A CD-váltó viszont feltétlenül szükséges, mert a CD hangminősége lényegesen jobb bármely más autóba való műsorforrásnál.

A meglevő (gyári) hangszóróknak sajnos a kukában a helye (illetve egy bontóban még értékelnék őket). Itt a topicban egy korábbi eszmecsere után oda lyukadtunk ki, hogy igazán jó minőségű hang-reprodukcióhoz lehetőleg minél kevesebb (!!) hangszórót kell használni. Ha akusztikus hangszereken előadott zenét hallgatsz, akkor célszerű, hogy a hang előről érkezzen, mintha a zenészek a motorháztetőn ücsörögnének. Ehhez szükség van

1) 1 sztereó pár úgynevezett komponens rendszerre,
2) egy darab különálló mélysugárzóra,
3) plusz erősítő(k)re, amelyek aktív keresztváltóként is funkcionálnak..

A komponens hangszórórendszer általában oldalanként három darabból áll: egy (közép)mélysugárzóból, ami többnyire 13 vagy 16 centi átmérőjű, és leggyakrabban az első ajtóba kerül, egy magassugárzóból, aminek a helye valahol a műszerfal szélén vagy az A-oszlopon van (meghallgatással lehet pontosan belőni a helyét), és egy keresztváltóból, amit könnyű elrejteni valahová a műszerfal mögé, és aminek feladata a (közép)mély hangok illetve a magas hangok szétválasztása és 'útbaigazítása' a megfelelő hangszóró felé. 16 centis komponens szettek már 20e körül vannak, de a jobbak 30-35 táján kezdődnek. A középmezőny 50 és 70e között már kifejezetten zenei hangzású, de persze a határ a csillagos ég: a legdrágább berendezés 1M körül kapható -- és Magyarországon már adtak is el belőle!

A mélysugárzóra több ok miatt is szükség van, ha gondolod, egy hosszú-hosszú magánlevélben kifejthetem, miért is nélkülözhetelen kellék az autóban, mközben a lakásban többet árt, mint használ. A gyárilag meglévő üregbe kilátástalan hangszórót találni: minden hangszóró csak adott geometriájú és méretű dobozban érzi jól magát, és olyat találni, amihez pont az autód ürege a megfelelő -- hát, mint kb. tűt a szénakazalban, annyira egyszerű... Célszerűbb inkább komplett mélyládát beszerezni, ami garantálan az adott hangszóróhoz van optimalizálva. Ez ugyan helyet foglal el, dehát a 850-es Volvo-ban hely az éppenséggel bőven akad...

A mélyládák olyan 20e körül indulnak, de 50e forintért már nagyon korrekt darabokat lehet szerezni. Mivel a mélyláda cseréje kifejezetten egyszerű, érdemes többet is kipróbálni az adott autóban a kedvenc lemezeiddel.

Erősítő(k). A fejegységekbe épített kis IC-k és FET-ek semmiképp nem rendelkeznek elég tartalékkal ahhoz, hogy például egy mélyládát meghajtsanak. Valamilyen külső erősítésre van tehát szükség. Az autóhifi piacán két- illetve négycsatornás erősítők fordulnak elő a leggyakrabban. Egy klasszikus és egyben költségtakarékos felállásban egy darab négycsatornás erősítőt alkalmazunk: két csatorna az első komponens szett bal/jobb oldalát hajtja meg, miközben a maradék két csatorna "hídba kötve," gyakorlatilag monósítva, a teljesítményt megháromszorozva hajtja a mélysugárzót (a háromszoros teljesítményra a normális, nem az extrém mélyhang-átvitelhez van szükség: éljen a fizika!). Két darab kétcsatornás erősítővel még jobb eredményt lehet elérni, de az ár magasabb lesz. Négycsatornás erősítőt 50e körül lehet venni (a jók 100 felett vannak persze), míg kétcsatrnások már 30-35 körül kaphatóak.

Egy Cd-s, komponens rendszert, mélyládát és mondjuk egy négycsatornás erősítőt tartalmazó rendszer már nagyon szépen tud szólni. A hang előről érkezik, mint egy koncertteremben (a mélysugárzó kizárólag olyan alacsony frekvenciájú hangokkal foglalkozik, amelyek irányát az emberi agy nem képes meghatározni, így nem probléma, hogy a mélysugárzó effektíve a hátunk mögött van). A hangszínpadnak három dimenziós kiterjedése van: jobbra-balra, előre-hátra, sőt fel-le. A hangszínek természetesek, színezetlenek, a mélyhangok is a kellő intenzitással szólalnak meg, a magasak nem hasogatják a fület. A szólamok követhetőek, kottázhatóak. A teljes rendszer sokáig jól hallgatható, akár halkan, akár hangosan is. Mindez úgy 300-400e forintból jön ki (a Te esetedben mínusz a fejegység). Sok sajátkezes bütyköléssel már 100-150e forint is elég lehet.

Konkrét márkákat nehéz ajánlani. Az Autohifi magazin ad valami támpontot, de egyre kevésbé komoly a hangvétele. Sajnos. Célszerű felkeresni egy szakműhelyt, ahol már konkrét márkákról/típusokról is lehet beszélni. Itt a topicban jónéhány szakműhely neve felmerült már, érdemes lehet kikeresni őket. Magyarországon létezik néhány profi, aki nagyon is érti, mennyi pénzből milyen maximumot lehet kihozni. Ha nincs kedved végigolvasni a topicot, az Autohifi magazinban remek jó hirdetéseket találsz... Nameg akciókat is, amikkel rengeteg pénzt lehet spórolni.

Sok sikert, jó zenélést,
Stevie

Előzmény: fargo (745)
fargo Creative Commons License 1999.12.30 0 0 745
Tisztelt Uraim,

mint abszolút kívülálló, síkhülye lámer szeretnék tôletek szaktanácsot kérni. Van nekem egy autóm, amibe szeretnék a mostaninál jobb hifit szereltetni. A felállás a következô:

Autó:
Volvo 850 kombi, gyári fejegységgel, ami tulajdonképpen Alpine, tud gyári Volvo CD tárat vezérelni, (szintén Alpine). A fejegységet meg szeretném tartani, mert nagyon 'VOLVOS' feelingje van, dupla magas, állítólag jó minôségű is. Nekem mindenesetre elég.

Jelenleg 8 hangszóró van a kocsiban, a márkájukat nem tudom, elôl, a műszerfal tetején van 2 db, azt hiszem 16 centis, aztán az ajtókban van összesen 4 db szintén 16 centis, és a leghátsó oszlopokban 2 db kis átmérôjű hangszóró. Van egy kb 30 cm átmérôjű lik a csomagtér padlóján, ide volt régebben beépítve egy nagy hangszóró, amit az elôzô tulaj kiszedett. Ja, a csomagtér 2 rétegű, azaz a felsô sík padló alatt, ami felhajtható, van egy kb 20 centi mély másik rekesz, s ez alatt még a pótkerék.

Szóval ebbe a verdába szeretnék valami nagyon szépen szóló cuccot rakatni, lehetôleg úgy, hogy a gyári fejegység megmaradjon, a gyári helyekre kerüljenek az új hangszórók, és lehetôleg, ha megoldható, akkor a csomagtér padlójába süllyesztve a basszus cucc. Szintén itt lenne hely a CD tár részére is.

Szerintetek ez megoldható, ha igen akkor milyen erôsítôket, hangszórókat és egyéb kellékeket javasoltok, s ez kb mennyibe kerülne, s hogy szólna.

Én nem vagyok túlságosan vájtfülű, csak szeretnék jó minôségben zenét hallgatni, amikor utazok. Nem hangosan, hanem szépen kellene szólnia, általábanmindenféle zenét hallgatok, a jazztôl kezdve a komolyzenén át a tradícionális rockig.

Elôre is kösz a tanácsokat...

Trap Creative Commons License 1999.12.30 0 0 744
Hali....

rövidre fogom magam, 39.7 -nél szedtem ki hőmérőt, egyszer akarok egy évben bulizni, egyszer van qrva k**** 2000 jan 1, erre fekhetek itthon.... Ráadásul hazafelé majdnem beszáguldtam 100al a dunába, mer' Trapeerkének 38as lázzal (akkor még kb annyi volt) mindenáron diplomata vw -t kell előznie a kopott nyári gumijaival... őőő ezen kivül félig sült pizzát adtak nekem, kár volt nem megkérdezni a pincért, hogy félig sültnél mennyi az engedmény... b***********a meg a világ, hát miért kell ezt velem... ?;<

Trap

u.i. : ne sajnáljatok, nem azért írtam, csak lássátok... bár... afrikában meg éheznek a gyerekek ;>

Adm Creative Commons License 1999.12.30 0 0 743
Én még fogalmam sincs, hol ünnepelek, legalábbis éjfél után, mert addig working....

Lehet, hogy hazamegyek azt kész.... Vagy unalmamban autokázom valami jó hosszut, miközben egy kis Massive Attackot hallgatgatok....

Előzmény: Trap (742)
Trap Creative Commons License 1999.12.30 0 0 742
Hali...

Hát én úgy készülök a 2000re, hogy ha minden jól megy, akor olyan bugos leszek mint a szél ;>>>>

Amugy
Belegondoltatok már, hogy az időzónák miatt délután 1től másnap délelőtt 11ig lehet ünnepelni... ? ,>

Trap

u.i. : bocsi nem szoktam válaszolni, csak új hozzászólást rni, rossz mexokás ;>

Adm Creative Commons License 1999.12.30 0 0 741
Én állitólag kétezerév kompatibilis vagyok... Csak olyat csinálok, amit egész évben eddig nem... dolgozom! :o(

Lehet, hogy tényleg meghülyültem? :o)

Előzmény: Trap (740)
Trap Creative Commons License 1999.12.29 0 0 740
Hali...

Mivan beütött az Y2K bug mindenkinél, csak én nyomtam a gépbe bérescseppet ? ;>

Trap

Trap Creative Commons License 1999.12.28 0 0 739
Hali...

Tegnap jól elszállt egész index a hozzászólásommal, hát álljon itt újra :

Ant: na erre gondoltam, de vajon 80 hZ -re kéne... ? Mármint 80 hZ -en úgyis vágva lesz, mi lenne, ha mondjuk 120 -ra hangolja az ember, és akkor tud le is, meg fel is menni viszonylag optimális körülmények között...

Stewie: akkor kimaradtunk belőle... De ígérem, elmesélem mi volt, ha majd az lesz. Magyart törni egy kicsit én, lenne madzsar diják... :)

Trap

Adm Creative Commons License 1999.12.28 0 0 738
10 liter? Azért jó kis móka lesz azt belerámolni az ajtóba... :o(
Előzmény: antforce (736)
stevie wonder Creative Commons License 1999.12.28 0 0 737
Jol van sracok, szepen talaljatok ki, hogyan lehetne az ajtoba dobozt epiteni. Tapasztaljatok ki, aztan amikor jon az uj autom, akkor szepen meseljetek el nekem mindent,,, :-) Egy par szaz hozzaszolassal elobb egyebkent en is felvetettem ugyanezt a temat...
antforce Creative Commons License 1999.12.27 0 0 736
Az ajtoba ugy 80 hz-re meretezd, ha befer.. :) zart doboznal jo esetben 10 litert kell az ajtoban elhelyezned.. :)

asszem a 10 litrer is olyan hogy 120hz korul mar kezd esni a frekimenet.. ez a dlsnel igaz pl.. :)) de szerintem mas hangszoro is hasonlo lesz.. :)

80 hz ala mar nem kell hogy menjen, mert azt a sub megcsinalja, es 10 litert se hiszem hogy ki tudsz hozni egy ajtobol.. :))

nekem legalabbis nem ment... Pedig gondolkodtma rajta.. es nem feltettem az ajtokarpitot az 1 eves kocsinal.. :))
Szoval lehet rajta filozni.. :)

Adm Creative Commons License 1999.12.27 0 0 735
Hát zárt dobozt jóvel eccerübb méretezni.... avgy most nem értem :o)
Előzmény: Trap (734)
Trap Creative Commons License 1999.12.27 0 0 734
Akkor zárt doboz, de mélyládát simán elméretezgetek, nade egy mélyközép sokkal szélesebb tartományban működik... nem ? Nem hiszem, hogy a legalsó frekire kéne hangolni, vátoztatható méretű dobozt meg nincs kedvem barkácsolni ;>
Adm Creative Commons License 1999.12.27 0 0 733
az ajtóba szerintem felesleges reflexdobozt csinálni, itt ugyse kell olyan hatalmas teljesitmenyt leadni, birja azt egy sima zart doboz is. Mellesleg a reflex doboz ugyis csak osszekavarja a frekimenetet
Előzmény: Trap (732)
Trap Creative Commons License 1999.12.27 0 0 732
Nem tudom, sokan csinálják, bár úgy tudom, jóval macerásabb lenne, mint fával dolgozni...

Amugy ha ajtóba építek egy szép kis reflexdobozt, vajh hány Hz -re szokás azt hangolni... ? ;>

Adm Creative Commons License 1999.12.27 0 0 731
Én attól félek, hoyg akusztikai szempontból nem lenne az igazi....
Előzmény: Trap (730)
Trap Creative Commons License 1999.12.27 0 0 730
Ja, bocsi ;>>>

Műgyantával dolgozott már valaki... ? Mármint autóhifi installáció keretében dobozépítésre gondoltam, mint ragasztót használtam már én is ;>

Trap

Adm Creative Commons License 1999.12.27 0 0 729
Ráspoly? Én nem vagyok valami manuális tipus.... Láncfürész rulez! :o))
Előzmény: Trap (728)
Trap Creative Commons License 1999.12.27 0 0 728
Hali

Adm : le7, hogy ragadós, de már délután is gondolkodtam rajta ;>

Audiban gyári hely a műszerfal tetején van, 10 centis, fölfelé néz, ajtóban nyista hangszóróhely...
De úgy is szét kell kapni valamikor a jobb ajtót, valami zörög benne macskakövön, megsasolom a lehetőségeket, király lenne pl ha lenne egy 20 és egy 16 -os hely is... gondolván a jövőre ;>

dekopír, körfúrész van, virbri csiszoló is, de azért a ráspoly az igazi ;>>>

Adm Creative Commons License 1999.12.27 0 0 727
Huha, ragadós az asztaloshülyeségem? Amugy még egy vibrációs csiszoló is jól jön, nagyon szépen le lehet vele kerekiteni az éleket....

Az audin hány centis a gyári hely?

Előzmény: Trap (726)
Trap Creative Commons License 1999.12.27 0 0 726
Hali...

Naná, hogy épp nincs Audi-80hoz térképzsebük, miért is lenne... Talán január elején vissza tudnak hozatni egyet egyik viszonteladótól, ha nem, akkor január végére ígérték, dejó.......

Holnap megkérdem bontót mennyiért van ajtópanel, ha 15ből kijön kettő, akkor megveszem és nekiállok jobb híjján jómagam... ;>

Trap

Adm Creative Commons License 1999.12.27 0 0 725
Na én majd összeszedem nemlézető asztalostudásomat, és olyan térképzsebet kreálok... Különbenis, szerintem odaállitanék a skodával, és kiröhögnének.. Sajna az emberek már csak ilyenek :o(

Na szóval dekopirfűrész rulez! :o)

Előzmény: Trap (724)
Trap Creative Commons License 1999.12.26 0 0 724
Hali...

Egyébként az ajtópanelos akit említettem, az a következő (ingyenreklám rulez ;>>>)

Exclusive Sound, 272-22-05/06-309-337-123, XV. kerben vannak. 15.000 -ért árulják egységáron az ajtópanelokat, amik a térképzsebet cserélik le, 16 -os hangszórónyílással rendelkező csodákra (a képek alapján a térképzseb is megmarad, csak kisebb lesz...). Állítólag minden autóhoz van panelük, ha minden igaz, akkor ők gyártják, szóval gondolom egyéni megrendelést is csinálnak esetleg, bár passz... Anti-csináld magad buherátoroknak: a náluk vásárolt cuccost ingyen beszerelik, bár ez ugyebár arra szokott korlátozódni, hogy ingyen lekapják a hangszóürórácsot, belerakják a gyári huzalozásra a hangszórót, és kész...

Trap

Trap Creative Commons License 1999.12.26 0 0 723
Hali...

Vmax: A toltec -es nem tudom milyen, de infrás vagy FMes fejhallgatót kapsz minden nagyobb áruházban... Speciel láttam 2-3 hónapja a madách térnél (vagy épp hogy hívják, a deák mellett) levő photo porst kirakatában phillips fm -est, asszem 20e -ért... infrásak 10ért vannak, de azok eléggé irányorientáltak, tehát pl nem nagyon tudod vele az egész szobát besugározni, és ami nekem volt, annak kellemes kis alapzaja is volt... FM -est ajánlok inkább, bár kb 2* annyiba kerülnek, és mondjuk FMessel nincs tapasztalatom ;>
Nekem egy Sony infrás volt, 1 év alatt kinyuvasztotta az aksiját, leszakadt a fejhallgatópárna, és mondjuk az egyéni szocproblem és túlhajtás következménye, de membránja mexakadt szépen egyik oldalon... de azért jó volt, amig ment ;>

Trap

Adm Creative Commons License 1999.12.26 0 0 722
Ki az a mail? Őt nem ismerem.... :o)

Én amugy lenni 16575605

Előzmény: Trap (721)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!