Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trap Creative Commons License 2000.01.03 0 0 773
Hogy ne kelljen odahajolgatni
Hogy ne kelljen odahajolgatni

;>

Kényelmi szempont, vagy ha pl elmész piknikre és jobb hijján a kocsiból szól némi sallang, ill. bizonyos autóknál / vezetőknél (az üléspozíció miatt)Ö problémás lehet a kijelzőn levő gombok utáni nyújtódzás, viszont távirányítót oda rakod, ahová akarod.....

Trap

Kapsel Creative Commons License 2000.01.03 0 0 772
Trap: "feltétlen muszáj neked olyan a kocsiba ?"

Azért akarok MD-t a kocsiba, mert gyakorlatilag a CC azaz hangkazetta szerkeszthetőségét megtartva egy jobb hangzást, könnyebb kezelhetőséget biztosító vmit szeretnék. Ilyen pedig az MD-n kívül nincs.
A lényeg: nagyon sok cd-m van és általában az autóban az ezekről a cd-kről készült saját válogatásokat szoktam hallgatni (és ezek rendszeresen törlödnek - megunás után - és újjak készülnek helyette). Beláthatod, hogy mindig új CD-t írni egy-egy válogatáshoz badarság lenne, az MD-vel pedig mindez egyszerűen megoldható.

Nem tudom neked milyen MD cuccod volt, de az újjaknál a tömörítési eljárás sokat fejlődött, és ezért SZVSZ az autóban a CD és az MD közötti különbség észrevehetetlen (szobában HighEnd cuccon persze van különbség, de nem erre kell).

Még egy nagyon szubjektív szempont: sok olyan CD-m van amit úgy kellett drága pénzért Japánból hozatni, és hát ha ezeket lopnák ki az autómból hát tökön is szúrnám magam :) míg ha csak a róla készült MD-t az hagyján (persze az se lenne kellemes de túlélhető :)

Sajnos én is úgy látom, hogy 60-ért nem fogok itthon kapni, de akkor meghozatom Németo.-ból vagy Svájcból, ott elég jó kis árak szoktak lenni, csak ki kell fogni.

Előzmény: Trap (769)
fargo Creative Commons License 2000.01.03 0 0 771
Minek egy autórádióhoz a távirányító?
fargo Creative Commons License 2000.01.03 0 0 770
Minek egy autórádióhoz a távirányító?
Trap Creative Commons License 2000.01.03 0 0 769
Hali...

Bár nem vagyok a minidisc nagy szakértője, feltenném a kérdést: feltétlen muszáj neked olyan a kocsiba ? ;> Amugy 60ért asszem nem fox kapni, de nézd meg bármelyik Murányinál, illetve nemtom hol van nagy Kenvood, Alpine lerakat, ők tudtommal csináltak MD fejet...

Nekem személy szerint volt szerencsém MD cuccoshoz rövidebb időre (lakásban, nem kocsiban) de nagyon nem jött be, maradok CD hivő... Az mindenkinek van, nem tömörít, és egy digital audio CDR is olcsóbb, mint egy MD lemez tudtommal... Bár az orromat nem tiszticcsa ;>

Trap

Ja, de hogy a problémákra is megoldást találjunk : sok fejegységen (elsőre talán fura, de pont a gagyikon van legtöbbször) van külső bemenet, amire nyugodt szivvel rádughatunk minidiscet, diskmant, de akár a generátort is, ha nem sajnáljuk a fejegységet.... ;> Ez általában az előlapon nyilvánul meg, néha az előlap hátulján. Nekem is ez a discmanes módszer volt régebben, ha csak minidiscet használsz, akkor azt rákötheted közvetlen az erősítőre, ált van rajtuk line out kimenet. Persze akkor hangerő stb nem lesz, kisérletező hajlamúak kössék rá afejhallg kimenetet, és ne tekerjék fel a hangerőt. Ha nincs erősítő, akkor ez nem megoldás ;>

Másik megoldásként (nálam buhera v4.0 néven szerepelt asszem ;>) hogy egy üres műszerfali kapcsolóhelyre egy nagy forgógombot szereltem, ami kapcsolt két fejegység és a discman között.... Egyik fejben a rádió, másikban a magnó volt szuper... buhera rulz. ;>

Trap

Adm Creative Commons License 2000.01.03 0 0 768
Háááát, azért egy igényesebb rendszernél már nem az igazi megoldás a kazettás adapter.

Egyébként már elég sok cég forgalmaz nálunk MD-s ketyeréket, a mostani ajtóhifi magazinban van is egy összehasonkitó teszt három készülék között, egy Pioneer, egy Kenwood és egy Panasonic. Sőt, az ujság tele van hirdetésekkel, ugyhogy lehet válogatni is.

Előzmény: Kapsel (767)
Kapsel Creative Commons License 2000.01.03 0 0 767
Üdv Mindenkinek!

Szeretnék MiniDisc lejátszót venni az autómba, de nem nagyon látam még ilyet nálunk, tudtok vmi forgalmazót ahol nemcsak kazettás vagy CD-s kütyü van. Továbbá mindezt kb. 60 eFt-ból szeretném megúszni, van ilyen?

Vagy egyszerűen fogjam a hotdozható minidisc-walkmanomat és az ADM által ajánlott kazettás adapterrel oldjam meg a kérdést?

Adm Creative Commons License 2000.01.03 0 0 766
Van uj autohifi magazin... Itt csorog a nyálam... :o) A macskák most nem olyan jók, viszont ezek a ketyerék... Hmmmm :o)
Adm Creative Commons License 2000.01.03 0 0 765
Pampalini, discmant eccerüen kazettás adapterrel kapcsolhatsz hozzá. Kb 2000 HUF, és viszonylag jó minőségben átmennek rajta a dolgok.
Előzmény: pampalini (763)
Adm Creative Commons License 2000.01.03 0 0 764
Cacctok!

Yotza, ebben az árkategóriában a Kenwood KDC-4070 egy jó választás, ezt 58 pénzért vesztegetik az Autohifi studionál. Nagyon jó kis alapkészülék. Viszont mostanában nagyon akciózik a Megavox, Clarion DRX 6575, távirányzitóval, négycsatornás vonalkimenettel és egyéb finomságokkal csak 70 egység.

pampalini Creative Commons License 2000.01.03 0 0 763
Halihoo!

Van 1 Sony XR-2753-as izém. Nem tudtok hozzá valami haszálati utasítást vagy ehhez hasonlót, vagy ha van és lefénymásolhatom az is jó lenne... Még valami ehhez a dologhoz lehet discman-t vagy ilyesmit csatolni?

Előre is kösz a segítséget!

Pampalini

Yotza Creative Commons License 2000.01.03 0 0 762
Sziasztok!

Most keszulok venni a kocsiba egy uj radiot (csak fejegyseg), a tanacsotokat kernem, hogy milyet vegyek.

Amit szeretnek:

- radio + CD lejatszo (magno, CD-tar nem kell)
- RDS
- Leveheto elolap
- max. 60-70 ezerbol meguszni

Udv, Yotza

Adm Creative Commons License 2000.01.03 0 0 761
Fölébredtem, azt benéztem, ugyis mega agép :o)

Szóval azt a 3 hangszoró cuccost én is természetesen 5 nek gondoltam, előlre a komponens szett meg egyértelmü, nélküle eccerüen nem lehet autohifiről beszélni. Csak hát nem bontom szét gondolatban azt az első hangszorót, általában mindig egyről beszél az ember, azt közben egy kompnnens különálló szet.

A Dietz Kácsa Audio nevü cég gyárt mindenféle trükkös kábeleket, pont ilyen cd táras problémákhoz, ui egy pici változtatást mindig szoktak csinálni, nehogy már teljesen komaptibilis legyen minden.

rugo Creative Commons License 2000.01.03 0 0 760
Hallottátok hogy megjelent egy teszt CD 20 bites! felvételek (orgona,gitár stb.), mérőjelek, tér hangzás teszt(kolomp egy koncertteremben)
rugo Creative Commons License 2000.01.03 0 0 759
fargo
Ha van rá kereted azért a több az lehet jobb de!
A hátsó ajtóba felesleges hangsugárzót tenned csak a sztereóképet maszatolja a cél a valósághűség és hát koncerten sem ülsz háttal a színpadnak. Esetleg ha elöl van hely tehetsz két-két mély-közép sugárzót ezzel szerintem javul a dinamika.Egyébként van 3 hangszóróból álló szet is előre.(például most akciós rainbow SLC 360: csipogó,10 centis és 16 centis mélyközép 56990/pár pénz)ez a 6 hangszóró, egy mélysugárzó egy komolyabb 4 csatornás erősítővel igen rendesen meg tud szólalni.
Üdv
Előzmény: fargo (758)
fargo Creative Commons License 2000.01.03 0 0 758
Ezt nem tudtam, hogy az a "szett" az 2-2 hangszórót tartalmaz. Szóval semmiképpen ne tegyek bele nyolcat + mélynyomót?

Megkérdeztem a Volvo szervízben az elektronyos gurut, azt mondja a mezei Alpine CD tár is beszerelhetô, csak valamit trükközni kell a kábeljeivel, már egy tucatnyit csináltak. A gyári valóban 100-140k körül van, esetleg meg lehet próbálkozni Ausztriában / olaszhonban bontóban egy totálkárosból szerezni egyet, vagy hát ha már beleöl az ember 3-400 ezer pénzt, akkor végül is az a plusz 40k, amibe a gyári kerül, az már nem mérvadó.

A Volvonak van olyan gyári fejegysége, amelyik 3 CD-t bír befogadni. Esetleg meg tudnám beszélni valakivel, aki épp most adja el a Volvoját, hogy cseréljük ki a rádiókat. Van tapasztalatotok az ilyen fejegységben-3-CD cuccokkal?

Ja, találkoztam már keménykalapos Volvossal, egy régi szocreál cég fômuftija volt, világoskék dzsörzé-szerű öltöny, olyan széles trapéznadrággal, világossárga ing kitűrt nyakkal, hatalmas, kerek, sárga napszemüveg, echte 70-es évek, de fullos S70-essel járt. Volt benne egy CD tár, de sosenem használta. Kérdezték tôle, nem akarja-e eladni, mondta, hogy az kell neki a navigációs rendszerhez. De hát az nem is működik Magyarországon! Sebaj, az kell! Este állandóan bekapcsolta és kinyitva tartotta, hogy mindenki lássa, neki milye van. Broáf...

Trap Creative Commons License 2000.01.02 0 0 757
Hali

esetleg próbálj meg keresni egy keménykalapos sofőrt aki még örül is, h kiszeded a CDtárat a kocsijából... ;> na jó, de legalábbis óccsóér. Volvo nál szvsz van rá esély, bár keresni kell ;>

rugo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 756
Fargo
A leírtak alapján szerintem kiszerelték a rendszert mindenesetre lehet hogy gondban leszel a cd tárral mert a gyári igen húzós (100 pénz körül)a magnót pedig nagyon kár lenne kicserélni és hát mint gondolom tudod álltalában csak saját játszót tud meghajtani a fejegység.Lehet hogy szerencséd van és egy mezei alpine cd tár is jó.
Előzmény: fargo (749)
Trap Creative Commons License 2000.01.02 0 0 755
Hali

Adm : elöl 4 hsz van mindenképp, koax szett is két hangszóróból áll... Lehetne mondjuk próbálkozni az 1 mélyláda + 2 csipogó felállással, de szvsz fura eredménye lenne... hmmm próbáljuk ki ;>>>>

rugo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 754
Azthiszem több malomba őrlés esete forog fenn
Az a 3 hangszóró természetesen öt hiszen stevie előre egy magas-mélyközép komponens szetre gondolt
mely tökéletesen alkalmas a sztereó kép leképezésére (természetesen minőség alles über)és a mély:
mélyláda 80Hz körül vágva van, ahol az embernek lokalizációs készége erősen konvergál a nullához
Előzmény: Adm (753)
Adm Creative Commons License 2000.01.02 0 0 753
Most kötözködni fogok!

3 hangszóróval max mono hangteret tudsz leképezni, stereohoz nem árt 5

Na én eztet most nem értem....

A jobb és bal megvan igy is, a mélyláda 80Hz körül vágva van, ahol az embernek lokalizációs készége erősen konvergál a nullához...

Előzmény: Trap (751)
fargo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 752
okosodok, okosodok :-)

köszönöm urak...

Trap Creative Commons License 2000.01.02 0 0 751
Hali...

Miközben igyexem túlélni saját magamat, a köv gondolatok merültek fel:

1 - az OK, hogy berax egy mélyhangszórót a hótálca alá, de mi lesz, ha az megmozdul, és csak annyit fogsz hallani, hogy a hótálca hogy táncol össze-vissza ? ;> Visszafog, torzít, nemjó. Amúgy szokás ilyen csomagtartó aljára rakott design, sőt, egy magyar akusztikagyőztes kocsiban (kis piros vw polo) is ezt csinálták, és főleg németeknél alkalmazzák előszeretettel...

2 - soknak, és picit logikátlannak tűnik a hangszórók elhelyezése, de szvsz egy mac v magnat mély, egy audison erőlködő, előlre meg fül szerint egy (az elmondottak alapján 16-os koax) szett kéne, bár lehet jobban járnál kompo szettel, és magasakat eltökíteni aztán valahová...

3 - 3 hangszóróval max mono hangteret tudsz leképezni, stereohoz nem árt 5 ;>

trap

Adm Creative Commons License 2000.01.02 0 0 750
Cacctok!

Fargo>

A 3 hangszoros rendszer nem fapados, inkabb egyszerünek neveznem. De pont ebbol az egszerusegböl adodik egy nagy elünye, hogy viszonylag könnyü beállitani. Pedig még egy ilyen rendszernél is napokat el lehet tölteni a potik állitgatásával :o) Egy több hangszorós rendszernél továbbá több végfokot is kell használni, mert a fejegységek beépitett végfokaival nem érhető el jó eredmény. És akkor még jönnek a különböző digitális processzorok és futásidőkegyenlitők, és még sok sok móka...

A mélyládák lelkivilága: a láda formálya is számit, de a főbb hangsúly a térfogatán van. Mindenesetre jó, ha aláda alakjánál el tudjuk kerülni, hogy párhuzamos oldalak legyenek, mert iogy el tudjuk kerülni a ládákban létrejövő állóhullámokat. A lényeg, hogy azért az autohifi mühelyek elég ügyesek, és tudnak olyan ládát is csinálni, ami formailag össze vissza kavirnyászik meg egyebek :o)

Előzmény: fargo (747)
fargo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 749
rugo,

örülök, hogy meggyógyultál, kösz a tanácsot. A kocsiban tényleg szépen szól, ami benne van gyárilag, de nekem valahogy hiányoznak az igazi basszusok, no meg kissé magasabb hangerôn torzít meg rezonál egy kissé. Ezeket még a saját nagyon bot fülemmel is meghallom, úgyhogy valami kóc lehet a rendszerrel. Vagy az elôzô tulaj kicserélte az eredeti hifit, vagy az utóbbi 4 évben elöregedtek / koszolódtak a hangszórók (van ilyen?). Az, hogy az elôzô tulaj hozzányúlt, az biztos, mert a csomagtérbe beszerelt, majd kiszerelt hatalmas méretű mélynyomó az nem gyári buhera volt. Azt nem tudom, hogy a többi hangszóróval csinált-e valamit, de pl. a bal elsô ajtón lévô hangszórórácsról még mindig nem sikerült levakarni a kólamaradványokat...

Egyébként a Volvoknak tényleg híresen jó (az átlaghoz képest) a gyári hifije...

Előzmény: rugo (748)
rugo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 748
Sziasztok!
Végre meggyógyultam és lement ez a sok balhé is.
Fargó:
stevie által leírt rendszer főleg ha jó minőségű elemeket vásárolsz remek rendszerré válhat, de lenne egy két észrevételem.Én fél éve ültem egy 850-esben (limuzinban)és az az igazság hogy az ott hallott hangminőség elérése számunkra nagyon nehézkesen és költségesen megvalósítható.Ugyanis ellentétben sok más autógyártóval a Volvo-nál igen komoly mérések után választják ki és helyezik el a hangrendszer elemeit.A magnó Alpine az erősítő(mert azt is raknak ám be nem csak sok hangszórót)és a hangsugárzók az igen jól csengő Harman Kardon cégtől kerülnek az autóba.Na most vagy eme cuccok felét a régi tulaj kiszerelte és akkor maximum a gyári helyek felhasználása kerülhet szóba vagy bent vannak és csak a hiányzó elemeket érdemes pótolni.Nem szabad figyelmen kívül hagyni hogy a sugárzók a legjobb akusztika elérésének szemelött tartásával lettek elhelyezve.A német autohifi újság a Volvo C70 és a Cadillac Seville(Bose)hifijét találta a legjobb gyári audió rendszereknek.Ha szükséged van a csomira egy jó beszerelőműhelyben szerintem találnak a gyári helyre megfelelő mélysugárzót(nem biztos hogy könnyű lesz de azért érdemes megpróbálni esetleg beszerezni az oda kitaláltat)
Amit leírtam csak egy gondolat és lehet hogy nem is jössz ki olcsobban a stevie-vel alapvetően egyetértek de itt kivételesen nem azokról a rögtön kukába való gyári gagyikról van szó.
A lényeg elöbb nézesd meg mid van.Aztán építkezz újra vagy potold a hiányzó elemeket.

Üdv: rugo

Előzmény: stevie wonder (746)
fargo Creative Commons License 2000.01.02 0 0 747
Stevie,

kösz a kimerítô választ :-)

Csak 2 kérdésem van:
Nem igazán szeretnék mélynyomó ládát rakni a kocsiba, mert gyakran használom a csomagtartót, és akkor mindig ki kellene emelni. Ilyenkor óhatatlanul láthatóvá válik a cucc, s ez szemet szúrhat sokaknak, akik pont ilyesmire vadásznak. Sajna ennek többször megittam a levét, zárt csomagtartóból vittek el aktatáskát, CD tárat, stb., errôl csak akkor tudhattak, ha elôtte kifigyelték, hogy mi van a csomagtartóban. A Volvonak, mivel kombi, egészen könnyű bejutni a csomagterébe, viszont egészen költséges a javítása. Hogy a láda áráról ne is beszéljünk. No meg arról, hogy aki profi, a ládát látva tovább gondolkozik, nem hiszi el a mezei gyári hifit, s alkalomadtán eljuthat az erôsítôhöz, CD-hez.

A kétrétegű padlóba rejtés mellett szólna az, hogy a hangszóró nem látszana, mert van még felette egy hótálca, ami eltakarja, s amire pakolni is lehet, tehát nem kell kiemelni és felcipelni a ládát. A kérdés az, hogy vajon mennyire hátrányos a nem-éppen-eltalált láda méret, egyeltalán lehet-e hallgatni, nem alakulnak-e ki, mondjuk, zavaró interferenciák vagy akármik, amelyek élvezhetetlenné tehetik a hangját? A szóbanforgó rekesz mérete elég nagy, csak az alakja szerencsétlen: elég lapos. Alkalomadtán ki lehetne alakítani beszerelt falakkal a megfelelô méretű lukat. Vajon mindegy a láda alakja, s csak a mérete számít? Avagy az alakja (arányai) is?

A másik kérdés a gyári hangszóró helyekre vonatkozik: tényleg úgy jobb, ha minél kevesebb hangszóró szól? Én szívesen áldoznék néhány extra pár hangszóróra, hogy szebben szóljon. Az összesen 3 db hangszóró nem "fapados"?

Bocs, ha zöldeket beszélek, de abszolút nem értek hozzá...

Előzmény: stevie wonder (746)
stevie wonder Creative Commons License 1999.12.31 0 0 746
Kedves fargo,

"régi ismerősként" köszöntelek, mert én már végizgultam a Volvo-d beszerzésének történetét (valószínűleg az 'Autó és stílus' topicban). :-)

Az, hogy a fejegységet meg akarod tartani, az reális, erről valószínűleg senki nem beszélne le.
A CD-váltó viszont feltétlenül szükséges, mert a CD hangminősége lényegesen jobb bármely más autóba való műsorforrásnál.

A meglevő (gyári) hangszóróknak sajnos a kukában a helye (illetve egy bontóban még értékelnék őket). Itt a topicban egy korábbi eszmecsere után oda lyukadtunk ki, hogy igazán jó minőségű hang-reprodukcióhoz lehetőleg minél kevesebb (!!) hangszórót kell használni. Ha akusztikus hangszereken előadott zenét hallgatsz, akkor célszerű, hogy a hang előről érkezzen, mintha a zenészek a motorháztetőn ücsörögnének. Ehhez szükség van

1) 1 sztereó pár úgynevezett komponens rendszerre,
2) egy darab különálló mélysugárzóra,
3) plusz erősítő(k)re, amelyek aktív keresztváltóként is funkcionálnak..

A komponens hangszórórendszer általában oldalanként három darabból áll: egy (közép)mélysugárzóból, ami többnyire 13 vagy 16 centi átmérőjű, és leggyakrabban az első ajtóba kerül, egy magassugárzóból, aminek a helye valahol a műszerfal szélén vagy az A-oszlopon van (meghallgatással lehet pontosan belőni a helyét), és egy keresztváltóból, amit könnyű elrejteni valahová a műszerfal mögé, és aminek feladata a (közép)mély hangok illetve a magas hangok szétválasztása és 'útbaigazítása' a megfelelő hangszóró felé. 16 centis komponens szettek már 20e körül vannak, de a jobbak 30-35 táján kezdődnek. A középmezőny 50 és 70e között már kifejezetten zenei hangzású, de persze a határ a csillagos ég: a legdrágább berendezés 1M körül kapható -- és Magyarországon már adtak is el belőle!

A mélysugárzóra több ok miatt is szükség van, ha gondolod, egy hosszú-hosszú magánlevélben kifejthetem, miért is nélkülözhetelen kellék az autóban, mközben a lakásban többet árt, mint használ. A gyárilag meglévő üregbe kilátástalan hangszórót találni: minden hangszóró csak adott geometriájú és méretű dobozban érzi jól magát, és olyat találni, amihez pont az autód ürege a megfelelő -- hát, mint kb. tűt a szénakazalban, annyira egyszerű... Célszerűbb inkább komplett mélyládát beszerezni, ami garantálan az adott hangszóróhoz van optimalizálva. Ez ugyan helyet foglal el, dehát a 850-es Volvo-ban hely az éppenséggel bőven akad...

A mélyládák olyan 20e körül indulnak, de 50e forintért már nagyon korrekt darabokat lehet szerezni. Mivel a mélyláda cseréje kifejezetten egyszerű, érdemes többet is kipróbálni az adott autóban a kedvenc lemezeiddel.

Erősítő(k). A fejegységekbe épített kis IC-k és FET-ek semmiképp nem rendelkeznek elég tartalékkal ahhoz, hogy például egy mélyládát meghajtsanak. Valamilyen külső erősítésre van tehát szükség. Az autóhifi piacán két- illetve négycsatornás erősítők fordulnak elő a leggyakrabban. Egy klasszikus és egyben költségtakarékos felállásban egy darab négycsatornás erősítőt alkalmazunk: két csatorna az első komponens szett bal/jobb oldalát hajtja meg, miközben a maradék két csatorna "hídba kötve," gyakorlatilag monósítva, a teljesítményt megháromszorozva hajtja a mélysugárzót (a háromszoros teljesítményra a normális, nem az extrém mélyhang-átvitelhez van szükség: éljen a fizika!). Két darab kétcsatornás erősítővel még jobb eredményt lehet elérni, de az ár magasabb lesz. Négycsatornás erősítőt 50e körül lehet venni (a jók 100 felett vannak persze), míg kétcsatrnások már 30-35 körül kaphatóak.

Egy Cd-s, komponens rendszert, mélyládát és mondjuk egy négycsatornás erősítőt tartalmazó rendszer már nagyon szépen tud szólni. A hang előről érkezik, mint egy koncertteremben (a mélysugárzó kizárólag olyan alacsony frekvenciájú hangokkal foglalkozik, amelyek irányát az emberi agy nem képes meghatározni, így nem probléma, hogy a mélysugárzó effektíve a hátunk mögött van). A hangszínpadnak három dimenziós kiterjedése van: jobbra-balra, előre-hátra, sőt fel-le. A hangszínek természetesek, színezetlenek, a mélyhangok is a kellő intenzitással szólalnak meg, a magasak nem hasogatják a fület. A szólamok követhetőek, kottázhatóak. A teljes rendszer sokáig jól hallgatható, akár halkan, akár hangosan is. Mindez úgy 300-400e forintból jön ki (a Te esetedben mínusz a fejegység). Sok sajátkezes bütyköléssel már 100-150e forint is elég lehet.

Konkrét márkákat nehéz ajánlani. Az Autohifi magazin ad valami támpontot, de egyre kevésbé komoly a hangvétele. Sajnos. Célszerű felkeresni egy szakműhelyt, ahol már konkrét márkákról/típusokról is lehet beszélni. Itt a topicban jónéhány szakműhely neve felmerült már, érdemes lehet kikeresni őket. Magyarországon létezik néhány profi, aki nagyon is érti, mennyi pénzből milyen maximumot lehet kihozni. Ha nincs kedved végigolvasni a topicot, az Autohifi magazinban remek jó hirdetéseket találsz... Nameg akciókat is, amikkel rengeteg pénzt lehet spórolni.

Sok sikert, jó zenélést,
Stevie

Előzmény: fargo (745)
fargo Creative Commons License 1999.12.30 0 0 745
Tisztelt Uraim,

mint abszolút kívülálló, síkhülye lámer szeretnék tôletek szaktanácsot kérni. Van nekem egy autóm, amibe szeretnék a mostaninál jobb hifit szereltetni. A felállás a következô:

Autó:
Volvo 850 kombi, gyári fejegységgel, ami tulajdonképpen Alpine, tud gyári Volvo CD tárat vezérelni, (szintén Alpine). A fejegységet meg szeretném tartani, mert nagyon 'VOLVOS' feelingje van, dupla magas, állítólag jó minôségű is. Nekem mindenesetre elég.

Jelenleg 8 hangszóró van a kocsiban, a márkájukat nem tudom, elôl, a műszerfal tetején van 2 db, azt hiszem 16 centis, aztán az ajtókban van összesen 4 db szintén 16 centis, és a leghátsó oszlopokban 2 db kis átmérôjű hangszóró. Van egy kb 30 cm átmérôjű lik a csomagtér padlóján, ide volt régebben beépítve egy nagy hangszóró, amit az elôzô tulaj kiszedett. Ja, a csomagtér 2 rétegű, azaz a felsô sík padló alatt, ami felhajtható, van egy kb 20 centi mély másik rekesz, s ez alatt még a pótkerék.

Szóval ebbe a verdába szeretnék valami nagyon szépen szóló cuccot rakatni, lehetôleg úgy, hogy a gyári fejegység megmaradjon, a gyári helyekre kerüljenek az új hangszórók, és lehetôleg, ha megoldható, akkor a csomagtér padlójába süllyesztve a basszus cucc. Szintén itt lenne hely a CD tár részére is.

Szerintetek ez megoldható, ha igen akkor milyen erôsítôket, hangszórókat és egyéb kellékeket javasoltok, s ez kb mennyibe kerülne, s hogy szólna.

Én nem vagyok túlságosan vájtfülű, csak szeretnék jó minôségben zenét hallgatni, amikor utazok. Nem hangosan, hanem szépen kellene szólnia, általábanmindenféle zenét hallgatok, a jazztôl kezdve a komolyzenén át a tradícionális rockig.

Elôre is kösz a tanácsokat...

Trap Creative Commons License 1999.12.30 0 0 744
Hali....

rövidre fogom magam, 39.7 -nél szedtem ki hőmérőt, egyszer akarok egy évben bulizni, egyszer van qrva k**** 2000 jan 1, erre fekhetek itthon.... Ráadásul hazafelé majdnem beszáguldtam 100al a dunába, mer' Trapeerkének 38as lázzal (akkor még kb annyi volt) mindenáron diplomata vw -t kell előznie a kopott nyári gumijaival... őőő ezen kivül félig sült pizzát adtak nekem, kár volt nem megkérdezni a pincért, hogy félig sültnél mennyi az engedmény... b***********a meg a világ, hát miért kell ezt velem... ?;<

Trap

u.i. : ne sajnáljatok, nem azért írtam, csak lássátok... bár... afrikában meg éheznek a gyerekek ;>

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!