Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.06 0 0 39
csual!

Szerintem biztos sokat javítana egy erősítő, annak a hűtése is sokkal jobb, mint egy beépített, szellőzés nélküli fejegységé. Másrészt az áramellátása is sokkal jobb. Egyébként mennyi zenehallgatás után kapcsol ki a fejegység?

Adm Creative Commons License 1999.09.05 0 0 38
Ciacctok!

Találtam egy tök jó kis progit azon vállakozó szellemü egyének számára, akik házilag szeretnének mélyládát épiteni. http://www.dls.se

Üdv....Ad@m

csual Creative Commons License 1999.09.02 0 0 37
leszabájoz -> leszabályoz boccs
csual Creative Commons License 1999.09.02 0 0 36
Sziasztok !
Segítsetek, van egy kis problémám. Az autómban a következő cucc van:

Kenwood KRC-758RE kazettás fejegység (lenyíló előlap 4x35W RDS stb.)
Hátul Alpine 90W ovális mély
Elöl ajtóban Profile Baja 110W magas
Elöl műszerfal tetejében a 2 tweeter

Ha huzamosabb ideig hallgatok zenét nagyobb hangerővel, akkor a végfok túlmelegszik és a fejegység leszabájoz, majd torzít is. Ez hiba vagy természetes?

Megszűnik-e ez akkor, ha beépítek egy erősítőt (kenwood 4 csatornás RCA-sra gondoltam)?

Köszi: c@sual

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 35
Tényleg olcsó ez a verzió, de egy láda nem kerül olyan sokba. Szerintem 10.000-ből kijön.
anarchy Creative Commons License 1999.09.02 0 0 34
Gondoltam, hogy nem egy high-end. A csomagok meggyőztek :-))
Légyszi nagyi vedd az öledbe a krumplis zsákot, mert elhangolod a mély frekvenciákat :-))
Akkor valszeg csak az igénytelenebb olcsóbb jánosok használják így. Még is rengetegszer látni.
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 33
anarchy!

Az ilyen nyitott rendszerek (mélynnyomó a kalaptartóba építve, a csomagtartó felé nyitott) nem hangolhatók olyan jól, mint a ládák, ráadásul a hangzás mindig változik, attól függően mit raksz a csomagtartóba. Egy mélynnyomónál különösen fontos a tervezés, vannak olyanok, amik csak ládában szólnak rendesen. Én nem ajánlom, hogy mélynyomót láda nélkül használj. Az ajtó túl kicsi ehhez, ráadásul - ahogy te is írtad - sok minden zöröghet rajta.

anarchy Creative Commons License 1999.09.02 0 0 32
És az olyan megoldások nagyon gázosak amikor csak egy hangszoró tölcsér látszik ki a kalaptartóból vagy az ajtó kárpitból? És a mélynyomó láda tulképp az egész csomagtér, illetve ha muszály akkor az egész ajtó tér? Bár ez utóbbinál káros rezonanciák nagyon valószínőek.
tr Creative Commons License 1999.09.02 0 0 31
Kicsit másra gondoltam. Bocsi, nem tudom belinkelni, de :
www.resnet.wm.edu/~bplesn/sounddead.html
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 30
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 29
tr!

Az biztos, hogy egy iyen szigetelés nem olcsó és piszok nagy munka szétrámolni az utasteret. Én egy olyan gépről tudok, amiben NoiseKiller-t használtak, de az tényleg nem szűri ki a külső zajokat. Persze vezetéstechnikai szempontból nem árt, ha az ember hallja a külső zajokat.

tr Creative Commons License 1999.09.02 0 0 28
Urak, a mélyláda kárpitja, illetve annak minősége befolyásolhatja a válaszjelet, bár nagyon vájtfülűnek kell lenni hozzá. Szerintem a kárpit egyetlen funkciója esztétikai - egyszerűen nem néz ki jól a csupasz doboz. A rögzítésre nem szerintem nem elég.
Eclipseboy, az autó egy Octavia. Nem túl hangos, de lehetne halkabb is. Egyébként találtam egyszer egy amcsi oldalt az autók hangszigeteléséről, ott bitumenes lapok és egyéb, nálunk nem igazán beszerezhető termékek kombinációjáról írnak. Ilyen módon megoldható, hogy láthatalanul, aránylag kis pluszsúllyal leszigeteld az egész utasteret. Majd megkeresem.
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 27
ks!

Nem hiszem, hogy a kárpitnak ezen kívül bármi szerepe lenne.

ks Creative Commons License 1999.09.02 0 0 26
ezt a problámát megoldottam kétoldalas , kb 5 cm széles ragasztószalaggal, szóval nem csúszkál. A hangzáson javít valamit a kárpit?
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 25
ks!

Ha sima fából van akkor össze vissza tud csúszkálni, a textil viszont megfogja.

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 24
tr!

A bitumen szóba jöhet, ha a külső zajokat akarod tompítani, igaz én nem csinálnám ezt a saját kocsimmal. Milyen autó ez egyébként?

ks Creative Commons License 1999.09.02 0 0 23
be kell vallanom, hogy én egy nagyon amatőr "autóhifiszerelő" vagyok. Minek kell a mélyládát kárpitozni?
ks
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 22
ks!

Ezeknek a zúgásokna-búgásoknak számtalan oka lehet, egyik a nem megfelelő testelés. Lehet kapni elég olcsón RCA csatlakozós zajszűrőket is. Az pedig természetes, hogy a fejegység és az erősítő földelése más(gondolom az erősítő valahol hátul van). Az is elképzelhető, hogy a kábel valami zajforrás mellett van elvezetve.

tr Creative Commons License 1999.09.02 0 0 21
Eclipseboy, a saját beszerelés alap rendszernél nem gond, bár egy kickpanel elkészítését, vagy egy komolyabb subláda megtervezését én nem vállalnám fel.
A gyári hangszórók helyére újakat nem nehéz betenni, újrakábelezés is megoldható, egy zárt subládát MDF-ből bárki összerak és bekárpitoz. Az igazi tudás és felszerelés a keresztváltók, esetleges equalizerek belövéséhez kellhet, vagy az időkiegyenlítés megalkotásához (bár az új és igen drága egységek ezt is megoldják automata mérőmikrofonnal...).
Ettől függetlenül én szeretnék például többet megtudni a zajszigetlésről, mert a spray-s NoiseKiller csillapítja a rezonanciát, de külső zajra nem túl hatásos. Komplett hangszigetelést cégek úgy 100.000.- körül vállalnak, ennek töredéke az anyagköltség. Bitumenes lap ? Spec hangszigetelő anyag ? Ha egyszer rászánom magam, egy kis segítséggel ki tudom pakolni az autó belsejét, lecsupaszítom az ajtókat, de nem ismerem pontosan a módszereket. És ez fennáll a subláda készítésre, kábelezésre, ...
ks Creative Commons License 1999.09.02 0 0 20
Hali mindenkinek,

van egy kis porblémám, hátha vki tud segíteni:
fejegység: Blaupunkt Saint TropezRCM168
erőlködő: MS852 fet 2 utas, monóba kötve
hangszórók: elöl JBL P522
hátul: Baja SX6530 +mélyláda, ez van az erősítőre kötve monóban
most úgy van kötve, hogy a rádió erősített kimeneteiről kapja az erőlködő az jelet. Ha az erősítetlen kimenetre kötöm, akkor felveszi a motorhangot. Mi lehet gond?
Ja, az erősítő és a fejegység földelés pontja nem ugyanaz.Szerintem ez.
üdv
ks

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 19
tr!

Szerintem a saját beszerelés nem lehet gond, kivéve ha valami művészi kivitelezésre gondolsz. n is apránként építettem meg a hifit, létrehoztam egy alapot amin már lehetett zenét hallgatni és ezt bővítettem tovább. Vannak egyébként olyan cégek, akik használt cuccokkal, csrével is foglalkoznak, de érdemes végignézni az Expresszt is.

tr Creative Commons License 1999.09.02 0 0 18
Lehet, hogy ideje lenne levonnunk a végkövetkeztetést, miszerint mindenki igényének és elképzelésének (nomeg pénztárcájának) megfelelő minőségű zenét telepít az autójába.
Én sem tartozom az újgazdag kategóriába, régen noname magnó szólt a csörgő dízelben, mégis jelenlegi (mondhatni kizárólagos) autóval kapcsolatos fejlesztéseim a tisztességes zene irányába haladnak. Mert meghallottam a különbséget.
Ezért lenne talán jobb az autó'hifi' megvalósításának lépéseiről, mintsem létjogosultságáról beszélgetnünk.
Azért írtam lépéseket, mert ha valaki szűkre szabott költségvetésből szeretné mindezt megvalósítani, akkor azt csak az egymásra épülő elemek körültekintő megválasztásával, fokozatosan teheti meg. Egyszerre is lehet, de én spec egyösszegben 2-300 ezret erre letenni nem tudok (és nem is akarok).
Beszélgessünk tehát inkább a zajszigetelésről, a fejegységekkel, hangszóró szettekkel, erősítőkkel kapcsolatos tapasztalatainkról, olcsó beszerzési forrásokról, beépítési trükkökről. Ebből mindenki ki tudná szűrni a magának legmegfelelőbbet.
A saját tapasztalataimat nemsokára leírom, hátha hasznos lesz valakinek a Tasztalnal.
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 17
Nekem egy viszonylag olcsó 330.000 Ft körüli hifi volt a gépemben, leginkább a hátul ülő perverzek élvezték, hogy a mélynyomó masszirózza a hátukat. :-))
daunerni Creative Commons License 1999.09.02 0 0 16
200-300e
Nem sok tulajdonképpen, hiszen, mint mondjátok legfeljebb az ember nem a legnagyobb motorral rendeli a vadonás járgányt.
Meggondolandó - tényleg addig is jobban szólna a rádió a kocsiban, amikor nagyritkán beleülök, hogy elmenjek egy koncertre az akadémiára.
Sajnos momentán az én kocsim összértékét duplázná meg egy ilyen cucc. :-)))
Egyébként igenis lehet komolyzenét hallgatni az autóban, legfeljebb úgy ahogy egyébként is hallgatunk archív, recsegős és monó felvételeket. Az valahogy átszűrődik, hogy a darab és az előadás nagyon jó - a többit pedig kitaláljuk. Én csúcsforgalomban Mozart zongoraversenyeket szoktam elindítani kazettáról. (rémes mi?)
MIMIm Creative Commons License 1999.09.02 0 0 15
...engem egyszer elcibáltak egy autohifi showra....háááát.... nemtom a velem ellenkező neműek mit esznek rajta....az oké, hogy egy klassz régi típusú mercédeszben szép ízléses "dobozok" :) vannak beszerelve és nem úgy döngetik, hogy asszed a szíved kívül dobog, ha odaállsz melléje.... viszont nem értem, hogy példul egy trabantba miért kell annyi "dobozt" berakni, hogy már az autó sem látszik tőle...
anarchy Creative Commons License 1999.09.02 0 0 14
Amint látom autó-hifi ről és nem autó-high endről volt szó, tehát a kérdés jogos.
Igen is számít a hang minőség, főleg a fateromnak, aki leginkább várakozáskor álló motor mellett hallgatja.
A dinamkáról én annyit tudok, hogy az autóba szánt cuccok, vagy kazetták, direkte komreszió effektet vagy kompresszált zenét tartalmaznak. Azaz a halk részek hangosítva, a hangos levéve. Klasszikus zene csúcsforgalomban halott ötlet.
De én a nemrég ellopott 40 ezres magnó és a helyébe visszarakott 10 éves videoton között is ég és föld különbséget látok. Ugyan azokkal a hangszórókkal hajtva. Lehet, hogy igénytelen csákó vagyok, lehet hogy csak csóró, de nem költenék 200 ropit egy autóba szerelt magnóra + hangszórókra az fix. Továbbbi jó hallgatózást.
s.h.s.
stevie wonder Creative Commons License 1999.09.02 0 0 13
A lemezvalto elonye: raadas kazettas magno, nem kell kezzel cserelgetni a lemezeket (amit igazan csak allo autonal erdemes az egylemezes kombinacioban csinalni)

Hatranya: dragabb, a beszerelese is dragabb, tobb a hibalehetoseg, korulmenyes a CD-tar "betarazasa," nehezebb elhelyezni az autoban.

Ami a razkodasallosagot illeti, az ujabb kiadasu keszulekek (mind a ket kategoriaban) Kobanyai-ut-kompatibilisek, ha ertitek mire gondolok.

Ja, es az egylemezes jatszok tobbsege is vezerel CD-tarat, ugyhogy utolag bovithetoek.

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 12
Crashoverride!

Tudom ajánlani a Macrom-ot, nekem az volt mindkettő erősítőm és szuper hangjuk van.

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.09.02 0 0 11
stewie wonder!

El kell, hogy keserítselek, nekem a fejegységet a helyén hagyták (előlap le volt véve), viszont az erősítőket, hangszórókat a kalaptartóról vitték el, illetve a mélynynomót is el akarták, de nem bírták kifeszegetni a ládájából.

Lesliev Creative Commons License 1999.09.02 0 0 10
Tasztaltársak !
Érdekelne a véleményetek egy autóhifis kérdésben. Melyik a jobb verzió, az egy CD-s fejegység, vagy a külön fejegység + CD tár ? Van komolyabb előnye a drágább különálló CD tárnak ?
Köszi, Lesliev

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!