Pontosan. Emlékszem ezekre a kocsikra, egyik-másik (nagyon rövid ideig) Makkosházán is szolgált. Furcsa volt az 1. ajtónál a "karámajtónak" csúfolt utasterelő-csapóajtó, így helyijáraton. Ez szerintem Makkosházi volt. És melyik volt az a busz (nagy kedvencem volt) én a CKE-633-re tippelek, sárga volt, ráncajtós, elöl négylámpás maszk, az A és C tengelyeknél a csavarvédő lemez középen be volt "falazva". És belül még megvolt az originál sötétzöld-törtfehér fényezés meg volt hagyva. Amúgy az SZKT-s ex-NDK-sokban nagyon tetszett még a régi 280-asokból kiakapott budiajtó, ahogy be volt rakva a vezetőfülkéhez, meghagyva még eredeti szürkén.
Szia!
Hát ez gáz! De még mindíg ott van a KAMIKÁZE MÓDSZER! Kiugrani a villamos elé, vetődés közben új aksit elő, esés közben a régit ki, földetéréskor újat be, majd a művelet elkészültekor gyorsan fölkelni (FÖLTÉVE HA A VILLAMOS MEG TUDOTT ÁLLNI ÉS NEM NYILTVONALI ALVÁZVIZSGÁLATOT VÉGZEL) előreszaladni és egy fanyar mosoly kiséretében a fotót elkészíteni! Viccet félre az elkövetkező időben biztos lesz még alkalmad fotózni őt! Tudom ez nem igazán vígasztal!
misi
"egy kérdés: BRT-052-ről tud e valaki valamit???? Egy tartjáni kétrészes gép volt a gazdája veszettűl hajtotta (tényleg üveg hangon) s ment 70-80-at városban! AZt a kcosit se városban sem TV telepen nem látom... "
Ugyanolyan talány, mint AEX-050, AEX-167, AEX-168, BHJ-567 vagy AHA-845.
A kérdés a TV honlapon is szerepel, még nem válaszoltak rá. Szerintem messze járnak már...
Ha valaki kulönleges hanghatásra vágyik, probálja ki a BRA-115-öt!!! Az a motor, azok az ablakok..., és még 50-nel sem megy... Már 1988 ota boldogitja a dorozsmaiakat...
Ha tényleg igaz, akkor szegény BRN-857 :-)
CKE-633: mikor milyenje van. Egyik héten kijön Dorozsmára, meg 1.-es viszonylatok, a másikon Algyö. DUD-957 szintén.
Rossz nem lehet, mert Rómába pályáztak, és nyertek, pedig az EU-s pénzből fejlesztés, és sok egyéb föltételnek is meg kellett felelniök!
Szeged is +pályázhatna a tömegközlekedés korszerűsítésére EU-s pénzeket! Vehetnének végre új járgányokat is, csak nem olyan szaktanácsadókat kérjenek föl, mint a legókat ránk tukmáló lükék voltak! Eszméletlen ballépés volt azok beszerzése!
BRT-054 2000-es fordulatnál nem engedi jobban pörögni a motort az még nem üveghang . (így jön ki a vmax 60km/h)
De ha lesz időd szálj fel a 76gy-re Pesten jó kis szívómotor+ZF váltóm, no az (esti jeleggel ) üveg hang 2500-3000-es forudulatnál erő teljesen!
egy kérdés: BRT-052-ről tud e valaki valamit????
Egy tartjáni kétrészes gép volt a gazdája veszettűl hajtotta (tényleg üveg hangon) s ment 70-80-at városban! AZt a kcosit se városban sem TV telepen nem látom...
Gazdáját mostanság a BRN-857(?) látom..
Egyetértek. Sőt az ilyen "no parking"-feliratokat is hanyagolni kéne. Lassan jönnek a "one way"-ek és társaik? Piktogram vagy magyar felirat. Ez szerintem elvárható.
Érdekes ez a TRAM felirat a Tisza Lajoson, végülis egyrészt hót nevetséges itthon, másrészt a délszláv/kárpáti latin anyanyelvű sofőrök is értik, legalábbis jobban, mint a "villamos"-t. Nem tudom, kinek az ötlete volt, kíváncsi lennék, hogy a helyhiány (nyilván csak pár betűre van elég hely) vagy az internacionalizmus szülte.
Véleményem szerint egy buszt, és alatta egy villamost ábrázoló piktogram sokkal szerencsésebb lett volna.
>>(Azontúl, hogy én a hülye logikámmal inkább örülnék, ha külön jelzik a villamost fölfestéssel;)
Én nem örülök. A jelek befogadása korlátozott, nem mernék rá megesküdni, de talán 28 jelet tud befogadni egy ember. Egy TRAM felirat lehet, hogy jól mutat a fényképeken, de csak a felesleges jelzések számát gyarapítja, ami a jelzések "inflációjához" vezet.
A képeken látszik, hogy már nem tudtak mit kitalálni, hogy a gyalogátkelőt feltűnőbbé tegyék.
Kolozsvár Gdynia
"Már nem azért, hogy tudtak ilyet kitalálni? Valamilyen tudományos alapon? (Láthatóság stb.)"
Gonosz leszek (meg kicsit OFF is): mióta megkóstoltam a németek generál-szósznak hívott mitt'oménmilyét, meg a krumpliköretnek hívott párolt szivacslabdáját, azóta nem igazán lepnek meg ottani dolgok. Viszont a potsdami színezésben teccett (ugyanolyan sötétzöld-fehér-szürke, mint a KT4), legutóbb Nagyszebenben láttam egy ex-potsdami 280-ast.
"Szerencsére ezt írhatod jelen időben is, amíg itt köröz a CKE-633."
Nem igazán szerencsésen helyköziben, 632-vel egyetemben...
Ahogy múlt pénteken helyközi járatot csinált 14:35-kor a BRT-054 is. Vmax: 60 km/h volt, az is üveghangon.
"Furcsa volt az 1. ajtónál a "karámajtónak" csúfolt utasterelő-csapóajtó, így helyijáraton."
Ja! Voltak is nagy népnevelések vele. (Emléxem, elsőre nekem is a sofőr nyitotta be, mert hogy én húzni akartam...)
"(törtfehér-téglavörös v. narancssárga összeállítás)"
Már nem azért, hogy tudtak ilyet kitalálni? Valamilyen tudományos alapon? (Láthatóság stb.)
"Ott vastagabb az merevítés az ablakok között. "
Úgy van! BSE-387, 388 óta tudom én is.
"Van egy fajta feelingje a szívómotor + botváltónak! "
Hát még ha nyomják is hozzá! Petőfitelepes vezér akkora mínuszokkal érkezett a Kálvária térre, mint azóta se senki más! (Persze ugyanezért, a városban lehetlen volt elérni...) Ja meg ugye villamos pályacsengővel (szvsz egy erős kürt azért jobb).
"szerettem"
Szerencsére ezt írhatod jelen időben is, amíg itt köröz a CKE-633. (Könnyűszerrel lehet pl. menőzni, ha hallod, hogy felismerted hangra.) :)
Tartalékaksim nekem is van, de nálam úgy merül le, hogy bekapcsolás után egyszercsak elkezd villogni a jel, aztán kb 5-10 másodperc és leáll. Amikor jött 201, bekapcsoltam a gépet, rögtön villogott, azt hittem, kitart addig, amíg 201 odaér, de amint exponáltam volna, eljött a nagyhalál... Arra pedig végképp nem lett volna időm, hogy elemet cseréljek, az min 1 perc...
Egyik Petőfitelepes volt, a mésik főleg 73-ast jár (ő volt a sárga) és volt egy ami főleg 72/72Y-t járt. AZ első és az utolső volt szürke-kék, a petőfitelepi (asszem neki volt sárga kipufogó csöve) ő volt a kedvencem, de a rendszámokat (akkor) még nem figyeltem!
"Hogy most mi van, passz, 2. ajtó gondolom befalazva."
Ezt könnyen ki lehet szúrni...
Ott vastagabb az merevítés az ablakok között.