Castrol Edge FST 5W30 Pl ,vagy jobb,de altalaban a castrol jo olaj,es ha mindez nem eleg,az olajbeonto kupakodra is az van irva castrol-t kerek :)
a DPF et ha todod tiszticsd ki magadnak,jobban jarsz.
illetve nezd meg hogy hibakod mentes e az auto,mert en epp szivtam eddig,hogy az IBS szenzor hiba vegett nemvolt regeneralasom es szivatott a DPF ezerrel.
ha nagyon kormos a DPF akkor leszedett DPF nelkul menny a kocsival egy 10-30 km porgos motorral,huzasd meg stb..
jol kieg a katalizatorbol es a csobol is a sok korom.
(ezt csinaltam en is es most nincs DPF hibam) tehat ez csak az en muveletem volt,sokan lehet nem ertenek egyet ezzel :)
Én nem tudok neked segíteni lévén hogy én is újonc vagyok E60-ban. Csak kérdezni szeretnék valamit mindeféle rosszindulat nélkül. Azt írtad nem akartál diesel automata autót venni, ehhez képest vettél egy automata 530d-t, aminek ráadásul az általad leírtak szerint van baja gazdagon, egy olyan tulajtól aki lyukat akar fúrni a DPF-be...........
Annyi 530d van No.ban, mint égen a csillag (tudom, mert én is ott vettem), nem kellett volna inkább még 1-2 kört futni?
Nagyon köszönöm, azért elég sok minden kínai még, de van időm utána olvasni...
Sajnos mint mondtam nem tartózkodom otthon, és inkább nem várnám meg vele a hazamenetelt, mert sajnos produkál néha már olyat hogy nem megy csak pörög a motor -gondolom ahogy el van tömődve-.
Nyilván ez inkább csak nagyobb gáznál van így, ha normálisan járok vele nincs semmi gondja. Bízom benne hogy itt a német szerelő is képbe lesz vele miként kell megtisztítani.
Mindenesetre aki tud még mindig olyan szerelőt vagy szakit otthon aki megbízható azt nyugodtan várom, a mahoni általt leírt dolgokat inkább egy ilyen emberre bíznám, eddig nem voltak még túl jó tapasztalataim a német szerelőkkel/szervizekkel.
Még annyit mahoni ha tudsz segíteni, hogy milyen olajat érdemes bele tenni?!
A dpf szűrőt le kell venni és a Bárdinál kapható Rózsaszínű foszforsavas oldattal át kell öblíteni.
egyik nap beleöntesz kb 1 litert, hagyod átfolyni a kipufogás irányába, majd másnap egy ujabb litert, aztán harmadnap kimosod kiszárítod és mehet a helyére.
Lyukat nem fúrunk rá!
A motor nem eszi az olajat! Én 10 max 15.000 km -enként cserélnék motorolajat.
Tudd me mikor volt mindehol olajcsere, ah nem tudod vagy nem volt akkor mindehol cseréld le!!!!
motor, váltó, szervo , difi , FÉK is!
Motorolaj cserekor kartergázszűrőt is cserélj!. Ha rendszeresen teszed akkor a következőnél már elég csak a betétet cserélni.
Első féktárcsából csak gyárit vegyél!
A tipikus hibái az autónak.
pillangó szelepek
főtengely ékszíjtárcsa
egr hűtő
izzítás vezérlő
világítás modul
kipufogó csonk amin a turbó ül
turbó
Egy kis füstöt köphet ez normális.
Ha a fenti dolgokat átnézeted és nem hagy többször cserben biztosan nagyon fogod élvezni.
Ja az enyémben 343.000 km van, még soha nem állt meg!
Frissen várásolt E60 530D tulajdonosként lenne egy pár, számotokra valószínűleg bugyuta kérdésem.
Mivel se nem akartam dízelt, pláne nem automatába van pár félelmem. Németországban vásároltam az autót, itt is élek, először is szeretném az olajat minél előbb lecserélni, sose lehet tudni.
Mit érdemes kicserélni, és milyen olajat kell belerakni egy lassan 200 ezer km-t elért motorba?!
A másik gondom szerencsém sem volt, másnapra ahogy elhoztam itthon jelentkezett egy hiba "abgasprüfung" néven, ami ugye a "füstgáz" ellenőrzését hivatott képviselni, gondolom ez az alattam lévő szűrőt jelenti a kipufogónál...
A következő kérdésem az lenne hogy tudom-e esetleg takaríttatni, vagy azonnal újat kell vegyek?! Az előző tulaj szerint nem fontos újat venni állítása szerint csak egyszerűen szét lehet húzni kitakarítani, vagy fúrni rá 3 lyukat és kitakarítani. (Egyik ötlet sem tetszett annyira, de ha tényleg lehetséges probléma nélkül akkor nem vagyok szívbajos)
Egy kicsit az autóról is kérdeznék mire érdemes egy ilyen idős ennyi km-t futott motornál nagyon odafigyelni? Az olajfogyás mennyire normális ha esetleg enné az olajat?! Hidegen ha kap egy kövér gázt állóhelyzetbe lök egy kis halvány fekete füstöt, nem tudom ez normális-e esetleg már most valamilyen hibára utalhat nekem, illetve drága barátom szólt hazafelé a pályán hogy ha nagyobb gyorsításba kezdtem néha lökött egyszer-egyszer egy kicsit.
Egyébként ezektől függetlenül is szerelmes lettem, valószínűleg egy életen át fog tartani, és remélem nem fogok belőle kiábrándulni valami embertelen hibasorozat miatt... :))
Esetleg van-e itt olyan aki Debrecen és környékén nem mondom hogy guruja az E60-nak, de ért is hozzá és szereti is csinálni, vele szívesen találkoznék mert egyébként van pár kisebb hiba az autón amit nem bíznék bárkire. Az sem baj, ha nem Debrecenről beszélünk hazafelé elég sok nagyvárost érintek, csak szeretném jó kezekben tudni az autót...
ha teljesen tiszta váltót akarunk akkor olajcsere előtt kb. 2dl ARCHOIL AR2300 - at bele kell rakni és menni vele kb. 1600-2000km-t és akkor a szűk járatokban lévő iszapot és a lerakódott lakk réteget /ami az ásványi olajtól van / eltávolítva gyári tisztaságú lesz a váltó , ez egyedül álló termék ami biztonsággal használható
mi 2x-es olajcserét szoktunk ajánlani egymás után , akkor kb 12 liter kell hozzá meg 1 nap munka ,és várakozás, első alkalommal kb 4-5 liter jön le másnap reggelre kb 7 liter jön le , így kb 90% ban kicserélődik az olaj , 12 x 3.750.- és utána garantáltan 160000km-t lehet menni :)
az alkatrészek szempontjából zárt csak mert össze van hegesztve ! otthon nem lehet cserélni benne dolgokat , ugyan az az olaj van benne mint a váltóban !
egyszerűen : 2 db turbina lapát van benne, az egyiket a motor hajtja a másik meg az olajon keresztül a kocsit , ezért fontos hogy az automata váltó olaj jó minőségű legyen mert az "hajtja a kocsit" az átmosásos olajcserének pont ez a lényege hogy a wandlerban lévő olajat is kicserélik, addig csinálják míg tiszta olaj jön ki, ez az olajcsere a legjobb csak drága mert nagyon sok kell hozzá, 20-25-30 liter, és ez a berendezés kell hozzá:
Örülök, hogy pont Te válaszoltál, amúgy is készülök menni hozzád még augusztus előtt az autóval. De könnyen lehet, hogy előbb megyek, majd holnap kiderül...
Remélem tud valaki segíteni, vagy adni pár tippet, a problémám a következő:
Van egy E61 520d-m, 2006 év végi, nem LCI, kombi, napfénytetős. A "szokásos" kötelezőkön kívül semmi meglepetést nem okozott eddig. Múlt hétvégén megjártam vele ausztriát a családdal, 2 nap alatt kicsit több, mint 1000 kilométerrel.
Hazaérve fel akartam parkolni a padkára, erre elment minden elektronika, az ablaktörlő pedig elindult, csak biztosítékkivétellel tudtam megállítani. Egyszer magához tért minden, írt központi elektronika hibát, meg hogy továbbhaladás nem lehetséges. Utána újra sötét. Másnap még egyszer elindult áramtalanítás után, minden működött, hiba nem volt, fél órát rádiót hallgattam, kihangosítva telefonáltam, majd próbakörön ismét behalt.
A motor indul, menni lehet vele tökéletesen, de semmi elektronika nem megy, se index, se lámpa, se centrál, elektromos csomagtartó sem nyílik, ablakok sem működnek, műszerfal is sötét.
Pótkeréknél nincs víz, ránézésre soha nem is volt, minden biztosíték jó, minden csatlakozó jó, akksit feltöltöttem, az autó törve nem volt.
Így elvinni sem tudom sehova, bár vezetni lehet, de semmi más nem megy.
Ha lenne valakinek valami épkézláb ötlete, azt megköszönném.
Esetleg tipp, hogy 15. kerület és környékén kihez lehetne vinni?