Keresés

Részletes keresés

jzp2107 Creative Commons License 2018.07.02 0 0 67104

fáj a szlovákokkal példálózni, de ott pl. tök jó hogy elég széles az út ahhoz, hogy az út szélét jelző fehét sáv meg az aszfalt széle között van még egy fél méter
ott szépen elfér a biciklis

 

az autóút melletti bicikliút nagyon szép elméletben, de napi szinten érzékelem saját bőrömön hogy csak a szívás van vele

szemből eléd (rád) kanyarodnak, hátulról ugyanaz, mellékútról kijöve beállnak rá keresztben, pedig már piros aszfalt van sárga csíkokkal -múltkor kipróbáltam kocsival, hogy milyen az ha "nem tudom" hogy ott egy brinagút, ráállok-e, lehet hogy nem tudtam eléggé becsapni az agyamat hogy nem tudom, de kiverte a szemem a veres aszfalt, és nem kellett ráállnom hogy kilássak.. szóval csak a szokásos "le van mindenki más szarva" dolog ami ebben a k. (kedves) országban napi szinten szivárog be mindenhová

 

na, eltértem a tárgytól :-)

 

még szívás a külön úttal: télen senki le nem takarítja (kivétel erősíti..)

egyszer megcsináltál, úgy ahogy, aztán bírja ameddig.. ha tönkremegy, senki nem fogja szerintem felújítani

 

 

 

 

Előzmény: Pulmy (67102)
Mr Long Creative Commons License 2018.07.02 -13 0 67103

Jó lenne, kár, hogy jövőre nem lesz kész. :( tervezek egy BP-Siófok gyalogtúrát, jól jönne nem a hetes szélén bandukolni sokat.

Előzmény: Gizi aljas Feri (67101)
Pulmy Creative Commons License 2018.07.02 -13 1 67102

      Régebben nagyon sokat keróztam ,országutiztam,de ahogy Ti úgy én is azt látom,hogy itthon nagyon nehézkes űzni ezt a "szakágat".A közlekedés többi résztvevője-persze itt is tisztelet a kivételnek-nagy ívben lesz@rja ,hogy Te is ott tekersz.Nekem valóságos halálfélelmem szokott lenni,mikor 20 centikre teker el melletted egy-egy őrült s ez igaz a kocákra és a vérprofi (busz,kamion etc.)sofőrökre is.Ne ,hogy már lassítani kelljen,ha valaki szembe jön,úgyis én vagyok az erősebb-hadd hulljon a férgese.

               A "csodálatos" bicikliutainkról pedig inkább ne is beszéljünk,bár lassú változás már tapasztalható.Pár helyen épülnek normális utak is.

 

              Ezért elkezdtem hanyagolni az országutizást és inkább az apostolok lovára váltottam,bár időnként nyeregbe pattanok és kis forgalmú mellékutakon,erdei aszfaltokon szoktam tolni egy-egy kört. Viszont ha jól meggondolom a gyaloglás,túrázás sokkal egészségesebb,több izmot mozgat meg! ?

Előzmény: Gizi aljas Feri (67101)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.07.02 0 5 67101

Kiváncsi leszek, milyen lesz a Budapest- Balaton bringaút... annyi már biztos, hogy combos, mert a nyomvonal kész hullámvasút.

 

Ez a bringaút dolog idehaza olyan, mintha egy kötelező muszáj lenne egyeseknek. Úgyhogy annyival elintézik, hogy valahova ráfestik az útra hogy bringa út IS aztán kész.

Az útminőség meg .... a hasadások, a gyökeresedés.

 

Azzal mondjuk nem értek egyet Hörpölinnel, hogy nem kell szétválasztani a bringást az autóstól. Őszintén szólva nem élmény letüdőzni a benzingőzt. 

 

Kisforgalmú mellékutak esetén még okés, de főútvonalak, nagyforgalmú utak esetén én mindenképpen leválasztanám a bringásokat a kocsiktól.

 

 

Más - tegnap jártam egy Pszentkereszt-Vaskapu-szurdok-Pilistető-Pilisszentkereszt kört.

Biztos, hogy már százszor kitárgyaltátok az új útbaigazító táblákat, úgyhogy amit írok, az kb csak egy plusz puffogás, de az a helyzet, hogy nem jók a táblák.

 

A Galla után itt is azt tapasztalom, hogy rossz helyre van kirakva és rossz irányba mutat.

 

Azonkívül múlt héten a Prédikálószéken láttam olyat, hogy ki volt táblázva a piros jelzés. Fél kilométerre onnan, ahol ténylegesen fut. Ráadásul őszintén szólva nem valami informatív, ha egy erdei táblára csak annyi van kiírva, hogy Dömös arra. 

 

A régi sötétbarna, félköríves tábláknál az volt a jó, hogy következetesek voltak. Mindegyik tábla OTT állt, ahol konkrétan az útkereszteződés, ösvény leválás volt. KONKRÉTAN csak azt a jelzést mutatták, amit eleve látni lehetett és rajtuk volt az útirányon túl a távolság.

 

Ma meg azt tapasztalom, hogy ahol épp eszükbe jutott, ledöftek egy táblát, rajta olyan információval és tájolással, hogy folyton sakkozni kell, hogy na akkor most tényleg le kell forduljak jobbra, vagy még gyalogolnom kell már métert és majd csak ott. Aztán mi az, hogy piros jelzés itt, ahol csak piros kereszt van felfestve?

 

El van kapkodva a dolog szerintem. Legalábbis nekem ez a benyomásom. Különösen a Prédikálószéknél éreztem ezt, hogy gyorsan kellett valami okosat csinálni. Okosat, de nem hasznosat.

 

Uff én beszéltem.

Előzmény: AttHunter (67099)
Pulmy Creative Commons License 2018.07.02 -13 0 67100

nagyon szívesen  ;)   :)

Előzmény: jzp2107 (67096)
AttHunter Creative Commons License 2018.07.02 0 0 67099

Teljesen egyetértek.

Amikor Rajkától kerekeztünk Budapestig, szintén rémes emlékeink maradtak.

Kivéve Komárom és Esztergom között, mert a komáromi szállásadó rábeszélt a szlovák oldalra.

Töltésen vezetett szuper kerékpárút, ahol a helyi kézi erők még sepregették is az utat.

A magyar oldalon meg teherautók között lavírozgatva, életveszélyes körülmények között tekerhetsz ugyanezen a szakaszon. Ahol meg kerékpárút van, ott megy a gyökérkerülgetés, össze-vissza tekergés, veszekedés a közös gyalogosforgalommal, valamint követhetetlen útvonalvezetés. Mondjuk ez utóbbi a Balaton körül csúcsosodik ki igazán.

Előzmény: hörpölin (67098)
hörpölin Creative Commons License 2018.07.02 -13 0 67098

Akkor hasonlóak a tapasztalataink. Őszintén szólva magunk között kicsit sarkosabban fogalmaztam, és azt most is fenntartom: szégyen, hogy az EuroVelo 6 kerékpárúton - ami Európa egyik fő kerékpáros ütőere - nem vagyunk képesek 30 km egybefüggő, kijelölt, aszfaltos szakaszt létrehozni Budapest belvárosa és Szentendre között! Pedig még forgalma is lenne, hiszen több tucatnyi kerékpárossal találkoztam útközben, és ha lenne egy jó kerékpárút, akkor még többen kirándulnának két keréken Szentendrére, és ha az út esetleg továbbvezetne, akkor akár a Dunakanyarba is!

 

Mindezt annak ellenére mondom, hogy ritka kivételektől eltekintve nem értek egyet a kerékpárutak koncepciójával, vagyis a kerékpáros és autós forgalom szétválasztásával. De ezt itt inkább ne boncolgassuk, mert nagyon offtopik. Csak annyit tennék még hozzá, hogy ha van használható, kijelölt kerékpárút, akkor azon tekerek, ha nincs, akkor magamat az úttesten való közlekedés egyenrangú résztvevőjének tekintem, a szabályokat betartom és ezt elvárom másoktól is.

 

Szép napot mindenkinek!

Előzmény: Gizi aljas Feri (67093)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.07.02 -1 0 67097

Köszönöm az ötleteket! Visszafelé már egyszerű, csak Sződligetig kell levonatoznom Nagymarostól, egy rövid kompolás után. Találkozzunk az erdőbe!

jzp2107 Creative Commons License 2018.07.02 0 1 67096

köszönöm a pontosítást

úgy értettem, csak már bevettem a fogalmazásgátlómat :-)

Előzmény: Pulmy (67095)
Pulmy Creative Commons License 2018.07.01 -13 0 67095

sőt kombináltan is.

Előzmény: jzp2107 (67092)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.07.01 0 0 67094

Dorogra ki vonattal gyere, kényelmes, gyors. A Bécsi út hét közben nightmare

 

Visegrádról három választásod van - vagy visszafordultsz Esztergom felé busszal és onnan jössz vissza vonattal, vagy bejössz Szentendrére és onnan HÉV, ha nem akarsz Árpád-hídhoz bebuszozni

 

Üdítő opció lehet, ha hajóval csörögsz le a Dunán - mondjuk az időben fogós, mert ha jól emlékszem, az utolsó hajó négy óra felé indul Visegrádról

 

A harmadik választás, ha egy cuccal át is kompoztok Nagymarosra és akkor máris azon a vonaton vagytok, ami behoz a Nyugatiba.

 

Jó túrát!

Előzmény: Sziklatörő (67089)
Gizi aljas Feri Creative Commons License 2018.07.01 0 0 67093

 

Tavaly a kánikulás időszakban vagy háromszor játszottam el azt, hogy éjjel 10kor felültem a bringára és elzúztam Szentendrére. Az első alkalommal megdöbbentett az, amit a bicikliúttal kapcsolatban tapasztaltam az óbudai Főtértől kezdve. 

Ezelőtt a nyár előtt kb 15 éve tekertem erre még édesapámmal talán és úgy emlékeztem, hogy kiváló volt a jelzettség és az út állapota végig. Békásmegyeren a Pünkösdfürdőnél kellett elfordulni Csillaghegy felé és onnan a HÉV mellett ment ki egy remek kerékpáros út Szentendrére.

 

Tavaly este lesokkolt az, hogy az emlékekkel szemben már Óbudán csak és kizárólag az emlékeimre hagyatkozva tudtam követni - mint kiderült - a régi kerékpárút nyomvonalat.

Olyan éjfél felé értem Békásmegyerre, ott meg jött a meglepetés, hogy nem Csillaghegy felé,hanem a dunai gát felé kellett fordulni. Nem értettem. De letértem. Végigmentem egészen Békásmegyer határáig és ott a séd partján elvesztettem a fonalat.  Végül a dizsndzsáson áthurcolva a drótszamarat kibotladoztam a Szentendrei útra és a kalászi körforgalomnál visszatértem a régi, HÉV mellett futó útra.  A sors fintora volt, hogy a dzsindásban összeszedtem egy tövist a hátsó kerékbe, úgyhogy mikor beutottam hajnali egykor Szentendrére már nem tudtam tovább tekerni.

A HÉV hajnali négykor indult a kiírás szerint, úgyhogy lefeküdtem az állomás egyik padjára aludni. De valahogy rössz érzésem volt - biztos,hogy négy?  

Hajnali kettőkor nem bírtam tovább, felkeltem, odamentem a pénztárhoz és elhűlve láttam, hogy bizony hajnali négy, DE BÉKÁSMEGYERRŐL, mert hogy vonal karbantartás...

 

Nem volt mit tenni. fel kellett cihelődni és áttolni a drótszamarat.  Meg sem próbáltam kideríteni, hogy volt az új út, mentem a régin visszafelé. Azonban ekkor már elért a "hajnali részegség" úgyhogy a MOL kút után benéztem a letérést és egy tök vadidegen helyen találtam magam. Újabb dzsindzsa túra után az IVANKA vagy mi nevű irodaház mellett tértem vissza a régi bringaútra.

 

Azóta már tudom, hogy Békásmegyer határánál ahol a Szentendrei út felé kanyarodik az új út jobbra a kis híd után megint jobbra kell fordulni és a Duna partján van végig az új bringa út - meglehetősen elhanyagolt, jelzetlen állapotban.  Őszintén szólva annyira nem gusztusos, hogy én maradok a régi mellett, ami meg sok helyen olyan pupos, hogy garantált a gerinc és csukló masszázs.

 

Nem tudom, ezt miért kellett szétbarmolni, illetve Óbudán hova tűntek a régi jó jelzések...

Előzmény: hörpölin (67086)
jzp2107 Creative Commons License 2018.07.01 0 0 67092

a menetrendek.hu elvileg tud már vonattal is tervezni, nem csak busszal

Előzmény: Sziklatörő (67087)
Mr Long Creative Commons License 2018.07.01 -13 0 67091

Ritkabban jar a busz visegrad-pest viszonylatban. Telefonrol irok neha kimaradnak reszek. 

Előzmény: Mr Long (67090)
Mr Long Creative Commons License 2018.07.01 -13 0 67090

Mindket iranyba javaslom megnezni a Pestrol/re kozlekedest. Lehet a busz ritkabban kar pestre, mint a vonat dorogrol. 

Előzmény: Sziklatörő (67087)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.07.01 0 0 67089

Szia,

Mindig is ezt szoktam használni, most is ezen próbáltam, de valahogy sehogysem akart összejönni.

Gépről már jól jön be, nem tudom mi volt a baj. De köszönöm szépen a segítséget!

Előzmény: Csuhás (67088)
Csuhás Creative Commons License 2018.07.01 0 1 67088

Hmm, ha komolyan gondolod a túrázást nem árt ha megismerkedsz a netes menetrendekkel.

Egyébként legjobb ha a nyugatiban felszállsz a vonatra és Dorogon pedig le.

http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/uf?language=1&i=Budapest+Nyugati+%5BBudapest-Nyugati%5D&e=Dorog&d=2018.07.01.&mikor=-1&u=1156&go=

Előzmény: Sziklatörő (67087)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.07.01 -4 0 67087

Sziasztok! Kicsit offtopic leszek: A Nyugatitol hogyan tudok a legegyszerubben Dorogra jutni tomegkozledessel? Akar vonat, akar busz segitsegevel. A het elejen megneznem a Dorog-Visegrad szakaszt.

hörpölin Creative Commons License 2018.07.01 -13 6 67086

Még június 20-23 között egy négynapos túrán eltekertem az Országos Kerékpáros Körtúrán Székesfehérvártól Budapestig. Ez a nagy kitérők miatt egy nagyjából 400 km-es menet volt. Mivel nem akartam a fórumot terhelni a hosszú sóderral, ezért inkább a honlapra töltöttem a leírásokat. Ezek a következő linkeken érhetőek el:

Székesfehérvár - Dunaföldvár

Dunaföldvár - Gánt

Gánt - Dunaalmás

Dunaalmás - Budapest

 

Kicsit átdolgozva és hosszabb lére engedve elkészítettem a kora tavaszi Dunazug 300 Kerékpáros Körtúra leírásait is a honlap számára, ezeknek a linkjei a következők:

Budapest - Szentendre

Szentendre - Esztergom

Esztergom - Tata

Tata - Budapest

 

Azért adom meg a linkeket egyesével, mert a honlap kerékpáros aloldalai még nem készültek el, tulajdonképpen ezekre a leírásokra még semmilyen link nem mutat. A fentebbi linkekkel egyesével is meg lehet nyitni azokat, de egy leírás megnyitásával és az alul-felül lévő vezérlőgombokkal már lehet szörfölgetni a többi leírás között is.

Mr Long Creative Commons License 2018.06.30 -13 0 67085

Koszi, jonak nez ki!

Vegre lehet rendesen szakaszolni a segitsegevel (felteve, hogy van szabad szallas), nem kell a szuksegesnel hosszabb napokat tervezni.

Előzmény: jzp2107 (67083)
Simulacrum Creative Commons License 2018.06.30 0 0 67084

A Gánt - Szárliget szakasz nincs meg egyedül már csak a Dunántúlról és megfigyeltem, hogy rengeteg kép van erről a szakaszról a játékban. Ezen mindig sok pontot vesztek. Most már nagyon kíváncsi vagyok rá, remélem a nyáron összejön.

Előzmény: Csuhás (67075)
jzp2107 Creative Commons License 2018.06.29 -1 4 67083

ismeritek a kekszallas.uw.hu oldalt?

 

a + gombbal lehet szállást felvinni cím alapján (tehát nem kell GPS koordináta, csak település utca házszám)

 

Azért propagálom, mert meglepődve tapasztaltam hogy legutóbbi tök jó gömörszöllősi szállásunk nem volt rajta (úgyhogy felvittem)

Ha esetleg van időtök és kedvenc szállásotok ami még nincs rajta, lehetne tölteni (akár AK-s vagy DDK-s is)

jzp2107 Creative Commons License 2018.06.29 0 14 67082

gázpisztollyal kell lövöldözni, akkor kerül elő az ásó :-)

Előzmény: Sziklatörő (67081)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.06.29 0 0 67081

Koszonom! Jo, hogy csak most olvasom, lehet nagy ivben kerultem volna. Azert megemlitem: Nalam nem volt semmi gond, pecset rendben, falubeliek kedvesek, bolt elfogadhato.

Előzmény: jzp2107 (67080)
jzp2107 Creative Commons License 2018.06.29 -13 0 67080

indexen volt, hogy ásóval kergették a túrázókat

ide is be volt téve a link, keresd vissza (talán egy hetes dolog)

Előzmény: Sziklatörő (67079)
Sziklatörő Creative Commons License 2018.06.29 0 0 67079

Pont tegnap voltam ezen a szakaszon, de eszre sem vettem, hogy ennyire frissek voltak a jelzesek. Annyi feltunt, hogy Romhany elott 100 meterenkent van OKT-s nyilas utjelzotabla. De az Alsopeteny es Romhany kozotti ligetes szakasz igazi jo kirandulohely, a telepules elott pedig van egy erdei piheno, bivakoloval (vagy satorhoz).

Errol az Alsopetenyi incidensrol nem tudok semmit. Valaki folvilagositana?

Előzmény: Pulmy (67064)
Pulmy Creative Commons License 2018.06.29 -14 0 67078

te kis gombaszakértő ;) :D

Előzmény: AttHunter (67076)
Pulmy Creative Commons License 2018.06.29 -14 0 67077

Tominak kéne szólni írja át,de mostanában nem fordul elő errefelé. Majd próbálom én is jelezni neki

Előzmény: Csuhás (67075)
AttHunter Creative Commons License 2018.06.29 0 0 67076

És milyen csodás sárga gévagomba lelőhely!

Előzmény: Csuhás (67075)
Csuhás Creative Commons License 2018.06.29 0 0 67075

No alighanem megvan a hiba:

A fák és a vasgyűrűk itt vannak: https://www.google.hu/maps/@47.5136138,18.4713839,3a,75y,8.75h,76.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1siiRKsxuUxOOaRCJ3CtvDWA!2e0!7i13312!8i6656

Viszont ezt a helyet választva 2.12km hibát ír ki a játék, magyarán ennek a képnek el van írva a koordinátája.

Előzmény: Pulmy (67074)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!