a korán reggel lehetett az oka, a közepére lehet befogni fúrószárat vagy vezetés nélkül, oszlopos fúróval.
eddig nem gondoltam arra, hogy így gömbölyítsem le rudak végét, de elnézve ezt a szerszámot már igénytelennek tűnik a sarkok flexszel - csiszolókoronggal való "ahogy sikerül" lekerekítése.
Mondjuk úgy, hogy a forgatás önmagában is elég a kúp kialakításához. Csak akkor olyan egyéb apró feltételek nem teljesülnek, mint élszög létrehozása meg hátszög kialakítása. :)
Nem az aláköszörülésről beszélek. Hanem a fúróhegyen végzett köszörülés alakjáról. És ha egy tengelyen mozog a fúró akkor az hengerpalást lesz ha a fene fenét eszik is. :P Ez tiszta matematika, azzal meg nehéz vitatkozni. :)
Ahogy Ramatynak írtam, az aláköszörülés megvan (mondjuk az is attól függ, a köszörűkorong melyik részéhez rakod a supportot, az oldalán pl az sem megvalósítható), de az csak annyit segít, hogy kevésbé melegszik.
Nem. Ha csak egy tengely mentén mozgatod akkor az mindig hengerpalást lesz, még ha a köszörűhöz tartott szöge miatt az aláköszörülés meg is valósul.
De a kúpnak nem is az aláköszörülés miatt van jelentősége, hanem azért hogy más legyen a metszőszög, a csigafúró belső részén és más a külsőn. Ennek az eredménye, hogy az anyagleválasztás sebessége ugyanaz belül mint kívül, hiába más a fúróél megtett útja.
Szerintem rosszúl látod a második videón is van egy függőleges mozgása a fúrónak, ez biztosítja az alá köszörülést. Nem kúp palást lesz, ki alakul a vágóél.
Az elsőn nagyon szép munkát végez a fickó. A 2:15 utáni művelet elhagyható, alacsony fordulat - nagy átmérő -> nagy fém forgácsvastagság miatt van jelentősége.
Az első linked tökéletesen szemlélteti. Kúppaláston mozog a szár, és közben forgatja. Szép is lesz az él.
A második linkkel meg az a baj, hogy nem jó az eszköz. A fúró síkban mozog, és nem is forog, így hengerpalástot köszörül az élébe, ami jóformán szarabb mintha csak hozzányomná egyenesben a kőhöz, és egy síkot csinálna oda a delikvens. Már amikor először berakta valaki és utána jött a többi hasonló is gondoltam, hogy szólok, de aztán olyan nagy volt a lelkesedés hogy úgy voltam vele, nem az én fúróim.... :)
Nem tudom mennyi kis köszörűvel volt dolgod de ezek még pocsékabbak mint a barkács körfűrészek. Nagyon sok utánygyártás kell mire megfelelően használható lesz.
Fúróélezéshez ugye a legeslegkisebb kettősköszörű is tökéletesen megfelel? Csak azért, hogy fent legyen fixen a 2 korong leszabályozottan. Ezen semmi más nem köszörülődne, esetleg kés, kisbalta, véső stb.
Hagyományos asztali köszörűbe az a gyémántos "KŐ" van, ami valójában egy alumínium fazéktárcsa és arra van felvíve az összefüggő keménygumiszerű anyag, amiben benne van a gyémántpor.
CBN kő nincs, legalábbis én még nem hallottam erről. A CBN az a köbös bór nitrid rövidítése, és az egyfajta keményfémlapka, amit eszterga- és marókésekbe raknak bele. Azt is gyémánttal élezik.
Naszóval ez az aluhordozós gyémántos fazékkő sem olyan hamm te cipó jól bekaplak módon szokott felugrani az asztali köszörűre, többnyire kell hozzá pászítani egy felfogató tárcsát, mert nem szokott stimmelni a furat a kövön a tengellyel. És ez nem üthet semennyit, mikor felrakod, mert ezt nem lehet felszabályozni, csak pár tizedet, és azt se könnyen, lévén gyémántos - ugye.
De ilyen aluhordozós gyémántkövet is szoktak tartani a kőbazárban.
Ha viszont HSS fúrókat akarsz élezni, ahhoz nem kell gyémánt, nem is igazán jó hozzá, mert az alig választ le anyagot a szerszámról. Kemény szerszámra van kitalálva, nem olyan puhára, mint a HSS. A HSS szerszámok élezéséhez tessék elmenni a CLARFLEX-hez, vagy a Kőrösi Csoma útra Kőbányára, vagy az Ady Endre útra Kispestre, és ott venni megfelelő követ. El kell mondani mire kell, és jót fognak adni. Kell kérni egy nagyolót, meg egy simítót, egyiket felteszed balra, másikat jobbra, és használod. Ezek korundból is lehetnek, és az is teljesen jó.
Piros, fehér kövek. Vídiához mindenképpen kell a korund, vagy a gyémánt, de a korund vídiás kő sötétszürke. És eléggé kopik, de ezzel nincs mit tenni, ez fizika. Ebből vegyél többet, és cseréled, ha elfogy.
Ha a vídiát gyémánttal élezed, akkor viszont csak kis életlenedéseket tudsz kivenni belőle, csorbulásokra az nem jó, mert mondom, alig választ le anyagot. Egy jól használt vídia lapka nem csorbul ki, vagy ha igen, akkor oda már jobban fel kell készülni. Még a gyémánttal is leizzadsz, mire kiköszörülöd a csorbulást. Ha pedig ilyen alufazékkővel próbálnád, elfogy, mire végzel.
Van otthon egy Aldis vizes-száraz köszörű. Egész tűrhetően dolgozik. Azzal, meg ezzel az állvánnyal vajon össze tudnék hozni valami használhatót? (Nem mondd, hogy próbáljam ki.)
Ahogyan néztem ennek a verziójú cuccnak az ára messze alatta van azoknak amiket eddig láttam (tizedár). Még ha nem is lesz tökéletes vele az élezés, akkor is a kézinél tízszer jobb, és elviselhető a befektetett tőke.
Amit írtál, felkeltette az érdeklődésemet, mert nekem is gyűlnek az életlen csigafúrók, és úgy látszik, hogy ez a Hart egy olyan beruházás, ami már rövidtávon megtérül, így van?
Jól értem: a linkelt fúróélező állványt együtt kell használni valamilyen gyémántos tárcsával? Ez flexszel meghajtott korongot jelent, vagy asztali köszörűgépet?
Megkérhetlek, hogy feltegyél pár képet, illetve rövid magyarázatot az állvány és a tárcsa használatáról?
A legfőbb problémám az, hogy nem vagyok járatos az elnevezések terén. Pl.: CBN vagy gyémánt , az ugye nem ugyanaz. Gyémántos kő az a keményfémekhez való a CBN pedíg a fúrókhoz és gyorsacél esztergakésekhez? Szóval én ezt így értelmezem az eddig olvasott infók alapján, remélem jól. Nos , nekem tulajdonképpen ,fúrókhoz esztergakésekhez kellene a hagyományos asztali köszörűgépbe fogható kő ami már nem igazán korund. Gondolom a kések esetében a nagyoláshoz a korund kő lesz a megoldás, de a gránitgyár által készített piros meg szürke kövek nagyon gyenge minőségűek, ebből is kellene valami jobb minőség.
Igen olcsón szoktak árulni mindenféle gyémánttárcsát, egészen nagy, 100-120mm átmérőkig ha lapján szemcsésről van szó, de akár 250mm-ig, ha élén - és nem flexbe való durva szemcsésre gondolok ez utóbbi esetben sem, hanem olyanra, mint amivel a kőzetmikroszkópiában a csiszolatokhoz elővágják a mintát.
Én a fürdőszobám mozaik kőpadlóját egy obiban vett Kaindllal abszolváltam, az messze mindenkinél sokkal jobb volt.
Na persze 12 ezresért mérték - volna, ha éppen nem akkor költöztetik el az áruházat, így 2000-ért lecsaptam rá ezerrel :)
A gyémántos tárcsával ( köszörűkorong) kapcsolatban érdeklődnék, hol vetted? Nekem is kellene egy finomszemcsés, de nem tudom hol keressem ,a googl nem igazán ad jó válaszokat.
Azért mert a Güdét sokkal könnyebb elővenni és használni mert az komplett gép. A másikat társítani kell köszörűhöz vagy fúróba fogott eszközhöz. Sokkal tovább tart. Ha egyszerre több összejön akkor érdemes babrálni vele.
Köszi az infót, de már elindítottam ezt az utat, szerintem nem hamarabb átkéretni most már egy másik üzletből, mint kicseréltetni a szervizzel, na meg közte itt a hétvége is...
Holnap viszi a futár, pénteken TALÁN megnyalogatják a szervizesek (ha nem akkor hétfőn), talán szerdára itt lehet a gép kb...
Ha meg átkéretem, akkor leadják az igényt, jóváhagyják, hozzá csapják a legközelebbi túrajárathoz (Nagykanizsa - Nyíregyháza), szerintem nem hamarabb így se...
Én tegnap délután voltam kifliért és láttam valamilyen szalagcsiszálót. Sokat nem foglalkoztam vele, a típusát sem tudnám megmondani. Mond meg nekik, hogy úgy hallottad a nagykanizsai bótban van még, esetleg kérdezzenek rá a kollégákra .....
Tegnap bejelentettem a hibát a LIDL ügyfélszolgálatán. Egy végtelenül kedves és segítőkész hölgy vette fel a hibabejelentőt, amit továbbított is a szervíz felé. Próbáltunk egy olyan megoldást, hogy átkéretni egy másik üzletből egy készüléket egy általam megadottba, de már nem talált sehol aktív készletet, így marad a szerviz. Javasolta, hogy vigyem vissza és beszámítják más termékbe vagy visszaadja az árát, de akkor gép nélkül maradok és vehetek máshol másmilyet, amire most nem sok időm van, inkább megvárom ezt a cserefolyamatot.
A szerviz ma reggel már hívott is, hogy holnap küldi a futárt munkaidőben és a hibaleírást olvasva cserélik a komplett készüléket, nem vacakolnak a javítással, bár ez majd kiderül. A fickó is azt gyanítja, hogy a meghajtó tengely lesz a ferde és azért játssza le a szalagot magáról, ráadásul a rossz irányba.
Most itt áll az ügymenet a géppel együtt (persze, hogy a munka legnagyobb dandárjában ez is... :( )
Szerintem jó ötlet, de hogyan vezeted? Mármint a körkivágó esetén is igaz, hogy középre kell egy fúrófej, ha itt nincs, akkor el fog mászni a fúró, nem? Ha viszont vezeted, akkor lyukas lesz a gömb, amit készítesz. Vagy megtartja a fejet, amikor mész lefelé? Ill... a fél gömbig Ok, de utána? Megfordítod, Ok, de elég pontosan kell a vastagságot kimérned, hogy tényleg szép gömb legyen, nem?
De lehet csak reggel van még, azért vagyok értetlen.
(Egyébként tök jó lenne valami ilyesmi, ha működik jól, engem érdekelne.)
Egy 8cm vastag falapba be van vésve a kő kb. 2 cm-tert, középre öntik a vizet.
Felteszik a gyalupadra és fennek. Ez a nagyoló, van egy kisebb és finomabb, amit erre tesznek a sorjázásra. Ez a kő van vagy 5ocm átmérőjű. Ha elkopik, azaz már nem sík, megfordítjuk. Van 3 a műhelybe. Egy kő tart 2 évet.
Nem tudom mi lehet a különbség nekem Güde gyártmány van de én aránylag elégedett vagyok vele. Jól hátra lehet vele köszörülni. Ami talán nem tetszik hogy elég durva a gyémántos korong rajta. Azért elég jól meg lehet élezni a fúrókat. Ha nagyon jót akarok akkor ezt használom egy finomszemcsés gyémántos tárcsával.
Köszönöm a linket. Eddig darabka tetőléccel meg egy flex-el balfaszoskodtam élezésügyileg. A végeredményre rá lehetett mondani, hogy nem rossz, nem rossz, csak a jó nem ilyen. Már most azon agyalok, hogy miképpen lehetne ezt a megoldást fixre telepíteni...
Apámnál kézi kapcsozóval szegeltük körbe, jól tartott, de ez nem sík végig, több helyen meg van törve a felülete, gondolom így jobban beékelődik és jobban tart, mint a sima szög.
Rákattantam én is a használatára, ahol elég a 16-os szeg, oda lövök csavar helyett ragasztó mellé :D Nem kell szórakozni vele annyit, mint ha előfúr plusz csavarnék ahol úgyis a ragacs a tartó anyag, nem a csavar
A nagyflexes volt, a kisflexessel ezret vágtam már, azzal semmi baj nem volt.
A kollégám pedig igazi rendes iparos, hétszentség, hogy nem hazudott, hogy nem erőltette, semmi érdeke nem fűződött hozzá. Azt mondta, hogy a vasig le sem jutott, már a rugó ereje így letörte a nyaknál a felső részt, hasonlóan, mint a kollégának.
A kínaiai túl sok szilíciumot raknak az aluba,mert attól jól folyik, könnyebb önteni, jól kitölti a formát. Csak attól rideg lesz, kéne mellé a sok magnézium is, és kurvajó lenne az anyag, csakhogy amíg a szilícium filléres árú, addig a magnézium meg nem az, tehát azt kispórolják belőle.
Néztük a törésfelületet: tiszta kristályos volt a sok szilíciumtól.
Az élét nagyon könnyű belőni, csak egy mostani lidlis köszörű kell (a rendes köszörű, abból is a legkisebb elég, de finom kővel) Csinálsz hozzá egy rétegelt lapot, amibe reszelsz egy 110 fokos nútot. Ebbe belefekteted a fúrót, és egyszerűen nekitolod.
Mi a gond? Örülj neki. Szétszeded ripityára, felviszed, és összerakod normálisan tiplivel, ragasztóval, facsavarral. KKimerevíted ahol kispórolták az anyagot, 1 hátlapot teszel bele, ha több darabból volt összetákolva, stb. Bár ha egy fotót feltennél, könnyebb lenne.
Szóval, ez egy relaxációs dolog. Kell hozzá egy halom raklap és egy "golden ratio" A raklaplécek szélességéhez képest arányosan levágod a hosszakat, de fontos, hogy merőleges legyen, mert különben eldől idő előtt. Aztán szépen felálligatod egymás után, és ha kész hívod Aprilodat lenyűgözni ezzel a döntögetős játékkal.
Tudtad, hogy 1 dominókocka a nála 2x nagyobbat le tudja dönteni? Ha April kedvet kap, akkor nekiállhat a dominókockák darabolásához, így feleakkorák lsznek, de 2x annyi lesz, és jó sokáig lesz nálad míg felállítja. Ha végzett a felállítós játékkal, meg lehet adni a kezdőlökést.
Az volt az első amit csináltam, azzal spanoltam neki oda-vissza, de haszontalan, kevés neki... maga alá gyűri a szalagot. Ezért is vagyok tanácstalan. Gyári, hozzá való szalagot használok, amit hozzá csomagoltak és egyidejűleg két készletet is vettem hozzá kiegészítésként.
De igen, az első tengelynél van a spanolás a felhelyezési oldallal szemben...
Dehát hogy? Ez a nagyflexes darab vagy a kicsi? Nyomta neki mint állat? Átfeszítette a kart? Agyon volt húzva a csuklójánál? Az biztos, hogy nem százasok ezek az állványok, nekem a kisflexes van, de az alsó öntvénytalpat le kellett kicsit köszörülni, mert nem feküdt fel a munkadarab, billeg. Lidlis verzió.
Ez igazából csak arra jó, hogy csinálj vele magadnak egy normálisat. Lehetőleg epson-csúszkásat. :)
valamelyik tengelynél - talán az elsőnél - a szalag felhelyezési oldalával szemben van egy csillagcsavar, amivel az egyenesfutást lehet állítani. Egy próbát megér, állítsd be.
Elméletileg (Mondom, elméletileg, mert a gyakorlatban ez azért nem annyira könnyű), fémcsigafúrót úgy kellene élezni, hogy a fúrónak megfelelő szögű kúp palástján vezeted végig a fúrót, miközben forgatod.
A hátszöget sem kihagyva, tehát az elképzelt kúp forgás tengelye nem párhuzamos a fúróval hanem azzal 3-5 fokos szöget zár be. És természetesen ezt ugyanúgy ugyanolyan erővel mindkét oldalon, hogy szimmetrikus legyen.
Na ezt szerintem csak sok száz esetleg sok ezer fúróélezés során lehet megtanulni. Vagy úgy sem. Eleve ki az aki kézből, szemre meg tud különböztetni egy 108°, egy 110° és egy 115° kúpszögű fúrót? Nem hogy még kézből meg is köszörülje rá.
Vannak köszörűre fogatható különböző fúróélező feltétek, és sablonok, kb aranyáron. Abból a pénzből amibe egy ilyen kerül, hobbiszinten tíz vagy több évig vásárolgatok új fúrókat.
Pár hete a nagy akcióban vettem egy Parkside szalagcsiszolót. Az fogott meg benne, hogy asztalhoz is rögzíthető, mobil kis gép. Addig hülye fejemmel ki se bontottam kipróbálni, mert eddig még nem volt gondom ezekkel a cuccokkal. Eljött a szombat, próbáljuk ki, éles bevetés. Első tesztüzem lett volna, de sajna sikertelenül.
Gép kibontva, asztalhoz rögzítve, szalag felhelyezve és óvatos bekapcsolás... aztán ledöbbenés!...
Elkezdte magára rántani a szalagot az oldalsó burkolata alá, a felhelyezési oldallal szembe. Tehát nem oda, ahol alaphelyzetben is ráteszem. Próbálhattam én spanolni, terelgetni a szalagot, a gumiszalag is a helyén volt, nem használt semmi... csak be és be rántja magára, ilyennel még nem találkoztam.
Használtam már ilyen gépet nem egyszer, csak eddig még sajátom nem volt, most pedig nagyon jól jött volna... Megpróbálok beszélni ma a szervizzel, mivel a boltban már nincs csere darab erre mifelénk (Nyíregyháza).
Ötletem sincs mi lehet vele, talán ferde lehet a meghajtó tengely és a spanoló annyit már nem tud terelni rajta, de akkor is mindenképp bosszantó a dolog számomra. Eddig nem volt gondom a Parkside-dal, több gépem is van tőle, de ezután talán meggondolom a dolgot... vagy csak rossz szériát fogtam ki... az eladó szerint nem volt gondjuk eddig vele, ő is tanácstalan ezzel, szivesen visszacserélte volna, de én meg akkor gép nélkül maradok és nem tudom most kipótolni egy márkásabb darabra, ez elég lett volna nekem...
Szóval így jártam vele, csak mint tapasztalatot megosztom veletek...
Végül is egyben maradt eddig is , nem? :) Az tényleg furcsa, ha tipli sincs benne, de tulajdonképpen a hátfal merevíti ezeket elég jól. Sőt, ha több ilyen össze van csavarozva, esetleg a falhoz is rögzítve, elég stabil tud lenni. Akkor egy gond megoldva.
Hasonló köszörűm van. Gagyi, nem gagyi, ebben az árban, 3 év garival nem kapsz jobbat. Másrészt, mit is szeretnél köszörülni ? Nyilván nem ipari, de véső, gyalukés, kés, fúró élének kiigazítására, ill. ehhez hasonló feladatok megoldására teljesen alkalmas.
Visszatérve erre a szekrény-dologra: megbontottam felül, kihajtottam a két kis csavart, és megdöbbenésemre egy deka ragasztó, de még csak tipli sincs ott :) Simán szétjön. Gondolom akkor alul is ez van. Létezik hogy az a 2-3 kis csavar tartja oldalanként? Vagy csak nem láttam a tiplit, de ragasztva tuti nincs. Szóval szerintem akkor szétszedés lesz, nem erőlködök a felvitellel, főleg hogy nincs is nagyon kivel, meg ugye kétesélyes..
Alaposan meg kell nézni, hogy milyet veszel, mert a többség ócska spiáterből készül. Én a Praktikerben vettem egyet 10.000-ért. Harmadszorra használtam, majdnem sikerült levágnom az ujjaim vele, mikor zártszelvény vágás közben egyszerűen eltört az állvány és elszabadult a sarokcsiszoló.
Tanultam belőle, inkább vettem egy Makita LW1400 gyorsdarabolót.
Na azzal a csappal én is szemeztem már, de nem merem megvenni. Mármint használhatóságát nem tudom jó-e vagy vakító marhaság és csak a baj lesz vele.
A bútorlap szét fog rohadni, mert irodában lesz és nők fognak benne mosogatni... Durva vízterhelést fog kapni. :)
Annyit tehetsz, hogy kifúrás után a furatot 2x jól megtunkolod D3-as vízálló faipari ragasztóval. De ezt csináld meg a tálcakivágásoknál is! Ártani tutti nem ártasz vele. Úgy csináld a pultot, hogy a mosdószakasz 2 év múlva kihajítható legyen mindentől függetlenül. :)
De nem tudsz oda 1 duplás fullbapréseltet betenni? Az a titkárnőbiztos verzió.
RÁ kell jönni merre kell kicsit tolni és milyen erővel húzni neki, hogy ne görbüljön és vágjon ferdén :D
Csak lassan, jobb, mint nélküle (bár türelemmel kézből se megoldhatatlan, oldalanként menni, de mondjuk több zártszelvényt darabolni így nem egy élvezet :D)
Ha sokat kéne használni lehet inkább csinálnék egy másik tartót, mint ezt erőltetném :D
Én is beszereztem, jó egy éve, ilyeneket, 4 darabot is, korpusz összeszorítására használtam, tökéletes volt. A fogantyú elfordítható, így nagyobb erőt lehet kifejteni vele. Az akkori árára már nem emlékszem.
Aha, egyet vettem még 1 éve, amikor úgy tűnt , hogy a Uni-Max nem egy sz*r cég. Röviden: nem jó.
Picit hosszabban: szorul a fej, ha a megfelelő helyre mozgatod, utána bazi nagy erővel kell szorítani, hogy tartson, utána meg nem lehet kicsavarni. Kínszenvedés vele a munka.
Bessey csőszorító hasonló árban van, azzal egy élmény dolgozni. Én inkább azt javasolnám.
Én az aldis workzone kézi körfűrésszel, amit beépítettem egy asztalba, még hosszába is vágtam alu zártszelvényt, 3-as falvastagsággal, C sínt kellett csinálnom hirtelen. :)
"Sziasztok, a fűszerboltos gérvágó jó fémhez is, vagy csak fához?"
Részemről alumínium-zártszelvényt nagyon sokat daraboltam gérvágóval - egyenesen is, gérben is.
Ment is rendesen, szó se róla - de észnél kell lenni a leszorítással-rögzítéssel - a vágásnyom mindkét (!) oldalán - mert elég brutálisan ki tudja lőni a kisebb végeket, ha nincsenek rendesen rögzítve még vágás előtt.
Az es11-es anyát bármekkora nyomatékkal meghúzhatod, ha nincs az az 59mm-res átmérőjű perem a csapelepen, akkor a csaptelep meg fog kottyanni és befolyik a víz.
A munkalapra szerelendő csaptelepek mindegyigének van egy kivastagított talpa az alsó végén. Ez elossza a feszültséget, amikor alúlról ráhúzod a rögzitőanyát.
Ha olyan csapot vettél, ami nem munkalapra szerelhető, akkor kéne készíteni rozsdamentes acélből egy alátétet, ami kiváltja ez a talpat.
Ezt az alátétet, ha szilikonnal odaragasztod a lyuk felé és csapteleknek a talpán van egy rejtett gumipakkolás is (a talpon kiképzett kanálisba beszerelve), akkor minden rendbe lessz.
Köszönöm a hozzászólásokat. A lyuk helyén nem nagyon van mit gondolkodni, mert a tálcák száma 2x1, nem 1x2. Irodában lesz, bögrék mosogatásához, nem egy 5 fős család konyhája. De megpróbálom leszigetelni, természetesen. A kockázatokat ismerem, de ez már egy ilyen helyzet.
Azért merészeltem megkérdezni, mert ha veszek pánthelyfúrót pl. kb. sose többet nem fogom használni (még sose kellett), ha van ebben az iparban szabvány méret, pont olyat vennék.
Tolómérőm van, csak tökölni, visszamenni, kicserélni stb. való időm nem nagyon. De azt hiszem, egy 35mm-est megkockáztatok.
Ott a csap a kezedben, és tőlünk kérded milyen méret?
Nem is értem.....
Egyébként szabványosba legtöbbször belefér, de nem mindig, szóval fogj egy tolómérőt,és mérd meg, vagy vedd elő a dobozból a mellékelt beszerelési tájékoztatót, és azon a rajzon nézd meg!
aldiban vettem egy konyhai csapot, aminek van kihúzható zuhanyfeje. A konyhapulton a lyukat meg kellene csinálnom, erre a pánthelyfúró jó lenne? És ha igen, milyen méret? A csap talpát kb. akkorának nézem, mint bármelyikét, ha van olyan, akkor szabványosnak tűnik. Két különálló tálca közé kerül a csap a pultba, lemezt nem kell átfúrni.
Épp a múlt héten szívtunk egy műanyag hordóval. Fektetett állapotban négy kézikocsikerékre volt feltámasztva, és egy ötödik kerékkel forgattuk. Minden műanyag, a hordó percek alatt annyira feltöltődött, hogy masszívan húzta a szőrt a karomon. Pedig a kerekeken gördült, és nem csuszolódott, mint itt teszi majd a kefe.
Vegyél egy partvisfejet, kettészeled hosszában máris 2 keféd lesz. Fafejűt vegyél.
De ha a wan-de Graaf generátor összejön, akkor is van egy alternatíva... Az ellentámadás. Kompresszorból fújj rá közelről több fúvókából levegőt. A mozgattyús végén rögzítva mind a kefés mind a levegős verzió átmozgatódik. A levegős talán jobb is lenne, persze ehhez jól be kell burkolni, és porelszívni. Ha ügyesen csinálod, akkor a lefújóslevegő azzal a lendülettel a porelszívóba küldi a port. Ha 2 db fúvókát V alakra illesztesz akkor az nem szétfújja, hanem irányítottan fújja a levegőt. Kicsit gondolkozz még mit lehet ezen variálni :) Az elszívásnak nem is kell olyan erősnek lennie innen, hisz a kompresszor eleve belenyomja. Elég lehet egy kis fekvő ciklont közvetlen alátenni a gépnek, vagy csak pár terelőlemezes dobozt.
Nekem a 1010mm-es van. Vizet facsarni nem nagyon jó. A fém rúd 20x5mm-es és könnyen hajlik. Korpusz összeszorításra szerintem megfelelő. A szorító pofák azok nagyon jók.
Mondjuk összevissza van minden oldalon mi mikortól van, eddig meg sem figyeltem, azt hittem mindig csütörtök a startnap. Akkor hétfő ... köszi h szóltál :)
Hülyeség vagy sem, eszembe jutott ez is :-) Hogy a kanyar csúcspontján elválasztom az elszívóházat, és valamivel "megkefélem" a szalagot.
Kisebb lenne a tér, jobban koncentrálódna a vákum. Mivel ehhez nem kell új elszívóházat építenem, kipróbálom. Csak azt nem tudom még miből csináljak ~20 cm magas kefecsíkot ...
Lehet hülyeség, de ha egy keskeny, hosszú kefét ráforgatnál a szalagodra, az talán leseperné. Sima ócsó műszálas valami, csak le kell mozgatnia, hisz smirgli van alatta ami lekoptatja ígyis-úgyis. Utána már szállna a por de elintézi az elszívás.
Attól függ mire :) Panel falába nem jó fúrni, csavarozni és apróbb fúrásokra egészen biztosan tökéletes. Meg őszintén: milyen márkát veszel ma 3 év gariért és mennyit fizetsz érte? Nekem van egy nagyobb tesó Parkside (18V-os) de az ütvefúrni is tud és olyan nehéz mint egy tégla. De szeretem (100-as körkivágóval simán kivágtam vele a 18-as rétegelt lemezt.) Csak kár hogy 1.5Ah-s az akksija. De gyorsan feltöltődik.
Ez ugyan csak 16V-os, de én kolléganőmnek ("mini" April Wilkerson) ajánlottam hogy vegye meg, szeret apróbb dolgokat összerakni, fúrni-faragni. Sőt lehet én veszem meg neki (eléggé kiesik neki mindegyik miskolci lidli) úgyhogy kelhetek csütörtökön korán ...
Amit dícsértél, én is vettem kb. egy éve. Szintén 10 pontot adok neki. Olyannyira, hogy talán egy hónapja megint volt nekik, és vettem még egyet, Így most kettővel egyszerre dolgozom. Fúrok, ill. csavarozok.
:-) Köszi a felajánlást, az igényeimnek nem tudom, hogy megfelelne-e, de az üzlet szerint a felsőmarómnak nem felel meg, mert nem többezres fordulatszámra van tervezve.
A héten lesz a Lidl-ben 16 v-os fúró, 13000 Huf, megéri megvenni?
Nekem immár 2 éve van meg ennek a szerényebb, 20 Nm-es, 10,8V-os, "nyélbe-akkus" verziója (tehát amelyiknek nincs alul akku-puttony, mert az akku a nyelében van).
Részemről csak jót tudok mondani erről a kis gépről: nagyon sokat használtam és használom most is - és egyszerűen nem tudok kifogást emelni ellene.
Tudja amit ígér, kezes, erős és fúrásra is alkalmas (főleg, hogy ez a modell már 1300-as fordulatot is tud).
Amióta megvan, alig vettem elő a klasszikus villanyfúrómat. Az összes Parkside gépem közül ez kapta tőlem a legtöbb pontot :-)))
Igaz, mindig feltöltve teszem el, de van, hogy 1-2 hónap pihenő után is fullos akkuval veszem elő - vagyis olyan még nem volt, hogy ne lenne használatra kész.
Ha ez a mostani modell hasonló minőségű (vélhetően az, sőt) - akkor részemről maximálisan csak ajánlani tudom.
Túlzottan nem akarok hittérítő lenni de ez sem felsőmaróba való. A hengeres rész le van lapolva és a nevében ott a DD40G ami azt jelenti hogy a Maffel DD40 párostiplizőhöz készült ami nem felsőmaró. Nyugodtan vedd meg. Ha a Kenteches nem felel meg az igényeidnek megveszem tőled. Kár nem fog érni.
A héten lesz a Lidl-ben 16 v-os fúró, 13000 Huf, megéri megvenni? Vagy felejtős és várjam meg a nagyobb testvérei közül valamelyiket? 8000 Huf körül láttam, hogy lehet hozzá venni plusz aksit is, bár akkor már lehet, hogy veszek mindjárt kettőt és lesz egy tartalék gép is. :)
Boronkaynál esetleg? Én anno szalagfűrészlapért mentem hozzájuk, de amíg vártam az előtérben vitrinben felfedeztem csomó CMT marófejet, ezek szerint azt is árulnak.
Amúgy tökvicces ez a hosszú szalagcsiszoló, ezzel a szalagsebességgel (~8m/s) is végigutazik a szalag ívén a csiszolatpor. Azt hinné az ember hogy kilő egyenesen, de nem, rendesen kanyarodik a szalaggal együtt. Amikor levettem a burkolatot és az íves részem csiszoltam, láttam a másik végén a csiszolónak a port, és majdhogynem felém kanyarodott vissza :-O Szóval el lehet nyünnyögni ennek az elszívásával is.
Két és félórája telefonálgatok, de mindenhol falakba ütköztem a 8mm-es tiplimaróval kapcsolatban. Amiket ajánlottatok, sajnos egyik sem jött be, A GépDepóban nincs, beszerzés alatt, talán 2-3 hét múlva érkezik. A Kenteches pedig nem jó marógépbe, az kifejezetten fúrógépbe való, alacsony fordulatra. Tudtak ugyan ajánlani marógépbe valót is, de hát az majd húszezer forint lett volna.
Nem akarom elhinni, hogy Budapesten nem tudok szerezni marógépbe 8mm-es tiplimarót. Szomorú vagyok.
Itt is nagyon köszönöm ezt a "kis" ajándékot :-) Egy derékszög valahol itt kezdődik.
A videón nincs rajta, de az ütközőt is ehhez állítottam be. Majd a megcsiszolt fadarab mind a 6 lapját ellenőriztem a szomszédos lapokhoz képest, mind tökéletes derékszög lett, pedig nem volt neki egy sem. És ez így már nem a csiszoló érdeme.
Szép munka, mindig látszik, hogy törekszel a tökélyre, ez már magában is dicséretes. :)
A sarokban ragadt porról: ha van sarok, a por ott meg fog állni. Az elszívóm építésekor is igyekeztem, hogy ne legyenek sarkok, ha mást nem, elvágtam 45 fokos szögben, ahol kellett. Az asztali körfűrészemnél is szenvedek mindig, hogy a képembe fújja a port. Pedig most már sokkal jobb, az alját betakartam egy rétegelt lemez lappal, amibe megy a 100-as elszívó cső. Csakhogy a dobozának a sarkában mégis odagyűlik a por, és a fűrészlap nagyrészt ezt a port kavarja fel, nem is azt, ami fűrészelés közben keletkezik.
Vagyis én azt a sarkot tüntetném el, ha az elszívás amúgy működik. Akár úgy is jó lehet, ha egy negyedre vágott csövet ragasztasz oda a sarokba, de lehet, hogy egy sima 45 fokos terelőlemez is segítene.
Mert nem egy vékony, rádiuszosan meghajtott lemez. Egy tömör talprész, amit síkba martak. Kicsit szélesebb a talp, sokkal kevésbé csúszkál mint a festett társai.
Kérdés mivel. Szerintem valami fémlapot kéne a bútorlaphoz tolni pl 10 centi hosszon még a ragasztózás előtt. Az ABS-t lehet, hogy nem is kell, az vékony. Vagy vasalón végighúzni azt is, csak igen alacsony hőfokon.
Stimmel! Pontosan így gondoltam, csak dolog volt és siettem. Szóval ez lenne az elv. A ragasztó elfolyósítva jön ki a pisztolyból, de a gyári pisztolyt rá kéne duplázni fűtésileg, hogy haladjon is. 1 db csőrnek elégnek kéne lennie, hisz kevés anyag megy a bútorlap és az abs közé, annak is nagy részét a bútorlap szívja be.
Úgy terveztem hogy a hétvégén elkezdem az oszcilláló hengercsiszolót .... majdnem úgy lett, az oszcillálás stimmelt, de inkább (majdnem) befejeztem a szalagcsiszolót, amit már tavaly elkezdtem megépíteni. Most már tényleg célegyenes van vele kapcsolatban, itt van pár kép, illetve akit érdekel egy rövid kis bemutató, hogy áll most. A tavaly késő őszi állapothoz képest kapott elszívást, rendes kapcsolót (eggyel többet is mint kéne :D), jelenleg a "használható" szóval jellemezném:
Valószínűleg nem lesz hosszú életű az az akku. Ahogy mondod, nagy áramokat vesznek fel ezek a gépek, a zselés akkuk azt nem szeretik. Próbálkoztam egy 4Ah-ás hagyományos savas akkuval, az meg azt nem szereti, ha nincs folyamatosan kezelve, illetve ezek a kicsi indítóakkuk az ilyen használatot.
Végül egy kiszuperált autóakkut (Suzuki) használok, a bedrótozott géphez, ez évek óta bírja.
Ezt kitalálták már? Állitható osztásközű, szimpla fűrészlapos box-joint jig hulladékból, fél óra alatt (ha a fűrészkeretet nem számítom):
Ez inspirált, de az enyémet lehet állitani és az első vágást sem kézi pozicionálással kell csinálni. Csak neki kell támasztani a pakkot a tüskének, vagy egy távtartóval lehet fél osztással is kezdeni, ha úgy jön ki szépre a vége.
Nekem megvolt a keret, de az elvet és az állitási módot másra is lehet applikálni.
Az "andráskereszt" egyfajta önirónia. Annak szántam tekintettel arra, hogy sokat szöszöltem a vinklin. Továbbá Andrást is beleszőttem figyelemmel a 18mm-es rétegelt lemez forrására :) Kösz mégegyszer
Sziasztok. A véleményetekre lennék kiváncsi, illetve tapasztalataitokra. Első körben. Van kettő Db. 12V.os fúró, behajtóm akku, töltő nélkül. Hogyan lehetne megoldani viszonylag olcsón, hogy üzemeltetni tudjam? Akku töltőm van ólomakkuhoz. Vagyis jó lenne-e hozzá egy ILYEN akku Valaki azt mondja, hogy tartósan nem működne, mert elég nagy az áramfelvétele ezeknek a fúróknak. Adattáblán nem szerepel áramfelvétel.
Esetleg valami olcsó,de erős táp? Nem gond ha madzagos lenne a gép.
Valamint Parkside vagy Workzone lenne jobb választás ha arra kerülne a sor, h nem vacakolok akku monyákkal? Az erősebb behajtót venném mindenképp ami tud 40 Nm. erőt is produkálni.
Ha a mobil háta sík, akkor lehet pontos. Ráadásul a kalibrációját minden mérésnál tudod ellenőrizni, hiszen csak meg kell fordítanod a függőleges tengelye mentén.
Ha csak párszor fogod használni töltsd le ingyen a telefonodra a vízmértéket a play áruházban. Én is letöltöttem még a szöget is mutassa mennyire ferde a cucc. Aztán mindig lesz kézügybe vízmérték.
Bocsánat, nem jó. Oldalt, de állítva (kicsit döntve) legyen a gép, felülről az abs-re csepeg a ragasztó, és ezt felhúzni a lap oldalán. Így minden jól működik gravitációsan. A lecsepegő ragasztó szét is tud terülni, nyomni is lehet.
Ha azt a görgős élfóliázót amin hőlégfúvóval melegítenek ráfordítod a függőleges lapra akkor "felülről" menne rá az abs, oldalról a melegítés, és valahogy eléjuttatod a melegragasztót a műanyagjaitól megkopasztott melegragasztós pisztolyból.
Szerintem érted a logikát mi mentén lehetne elindulni, bár ez a melegragasztó.... ki kell próbálni.
A horgászcuccból kivett damil+cseppólom és a slag+ átlátszó cső vízzel töltve kombinációk azért jók ha vannak a háznál. De a függőón egy háromszög.vonalzóval "speed square" is igen jól használható vízszintezésre, szögmérésre egy kellő hosszúságú alu zártszelvényhez illesztetten.
A meleg ragasztó pisztolyt nem próbáltam még ABS-hez. Jól tapad?
Ha igen csinálni kéne egy "fúvókát" ami 3-4 csíkban engedi a masszát az ABS felületére. Az sem baj, ha kihűl. Felragasztás előtt hőlégfúvóval felolvasztható. Kifogom próbálni.
Pár házilag is elkészíthető segédeszköz és az ugynevezett "melegtakony" ragasztópisztoly is megoldás, ha nem szériába dolgozol. Azért lassúbb mint a gép.
ezeket a műanyag technológiákat pont arra találták ki, hogy gépekkel szériában hatékonyan lehesen gyártani. manufakturális módszerekkel nem működik. az önszopatás csúcsa, ha valaki kézi módszerekkel akar valamit megcsinálni olyanra mint a gyári, közben az csak és kizárólag azért olyan, hogy géppel könnyű legyen gyártani. formára mart festett mdf bútoralkatrészt gyártani otthon sablonnal, felsőmaróval meg ecsettel.
2. ha kell összesen 3méter a dupla lapod beszegéséhez, ara mondták a megoldást. veszel széles abs-t, palmafixet. megkened, megvárod amíg megszárad, felkalapálod. felsőmaróval óvatosan lemarod, a sarkot lecsiszolod és felpolírozod, és kész. egyszer elmegy, de nem lesz olyan mint a gyári, és nem akarsz sokat ilyet csinálni.
azt az élfóliát, amin nincs ragasztó, nem igazán lehet házilag felrakni. ezért a barkácsboltban nem árulnak olyat. ha elmész egy rendes asztalosellátóba, ott lesz 2mm abs is minden színben, meg hozzá 25 kilós zsákban a ragasztó granulátum.
Használt normális(asztali) élzárókat már 400e környékén lehet venni. A legalapvetőbb funkciókat már tudják.
A komoly élzárók nem véletlenül kerülnek 4-10 millába. Előmarnak, kerekítenek, különböző citling módok, polírozás, a sarkok eldolgozása stb . A helyedben nem vesződnék az ABS otthoni feldolgozásával. Ok ha pár centit kell javítani vagy egy polc élét felkalapálni, de a többi az macerás. Még le is marhatod, meg a maradékot letolod egy éles gyalukéssel de soha nem lesz szép ha egy lapot már körbe kell zárnod.
Ilyesmi lehet. Hátha jelentkezik valaki aki dolgozott már ilyennel, vagy még inkább szedett szét ilyet.
Az alternatív megoldásról (palmatex+gumikalapács) nem lelek infókat, s olyan homemade gépet se ami esetleg ezek felhasználásával működne. A Palmatex-et pedig hagyni kell ugye megszikkadni.
De hol lehet venni abs-t? Eddig csak a vasalósat láttam boltokban. Meg az abs.hez valami lekerekítős eszköz is kéne.
A szerelvények belső menete lehet hengeres és kúpos is. (többnyire hengeres, mert egyszerűbb gyártani) a külső menet mindig kúpos, különben sosem tömítene. Hogy az unimax mit ír az oldalain, az semmit sem jelent, vannak ott ennél nagyobb tévedések is. Az enyémeken is kúpos a menet, már csak azért is, hogy ne szakadjon le az utolsó menetnél.
Azt hiszem, valamit nagyon elmértem :) A belső menet nem kúpos, a becsavarandó csővég menete kúpos is lehet. Az általam ismert 'csőmenet vágók' külső, 1:16 lejtésű kúpos menetet vágnak.
Itt bezárt nálam az ablak :( Ezek szerint összekevertem a kettőt. A saját csöveim végére kúpos menetet vágtam, és a szerelvényboltban vásárolt csatlakozó elemek is mind kúpos (belső) menetűek - és illeszkednek a csővégekhez. Most akkor kúpos menet, vagy nem kúpos kell ?
Attól függ mit kérdezel,mert én 3 dolgot is írtam. :)
Ez pl. iskolapéldája annak amivel nem lehet lyukat fúrni, szépen látszik, hogy nincs keresztél, és az oldalsó kések pedig nem érnek be középig. Azon a szakaszon nem kaparja ki az anyagot és felül rajta a marófej.
Nem hiszem, hogy ennek ki kéne hordania a forgácsot, mivel ezzel nem tudsz fúrni. Középen, a luk alján ottmarad az anyag, nem választja le, emiatt pár mm előrehaladás után felül rá a maró nem dolgozó homloka, és sanyi
Önfúró, laposfej, minden megvan benne, csak a menet kicsit sűrűbb, de nem használhatatlan (tapasztalat :D) :D, jah és mindenhol kapni...
Egy a bibi vele, hogy nagyobb likat fúr magának, mint a forgácslapcsavar, de egy tesztet kibírna, ha meg ragasztom is meg mindegy, mert annyit viszont bőven tart, amit kell neki.
Az is lehet, de berakom maróba, ráküldöm a 22000-et, mennyire kell tolnom gyorsan? Gyak ha hasonló előtolást akarok, akkor beindít, bejelölt hely fölé viszem marót oszt hirtelen ráütök és kész is? Így gondolod? :D
Inkább kipróbálom a gömbfejűeket, evvel tudod ki fog szerencsétlenkedni állanóan :D
(no meg eddig a sima hagyományos facsavart használtam, talán egyszer volt gondom repedés miatt)
Ha már bonyolítjuk életünket akkor így is lehet:
kifúr mondjuk wolfcraft-al, majd fogsz egy normál fémfúrót és picit kimélyíted, hogy felfeküdjön. Ez sem gyorsabb, de másik sem, pláne, ha mindig kergetnem kéne hová gurult a köcsög alátét :D
Köszi. Esztergáltam délelőtt egyet (sima hengerest), de az utolsó két menetet alig tudtam behajtani. Igaz, festékes is a menet rendesen. De így akkor jó lesz. A maradék hetet estig megcsinálom.
Az ujjmaró az nem lesz jó erre a célra mert nem hordja ki a forgácsot illetve alul is hiányzik a keresztél. Az ideális erre a célra az az upcut bit amit tőlem is kaptál. Van belőle nyolcas is.
Illetve lehet olyan tisztítómarót kapni nyolcasban aminek van alul keresztéle. "Double flute straight bit" néven keresd, de nézd meg jól a képet van-e alul kersztél, vagy csak a két oldal.
Milyet lehet akkor venni kishazánkban? Szögletes fejűvel személyesen még soha nem találkoztam. A konfirmátorokban hatszög van, torx-ot pedig betoncsavarban láttam. Összes többi philips vagy pozidrive, vagy sima "egyenes" illetve háromszög, na abból tényleg v an olyan amit csak becsavarni lehet, telefontöltőkön szinte csak ez volt, ha nem összeragasztott.
A négyszögletesben az lehet még a jó, hogy talán nem fordul le a csavarhúzó végéről, egyenesen lehet betolni nem úgy mint csillagosékat, bár ha a pontosan passzoló pozidrive vagy philips kulcsméretet használom, azért az is beleül a helyére, minden más kiugrik.
Nem is igazán értem, hogy miért terjedt itt el ez a "csillag" fej. Eredetileg Mr. Phillips arra találta ki, hogy direkt kiforduljon belőle a szerszám, így akadályozva meg a csavar beszakadását. Nagyüzemi sorozatgyártáskor egyfajta nyomatékhatárolásra.
Egy, igen az, hogy tuti merőleges lesz. Kettő az, hogy a maróhoz adott sínre ültetve a marót, nagyon pontosan be tudom lőni a deszka szélétől a távolságot (pl. 73mm). Ezt a Wolcraft nem tudja.
Köszi reggel felhívom azt a piros oldalt, amit linkeltél. Remélem nyitva lesz szombaton, mert nagyon kéne...
Nekem tört már bele vagy 4-5 ilyen, amikor a kis Maki ütvecsavarozóval küldtem be. De sima csavarozóval is sikerült. Előfúrva ... annyira már nem szeretem ezt a szettet.
Hol lehet nagyobb választékban kapni ujjmarókat? Most nézegetem Google urat, de nem igazán látok. Normál 8mm-es fatiplinek szeretnék felsőmaróval előfúrni, és nem találok. Beletettem egy 8-as fafúrószárat a marógépbe, a legalacsonyabb fordulaton kipróbáltam. Alig haladt, de füstölt, mint a vizes papír.
Ezzel a rejtettcsavar témával jól megszivattam magam anno. Vettem egy doboz 25-ös széles fejű csavart, 500-as pakk. Annyi hogy nem csekkoltam le milyen széles a "sipkája" - túl széles lett :D
Így pl az OBI-ban is kapható kis "gombafejű" (?) csavart választottam, aminek nem olyan széles de legaláb lapos a felfekvő felülete. Olyasmit mint a videóban 01:41-nél a jobbszélső:
Az önmetszős rész hiánya eddig nem zavart - mert eddig csak rétegelt lemezt illesztettem így. De lehet hogy tömör fánál már érdekesebb lehet, hogy ne repessze szét.
"ott valamiért a tök idétlen négyszögkulcsos-fejűek vannak használatban."
Az amerikaiak időtlen idők óta használják, robertson fejnek hívják. Szerintem sokkal értelmesebb mint az itteni folyton kifordulós csillag, meg imbusz sz@rságok.
Pont most van úton a megrendelt Wolfcraft-os cucc. De a Kreg-el szemben sztem abban sima, 4-es süllyesztett forgácslap csavarok vannak! (Legalábbis a képen annak látom.)
Simák és nem önmetszők, PZ2 bithez.
Ezek nem tudom, hogy jobbak/rosszabbak, mint a Kreg-hez való washer head (mi a magyar neve ennek a csavarfejnek?) csavarok.
Gondolom ilyen csavarokat kapok csavarboltban, itthon is!?
Egyedül a csavar a kérdéses, ott valamiért a tök idétlen négyszögkulcsos-fejűek vannak használatban. Okát nem lelem, így marad a jogdíj-termékvédelem stb magyarázata, a lencsefej természetesen érthető, de a négyszögkulcs nem igazán.
Köszi a részletes körutat! Sejtettem hogy a műhelyed többi része is jól átgondolt, nemcsak az a sarok.
Rumli ... nos holnap jön hozzám csjoco fórumtárs, tegnap este megjöttek végre a csoportosan megrendelt éklécek is a gyalukések mellé (Metabo/EB/Hyundai HC 260 klónokhoz), holnap beszerelés/felavatás, de előtte óriási rendrakás ... hogy egyáltalán be merjem engedni :D
Igen bizalomgerjesztőek ezek a kések. (mármint a pilincka eldobhatóakhoz képest). Meglátjuk hogy teljesítenek.
Szerintem rosszul emlékszel. Én talán 180-200 $ körül vettem (akciósan és kb ennyiről volt leárazva), ezenkívül akkor, amikor még 200 volt a dollár. Ahhoz képest ez most dupla ár forintban. És a szállítás meg az itteni plusz áfa még megkétszerezi. Egy Triton meg itthon van ugyanennyiből.
Nos, a dolog egyszerübben megoldódott, mint amire számítottam. Van ilyen másológyűrű, a rendelési száma:164471-6. Megrendeltem a gépdepotól, megkaptam, pont belepasszol a nyílásba, és két csavarral, aminek megvan a helye, oda lehet erősíteni, úgy, hogy a csavar feje leszorítja a másológyűrűt. Legalábbis én így csináltam, mert csavart nem adtak hozzá, azt én kutattam fel a kacatjaim között. Nem volt háromezer forint.
Bocs, hogy szakmailag belekotyogok :) Az erőtani méretezés nem feltétlen szilárdsági szempontok,hanem egyéb, pl. komfortérzeti szempontok szerint is történik. Ha egy födémgerenda kb. 7-8 cm-t lehajlik, még közel sem biztos, hogy szilárdsági szempontok szerint bármi problémát jelent(het), de a komfortérzetet elég hátrányosan befolyásolja ... Másik szempont lehet a kapcsolódó elemek, pl. üvegtáblák mozgási tűrése, vagy pl. a zsindely lemezek ne szakadjanak el a tetőn, stb. Összefoglalva: az erőtani méretezés sokszor mindössze ellenőrzés, a merevségi (elmozdulás rendszerbeli) vizsgálat gyakran mértékadó.
Némi élt éreztem azzal kapcsolatban, hogy mennyire érdemes túlméretezni. Szerintem például az enyém alul van úgy, hogy lábak 10x10, széltől méterre, szelemenek 10x10, hat méter hosszban, szarufák 5x15.
Nem attól félek, hogy leszakad, hanem LENG. Baromira! Pedig meg van rendesen támaszolva minden kötés minden lehetséges irányba. Egyszerűen vékonyak a tartók a kötésekhez, és emiatt tud hajlani, akkor pedig tud lengeni - rugalmasan. Nagyon kényelmetlen.
Szóval a túlméretezés nem mindig túlméretezés.
Emiatt érzem a túlméretezési kérdést kicsit fontosnak.
Nem erősebb fényed lesz, hanem szép, leseggelős. Ha fehér A4-es fehér papírlapokat felmatyizol a plafonra, az is sokat segít :) babramunka, de tökéletesen eltávolíthatod próba után, ha nem vált be. :))
Az tény! De senki sem mondta, hogy nem kell rendesen alátámasztani. Csak ugye, ahová elég pl. az 5x10-es palló, oda felesleges (pénzkidobás) 10x15-öst tenni.
Ennél több fény nem kell nekem, bőven elég. Kép nem adja annyira vissza. Persze mindig van több és több, de ez pont elég, sokkal erősebb sem jó már, nekem legalábbis nem :)
Refi pedig kihajítva nem lesz, megy majd lejáró világításnak, de a helyét még meg kell találnom, hogy ne vakítson szét, amikor épp megyek lefele azon az amúgy is elég necces lejtőn :D
Nem akarlak elszomorítani, de ez egy egyszerű, tirisztoros, félhullámú fázishasításos szabályzó. A félhullám miatt a fele teljesítmény kapásból elveszett. Ráadásula fordulat csökkentése során a nyomaték drasztikusan csökken.
Naszóval, vettél rendes gyári LED "fénycsövet" és azt raktad fel? Alakul, alakul, örömmel, hallom, hogy a reflektort kihajítottad. Azért szemezz a fehér diszperzittel ha lekened a plafont, és a lámpák nem a földre világítanak, hanem azt is bevilágolják, leseggelsz olyan szép fényed lesz. Perpill igazából még mindig sötét van...
"Szokás nálunk a tető szerkezeteket vagy tízszeresen túlbiztosítani, szerintem az ötszörös is elég :)"
:DD Valahogy pont ez volt nekem is az érzetem. Azt a tetőt, gyakorlatilag csak a hóterhelésre kellene méretezni, a polikarbonátlemez bizonyára nem fogja meghajlítani a gerendákat/szelemeneket. :)
Jaa, még valami: nem tudom, hogy a te pisztolyod hegyén van-e olyan kónuszos, szilikonos védő-kotton - de én azt levettem minden pisztolyomról.
Saját felelősségre - mert ígérem, nem fogom megujjazni a forró hegyet - de ha igen, akkor az is az én saram lesz.
Viszont a csupasz, védő-nélküli fémhegy sokkal hatékonyabban olvasztja és dolgozza el a már kinyomott anyagot - mert mint mondtam - a hő-masszírozás akkor kezdődik, amikor az anyag már a helyére került :-)))
Nem teszel bele anyagot, csak hagyod felmelegedni. Mikor meleg, odanyomod az oldandó kötéshez és rövid időn belül elenged a melegtől, anélkül, hogy károsodna.
Alkalmas szerintem, nekem is ilyenem van (csak azt még maktec mt362-nek hívták, de sztem ugyanaz a gép :D), adnak hozzá fedőfémet, ha asztalba építené az ember, hogy ne a motorba hulljon a forgács. Ezt viszont nézd meg, hogy adják-e mellé, mert közel se biztos. Mint hogy a 12mm makita fejet se adják újonnan, nekem még járt hozzá, s nagyon jó kis fej az.
A gép viszont nem pehelysúlyú, erre készülj, nem a fél kézzel dobálom csomószor és lágyindítást ne keress benne, led világítást se nagyon.
Kapott egy helyre nagyobb adagot, így bízom benne megfogta (tegnap néztem kézzel és nem mozgott sehova), de meglesem maholnap :)
Max kap kis erősítést palma ragasztóval pluszban. Túl erősen nem akarom felfogatni, mert ha netántán egyszer beszigetelem felül, akkor lehet le is kell tudni szedni onnan :D
De a tippet köszi, egy ellenőrzést azért megér még a dolog.
Ragasztópisztollyal egyszerűbb volt ezeket a súllyal nem rendelkező ledlámpákat feltenni.
Nem oktatni akarlak - csak egy kis ragacs-pisztoly tapasztalat:
Sima (főleg fém) felületre akkor ragad megbízhatóan - ha addig pöcsölöd az olvadékot a pisztoly hegyével, amig a ragasztandő fémfelület is kb. olvadási hőmérsékletűre nem melegszik.
Ez sajnos néha több perc is lehet, felülettől és fémfajtától függően.
Ebből a szempontból a leg-ganébb az alumínium - mert az seperc alatt kilopja a hő a ragasztó alól.
Ilyenkor jön be az, hogy az erősebb (Wattú) esetleg hőfokszabályzós pisztoly előnyösebb - mert nem csak a ragacsot kell felolvassza, hanem kell legyen annyi hőtartaléka is, hogy a felületre is jusson melegítés.
Ugyanis nagyon csalóka tud lenni a dolog ragasztáskor. Mert rányomod az olvadt ragacsot a hideg fémre - és az oda is tapad...de csak látszólag és rövid ideig.
Ugyanis a hideg fémfelület azonnal lehűti a kontakt-réteget, így nem tud létrejönni az a vegyi kötés, ami a ragasztás lényege valójában.Az csak olvadási hőmérsékleten jön létre - márpedig a fémnél nem lesz annyi, ha nem melegítik fel alaposan.
Megállni azért megáll a ragasztás egy darabig (látszólag) - mert mechanikai kapaszkodás jön létre - de vegyi kötés NEM.
Ilyenkor az van, hogy kihűlés után (mondjuk másnap), ha nekiállsz pöckölni valamivel a ragasztást - akkor az egy darabban és sértetlenül pattan le a felületről.
Ha viszont a ragasztandó felület is felmelegedett kb. az olvadási hőfokra - és így hűlnek ki, együtt - akkor azt már nem lehet olyan vidáman lepöckölni onnan és főleg nem egy darabban.
A folyamat nagyon hasonlít az ón-forrasztásra - az is akkor tartós és tökéletes, ha a forrasztandó felületek is elérik az ón olvadási hőmérsékletét. Ha nem, akkor "hideg-forrasztás" lesz belőle - ami köztudottan szart sem ér.
Ma voltam az OBI-ban. Szintet léptek ... árulnak kék Bosch-t :-O
Mondjuk hogy ki fogja megvenni pl a GST 90 BE dekopírt 50e-ért, azt nem tudom.
De vannak :-) És sokféle. Pl volt gérvágó is, mindenféle fúrók, akksis cuccok, mérőszerszámok, stb. Tapogatni jó lesz annak, aki kék Bosch-ban gondolkozik.
Ragasztópisztollyal egyszerűbb volt ezeket a súllyal nem rendelkező ledlámpákat feltenni.
Végülis szalag kis körítéssel :D
Kiiktattam a 2 reflektort, mert mindig szembe vakított és elegem lett belőle, 3 18W ledlámpa ment fel a korábbi szalagok elyett, mert azok gyengék voltak sajnos.
Így már jobb a fény és elosztottabb :)
Ezeket tettem fel ragacspisztollyal, vettem egy bosch-t, s bele rudakat, könnyebb kivitelezni vele, mint ott tartogatni sok percet, hogy fogja már meg annyira a másik ragacs, hogy elengedhessem végre :D
A többi szalag majd jön lefele és megy ki a kinti folyosóra, oda elég lesz a fényük.
Lehet találni fémdobozzal együtt is, kb 1000-el többért, ugyanilyen belsővel. Ráraksz egy konnektordugót és egy aljzatot, majd ebbe a marót. Viszont ha így, akkor mindenképpen keríts hozzá egy külső mágneskapcsolót is.
Egyenlőre ez még nyitott kérdés, a bal oldalt (ajtónál) csináltam neki az asztalon megerősítést a nagy satunak, a másik oldalt valószinű az oszlopos fúró lesz... ez még kiforrja magát építés közben, most a szerszámos fal és a felső polc van porondon na meg a konzol a világításnak...
Én is abból indultam ki, hogy ha kalapálok valamit, nehogymá' összerogyjon idő előtt az asztal, a satuzásról nem is beszélve... :D na és megvan hozzá a súlya is, stabil a cucc... a2x2m-es, 90cm magas, 60cm széles
30 négyzetméter az több mint 200 euró. Ha nekem 50 km es körzetbe lenne hasonló lehetőségem simán fuvarost fogadnék. Olyan biciklitárolót csinálnék belőle csodájára járnának.
tehát kb 23+7=30m2 10mm-es rétegelt lemezről lenne szó
+
A nagy láda "alatt" colos deszkából "raklap" van
Az udvaron áll jelenleg, eddig nem kellett senkinek, nekem nem igazán kell..viszont sajnálom, hogy szétázik, mert nem lehet tető alá rakni. (eddig nem kapott sok vizet..)
Közületek meg lehet tudná valaki használni..
Gödöllőről lehet elvinni..munkaidőben..
Hátrány, hogy jelenleg egyben van...csak az "eleje/teteje" lett leszedve..ÉS dolgozni kell vele (lapra szedni szállításhoz )
:-)
Ha valakit érdekel jelezze (meg azt mikor jönne érte) és elintézem neki a "papírokat"..
Szerintem is jobb a palló, de szebb a megjelenése egy 10x10 gerendának egy látszó tetőszerkezetben mint egy 5x15-ös pallónak. Szilárdságban pedig van annyival jobb a 10x10, hogy a palló jobb inerciáját ellensúlyozza. Igaz drágább is, 100cm2 vs 75 cm2.
Én is inkább a 4 lábat favorizáltam :) A hosszirányú gerenda a gyenge pont, oda már 12x15-öt javasoltam, ha mégis marad a 2 láb. Az áthidalt távolság sem 6 m a két gerendás dumámban, mivel felhívtam a figyelmet a kétoldali karpántra. Ehhez legalább a más által is javasolt 0,8 m-el beljebb kell kerülnie a lábnak Az így megmaradó cca 4-4,5 m áthidalt távolság pedig 12x12-es alátámasztással, 12x15 áthidalással már bele fér.
Szokás nálunk a tető szerkezeteket vagy tízszeresen túlbiztosítani, szerintem az ötszörös is elég :). Viszont nem csak a hajlításra kell odafigyelni hanem arra is hol képződhet csavarás. Ha kellően átgondolt a szerkezet lehet stabil és szép, szinte légies megoldást építeni.
A 6m hosszban két gerenda számomra ijesztő. Én kocsibállónak betonoztam tuskókat, kb. 6x4,5 m, hat lába lesz. Szarufának szerintem is jobb a palló, 5x15. A 15x15-ös gerenda oszlopnak optikailag már nem szép, szerintem a 12-es járatos méret.
A szigetelés le lett tesztelve ebben a nagy hidegben, nálunk szabolcsban a külső -20 foknál bent -2 fokot mértem, mint említettem 60mm-es purhabos falpanelnél és 50mm-es plafonpanelnél. Az aljzatbetonban van 2cm-es nikecel. A sorrend úgy alakult, hogy 15cm-es szerelőbeton - 2cm nikecel és 10cm aljzatbeton, erre a fagyálló gresslap.
Ez is csak azért lehet, mert az ajtó nem panelből, hanem két takaró lemez közé tett 4cm-es nikecelből készült, mert szerintem tartotta volna a 0 fokot is fűtés nélkül.
Fűtésem még nincs benne, egyenlőre felöltözök és úgy vagyok bent egy elektromos hősugárzó és fél liter szabolcsi "hú bazdmeg' kíséretében :D
Gázos melegítőn nem gondolkodtam, mert nincs szellőzése az épületnek, pedig biztos hatékonyabb lenne. Ez is megteszi, kb 5 fok körül tudom tartani benne a hőt a kinti -10 fokhoz képest. Nyáron amikor épült, észrevehetően hűvösebb volt benne és jól tartotta magát. A kinti +30hoz képest +20fok mértem bent klíma nélkül.
Külön örültem neki, hogy fehér a panel belseje, tágítja és világosítja a teret :)
A munkaasztal az én 185cm-es magaságomhoz készült, 90cm, de előtte van egy 2cm-es taposó rácsos lemez is, ami levesz belőle.
Lett volna más anyag kis kéznél egy karcsúbb asztalhoz, de a funkcióját tekintve legyen már jó masszív és kész... főleg a satuk és a felső polcok miatt is...
Lackó vagyok, újoncként regisztráltam a fórumra, eddig csak aktív olvasója voltam itt és otthon csendben ténykedője a hobbinak.
Előre bocsátanám, hogy sosem dolgoztam a szakmában, csak mint lelkes érdeklődő űzöm ezt kisebb-nagyobb sikerekkel, de annál nagyobb lelkesedéssel... :D Hivatalos szakmámat tekintve műszaki gyártástámogató-műszaki előkészítő mérnök vagyok egy acélipari cégnél, ahol épületszerkezeteket gyártunk.
Magamról ennyit, térjünk a lényegre :)
A téli szünetben akadt egy kis időm és a készülő félben lévő műhelyembe készítek egy kis műhelyasztalt, hogy a többi dolgot tudjam rajta csinálni, hisz minden egy asztaltól indul... Nem kimondott asztalos asztalnak szánom, amolyan mindenes kis szerelőasztalnak. Eddig csak egy szűk, poros és sötét kis garázsban ténykedtem, most lehetőségem adódott egy új építésűbe költözködni és a saját ízlésem szerint berendezkedni, belakni, felszerszámozni idővel. Az épület egy 12*4m alapterületű szendvicspaneles melléképület, melynek első része a műhely, a hátsó pedig egy száraz tároló (csűr) helység. 60mm-es oldalfalpanel, 50mm-es tetőpanel, szigetelt aljzatbetonnal és csempézett műhellyel. Mind saját kivitelezés, építés, már régóta készültem rá, most volt időm mindenre. Már csak a villanyászat van hátra, a világító testek már megvannak hozzá, csak le kell vinni a menykőt odáig...
A nyáron ezzel párhuzamosan épült még egy kerti filagória is, mint első nagyobb szabású famunkám, majd erről is hozok képeket ha érdekel valakit.
Egyenlőre ennyit és inkább a lényegre térek :)
Aztán amit eddig ténykedtem a műhelyben: Egy sarok kialakítású munkaasztal. Minden itthon talált elfekvő anyagokból van, nem vettem hozzá semmit.
- 10*10-es gerenda 4,5m
- 5*10-es palló 8db 3m-es
- 12mm rétegelt lap
- 15-os OSB (terhelési és kopási funkciója miatt döntöttem mellette, egy szerelő láda, spájszer vasak, nehéz dolgok lesznek rajta, talán jobban birja majd mint a rétegelt... ha nem tetszik, bármikor cserélhető)
- colos deszka 10db 2m-es
- 2m*60*18 táblásíott fenyő, 2db
- 160*8-as faszerkezet csavar
- 100*8-as faszerezet csavar
- 30*3,5-es reiser csavar
A szerszámokról rövid: pár alapszerszámról van szó, ami most megtalálható nálam:
- Bosch GKS190 kézi körfűrész
- Bosch GHO4-82 C
- Metabo fúró-ütvefúró a szerkezeti csavarokhoz
- Hitachi akkus kézúfúró DS12
- Bosch excentercsiszoló PEX300AE
- Parkside Szalagcsiszoló
- és a szokásos kéziszerszámokból minden... folyamatosan bővülő készlettel :)
Fejben állt össze minden, nem rajzoltam semmit, hanem csak az alapoktól indulva építettem fel. Összeállt a váz, az asztallap alá colos deszkából készítettem az alátétet, majd táblásított fenyőlappal burkoltam. Az ajtó melletti részen még lehet vágok egy ablakot az épületre, ott kihagytam a helyet, a jobb oldali résznél pedig egy szerszám fal lesz még rajta, 12mm-es rétegelt lapból. Pár polcot kap még és egy konzolos lámpatartót a munkapad fölé, a teljes megvilágítás miatt. Kap még egy hát- és oldalfal takarást 3mm-s HDF lapból. Az asztal egyik sarkán egy egy 150mm-es YORK forgatható szerelősatu, másikon egy 120-as satu. Folyamatban van most egy oszlopos fúrógép beszerzése még. Azt majd vagy asztal jobb oldalán vagy egy külön asztalon helyezem majd el.
Itt tart most a projekt, csendes léptekben halad...
Lejtéstől is függ. Ha van olyan meredek, hogy a hó nem marad meg rajta elég lehet az 5x10-es szarufa azzal a sűrűséggel amit írtál. Ha lapos inkább 10x10 javasolnék, elég 80 centinként is.
A gerendák legalább 12x12 ha csak kettőt akarsz. Ami problémásabb az a karpántok. Ha 6 m hosszban csak két gerenda van ott kell a 12x12 karpánt és nem csak fél méter hosszú. Úgy alkalmazva, hogy a mindkét hosszanti oldalon legyen.
+ a 3,5 méteren se csak a szarufa legyen, legyen alatta gerenda ami a falra merőleges.
+ ha a hosszanti 6 méteres oszlopka támaszkodó gerenda méretét is erősen meg kell gondolni ha csak a végein támasztod alá. Oda szerintem egy 12x15-ös dukál, már ha van ilyen méret.
A több alátámasztást nem csak úgy lehet megoldani, hogy középen támasztod alá. Olyan elrendezés is lehetséges, hogy az első szélétől 0,8 m, aztán egy következő ettől hasonló távolságra, és ugyanez a másik oldalon. Ez lehetővé tesz egy filigránabb szerkezetet.
Az sem mindegy, hogy a lábakat kiakarod rakni a szélére, vagy mondjuk egy-egy méterrel beljebb és akkor a középső áthidalandó távolság csak 4 m lenne. Előbbi esetben a 15x15-t is nagyon karcsúnak vélem, utóbbi esetben elég lehet. Szarufának kell az 5x15 szerintem is.
Van itt az irodában egy 1956-os Erdészeti kézikönyv, ma már szakmánkban legendaként számon tartott professzorok szerkesztették. Abban azt találtam, hogy "A legnagyobb teherbírású gerenda szelvénye 5/7, a legkisebb behajlású gerendáé pedig 4/7 arányú.". Ez egy adott rönkből kifűrészelhető legnagyobb méretű, legnagyobb teherbírású épületfa c. táblázat megjegyzés rovatában van.
Ugyanez a könyv azt írja, hogy 0-30 fok hajlásszög között 80 kg/m2 hóteherrel kell számolni egy tetőszerkezetnél.
Az 5x10 szarufa a 3,5 méter áthidalására kevés, minimum 5x15 kell.
A két láb 6 méter hosszra is kevés, ráadásul nem írtad, hogy a két láb közé mekkora szelement raknál. Szerintem a 10x10 láb elég, de kéne három, és azon egy 10x10 szelemenen támaszkodjanak az 5x15 szarufák.
Arra is kell számítani, hogy eshet akár 40 centi latyakos hó is, és ennek ezt el kell bírnia.
nyáron építeni szeretnék egy teraszt, 10es polycarbonát lemezből, a ház falára felrúnék egy gerendát, és 3,5 méterre a házfaltól lennének a lábai 10*10es gerendából. Szarufa 60cmként menne rá 5*10es szerintem elég. Maga a tetőrész 6*4 méter lenne
Kérdés az lenne hogy 2 lábból szeretném hogy középen ne vegyen el a térből, mivel a polycarboát nagyon könnyű, szarufa is vékony. De mégis azt gondolod hogy a 2 láb sajnos kevés lesz,
jól gondolom ?
És nyilván sokat az se segítene ha 12*12esből csinálnám 2 lábbal ?
:) Ez egy homokon közlekedő gumivonat vagonja. Miután nincs oldalvillogója, ezért csak egyenesen tud haladni oda és vissza is, az ajtó pedig a közepén van a túloldalon.
Elu E45080. Mondjuk úgy látom éppen nem kapható. Amúgy így a kezemben forgatva most vettem észre, hogy ez ha jobbra forgatom upcut, ha balra akkor downcut bit szóval nem kettő hanem 4 éle van.
Forstner vagy laposfúró lenne a javaslatom. A méret attól függ mit akarsz belerakni. Nekem Veritas 3/4"-os dog-ok vannak benne, nagyon szuperul működnek, sokkal többet használom, mint gondoltam.
Sőt, már nem is értem hogyan tudtam ezek nélkül élni. :)
20-as fúrót 1000 Ft alatt bármelyik barkácsboltban kapsz, ha 3/4"-os kell, szólj és Bp-en odaadom az enyémet.
Én is drágának találtam, de egyrészt pontosabbnak (kör alakúság, illetve valós méret), másrészt nekem volt egy olyan követelményem, hogy kb 1,5-2mm "talpnak", a lyuk alján ott kellett maradnia, és "lapos"nak kellett lennie.
Ezt sem a fúró, sem a forstner nem tudta teljesíteni. A maróbit meg olyan állat ami nem kér enni, viszont ha ott van a fiókba bármikor jól jöhet.
Én nagyon drágán találtam csak 20mm-es maróbitet, ezért vettem egy sima 20mm-es fúrót. Igaz, Bosch, nem gagyi, de könnyen fúrtam vele 88 lyukat az asztalomra.
Nos egy 19-es rendszernek 19-es fúróval, a 20-asnak 20-assal fúrnak likat, nem hiszem hogy van külön spéci benchdog fúró (pár tizeddel nagyobb átmérővel).
Innentől az a tippem hogy leméred mekkora a tiéd, és ahhoz választasz olyan fúrótechnikát ami megfelel. Ahogy elnézem a videót, te nem 9-10 centi vastag gőzölt bükkbe furkálnál, mint pl Computerguru. Tehát jó lehet az akármilyen forstnerrel is. És innentől már nem biztos hogy külföldre kell menned.
De a fenti oldalon is van mindenféle és fajta furatkészítő okosság, nyilván szebb árban.
A "rendszert" azért tenném idézőjelbe, mert mi van ha 25mm-es tengelyt használsz erre és 25-ös forstnerrel fúrod meg. Akkor meg az lesz a "rendszer" :-)
1.96 magas. A gond az, hogy a lépcsőfolyosó szélessége akkora mint a szekrény, 80as. Sőt kisebb is kicsit. Ha oldalára fordítva fel is lehet vinni, sztem nem lehetne vele elfordulni, ill necces. Ez egy szűk lépcsőfolyosó, fent egyből nyílik a két szoba, nincs kiszélesítve. Talán méricskélni kéne. De méricskéltem én már kocsit, és úgy mértem befér a bútor aztán mégsem :D
A "szokásos" munkaasztalokon szokott lenni furat a benchdogoknak, meg, hogy a speciális szorítót beakaszthassák. Mekkora átmérőjű egy ilyen átlagos lyuk, és mivel célszerű azt a legszebben kifúrni/marni 22mm-es MDF lapba?
A hobbiasztalos blogról néztem pár napja egy videót, az abban látható asztalt megépíteném.
Csak úgy tudod megnézni, hogy ragasztva van-e, ha kipróbálod. Csavard ki a csavarokat egy lapnál, és a hátlapot is le kéne feszegetni óvatosan. A szegeknél (vagy más rögzítésnél) alányúlva csavarhúzóval, aztán kihúzni. Ezután üss rá a saroknál. Ha szétesik, akkor jó. Ha nincs ragasztva, simán tenyérrel, ököllel is el kell indulnia. Vagy alátét+gumikalapács. Ha mégsem, akkor is meg lehet próbálni finoman szétverni, ha nincs más megoldás.
De ha jól van ragasztva, nagyon csúnyán szét lehet barmolni, ha nem a tipli enged, hanem a lap széle. Szóval finoman.
Ez egyébként két szekrény, de nem látni milyen magas. Mert így képről nem tűnik olyannak, amit ne lehetne felvinni egy lépcsőn, kivéve, ha az csigalépcső.
Ha a csavart kicsavarod elvileg tenyérrel is szétüthető. Két eset lehetséges:
- Jól beregasztózták a csapokat. Ekkor sérülés nélkül nem fog menni. A csap bármelyik vége hozhat magával anyagdarabot.
- Csak megmutatták nekik a ragasztót. Ekkor simán szétjön, és utána össze is szerelhető.
Sajnos hogy a kettő közül melyik eset áll fenn, kívülről nem megmondható. Szerintem bugyoláljátok körbe hogy ne sérüljön és próbáljátok meg felvinni egyben. Állítva, hevederrel talán elférhet. Ha nem akkor meg kell próbálni lapraszedni, és vagy sikerül vagy nem.
Szerintem ez ragasztva lesz, mert kevésnek tartom azt a két konfirmátorcsavart.
De a képlet egyszerű: tekerd ki a konfirmátorokat az egyik oldalon, és próbáld széthúzni a lapokat, ha jön, nyertél, ha nem jön, akkor a tipliket beragasztották.
A problémád nekem olyannak tűnik, mintha, a behúzóhenger mozgása lenne akadályoztatva. Nagyon fontos a kézi vezetés is , de mindenképpen a gépet segítve és nem ellene , fínom kézzel kell vezetni. Remélhetőleg az asztal nem billeg, billen , hanem ,ha a léc vagy deszka egy kicsi szöget zár be az asztal síkjával és a behúzó henger az elején még nem szorítja az anyagot az asztalhoz, mert kicsit akad vagy akármi másért és ezért lesz az eleje vékonyabb az anyagnak, később vagy csak egyszerűen késve kezd el szorítani és ezért érzékelsz billenést. Hosszabb darabok esetében nekem inkább a vége szokott vékonyabb lenni néha még hullámos is, de ez kivédhető, ha nem engeded a deszka súlyát ránehezedni az előtolóhengerekre, mert a rugózat erejét legyőzi a súly. Én mindíg hagyom a gépet dolgozni és csak alátartom a kezem mint valami tehermentesítőt.
A ciklon és a hozzátartozó edény arra "kell", hogy ne kelljen óránként üríteni a porszívót, ha gyalulsz. Csiszolatpornál meg a szűrőjét tisztítani. Szerintem a 3.-4. tisztítás után már drasztikusan romlik az áteresztőképessége.
Sajnos ezek ilyenek. :// Szerintem messze nem lesz az 1mm, de ha mégis, akkor nem jól vannak beállítva a kések. Rövid és billen az alsó asztal. Lehet szórakozni vele nem keveset, kisebb lesz a "lépcső", de teljesen nem fog eltűnni. Az enyém, ~4cm-t csinálja. Ha lényeges, akkor ennyivel hosszabbra szoktam hagyni az anyagot és utána levágom.
az anyag nem billenhet, hiszen tartod a kezeddel. neked kell szép vízszintesen vezetned, amíg el nem éri a kimenő görgőt. milyen hosszú anyaggal próbálkozol?
rá kell érezni hogy hogyan kell beadni neki az anyagot. tökéletesen vízszintben, vagy inkább minimálisan emelve. a kimeneten a legvégén szintén picit emelve.
Ismét van egy kis problémám, amikor a kombi gyalunak a vastagolóját használom, a gyalult rész első 5-10 cm-ét mélyebben (kb 1 mm-rel) kigyalulja mint az utána következő részt (azzal már semmi gond, egyenletes végig). Scheppach hms 1070-es gyalu.
Üdv, Tamás.
A ciklon pedig pacman kollégának hála viszi a forgácsot szépen!
Azóta hallottam olyan véleményt hogy "utána már nem lesz olyan mint előtte", meg hogy "próbáljuk meg mégis felvinni".. Én nem tudom, költöztetők voltak itt, és ránézésre azt mondta nem lehet felvinni.. Sztem is necces amúgy. Én hiszek nekik. Szűk a lépcsőfolyosó.
A Lidl-ben holnaptól akciós száraz nedves porszívóval ki tudom takarítani a fűrészporban, forgácsban úszó garázsomat? Ha igen, akkor minek a ciklon? Az az elszíváshoz kell? Vagy csak jobb hatásfokkal dolgozik a porszívó, ha van előtte egy ciklon?
Adott egy szekrény, 2 ajtós. Nem lapra szerelt, anno úgy lett véve újonnan h egybe. Látok rajta csavarokat felül meg alul, de gondolom ragasztva is lehet? Viszont nem lehet felvinni az emeletre a mérete miatt, tehát szét kéne szedni.. Szét lehet, vagy nem ajánlott?
Én kaptam egyet ajándékba az egyik beszállítómtól. Három USB csatlakozója van, 47ogr és akkora mind egy nagy okostelefon. Márkanév nincs rajta, csak 5 kék led, ami a feltőltését jelzi. A saját adapterével 8 óra alatt
fullra feltőlthető.
Egy feltőltéssel 1.5 hónapot használtam a telefonom tőltésére és sokat beszélek.
Igen, ezer jobb megoldás lett volna, még akkor is, ha internetes programot használ valaki. Ezért írtam azt, hogy az egész család be van oltva mindenféle műszaki jellegű megoldás ellen. Nem volt felkészülve a hölgy, nem is tudta, mit honnan kellene letölteni. Használta azt, ami az ájfonján volt, vagy amit ismert. Aztán megfizette a tanulópénzt.
Vagyis a telefonos navi nem azért jobb, mert van online hozzáférése is. Nem mindenkinek van totális mobilnetje, nekem sincs, de azért eltalálok akárhova. A telefonnak az az előnye, hogy úgyis kéznél van, és többféle program is rátehető. csak ez is olyan, mint a franciakulcs. Ami mindenhez jó, de semmihez nem jó igazán. Ha vannak célmegoldások, azok lehenek jobbak. Mint ahogy felhoo is leírta, mi miért van.
Arra gondoltam hogy ugyan bővíz nem éri, de tisztításnál ... én (amikor egy évben egyszer kb használok ilyet) akkor lekapargatom ha rátapadt vmi és nedves szivaccsal törölgetem át.
Lehet amúgy rosszul csinálom :) tényleg nem szoktam ipari méretekben tésztát nyújtani.
A cimbinek is megmondom, hogy ne zuhanyozza a deszkát, de most hozott a futár 5L paraffinolajat ... gondoltam jutna arra is egy deci :)
Garmin 76CS-t használtam sok-sok évig, épp most adtam el. Az nagyon megbízható volt és minden kibírt, de ha feltettem rá a légteres térképet, akkor úgy nézett ki a kijelző, mint egy Burda szabásminta.
Sokan használnak pl. KOBO-t ( elektronikus könyvolvasó, ha valaki nem ismerné ) erre a célra. Annak teljesen matt a kijelzője, szerintem atomvillanáskor is el lehet olvasni. Viszont fekete-fehér, és rettentő lassan frissít, gyakorlatilag még másodpercekig látszik az előző "képkocka", engem nagyon zavart. Lehet venni egész pici GPS modult pár euróért, amit rá lehet barkácsolni a soros portjára.
Szóval sok megoldást megnéztem, de eddig ez a Wayteq a legmegfelelőbb minden szempontból. Színes, szélesvásznú, teljes értékű GPS vevője van, a levegőben a leárnyékolástól pedig nem kell tartani. A belső akku még azért is lenne jobb, mert így megúsznék egy plusz kábelt, ami kicsúszhat, eltörhet stb.
Aha, értem - bár picit meglep, hogy autós-navit használsz erre a célra, mert régebben erre inkább a kifejezetten Outdoor navikat használták (60C Garmin, Magellán ilyesmik).
Az új OLED-e telók fényereje már nem olyan trágya ám, mint régebben - én a nyáron vittem ki a napsütésbe egy J5-ös Samsungot - hát nagyon meglepődtem, hogy mennyire használható volt abban a sziporkázóban is.
Az enyémhez képest legalábbis - amelyik abban a fényben már lószart sem ér - kijelzőileg.
"Mivel csak online megoldásokat talált a mobilján, 70.000,-Ft-os telefonszámlát kapott."
Háát, mondjuk ez nem érv - mert ha indulás előtt letölti valamelyik offline-applikációt a sok közül (akár ingyenest is, mert van, nem is egy és nagyon jók) - akkor háztól-házig navigálta volna a teló, INGYEN!
De ha ezt nem tette meg, ám ott talál egy publikus wi-fi helyet (még ha lassút is) - mert ugye már léteznek ilyen helyek főleg a nagyobb városokban - akkor simán letölthette volna azt a térkép-szelvényt a Goggle-ról, ami hazáig, de legalábbis a határig elnavigálta volna - szintén ingyen!
Az esetért egyáltalán nem a teló navigációja okolható.
- siklóernyőzéshez fogom használni, navigálásra, légterek elkerülésére, stb. Korábban egy régebbi telefonomat használtam, de ezek kijelzője nagyon nehezen látható napfényben és elég kicsi is
- ennek szép nagy és jól látható a kijelzője napsütésben is
- a navigálásra használt cél-alkalmazás (illetve alkalmazások, mert van több is) Androidos és ezen a Wayteq GPS-n is ez fut
- az erre a célra gyártott cél-műszerek 5-600+ euró körül vannak, ez 22.000 Ft
- állandó net kapcsolatra a fentiek miatt nincs szükségem, bár van benne Wifi
Igazad van. Én használok hagyományos navit is, a telefonomon és a tableten is 2 offline navi program van. Meg a gugli maps is letölti a tervezett útvonalad környékének adatait, és azt is lehet offline használni.
Csak GPS az online előnyeit hangsúlyozta, én meg leírtam, hogy ez nem mindig előnyös. Másrészt meg éppen ennek az ismerősnek a családján keresztül (nincsenek műszaki adottságokkal megáldva) látom, hogy ez a gépi navigáció sok embernek mekkora problémát okoz. Még akkor is, ha manapság már tényleg ezer megoldás van, szinte minden automatikusan megy. A térképeket érdemes frissen tartani, meg egy kicsit megtanulni kezelni a programot, bármilyen is legyen az.
Egy kedves ismerősöm Szerbiába ment el egy kutyáért (azt tenyészt), és nem talált haza. Mivel csak online megoldásokat talált a mobilján, 70.000,-Ft-os telefonszámlát kapott.
"vettem egy autós navit, amibe akarok tenni egy erősebb akkut,"
Már csak megkérdem - mivel korábban én is ebben a dilemmában vergődtem - hogy miért választottad az autós navit - szemben a mobil-telefonos navigálással?
2 év használat után, már azt mondom, hogy a telefonos navigálásnak érezhető előnyei vannak a cél-kütyühöz képest (legalábbis azokhoz a net-kapcsolat nélküliekhez (!) képest, ami nekem a kezemben volt).
Szerintem a telós-verziós GPS többet tud (többet nyújt) - ráadásul már mindig ott van a zsebben :-)))
Csak találgatunk, de nem valószínű, hogy az eredeti autós navi vízálló. Meg egy akármilyen powerbankot sokkal könnyebben össze lehet csomagolni a navival valamilyen valóban vízálló tokba, ha ez a cél.