Üdv fórumtársak. Hoztunk egy "olcsóbb" kategóriát képviselő darabot is nemrég, ajánlanám figyelmetekbe: adaptív xenon, profi Navi, automataváltó, tempomat, ülésfűtés stb. Tehát azért nem fapad, mellesleg 2014-es Navigáció, új szoftver+magyar menü, friss szerviz. Ezeket természetesen mi végeztük el már az autón.
A gyári intervallum 30.000km-enként írja.Ami azt jelenti, hogy rövidebb intervallumot is választhatsz, de a német biztos nem fogja elöbb kicserélni.Kivéve ha BMW fan.
Ti milyen bőrápolót használtok? Nekem eddig alcantarás üléseim voltak ez az első full bőr. Utánaolvasgattam külföldi fórumokon és egy amcsi cég termékeit sokan javasolják úgyhogy be is rendeltem 2 ZAINO terméket. Mondjuk olcsó az nem volt :-) tapasztalat ezekkel kapcsolatban esetleg?
Azzal hogy "fillérbaszó német" nem cseréltet csak 30ezrenként nem értek egyet. Mármint , hogy a spórolás miatt. Az új autók nagy százaléka lízinges a lízingszerződésben meg benne foglaltatik, hogy előírásszerűen márkaszervízbe kell karbantartatni a kocsikat. Vagyis a gyár által előírt intervallumokban. Ezek meg ilyen szabályt tisztelő népség.
nekem volt olyan, hogy olajcserénél nem akartak levegőszűrőt meg pollenszűrőt cserélni, mondván, hogy nincs itt még az ideje, szabályosan össze kellett mordulnom a szervízvezetővel, hogy ugyanmár cseréljenek mindent. Pedig nekik az ugye plussz bevétel.
Ez a " milyen olajat tegyek bele " téma már minden bmw-s fórumon ki volt tárgyalva ezerszer .
Én erről azt gondolom, ha a bmw a nevét adja egy olajhoz akkor pont lesza...m hogy ki gyártotta azt az olajat.
Egyébként lassan 20 éve alkatrész és kenőanyag értékesítéssel foglalkozok , 6. bmw-met használom, mind a saját , mind a család, mind az ügyfélkör 95%-a gyári bmw olajat kapott/kap és soha semmilyen gond probléma nem volt ebből kifolyólag. Persze mindenki válaszon saját meggyőződése szerint...
A kinti ( német ) olajcsere intervallumról meg csak annyit , hogy pont a fillérbaszó német nem fogja gyakran cserélgetni az olajat. Ha a gyár neki 30e.-t írt elő akkor ő nem fogja 15-nél elvinni.
Néz bele néhány eredeti szervizkönyvbe...
Ettől függetlenül persze én sem támogatom a 30e.-s cserét, ( talán a 10e.-s is túlzás ) de mindenképpen felhasználó és felhasználásfüggő a dolog...
Kevered,en nem castrolt tennek bele.Kicsit olvass is,mielott irsz:)Kulonben meg rajta all ,hogy mit tesz bele.Tobben rakunk bele Mobil 1esp-t,ezert ajanlottam ezt.
Ha ott kinnt beviszed egy BMW szervízbe és olajcserét kérsz ezt teszik bele. Ha a németnek jó a magyar se válogasson. Nem is értem mit szeretnél beleönteni?!
Lattal mar hamisitottat?vagy inkabb csak valakitol hallottad hogy a szomszedja mondta, hogy hamisitjak,ugye.mondjuk en a forgalmazotol vettem,nem pedig ilyen akcios webshopon rendeltem.
Szerintem a világon egy autóban sem szabad még csak 15 ezrenként se cserélni nem hogy 30, természetesen 10 ezernél olajcsere ez így normális vagy még ha lehet hamarabb :)
Szerencsére itt kint azért nem kell ilyen miatt aggódni, egy autót könnyedén fent tud tartani az ember :)
Én is kiváncsi lennék akkor milyen olajat is tegyek hát bele... :D
Castrol Edge FST 5W30 Pl ,vagy jobb,de altalaban a castrol jo olaj,es ha mindez nem eleg,az olajbeonto kupakodra is az van irva castrol-t kerek :)
a DPF et ha todod tiszticsd ki magadnak,jobban jarsz.
illetve nezd meg hogy hibakod mentes e az auto,mert en epp szivtam eddig,hogy az IBS szenzor hiba vegett nemvolt regeneralasom es szivatott a DPF ezerrel.
ha nagyon kormos a DPF akkor leszedett DPF nelkul menny a kocsival egy 10-30 km porgos motorral,huzasd meg stb..
jol kieg a katalizatorbol es a csobol is a sok korom.
(ezt csinaltam en is es most nincs DPF hibam) tehat ez csak az en muveletem volt,sokan lehet nem ertenek egyet ezzel :)
Én nem tudok neked segíteni lévén hogy én is újonc vagyok E60-ban. Csak kérdezni szeretnék valamit mindeféle rosszindulat nélkül. Azt írtad nem akartál diesel automata autót venni, ehhez képest vettél egy automata 530d-t, aminek ráadásul az általad leírtak szerint van baja gazdagon, egy olyan tulajtól aki lyukat akar fúrni a DPF-be...........
Annyi 530d van No.ban, mint égen a csillag (tudom, mert én is ott vettem), nem kellett volna inkább még 1-2 kört futni?
Nagyon köszönöm, azért elég sok minden kínai még, de van időm utána olvasni...
Sajnos mint mondtam nem tartózkodom otthon, és inkább nem várnám meg vele a hazamenetelt, mert sajnos produkál néha már olyat hogy nem megy csak pörög a motor -gondolom ahogy el van tömődve-.
Nyilván ez inkább csak nagyobb gáznál van így, ha normálisan járok vele nincs semmi gondja. Bízom benne hogy itt a német szerelő is képbe lesz vele miként kell megtisztítani.
Mindenesetre aki tud még mindig olyan szerelőt vagy szakit otthon aki megbízható azt nyugodtan várom, a mahoni általt leírt dolgokat inkább egy ilyen emberre bíznám, eddig nem voltak még túl jó tapasztalataim a német szerelőkkel/szervizekkel.
Még annyit mahoni ha tudsz segíteni, hogy milyen olajat érdemes bele tenni?!
A dpf szűrőt le kell venni és a Bárdinál kapható Rózsaszínű foszforsavas oldattal át kell öblíteni.
egyik nap beleöntesz kb 1 litert, hagyod átfolyni a kipufogás irányába, majd másnap egy ujabb litert, aztán harmadnap kimosod kiszárítod és mehet a helyére.
Lyukat nem fúrunk rá!
A motor nem eszi az olajat! Én 10 max 15.000 km -enként cserélnék motorolajat.
Tudd me mikor volt mindehol olajcsere, ah nem tudod vagy nem volt akkor mindehol cseréld le!!!!
motor, váltó, szervo , difi , FÉK is!
Motorolaj cserekor kartergázszűrőt is cserélj!. Ha rendszeresen teszed akkor a következőnél már elég csak a betétet cserélni.
Első féktárcsából csak gyárit vegyél!
A tipikus hibái az autónak.
pillangó szelepek
főtengely ékszíjtárcsa
egr hűtő
izzítás vezérlő
világítás modul
kipufogó csonk amin a turbó ül
turbó
Egy kis füstöt köphet ez normális.
Ha a fenti dolgokat átnézeted és nem hagy többször cserben biztosan nagyon fogod élvezni.
Ja az enyémben 343.000 km van, még soha nem állt meg!
Frissen várásolt E60 530D tulajdonosként lenne egy pár, számotokra valószínűleg bugyuta kérdésem.
Mivel se nem akartam dízelt, pláne nem automatába van pár félelmem. Németországban vásároltam az autót, itt is élek, először is szeretném az olajat minél előbb lecserélni, sose lehet tudni.
Mit érdemes kicserélni, és milyen olajat kell belerakni egy lassan 200 ezer km-t elért motorba?!
A másik gondom szerencsém sem volt, másnapra ahogy elhoztam itthon jelentkezett egy hiba "abgasprüfung" néven, ami ugye a "füstgáz" ellenőrzését hivatott képviselni, gondolom ez az alattam lévő szűrőt jelenti a kipufogónál...
A következő kérdésem az lenne hogy tudom-e esetleg takaríttatni, vagy azonnal újat kell vegyek?! Az előző tulaj szerint nem fontos újat venni állítása szerint csak egyszerűen szét lehet húzni kitakarítani, vagy fúrni rá 3 lyukat és kitakarítani. (Egyik ötlet sem tetszett annyira, de ha tényleg lehetséges probléma nélkül akkor nem vagyok szívbajos)
Egy kicsit az autóról is kérdeznék mire érdemes egy ilyen idős ennyi km-t futott motornál nagyon odafigyelni? Az olajfogyás mennyire normális ha esetleg enné az olajat?! Hidegen ha kap egy kövér gázt állóhelyzetbe lök egy kis halvány fekete füstöt, nem tudom ez normális-e esetleg már most valamilyen hibára utalhat nekem, illetve drága barátom szólt hazafelé a pályán hogy ha nagyobb gyorsításba kezdtem néha lökött egyszer-egyszer egy kicsit.
Egyébként ezektől függetlenül is szerelmes lettem, valószínűleg egy életen át fog tartani, és remélem nem fogok belőle kiábrándulni valami embertelen hibasorozat miatt... :))
Esetleg van-e itt olyan aki Debrecen és környékén nem mondom hogy guruja az E60-nak, de ért is hozzá és szereti is csinálni, vele szívesen találkoznék mert egyébként van pár kisebb hiba az autón amit nem bíznék bárkire. Az sem baj, ha nem Debrecenről beszélünk hazafelé elég sok nagyvárost érintek, csak szeretném jó kezekben tudni az autót...
ha teljesen tiszta váltót akarunk akkor olajcsere előtt kb. 2dl ARCHOIL AR2300 - at bele kell rakni és menni vele kb. 1600-2000km-t és akkor a szűk járatokban lévő iszapot és a lerakódott lakk réteget /ami az ásványi olajtól van / eltávolítva gyári tisztaságú lesz a váltó , ez egyedül álló termék ami biztonsággal használható
mi 2x-es olajcserét szoktunk ajánlani egymás után , akkor kb 12 liter kell hozzá meg 1 nap munka ,és várakozás, első alkalommal kb 4-5 liter jön le másnap reggelre kb 7 liter jön le , így kb 90% ban kicserélődik az olaj , 12 x 3.750.- és utána garantáltan 160000km-t lehet menni :)
az alkatrészek szempontjából zárt csak mert össze van hegesztve ! otthon nem lehet cserélni benne dolgokat , ugyan az az olaj van benne mint a váltóban !
egyszerűen : 2 db turbina lapát van benne, az egyiket a motor hajtja a másik meg az olajon keresztül a kocsit , ezért fontos hogy az automata váltó olaj jó minőségű legyen mert az "hajtja a kocsit" az átmosásos olajcserének pont ez a lényege hogy a wandlerban lévő olajat is kicserélik, addig csinálják míg tiszta olaj jön ki, ez az olajcsere a legjobb csak drága mert nagyon sok kell hozzá, 20-25-30 liter, és ez a berendezés kell hozzá:
Örülök, hogy pont Te válaszoltál, amúgy is készülök menni hozzád még augusztus előtt az autóval. De könnyen lehet, hogy előbb megyek, majd holnap kiderül...
Remélem tud valaki segíteni, vagy adni pár tippet, a problémám a következő:
Van egy E61 520d-m, 2006 év végi, nem LCI, kombi, napfénytetős. A "szokásos" kötelezőkön kívül semmi meglepetést nem okozott eddig. Múlt hétvégén megjártam vele ausztriát a családdal, 2 nap alatt kicsit több, mint 1000 kilométerrel.
Hazaérve fel akartam parkolni a padkára, erre elment minden elektronika, az ablaktörlő pedig elindult, csak biztosítékkivétellel tudtam megállítani. Egyszer magához tért minden, írt központi elektronika hibát, meg hogy továbbhaladás nem lehetséges. Utána újra sötét. Másnap még egyszer elindult áramtalanítás után, minden működött, hiba nem volt, fél órát rádiót hallgattam, kihangosítva telefonáltam, majd próbakörön ismét behalt.
A motor indul, menni lehet vele tökéletesen, de semmi elektronika nem megy, se index, se lámpa, se centrál, elektromos csomagtartó sem nyílik, ablakok sem működnek, műszerfal is sötét.
Pótkeréknél nincs víz, ránézésre soha nem is volt, minden biztosíték jó, minden csatlakozó jó, akksit feltöltöttem, az autó törve nem volt.
Így elvinni sem tudom sehova, bár vezetni lehet, de semmi más nem megy.
Ha lenne valakinek valami épkézláb ötlete, azt megköszönném.
Esetleg tipp, hogy 15. kerület és környékén kihez lehetne vinni?
Sziasztok! Már írtam de nem kaptam választ,hátha valaki most szemet kap rajta :D Nem mindig akar elindulni a klímám...csak löki be a forro levegőt.... ha elindul akkor tökéletesen működik,de esetek többségében nem indul...Van,időnként,hogy indításkor a klíma gombom sem világit...tehát minta nem is engedné bekapcsolni.Időnként menet közben elindul...10bar körül van benne a gáz,kompresszor állapota gép szerint 83%..de ez pont akkor volt nézve mikor működött...AUC szenzorom hibás,de ez nyilván nem befolyásol semmit :/ ötletek,valakinek hasonló??
Gondolom minnél elöbb vidd el szerelőhöz, PL:fórumszakértőnkhőz Steeef-hez, vagy
itt Győrbe is tudok kifogástalan váltószakértőt.Mielött tréleren kéne szerelőhöz vinni.
Úgy biztos drágább, + nincs hibamegállapítási lehetőség, és biztos széttburítós a mutatvány.Ha még csak most kezdte, lehet hogy menthető.Itt Győrbe szivattyús mosatást is tudnak adalékos tisztítással, ami bizonyos esetekben használ.
tempomattal, illetve egyenletes sebességnél, enyhén rángat az autó, a fordulatszámmérő néhány százas kilengéssel ugrál illetve meleg motorral, váltóval nyomatékat jelentősen csökken
gyakorlatilag nem "gyorsul" az autó, ha a hiba jelentkezik
Szerintem nam az eső érzékelő, mert a szélvédővel egysikban van, ez meg alatta és előre néz, még nem láttam ilyet, az automatikus sötétedő tükör érzéklő a tükörben van és hátrafelé néz, létezhet, hogy pl automatikus távolsági???
Es szerinted a kornyezeti fenyerot nem kell ismernie a szabalyozashoz? Mihez kepest dontse el, hogy a tukorlapon levo erzekelo altal szolgaltatott jel sok vagy keves?
Sziasztok,segítségre lenne szükségem,e60 navigációját cserélném,Profra és kellene aki ki és beszereli valamint programozza!Korrekt áron!Ismertek ilyen embert?
Illett volna hibát jeleznie,hiszen ilyenkor indokolatlanul megemelkedik a légtömeg(folytás hiánya miatt,no meg valamiből kitalálja a nyomáskülönbséget is!!).Még új BMW-s vagyok fejből nem tudom a rendszer felépítését,de körbenézem(én azért óvatosabban túrnám,pedig szerelő vagyok több mint 20 éve és szerintem ebben a szakmában szép lehetsz,de okos nem!Mindíg szopatnak valamivel az autógyártók!)márpedig ha sok mérnök sok pénzért azon töri a fejét,hogy szerviztechnikához kösse a szükséges javításokat hidd el sikerülni fog nekik!
Sziasztok! Nem mindig indul el a klímám. Ilyenkor nem hallom azt sem,hogy felpörögne a hűtőventim...Csak a meleg levegőt nyomja be.. Van,hogy 10-20 percel később megint beindítom az autót és akkor meg elindul... Volt már ilyen problémátok vagy mi lehet?Ma 20 perc alatt a meleg levegő fújása után kezdett el kinti levegőt nyomni,majd 1-2perc hideg,klimás levegőt nyomott majd megint kinti levegő jött....ötlet? :O
Az önjellemzésed alapján az az ember vagy, aki a saját kárából sem tanul, sőt azt gondolja magáról, hogy igazi polihisztor, illetve e mellett minőségi ember és igényes. A gond ott kezdődik, hogy ezt nem mások írják ezt rólad, hanem Te saját magadról. :) Nálam speciel az igényesség nem ott kezdődik, hogy nem szerelem ki a DPF szűrőmet, hanem ott, hogy ha minden kötél szakad veszek egy újat. Téged az sem fog meggyőzni, ha felgyullad az autód. Abból is azt a következtetést fogod levonni, hogy xar a BMW és az véletlenül sem fog eszedbe jutni, hogy Te is felelős vagy a dologban.
Veled ellentétben én úgy gondolom, hogyha a fórumon jelen lévő bármelyik szerelőhöz elvitted volna az autót a canossa járásod elején akkor nem, hogy 4 milliót nem kellett volna az autódra költened, hanem ma már talán megbízhatóan menne is. E helyett azonban hétről-hétre erodálod az E60 imázsát, mely abból ered, hogy saját magad barkácsolod.
De aki szeret szopóálarcban járni és arra használni amire kitalálták, annak úgyis hiába beszélünk. :) A magam részéről be is fejeztem ezt az értelmetlen szélmalomharcot. :)
majd steef hozzaszolasa kicsit felbuzditott,mikor is valaki kicserelte az IBS kabelt,es steef monta neki az lenne az utolso amit kicserelt volna.
erre gondoltam egyet kiszedem es megnezem mivan ha nem is rosz csak valami vegett nem uzemel.
kiszedes utan hamar rajottem a hibara!
a draga elozo gazdaja ,gondolom mikor akkut cserelt benne.gyogyoruen letepte a vezetekeket a senzorbol tobol :(
gondoltam megprobalom es vissza forrasztom a kabelt.
kicsit szikevel kikapirgaltam a muanyagot hogy legyen legalabb 2 mm forrasztasi feluletem.
sikerult is ,visszaforrasztottam a vezeteket es meleg forrasztos ragasztoval fixaltam a kabeleket.
vosszatettem,es SIKER :)
elorebb kerdeztem hogy kell akut programozni,mert a programozom hibara hivatkozva az aku menube nemlepett be. Eddig mostmar belep es lehet is akkut alogatni stb...
masik kerdesem az az hogy semmi hiba nemlehet a compiba hogy a regeneralas elkezdodjon?
Mentem egy kort kocsival,es elo adatokat lesve,lattam hogy a DPF regeneralas engedelyezve/ szukseges/ nem aktiv
4 dikbe mentem a kocsival 5 km tavolsagot 170-180km/ h sebesegel mire a DPF felmelegedett 450-480fokra.
itt mar egeti a kormot vagy nem?
a DPF regeneralas nem valtozott azt irta nem aktiv,de egyik pillanatrol a masikra a regeneralas atvaltott NEM SZUKSEGES valtozora.
hibauzenet a DPF re megszunt vagyis nincs DPF hibam most.
viszon meg fennel egy uzemanyag melegito hiba :( ami persze csak 2 napja van de fenn allo hiba.
szoval akkor regeneralodott vagy csak a jol kikormolas vegett erezte jonak most?:)
ha egy laptopba belenyulnak javitas celjabol,ott tutira tonkre tesznek tobb dolgot,mivel tobb millios berendezes kell a javitasahoz ami kb magyarorszagon csak nekunk van,illetve kissebb gepek amivel lehet valamit csinalni 5-10 embernek.
en amit csinalok a kocsin nem ganyolas tobb okbol sem.
igenyes ember vagyok,tehat olyannak kell lennie a kocsinak mint amilyennek lennie kell.
es hogy azert tisztabbal lassatok velem szembe,nekem van egy magyar nyelvu mesterszintu autodiagnosztikam,es melle egy full varialhato programozo is ami a kocsi araval vetekszik.
nem a hasamra utok par dolognal,es nem is vagyok egyszeru eset.
ha az egyszerubb megoldast valasztanam( kontarkodni akarnek) levennem DPF-et kivernem a belsejet,kiolvasnam compit ki irnam belole a DPF minden reszet gyokerestol,es veg a DPF es problemanak.
tehat abbol induljunk ki hogy minosegi ember vagyok :)
te mennyire örülsz, ha bevisznek hozzád javításra egy computert, vagy játékgépet, amin már egy laikus gyakorolta a forrasztást stb és nem nagyon van ép része?
Nem kell befosni,a többi márka ugyan olyan fos alkatrészekből építkezik(lehet az a karikás vagy a csillagos vagy a v betűs német márka,de mondhatnám bármelyik japánt is),hidd el hiszen javítottunk mindből eleget és nem kis bajok vannak ott sem!(és azt sem hiszem ,hogy az összes szar nálunk fordulna meg!)BMW-t pedig szerintem nem a cammogós öregek vesznek,ergo kapja mindegyik az ívet rendesen,akkor pedig időnként be is térdel!
Ne felejtsük el hogy ebbe a fórumba ( is mint más márkák fórumába ) csak azok az emberkék írnak akiknek éppen szar az autójuk.
Erre rátesz hogy van pár ember akinek mindig szar a kocsija. Ebből csak a fórum követésével annyit lehet levonni hogy az E60 a világ legrosszabb és legdrágább autója..
Akinek meg nemfutja / nincs BMW autója külön örömmel jár ilyen helyekre élvezkedni hogy mennyire jó is az Ő ford opel suzu stb stb elfogó vadásza pár forintért..
Hát srácok.... Eléggé elkeserítő ez a sok negatív megnyílvánulás az E60-okkal kapcsolatban. Én elég sokat agyaltam a Quattro es az xDrive között, de lehet ha előbb olvasom itt a forum hozzászólásokat másképpen döntök....
Na mindegy.... 3 hónapja letettem a voksom a BMW mellett, majd az idő eldönti jól tettem-e.
en 3éve ki szálltam a diesel bmw-ből mert szar úgy ahogy van.Többszörös multimilliomos lett egy kimondott bmw szerelő ismerősöm 2003 óta ezekből a szarokból.
a legnagyobb üzlet.
nem kell megsértődni de komoly szevizelés mellett ,hugyos 150e km-től már minden bajuk van!soha nem 100%-os.Ja,hogy cserélni kell mindent időben?!150ezertől milliokért?!van több más tipusú autóm, amikkel 2-3-400 ezernél sem kell reszketni,tökéletesek.
szeretek butykolni,ez bizonyitja az is ,hogy magyarorszagon eleg neves szamitastechnikai szerviz vagyok :)
amugy rajottem,hogy engem nemszeretnek az autok :)
volt egy mercim,mindig valami nyavajaja volt,utolso javitasom utan ugydontottem eladom elegem lett belole,akinek eladtam 3 eve csak tankolt bele es olajat cserelt benne :) vagyis utoljara megjavitottam az utolso bajat.
majd vettem egy titanium X et ugyan ez volt mindig valami kis bizba.. Elromlott utolso javitas utan eladtam egy eve azota csak tankoljak.
garantalom ha ezt eladnam. Valakinek akkora szerencseje lenne az illetonek hogy semmi baja nemlenne egy darabig :) de megtartom mert szeretem,en akarom leelni ezt a kocsit,es a leelest nem ugy ertem hogy szetganyolva szethajtani,hanem ugy hogy idejet multan eladni jo kocsikent :)
nos ma ismet boldog lehetek mert megint tokeletes az auto,,,kerdes meddig,es milesz a kovetkezo szivatasa :)
hatha erdekel valakit a problemam okozija/ okozoi?
reggel megneztem ujra hibakodokat,egy ligtomegmerovel tobb hibam volt a boldogsag kedveert :)
kiszedtem,mondom megnezem hatha csak koszos lett.
Szerencsem volt mert csak koszos lett,fektisztito sokmindenre jo,ahogy ide is jo lett.
ez a dolog megoldodott jelenleg,de majd kiderul hogy tenyleg csak kosz volt e vagy doglodik.
nos mivel ereztem a kocsin 1000-1500 kozott hogy huzna szerencsetlen de megsem engedi valami,csak azert is ujra levettem DPF -et.
latszatra semmit nemlattam,persze azert hamar levettem ujra kipucoltam ismet ezen mar nemuljon.
viszont beleneztem a DPF elotti csobe ami a katalizator fele ment es elegge kormos volt.
nemtudom miert,pedig a kocsi nem fustol akarhogy is taposom neki akar uresbe is.
gondoltam egyet,en elinditom szuro nelkul,mi is lehet a baj belole? Kb semmi.:)
elinditottam kocsit jo kis v10 motorhang elojott egybol :d duborgot mint atom gazpedalra raleptem es meglepodtem mert pillanatok alatt kiforgot tiltasig.:)
na mondom en megyek vele egy kort igy es megnezem van e ero Benne.
ahogy kigurultam utcara motor hibajelzes megszunt! A motorba akkora ero lett mint meg soha!
semmi mast namhallottam csak hogy sikitottak a gumik rajta es dobalta a farat meg harmadikba is :) rogton mentem is vele egy jo 30 Km tavot vartam mikor lesz hibauzenet a szurore.
aszem kimehettem volna a vilagbol mert a kocsi konyorgott hogy soha tobbet nemker belole :)
mire vissza ertem a katalizatorbol is kijohetett a 7 eves sz..r-is mert szepen kitisztult a cso is.
azert mivel kontar nemvagyok DPF-et visszatettem es a kocsi is megy szepen,bar DPF nelkul szerintem jo 10-15 loval tobb lehetett benne :)
kerdesem aki ert hozza...
nem kellett volna letiltani a kocsinak? Vagy hibauzenetet dobni?
mert ez nemhogy nem dobott de meg az is eltunt amit addig dobot :)
Önbizalomhiányban nem szenvedsz az biztos. :) Néha azt érzem, hogy Te Jocika535 vagy és csak a hangulatot akarod javítani. :)
Egyébként nekem 6,5 évig megvolt az E60 és a rendszeres szervizek mellett szinte csak a kopó és forgó alkatrészeket kellett cserélnem (ezeket leszámítva az önindító, a generátor, az akksi és a gyújtógyertya trafók adták meg magukat). Azt tehát cáfolom, hogy az E60 egy felgyújtani való autó, igaz az enyém benzines volt. Szerintem a diesel sem az, csak több szakértelmet és állandó odafigyelést igényel a rendszerének a bonyolultsága miatt, ez által fogyasztási előny ide vagy oda, drágább a fenntartása. Aki ezzel nincs tisztában, az qrva nagyot fog csalódni, ha diesel E60-at vesz (a DPF szűrő csak egy a sok csalódás közül, mert a tisztítással lehet ugyan xarakodni, de az egyetlen biztos és hosszútávú megoldás a csere), ha pedig az autó előélete sem ismert, még nagyobb cumira készülhet.
gyari ertekek vannak bealitva figyelmen kivul hagyva mas elemeket,ami csak jo a motornak .
egyepkent ez a kocsi egy jol csomagolt hulladek,en mar rajottem.
a baj az hogy az ember beleul es kepes megfeletkezni arrol hogy 2-3 napja leszopatta a gazdajat.:)
a latcat ellenere az hogy en magam csinalom meg,attol meg mindenbol a legjobbat kapja amit megerdemelhet.
ha szervizbe hordanam,2 hetente mehetnek vele 3 napot annyi nyavajaja van neki,pedig tuti Km van benne es minden amit cserelgetek benne gyari alkatresz.
Nekem inkabb egyre jobban az jon le hogy az autogyartas nem garmanba kezdodik.
amugy meg az hogy en javitom vagy szerviz kb semmit nemjelent.
max annyit hogy amit kicserelek benne tenyleg eredeti ( gyarinak mondott minoseg) es bele is van rakva. Nomeg nem kerul 100ezrekbe csak a keves szabadidombe.:)
ezt az autot szerviz sosem fogja javitani,max van a csomagtartoba 5 liter gazolaj,raontom es meg gyujtom. :)
már 1-2szer panaszkodtam, hogy néha limpbe vágja a kocsi magát de egy kicsit most már több infót is begyűjtöttem, hátha könnyebb "távgyógyítani"! (E61 30d 2004 dpf kipakolva és kiprogramozva)
- Fehler: Throttle actuator / A throttle valve actuator, control Code: 4677
- Fehler: Charge pressure control error / Air-filling control / Air charge control, anomaly / Air-filling control, deviation / Air-filled deviation / TCU neg Code: 4521
kb. heti 1-2x dobja be valamelyiket, az elsőnél 41AA, nyilvánvaló a kocsi elgyengülése a többinél csak olyan "mintha nem stimmelne valami" pl. 225-körül lesz a vége, pedig 240ig szépen döcög felfele egyébként ha minden ok...
nem tudom lehet-e köze ehhez a problémához de az izzítás vezérlőm is gatya: code: 4212,4222,4232,4242,4252,4262, mivel már nincs dpf így nagyon nem erőlködnék télig a cseréjén hacsak nincs másra is hatással?
Szóval megköszönném ha volna valami javaslat? Békéscsaba sajnos nincs túl közel hozzátok a fizikai jelenlét megvalósításához..
csak 1 venti van, de az jó, mert ha állóhelyzetben is bekapcsol a venti akkor annak nincs olyan hangja, illetve ha kinyomom a klímát azonnal megszünik a hang, gondolom a ventit meg nem rögtön kapcsolja ki.... de passz
Cseréltünk olajat + adaptáltuk az osztóművet de sajnos utána is ugyanúgy rázott.
Végülis kiderült, hogy teljesen rossz helyen kerestük a hibát mert a bal első/belső féltengely csukló volt kiszáradva + lóg is már sajnos. Kapott próbára friss zsírt és "jó" lett.
Nexus 5 telefonom van, 2004-es E60-as 530D-m, összepároztattam őket, és az iDrive-ban látom, hogy Nexus 5 a phone-ok között, de ha csöng a telefon, akkor nem tudom kihangosítva felvenni Sőt semmilyen telefonos contact nem jelent meg a communication-s részben.
Lehet ezeken a kis lcd kijelzősökön szoftvert frissíteni? Mondjuk, hogy bluetoothon menjen a zenelejátszás?
köszönöm Steeef! az x5 4x4 lámpa problémára esetleg nincs ötleted? e53 2004 3.0d? osztómű motort mondták nekem hogy abban a fogaskerék el van nyalva de ezt megnéztem leellenőriztem ott minden rendben! mondtak még abs jeladót is meg futómű állítást meg kormány dölésszög jeladót... ha nem lennénk egymástól ilyen messze el mennék hozzád de sajnos Pécsett vagyok! diagon a kormánydőlésszög jeladót hozta be..kalibrálás után kitörölhető a hiba de ahogy kitekerem jobbra aztán balra azonnal újra hibának dobja be.. (állóhelyzetben is) Pécsett a BMW szervízben már 3szor kalibrálták kitörölték minden alkalommal 10000 ft bánta! mos tmár a megoldást szeretném megtalálni! még annyit tudok ,hogy balra teljesen kitekerve a jeladó 612 fokot mér jobbra tekerve meg 619-620 fokot és akkor be is dobja a hibát.
nemrégiben vettem bele előre 2db féltengelyt utángyártottat a jobb oldali SKF a bal oldali valami no name.. ha bárki tudna segíteni azt szivesen fogadom mert már a hajam is kihullik! vagy ajánljatok valakit kihez fordulhatnék aki nem csak találgat! előre is köszönöm ( tudom nem ebbe a topikba való de a többi elég halott sajnos) üdv Jani
Szia! Ha kormányváltósat szeretnél azt kábelezni is kell,sima multi helyett M-es vagy sport multi cserélhető. Ha nem volt multikormányod akkor kell egy SZL modult is cserélni,ebben az esetben szükséges a programozás is.
de a négyhengeres dízelt még emésztem. Igaz, feleségem Passatjában is az van és nincs bajom vele
Van a családban olyan, a CR-es Passat 2.0 d csendesebb, mint egy E60 520d...
Egészen biztos vagyok benne, hogy a BMW direkt csinálja, hogy egy kicsit bántó legyen a 4 hengeres dízel hangja és járása, mert amúgy jól megy, keveset fogyaszt, ha még halk és selymes is lenne, ki venne nagyobb motorral...?
De pl. a Toyota Avensis 2.0d nem teheti meg ugyanezt, mert náluk nincs tele a padlás mindenféle sokturbós nagydízelekkel, ergo az olyan halk, hogy alapjáraton alig veszem észre, hogy dízel...
meg tudja mondani valaki, hogy e60-ban a sima kormány helyére M-es kormányt veszek az tökéletesen fog működni? mármint a gombok meg minden. Pécsen a BMW-nél azt mondták nekem ,hogy nem lehet felprogramozni a kormányt a másik helyére és nem fog működni! szerintetek?
e60-nál fordult elő valakinél,hogy a tűző napon hagyott autó indítás után légzsák hibát reklamál?Diag. vezető övfeszítőjét írja be múló hibaként.(övfeszítő kapufa?).Valaki inpa telepítésben tudna tanácsot adni?
Igen én is úgy gondolom egy porlasztó felújítás nem fog sok eredményt hozni de itt sajnos többről lesz szó ugyanis sz*ar az összes gyújtógyertya is. Amikor felujitáson lesznek a porlasztók akkor megy majd bele az új 6 db és majd vissza a már felùjított csúcsok és fel az új szívósor. Na és ezenfelül rossz a turbonyomásom is. Ott még nem nézték meg minlehet a gond a szerelőm nagyon profi amint raer megnezi és remélem sikerül helyre hozni a gyári értékeket. a hasznàltauto sajna ilyen :/ egr-t os tisztít majd. Most itt vagyunk Egerben hétvégére 10-es átlaggal jöttünk le 150km/h. Imádom az autót egyszerűen gyonyoru de ha nem változik meg akkor 35d és akkor az már adjon is cserébe!!
Ha jól tudom a korrekciós értékeknek -5.0 és +4.0 között kell lennie, az a 2.0 valóban rossz de a többi elmegy szvsz.....biztos hogy ez nem jelent litereket.
Köszönöm! LE még nem szedtük csak látni hogy folyik az olaj rendesen. Ha szét lesz szedve és esetleg a pillangó szelepek egyben vannak nem lehet megoldani egy tőmítéssel? 90.000 km nél volt már szívósorcsere most 160.000. van benne. Ha kell mindenképp megveszem az újat csak ha megoldható egy tömítéscserével is...nemtudom
Sziasztok! Ma sikeresen atvesézték az autóm, gépre is rákötötték. Hát van baj. Én írtam korábban hogy sok a fogyasztásom. Elsősorban szívo sor csere mert abbol folyik az olaj aztán rosszak a gyertyak az autoban és 1 db porlasztó nagyon rossz értéket mutat egy másik pedig rossz értéket. Sajnos az én szerelőm bennt van a wallisnál és ott nem tudnak a porlasztóval mit kezdeni vagyis kötve van a keze. Sürgősen szükségem lenne egy szakemberre aki rátudna nézni a porlasztókra és akkor már egyben a gyújtásra is vagyis a gyertyak cseréjére is. Szívosort esetleg tud valaki jó áron? Köszönöm segítségeiteket! Üdv.
Igen közben rá találtam én is erre az oldalra, és ez bizonyul a legolcsóbbnak és népszerűnek.
Jaja hallottam már én is hogy a "nem Német " emberkéktől ÓVAKODNI kell, de hirdetés alapján elég nehéz ezt ki szűrni, de biztos lehet rá találni meg oldást.
Most 1 kicsit meg égettem magam a diesel autóval, (előző sem folt felhőtlen) és gondolkodom 1 BENZINES behozatalán.
El kezdem nézelődni és majd látjuk lesz e belőle valami...
Mértünk kerék(gumi) kerületet első és hátsó tengelyen, a különbség 30mm volt. Tettem fel 4 új gumit, gondolván ez egy 4x4-es autó, biztosan ez lehet a probléma.
Nem ez volt...
Továbbra is rángat (OLDALIRÁNYBA) gyorsításkor ha fent van az első kardán.
Osztómű, váltó hibakódot nem ad. Gyorsításkor egyenletesen gyorsul, fordulatszám nem ingadozik.
Ezt én is felvetettem magamban. A szívem szintén a hat hengerhez húz, de az biztos, hogy már csak ritkán használnám ki. Elég nagy váltás lesz így is a szívó benzines V6 helyett a dízel, de mivel a BMW számomra ismeretlen terep, nem feltétlen mernék egy garantál 105e km-t futott gép helyett egy bizonytalanabb előéletű 200e+ km-t futott 30, vagy 35d-t választani.
Persze itt is kérdés, hogy mi a jobb. egy fullos, kevesett futott, leelenőrizhető, magyar 520d 4M-ért, vagy egy sokat látott 530d valamivel 3M felett és 1M-ért rendbe tenni.
A hirdetésben ez szerepel: "GYÁRI M-SPORTPACKET, M-KÜLSŐ-BELSŐ, M-ES MULTIKORMÁNY, M-SPORTFUTÓMŰ, M-AERODYNAMIC CSOMAG", de gondolom ettől nem leszünk beljebb. A felni az 18-as. Mondjuk a mostani Signumon is ez van. Nekem még pont határeset itt Budapesten. Emiatt tartok tőle, hogy egy keményebb futóművet már nem élveznék.
Megpróbálok kicsit közelebb jutni a célhoz és ahelyett hogy itt rontom a levegőt, holnap rájuk csörgök. :)
Hát nem tudom.....nekem a 35D-ben gyári m futómű van 19-es kerekekkel, de az elmúlt lassan hat év alatt semmi bajom nem volt sem a futóművel, sem a kerék mérettel pedig elég sokat megyek nem csak a fővárosban, hanem alsóbb rendű utakon is. Még görgőzni sem kellett, most ellenőriztettem tavasszal...... Pedig szoktam "haladósan" közlekedni.
Személy szerint én nem az m-es futómű miatt "aggódnék" , hanem a 20-as négyhengeres motor miatt, mivel nálam a BMW 6 hengertől kezdődik. De kinek a pap, kinek a ......
Szerintem csak a próba után dönts, asszem olyan hogy "M-es sport futómű" opció nem nagyon van, az a kocsi ami alatt az a futómű van, az egy valódi M-es BMW, de abba nem a 20D-motor dohog....
Szóval a menetkomfort mindenkinek mást jelent, nekem a 30D e61-ben egy "S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG" nevű opció van, szerintem a kiszemelt is ez lehet. 18"-as kerékkel valóban kerülgetősebb vele a pesti sztráda, de a gyári 16" már kezelhető. Az aszony 2008-as 120D-je, P337A M SPORTPAKET, S704A M SPORTFAHRWERK, S715A M AERODYNAMIKPAKET, S710A M LEDERLENKRAD, S2MHA M LM RAEDER DOPPELSP. 208 M MISCHB már eléggé "M"-esre sikerült. Az utolsó opció a 18-as M-es kerék hátul 245/35r18 elöl 215/45r18....na ez már szinte vállalhatatlan a nem kifogástalan aszfalton...
Viszont egész jó ez a177 lovas 20d. Múltkor vizes aszfalton, teljesen üres 4 sávos kereszteződés ben teljesen kinyomott DTC-vel 270fok fordulat után tudtam csak megfogni...:)
Ettől tartottam én is. Sajnálom, mert minden másban nagyon ígéretes lenne az autó, de a menetkomfort nekem Budapesten belül legalább annyira fontos, mint autópályán. Ha hétvégén még meglesz, talán elmegyek kipróbálni. Ritka a leinformálható, ennyi évesen csak 105e km-t futott autó.
en szinten 2007 vegi E61 et vettem, "sportos futomu hangolas "al, ami tudtommal valahol a normal es az M futomu kozott van. En azt tapasztaltam, hogy jo utakon kellemes es stabil ez a fajta futomu, de rosszabb uton mar ez a hangolas is tul razos/kemeny, gondolom az M-nel meg rosszabb- mar annak, aki kenyelemre vagyik.
Az atvizsgalas feltetlen ajanlott, ott (ha valoban szakertok) fogjak tudni, mit nezzenek. Ettol fuggetlenul nezesd meg a termosztatokat (2 db) a kornyezetemben levo 5 autobol 4 -nek hibas volt...
De a vizhomerseklet ellenorzeset Te is el tudod vegezni, ehhez tenyleg vissza tudsz olvasni, itt el is magyarazzak, hogyan kell:
Tudom, hogy rengeteg hasznos infó van a topikban, és igyekeztem is előzetesen kulcsszavakra keresni. Sajnálom ha zavaróak már az ehhez hasonló hozzászólások, de építkezés közben vagyok, kevés emiatt az idő, ráadásul a kinézett BMW is most eladó, így nem volt egy hetem a 30.000 hozzászólás végigolvasására.
Minden autómnál hasonlóképpen jártam el. Készülök az elején a költségekre. Eddig is nagyobb autóim voltak, de ez lesz az első dízel. Korábban Volvo S60 2.4T, most meg egy Opel Signum 3.2 V6 van.
Ez a kocsi nagyon tetszene, minden benne van amire vágyom, de a négyhengeres dízelt még emésztem. Igaz, feleségem Passatjában is az van és nincs bajom vele, de akkor is... :)
A "bömi vásárlás előtt állok, mire számítsak?" kérdéskör állandóan felmerül, elég visszaolvasni és bőven van válasz, de igazából azt kéred tőlünk, hogy az egész topikot soroljuk fel...hiszen ezekről a problémákról szól /némi reklámmal vegyítve :) / az egész.
De, hogy építő hozzászólás legyen: nekem is ilyen futómű van a kocsim alatt és 300e km-nél még semmi komoly gondot nem okozott. Néhányan a kompresszorral bajlódtak de nem jellemző hiba. Az elektronika, dpf, autováltó és a motor lesz a hunyó.
Összefoglalva: nézesd meg, és tegyél félre minimum fél millát a kb. 1 év alatt megjelenő hibákra.
volna egy nem ebbe a topicba való kérdésem hozzád! mivel más helyet nem találtam ahol írhatnék neked! van egy x5-ösöm e53 2004 3.0d ami olyan hibát produkál hogy folyamatosan írja a 4x4 hibát. diagra tettük ott a kormánydölésszög szenzort írja. okozhatja-e rossz futóműbeállítás? mert nekem azt mondták hogy igen csak hozzáértő véleménye érdkelne miket érdemes megnézni mielőtt vennék új jeladót. hátha nem az a rossz! előre is köszönöm
520i-m olajcsere előtt néha-néha bejelezett alacsony olajnyomást. Megtörtént az olajcsere, még pluszba olajnyomás érzékelőt is cseréltettem, viszont az alacsony olajnyomás bejelzése azóta sűrűsödött, konkrétan a motor ha eléri a üzemi hőmérsékletet, szinte minden erőteljesebb fékezésnél bejelez. Egy cseppet már idegesít. Valaki tapasztalt már hasonlót?
Srácok az mitől lehet ,hogy a navi allig akarja felismerni a dvd-t és sokszor kiírja hogy olvasó hiba. sokszor 10x bekel raknom mire jó lesz mit lehetne vele csinálni több dvd-vel is próbáltam nagyon idegesítő .
Nekem nem ráz hanem koppan egyet olyan, mint amikor gumikalapáccsal alulról ütnék. Ez jelen van hirtelen gázadásnál illetve amikor elveszem a lábamat a pedálról.
Hardy OK
Difi szilent cserélve lett (amúgy ketté volt szakadva több helyen is)
Osztomuvet huzzatok le es nezzetek meg, hogy utana is fennáll-e a hiba? Ha lehuzzatok akkor 4x4 hibát fog dobni de ugyanugy tudsz vele menni hatsokerékkel. Hasonlo cipoben jarok..
Ha kell valakinek LCI előtti (2003-2007-ig gyártott E60-ba) I-Drive (gomb és teljes szerkezet) és/vagy business navihoz board (kis kijelző), az dobjon rám egy e-mailt. Anno profra cseréltem a business navimat és megmaradt. Jelképes összegért odaadom. Most találtam meg a garázsban. :)
Titkos menű előhívása egy kódsor alkalmazása, ha rákeresel itt a fórumban már többször többen leírtuk, de röviden a lényeg:
Folyamatosan nyomva tartod a műszerfalon a kilométer nullázó bal oldali gombot amig olyat nem látsz, hogy 01-es menü. Ha ez megvan elnyomkodod egyesével a 19-es menü pontig ( legalábbis azt hiszem, ha nem majd mások javítanak) amikor ideérsz az alvázszámod utolsó öt számjegyének összegét bepötyögöd (pld 29.) ha ez megvan elnyomod a 7-es menü pontig indítás és írja a víz hőfokot a következő leállításig. Ha így nem volt érhető youtube/kereső csomó feltöltést találsz róla.
A víz hőfokot nem nagyon érzed, inkább ha a befecskendező rendetlenkedik, ennek egyik hibája lehet az adott fordulaton (pld. tempomatnál) pici ingázás, rángatás majd ismét egyenletes járás, de a szakik majd ebben is ponosítanak.
Steef-et megtalálod itt a fórumon, egyébként BMW márkaszervízben dolgozik Budán, de otthon is javít a faterjával, igazi patika műhely, dízel diagnosztikára és javításra specializálódva.
Nagyon szépen köszönöm. Ezek olyan jelenségek amit üzem közben nem észlelek? Ezt a titkos menüt hogyan tudom előhívni a hőfokkal kapcsolatban? Köszönöm még egyszer, holnap délután kötik fel gépre meg átnéznek mindent remélem ezeket ott is kijelzik. Ha nem akkor az általad ajánlott Úriember.
Nem tűnik ez olyan vészes fogyasztàsnak szerintem.....
Viszont a gyári méret az 225/50 R17 nem pedig 225/55...... De gondolom nem dől össze a vilag ha ballonosabb gumit teszel fel, max. kevesebbet mutat a km-óra.
A blokkoló pontosan úgy működik ahogy szlaca9 írja! Nekem is egy 5 fejes blokkolóm van elől hátul és úgy működik hogyha jelez akkor kemény 7mp em van lassítani és egyben ki is kapcsolni mert utána blokkol és akkor szívás ha kiszúrják. Persze én nem igazán használom mert inkább betartom a sebességhatárt na meg a biztonság elsősorban. Autó pályán is majd ha nagyon sietős csak akkor. Ha csakúgy az utcán betalálna a rendőr vannak hozzá hivatalos papírok hogy tolató radar van felszerelve, mikor és hol szerelték. Nekem egy kérdésem van ezzel kapcsolatban. Hogy áll a rendszer a fix traffipaxokkal??
F27szerviz köszi az ajánlatot én 17-es re gondoltam nyáriban, télire esetleg 16 mert áll itt a garázsban egy M es azon 16-os nyári van azzal mászkál és hát.....na mind1:) Szóval nekem 17 es lenne jó igazán és 225/55. Na és tegnap bróbáltuk Budapest-Vác-Budapest ebben néha haladósan többnyire normál tempóban és ez lett az eredmény.
Erre nem tudok pontosan válaszolni, mivel több napra otthagytam az autóm Steefnél injektor felujításon. Ha már ott volt megkértem, hogy a DPF tisztítást is csinálja meg, bár nem indokolta semmi azon kívül, hogy 180E km volt akkor benne. Nem jelzett hibát, nem volt eltömődve Steef szerint még bőven határértéken belül üzemelt, de ha már ott volt megkértem, hogy oldja meg ezt is.
Nem hiszem, hogy nagy "művelet" lenne, mivel Steef nem tiltakozott, simán megoldotta. Az ára sem volt vészes talán 15 ezer, ha jól emlékszem.
István teljesen jót mond, nekem (is) az EGR vezérlő mágnesszelep döglött be, ez okozta az eltömődést, Steef intézte a cserét és a DPF tisztítást. Azóta minden rendben.
Nekem magas emissziós érték hibát akkor írt, amikor a szívósor alól szivárgó olaj tönkre vágott egy mágnes szelepet, ami az EGR-el van összefüggésben.
Márkszervíz alőször DPF szűrő cserét javasolt, de én szerencsére elvittem Steef-hez ő jött erre a mágnesszelep hibára rá, azt kicserélte (kb 40E Ft volt) azóta is hibátlan. Még eredeti a DPF 230E kilométer van az autómban (200E km-nél ultrahangos tisztítás, az is Steef-nél) szerencsére nincs bajom vele. Szerintem mindenképp beszélj vele, fog segíteni.
A hibaüzenetek szerintem is akksi hibák, én azzal kezdenék.
Nekem van gyari 16" felnim gumistol jo allapotban,ha le akarod cserelni keress meg mailba cserelhetunk is es ha tetszik a tied akar ra is fizetek valamenyit :)
Úgy működik ha bevan kapcsolva,hogy bemondja magyar nyelven h milyen lézerrel mérnek rád,amikor te még nem is látod,fékezel, kikapcs,aztán visszakapcs. és mehetsz tovább,blokkol folyamatosan amíg te nem kapcsolod ki.Meglehet úgy is csinálni,hogy némítja a rádiót is bármekkora hangerőn is szól,+az A oszlop tövében van egy állapotjelző kis led,ami más színnel villog ha bemértek.
Egyébként meg tolató radarként funkcionál az első 30 másodpercben csak aztán élesedik a védelem.
Ja és a DPF: hogy állsz kilométerrel? A tudósok szerint a kiírt maradék érték nem sokat számít, meg kéne nézni diaggal, és ha kell, ki kéne tisztítani. Az ügyben keresheted Steef kollégát, csak ajánlani tudom.
E 61 530xd Touring a következő jeleket produkálja:
Többször írja ki, hogy "Erhöhte Emissionen". Mi lehet az ok? A computer szerint a DPF-nek hatezer kiklométere van még vissza.
Aztán (2 éves akkumulátor mellett) többször elfelejti az órát, nullázódik.
Néha menet közben mindenféle hibaüzeneteket ír ki a központi kijelzőre, pl.:
-nem működik a menetstabilizátor
-nem működik az adaptív tempomat
-nem működik a guminyomásellenőrző rendszer
-nem működik a 4x4 hajtáslánc
lyenkor a hibaüzenet úgy jelenik meg, hogy a sebességmérő műszer kileng maximumig, rádió elnémul, központi kijelző elsötétül, ezt követően jelennek meg a hangjelzés kíséretében a fenti hibaüzenetek tetszőleges sorrendben.
Teljesen mindegy mit kapcsolgatsz, mikor meglátja rajta a blokkoló fejeket magyarázhatsz amit akarsz. Lényegtelen működik-e vagy nem. Maga az eszköz birtoklása is bűncselekmény. Ezt kell felfogni. Eljárást indítanak ellened, járhatsz a Bíróságra, és biztos lehetsz benne, hogy el is ítélnek. Döntse mindenki el, megéri-e ezt bevállalni.
Hivatalosan nem de még mindig rengetegen használják,nincs elég embere a rendőrségnek h ezzel foglalkozni tudjanak.Van egy elég magas beosztású rendőr ismerősöm,vele beszélgettem ez ügyben,és ő is elmondta h nincs erre keretük h ezzel foglalkozzanak.Mostmár ezeket az eszközök két kapcsolóval kötik be,egyik a ki-bekapcs gomb,a másik meg úgy van megoldva ha azt megnyomod akkor véglegesen kikapcsolódik és csak a beszerelő műhelyben tudják visszállítani.Ez akkor jöhet jól ha véletlenül mégis rajtakapnak és elkapnának vele.
Nem tudtam dönteni, hogy 20d, 25d vagy 30d. Így a köztes maradt. :) Amint hétfőn megkapom az idő pontot megy diagnosztikára hogy mi lehet a bibi és egyben összes olaj és szűrő csere, a szívó sort is cserélem és ha kell a porlasztókat is. A dpf et is kitisztíttatom és ha valami szükséges cserélem azonnal amúgy is ez volt a terv ez bele kellett kalkuláljam vásárláskor, tudtam mibe fogok. Ha így marad a fogyasztás akkor tovább fogom adni, mert akkor nem erre számítottam. Még 30d nél simán elfogadnám mert akkor van egy sokkal erősebb autóm, de így nem. Nem is ez a lényeg a fogyasztás hanem az elvek, mert amúgy egy 5-ös golf volt sokáig ami 1.6 benzines volt és városban 10 liter, pályán 12 liter. Ekkor 140 km/h 5-ösben 4000 es fordulat. Na az kicsinált, cserébe nulla komfort. Majd ezt követte a 118d ami a páromé és az városban haladva is 6-6,2 liter és nálam is. De maradtunk a márkánál, a 3 as kb ugyanakkora belül mint az 1-es így kizárt. Hát így lett az 5. Amiket megnéztünk ez volt a legszebb/jobb állapotban a futóműve is teljesen rendben van a gumiharangok még csak most kezdenek kopni,amúgy még kb 30.000 km van a lengőkarokban azt mondta a szerelő aki alánézett. Nálunk az még egy év kb. A motor költségekkel számoltam, bele kalkuláltam hát megadok neki mindent és meglátjuk, mert szeretnénk megtartani, ez a nekünk való 2 gyerekkel. Köszönök minden hozzászólást és segítséget, sokkal okosabb lettem, hogy segítettetek! Ha bármi van még írok ide. Baleset mentes közlekedést mindenkinek és minden jót!
Ez az előző tulaj adatai én csak kb100 km et mentem eddig vele főként város és úgy hogy a "tojás ott van a pedál alatt" :) így 12-14 l között. Ma kimegyek országútra szerintem nullázok egyet és meglátjuk. De hát 5000Ft 110 km,hiába. Gyári M- es kerekek 245/40 r18. Mindenképp kisebbre akarom majd cserélni nekem ez felesleges.
18" papucsokkal 255gumival vegyes fogyasztasom jelenleg 6,1l de ennek kb 70% varosi.
nemkimelem a kocsit kihuzatom minden sebessegbe ameg elnem erem a kivant sebesseget.
szerintem azsem mindegy mekkora felni van a kocsin es mekkora gumik,ugyanis 16" felnivel 225 gumikkal a vegyes fogyasztasom ugyan ilyen korulmenyek kozott csak 5,1l volt
Ezeket a km-eket már te tetted bele, vagy nem nulláztad mióta megvetted?Amennyiben nem nulláztál úgy én a szervíz előtt megnézném, hogy alattam mennyit fogyaszt.
Nekem e61 30d-m van, azt vettem észre rajta, hogy ha hamar fölugrom a kívánt városi sebességre, tehát nem tojásokkal a lábam alatt gyorsítok és utána csak épp annyira nyomom a gázpedált, hogy tartsa a sebességet, akkor még jobban fogyaszt.A városi fogyasztásom 8,5-9 körül alakul.Nektek mennyit fogyaszt?
automata és ez még nem a facelift, 177 Le 400nm. Ránézek erre az átlagsebességre pontosan mert elfelejtettem de 30 valamennyi. Annyi a változás ha manuális módot használok én már 1500 nál elváltom a sebességet így 11,5. Az ablak alatt 2 oldalon találtam szűrőt amit kitisztítottam de az pollen szűrő. Vagy az egyik a levegő a másik pollen?
Mivel a tied autómata, a finom gázpedál kezelés miatt lassan kapcsol fel, és lehet hogy már 1600/fordulatnál elvált, tehát a haladás közbeni fordulatod többet van az 1000-1100-sa tartományban.Mindenképp gépre kell tenni mert ez tényleg sok, pláne a "90km/ó-nál.
Autómata vagy kéziváltós? Ha autómata LCI, akkor egyenes úton 50-60km/ó-nál a fogyasztásmérő mutatójának 5l-en a normál. 140km/ó-nál egyenes sík úton 2000fordulat kb. 7l-en.Tapasztalataim szerint az autómata 1.2.fokozatba Kb.20L-es túlfogyasztást produkál, ezért városba törekedj a minnél elöbbi felkapcsolásra.
Kicsit nagy az autó tömege, ezért a magasabb fokozatba, a nagy nyomaték miatt tud csökkenni a fogyasztás.Városi "haladásnál" törekedj a 1200-1300fordulat tartományra(légszűrő állapotvizsgálata).Nézd a menüben az átlagsebességet 35-39km/ó már jó fogyasztást kell hogy produkáljon.Tiszta városi fogyasztás 9-10l között, vegyes kb.8l, hosszú tempomatnál mértem már 6,9l fogyasztást is(3.0Dmotor).Sok sikert.
Igen sajnos az én mérésem is megegyezik a rendszerével. Hát igen inkább a bicikli igazad van. Ezért is pihen inkább addig a garázsban így nem akarom használni majd ha rendben lesz jövő héten. Köszönöm a válaszokat. ÉS azért majd megírom mi volt hátha valaki más is volt hasonló fogyasztással indokolatlanul. Szép hétvégét!
ez biztos, hogy sok... még nekem a kopott befecskendezők cseréje előtt sem evett ennyit.
most az átlagom 7,8l ír, ami tényleg vegyes de nem nagyon finomkodok vele.
városban mivel automata kicsit többet, de pl pályán 140 tempomat 6,5-7 között mutat a pillanatnyi. (ezt konkrétan tudom, hogy a régi befecskendezőkkel inkább 9 körül állt a mutató ilyenkor)
Sziasztok Kedves márkatársak. Új vagyok az oldalon elnézést ha rossz helyre írtam. A napokban váltottam E60 525D-re (2007). Jövőhéten viszem az autót diagnosztikára de nem hagy addig is nyugodni a dolog hogy reális a 12-14 liter városban? Minden táblát betartok és már annyira érek a pedálhoz hogy éppen csak menjen az autó (automata). M0 ás 90/km/h 10,5-11 liter. 2x annyit eszik mint a párom 1-es e pedig a különbség teljesítményre nem sok.Egyébként nincs rendellenesség az autóval a motor kopása meg jövőhéten kiderül, de biztosan páran eltudtok látni amúgy is jó tanácsokkal. Köszönöm és szép hétvégét nektek!
főként a fejsdzelep állapotára vagy az eltömődöttségét lehet ezzel mérni, de csak egymáshoz tudod őket viszonyítani... ami 10%-nál jobban eltér plusz vagy minuszba az biztos nem jó... én a télen az enyémet kimértem...
1 nagyon eltért a többi 5-től, azt kicserélve döbbentem rá, hogy az újhoz képest mennyire eltér a többi 5... hiába nem jelent gondot van egy természetes kopása... kicseréltem a maradék 5-öt is újra és jelentősenn szebb lett a hangja és a fogyasztásom is sokat csökkent...
viszon meg mindig remegteti a szijat,csak a lanccsorges tunt el.
valamitol beremeg a motor szerintem,mert van mikor percekig szepen jar a motor,aztan olyan erdekes karrogos hangot ad feszito nekial ugralni,es remeg a szij a generator es a fotengelytarcsa kozott.
kezdek kifogyni az otletekbol miert is csinalja,mar minden uj azon a kornyeken.
fotengejt korbeforgatva nem akad el.egyes dugatyu fentvan akkor a szelepek zarnak ha megy lefele nyitnak.
nagyabol ossze is jeloltem,kb 3-4mm pontosan emlexem a fotengej hol alt stb most kb pontosan ott al de joblenne tutira menni hatha tevedek es itt nemkene tevednem :)
Azért azt megnézhetted volna mekkor a láncnyúlás mielőtt bontassz mindent. Vannak olyan BMW diesel motorok amik 600 ezer km t elmennek egy gyári egysoros lánccal. Nem mindegyjik szabja nyújtja a láncot.
Nekem 2012-es eredeti dvd-im vannak 3 darabból áll európa mindegyik darabnál szórakozik lejátszó + letöltöttem s kiírtam a 2014 es verziót ott is szórakozik néha de nem mindig attol függ milyen kedve van :) mi lehet a baja?
Tehát a videóban látottak szerint egy 3.5 Jack aljzatot kötöttek be és ennyi az AUX funkciót azt meg ha nincs akkor bele kell programoztatni, azt mennyiért csinálnák meg kb ?
Köszönöm a segítséget épp most olvastam egy német fórumon tehát ha usb t akarnék akkor a MULF modult MULF2 high modulra kéne cserélni plusz kéne egy usb slot meg a kék csatlakozóház illetve át kéne programozni. A telefon adapter se játszik mert az egy szimpla töltő meg egy antenna csatlakozás minden más bloututhon keresztül történik. tehát maradt az aux ami nincs bekábelezve jól sejtem hogy pár hozzászólással lentebb valaki egy videóban mutatja be annak beépítését ?
Mint már írtam korábban is párszor, ezt a MULF modult kell kicserélni egy MULF2 High modulra és az fog csinálni Bluetooth csatlakozást, meg USB/Pendrive lejátszást, meg AUX bemenetet. Nem a telefon csatlakozón, hanem külön kábel és aljzat kell neki.
AUX bemenetet a CCC is tud, de sok esetben ez nincs bekábelezve.
Sziasztok a tegnapi témához kapcsolódóan készítettem pár képet nekem is van mulf modulom az első képen de a kérdésem továbbra is az hogy a telefon adapteren keresztül nem lehet valahogy jelbemenetet csinálni RCA vagy Jack aljzat vagy valamit ? Csak azért mert a telefonadapteren van egy mikro USB csatlakozó ami a motorola w3 ba csatlakozna
Megfogadtam a tanácsot visszaolvastam ez a MULF2 High modul érdekesen hangzik már csak azért is mert az én kocsimban is van telefon akkor elvileg nekem is van ilyesmim bocs ha hülyeségeket írok :D de valaki írta hogy hátul bal oldalt van valami doboz a kárpit alatt antenna csatival meg valami érdekes csatlakozóval amire valahogy rálehet henkülni egy usb kábelt
ha van AUX bemeneted akkor azt is rakotheted egybol es szepen is szol.
ez az olcso,a dragabbik meg bealittatod hogy olvassa lemezrol az mp3 makat,illetve beszelgettek itt egy kutyurol,olvass vissza kicsit,par napja beszelgetuk epp.
Olyan kérdésem lenne hogy milyen alternatívák vannak arra hogy egy mp3 lejátszót valahogy rákössek a kocsimra ? BMW 530D touring 2005 ös évjáratú cd - s rádió van benne meg dvd olvasó is plussz 6 cd-s cdtár a kesztyű tartóban illetve egy motorola w3 mobiltelefon adapter a könyöklőben. Köszi a tippeket megoldásokat előre is :)
a Navigációm sokszor nem ismeri fel a gyári navigációs dvd-t csak sokadik probálkozásra és néha menet közben kiírja hogy ellenőrizzem a dvd-t ezt több lemezzel is megcsinálta mi lehet a probléma a dvd biztos jó.
A láncnyúlást lehet ellenőrizni. Csak a szelepfedelet kell hozzá levenni. De hiába nincs nyúlása ha elszakad. Nem tudom hogy nyúlás után szakad vagy simán is szakad. Ha lehet kapni hozzá préselős láncpatentszemet akkor ki lehet cserélni kb 150 ezrenként.
a szíj baromi erős morgó hangot tud adni,ha rázkódik.különben egy rossz szabadonfutó hazaküldi a főtengely szíjtárcsát is!(más típusnál ilyen problémára jött ki olyan megoldás,hogy az eredetileg fix gen.szíjtárcsa helyett szabadonfutóst kellett feltenni,és az is kb. 7-8 éves korukban jelentkezett!Mérnökurak a gen.töltésgörbéjének torzulásával magyarázták a dolgot!
Sziasztok, most vettünk egy E61- est, nagyon jó a gép, nem teljesen ismeretlen, de a szeretnék kérni egy kis segítséget a menühöz.Felteszem sorban a kérdéseim, ha bármelyikre kapok érdemi választ, azért hálás lennék.:)
-Az egész IDrive magyar, ami jó, de nincs problémám a némettel.A kérdésem, hogy be lehet-e állítani úgy a navigációt, hogy magyar maradjon, de a néni, aki mondja, hogy mit kell csinálni németül irányítson, ne angolul?Én németül szeretem és ahogy észrevettem, úgy jóval cizelláltabb is, mint angolul.
-A telefon csengőhangja rendkívül idegesítő, lehet ezt állítani valahogy?Az általam ismert más BMW-kben kellemes a csengőhang, ebben úgy csörög, mintha Angliát hívnám, remélem értitek, hogy mire gondolok.:)
-Van rá mód, hogy valahogy elérjem azt, hogy nyitáskor és záráskor felkapcsolja a világítást, amolyan "follow me home" funkcióként?
olyan problémám lenne, hogy mikor megvettem az e60asom a kürt nem szólt. néztem, hogy a kürtnél le van húzva a vezeték. Visszatettem, de akkor már folyamatosan szólt. A szerelők itthon azt mondták, hogy a kormányban a légzsák átvezetőbe szokott valami szétégni. most kicseréltem, de a helyzet nem változott.
hol keressem a probléma megoldását?
Előre is köszönöm a segítséget!
(valószínűleg valahol a kormányba lehet valami beragadva, mert mikor megvettem az autót a légzsákban az embléma szét volt verve, szóval az előző "gondos" gazdi keményen ideges lehetett, mikor beragadt a kürt:)
(sajnos őt nem tudom meginformálni, mert lefoglalt autó volt)
mikor razza a szijat eleg eros hangot hallok a motorbol,csak nemtodom eldonteni hogy a motorbol jon vagy a szij rangasra hallom ugy mintha abbol jonne.
Eladó sorba kerül az E60-am... 525D, 2005.04 havi gyártás.
Sokminden van benne... de akit érdekel az érdeklődik.
- Bőr, elektromos, memóriás belső, fűthető ülések, hátsó róló
- PDC
- kanyarkövetős dynamic xenon
- servotronic
- elektromos napfénytető
- nagy navi, cd-tár, TV
- gyárilag sport futőműves
- 6-os automata
- gyári riasztó
- hátsó ülések háttámlája dönthető
- sízsákos hátsó könyöklő
Az elmúlt 4 évben én használtam és 100e-t raktam bele, folyamatosan karbantartva, olajcsere 15e-ként.
- 5e km ezelőtt raktam bele 6 új csúcsot, még garanciálisak! (1 ment tönkre vagy eldugult, a többi még jó volt csak kopottas) azóta sokkal jobb a fogyasztás és halkabb lett
- első lengőkarok, kormányösszekőtők, szilentek cserélve nemrég
- első gátlók cserélve nemrég Sachs super sport
- fékek elől hátul cserélve kb 5 hónapja
- váltóban olaj+szűrő lecserélve 8e km ezelőtt
- hardy lecserélve 30e ezelőtt
- motortartók is cserélve
- hátsó G szemek is komplett cserélve
- stabilizátorok cserélve
- termosztátok, vízpumpa szintén rendben
- szívósor az le van dugózva kb 80e ezelőttől, semmi negatívat nem tapasztaltam
- leömlő az öntvény szintén 80e ezelőttről, szintén nincs negatív tapasztalat
- intercooler tömítések cserélve
- DPF benne van és hibátlan!
Nyári gyári alufelnik 18" BBS RD192 (frissen szinterezett felnik) elől 8 hátul 9", nyomtávszélesítőkkel, 245/40 és 275/35 gumikkal amik jók! Téli szett gyári 7-es BMW-é 17" 225/50 jó gumikkal.
Nem azért cseréltem benne a dolgokat, mert ennyire szar, hanem mert ami elkezdett kopni azt nem vártam meg amig széthullik és szeretem ha rendben van az autó!
Napi használatban van az autó, olcsójánosok, tesztpilóták kíméljenek, akit komolyabban érdekel egy karbantartott, "költségmentes" autó az érdeklődjön: 30/6703219
És régi prof navihoz vajon lehet új i-D-t passzítani?
Ha gyárilag olyat akarok, akkor 2008/09 után autó kell. Akkor viszont belefutok a közvetlen befecskendezés minden szépségébe, ami legendás sor6 megbízhatóságát is jelentősen rontotta. (Noch dazu azokból az évekből még kevesebb van, és azok is méregdrágák)
De az egyébként nagyon jó MMI után nem akarok gombtalan i-D-vel vesződni.
Kell egy korai autó a 218 - 258 LE közti tartományból (csak manuál, mert én speciel nem bírom az automatát...), és fel kell építgetni a megfelelő extrákkal (ami amúgy rohadt drága játék lesz, de nincs más.)
Tkp leginkább az új iDrive-ra fájna a fogam, de a fejegység sok gombja is kéne.
Lehet, hogy OFF autómtól meg fogok válni, így egyszerűen nem marad más, mint BMW-t venni :-), de ha megint előveszem a nagy benzin motor + manuál váltó kombinációt, akkor sikerül a kínálat 99%-át kilőni..., tehát muszáj lesz "építgetni".
Gond nélkül nem tehető be. Én úgy tudom, hogyha a beviszed szakszervizbe, hibaként fogja feldobni az eszközt és nem lehet kiolvasni belőle semmit. Ez eladásnál főleg gáz. Miért nem jó Neked a régi prof navi? A business és prof között is ég és föld a különbség.
Ez igy van, csak nalam forditott a szitu. Azonos szelesseg mellett ET43 helyett ET30 menne fel, ezert irtam hogy kifele mozdulnak 13mm-t. (osszkerekes, azert ilyen nagy az ET szam gyarilag)
Mire számíthatok akkor, ha gyári 8x18 et43 helyett 8x18 et30at teszek fel (GT gyári 18as felnije)? Azt tudom, hogy 13mm-el kifelé mozdulnak a kerekek. Jobban terpeszt és ennyi, vagy megváltozik a futómű geometriája és pl össze-vissza kopnak majd a gumik?
Valaki inpa telepítésben tud segíteni?Már küzdök vele egy ideje,de e60 dde6 befecskendezéshez nem csatlakozik,légzsák DTC,STB.-hez igen.Örülnék,ha valaki tudna seíteni!
A MULF2 High is egy fajta telefon modul. Ha jól tudom, akkor a "High" típusú tudja az USB lejátszását. Gondolom, a neten valahol fellelhető, milyen modulok vannak.
AUX csatlakozást a CCC is tud, így ez nem utal a Mulf2 High meglétére. Annyi van, ha van modul, akkor az AUX szerepét az átveszi a CCC-től így azon nem működik tovább. Legalábbis nálam így volt. A telefon modul a csomagtartóban van a bal oldalsó kárpit alatt, a doblemez felső részére csavarozva. Ott megy bele az optikai kábel, meg a telefon antenna csatlakozás.
Ha MULF2 High van benne, akkor erre lehet rádugni spec csatlakozású kábellel USB aljzatot és az AUX aljzatot is.
A spec csatlakozó kis kiálló műanyag pöckökkel van "kódolva", hogy mibe lehessen bedugni, de a lábak elhelyezkedése és bekötése jellemzően azonos a kábel mindkét végén. Amit vettem kábelt, nekem sem passzolt ezért levágtuk a lábakat és már passzolt is mindkét vége. :-)
Nekem van bluetooth , kihangosítás is, és rendesen működik a telefonnal. Van AUX is. A könyöklőben volt telefon tartó is, de azt ki szereltettem a hely miatt, de a kábelek csak oda be vannak gyűrve a burkolat mögé!
Ezek szerint lehet van nekem a kocsiban MULF2 High modul, csak az USB csatlakozás nincs kiépítve?
Lehet csak 1 aljzatot kellene vennem meg esetleg kábelt, és már jó is lenne?
Ez már több éves történet - nem emlékszem rá. Bontott volt és 30eFt körüli áron kaptam meg. Szintén 30eFt körül volt a teljes szoftverfrissítés és a programozgatás. Ezen kívül egy USB aljzatot. meg egy 2m hosszú kábelt kellett vennem. Más költség nagyon nem volt, mert az autóban gyárilag is volt telefon, így a MULF2 modult annak a helyére dugták rá, az USB aljzatot meg nem kábeleztem előre, csak a csomagtartóból át van dugva a hátsó ülés alá és onnan elő tudom szedni, ha pár havonta frissíteni szeretném a pendrive tartalmát.
Azt még tudni kell, hogy a MULF2 High modul nem csak USB csatlakoztatási lehetőséget ad, hanem AUX benenetet is és ami még fontosabb, a Bluetooth kihangosító csatlakozást a mobiltelefonhoz, a telefonkönyv átvételével és teljes CCC kezelhetőséggel.
Azt elhiszem, csak a kettő összege nem hansonlítható össze gondolom... Egy ilyen szoftveres megoldás kb. 10.000,- Ft lehet, egy olyan MULF meg használtan is vagy 60-80.000,- Ft +szerelés, programozás, csatlakozó vagy ami még kell hozzá, nem?!
A leírás: Felhívtam Maszit, adott időpontot, odaautóztam, rádugta a laptopot, programozgatott ezt-azt, mindenféle okos dolgot bekapcsolgatott (pld kulcsról csukja be a tükröt, vagy M-es logó legyen a CCC kijelzőn, a fűtő ventilátor fordulatszámát automatikus állásban is mutatják a ledek, a CCC tekergetős gombja sokkal finomabban tekerhető stb), ettől kezdve lejátszotta az MP3-at, fizettem, örültem.
Egyébként nem nagyon használtam, mert rájöttem, hogy inkább betetettem egy használt MULF2 High modult és inkább pendrive-ról játszom az MP3-at. Sokkal rugalmasabban kezelhető.
Nekem be olvasta a lemezt, csak nem minden számot játszott róla, és akkor kezdtem el nyomozni az után, hogy azok a számok miben különböznek a többitől.
Másik kérdésem: Hideg reggeleken elég hangosan kattog a motor ha bemelegszik abba marad. letekerem az olaj betöltő nyílást és látok a motorban aranyszínű lerakódás az normális?
Azt mondta a szerelőm hogy a hidrotőke lesz a probléma. szerintetek?
Lehet hogy en ertettem felre. Es csak javasoltak az osszes cserejet. Pont dolgoztam es csak fel fullel tudtam figyelni. Holnap bemegyek a szervizbe es szemelyesen erdeklodom.
mondjuk én lehet, hogy hozzánemértőként de kételkednék abban hogy egyszerre mind a 6 injektor cserés (feltéve ha ez a motor is 6 hengeres)
mivel ez is közös nyomócsöves gondolom mint a dízelek, nem lehet a szivattyú? van nyomásjeladó? vagy ilyesmi.
nekem a dízelben 250e környékén a 6ből 1 ment tönkre ami miatt már érdekesen járt néha 1 henger, a többin is látszott már az idő vasfoga de az értékek még elfogadhatóak voltak... de hogy egyszerre mind?!
Eloszor a Nox senzort irta hibanak. Az cserelve lett. Azutan egyre rosszabb lett az auto. Hidegen dadogott .az alapjarat ugralt. Most mar ott tartott hogy 1-2henger nem is ment.
Es a gepre teve is kiirta hogy az osszes injektor cseres..
Üdv márkatársak! Adott egy 2006/535d komfort bőrrel. A combtámaszokon kívül minden működik az autóban. Kb 1 hete nem mentem az autóval és leállítás után beállítottam őket. Akkor tökéletesen működött még minden. A memória funkciók is működnek minden irányban kivéve a combtámaszt a vezető ülésben. Mi okozhatja ezt a problémát?
Volt anno egy 520d Fleet nevű modell 177 helyett 163LE-vel, ezeket főleg flottakezelő cégek vették a kedvezőbb adó és biztosítás tételek miatt főleg a Ny-Eu-i országokban.
szerintem eljön még az idő, amikor kigördül az ügyfél a BMW szalonból a soros 3 hengeres, 1,5 literes, 100 lóerős, Euro7-es motorjával, az értékesítő meg a fülébe súgja, hogy az utca túloldalán van egy lila fehér propelleres BMV üzem, kínába van bejegyezve, tehát elvileg semmi közünk hozzá, csak tőlünk veszik a motort, na oda menjen be, és ott beraknak 2 óra munkával még egy ugyanilyen motort az eredeti mellé "dekoráció" felirattal, hogy az autó használható is legyen...
Igen ez épp le rágott csont... (ha gondolod keresd vissza a hozászolásaimat, és a többiekét)
Azonnal menj vissza, és verd ki a balhét ha 200k-t hagytál náluk hogy te nem "Kőművesekre" bíztad a dolgot, szóval nagyon gyorsan rakják bele a zselét :)))
1hete cserélték a szélvédőmet, most ahogy jövök az esőben, rányomok az automata gombra: nagy semmi...csak veri az eső a szélvédőt az esőérzékelő meg csak kussol...hátrébb már volt szó erről: gondolom nálam is kihagyták a gélt az üveg meg az érzékelő közül? (csere előtt jó volt, a zöld led világít) Nem értem, direkt megkérdezték, sőt alvázszámra lett rendelve a GYÁRI szélvédő (200K volt), mintha a gumis kerékcsere után nem fújtatná fel a kereket...most komolyan... :(
Volt anno egy 520d Fleet nevű modell 177 helyett 163LE-vel, ezeket főleg flottakezelő cégek vették a kedvezőbb adó és biztosítás tételek miatt főleg a Ny-Eu-i országokban. Szerintem csak szoftverben van lebutítva.
Van valakinek tapasztalata, hogy hajtásban hol lehet holtjáték? Hardy már cserélve lett, azzal jobb lett, de továbbra is van némi "lógás" pl ha gurulok városban lassítok a lámpa előtt majd gázadásra némi holtjáték érezhető...
Kérdés a következő: Van egy E61 520D 2008.11. havi N47 motorkóddal.
A bmwarchive.de-n 130kw-nak írja, viszont a forgalmiban 120kw szerepel.
Az opciók között van egy olyan tétel, hogy "power reduction", vagyis teljesítménycsökkentés. Mi ez?? Lejátszottak a turbó enrgiájából egy kicsit gyárilag
Prof.navi DVD-je visz az Mp3-at bár elég kényes, ahogy ki bírtam szűrni nem mindegy a bitrata... ha túl magyas akkor nekem egyszerűen átugorja azt a számot...
"1-1 új szám "
Igen ezért szeretnék én is USB-t mert szerzek 2 új zenét akkor az miatt írjam újra az egész RW DVD-t ?
Sokkal macerásabb, mintha csak pendrive-ra kellene át húzni a 2-3 új számot, és kész.
Más téma!
Meg halt az nagynyomású üzemanyag szivattyúm! Valaki járt már így? Elvileg 130e km -nél , 520d 2008év.
Igen, lehet a navi dvd helyére mp3 dvd-t tenni. Nyilván, 4,7gb-re sok mp3 ráfér, nem is ez a bajom. Hanem az, hogy mindig jön 1-1 újabb szám, ami kellene, de nem szeretnék mindig egy új cd-t/dvd-t írni. :) Így is van olyan cd-m, amin 1db szám van. :D
Az iPodra is a saját (eredeti, gyári, nem másolt) cd gyűjteményemből másoltam fel lemezeket, gyakorlatilag cd tár helyett használom, lényegesen praktikusabb.
Tudtommal a CD lejátszó rábírható mp3 lejátszására, ennél olcsóbb verzió nincs :-)
Legalább is E39-ben működik ugye, egy CD-re ráfér vagy 150 szám, legfeljebb néha cserélgetem.
Mondjuk azt nem tudom, hogy E60-ban a prof navi DVD rechner-e elfogadja-e az mp3-mal teletömött DVD-t, mert 4,7 GB-re azért már elég sok minden ráfér... ?
A kijelzőn hogy néz ki az ipodon lévő számok menüje? Illetve tényleg teljesen jól kezeli az i-drive-on keresztül? Ha nem gond csinálhatnál egy képet a tiedről. Akár emailbe is küldheted a képet ha ráérsz valamikor. Köszi!
Van egy felesleges M-es hátsó lökhárítóm, a levehető vonóhorgos változat, gyári, most bontottam ki a csomagolásból, csak megnézni. 5 éve letettem a pincébe, és el is felejtettem, hogy van egy ilyenem. :) Esetleg érdekelhet valakit? Emailt plz, ha kellene.
272le-as 535d-n szerelő olajcserekor mondta, hogy szívósor környékén van egy kis olajfojás. És javasolta, hogy pakoljuk ki a szívósorban a benne lévő szelepeket és dugózzuk le, mert előfordulhat hogy azok kiesnek és beszívhatja a motor.
Csinált már valaki ilyet? Hibakódot nem fog adni az autó?
Nem csak olajat árulsz (nem is arra hegyeztem ki a témát), úgyhogy nem értem, hogy miért fókuszálsz arra? :)
Mindenki azt árul amit akar, olyan áron amilyen áron akarja, mi potenciális vevők meg eldöntjük, hogy hol vásárolunk (azon paraméterek alapján, amit leírtam). Ennyi, szerintem nincs mit tovább ragozni, kisatilának válaszoltam a felvetésére. Az üzletben nincsenek érzelmek, a jobb számok, a minőség és a megbízhatóság a lényeg. Nálam egyelőre nem vagy nyerő, de pont az előzőekben leírtak miatt (melyeken mind lehet változtatni) lehet, hogy egyszer a vevőd leszek. Gondolom vagyunk így itt páran.
nincs értelme amit írsz, az olaj mitől lenne gyári alkatrész, egy Groupe 4 -es olaj mitől lenne gyári kategória ezt senki nem is mondta, nem is lehet összehasonlítani mert nem is lehet,
Ati propagálásának fő okai szerintem azok, hogy ő minimális marketinggel gyári alkatrészeket szolgáltat igen kedvező árakon. Az olajos ember ehhez képest nem gyári termékekkel boltol, igen borsos árat kér mindezekért (lásd. honlapja) és nyomja a TV shopra hajazó marketingszövegeket. Ez így olyan, mintha egy almát akarnál összehasonlítani egy körtével.
Fentiek ellenére természetesen mindenki attól vesz terméket, akitől akar csak szerintem itt többen nem vagyunk a saját magunk ellenségei, hogy a számunkra rosszabb konstrukciót válasszuk.
..jaa és a lökhárítóba beragasztani a PDC tartókat amit szerintem Ati sem tud beszerezni-
De hajrá, nem lebeszélni szerettem volna!
Csak gondoltam (főleg ha az ember mindezt nem maga tudja kivágni, beragasztani, bekábelezni) nem éri meg a befektetést és ekkor jöhet szóba egy kamera.
Semmi gond nincs vele,de a minap egy olaj csere után a ránéztünk a befecsi fejek korrekciós értékére:
-1.47
2.64
0.37
-0.52
-0.31
0.70
Egy tisztítással ezek még jók lesznek?
Ha kiszedem őket mire figyeljek még?
Ha már kiszedem őket akkor gondoltam egy szelepdekni tömítés csere(kicsit könnyezik), izzító gyertyasor(ne kelljen ezért megint szétszedni) csere és egy szívósor(30 ezerrel ezelőtt csere) tömítés csere.
2005-ös (530 D ) dynamic drive -os. Ma, miután beindítottam kiírta ezt a hibaüzenetet
: " ACTIVE STEERING FAULT" . Ez egyszer már előfordult 6 hónapja, de akkor a kormány jobbra illetve balra történő kitekerése után el is tünt.
Most hiába próbáltam ezt, nem tűnik el a figyelmeztetés. A kormány középen áll a normál pozicióban. Az aksi is rendben van. Legalábbis semmi jel nem utal arra, hogy alacsony töltöttségű lenne. Biztosítékokat átnéztem, de mindegyik rendben volt.
Volt valakinek már hasonló problémája ? Ez valami típushiba ?
-A 20d motornál (M47 163 LE) a szívócsonk pillangószelep beszívásának problémája meddig állt fenn? Mert külföldi oldalakon írják, hogy 2004 utáni autóknál már módosították, de máshol meg azt olvastam hogy minden M47-es motornál ott a veszély hogy beszívja flapeket. 2006-os autónál kell-e tartani ilyentől?
Eltávolításuk jár-e bármilyen következménnyel?
-Másik kérdésem az ablaktörlővel kapcsolatos. Számomra kicsit érdekesen úgy működik, hogy nem megáll az alsó végállásába, hanem onnan még egy csöppet (kb 1 cm) visszamozdul felfelé és ott áll meg. Ezzel még nem lenne gond, de amikor tartósan működtetve van csinál olyat, hogy egyre többet mozdul felfelé minden végállásnál majd leáll. Ilyenkor semmi sem működik, sem az ablaktörlő, sem a mosó. Gyújtás fel-le után újraindul, de nagyon kellemetlen így is.
Nekem sima katalizátoros 20d 163 ló teljesen koromfüstmentes volt.
Egy kiirtott dpf-es szoftverében kicsit korrigáltam a paramétereket, pici turbónyomással "elfújtam" a füstöt. Ezek a dpf-irtott kocsik azt gondolom azért kormolnak picit, mert a szabadabb kipufogás okán kicsit több levegő szalad át a motoron és a MAF enged némi többlet dózist.
Valaki nem tudja véletlen, hogy ha szeretnék lámpát cserélni nem LCI-s e60-asomban elől, szükségem lesz-e bármiféle átalakító kábelre? Sima halogénes a mostani, és az LCI lámpa is halogén izzós, nem xenonos.
Igazad van! Füstölni fog,kormol kicsit gyorsításkor,hidegen kicsit kékebb füstöt ereget! Nem durva de azért zavaró Nekem! Sokat kivettünk már kényszerből (elolvadt újra,bontottra nem volt pénz) de még a piezzos is (M57Tu2 2 pilot+utóbefecsi) is kormol,ez normális!
Professional ez is nem business, annyi csak a kulonbseg, hogy csak egy CD/dvd nyilasom van a tarnak es a Navinak mar nincs alatta nyilas. a kesztyutartoban van egy USB csatlakozo. Ha jol tudom ezt CiC-nek hivjak nem CCC-nek. De meg eleg uj vagyok bmw teren, szoval lehet hulyeseget dumalok.
utánanéztem hidd el... az elmúlt fél évben legalább 4 autóba raktuk vissza a DPF-et... volt bmw, audi és alfa is. nem az okádásról volt szó hanem kormol... szemmel látható módon is a normális motor is... de fölöslegesen nem vitázok róla... szerintem így van szerinted meg nem... a tulaj meg főjön meg a levében mi?
szóval én onnan kezdeném hogy DPF ( ha ténylegesen nem füstül mint a vulkán hanem csak kormol valamelyest)
Nem egészen így működik, nézz utána egy kicsit. Euro 4-es Dpf nélküli autó sem okádja a kormot. A Dpf sem tudja elégetni a kormot okádó motor füstjét...
azért mert kormol... szerinted minek teszik rá a részecskeszűrőt (ami egyébként koromszűrő) ha magától sem kormol... vagy miért tömődik el a DPF korommal ha nem kormol az autó?!
A minap vásároltam egy 2004 es évjáratú 530d (E60) autót. A kérdésem a köv. lenne.: Az autóban nincs benne a katalizátor ezért nagygáznál igencsak veri a kormot magából. Az előző tulaj ill (a kocsi 1. tulaja is egyben) azt mondta hogy kiépíttette belőle hogy nem legyen benne. A kérdés végeredmény képpen az lenne, hogy ez nem károsítja a kocsit? Ill mit csináljak vele hogy ne füstöljön ( uj katalizátort rakjak bele?)
Várnám a hozzáértő fórumtársak válaszát ! Köszönöm.
2005-ös 520i automata. A gondom, hogy minden induláskor kottyanó hang hallatszik alulról, valahonnan a váltó felől, vagy kicsit a jobb oldalról jöhet. Mi lehet? Köszi, ha van ötleted és hozzzászólsz! Mellesleg engem is érdekelne 2014-es business navi dvd másolva...
Elvileg a 2009-eshez van 2 DVD-s változat is. az a Buisness modell, nem a professional (BMW Road Map Europe Business 2014)
9 GB és double layer-es lemezre kell írni.
"This DVD set is ( SA 606 ) to be used exclusively for the BMW Navigation system Business in conjunction with a MASK ( Multi Audio System Controller )
Navigation data compatible with following vehicles (SA606) E60,E61: 08.2003-05.2010 E81,E82,E83,E84: 06.2004-09.2009 E90,E91,E92,E93: 03.2005-09.2008 "