Üdv.!Eladnám néhány könyvemet.Átvétel csak személyesen az Esztergom-Komárom-Győr- Tatabánya-Kelenföld-Déli pu. "vonalon".Esetleg Nyugati pu./WestEnd/,Deák tér,Árpád híd buszpályaudvar még belefér az átadási helyek lehetőségébe...
A vasúti építészet, Az F.51.sz. utasítás, A vasútállomások Magyarországon, A vasútmodellezés (Linzbauer), A mesterfogások terepasztal építőknek, A jelzők és felsővezetékek a modellvasúton, illetve A vasútmodellezeés (Petrik) című könyvek szintén elkeltek.
Megvételre keresem Martinovich István: Emlékképek a MÁV vonalvillamosításának történetéből c. könyvét (Vasúthistória könyvek, "barna" sorozat, 2003). Lehetőleg minél jobb állapotú példány érdekelne. Árban megegyezünk. Előre is köszönöm!
Szerencsére én nem vagyok mindenkinél okosabb és nem osztom az észt. Önnek ez megy, gond nélkül.
Én azt látom a mellékelt terveken, hogy " Magyar királyi államvasútak "
A Magyar Királyi Államvasutaknak ezen tervek alapján építkeztek először.
A tervek 1869-ben és pár évvel ezután készültek.
A Magyar Királyi Államvasutakat 1869-ben alapították.
Hogy ezt megelőzően más magánvasutaknak milyen tervek alapján építkeztek, azt nem tudom - engem az sem zavar, ha itt egy lángelme bebizonyítja, hogy az első vasútépítők 1541-ben a törökök voltak Budán. Török tervek alapján. Ha ettől jobban alszik és a géniuszát bizonyítottnak látja - legyen.
Nekem az is tökéletes, ha a Magyar Királyi Államvasutakat Ön szerint pl. 1844-ben alapították és az első tervek akkor készültek - nem szeretném, ha nem tudna emiatt nyugodtan aludni.
Megválnék (lehetőleg egyben) eredeti vasúti pályamérnökségi típusterv gyűjteményemtől, amelynek alapján az első magyarországi vasúti építések, beruházások, fejlesztések s ezek ellenőrzése zajlott.
Jé, 1869 előtt nem is volt vasúti építkezés magyarországon?
Megválnék (lehetőleg egyben) eredeti vasúti pályamérnökségi típusterv gyűjteményemtől, amelynek alapján az első magyarországi vasúti építések, beruházások, fejlesztések s ezek ellenőrzése zajlott. Még a híres Pfaff Ferenc féle magyar típusterv rendszer kidolgozása előtti sorozat, a lapokat is 90%-ban Bécsben nyomták. A tervek 1869.november 15. és 1872.márczius 1. közöttiek.
Vannak közöttük gőzmozdonyok, állomásépületek, gőzmozdony kocsiszínek, rakodó rámpák, sínpálya csomópontok, víztartály házak, indóházak, őrházak, de még az őrház tűzhely és az őrház árnyékszék is külön tervlapon van, vagy az állomás ajtók vasalata. Abszolút ritka, ma már nem fellelhető tételek - különösen így egyben. Az 56 db. tervről listát küldök e.mail címre.