Én ezt úgy értelmeztem, hogy aki értesült, hallott, vagy olvasott erről a lehetőségről, az eldönti, hogy megfelelő volna-e részére (tudja-e vállalni fizikailag, szellemileg). Neki kell utána járnia, érdeklődnie, a program nem megy a helyébe (de lehet, hogy tévedek).
Amikor személyesen érdeklődik, kap egy tájékoztatást többek között a képzési irányról és a képző intézményről és a támogatás feltételeiről.
Kérelmet terjeszt elő a képzési támogatás iránt egy adatlapon a megfelelő személyes adatai kitöltésével, nyilatkozatával.
A kérelmezőnek nyilatkoznia kell a támogatás megállapításához, hogy milyen ellátásban részesül (álláskeresési ellátás, egészségkárosodásiés gyermekfelügyeleti támogatás, foglalkoztatást helyettesítő támogatás, egyéb ellátás, mint rehabilitációs ellátás, vagy ápolási díj stb.)
Nyilván alaposan megfontolva, mérlegelve a feltételeket, a körülményeket, meg kell beszélni a döntés előtt a felmerülő kérdéseket az ügyintézővel. Kérdések lehetnek:
- tanfolyam időtartama (hetek,hónapok, évek?) - mikor tartják (de, du, vagy hétvége) - tanfolyam helyszíne (közlekedés, odajutás) - amennyiben az adott tanfolyam kezelési időpontra, vagy kontrollra esik, mennyi igazolt hiányzást fogadnak el? - a vizsga milyen képesítést ad - esetleges eredménytelenség esetén mi a következménye (megismételhető-e, vissza kell-e fizetni?)
Szerintem bővebb felvilágosításért, tájékoztatásért fel kell keresni az ezzel foglalkozó hivatalt (az adott helyen hányan vehetnek részt a programban, kik a célcsoportjai, belekerülhetsz-e,mikor indult, van-e még becsatlakozási lehetőség, stb.).
Akkor ezek szerint idén már mindenkit bevonnak valamilyen munkába? Tehát hallottam meg akarják szüntetni az FHT-t 22.800-forintos támogatást. Ebből nem is lehet megélni...
Így idéntől senki nem maradhat munka nélkül? Ez országos program gondolom.
Megtudjátok nekem mondani, hogy kb mennyi idő mire küldik a határozatot a II.fokról? Egy hete voltam II.fokú vizsgálaton és ma még nem látják pesten hogy voltam egyáltalán. Lassan lejár a tb kártyám és nagyon aggaszt a dolog. tudtok nekem valamit mondani hogy kb mennyi idő?
"Út a munkaerőpiacra VEKOP-8.1.1-15-2015-00001 munkaerőpiaci program ismertetése
Ez a projekt a Közép-magyarországi régióban valósul meg. (Az ország egyéb régióiban ugyanezen célokat a GINOP-5.1.1-15 projekt biztosítja.)
A projekt az Európai Szociális Alapból támogatásban részesül.
Az Út a munkaerőpiacra projekt célja
Az Út a munkaerőpiacra kiemelt projekt keretében megvalósuló munkaerőpiaci program célja egyrészt az álláskeresők és inaktívak, különösen az alacsony iskolai végzettségűek foglalkoztathatóságának javítása, nyílt munkaerőpiaci elhelyezkedésének támogatása, másrészt a közfoglalkoztatásból a versenyszférába való átlépés elősegítése azon közfoglalkoztatottak esetében, akik képessé tehetők és készek munkát vállalni a versenyszférában.
Az Út a munkaerőpiacra projekt célcsoportjai
A munkaerőpiaci program azokra a 25-64 év közötti nyilvántartott álláskeresőkre, a szolgáltatást igénylők és közvetítést igénylők azon körére, valamint azokra a versenyszférába kiléptethető közfoglalkoztatottakra céloz, akiknek elhelyezkedése az állami foglalkoztatási szerv megítélése szerint jelen munkaerőpiaci program segítségével mozdítható elő. A program-előkészítés során figyelem fordul az inaktívakra is (a felkutatáskor/jelentkezéskor az állami foglalkoztatási szerv nyilvántartásában általában még semmilyen módon nem szereplőkre).
Tájékoztatásul jelezzük, hogy a 25 év alatti (15-24 év közötti) sem nem tanuló, sem nem dolgozó fiatalok számára az Ifjúsági Garancia programok állnak rendelkezésre.
Az Út a munkaerőpiacra projekt elemei
A fővárosi/megyei kormányhivatal az általa alkalmazott programelemeket a saját térségi programtervében tervezi meg. Minden résztvevővel - vele közösen - egyéni programtervet készítenek a járási/kerületi hivatal foglalkoztatási osztályán, amelynek során személyre szabottan választják meg az egyes programelemeket és határozzák meg azok sorrendjét az alábbiak közül:
Képzéssel kapcsolatos alkalmassági vizsgálat költségének megtérítése
További tájékoztatásért, kérjük, forduljon bizalommal a lakó- vagy tartózkodási helye szerint illetékes járási/kerületi hivatal foglalkoztatási osztályához!
"Annyira nincs munkaerő, hogy bárki bekerülhet az új uniós programba
Akkora a munkaerőhiány, hogy az „Út a munkaerőpiacra” néven futó VEKOP-8. 1. 1. programba szinte bárki bekerülhet, akinek nincs munkája. „Nincs olyan 25 év feletti álláskereső, akit ne tudnánk bevonni. Sőt, nem kell álláskeresőnek lennie, mert a munkaerő-közvetítést kérőket is fogadjuk, még a 35 éves háromdiplomásokat is” – biztatatta a cégek képviselőit Szabolcsi Viktor projektmenedzser, a Pest Megyei Kormányhivatal munkatársa.
Azért vannak kiemelt célcsoportok: az alacsony iskolai végzettségűek, 25-35 közötti diplomás pályakezdőknek, tartósan állást keresők, 50 év felettiek és a közfoglalkoztatottak, akik a nyílt munkaerőpiacon szeretnének elhelyezkedni. Ők teszik ki a támogatottak mintegy felét.
Az álláskeresőket első körben képzik, azután foglalkoztatják, amitől persze el lehet térni, ha kéz a kézben érkezik a bértámogatásért munkáltató és munkavállaló. Ennél azonban jellemzőbb lesz, amikortámogatott képzéssel kezdődik az együttműködés. Ha például elavult szakképesítéssel rendelkezik valaki, és újra tanulna, annak teljes költségét fizetik.Miközben az álláskereső intenzív módon szakmát tanul, megkapja a közfoglalkoztatási bérnek megfelelő bruttó 79 155 forintos keresetpótló támogatást. Több mint 70 tanfolyam indul majd; képeznek eladót, ívhegesztőt, szakácsot, szobalányt, ápolási asszisztenst, számítógépes adatrögzítőt; választható angolnyelv-tanulás és indítanak képzést munkáltatói igények alapján.
Ezután következhet a 90 napos munkagyakorlat-szerzési támogatás, amivel a jelentkező többször élhet – munkáltatónként csak egyszer –, feltételezve pl., hogy elege lesz a munkahelyéből, és elmegy egy másik vállalkozáshoz dolgozni. Azért lehet ez a programpont különösen népszerű, mert 90 napra 100 százalékos bértámogatást vehet fel a munkáltató, és nem jár továbbfoglalkoztatási kötelezettséggel. Nincs felső korlát, de mérlegelési jogköre van a foglalkoztatási osztályoknak a támogatás megítélésénél. Adott munkakörben a reális béreket kell figyelembe venni. Egy munkáltató párhuzamosan több 90 napos munkagyakorlat-szerzési támogatást is igénybe vehet.
A hátrányos helyzetűek ezt követően részt vehetnek egy 8 hónapos támogatott foglalkozásban, ahol bérüknek 70 százalékát fizeti az unió, ha utána a cég minimum még 4 hónapig alkalmazza őket saját költségén. A bértámogatásnak itt sincs korlátja. (Hátrányos helyzetűnek számít szinte minden álláskereső, és az is, aki háztartásában gyereket nevel – jegyezte meg Szabolcsi Viktor.
Támogatják a képzésre és munkahelyre utazást. Legfeljebb 1 évre, havi maximum 100 ezer forint lakhatási támogatást folyósítanak azoknak, akik a lakhelyüktől távol helyezkedtek el. Támogatják a vállalkozóvá válást is: ha valaki önfoglalkoztatóvá válik, annak 6 hónapra a minimálbérrel megegyező támogatást adnak.
Emellett a jelentkezők mentorálást, egyéni és csoportos álláskeresési támogatást, pszichológus közreműködését kapják a munkakezdéshez és a munkahely megtartásához. Ezeket a szolgáltatásokat külsős cégektől vásárolja meg a konzorcium.
Az érdeklődők a munka.hu oldalon találnak rá a VEKOP-ra, melynek gyakorlati megvalósítása idén március-áprilisban kezdődött el, ekkor állt fel a projektszervezet."
Tisztelt szakértő , és mások, egy olyan kérdésem lenne, hogy én c2 kategóriában vagyok, van -e létezik- e rokkant ellátottnak valamiféle tanfolyam, átképzés ami esetleg ingyenes vagy kedvezményes? ha van hol érdeklődjek, hol keressek ilyet? Bp. i lakos vagyok, a neten nem találtam infókat erről, a szakmámban nem dolgozhatok de pl. egy számitásteknikai ülő munkát el tudnék végezni, értek is ilyenhez, de papírom nincs... köszönöm az infókat.
A közjó, a biztonság, a jogegyenlőség és a jogbiztonság a jogállamiságtól elválaszthatatlan fogalmak.
Ennek elérését szolgálják az olyan, a jogalkotással szemben is támasztott, értéket közvetítő morális és jogi elvek, mint például az élet és az emberi méltóság tisztelete, a jogképesség általános elismerése vagy éppen a törvény előtti egyenlőség és a hátrányos megkülönböztetés tilalma. Az államnak a társadalmi fejlődésből fakadóan szüntelen feladta a közjó megvalósításán, az emberi jogok érvényesülése és a lakosság biztonsága garantálásán, valamint az előbbi kettő közötti, sokszor kényes egyensúly fenntartásán munkálkodnia.
XIII. Leó máig érvényes tanítása: hogy "az állam nem pusztán csak a törvényesség és a jogrend őre, hanem minden erőfeszítésével arra kell törekednie, hogy a „törvények és intézmények teljes rendszerének eredményeképpen már magából az állam rendszeréből és irányításából mintegy automatikusan adódjék a közösség és az egyének jóléte”.
Sajnos saját bőrömön sem a jólétet tapasztalom, és az, hogy folyton változnak a jogszabályok, alaptörvény is, a befektetőknek azt üzeni, nem érdemes befektetni, mert lehet, holnap másképpen történik a jogszabályozás, bizonytalan gazdasűgi-, jogszabályi környezetben nincs befektetés, így nincs termelés, és jólét, sajna. Ezért dolgoznak, tanulnak küldöldön aki teheti. De ha hagynák élni, dolgozni tisztességesen az embereket, akkor a gazdagabb is gazdagabb lenne, míg, ha már csak az marad az országban, akiről nem lehet több bőrt lehúzni, mert meghal, meghalt, akkor a gazdag sem gazdagszik tovább, mert nincs kiből.
Ennyit a jólétről:
A saját ágyában fagyott meg egy 11 éves, súlyosan cukor-beteg kisfiú, Székesfehérváron. A nyomozás még tart; így egyelőre nem tudni, hogy a cukor-betegség, a fűtetlen ház, vagy a kettő együtt okozta a gyermek halálát. A város polgármestere szerint: érthetetlen a tragédia. A DK helyi képviselője azt mondta: mindannyian felelősek a kisfiú halálért
Istenem! Bárcsak tehetnék azért, hogy ilyesmi ne történhessen!! Higgyék el, sok ilyet tapasztalok, élem a mindennapjaikat, érzékelhető tömeg, BŰN, akik ilyen helyzetbe hoznak Embereket. Isten bocsássa meg.
A képviselők, döntéshozók tehetnek ezért, hogy ilyesmi ne történhessen, a tisztességes fizetéssel, jóléttel, méltóságteljes élettel felelősek az Embereknek, akik hatalommal ruházták fel azért, hogy ezt a jólétet a többségért létrehozzák, fenntartsák.
„Ha találkozol angyalokkal - sokan élnek közöttünk emberként -, onnan lehet felismerni őket, hogy fokozott felelősségtudattal élnek. Bármilyen hivatásuk lehet. Lehet anya, apa, asztalos, szobafestő, költő, muzsikus, vízvezeték-szerelő, mérnök, orvos, bőrdíszműves, vállalkozó, hajléktalan, sőt elvileg még politikus is (nincs átkozott szakma, csak méltatlan hozzáállás!) - szóval egy angyal onnan ismerhető meg, hogy felelősséget érez minden tettért.” ~ Müller Péter
Most mennem kell. Maradok tisztelettel. Űllok rendelkezésre, ahogy lentebb írtam rehab gazdasági szakértő, menedzserként. http://www.versenykepesseg.eu/
Mellébeszélt számára a lenti tájékoztatás mellé egy példa, aki C2 91500Ft rokiell.mellett 4 órában szeretne dolgozni.
Nyugodtan tegye meg, mert lenti tájékoztatásból látható, ellátásán felül kereshet, ha tud pl.:
jan.max.191.250Ft, febr.8millió, márc.20millió,
ápr.191250Ft,máj.50milla, jún.1milla,
júl.191250Ft
és így tovább
de különféle konstrukciók, esetek lehetnek.
Reménymedve
Írja C2, felülvizsgálata 2017.május, akkor öt évvel a nyugdíjkorhatár előtt lesz, kérdezi lesz-e felülvizsgálata.
Ő esetében komplex minősítés nélkül rokkantsági ellátásról kap akkortájt határozatot a 2011. évi CXCI.tv. szerint, tehát ezt nem kell kérnie, a jogszabály szerint hivatalból intézkednek.
Bővebben lásd szakmai honlapom 4) pontjában itt, a jognyilatkozatom tiszteletben tartása mellett:
Igen, érinti a hivatalok átszervezése az érintetteket különbféle képpen, hicataltól függően, a Nyufig jogutódlással szűnik meg, októbertől hatályos, más az ügyintézési hely, valószínűleg az ügyintéző, így várhatóan az addig biztos tudással rendelkező, rutinos ügyintéző helyett más lesz, így az ügyintézés hosszabb és esetleg hibás lehet.
Az OEP jogutód nélkül szűnt meg jan.1-jétől.
Az Ön által kérdezett megváltozott munkaképességű személyek ellátásainak illetékes ELSŐ fokú hivatal a megyei Járási Hivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Hivatala. Másodfok NEM NRSZH, hanem Budapest Főváros Kormányhivatala.
Megismétlem, ezekre nem válaszoltak, nem tudom, olvasták-e a sok máshonnan idézett (felesleges, elveszi a helyet, figyelmet, a link elég, és a másolt internetes infoknak nincs jogalapja,...):
valerya
az ügyintézési időrekérdez rá komplex minősítés és parkolási igazolvány kérelem esetén.Rehab gazd szakértőként tájékoztatom: 50 nap (2011.évi CXCI.tv.) de a közigazgatási törvény (2004.évi CXL.tv.) szerint nem számít bele az ügyintézési időbe pl. hiánypótlás, tényállás tisztázása, szakhatósági eljárás időtartama, szakértői vélemény elkészítésének időtartama, és még hosszan sorolhatnám. (Közig.tv.33.§)
Ám a felügyeleti szerv, ami most 2017.januártól a NRSZH helyett BFKH, ha panaszt (kérelmet) nyújt be, akkor kivizsgálja a mulasztás okát 8 napon belül és soron kívüli eljárásra utasíthatja hivatalt.(Közig.tv.20.§)
Bővebb információért kérem, bátran keressen.
macus55
szerintem mobilon megbeszéltük, de lehet, rosszul emlékszem, rehab gazd szakértőként tájékoztatom arra a kérdésére, hogy átfordított rehab ellátott, nincs-e hátránya abból, ha már öt évvel a nyugdíjkorhatár előtt van, és nem kapott a hivataltól semmilyen értesítést, és hol kérdezhet erre rá.
Válaszom: az ön esetében a 2011. évi CXCI.tv. szerint el kellett volna végezniük m(úgy tudtam 2015.dec.végéig ezt hivatal el is végezte), a komplex minősítést. Önre az említett törvény szerint nem vonatkozik, hogy automatikusan kap a rokkantsági ellátásról határozatot. A vonatkozó törvény szerint várható a komplex minősítés, valószínűsítem (mivel a végrehajtási rendelet erre ad lehetőséget), hogy a jelenlegi állapotát igazoló szakorvosi-, háziorvosi vélemények alapján, ha egyértelmű állapota, akkor legkevesebb B2 minősítést kaphat, ennél kevesebbet nem, ami a régi rszj-nek felel meg, ha nem egyértelműen megállapítható a minősítés (=/2012.Nefmi.r.), akkor akár személyes vizsgálatot is lefolytathatnak, függetlenül arra, hogy a nyugdíjkorhatár előtt van öt évvel vagy sem.
Semmiképp ne kérje felülvizsgálatát, ezt javaslom, érdeklődni továbbra is első fokon eljáró megyei Rehabilitációs Hatóságnál lehet, de csak érdeklődjön, vagy várja, amíg kap értesítést, hogyan döntött hatóság, mert az is elképzelhető, a végrehajtási rendelet ad erre lehetőséget, hogy saját hatáskörön belül az addigi meglévő (hatóságnál) szakvéleményei, papírjai alapján hozzon határozatot hivatal.
Mindenképpen várjon, nyugalom, és számíthat rám, keressen kérem, ha bármit kap hivataltól, elmondom, mit jelent, mi lehet az irány, mit kell vagy nem kell tennie, vagy kell-e jogorvoslat, mi lehet az,...
Farkaspille esetét és Flórián ápolásival kapcsolatost is érdemes átolvasni.
Minden eset más lehet, tudni kell alkalmazni a megfelelő esetekre az oda vonatkozó jogszabályt, és a jelenlegi jogszabályok szerint, ami hatályos. Fontos amegfogalmazás is, mert egy "a" betűt vagy vesszőt sem hagyhatunk ki, vagy nem mindegy, hova tesszük, már más lehet az értelme, ezért fontos, hogy hiteles forrásból értesüljünk, ne vonatkoztassuk esetünkre is ugyan azt, mert nem biztos, hogy jól ítélte meg az érintett, hogy mi vonatkozik rá, hogyan, mit jelent.
De ha van időm, állok rendelkezésre, öt perc tények tisztázása után én készséggel tájékoztatom önzetlenül, de több időm nincs, kérdés-válasz után válaszolok, ha éppen ráérek, vagy később, igyekszem, mert mást nem adhatok, pénzem nekem sincs, de korrekt, pontos szaktudással eligazodni segíteni érintettként szívesen rehab gazdasági menedzser, szakértőként.
Bátran keressen rehabilitációs gazdasági menedzser, szakértőként, önzetlen tájékoztatást nyújtok ÉRINTETT szakmai weblapomon lévő elérhetőségeimen szakterületemen (felülvizsgálat, ellátások, foglalkozási rehabilitáció, jogorvoslat), mi mit jelent, mit tehet vagy nem tehet, mik a lehetőségei,...a konkrét tények ismeretében a vonatkozó jogszabályok alapján, tájékoztatom, hogy helyesen tudjon dönteni.
Kérésre megfogalmazom a fellebbezést, kereseti kérelmet rehab gazdasági menedzserként, ha van jogalapja. Támogató szakmai segítséget nyújtok.
Mindenképpen a témához jól értő, felkészült, e speciális szakterületen átfogó ismeretekkel rendelkező, tájékozott, tapasztalt, szakmai vélemény megfogalmazására képes személy alkalmas erre.
Az ismeretek, a nem megfelelő értelmezés, a jogalkalmazás hiánya, a jogszabályok nem kellő ismerete pedig komoly anyagi hátrányt okozhat.
Most ennyire volt időm, de
Eddigi megkereséseket köszönöm, a további megkeresésekkel megtisztel, bár többet tehetnék: http://www.versenykepesseg.eu/
Mellébeszélt számára a lenti tájékoztatás mellé egy példaaki C1 oqt
Reménymedve
Írja C2, felülvizsgálata 2017.május, akkor öt évvel a nyugdíjkorhatár előtt lesz, kérdezi lesz-e felülvizsgálata.
Ő esetében komplex minősítés nélkül rokkantsági ellátásról kap akkortájt határozatot a 2011. évi CXCI.tv. szerint, tehát ezt nem kell kérnie, a jogszabály szerint hivatalból intézkednek.
Bővebben lásd szakmai honlapom 4) pontjában itt, a jognyilatkozatom tiszteletben tartása mellett:
Igen, érinti a hivatalok átszervezése az érintetteket különbféle képpen, hicataltól függően, a Nyufig jogutódlással szűnik meg, októbertől hatályos, más az ügyintézési hely, valószínűleg az ügyintéző, így várhatóan az addig biztos tudással rendelkező, rutinos ügyintéző helyett más lesz, így az ügyintézés hosszabb és esetleg hibás lehet.
Az OEP jogutód nélkül szűnt meg jan.1-jétől.
Az Ön által kérdezett megváltozott munkaképességű személyek ellátásainak illetékes ELSŐ fokú hivatal a megyei Járási Hivatal Családtámogatási és Társadalombiztosítási Hivatala. Másodfok NEM NRSZH, hanem Budapest Főváros Kormányhivatala.
Megismétlem, ezekre nem válaszoltak, nem tudom, olvasták-e a sok máshonnan idézett (felesleges, elveszi a helyet, figyelmet, a link elég, és a másolt internetes infoknak nincs jogalapja,...):
valerya
az ügyintézési időrekérdez rá komplex minősítés és parkolási igazolvány kérelem esetén.Rehab gazd szakértőként tájékoztatom: 50 nap (2011.évi CXCI.tv.) de a közigazgatási törvény (2004.évi CXL.tv.) szerint nem számít bele az ügyintézési időbe pl. hiánypótlás, tényállás tisztázása, szakhatósági eljárás időtartama, szakértői vélemény elkészítésének időtartama, és még hosszan sorolhatnám. (Közig.tv.33.§)
Ám a felügyeleti szerv, ami most 2017.januártól a NRSZH helyett BFKH, ha panaszt (kérelmet) nyújt be, akkor kivizsgálja a mulasztás okát 8 napon belül és soron kívüli eljárásra utasíthatja hivatalt.(Közig.tv.20.§)
Bővebb információért kérem, bátran keressen.
macus55
szerintem mobilon megbeszéltük, de lehet, rosszul emlékszem, rehab gazd szakértőként tájékoztatom arra a kérdésére, hogy átfordított rehab ellátott, nincs-e hátránya abból, ha már öt évvel a nyugdíjkorhatár előtt van, és nem kapott a hivataltól semmilyen értesítést, és hol kérdezhet erre rá.
Válaszom: az ön esetében a 2011. évi CXCI.tv. szerint el kellett volna végezniük m(úgy tudtam 2015.dec.végéig ezt hivatal el is végezte), a komplex minősítést. Önre az említett törvény szerint nem vonatkozik, hogy automatikusan kap a rokkantsági ellátásról határozatot. A vonatkozó törvény szerint várható a komplex minősítés, valószínűsítem (mivel a végrehajtási rendelet erre ad lehetőséget), hogy a jelenlegi állapotát igazoló szakorvosi-, háziorvosi vélemények alapján, ha egyértelmű állapota, akkor legkevesebb B2 minősítést kaphat, ennél kevesebbet nem, ami a régi rszj-nek felel meg, ha nem egyértelműen megállapítható a minősítés (=/2012.Nefmi.r.), akkor akár személyes vizsgálatot is lefolytathatnak, függetlenül arra, hogy a nyugdíjkorhatár előtt van öt évvel vagy sem.
Semmiképp ne kérje felülvizsgálatát, ezt javaslom, érdeklődni továbbra is első fokon eljáró megyei Rehabilitációs Hatóságnál lehet, de csak érdeklődjön, vagy várja, amíg kap értesítést, hogyan döntött hatóság, mert az is elképzelhető, a végrehajtási rendelet ad erre lehetőséget, hogy saját hatáskörön belül az addigi meglévő (hatóságnál) szakvéleményei, papírjai alapján hozzon határozatot hivatal.
Mindenképpen várjon, nyugalom, és számíthat rám, keressen kérem, ha bármit kap hivataltól, elmondom, mit jelent, mi lehet az irány, mit kell vagy nem kell tennie, vagy kell-e jogorvoslat, mi lehet az,...
Hetente, ahogy ígértem, itt vagyok, hogy rehab gazdasági menedzser, szakértőként konkrét korrekt hiteles válaszokat adjak, hiszen minden eset más, alkalmazni kell tudni, ismerni adott esetben melyik jogszabály, hol, hogyan alkalmazandó.
Az ismeretek, a nem megfelelő értelmezés, a jogalkalmazás hiánya, a jogszabályok nem kellő ismerete pedig komoly anyagi hátrányt okozhat.
Mindenképpen a témához jól értő, felkészült, e speciális szakterületen átfogó ismeretekkel rendelkező, tájékozott, tapasztalt, szakmai vélemény megfogalmazására képes személy alkalmas erre.
farkaspille
Nyugalom, friss jelenlegi állapotot igazoló igazolásokkal várja a felülvizsgálat időpontját, és biztonsággal töltse el, hogy rám számíthat, ha megkapta határozatát, szakvéleményét, önzetlenül, ingyen tájékoztatom, értelmezem, mi mit jelent, mit tehet vagy nem tehet, mi vonatkozik konkrétan Önre a jogszabályok alapján, van-e értelme vagy jogalapja jogorvoslatnak, és abban segítem, ha kéri, megfogalmazom fellebbezést, keresetet. Szakmai honlapomon található elérhetőségeken elérhet: http://www.versenykepesseg.eu/
rokkantos,
a jogszabályok bármikor változhatnak, egyik napról a másikra, akár gyökerestül, mint tapasztaltuk az utóbbi években, és többször módosulhatnak, évente többször is sok esetben, sajnos nincs jogbiztonság, ezért nincs befektetés, versenyképesség Róna Péter közgazdász szerint többek között: jelenünk, jövőnk, termelékenység: http://www.atv.hu/videok/video-20170106-a-nap-hire-2017-01-06
Rossz példával illusztrálta kereset korlátját, és a minimálbér összegére kérdez rá.
A 2011. évi CXCI.tv. alapján rokkantsági ellátását meg kell szüntetni, ha keresete három egymást követő hónapon keresztül meghaladja a mindenkori minimálbér 150 százalékát,
2017. január 1-jétől minimálbér 127 500Ft, így annak 150%-a: 191. 250Ft/hó.
Tehát először is ebbe a korlátba nem számít az ellátása, hiszen az nem kereset, nem adózott jövedelem.
Másodszor a keresztül szó a jogszabály szerint azt jelenti, hogy 1 vagy 2 hónapon át meghaladhatja a keresete a fenti korlát összegét, de a 3 egymást követő hónapon át nem.
Bátran keressen rehabilitációs gazdasági menedzser, szakértőként, önzetlen tájékoztatást nyújtok ÉRINTETT szakmai weblapomon lévő elérhetőségeimen szakterületemen (felülvizsgálat, ellátások, foglalkozási rehabilitáció, jogorvoslat), mi mit jelent, mit tehet vagy nem tehet, mik a lehetőségei,...a konkrét tények ismeretében a vonatkozó jogszabályok alapján, tájékoztatom, hogy helyesen tudjon dönteni.
Kérésre megfogalmazom a fellebbezést, kereseti kérelmet rehab gazdasági menedzserként, ha van jogalapja. Támogató szakmai segítséget nyújtok.
Mindenképpen a témához jól értő, felkészült, e speciális szakterületen átfogó ismeretekkel rendelkező, tájékozott, tapasztalt, szakmai vélemény megfogalmazására képes személy alkalmas erre.
Az ismeretek, a nem megfelelő értelmezés, a jogalkalmazás hiánya, a jogszabályok nem kellő ismerete pedig komoly anyagi hátrányt okozhat.
Most ennyire volt időm, de
Eddigi megkereséseket köszönöm, a további megkeresésekkel megtisztel, bár többet tehetnék: http://www.versenykepesseg.eu/
Florian57
kérdezi: "Kaphat e ápolási díjat B2 kategoriás rokkant ellátott feleség, csonkolt lábú férje után?"
Nos az 1993. évi III.tv. értelmében az ápolási díjra jogosultságot külön vizsgálják, tehát nem elég, hogy az ápolt fogyatékossági támogatásban részesül esetleg, mivel a külön Korm.r. értelmében mozgásszervi fogyatékos személynek minősül.
Megvizsgálja hivatal, ápolásra szorul-e érintett és milyen mértékben, minősíti is, A,B,C,D,E, és 1,2, kategóriában, ha E minősítést szakvéleményez szakértői szerv, akkor kiemelt ápolási díjat igényelhet a feleség, ez a legmagasabb összegű, mert a legsúlyosabb állapotúként véleményezték (elsősorban állapot függvénye az összeg ill.jogi feltételei is vannak), ekkor a feleség, aki B2 minősített, vizsgálják nála, megvalósul-e az ápolás, és mivel szociális ellátás az ápolási díj, így a család jövedelmi viszonyait is vizsgálják, és ha a jogosultság fenn is áll orvosi-, jogi szempont alapján is az említett vonatkozó jogszabály értelmében, akkor is csak a B2 rokkantsági ellátás és a megállapított ápolási díj összeg különbségét folyósíthatja a jogszabály értelmében a hivatal.
Ha nincs különbség, tehát magasabb a feleség rokiellátása összege a megállapított ápolási díj összegénél, akkor hiába jogosult, nincs mit folyósítani. Az illetékes a lakcím szerinti Járási Hivatal.
Bővebben szakmai honlapomon itt az ápolási díjról, ill. személyesen, telefonon személyre szólóan ingyen pár perc alatt a tények tisztázása után a konkrét esetben (minden eset más) tájékoztatok:
Kedves Farkaspille!Ezelőtt 20 éve 100%-al kezdtem.Ahogy változott a tőrvény,úgy lettem tizen év múlva 80%-os.Majd a komplexnál 77%-os.Ez azt jelenti,minden maradt a régiben!Tehát D kategoria,közgyogy,utazási.Ezelőtt kaptam 5 évvel időpontot 2014-re, komplexre.Azóta sem hívtak.Mert változott a tőrvény.Ha súlyos az állapotunk,nem szorakoznak velünk.Az az 1 év,nem 1 év,hanem lehet már nem is hívnak vagy 3 év múlva.Ki tudja?Nem tudom mit hergeled magad,mitöl rettegsz,hiszen a leírtakból is látszik,hogy étizedek óta hogy állsz.Találj valami nyugis elfoglaltságot,pihenjél,és ha szolnak nyugodtan menjél a papírjaiddal.
Szerintem nem lehet összehasonlítani a régi 80%-ot a mostani 70%-os minősítéssel, az, hogy tavaly nyáron ennyit állapítottak meg nem jelent állapot javulást. Nyárig még van idő a szakorvosi leletek frissítésére, én ezt javaslom.
2008 decembere óta vagyok korkedvezményes ellátásban. 2005 októberében megözvegyültem, 1 évig kaptam ideiglenes özvegyi nyugdíjat. Közben 2009. és 2012. között nyugdíj mellett dolgoztam folyamatosan, alkalmi kiskönyvre és megbízásos szerződéssel, egy helyen. Sajnos férjem halála óta kezelnek depresszióval, és még sok egyéb betegségeim vannak. Most kiderült a Parkinson-kór is. Özvegyi nyugdíj feléledését kértem tavaly. Kétszer voltam bizottság előtt, az eredmény 42% egészségkárosodás. Most újra beadtam az igénylést. 38 év 204 nap igazolt munkaviszonyom és 4 év korkedvezményem van. 1955 márciusi születésű vagyok. Kérdésem, mit és hogyan igényelhetek? Öregségi nyugdíjba mehetek-e az idén?"
"Ha Ön 2008 óta korkedvezményes nyugdíjban részesült, az 2011. december 31-én megszűnt és átalakult korhatár előtti ellátássá 2012. január 1-jétől. Az ellátása melletti munkavégzése révén a 2009-2011. december 31. közötti időszakban - amíg nyugdíjat kapott - félszázalékos nyugdíjnövelésre lett jogosult, amelyet idén január 1-jétől a nyugdíjhatóság már hivatalból állapít meg (ha korábban nem igényelte).
2012. január 1-től a korhatár előtti ellátás melletti munkavégzéssel plusz szolgálati időt szerezhetett, de ennek csak akkor lenne az öregségi nyugdíja szempontjából jelentősége, ha legalább 365 napnyi szolgálati időt szerzett volna ilyen módon. Ez esetben a jelenleg irányadó nyugdíjkorhatára - 64 év - betöltésétől számított 6 hónapon belül kérhetné a nyugdíja újraszámítását. A leírása szerint azonban erre nem lesz jogosult, így az öregségi nyugdíja 2019-től (a 64. születésnapjától) összegében megegyezik majd a jelenlegi korhatár előtti ellátása összegével.
Az özvegyi nyugdíját illetően nincsenek jó híreim. Az ideiglenes özvegyi nyugdíja megszűnését követően akkor éledhetett volna föl az özvegyi nyugdíja, ha a férje halálát követő 10 éven belül, 2015. október 5-éig betöltötte volna a 2005-ben Önre irányadó 62 éves nyugdíjkorhatárát, de erre csak 2017-ben került sor, így ezen a jogcímen nem éledhetett föl az özvegyi nyugdíja. A másik jogcím az Ön megváltozott munkaképességűvé válása lehetett volna - szintén legkésőbb 2015.10.05-éig -, de ez esetben is csak akkor, ha az Ön egészségi állapota legfeljebb 50%-os. (A leírása szerint 58%-os az egészségi állapota.) Így sajnos ezen a jogcímen sem éledhetett föl az özvegyi nyugdíja.
Összességében Ön a korhatár előtti ellátását kaphatja a jelenlegi öregségi nyugdíjkorhatára, a 64. születésnapja betöltéséig, utána változatlan összegben a jelenlegi ellátása összegét kapja majd öregségi nyugdíjként."
(7 órája jelent meg hrportalon)
"Hogy számít bele a nyugdíjba a hatórás munkaviszony?
Az lenne a kérdésem, hogy a hatórás munkaviszony, nyugdíjnál egy évnek minősül?
"A TB nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 39. § (1) bekezdése szerint "ha a biztosítottnak a Tbj. 5. §-a (1) bekezdésének a)-b), g) pontja és a (2) bekezdése szerinti biztosítási kötelezettséggel járó jogviszonya keretében - ide nem értve a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (Mt.) értelmében teljes munkaidőben, illetőleg az adott munkakörre irányadó, jogszabályban meghatározott munkaidőben foglalkoztatottakat - elért nyugdíjjárulék-alapot képező keresete, jövedelme a külön jogszabályban meghatározott minimálbérnél kevesebb, akkor a 20. §-ának alkalmazása során - az 1996. december 31-ét követő időszak tekintetében - a biztosítási időnek csak az arányos időtartama vehető szolgálati időként figyelembe. Ebben az esetben a szolgálati idő és a biztosítási idő aránya azonos a nyugdíjjárulék alapját képező kereset, jövedelem és a mindenkori érvényes minimálbér arányával.” Vagyis ha Ön 6 órás munkaviszonyban áll, a nyugdíjjogosultság (ideértve a nők kedvezményes nyugdíjára való jogosultságot is) szempontjából TELJES értékű szolgálati időt szerez (egy részmunkaidős nap egy nap szolgálati időnek felel meg). A nyugdíjszámítás során azonban ennek a munkaviszonynak a tartamát a fenti szabály szerint arányosítani kell, ha a bruttó keresete nem éri el a mindenkori minimálbér (idén 127.500 Ft) összegét."
Mindenkinek szüksége van arra, hogy érezze, nincs egyedül, megbeszélje gondjait a többi, hasonló problémákkal küszködőkkel, tartozzon valahová:
családba, baráti körbe, osztályba, tánccsoportba, csapatba, közösségbe, klubba, társulatba, stb., ahol érzi, hogy elfogadják őt, szeretik, értékelik, megbecsülik, felkarolják, segítenek neki,
ahol érzi hogy ő fontos, hogy neki itt helye van és ahol ő is ugyanezt teheti másokkal, segíthet másoknak, miközben önmaga maradhat (értéket ad és kap).
Írd ki nyugodtan! Hidd el, megértjük a felülvizsgálatok előtti állapotot is...volt és még lesz/lehet is részünk benne!
Nem az a lényeges, hogy ők mit várnak, hanem az, hogy Te hogy érzed magad!"
... a 33 év kitörölhetetlen…és így is érzem"- írtad.
"Semmilyen munkát nem tudtam végezni"Feltehetően az állapotod nem tette lehetővé...
Érzésem szerint maradni fog a kategóriád, de ez csak egy egyéni vélemény, semmi garancia nincs rá, hiszen minden változásban van. Majd írd meg az eredményt kíváncsian várjuk!
Ki szeretném írni magamból. Esetleg őszinte véleményt kérek. Tudom, nem látunk előre. 34 éve van autoimm.betegségem. 23 éve vagyok leszázalékolva. Eleibe 2, majd 3 és újból 2 évente hívtak felülvizsgálatra. 8 éve levettek 80%-ra. Tavaly nyáron voltam, levettek 70%-ra, és most nyáron újból esedékes leszek. Ahogy idősödöm, úgy nyugszik maga a betegség. Sajnos viszont a 33 év kitörölhetetlen…és így is érzem. 56 éves vagyok. Elképzelhető, hogy állapot javulást várunk idős korom felé, ezért kaptam most csak 1 évre? Sajnos már most sokat gondolok rá, hisz nem tudom mit is kezdhetek, esetleg ez után? Semmilyen munkát nem tudtam végezni a fenti időszakban. Tudom, ne menjek előre, de már a gondolat is fáj. Köszi, ha olvastátok.
A gyerekszámhoz kötött nyugdíj a 2011-es évben vetődött föl Botos Katalin, Botos József részéről. "Az általuk – a Pénzügyi Szemle hasábjain 2011-ben – publikált rendszer lényege, hogy a német pontrendszer mintájára felépülő modell a nyugdíjas években honorálja a gyermeknevelést. Azon párok számára biztosítja a teljes nyugdíjat, akik legalább két gyermeket felneveltek, míg a kevesebb gyermeket nevelőknek csökkentett összeggel számol. A 3 vagy annál több gyermeket nevelőknél megnövelt összeggel jutalmazza az átlagon felüli tehervállalást."
Nyugdíjjogosultság gyerekszámhoz kötve, ez a teóriát - állítólag - elvetették.
Nem tudom, belátható időn belül lesz-e a nyugdíjrendszert érintő alapvető változás. Meg is kell még élni , hogy nyugdíjasok legyünk! Mennyi lesz és mire lesz elég...
Akkor egy nő ha 5-gyereket nevel fel és 0-nap munkaviszonya van ez mellett,kizárólag főállású anya volt,akkor is teljes nyugdíjat kaphat majd? Ez tervezet,de mit tartalmaz?
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
Ápolási díj
40. §Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított anyagi hozzájárulás.
41. §(1)Ápolási díjra jogosult a hozzátartozó [Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 2. pont], ha állandó és tartós gondozásra szoruló a)súlyosan fogyatékos,
vagyb)tartósan beteg 18 év alatti személy gondozását, ápolását végzi.
(2)Az ápolást végző személy számára egyidejűleg csak egy ápolási díjra való jogosultság állapítható meg, továbbá egy ápolt személyre tekintettel csak egy ápolást végző személy számára állapítható meg ápolási díj.
(3)Az (1) bekezdés alkalmazása során a)súlyosan fogyatékos személy az, akinek aa)segédeszközzel vagy műtéti úton nem korrigálható módon látóképessége teljesen hiányzik, vagy aliglátóként minimális látásmaradvánnyal rendelkezik, és ezért kizárólag tapintó - halló - életmód folytatására képes,
ab)hallásvesztesége olyan mértékű, hogy a beszédnek hallás útján történő megértésére és spontán elsajátítására segédeszközzel sem képes és halláskárosodása miatt a hangzó beszéd érthető ejtése elmarad,
ac)értelmi akadályozottsága genetikai, illetőleg magzati károsodás vagy szülési trauma következtében, továbbá tizennegyedik életévét megelőzően bekövetkező súlyos betegség miatt középsúlyos vagy annál nagyobb mértékű, továbbá aki IQ értékétől függetlenül a személyiség egészét érintő (pervazív) fejlődési zavarban szenved, és az autonómiai tesztek alapján állapota súlyosnak vagy középsúlyosnak minősíthető (BNO szerinti besorolása: F84.0-F84.9),
ad)mozgásszervi károsodása, illetőleg funkciózavara olyan mértékű, hogy helyváltoztatása a külön jogszabályban meghatározott segédeszköz állandó és szükségszerű használatát igényli, vagy állapota miatt helyváltoztatásra még segédeszközzel sem képes, vagy végtaghiánya miatt önmaga ellátására nem képesés állandó ápolásra, gondozásra szorul;
b)tartósan beteg az a személy, aki előreláthatólag három hónapnál hosszabb időtartamban állandó ápolást, gondozást igényel.
42. §(1)Nem jogosult ápolási díjra a hozzátartozó, ha a)az ápolt személy két hónapot meghaladóan fekvőbeteg-gyógyintézeti, valamint nappali ellátást nyújtó vagy bentlakásos szociális intézményi ellátásban, óvodai elhelyezésben vagy gyermekvédelmi szakellátást nyújtó bentlakásos intézményi elhelyezésben részesül, illetve köznevelési intézmény tanulója vagy felsőoktatási intézmény nappali képzésben részt vevő hallgatója, kivéve, ha aa)a köznevelési intézményben eltöltött idő a nemzeti köznevelésről szóló törvényben a köznevelési intézményben való kötelező tartózkodásra meghatározott időtartamot nem haladja meg,ab)az óvoda vagy a nappali ellátást nyújtó szociális intézmény igénybevételének, illetve a felsőoktatási intézmény látogatási kötelezettségének időtartama átlagosan a napi 5 órát nem haladja meg,ac)a köznevelési, illetve a felsőoktatási intézmény látogatása, vagy a nappali ellátást nyújtó szociális intézmény igénybevétele csak az ápolást végző személy rendszeres közreműködésével valósítható meg,b)rendszeres pénzellátásban részesül, és annak összege meghaladja az ápolási díj összegét, ide nem értve a (4) bekezdés szerinti esetet, valamint azt a táppénzt, amelyet az ápolási díj folyósításának időtartama alatt végzett keresőtevékenységéből adódó biztosítási jogviszony alapján - keresőképtelenné válása esetén - folyósítanak,c)szakiskola, középiskola nappali rendszerű képzésének tanulója, illetve felsőoktatási intézmény nappali képzésben részt vevő hallgatója,d)keresőtevékenységet folytat és munkaideje - az otthon történő munkavégzés kivételével - a napi 4 órát meghaladja,
(4)A 41. § (1) bekezdés a) pontja szerinti, valamint a kiemelt ápolási díjra való jogosultság továbbra is fennáll, ha az ápolási díjban részesülő személy a)a Tny. szerint saját jogú nyugdíjnak minősülő ellátásban, korhatár előtti ellátásban, szolgálati járandóságban, balettművészeti életjáradékban, átmeneti bányászjáradékban, rokkantsági ellátásban, vagy a megváltozottmunkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény 33. § (1) bekezdése alapján, a törvény erejénél fogva rehabilitációs ellátásban részesül,
b)az a) pont szerinti ellátásra való jogosultság keletkezését megelőző napon a 41. § (1) bekezdés a) pontja szerinti vagy kiemelt ápolási díjra volt jogosult,és
c)az a) pont szerinti ellátásra való jogosultság kezdő napját megelőző húsz éven belül a 41. § (1) bekezdés a) pontja szerinti vagy a kiemelt ápolási díjra való jogosultsága legalább tíz évig fennállt.