Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-13 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 32506

Köszi csak azt nem tudom, hogy menyi az elvárt minimum. A gépkönyvből ill. az olajválasztókból lehet látni, hogy mennyi a maximum betölthető olajmennyiség.

 

 

SLX nem mennyiségi, hanem minőségi minimumot említett :-)

Előzmény: noholy (32505)
noholy Creative Commons License 2015.02.09 0 0 32505

Köszi csak azt nem tudom, hogy menyi az elvárt minimum. A gépkönyvből ill. az olajválasztókból lehet látni, hogy mennyi a maximum betölthető olajmennyiség.

 

Nálam ez 4,9 l /ROVER 620SI,  1995, 2000ccm /

 

Ha pl. csak 4 l megy bele /szűrővel együtt/ akkor már indokolt lehet a takarítás, mert sok a gané az alján?

Vagy csak max. 10% lehet az eltérés?

 

Majd most aktuális lesz az olajcsere megnézem menni megy bele.

 

 

 

 

 

Előzmény: SLX-350 (32503)
gsis Creative Commons License 2015.02.09 0 0 32504

Feltéve , ha nem SAAB tulaj vagy . Ott ajánlott !

Előzmény: SLX-350 (32503)
SLX-350 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 32503

Szia Noholy,

 

Ha rendszeres (előírt) időközönként cserélsz olajat a (minimum) előírt minőségű olajjal akkor szvsz nincs szükség olajteknő tisztogatásra.

Előzmény: noholy (32502)
noholy Creative Commons License 2015.02.07 0 0 32502

Tisztelt Urak!

 

Rendszeresen csereperiódusokban cserélt olaj esetén, milyen időközönként van létjogosultsága az olajteknő kitisztításának?

 

Azért írok ide, mert szerintem ez is az olajcseréhez tartozik.

 

Üdv. 

Motoroil Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32501

T. Mantec!

 

Igen, azt tudtam, hogy az amcsiknál piacvezetők, de azt nem, hogy felvásárolták a Filtront!

 

Ma is tanultam valamit. :]

Előzmény: mantec (32489)
oLayos Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32500

T SLX-350!

 

Ez jogos ...:)

 

... de ebbe az üzleti megállapodásokba nem látok bele.

Előzmény: SLX-350 (32499)
SLX-350 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32499

Majd ha látok VW olajbeöntőn Vapsoil logót..... :)

Előzmény: oLayos (32497)
oLayos Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32498

T mantec!

 

Ez egy 2004-ben 5 évre kötött partnerségi megállapodás. Amúgy meg senki nem vitatja a Castrol és a VW régi és jó kapcsolatát.

Előzmény: mantec (32496)
oLayos Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32497

T SLX-350!

 

Hasonló mind az általad beillesztett link. Talán csak marketing prezentáció ez is, de a VW-Group valamilyen szinten szereplő lehet ebbe az partnerségben.

 

http://www.asp-automotive.com/motor+oil/beschreibung+++kooperation.3.148.html

 

Ha tévedek, akkor valószínű csak tévedésből engedélyezik a logók használatát.

Előzmény: SLX-350 (32495)
mantec Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32496

T oLayos!

 

"... egységesen a Vapsoil ..."

 

Volkswagen and Castrol.

Előzmény: oLayos (32494)
SLX-350 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32495

Szia Olayos,

 

" .... Tudod jól Te is, hogy a VW jó ideig a Castrolt ajánlotta és most pedig egységesen a Vapsoil-t....

 

Van erről a Vapsoil megállapodásról valamilyen linked? Én nem találtam.

 

http://www.motortrader.com/car-dealer-news/vw-group-extends-lubes-deal-with-castrol/

Előzmény: oLayos (32494)
oLayos Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32494

T stevie-13!

 

Tudod jól Te is, hogy a VW jó ideig a Castrolt ajánlotta és most pedig egységesen a Vapsoil-t, aminek ugye tudott az eredője.

 

... és úgy mint Audi, Skoda, Seat, VW név alatt árusítják is. Ergo lassan nevezhetjük a csoport olajának!

Mint pl. a leszólt viszkozitásút is:

 

Előzmény: stevie-13 (32493)
stevie-13 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32493

nem tudtam, hogy a 10w-40 nem is jó az enyémbe.

 

 

Nem arról van szó, hogy nem jó a tiédbe, hanem hogy nem az a legjobb :-) Elsősorban nem a viszkozitással van probléma (bár azzal is), hanem azzal, hogy a 10W-40-es olajok tipikusan bénább alapolajból készülnek, mint az 5W-sek.

 

 

az üzemi hőfokom peprill 0 és -10 fok körül is 12-15km alatt érem el cirka 1-2 perces melegités és indulás után. Aztán, hogy ez jó e vagy sem és esetleg egy vékonyabb olajjal jobb lenne kifogom deríteni.

 

 

Na állj! Az olaj "vékonysága" és a motor bemelegedésének ideje között között nincs ok-okozati összefüggés. A vékony olaj kérdése úgy jön képbe, hogy amíg hideg a motor, addig a vékonyabb olajjal gyorsabban felépül a kenés. 

 

 

az általad példálózott minőségi 5w-40es szintetikus olajat ajánlod, mondanál nekem konkrétan egyet-kettőt?

300 e km felé adagolós nem rossz motorikus állapotú TDI-be?

Nekem az általad felsorolt olajok közül egyikkel sincs bajom, bár asszem a 10W-60-as olaj talán nem lenne egy jó választás :-)

Szerintem a választás alapja a következő:

1) megfeleljen a VW505.00 normának

2) legyen szintetikus (a 0W és az 5W olajoknál ez alapból teljesülni szokott)

3) legyen minél kisebb a hidegoldali viszkozitása, különösen városi használat esetén (sok hidegindítás, rövid távok)

4) legyen egy olyan márka, amiben megbízol, és amivel kapcsolatban jó érzéseid vannak

A VW-csoportnak nincs igazán saját olaj márkája, bár a Skoda a Shell-t, a Seat a Repsol-t ajánlja vagy ajánlotta egy időben (nota bene: az utolsó csavarig egyforma motorokba).

Előzmény: m.Lajos (32491)
m.Lajos Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32492

Tisztelt oLayos!

 

Éppen írtam, köszi a választ neked is.

 

Igen megfelel, éppen ez a kategória van benne Castrolból. Kissé megijedtem megmondom őszintén, mert speckók alapján 10W-40 van benne és azt hittem elbacarintottam a dolgokat a nagy válogatásban.

 

Nincs nekem semmi bajom vele csak laikusként, próbálnék egy jó /akár jobb/ olajat tenni ebbe a drága jó autóba, mert szeretném még alsó hangon 8 évig megtartani. 

 

Előzmény: oLayos (32490)
m.Lajos Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32491

Tisztelt mantec!

 

Köszönöm a hozzászólásodat. Tényleg laikus vagyok hozzá.

Nem felejtkeztem el az ajánlásodról csak azért érdekelt az Eneos, mert a szerelőm jókat mondott róla, blokk szétszerelés után állítása szerint jóval tisztább motorokat láttak Eneossal mint az általam példálózott Castrol olajjal, no persze nyilván nem kell mindent kanyar nélkül bevenni, de ez is egy vélemény.

 

Mindazonáltal nem terveztem megvenni főleg nem, ha egyikőtök sem ajánlja és tényleg laikus vagyok nem tudtam, hogy a 10w-40 nem is jó az enyémbe.

Az átlagfelhasználót könnyű megvezetni, mivel annyit mond "óó sokat futott akkor ne legyen vékony az olaj, mert enni fogja" ..igen biztos?! vagy nem nem tudom em vagyok szerelő, de az tény hogy az üzemi hőfokom peprill 0 és -10 fok körül is 12-15km alatt érem el cirka 1-2 perces melegités és indulás után. Aztán, hogy ez jó e vagy sem és esetleg egy vékonyabb olajjal jobb lenne kifogom deríteni.

 

Átfogalmazom akkor, 310 e km futás olajfogyasztás nélkül, tehát nem egy kehes motorral de ha szeretném neki megadni a legjobbat az általad felhozottak közül ha te lennél a helyemben ár érték arányt esetleg figyelembe véve /vagy még azt sem/ melyiket vennéd meg? Vagy ennyire ne ragozzam túl és válasszak egy szimpatikust ezek közül?

Mobil 1 New Life 0W-40
Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
Castrol Edge Titanium Fst 10W-60
Shell Helix Diesel Hx7 Av 5W-30
Total Quartz 9000 Energy 0W-30

 

Köszönöm előre is.

Tisztelt Stevie-13!

 

Maradok a Mann-nál, ennyit megérdemel az autóm, /még többet is/ nem ezen szeretnék spórolni.

Tőled is megkérdezem, az általad példálózott minőségi 5w-40es szintetikus olajat ajánlod, mondanál nekem konkrétan egyet-kettőt?

300 e km felé adagolós nem rossz motorikus állapotú TDI-be? 

Csak hogy legyen támpontom és még egy véleményem pluszba.

Neked is köszönöm.

Előzmény: mantec (32488)
oLayos Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32490

T m.Lajos!

 

Azt nem tudom most milyen olajat használsz, de ebbe az 1,9 TDi (AFN) motorba bizony megfelel egy jó minőségű 10W-40-es VW 505.00 gyártóművi előírással rendelkező olaj is. Még egyszer: megfelel!

 

Ha a Castrollal jól működött, miért váltasz? Nincs azzal semmi baj. Egy Magnatec Diesel 10W-40 olajjal elüzemel az, nem attól fog beállni. 

Eneos-ról semmi, nem ismerem, nem használjuk, attól még akár jó is lehet.

Stevie-13 talán több tapasztalattal rendelkezik, ezért a határozottsága.

 

Persze csatlakozva olvtársaimhoz, van már modernebb, adatlapok szerint korszerűbb olaj is, de Te nem ezt kérdezted. Még egyszer: egy jó minőségű VW 505.00 előírással bíró 10W-40-es motorolaj is tenné a dolgát. A gyártáskor a gyártó sem tiltotta ennek a viszkozitásnak a használatát. Részemről ennyi!

 

Olajszűrőnél nálam a Bosch, Mann a befutó. 

... de több tanácsból, többet válogathatsz pénztárcád szerint.

Előzmény: m.Lajos (32485)
mantec Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32489

T Motoroil!

 

"... Wix ..."
A Wix Filters 75 éves, USA-ben piacvezető.
A Filtron tulajdonosa 1997.  óta

Előzmény: Motoroil (32487)
mantec Creative Commons License 2015.02.05 0 0 32488

T m.Lajos!

2014.09.29-án (31989) feltett kérdésedre már megkaptad a választ (31990).

Ha többször kérdezed, - akkor sem - lesz jó a 10W-40-s olaj.

Előzmény: m.Lajos (32485)
Motoroil Creative Commons License 2015.02.04 0 0 32487

A szűrőknél, amolyan titkos favoritnak még betenném a Wix márkát is.

Arban nem rosszak, minőségben szintén.

stevie-13 Creative Commons License 2015.02.04 -1 0 32486

képbe jött nekem az Eneos márka és érdekelne mi véleményetek róla, gyakorlati tapasztalat stb. konkrétan a közép alsó/középkategóriás ENEOS Premium 10W-40 érdekelne. Árban perpill 5-6 ezer jó magyar ft 4l.

 

 

Az Eneos márkáról írt véleményem:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131004864&t=9014426

 

A 10W-40-es olajuknál talán jobbat érdemel az autód. Egy márkás 5W-40-es, szintetikus, VW505.00 olaj sem lesz drágább literenként pár száz forinttal.

 

 

olaj/levegő/pollenszűrő esetén ezen márkák közül kb. mi a sorrend melyik ajánljátok jó szívvel:

Bosh, Mann-Filter, Ufi,Knecht, Filtron

 

 

Talán a Mann a legjobb. De nem jársz rosszul a Bosch vagy a Knecht termékeivel sem.

 

Titkos tipp a Mecafilter és a Lautrette - ezek érezhetően olcsóbbak, viszont a francia márkák gyári beszállítói. A szűrőpapír ugyanaz, a szűrőkeret műanyag alapanyaga ugyanaz, a pontos méretre szabást pedig kinézem belőlük. 

 

A saját autómat most pénteken viszem kötelező szervizre, az olajszűrő gyári lesz (egy-két ezressel drágább a Mann-nál, de az olajszűrő kényes alkatrész), a légszűrő Mann, a pollenszűrő Mecafilter. Ez utóbbinak nincs különösebb jelentősége, szerencsére a családomban senki sem allergiás, és az olcsóbb (de minőségi) szűrőt inkább gyakrabban cserélem.

 

Előzmény: m.Lajos (32485)
m.Lajos Creative Commons License 2015.02.04 0 0 32485

Sziasztok!

 

Köszönöm a jómúltkori ajánlásokat.

Azóta a bő 4 hónap alatt szépen bele is csurgott az autóba cirka 8 ezer(A4 1.9TDI AFN 1998. 110le) készülök is bőszen az olajcserére tudom h 15 ezer a ciklus de nem tervezem megvárni.

A fogyasztásom példás /már magamhoz képest persze/ 5.3-5.5 között. Sajnos úgy néz ki olajteknő tömítést nem jól cseréltek az urak mert megint szivárog, de számottevő olajfogyásom nincs.

 

Lényeg a lényeg képbe jött nekem az Eneos márka és érdekelne mi véleményetek róla, gyakorlati tapasztalat stb. konkrétan a közép alsó/középkategóriás ENEOS Premium 10W-40 érdekelne. Árban perpill 5-6 ezer jó magyar ft 4l.

 

A másik kérdésem bár nem szorosan a témába vág olaj/levegő/pollenszűrő esetén ezen márkák közül kb. mi a sorrend melyik ajánljátok jó szívvel:

Bosh, Mann-Filter, Ufi,Knecht, Filtron

Nem ismerem őket, Filtron figyelemreméltóan olcsó, Mann-t pár ismerősöm dícséri és kb. ennyi infóm van.

 

Köszönöm a segítséget és az infót.

Robi53 Creative Commons License 2015.02.01 0 0 32484

Hát, pontosan ilyen szakmai részletek, amire nem terjed ki az ismeretem, nem is gondolhattam rá (már arra, hogy annál miért kizárólagos ajánlás, túl azon, hogy biztosan sok más szempontból is a legjobb).

Ellenben, azért a 913-c és - d jelentős eltérést mutat:

 

Érdemes megnézni ezt az alkalmazást, mert ragyogóan, pókháló grafikonon mutatja/szemlélteti a kiválasztott ajánlások é szabványok közötti eltérés jellegét és mértékét : http://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html#

 

A valódi jelentős különbség az "oxidative thickening" jellemzőben van, aminek a rövid zanzája:

"Oxidative Thickening: During use, engine oil is exposed to high temperatures, and highly reactive, oxidising species are formed during combustion. If the oil does not resist the resulting oxidation, its viscosity increases as polar species accumulate. At some point, the oil becomes too thick to be pumped around the engine, which can quickly result in engine damage. Oxidative thickening is primarily controlled by antioxidants."

 

Kevésbé jelentős, de értékelhető a "kopás" jellemző, rövid zanzája:

"One of the most important functions of a lubricant is to reduce the amount of engine wear. If moving metal parts are allowed to come into contact, they suffer damage. As this damage worsens, engine performance can deteriorate to the point where the engine no longer functions. Wear can occur in the engine anywhere there are moving part, such as the valve train area. Wear is primarily controlled by zinc dialkyldithiophosphates (ZDPs)."

 

HTHS és SAPS (SA; P;S külön-külön is azonos, de van egy mért jellemző, amit valójában nem is biztos, hogy jól értek, de arányaiban lényeges a különbség : Min T - 913-d esetén >10, 913-c esetén >8,5 (körülolajozás?).

 

Amikor pedig azt nézem, hogy mivel is vannak összefüggésben ezek a pókhálón látható jellemzők, akkor pl. itt kutakodom:

http://www.dp-automotive.hu/dpa_motorolaj_5.html#g22

HTHS viszkozitás;Four Ball Wear teszt; Teljes savszám (TAN);Teljes bázisszám (TBN);Foszfortartalom;Cinktartalom;Szulfáthamu-tartalom; - ezek összefüggései, a "belső ellentmondások", és a "kémiai" jellemzők alapján a következmények a(vélhetően etalon)  motortesztekkel mérhető jellemzőkre.

 

És ennek (az Élet-és Tudomány szintű bemutatásnak a további részleteit látom az Általad is linkelt ACEA-12 szabványleírásban.

 

A végén még én is megérteni vélem, hogy egy ilyen összetételű/adalékolású olaj viszont tényleg nem lehet DPF-barát, mert annak háttér-követelményeivel tök ellentétes dolgok és arányok jellemzik.

Előzmény: SLX-350 (32483)
SLX-350 Creative Commons License 2015.02.01 0 0 32483

A 913-D jóváhagyás (tudomásom szerint) alapvetően abban tér el a 913-C-től hogy a "D" alkalmas az új Transit dízelek olajban futó vezérműszíjához.

 

Előzmény: Robi53 (32481)
Tomyr Creative Commons License 2015.01.31 0 0 32482

Szia!

A jóváhagyásnak megfelel,itt is hozza a lista:

 

 https://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&language_id=0&blatt=229.5&content_action=show&mark=&suchbegriff=

 

Csak azt szeretném tudni hogy milyen ez az olaj,tényleg olyan jó-e mint ahogy reklámozzák?

Előzmény: stevie-13 (32479)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 32481

Szia, oLayos

 

Még egyszer megnéztem a kérdésedet, és most már meg is értettem.

Igen, látom.

Közepesen régi Duratorq TDCI-be mehet a 913-d (ez mellékesen 5w-30 A5). Mehet bele 913-c is, ami szintén 5w-30 A5 (sőt, akár A1), mégis, több tekintetben "gyengébb", mint "-d", ilyenből nagyobb számban is van a piacon.

De az EcoBoost-ba a 948-b (ez már 5w-20 C2).

És új Duratorq TDCI-be már 950-a (ez pedig 0w-30 C2), és ha megszorulás van, elviseli még a 913-d szerinti, vagy akár még csak nem is a szerinti 5w-30 A5-öt is, de ebben az esetben is jobban ajánlott valamilyen, akár más 0w-30 C2.

 

Szóval, EcoBoost és új Duratorq is elvált (viszkozitásban is), de végképp más (eleve C2), mint közepesen régi Duratorq.

 

Biztosan nagyon komoly oka van mind a szétválásnak, mind annak, hogy nagyon nem akarják javasolni régebbi Duratorqba egyik új ajánlás szerinti C2-t sem, miközben új Duratorq korlátozásokkal, de "befogadja" akár korábbi TDCI-be javasoltat is.

 

A 948-a-ban az "oxidative thickening" vált sokkal megengedőbbé, és "aftertreatmen compatibility" sokkal magasabbá. Ábrán a 950-a-t nem látom (talán, mert annyira új), de gondolom, hasonló lehet a helyzet.

 

Szóval, régebbi motroknak, így az enyémnak is, kell az az adalékolás, ami meg nem fér össze az utókezelő-kompatibilitással (kén és foszfor nem-csökkentése, további egyebek adalékolása miatt is magasabb szulfáthamu képződés, és antioxidánsok).

 

"Oxidative Thickening: During use, engine oil is exposed to high temperatures, and highly reactive, oxidising species are formed during combustion. If the oil does not resist the resulting oxidation, its viscosity increases as polar species accumulate. At some point, the oil becomes too thick to be pumped around the engine, which can quickly result in engine damage. Oxidative thickening is primarily controlled by antioxidants."

 

"Aftertreatment Compatibility: To meet emmisions requirements, many engine manufacturers are using aftertreatment systems. These can be effected by lubricant components that reach the system through the exhaust. To achieve aftertreatment compatibility, specifications are being introduced to limit the level of various lubricant components. Reducing components such as sulpher and phosphorus and chemistry that can lead to high sulphated ash can improve lubricant compatibility with the aftertreatment system."

Előzmény: oLayos (32475)
Robi53 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 32480

Szia, oLayos

 

Én már eljutottam mindenféle agyalás végére, valójában (amíg jelentős változás nem következik be) nem keresek semmit.

SLX-350 korábbi nyitva maradt kérdésére válaszoltam azzal, hogy beidéztem a fellelt 2015-ös Focus  és Mondeo 1.5 és 1.6 manual-ok releváns részét, amiből meg is állapítottam, hogy a 950-a-t nem ajánlják abba a motorba (1.6 Duratorq TDCI 85 KW), ami nekem is van, ebben az esetben a váltás után is maradt a 913-c (és ezzel együtt a 913-d), illetve, ha ez nincs, legalább valamilyen más, de 5w-30 A5.

(Az, hogy az 1.5 Mondeo és 1.5 Focus esetében az ajánlás nem teljesen egyezik, a 950-a mellett az opciókban eltér, és ugyanígy eltérést látok az 1.6 Focus és 1.6 Mondeo (amiről nem is vagyok meggyőződve, hogy biztosan azonos motor) ajánlások között, inkább csak érdekesség, felvetettem, de nem érint, amíg nem cserélek facelift-elt - és 1.5 - Focusra).

 

Az egészet (950-a tulajdonságai, használata) meg az indította, hogy a web-en borzasztó keveset lehetett találni róla, azt sem lehetett megállapítani (még a Castrol Magnatec 0w-30 D adatlapból sem), hogy valójában ez ACEA micsoda (cx? ax/bx?), csak azt, hogy wss-m2c950-a, arról meg azt nem, hogy mibe való? (a manual-ok megadták a választ, pl az új 1.5 motorokba, és ha igaz, az új Mondeo-ban lévő 1.6-ba is)

 

Tudomásul vettem, hogy nekem - mindenféle, "azonos" PSA/Ford motorra vonatkozó Volvo, Mazda, PSA-nál fellelhető eltérő ajánlások és gyakorlati használat ellenére - a legjobb a 913-d, ami az 5w-30 A5-2012-ök erősen szűkített, minőségi követelményekben magasra húzott köre. (ezt a magasabbra húzottságot gyönyörűen igazolja/szemlélteti GGxxxx által linkelt lubricol-os pöpec alkalmazás is)

 

Azt is megértettem, hogy a 913-d egyetlen "hátrányaként" azonosítható ("utókezelő-kompatibilitás") problémát jelentős részben kezeli a gyártó (DPF-kapacitás, amit írtak is), illetve még én is tehetek egy-két dolgot.

A többségében "távolsági" használati módom és a legjobbnak kikiáltott gázolaj mellett, nem kínzom a motort - a nyomatékkal ugyan leküzdhető - túl alacsony fordulattal ( pl. Totalcar 2012 - "A nyomaték öl, nem a fordulat"), sűrűbben olaj-és szűrőcserélek (egy "köztes" olajcsere Magnatec Professional 5w-30 A5-tel és "gyári" szűrővel 20 eFt, így azért ez 1Ft/km többlet, ez azért nekem évi +50 eFt, és ha még a légszűrőcserét is rövidebbre veszem, akkor még több), hogy még "ideje" se legyen az olajnak leromlani. A köztes (60 helyett 30) gázolajszűrő cserét - különös tekintettel a használt jó gázolajra - meg még megfontolom (gondolatébresztő a GGxxx által linkelt cikk, miszerint egy jó - és a "gyári" biztosan az - üzemanyagszűrő szűrési képessége a használat során inkább javul, mint romlik, a periódus meg úgyis rátartással van ajánlva).

 

És el is jutottam a számomra fontos dolgok azonosítása végére. Olaj tekintetében: 913-d, amíg nem jön ki olyan újabb, ami ajánlott, és legfeljebb játszogatás ezen belül a jók közötti időnkénti váltással (pl.Castrolról Mobil Super 3000-re), vagy áttérés mondjuk erre a - továbbra is csak 913-d-s - Mobilra az alacsonyabb szulfáthamuja miatt.

 

 

 

Előzmény: oLayos (32475)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 32479

Olaj csere előtt állok Mercedes c180K ezt az olajat nézegetem: liqui moly leichtlauf high tech 5w40

Valakinek tapasztalat,vélemény róla?

 

 

Először azt kellene tisztázni, mi a gyári előírás az autódhoz. A keresett olajnak MB229.5 jóváhagyása van, ha ez megegyezik azzal, ami az autódhoz kell, akkor használható. A neten rákeresve úgy tűnik, hogy akár okés is lehet ez az olaj az autódhoz, de mindenképp nézz utána az autód kezelési könyvében. Legrosszabb esetben az alvázszám alapján megmondják egy márkaszervizben.

 

Előzmény: Tomyr (32476)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 32478

a szervízkönyv 5w-40 ír elő, de tölthető bele 5w-30???????

 

 

Alapvetően nem.

 

Miért akarnál eltérni a gyári specifikációtól?

 

Amúgy pontosan milyen autóról van szó?

Előzmény: turbokiller72 (32477)
turbokiller72 Creative Commons License 2015.01.31 0 0 32477

Sziasztok! 

Szeretném megtudni, h mi a külömbség az 5w-30 es az 5w- 40 között.

a szervízkönyv 5w-40 ír elő, de tölthető bele 5w-30???????

Kösz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!