Sziasztok!
Először is szeretnék szívből gratulálni, mert ma kaptam a hírt, hogy az egyik Kedves itteni XC90-Tulajdonos Kartácsnak megszületett a harmadik kisbabája! ÉLJEN ÉLJEN, annyira örülök! :)))
Sok erőt, örömöt, jó egészséget Nektek! :)
Minden kisfiús szülőnek lehet már mondogatni, hogy neveld, taníttasd, mert idős koromra engem is el kell majd tartania... ;))))))
Kicsit eltűntem (nyaralás, egy kis ingatlan-ügylet, valamint életpálya- és munkahely váltás ürügyén), de remélem azért a kis XC90-csapat még itt van... :)
Nálunk jó irányba mennek a dolgok, minden OK.
Behemót pompás, továbbra is. Kicsit sajnos dugóztam vele nemrég, amit 12-13 literes fogyival, és kissé rossz lelkiismerettel hálált meg (az eddigi sok autóút és autópálya után). Ilyenkor kellene a hibrid. Jó hír, hogy ha minden igaz, 1-2 éven belül lesz UTÓLAG IS BESZERELHETŐ (a hátsó kerekeket hajtó) villany-rendszere a VOLVO-nak, amire valszeg én rá fogok harapni (még ha a csomagtér az akksik miatt kicsit kisebb is lesz). Dugókba a hibrid (azaz olyankor tisztán elektromos) hajtás kell, ez nem vitás...
Kedves Complacent!
Örülök, hogy nem bántad meg, ez a legfontosabb!
A 9 liter alatti fogyasztás az nagyon jó! Vezetheted a www.spritmonitor.de-n, így a legtakarékosabbak között lennél, és szépen pontosan látnád végig a fogyit (is)...
DSTC hibajelzés. Hmmmm. A válaszomat már úgyis tudjátok, le sem írom... ;)
Furi, hogy nincs pótkereked. Az autó alján szokott lenni, hátul, tehát nem a csomagtartó alatt, nem belül (bocsánat, ha evidens volt). Leengedni a csomagtérből lehet (annak padlóját felhajtva): egy mellékelt "kampót" az ott lévő "szembe" beakasztva lekurblizható.
Mivel fehér embernek lehetetlen akna nélkül hozzáférnie a pótkerékhez, a benne lévő nyomást (4,2) mindig a szervizben ellenőriztetem, ha arra járok (ugye amúgy is megemelik). Lehet, egyszer leengedem, és szeleppel hátra felé húzom majd vissza, hátha úgy már hozzáférnék én is a szelepéhez...
Nem teljes értékű, hanem kapaszkodj meg: virsli pótkerék, kis lemezfelnin. Nem kirándulásra való, hanem arra, hogy a legközelebbi gumishoz elevickélj vele (a kézikönyv írja a max sebességet és a vele megtehető max távolságot is: ha jól emlékszem, max 80 km/h, max 50 km...).
Bringa szállítás:
Én eddig tetőn szállítottam (elég magas vagyok). Sajnos 2 év "balesetmentesség" után, nemrég, a legnagyobb gondosság ellenére is, az utolsó bicikli-szállítós utunk során a jobb hátsó ajtón sikerült két karcolást is ejtenem (mind a két felrakásnál), elég dühös voltam magamra... :((((
Hála Istennek vettem már előtte festékstift készletet a kocsihoz, így azonnal kijavítottam, de akkor is bakker (az egyik elég mélyre sikeredett, vertem is a fejem a falba, eddig karcmentes volt az autó)... :((((
A tetőn való szállításnak előnye, hogy megmarad a csomag- és utastér, hátránya a karcolás veszélye, a megnövekedett fogyasztás és a nagy menetzaj. Én (hiába jófajta Thule/VOLVO Freerider biciklitartóról beszélünk) nem megyek vele 110 km/h-nál többel (ez amúgy ha jól emlékszem előírás is). Ez Balatonra lemenet nem gond, de pl. Ausztria másik végére már + 1 óra...
A vonóhorgostól engem mindig kiráz a hideg, nem fér bele a buksimba, hogy egyetlen fém golyóra hogy lehet biztonságosan felrakni egy tartót 3 biciklivel... :)
De mindenki szerint működik, ha jól van felrakva. Előnye az egyszerű kezelhetőség, és hogy talán se fogyasztás, se menetzaj növekedés nincs (nem tudom, nem próbáltam). Hátránya, hogy a csomagtartóhoz már nem férsz hozzá, és kell hozzá ugye vonóhorog. Ez felrakással, típus engedéllyel tudomásom szerint 200e fölött van... :(((
Én ezek után most vettem egy BELSŐ bicikli tartót a VOLVO-tól! Egy ekkora autóba simán beférünk 2 biciklivel és a csomagokkal is. Már többször szállítottam két biciklit egymásra lefektetve, jól lerögzítve + sok-sok csomagot (a biciklik körül). Ezzel a bicikli tartóval pedig állítva lehet 2 bicajt szállítani, így sok hely marad a csomagoknak is!
A hátsó üléseket kell lehajtani, annak hátulján alul van egy-egy "szem", amihez a mellékelt fém kampókon keresztül a keresztsínt lehet rögzíteni (külön le kell pányvázni az első ülések alatti szemekhez is). A biciklik első kerekeit ki kell szedni, és a villát lehet a sínre rögzíteni. A kiszedett kerekeknek, de még a két ülésnek (ha azokat is le kell szedni) külön sínre rögzíthető tartója van. A hátsó kerekeket meg ki lehet pányvázni a csomagtartó hátsó-oldalsó szemeihez... Mindent mellékeltek hozzá.
Még nem használtam (valszeg jövő hét végén fogjuk), de jópofa. 35-38e Ft, ami szerintem nem vészes (gyári VOLVO)...
Hátránya, hogy a belső teret védeni kell a kosztól (ezt amúgy is teszem, éljen a vastag, létrázható, több rétegre hajtott fólia), de előnye, hogy lehet menni 130-cal autópályán, a biciklik védve vannak, és se szélzaj, se fogyasztás növekedés nincs. Két emberrel simán működik. Ha lehetne venni hozzá több tartót (nem tudom, lehet, hogy lehet), akár 4 bicikli is beférne szerintem így állítva (a csomagtér kárára).
A vontatást elfelejtettem megérdeklődni, elnézést kérek, de meg fogom kérdezni. Kizártnak tartom, hogy ne lehetne vontatni egy ekkora batárral (még ha korlátozott tömeget is)...
Megint hosszú lettem, elnézést! :)