Keresés

Részletes keresés

Kicsidoki Creative Commons License 2010.11.22 0 0 307

Köszönöm a tippet, Kedves bojsziwww, de én eddig csak a 4 DVD-s változatot láttam, ami a 2006-os, és korábbi modellekhez jó. 2007-től egy darab dupla rétegű DVD-n van az infó, ez az MMM+ rendszer, ezt én még nem láttam...

Előzmény: bojsziwww (306)
bojsziwww Creative Commons License 2010.11.18 0 0 306

A netről letölthető a térkép

Előzmény: Kicsidoki (302)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.11.09 0 0 305

Á, jól tetted, és a jó téli gumi nagyon fontos!

Persze azért én is remélem, hogy fogunk még ezen a télen nagy hóban dagonyázni... ;)

Előzmény: complacent (304)
complacent Creative Commons License 2010.11.04 0 0 304

Vettem egy nagy levegőt, meg egy szett márkás téligumit. Na erre itt a meleg!

Előzmény: Kicsidoki (302)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.10.22 0 0 303
XCép hétvégét Nektek!

Kicsidoki Creative Commons License 2010.10.19 0 0 302
Kedves Complacent!

Örülök, hogy megjavult a vasad! Hurrá!

Alapvetően igazad van. Vannak szoftverek, amik igazán pofátlanul drágán ad a VOLVO. Nyilván mindenben van emberi munka, de akkor is.
Én pl. a navi frissítéssel vagyok most nagyon meglőve. Nem tudtam volna megvenni anno, de az előző Tulaj belevette: majd 600e Ft volt. Most 2 évre az adatbázis frissítésért 94e Ft-ot kérnek! Ez 1-1 dupla rétegű DVD. Külföldi fórumokon is megy az anyázás, jóval tehetősebb országokban is szívják a fogukat... Ez nekem sem fér bele...
A térkép részletes, de sosem friss. Legalább 1 év késés van benne, de inkább 1,5-2... :(


De minden relatív. Amikor hallok a germán autók árazásáról, na az az, ami igazán elképeszt... A TC cikkből: 320 dízel coupé bömös közepesen felszerelve 17 misi? Ááááá...


A gumikon én nem spórolok, abból mindig a lehető legjobbat veszem: ADAC és ÖAMTC tesztek. De szerintem lehetőleg ismert nagy márkát próbálj venni. Én nem hallottam erről az amcsi márkáról.


A belső bringaszállító egyszerű, csak egyszer kell összerakni, utána könnyű használni, és a kiszedés után szerintem már nem kell újra szétszedni, nem foglal sok helyet. Lehet, hogy a bicikli kormányát is le kell engedni viszont, ha az első kerék kiszedése után is túl magas a bicikli eleje a kormánynál... Amúgy jó.

Üdv!
Előzmény: complacent (301)
complacent Creative Commons License 2010.10.11 0 0 301
Sziasztok,
DSTC hiba egy párezer forintos szoftverfrissítéssel elmúlt! Valami ismert hiba volt.
Nem sajnálom rá, de érdekes, hogy a Volvónak mennyi bevétele van a szoftverekből. Horribilis árakat mondanak pl. egy kijelző nyelv-váltásra.
Pótkerekem gyárilag nincs, ez valami opció, felülről le van csavarozva a helye.
A belső és a liftes bringaszállító tetszik, jövő szezonra utánanézek.
Hallott valaki Cooper márkájú amerikai téligumiról? Esetleg ár/érték viszonyról?
complacent
Előzmény: Kicsidoki (280)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 300
Ez egy sajtófotó (kicsit belenyúltam, mert alig akad hibátlan sajtófotó...).

Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 298


Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 297






Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 296
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 295
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 294
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 293
:(((

Megkímélt második autónak használt XC90 nyugdíjas vidéki orvos tulajtól eladó... :(
Nesze neked 30 cm-es gázlómélység...













Előzmény: Kicsidoki (292)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 292
Háááát...



Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 291
Mondjuk nekem nem lenne szívem kivinni Behemótot ilyen terepre, de jó látni, hogy mennyire jól működik az AWD rendszer...
Előzmény: Kicsidoki (290)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 290
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 289
Megtaláltam nagyobb méretben is...

Előzmény: Kicsidoki (280)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 288
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 287
A kép forrása...

Ez most az egyik kedvenc színem, így executive-ban... :)

Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 286
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 285
Ugyan kicsit életlen, mégis szívet-melengető fotó, na... ;)

Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 284
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 283
... és a reménység szerint "karc-free" liftes tartó is...

Előzmény: Kicsidoki (282)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 282
Egyébként létezik a tetőre is villás-rögzítésű biciklitartó. Előny az oldalsó küszöb/fellépő...

Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 281
Ez ugyan nem XC90, hanem XC70 Mk II, de nekem akkor is nagyon tetszik (az XC70 Mk II pedig a másik legjobb VOLVO, amit valaha vezettem, pedig volt már egy párhoz szerencsém)...





Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 280
Sziasztok!


Először is szeretnék szívből gratulálni, mert ma kaptam a hírt, hogy az egyik Kedves itteni XC90-Tulajdonos Kartácsnak megszületett a harmadik kisbabája! ÉLJEN ÉLJEN, annyira örülök! :)))
Sok erőt, örömöt, jó egészséget Nektek! :)

Minden kisfiús szülőnek lehet már mondogatni, hogy neveld, taníttasd, mert idős koromra engem is el kell majd tartania... ;))))))


Kicsit eltűntem (nyaralás, egy kis ingatlan-ügylet, valamint életpálya- és munkahely váltás ürügyén), de remélem azért a kis XC90-csapat még itt van... :)
Nálunk jó irányba mennek a dolgok, minden OK.

Behemót pompás, továbbra is. Kicsit sajnos dugóztam vele nemrég, amit 12-13 literes fogyival, és kissé rossz lelkiismerettel hálált meg (az eddigi sok autóút és autópálya után). Ilyenkor kellene a hibrid. Jó hír, hogy ha minden igaz, 1-2 éven belül lesz UTÓLAG IS BESZERELHETŐ (a hátsó kerekeket hajtó) villany-rendszere a VOLVO-nak, amire valszeg én rá fogok harapni (még ha a csomagtér az akksik miatt kicsit kisebb is lesz). Dugókba a hibrid (azaz olyankor tisztán elektromos) hajtás kell, ez nem vitás...





Kedves Complacent!

Örülök, hogy nem bántad meg, ez a legfontosabb!
A 9 liter alatti fogyasztás az nagyon jó! Vezetheted a www.spritmonitor.de-n, így a legtakarékosabbak között lennél, és szépen pontosan látnád végig a fogyit (is)...

DSTC hibajelzés. Hmmmm. A válaszomat már úgyis tudjátok, le sem írom... ;)

Furi, hogy nincs pótkereked. Az autó alján szokott lenni, hátul, tehát nem a csomagtartó alatt, nem belül (bocsánat, ha evidens volt). Leengedni a csomagtérből lehet (annak padlóját felhajtva): egy mellékelt "kampót" az ott lévő "szembe" beakasztva lekurblizható.
Mivel fehér embernek lehetetlen akna nélkül hozzáférnie a pótkerékhez, a benne lévő nyomást (4,2) mindig a szervizben ellenőriztetem, ha arra járok (ugye amúgy is megemelik). Lehet, egyszer leengedem, és szeleppel hátra felé húzom majd vissza, hátha úgy már hozzáférnék én is a szelepéhez...

Nem teljes értékű, hanem kapaszkodj meg: virsli pótkerék, kis lemezfelnin. Nem kirándulásra való, hanem arra, hogy a legközelebbi gumishoz elevickélj vele (a kézikönyv írja a max sebességet és a vele megtehető max távolságot is: ha jól emlékszem, max 80 km/h, max 50 km...).


Bringa szállítás:
Én eddig tetőn szállítottam (elég magas vagyok). Sajnos 2 év "balesetmentesség" után, nemrég, a legnagyobb gondosság ellenére is, az utolsó bicikli-szállítós utunk során a jobb hátsó ajtón sikerült két karcolást is ejtenem (mind a két felrakásnál), elég dühös voltam magamra... :((((
Hála Istennek vettem már előtte festékstift készletet a kocsihoz, így azonnal kijavítottam, de akkor is bakker (az egyik elég mélyre sikeredett, vertem is a fejem a falba, eddig karcmentes volt az autó)... :((((

A tetőn való szállításnak előnye, hogy megmarad a csomag- és utastér, hátránya a karcolás veszélye, a megnövekedett fogyasztás és a nagy menetzaj. Én (hiába jófajta Thule/VOLVO Freerider biciklitartóról beszélünk) nem megyek vele 110 km/h-nál többel (ez amúgy ha jól emlékszem előírás is). Ez Balatonra lemenet nem gond, de pl. Ausztria másik végére már + 1 óra...

A vonóhorgostól engem mindig kiráz a hideg, nem fér bele a buksimba, hogy egyetlen fém golyóra hogy lehet biztonságosan felrakni egy tartót 3 biciklivel... :)
De mindenki szerint működik, ha jól van felrakva. Előnye az egyszerű kezelhetőség, és hogy talán se fogyasztás, se menetzaj növekedés nincs (nem tudom, nem próbáltam). Hátránya, hogy a csomagtartóhoz már nem férsz hozzá, és kell hozzá ugye vonóhorog. Ez felrakással, típus engedéllyel tudomásom szerint 200e fölött van... :(((

Én ezek után most vettem egy BELSŐ bicikli tartót a VOLVO-tól! Egy ekkora autóba simán beférünk 2 biciklivel és a csomagokkal is. Már többször szállítottam két biciklit egymásra lefektetve, jól lerögzítve + sok-sok csomagot (a biciklik körül). Ezzel a bicikli tartóval pedig állítva lehet 2 bicajt szállítani, így sok hely marad a csomagoknak is!
A hátsó üléseket kell lehajtani, annak hátulján alul van egy-egy "szem", amihez a mellékelt fém kampókon keresztül a keresztsínt lehet rögzíteni (külön le kell pányvázni az első ülések alatti szemekhez is). A biciklik első kerekeit ki kell szedni, és a villát lehet a sínre rögzíteni. A kiszedett kerekeknek, de még a két ülésnek (ha azokat is le kell szedni) külön sínre rögzíthető tartója van. A hátsó kerekeket meg ki lehet pányvázni a csomagtartó hátsó-oldalsó szemeihez... Mindent mellékeltek hozzá.
Még nem használtam (valszeg jövő hét végén fogjuk), de jópofa. 35-38e Ft, ami szerintem nem vészes (gyári VOLVO)...
Hátránya, hogy a belső teret védeni kell a kosztól (ezt amúgy is teszem, éljen a vastag, létrázható, több rétegre hajtott fólia), de előnye, hogy lehet menni 130-cal autópályán, a biciklik védve vannak, és se szélzaj, se fogyasztás növekedés nincs. Két emberrel simán működik. Ha lehetne venni hozzá több tartót (nem tudom, lehet, hogy lehet), akár 4 bicikli is beférne szerintem így állítva (a csomagtér kárára).

A vontatást elfelejtettem megérdeklődni, elnézést kérek, de meg fogom kérdezni. Kizártnak tartom, hogy ne lehetne vontatni egy ekkora batárral (még ha korlátozott tömeget is)...

Megint hosszú lettem, elnézést! :)



Előzmény: complacent (278)
Kicsidoki Creative Commons License 2010.09.11 0 0 279
Sziasztok! :)
complacent Creative Commons License 2010.08.08 0 0 278
Sziasztok,
Jó, hogy újra tudok írni én is, remélem mások is visszatalálnak a nehezítés leküzdése után.
Engem nem zavar Kicsidoki vélt dominanciája a hozzászólásokban, le a kalappal, csak így tovább, nekem sokat segített és jó ezt a lelkesedést látni.
Kb. 15 ezer kilométert tettem bele a jószágomba, nagyon bejön nekem, összeszoktunk.
A fogyasztás folyamatos autópályázás mellett beállt 9 liter alá, pedig nem cammogok vele, szerintem elégedett lehetek. Egy csepp olaj sem fogy, minden működik szépen.
Néha jelez egy rejtélyes DSTC hibát indulásnál, ahogy figyelem inkább párás időben, aztán pár kilométer után elalszik a sárga lámpa és nem jön elő újra. A szerelőm azt mondta, hogy ne izgassam magam miatta, ez gyakori hiba, valami kormánypozíció visszajelző fogaskerékről magyarázott és azt mondta, hogy a biztonságot nem befolyásolja. Hmmm.
Viszont nincs pótkerekem, ha volna, milyen szokott lenni? Van XC90re gyári acélfelni? Virsligumit nehezen tudok elképzelni egy ilyen autón. Vettem egy Continental Mobility Kit-et, használom a kompresszorát nyomásellenőrzésre, remélem a kaucsukra sosem lesz szükség.
A vontatási téma annyiban izgatott fel, hogy úgy látom bringaszállításra egy vonóhorogra szerelhető cucc lenne a legpraktikusabb, magas a tető és az osztott hátsó ajtóra szerelhető cuccot még nem láttam. Így engem ez a plusz váltóolaj hűtő nem érdekel, enélkül mennyiért és hol lehet vonóhorgot felrakatni Bernátra?
köszi
complacent
KisMaksa Creative Commons License 2010.08.03 0 0 277
talán most már sikerül...?
Előzmény: Kicsidoki (271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!