Nem fogom tudni pontosan elmagyarázni, de van valami jeladó valami forgó részen, s néha azt nem érzékeli az autó ... Szerintem én is így jártam egy vezérműszíj cserénél, szarul rakták vissza ezt a jeladót (majd a hozzáértők pontosan megírják hogy mi is lehet ez). Javítan egyszerű, ha rájönek hogy aez a baja.
Néha berántott, neha nem, ugyanaz, mint amit leírtál.
Segítséget szeretnék kérni. Peugeot 307 sw 1.6 diesel autóm van, 9 éves. Már több szerelőnél voltam, de mindegyik tanácstalan volt az alábbi problémával: Szépen megy az autó, de kb. 90-es tempónál gázadásnál ránt egy nagyot olyan módon, mintha hirtelen lekapnám a lábam a gázról. Nem mindig fordul elő, szinte kiszámíthatatlan. Nagyon kellemetlen, mert vannak időszakok, mikor egy kb 60 km-es úton egyfolytában rángat. A jelenség elsősorban 90- 130 km sebesség között lép fel. Olyan érzés laikusként mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Az hitték valami dugulás, már kimosták az üzemanyagtartály, tisztították a vezetékeket, de nem oldotta meg a problémát. Az adagolót is vizsgálták, de rendben van, a számítógép sem jelezett a szervízben semmilyen hibajelet. Mi lehet az ok ? Van valakinek tapasztalata vagy ötlete ?
:-) 383e km és a 4. kipufogó szett van nálam, mindig ez volt a gond, meg a libikóka miatt látszott is. Egyszer fejbe is kólintotta a szakit. Cserekor majd a tűzkarika csikorogni fog, ha nem flexibilis a csatlakozás, jól kenesd meg rézpasztával vagy, ahogy nálam csinálták, a szerelő klinkeritből faragott bele "betétet" és attól kevésbé hangos.
Szia. Szerintem azoknak a csatlakozóknak semmi köze hozzá, mivel az egyessel jelölt az az olajnyomáshoz, olajszinthez van köze, a kettes meg a katalizátor utáni lambdaszonda. Nekem is ugyanilyen motorral van szerelve, csak 2004-es évjáratú. Én is jártam már így, hogy ráfolyt egy kis olaj, de sohasem volt ilyen hibaüzenet. Gyári diaggal nézesd meg és ha mód van rá, akkor olyan szervízben, ahol tudnak egyidőben kipufogógáz összetételt is nézni. Ha a gázösszetétel rossz, akkor valószínűleg a katalizátor előtti lambdaszonda rossz, csere. Univerzális nem jó hozzá. Nekem így találták meg a hibát, a szonda cseréje megoldotta a gondot. Más kérdés, hogy mivel túl sok üzemanyagot akart elégetni a motorral ami viszont nem ment és a katalizátort is tönkretette, az is cserés lett. A gyári szondát egy lengyel webshopból rendeltem, a katalizátort meg Angliából. Utángyártott, típusengedélyezett és hét éve semmi gond vele. (kopp-kopp-kopp)
Segítséget szeretnék kérni antipollution faulty hibakóddal kapcsolatban (pug 307, 2006-os, 1.4 16v benzin, 90LE). Olajcsere(olajszűrő, olaj, pollenszűrő, levegőszűrő) után kaptam az üzenetet, kocsi nem lett lassabb, nem rángat, nincs semmi baja. Olajszűrő cserénél ráömlött a maradék a képen látható módon 1-2 csatlakozóra. Lehet ez a probléma? Sajnos nem tudom egyikről sem, hogy mi lehet. Válaszokat előre is köszönöm.
Bakker.... Ezt így látatlanba megmondtad! Úgy és ott, ahol mondod! Elismerésem! ;) Köszi!
Aládugtam a telót, felvettem. :P
Szerelőhöz nem vittem mert letettünk a hétvégi programról a verda miatt. Ma kiugrottunk ősökhöz lőrincre mert menni kellett... hát ~fél úton ott ahol mondtad kettétört. :P Szerencse h találtam a kesztyűtartóban egy jack-jack dugós kábelt, amit feláldoztam s felkötöttem vele, hogy a letört kipufogó vége ne karcolja az aszfaltot. :D
Maradt a régi szerelő, mivel nem mentünk messzebb távra, (kibírtuk). Így legalább a pénztárcám se vékonyodik annyival, mintha egy non-stop szervízben csináltattam volna meg péntek éjjel vagy szombaton.
Azért köszi mindenkinek! ;)
(A két kép közt látszik mennyire tudom széthúzni a dobot a csőtől.)
A dob túloldalán ahol a cső a dobba csatlakozik, ott rohadt szét. Egy hegesztéssel talán elodázhatod addig, amig a kipufogót beszerzed. 30-35 körül van az utángyártott komplettan.
Vki nem tud non-stop kipufogó javítót a 18-19.ker, esetleg zugló környékén? Mert sztem kilyukadt... Meg most h alábújtam, fel sincs a végénél rögzítve. A két csavar csak úgy magába áll ki, nincs semmivel odacsavarozva. Így könnyen elhagyhatom? Mennyibe kerül kb egy ilyen pótlás + a javítás?
Ár/érték arányra, és a helykihasználásra gondolok itt elsősorban. :) Jó dolog a gáz, ha nincs szükséged a helyre, másrészt nem kell a világ végére menned töltened. Nekem pl sose esik útba gáz töltési lehetőség, és kell a hely. Az etanolnak meg pont az lett volna az előnye, hogy ha éppen nem tudok tankolni belőle, átkapcsolok benzin üzemre, és haladok a dolgomra. (tudom a gázt is át lehet, ne bonyolódjunk bele) Én nem is akartam soha ebbe belefeszülni, hogy gázos legyen az autóm. Az etanol jó játék volt. :) De a "kedves honatyák" duplán kicsesztek a környezetvédelemmel... :(
Dehogy járok! :) Beépítve maradt... Gondoltam a későbbiekben majd... talán... De a jelek szerint eddig bírta -bekavarás nélkül. :( Ki még nem szedtem, csak a motorból iktattam ki. Ha elmúlik a jelenség (márpedig ma este kb 10-15 km-en jó volt), akkor valószínűleg kidobom belőle. Elvileg örök garis. Lehet majd előkeresem a gyártót... Majd megálmodom, de kb huszadrangú sztori ;)