Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 61682

Irónia.

Előzmény: jofi47 (61681)
jofi47 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 61681

A 256-os nak is hátul van a motorja, de attól még nem faros!

Előzmény: 18-09 (61680)
18-09 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 61680

Hova gondolsz.... egyből faros, az kell a magyarnak. 

Előzmény: Irizar ranger (61679)
Irizar ranger Creative Commons License 2015.10.18 0 0 61679

Bezzeg a 256-osok !!!!!!

Előzmény: Joe0401 (61676)
jofi47 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 61678

Egy kis nosztalgia.

trizs77 Creative Commons License 2015.10.18 0 0 61677

De.

Vegyél belőle 100 db-t és oszd szét a Volánok között.

 

 

Előzmény: Joe0401 (61676)
Joe0401 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61676

A képek látható külföldi "buszok" nem lennének jók távolsági járatra errefelé.

Előzmény: kbn (61672)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.17 0 0 61675

Mivel Fehérvár csak 80km, így ez fel sem merült. (eddig)

 

Ahogy írták előttem is, ezek a járatok nem Budapest és Székesfehérvár között közlekednek főleg.

 

Budapest-Székesfehérvár-Kaposvár

Budapest-Székesfehérvár-Tamási

Budapest-Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém

Budapest-Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-Ajka-Devecser

Budapest-Székesfehérvár-Balatonfüred

Budapest-Pákozd-Székesfehérvár-Csősz-Kálóz

Budapest-Székesfehérvár-Várpalota-Veszprém-Pápa

 

Esetleg érdekességképp Zirc-Dudar-Bakonycsernye-Bodajk-Székesfehérvár-Budapest

Stb.

 

A járatok útvonala részben érint, vasúttal nemrendelkező településeket is.

 

1990 és 1997.12.31 között volt Balaton Volán, Veszprém, volt Balatonfüredi Volán, Tapolcai Volán, Sümegi Volán, Ajkai Volán, Várpalotai Volán, Dudari Volán, Pápai Volán.

Ezek egy része szintén indított új járatokat. Ezen felül még az Alba, Volánbusz, Kapos, Gemenc etc.

 

Volánbusz(Budapest) az összes járathoz viszonyítva itt csak 30% körüli részarányt ért el.

 

A jelenleg Székesfehérvár vasútállomás mellett egy igen korlátozott kapacitású helyi végállomás fér el, egy helyközi kocsiállás van, a pár éve átadott új buszállomás a belváros szélén épült fel a vasúttól kb. 2 kmre.

Új buszállomás nélkül nehezen lehet megoldani a problémát.

 

Előzmény: dundalk (61671)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61674

Almát a körtével esete ez a cikk.

Előzmény: kbn (61672)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.16 0 0 61673

Pozicióharc.

No 1 szeretne lenni ismét, nem tanult abból ,hogy T Főpolg. egyszer már elküldte.

Most van egy beosztása , de jogköre nem túl sok lehet, hát szeretne magának.

 

Másik a jelmagyarázat reform.

Zavaró a kalapácsos 50 éve használt jel mert....

Facén lehet erről bővebben olvasni...

A mostani ex Volán buszmenetrend piktogram jelölés szerintem jó nem lehet annyira részletes terjengős, mint mondjuk egy BKK(Bkv) menetrend....

Előzmény: trizs77 (61665)
kbn Creative Commons License 2015.10.12 -2 0 61672

Ennyit tud a gagyi Volánbusz a profi fapados buszok között

Az olcsó fapados légijáratok mellett eljött a pár eurós buszok ideje is, a földön is fillérekért lehet utazni. Teszteltünk két faszának tűnő külföldi szolgáltatót Párizsból Amszterdamba és Finnországban, meg utaztunk pár órát itthon is. Gyors összehasonlításunkban nem[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

dundalk Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61671

Párhuzamosságok megszüntetése címén hoztak egy olyan döntést, hogy 100km fölött a buszjáratokat megszüntetik vagy jelentősen csökkentik. Mivel Fehérvár csak 80km, így ez fel sem merült. (eddig)

 

Ha a 100km 70-re csökkent volna, akkor már nem így lenne, de ez a döntés még nem született meg. Gondolom a Nemzeti Közlekedési Központ erre is jó lesz.

 

ugye a kérdés még mindig az, hogy kevesebből ugyanezt vagy ugyanennyiből jobbat lehet-e csinálni mondjuk fehérvár esetében a példánál maradva? OK nem lesz busz, de a busz utasai átmennek-e a vonatra? Ha igen elegendő-e a jelenlegi vonat kapacitás? Hogyan jutnak ki az utasok az állomásra? ki fedezi a helyi járatban szükséges többletet?

 

Nem feltétlenül kel ide egy NKK, hanem el kell érni, hogy a Volánok egymással és a Mávval is dolgozzanak össze, mert ez eddig nem sikerült. Még a Volánok sem tudtak közösen pályáztatni meg fejleszteni -egy-egy kivétellel talán-, de nem is volt elvárás.

Előzmény: trizs77 (61665)
timetable Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61670

Az, hogy máshol van a pályaudvar miért is érdekli a megrendelőt ?

Az a szomorú, hogy eddig nem is érdekelte...

Előzmény: trizs77 (61665)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61669

Én tudom.

Neki mond el.

 

 

Előzmény: Irizar ranger (61668)
Irizar ranger Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61668

Az 51 járatból 49 áthaladó járat, számukra Székesfehérvár nem célállomás.

Előzmény: trizs77 (61665)
FOMA Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61667

Nem, de akár lehetne. Amúgy igazából az a baj, hogy a megrendelőnek nincs erre apparátusa. Szvsz nem szükséges erre új nonprofit szervezetet létrehozni, hanem kellene egy helyettes államtitkár, akinek ez a szakterülete, és alá egy végrehajtó apparátus, aki ért is ahhoz, amit csinál, és persze hozzá kellene rendelni a költségvetést is. A KTI-k területi apparátusa meg alá dolgozhatna, de ehhez jelenleg kevés a KTI.

Előzmény: Gyötör (61662)
Racilaci Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61666

Így van. Vlsz. egy új nemzeti akárminek nevezett megrendelő éppen azzal fogja magát szembetalálni, mint az eddigi többi nemzeti akármi. Mondjuk a példa ráadásul azért is sántít, s elkeni a dolgokat, mert épp itt egy vadiúj helyzetről beszélünk, aminek nyomán simán elképzelhető, hogy még a régi nemzeti akármi is megszüntetne az 51-ből 20-25 buszjáratot, az új seprű meg lehet olyan jól tud seperni, hogy 25-30 járatot is elsöpör.

 

Na és akkor mi van? Hol lesz itt a generális változtatás? 

 

Sajnos ez a kiragadott példa számomra azt illusztrálja, hogy naaaagy rendszerszintű változtatásig még mindig nem jutunk el.

Előzmény: trizs77 (61665)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.12 -1 2 61665

Origo nagyinterjúnak nevezik, de számomra csalódás :

 

1./

 

Jámbor Gyula : :Számos alkalommal jelentette be a közlekedésért felelős minisztérium, hogy a vasút az elsődleges, a közút ezt kiszolgálja, csúnya szóval „ráhord”. Mi lett az eredménye ezeknek az intézkedéseknek?
Vitézy Dávid : – Sajnos nem sok. Székesfehérvár és Budapest között most újították fel a vasúti pályát, vadonatúj motorvonatok közlekednek, európai színvonalú szolgáltatást kapnak az utasok a menetrendek terén is. A vonalra és a járművekre fordított uniós és hazai források meghaladják a 100 milliárd forintot. De miközben naponta 65 kiváló vasúti járat közlekedik ezen a szakaszon, a Volán-társaságok ezzel párhuzamosan 51 buszjáratot indítanak. És mind a két szolgáltatást az állam az adófizetők pénzéből támogatja. Mi ennek az oka? Az, hogy Székesfehérváron – mint számos megyeszékhelyen és más városban – másutt van a vasútállomás és a buszpályaudvar.

 

 

Ki tiltja meg, kinek, hogy a megrendelő (NFM) a 30a vasútvonal elkészülte után, ne rendelje meg azt a napi 51 buszt ?

 

Itt bizony mellébeszél Dávid.

 

Ugyanis nem arról beszél, hogy egy joggal miért nem él, a joggal felhatalmazott ( Ő se tudja ?) hanem arról, hogy ha bezzeg lenne egy naaagy fő-fő akkor bezzeg.

 

Mitől lesz a fő-főő-naaagy izének több joga mint ma a Főosztálynak ?

 

Szívesen olvastam volna arról - Tőle -, hogy a politika nem engedi megszüntetni azt az 51 buszt.

Mert ez biza őszinte mondat lenne.

 

Az, hogy máshol van a pályaudvar miért is érdekli a megrendelőt ?

 

paca664 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61664

Messze nem, de annak a kezdeménye lehet.

Előzmény: Gyötör (61662)
Gyötör Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61663

Akkor ezt nézzük meg a BKK-ra, és erre az Országos KK-ra is:

 

- megrendelő?

 

- finanszírozó?

 

- tulajdonosi jog gyakorlója?

 

Hm. Mennyivel lenne közelebb az egységes közlekedési irányítás?

És hogy nézne ez ki pl. a jelenlegi állami tulajdonú közlekedési társaságokra?

 

NFM= a magyar Állam

NGM= a magyar Állam

MNV= a magyar Állam...kinek is kellene összehangolni, kivel is?

Előzmény: trizs77 (61652)
Gyötör Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61662

a KTI SZI nem ilyen?

Előzmény: FOMA (61655)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61661

Vitézy a jövő Csanádi Györgye?

 

-----------------

 

Bár az lenne.***

 

De nem az.

Egyértelműen, nyíltan vállaltan kötöttpályás fan.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

*** = Csanády pedig kiváló közlekedési IQ teszt minden róla beszélőnek.

Mennél kevesebbet tud róla valaki, mennél kevésbé ismeri munkásságát, eredményeit annál sűrűbben hivatkozik rá.

 

Az őt köpködő (divat köpködő) fanok nagyobb része még olyan mozdonyt vezet amit ő rendelt meg, vagy azoknak a mozdonyoknak a felszentelt híve, imádója.

 

 

C50 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61660

Egy összehangolásból szerintem a még meglévő szárnyvonalak kerülnének ki vesztesen.

 

Vitézy a jövő Csanádi Györgye?

Előzmény: trizs77 (61659)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61659

http://nol.hu/gazdasag/egy-vizfej-mind-folott-1568391

 

A MÁV-Start és a Volán-társaságok felett álló országos hatáskörű megrendelő szervezet életre hívására javaslat már van. A mindenkori közlekedést felügyelő minisztérium kompetenciáit januárig maga alá söprő társaság neve akár Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) is lehet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Itt már icirivel konkrétabban írnak az ügyről.

 

Nem sokkal, de már jobban kibeszélve.

 

 

FOMA Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61658

Jó kérdés. Főleg, hogy lehet még a minisztériumok struktúrájában is átalakulás. Mivel megrendelői érdekeket képviselne, most éppen inkább NFM alá tartozó szervezet lehetne, de ehhez persze a kasszakulcs sem ártana. Legyen két "szuper BKK" (egy az NGM-nél), föléjük meg kell egy tárcaközi hiper BKK, Rogán vagy Lázár alatt.:-)

Előzmény: trizs77 (61657)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61657

de valószínűleg minisztériumi háttérintézményként működne.

 

----------

 

Az odáig Ok.

De melyik minisztérium háttérintézményeként ?

 

Mert ma három gazda is van.

 

 

Előzmény: FOMA (61655)
diamond way Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61656

DAKK-tales: 19 új, kéttengelyes városi buszt lízingel a Dél-alföldi Közlekedési Központ (a korábbi Tisza, Körös, Kunság és Bács Volán), információink szerint a járművek Scania CityWide típusúak lesznek: 
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOTICE%3A264912-2015%3ATEXT%3AHU%3AHTML&src=0 ezzel mi a helyzet???

FOMA Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61655

Igen, ez amolyan szuper BKK-nak tűnik, de valszeg minisztériumi háttérintézményként működne.

Előzmény: dundalk (61651)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61654

A helyközi piac megnyitásáig rendet kellene tenni.

 

--------------------

 

Fordítva.

Nem kell rendet tenni.

 

A rend a közúti közforgalmú személyszállítás piacán ELLENTÉTES az éppen regnáló politikai elit (és háttérudvarok) érdekeivel.

 

 

MCA-001 Creative Commons License 2015.10.12 0 0 61653

Akkor ezt az "illetékes főosztályt" kell ellátni a megfelelő eszközökkel, hogy el tudja látni a feladatát.

A helyközi piac megnyitásáig rendet kellene tenni.

 

Egy új szervezet létrehozása, helyének megtalálása nem megy pár nap alatt

Erre szerintem nincs idő :-(

 

Előzmény: trizs77 (61652)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!