A pdf a három Heves megyei ex-társaság által szerkesztett mezőket tartalmazza, de nem mezőszám, hanem ex-társaság alapján rendezve.
Véleményem szerint elenyésző lehet azon utasok száma, akik ez alapján tájékozódnak, sokkal általánosabb az online kereső használata.
A buszbarátok meg úgyis lementik, nézegetik, számukra jóval nagyobb információértékkel bír, mint az átlag utasnak.
Biztosan lehetne másképp is, de abba is bele lehetne kötni, arról nem is beszélve, hogy jelenleg ahány KK, annyiféle honlap elrendezés, megjelenés, struktúra, stb.
61731, Wiener Walzer: +1, a saját arculat meghagyása sokaknak tetszik.
Az 1989 es menetrendben találtam egy fedvényt ami az év közben beindult Budapest -Apc vonalat tartalmazza (a menetrendváltás május végén volt).
MÁTRA VOLÁN az üzemeltető, de tudjuk, ez az átalakulás miatt 1990 06.29-től 2014.12.31-ig Hatvani Volán volt. 1993-ig Vállalat aztán Rt, aztán Zrt stb.
Alig 7 hónapos a vonal, amikor megyei Mátra Volánból Hatvani Volán lesz aki a járatokat közlekedteti.
Lehet látni, divat volt menetrendi év közben új járatokat indítani, illetve megfelelő technika nélkül nem a szokásos táblázatot látjuk, hanem egy írógéppel készített kézírással javított menetrendet ( Petőfibánya betérési szakasz kilométeradata kézzel írva) .
Ez a vonal változtatásokkal max 10 perc időeltolással, ma is működik 1037 es számon.
Minimális átcsoportosítás azért volt igaz nem vitték túlzásba .
Valószínű, hogy a szervezeti felépítés olyan, hogy nem tudnak, akarnak egy túlságosan egységes valamit összehozni, sok ok lehet, de nekem kifejezetten tetszik ez az ellenállás. :)
A cégeknek igen karakteres önálló arca volt. Egy mezei átlagutasnak igenis információ, hogy pisztáciazöld autó jön, fehér, kék, vagy volánsárga. A régi szebbnél szebb festéseket ne is említsük, a különjáratos, távolsági autóknál!
Pl.: A szomszédban ÉMKK esetében majdnem az összes kocsin Borsod Volán felirat van!
Sokkal szebb meg jobb egy bevált valamit használni, pl.: Mezőkövesden Borsodos régi flottaszínű Ik 256 os tanyáznak. BRU 254 BFJ 751 stb.
Egy egyenfehér autó nekem jellegtelen lenne, de örülök, hogy elég sok autó elkerülte az az átfestést.
A másik ok a különböző szoftverek használata. A jegykiadó gépek, a belső szoftverek stb lecserélésére nem volt pénz szerintem.
Nincs pénz minden autót átfesteni, nincs értelme, pénzkidobás lenne stb.
A menetrendi ügyek, mivel 1990-ben sikeresen szétváltak, meg megvan minden területi igazgatóságon a profi csapat egyik se nyúl bele a másik területébe, az, hogy alul KMKK Szolnok kerül a papír aljára, az csak egy dolog.
A külön üzemegység feltüntetés:
1960 as évekbeli menetrendekben divat volt.
3. sz. Aköv Ózdi Üzemegység, 14. sz. Aköv Balinkai főnökség stb.
Ebben se látok kivetnivalót. Sőt jobb is, többletinformáció.
Az első kiadványok,amik kikerültek idén szerintem belső használatú anyagok lehettek, az egyes területi igazgatóságoknak (üzemegységeknek) külön külön elkészítették a szolgálati példányt gondolom.
Már több éve készülnek a piacnyitásra a Volánbusz és a Dél-alföldi Közlekedési Központ jogelőd cégei – mondta a Világgazdaságnak Fekete Antal, a két társaság vezérigazgatója."
Szeged-Baja-Pécs vonalon vissza áll a régi indulás+úgynéz ki, hogy ezután a II. kórház helyett a Rókus vá. bej. út felé közlekedik, ott megállításra is sor kerül.
Úgy látszik,hogy a KMKK Zrt egri igazgatóság bizonyult a leggyorsabbnak
Inkább menetidő korrekciók,indulási adat változások + pár új járat.szerencsére megszűntetés nincs.Érdekesség,hogy a vasárnapi Bükkön át közlekedő miskolci járat a vasútállomástól indul és ide is érkezik.
Jó hogy igazodnak a vasúthoz (is), de azért általában már november közepéig (idén volt olyan régió ahol állítólag 10-én) nyomdába adták az új autóbusz menetrendet.
A kisebb buszos menetrendi "korrekciók" már évek óta folyamatosak szinte napi szinten, az év végi váltás tervezése/előkészítése persze tavasszal elkezdődik, novemberre már csak a valami miatt "zűrös" (helyi lobbi, politika stb miatt) járatok/vonalak végső tisztázása maradhat.
De ez érthető, hiszen a Volánok elsődleges feladata az utasok legközelebbi vasútállomásra való ráhordása, így csak azután tudnak elkezdeni egyáltalán tervezni, hogy a vasúti menetrend elkészült. :)