Nem tudom milyen adatbázisból dolgozol, de ugye itt a kérdés az 1.8T S3-ról volt szó, 2000-es évjárat, amikor is a 154 kW-os (206 PS) motor elvileg a főszereplő (1999-2001). Ennél az alapajánlás a gyártáskor VW 502.00 volt 15 ezres/1 év szervizperiódussal.
... a kérdező legalább is ezt írta.
A 221 lovasok 2001 után jöttek, de ezeknél sem látok az olajajánlásban eltérést. Ez az én hibám, rossz az adattár!
Egy VW 502.00 gyártóművi előírásnak megfelelő SAE 5W-40-es olaj szerintem jó választás lehet, persze a SAE 10W-40-től sem lenne semmi baja, sok fut ezzel kifogástalanul. Az előbbi talán jobb adalékcsomaggal bír!
Ha az API szint SM vagy SN az csak előny, de az SL is jó megoldás.
Ehhez a Mazda modellhez ACEA A5/B5 vagy (min.) API SL minősítésű SAE 5W-30-as motorolaj használatát írták elő, alternatívaként az ACEA A3/B4-es SAE 10W-40-es olajok jöhetnek szóba.
Nem ez a heppem, (egyik kocsinál sem takarítottam ki az olajteknőt) csak egy rendesen rendbe rakott kocsinál nem szerettem volna, hogy a vérkeringésen csússzon el a dolog. Tekintettel arra, hogy nem fiatal darab.
Rendszeresen csereperiódusokban cserélt olaj esetén, milyen időközönként van létjogosultsága az olajteknő kitisztításának?
Én egyetlen olyan modern autóról sem tudok, aminél az olajteknő kitisztítása a gyárilag előírt karbantartási műveletek között lenne, amit x évente vagy y kilométerenként menetrendszerűen el kellene végezni.
Az olajba ugyan a motor működése közben kerülnek mindenféle nem kívánatos anyagok, de az olajszűrőnek éppen az a feladata, hogy ezeket kiszűrje, tehát a tervezők szándékai szerint a trutyi a szűrőben rakódik le, nem a karterban.
Ha ez a hepped, éppenséggel kitisztíthatod a kartert, de az alap kérdésre, azaz hogy "milyen időközönként van létjogosultásga" a karter tisztításának, egyszerűen nem lehet értelmes választ adni.
Köszi csak azt nem tudom, hogy menyi az elvárt minimum. A gépkönyvből ill. az olajválasztókból lehet látni, hogy mennyi a maximum betölthető olajmennyiség.
SLX nem mennyiségi, hanem minőségi minimumot említett :-)
Köszi csak azt nem tudom, hogy menyi az elvárt minimum. A gépkönyvből ill. az olajválasztókból lehet látni, hogy mennyi a maximum betölthető olajmennyiség.
Nálam ez 4,9 l /ROVER 620SI, 1995, 2000ccm /
Ha pl. csak 4 l megy bele /szűrővel együtt/ akkor már indokolt lehet a takarítás, mert sok a gané az alján?
Vagy csak max. 10% lehet az eltérés?
Majd most aktuális lesz az olajcsere megnézem menni megy bele.
Hasonló mind az általad beillesztett link. Talán csak marketing prezentáció ez is, de a VW-Group valamilyen szinten szereplő lehet ebbe az partnerségben.