Ha fényezett felület alá teszed oda azért létezik speciális autókhoz való alapozó is, de ezt majd az itt levő szakik megmondják, én csak hobbista vagyok.
A drótkefe az kevés lesz. A rozsdamarót pont olyan nehéz eltávolítani a felületről mint magát a rozsdát, sajnos muszály alaposan mert nem tapad rá semmi.
En ecsettel szoktam. Nem tudom én még nem figyeltem meg, de ha úgyis fújsz rá rücsit nem lesz vele baj. Mondjuk én a győrlakk cinkkromátos alapozóját szoktam használni azzal nincs gond.
Alapozót fújod vagy ecseteled? Én azt vetttem észre,hogy amit ecsetelek akár több rétegben is az idővel rozsdál. Pl, natur korróziógátló Trinát alapozó kültéren,ami ecsettel van az rozsdál ami fújva az tökéletes.
Hali. Kasztninál felületi rozsdánál ha letakaritom és lekenem pl RO55-el utána kifehéredik azt szintén ledrótkefézem,zsirtalaniton. Ezek után milyen alapozó menjen rá ami biztos,hogy jó és nem rozsdál ki? Köszönöm a segítséget.
Érdekes hogy nekem és egy barátomnak is hármas golf-ja van , mindkettő motorháztetején pont ugyanott és ugyanúgy jön le a lakk. Pedig az 92 és 95 gyártásuak.
Egy kérdésem lenne. Vw polo 1999-es fehér színű. Azt tudtam, hogy a hátsó lökhárító illetve egyik oldalon a hásó keréknél az idom fényezve volt. Amikor megvettem volt 2 szerelőnél is, ők is ezt állapították meg, hogy ez a 2 elem volt fényezve, és törve nem volt.
Hátul mindkét keréknél belül az ív rozsdásodik, plusz a motorháztető ablaktörlő felöli részél a lakk kb fél tenyérnyi részen elkezdett felválni (először felpúposodik, majd kiszakad/megtörik és leesik) . Az nagyon gáz, hogy a motorháztetőről jön le a lakk, szerintem lassan lefog jönni az egészről (de még csak 1 helyen van). És mintha az autó tetején is kezdene néhol felpúposodni a lakk. Ez normális egy ilyen idős autótól, ami nem állt garázsban? Vagy az egész aztó festve volt és azért? Látszik a színén hogy kint állt, és nálam is már 2 éve kint van télen, nyáron.
Ha évekeig szeretnéd,hogy jó legyen akkor csak a homoksz.,wash primer,alapozó,szin,illetve 2k lakk.A csisz. drótkorong és hasonló dolgok nem tartósak mert nem férsz hozzá a rozsdához rendesen.
Nemhiszem hogy csiszolással ki tudod szedni a rozsdát belőle de ha igen akkor fel kell mattítani az egész festendő részt és le lehet alapozni nem kell fémig visszacsiszolnod. De szerintem le kell majd drótkorongoznod a rozsdát.
Olyan ügyben kérnék véleményt, hogy felni festés, festék fényesség. Ki próbáltam a Győrlakk T250 hőálló ezüstüt spray változatban, nagyon szép alu fénye van, kissé már túl fényes is vas felnire. Ezen felbuzdulva vettem belőlle dobozos változatot, viszont az fújva eléggé alul marad a spray változathoz képest, teljesen matt és szürke lett a felület. Elvegyítettem a dobozos T250-et némi színtelen lakkal, úgy fújtam fel, aztán kapott 2 réteg színtelen lakkot, így már kezd normál felni színe lenni, de nem az igazi. A spray változat fényességét, aluszínét hogyan érték el vajon? Ha több lakkot kevernék a T250-hez elég lenne lakkozatlan felület nélkül festeni? Ha igen, kb milyen arányban? Vagy a fedő lakkrétegbe keverni némi hőállóezüstöt inkább?
Nem tudom mennyire vagy benne a témában meg hogy milyen szerszámaid vannak meg hozzá. De jobban jársz egy szakemberrel ha nem vagy biztos a dologban. Festék boltban megkapsz mindent hozzá ami kell persze olyan festékboltban ahol autóra is kevernek festéket és autófényezési anyagokat árulnak.