Egy kis Örsös helyzetjelentés a mai napról:
- a metró volt, hogy 10 perces sűrűséget produkált, de csak mert sűrítették.
- 76gy 8 helyett 10 percenként járt, ezt is sűrítették.
- 15:00 előtt 44gy kijelzője kilőve, 44agy kijelzője megfeledkezett a 15:13-as indulásról. (a 44gy 15:00-s indulása egyébként pontos volt)
örülök,hogy honlapodon szerepel a TRmanos VID 320, mert utolsó munkanapom lévén és URH nem lévén este 10-kor elfelejtettem visszavinni és rajta töltöttük barátokkal a 2001-2002-es szilvesztert. Elkocsikáztunk vele 160 km-t, majd hajnali 3-kor vittem vissz az éjszakás diszp. sűrű porkeputtánázása mellett. Jó volt.
szomorú vagyok viszont, hogy ex állandó kocsim, VID-337 nem szerepel a gyűjteményben. Majd küldök képet, de csak olyan van, amin én is rajta vagyok. :-( Amúgy a 41-esen jár.
ötszáz nem túl sokról, ötszáz mégkevesebbre, de nem tudom pontosan. A néni a személyzetin mondta, hogy kevesebb, de nyugi, ott a pótlék. Szerintem kb. u.a. fogunk kapni, mint eddig.
Drágajó BKV szerencsére aláírt velünk 2004-re, úgyhogy tovább a nagy álom, a csuki felé vezető úton. Hátha érdekel valakit:
Megváltoztak a besegítők játékszabályai.
Nem 3 havonta nézik az órát hanem havonta, de csak 20-at kell tekergetni. Csökkent az óradíj, de adnak pótlékot is, amit eddig nekünk nem.
"A BKV. RT a karácsonyi bevásárlótúrák segítése érdekében, valamint a budapesti utazóközönség karácsonyi ajándéka képpen a 15-ös autóbuszjáratát 2003. december 20.-tól emelt szintű szolgáltatása keretében, a BKVplusz mrkavédjegyes rendszerben közleekedteti. Ezzel kíván minden egyes utasának kelleme karácsonyi ünnepeket és boldog új éve a BKV Rt."
Biztos tulterhelt a szerver, és épphogycsak 1-2 hozzászólás jelenik meg a topicban, a többi ezer ott tolong kint valahol a nagy világháló és az éter között :o)))
Én épp a képtáram átalakításán dolgozom, de úgy néz ki htmlből megbuktam.
Az egyik keretből eccerűen nem tudom egy link tartalmát a másik keretbe belenyitni.
Namind1, próbálkozom még. Pedig az új képtárdesign akart a Karácsonyi ajándék lenni :o(
Na, mert közben arra gondoltam, hogy akkor valszeg én is Dunaújban leszek- lévén munkanap- felmennék Pestre, ott meg találkoznánk vele vhol egymással és a busszal, és együtt jönnénk haza.
Ma isteni hanghatások kisérték napomat. Ugyanis az összes 260.00-ás kint volt a 19-esen. Az egyetlen modern darab BPI-521 volt. Viszont valami gyönyörű a prága váltós busz fékhangjai, és a kövér padlógáz hangja kályhacsövön keresztül. Tiszta ráncajtós fíílingje volt, csak ráncajtó nélkül :o((( Ezek a 260.00ák igen szar állapotban vannak :o(((
Tényleg Tector, vagy bárki:
Nem toljuk el BPO-103-at a Westend parkolóházába? Abba lehetne a tali :o)))
Á, dehogy, nagyon köszöni megvan, még mindig nagyon szép, 7-8 évig még tuti meg lesz (bár valszeg több).
A lehetségesek:
CKC-817, Ik 280 1986--a legesélyesebb
GFX-306, Ik 260 1985--a legesélyesebb, ha szólót selejteznek
GNX-045, Ik 280 1986
GJA-265, 566, Ik 280 1988
És ebben az a szép, hogy ha akarnám mindegyiket tudnám képpel is illusztrálni!!!
Te, abban bennelennél, hogy aznap, amikor hazajön, vagy másnap eljönnél, és lefotóznád a buszt? Frissen ropogósan. Vagy esetleg, amikor jön Fehérvárról, felszállnánk rá Pesten. No?
Igazából ki akarták dobni, ha nem 400as lett volna, ki is dobják. Ahogy a műszaki vezető fogalmazott, egy 400ast preztizs megtartani. És milyen igaza volt!
Személy szerint nagyon örülök neki, hogy felújítják, azt egy kicsit sajnálom, hogy csak most gyűlt össze rá a pénz.
Egy 1988-as cseh kivitelű 280ast már selejteztek 2000-ben.
De ami a legjobb lesz az egészben, hogy valszeg, ha visszajön, selejteznek egy buszt.
Tájékosztatjuk tisztel utasainkat, hogy a tér Északi részéről induló autóbuszok a megszokott - menetrendtől eltérő - összevisszaságban indulnak. Aki kitalálja, hogy melyik járat, mikor indul, nyer egy 2003-as éves bérletet, amit a ter. irányítás irodájában vehet át!
Köszönjük figyelmüket, és kellemes fagyoskodást kivánuk!
Az a 435ös olyan rossz állapotban van, hogy azzal nemigen lehet semerre sem menni, Székesfehérvárig is csak a jószándék vitte. Azért lett leállítva, mert "közlekedésbiztonságilag nem megbízható", és gondold el, ha nálunk egy buszra ilyet mondanak, az milyen lehet:)
Ez a csepel kép ismerős. :o) Mintha én is ott lettem volna :o)
Ahogy nézegettem az unionos lapot, megtaláltam a "csúnya Iveco"t. Mint kiderült a Rákos Kft. ismét kitett magáért. Az egy Union (Asszem 830, vagy 860???) Iveco alvázon.
És nem egy rendőrautó követte? Úgy hallotam, hogy egy nógrádvolános Figura buszrajongó eltulajdonított egy 435-öst, amivel egy bizonyos buszos összejövetelre ment.
Följövök Örs-Északra az aluljáróból, hangos bemondón megszólal a ter.irányítás: Tájékoztatjuk tisztelt utaasainkat, hogy a CSömöri úton lévő torlódás miatt a 31-es, 131-es és 144-es autóbuszok a megszokott menetrendhez képest másképp járnak. Megértésüket köszönjük. Szignál
Ekkor újra megszólal: Tájékoztatjuk tisztelt utaasainkat, hogy a Veres Péter úton lévő torlódás miatt a 45-ös autóbusz a megszokott menetrendhez képest másképp jár. Megértésüket köszönjük.
Csak de. És egy nagyon szép busz lesz belőle, ha minden igaz!
Mondjuk mi tagadás, meglepődtem, úgy volt, hogy a jövő év elején megy csak el (vagy akkora tervezték, hogy visszajön, és félreértettem? Na mindegy...).
Szóval nekem ezt hozza a Jézuska...:-)
Mit láttam ma reggel?
Azt hittem rosszul látok:
DUA-460 (ik435, Nógrád Volán) ment a Kiskörúton.
P-00885 rendszámmal.
Astoriánál dobott egy jobb kanyart.
Csak nem Székesfehérvár felé vette az irányt felújítódni?
Jó, de pl. ha mostantól megállás nélkül -10 lesz akkor rajtamarad a retek.
OFF:
Igen, én is húzok már! Joccakát.
Kavicsnak jó utat. Telcsiszámom megvan, ha kellek pesten, hívj nyugodtan, bár holnap még csak-csak ráérek, szombaton dologozom (Lehel téren! :o) Vasárnap meg buszozás+tali. Alig várom már, főleg az ajándékaimat :o)
Képzelj el egy tsz-telepet. Úgy egy modernebbet (máhogy anno modernebb volt). Udvarát nagyrészt beton fedi. Ebből már sok helyen nő a gaz, vasdarabok szerteszét. Néhol egy-két járműalkatrész hever, vhol gumikerek, máshol lökhárítók, megint máshol egyéb cuccok. Ez így mind randomba elhelyezve. Namármost. Bennt állsz középen. Amerre nézel, az előbb említett domborzati tárgyakon kívül még található egy-két romos épület, némelyik üres, némelyikbe még megtalálhatóak letűnt korok emlékei. Na, ez mind a miénk.
Nálunk +4 fok alatt nem lehet lemosni a buszt. Tiltva van.
Nincs téliesített mosó? Debrecenben a kettő közül az egyik az, így ha kicsit döcögősebben is (ma délután négy busz állt sorba előtte), de úgy nagyjából hetente mindegyiket lemossák. Viszont már néhány nap alatt annyi kosz rakódik rájuk, hogy nagyon meglátszik az, hogy mikor járt a mosónál utoljára a busz.
Idáig feltételesekkel együtt tiz fánkot számoltam:
Tutkósok:
-NOLAN (Akinek a neve nem a VOLÁNból van :o)
-Kavics (A kisebbikből :o)
-Ujfigura (Rövid "u" val! :o)
-Kristoof (2 "o"val! :o)
-P. Stephenson (Ő a gőzmozdonyával jön :o)
-Iveco turbodiesel , alias Tector (Aki lehet, hogy megy havat lapátolni :o)
Feltételesek
-Zsuzsi (At3szné MAN Zsuzsanna :o)
-Comtom ( Rólad nem jut semmi eszembe :o)
-At3sz (Aki kivételesen egy este erejéig nem hozza szóba a MANt! :o)
Bonyolítsd csak. Elég neki, hogy a Nyugati pu.-hoz odataláljon ;-) Gondolom a Deák felől jön, úgy meg már nem esik útjába a Lehel tér... Szálljon le a Nyugatinál, aztán a peronon várjon meg bennünket.
415-ös a 91-esen.
Ez a kocsi arculatos, de mégis friss felújítást kapott, gyönyörű új fényezés, új hátsó lámpák, csillogó(!) kipufogó.
Azonosító szám extra szépen felfestve (nem mezőtúri, de ahhoz hasonló)
Szuper !!
04-14-en semmiképpen nem utazhattál a 73-ason. Először is mert Óbudás volt, másodszor pedig mert 1989.11.13-án selejtezték.
Récseiben az utolsó fekete rendszámos 280-as a 03-94 volt. Hosszú állás után egyszer csak előkerült és kb. 1 évig megfordult a 73-ason és az 1-esen leginkább. Ám 1989.06.01-jén őt is kidobták. De csak ő lehetett.
Ja, 03-57-est én is láttam. Ugyanolyan ocsmány, mint volt, csak átfestették az oldalát és újrafújták az azonosítót.
Jelentem 00-14-et egy néni vezeti a 44-esen. De szegény olyan ronda, amilyet még az életben nem láttam. Jókaiig produkált 24 perc menetidőt, mert egyrészt béna volt, másrészt egy román rendszámú Lada elfoglalta a sávot a Lándzsa utcánál, és csak akkor lehetett haladni, ha a nagy ívben kanyarodóknak zöld volt.
Egyébként a busz lefulladt egy párszor, kivéve ha a néni üresbe rakta, de akkor meg csodálkozott utána, hogy nem indul.
A másik véglet:
A minap úgy 10.00 körül fotózgattam a Bogdánin.
Indult volna a 118 -as (rendes kiadása: IK 405), de kis nyekk jött az indítómotorból, semmi más.
Mivel indulás volt, egy épp a 86 -osból műszakizni kiálló 280 -ast szereltettek át 118 -ba.
(Tudni kell a 118 -asról, hogy -igaz, 405 -öst tekintve- csak 6.30 és durván 8.15 valamint 14.50 -16.50 közt van "heringesdoboz" effektus, a többi időban max. 7 -8 utassal rohangál, csúcson kívül 30 perces követéssel)
Volna egy kérdésem. (persze csak ha válaszolni tudsz)
1990 -ben vagy 91 -ben utazhattam én a GE-04-14 -en?
Valahogy bevillant a kocsi egy pillanatra* az éjjel; ha jól emlékszem Récseis gép volt, és járt a 73 Gy -n is...
*Két emlékkép jutott róla eszembe.
Az egyik a belseje; pontosabban a padlója. Csak középütt azaz durván a két kerékdob közt volt fekete, korongos padlója, a kerékdobok vonalában, illetve a kerékdobok burkolata pedig ilyen homokszínű gumipadlóval volt burkolva.
A másik kép (ezért datálom '90 -91 -re hogy a kocsi még forgalomban volt): Elbúcsúzom az akkori barátnőmtől(és vele 1989 szilveszterén ismerkedtem meg), ő felszáll a nevezett kocsira, mint 73 -asra a Keletinél -Ő Palotán lakott, és akkor még nem aludtunk egymásnál- a vezér csenget, ajtót zár, és nem kerülte meg a Baross teret, hanem ott, tengelyen megfordult, úgy állt be a Keleti előtti, Palota felé menő megállóba.
(Azt hiszem ez a manőver 435 -össel már nem menne).
Jaésigen. Bökj már ide lécci egy hozzávetőleges listát a részvevőkről... :o)
OFF:
Az éjjel kissé "megfordult a sapka" a rendér fején, mikoris pótosszerelvénnyel ellibbentem a szolgálati Aszthma mellett az Árpád hídon, "egységnyi", mintegy 95 -ös sebességgel.
Nem jött utánam. És remélem, nem menetközben mérő Aszthma volt...
12-78 volt? Akkor bocs. Nem tévedtem tul nagyot...
Laci!
röviden annyi a story hogy a Hungaroring tanpályán csúszkált az Atego irányithatatlanul, Andriskát meg ráinditották a 12-78-al. Ő sem tudta már kikerülni. Szem. sérülés 0, anyagi kár tetemes:))))
Az 1988asról nem tudsz bővebbet? Ilyeneket, hogy:
-mi volt (mik voltak) az előző rendszámai?
-ha nem volt 1995ig a bkv-nál, hol volt?
-a negyedik ajtó kicsi, vagy nagy volt?
-milyen motorral készült el?
"A legelső 435-ös tolócsuklós busz (IK 435.KI) 1985-ben készült el. A jármű rengeteg kiállítást bemutatót megjárt, többek közt az 1986-os BNV-n a BKV 100-as vonalán teljesített szolgálatot BX 57-19-es rendszámmal. Két ével késöbb a BKV állományba vette, BX 66-07-es rendszámmal. A kocsit egy év után továbbadták a Nógrád Volánnak, jelenleg a Salgótarján helyi közlekedésében lehet vele találkozni."
"Három évvel a legelső 435-ös bemutatása után, 1988-ban készült el a BKV kivitelű 435-ös prototípus (435.02), ami a BKV-nál nem került állományba. A Nógrád Volánhoz 1995-ben került, DUA-460 rendszámmal."
Eddig egytelen protót selejteztek, egy Cseh régi homlokfalast.
Meg talán a kiégett BKV-sokat.
Kösz. Ezek egyébként olyan rendszámok, amiket anno kisgyerekként írtam fel, amikor Pesten jártam.
A BUsok a 7A-n jártak, és ha jól emlékszem, 435ösök voltak.
A két 280as már nem emlékszem, hogy mi volt, de hogy nem gyrosok voltak, az tuti (akkor még ilyenek nem voltak:) kommersz kék-gumi-kék buszok voltak (vagy mégsem jól emlékszem?)
De én ezt anno nem írtam le, hogy mik voltak a papírra, ezért kérdeztem.
De a 87-55 még nyitott kérdés, 1 szavazat, hogy 280as.
Azaz. Azért arra figyelhettek volna, hogy némelyiknek világít a fos-gyemje, némelyiknek nem. Vagy mind, vagy egyik sem... Nem? Namind1 végülis nem Ikarusok, ezért mérges is vagyok rájuk. Szerintem azokból több fut mint a merdzsókból.
de felteszem, hogy ugyanarról a képről van szó, ami a menetrendi füzetek belső borítóján van
(esti kép, a pályaudvar egyik oldalán "fűrészfogas" felállásban vagy 10 intúróÖ
nemtom, gondolom 22 valamennyi.
Na megyek tanulni nemzetközi buszra, holnap nyomom. Hátha összejön nyáron egy kanyar külföld valami sofőrhiányos maszeknál.
Ezeket a számokat kérheted vagy felajánlják? Vagy hogyan müxik a dolog?
Úgynevezett besegítő vagyok, ez jogilag másodállás. Betelefonálok a garázs (Kelenföld)diszpécserének, hogy pl. holnap d.u. ráérek, van valami? Ha van, mondja. Akkor van, ha valaki visszamondja, vagy épp sofőrhiány van. Most ez utóbbi nincs, úgyhogy a betegekben bízunk. :)
Rally: gyertek, majd eseménymentes munkát kívánok magamnak, bár a hűtővizes sztorit nem bántam, jó volt meghosszabbított műpihinek.
Egyébként hihetetlen, hogy Mezőtúr milyen gány munkát végez: ma mentem 19-82-vel Pólus-center-céljárat-garázsmenetben és azon is vonás szék-székhez hasonlóan vannak fölírva belül a számok. (csak ha a 00-04-ben meg lehetett csinálni, akkor nem tudom, hogy ebben miért nem)
Jön még valaki buszozni a tali előtt, tudok két nagyon jó sofőrt.
(Mivel megyek én is, ezért balszerencsés események is előfordulhatnak Mint pl.: Hűtővíz elfolyás, tükör repedés... stb. Majd összehúzom magam, és kussolok :o) Tehát mindenki csak saját felelősségére jöjjön! :o)
OFF: Andris, ha értekezel VP- vel, mondd már Neki, hogy irjon legyen szives pár sort a tudjamiről.
THX!
A reggeli Földalatti-dögléskor a BKV autóbusz flottája szinte teljes mellszélességgel képviseltette magát a pótlásban. (405, Agora és 280.15 nem volt) Viszont volt 260, 280 (ráncajtós, Gyros, Ezüst-nyíl), 412, 415, 435. Amit el lehet képzelni.
Ma felkerestem Mo- összes 180-assal foglalkozó oldalát, és bele is fáradtam :o)
Úgyhogy megyek aludni, Grimbi cuccosát holnap megtekintem. A másik topicban irta, hogy lehet hogy még ma kész lesz a BKV-s frissítéssel. Én meg mondtam Neki, hogy nagyon várom.
De inkább hagyom, haccsinálja meg allapossan :o)
Hú, de fáratt vagyok, már fel sem tudom emelni az ujjaimat normálisan :o9
Szeva Tupolev!
Pontos adatok, szvsz, sőt időrendben is jó!
1: kísérleti motor volt, nem vált be
2: ugyanaz, amit én is írtam:az első sorozatú, MAN-tól vásárolt motor
3: az Ik 200 sorozathoz vásárolt, időközben továbbfejlesztett motor
"Volt egyáltalán M.o-n nem FAÜ-s 180-as? Sorry, de ezt nem tudom ..."
Volt.
-Az MKV -nak volt jó pár
-Pécsett is futott helyiben
-És Győrben, a Rába munkásait szállító különjáratként üzemelt 4 (?) darab -ők vörös alapon fekete csíkosak voltak...
Na, akkor tegyük rendbe a jó öreg Ik 180-at:
Motor:
MANN(sic!)D 2146 HM 1U soros fekvőmotor, padló alatti beépítés
Forrás: Csepel Autógyár Gyártmányismertető, 1968
Jah most előkotortam egy kevés Nográd Volános képet is a dobozból. Havas képek Csak most nics kedvem szkennelni vizsgázok holnap után is .... De ez lesz a következő 2001 decemberéből való. Ezek már kicsit régi képek nállam :) Bár?
Ez miben különbözik a másiktól? Teljesítmény? Hengerűrtartalom?
Mert a hangja alapján semmiben sem... Ugyanaz a szép, egészséges "kisszívós" hangja van, mint a régebbi Prágásoknak.
"A FAÜ-nek szállított Ikarus 180 -as, önhordó karosszériájú járművekbe is az új, Rába-MAN 2156 HM 6U típusú hathengeres, 141 kW teljesítményű, soros elrendezésű, padló alatti dízelmotort helyeztek, amelynek hengerűrtartalma 9572 cm3."
autóbusz.budapest.hu
Tector!
Mi volt az eredeti rendszáma? Az oldalán látszott az új azonosító alatt!
Ezt a képet mikor csináltad?
Mert eza busz már nagyon-nagyin régen nem láttam, s asszem kihajitták'
De ACC-925 és a CJH-210-be D10-es motort tettek'
Mindkét busz 22-23 éveség és az egyikben még fehér kapaszkodó vagy és az egyikben.
Már csak EGY DB SZivomotoros motoros busz van szegeden helyijáraton'
AKD-601 névre halgat'
Jut eszembe miskolci buszok:
Mi féle új szokás, hogy a busz felét újrafényezik (természetesen más szinü kékkel) s kürólütte meg le sem mossá s úgy kiadják, képek vannak mult 7végén fent voltam.
Hátmég nekem hogy fülig ért a szám Szeptemberben, az autómentes napon :o)
Ha nem lett volna fülem, körberöhögöm a fejemet :o)
Az egy külön élmény lehet, ha mozog is alattad. Bár láttuk mozogni NOLANnal, amikor hazament az autómentes napról. A távolban Y-ozott, aztán eljött felénk, ott megállt értekezni a vezér, és padlóval elfordultak mellettünk. Az az Igazi D2156HM6U motorhang ezzel a karosszériával ... hmmmm... isteni volt. Már csak utazni nem utaztam vele :o)
Áhá, értem. Hát igen, ez lehetett az. De amúgy elég bizarr látványt nyújtott. Kb. ugyanakkora látványosság volt, mint a Ti esetetekben a vezérek körében a 180-as :o)
Amúgy egy bakit véltem felfedezni a forgatás során...
A Besenyő család a megállóban a 3 -as ajtón keresztül szállnak le, ellenben, ha jólfigyeltem kívülről a felvételt, Besenyő a kettes ajtón jelez...
A szemdörzsölés meg hasonlókról jut eszembe mindig, hogy sokan köpködnek minket azért, miért fotózunk. De amikor előkerülnek a régi képek, egyből megváltozik a véleményük. Csak azt nem értem, miért nem veszik észre, hogy mi csak azon vagyunk, hogy ha mást nem is, de dokumentáljuk az utakon futó Ikarusokat...
"Maaaargit! Szállj már le ha egyszer eljöttél!" -vagy valami hasonló mondatára emléxem egyedül Besenyő P. bácsinak.
Más.
Úgy 3.30 -4.00 körül, mikor már fel voltunk készülve a menetközbeni belső képekhez, a Kodály köröndi kisföldalatti megálló lépcsője mellett állt a 180 -as, orral a Hősök tere felé. Az ellenkező oldalon lévő 4 -es megállóban már gyülekeztek a szolgálatira váró vezérek.
Egyik -másik, miközben a megálló felé sétált, megállt, táskával a kezében, megdörzsölte a szemét, és csodálkozva nézte a kocsit. Majd kisvártatva megjelent az óbudai szolgálati, megállt a megállóban, felvette az utasokat. Lépésben gurult el a 180 -as mellett, s mikor elhagyta, intenzíven gyorsított.
(Basszus, ha nappalban forgatunk, lehetett volna olyan "kapáslövés" kép, amint a 412 -es kerüli a türelmesen várakozó csukit).
Egyébként, -bár ezt nem csodálom- igen nagy feltűnést keltett, főleg az arra haladó autóbuszvezetők között, szinte mindegyik lassított- a türelmesen várakozó Ikarus... :o)
"Olajkályha? Olajjal fűt???
Ezt nem is gondoltam volna."
Nézd meg, C tengely kerékíve előtt van egy ládafedél. Ott van egy Sirokko típusú forrólevegős járműfűtő berendezés elhelyezve (Hergestellt in der DDR, VEB Ölheizungwerke Neubrandenburg), ezek szoktak ilyen szép füstöt okádni míg az égéstér fel nem melegszik, ez eltart úgy 3-5 percig. Ezalatt a gázolaj tökéletlenül ég, ami igen erős füsttel jár. Amint az égéstér kellő hőfokra melegedett, a füst megszűnik.
OFF Mondomén... telelesz a topik "Iveco commonrail turbodiesel" -lel (btw. "én" hajtom a kredót is), de még egy kis ideig foglalatoskodnom kell valamivel hogy elálmosodjak...
ON
Jaigen. A magasröptű, ugyanakkor mélyenszántó mű, amiben eme gyönyörűség (főleg az utastere) szerepel majd egy pár jelenet erejéig, a következő címet viseli: "A Besenyő család szilvesztere"...
Tector most ért haza, és tök' úgy érzi magát, mint az a szerelmes tinédzser, aki végre megcsókolhatta álmai nőjét...
Ugyanis, egész éjszaka GA-96-00 -val forgattunk, minek folyományaként kb. másfélszer sikerült vele végigutaznom a Hősök tere -Andrássy út- József Attila utca- Roosevelt tér és vissza útvonalat... Isteni volt.
Csak, sajnos fotót nem tudtam csinálni egyet sem, túl sötét volt hozzá... :o((
Egy rendőrviccel mára be is fejezem a ténykedésem.
A rendőrt Kőszegre vezénylik. De hogy ne felejtse el, hogy hová is megy, az egyik zsebébe egy követ, a másikba egy szeget tesz. Összefut egy barátjával, aki kérdi tőle, hogy hová megy. A renddőr előkapja a követ meg a szeget, aztán mondja, hogy kőszegre. Erre a barátja megjegyzi, hogy Jó, hogy nem Szarvasra küldtek! :-)))
Lehet, hogy most nagyon morbidnak fog hangozni, amit mondok, de:
-ha indék azt mondták volna, hogy 20 ilyen típusú busz jön, valszeg örömtárcot jártam volna. Félretéve minden szeretetemet a magyar termékek iránt.
Szükség törvényt bont. És még azt sem tudom elmondani, hogy az Ikarusok meg a Rábák jobbak. Az összes E95-tel, ami ugye viszonylag fiatal, állandóan gond van. Az első pédányok már nagyon sürgősen teljeskörű főjavításra szorulnak, nem sokáig bírják már.
Az egyetlen veri gúd Scania motoros E95 már túl van egy igen komoly karosszériajavításon. A többi haldoklik.
A másik két jobb E95ös (Volvo) közül az egyik a megérkezése óta szarakodik. Hol a motor szar, hol ez, hol az.
A Rábák is többet állnak, mint amennyit mennek.
A Classicok sem az igaziak, a gyarmatiak már mind voltak vmiféle alvázmegerősítésen.
A 200asok helyzete egyre rosszabb. Eddig felújításokkal nagyjából szinten lehetett őket tartani. Idén már erre sem jutott pénz.
Az átlagéletkor 13 év, egy hónap múlva 14. A kocsik műszakilag teljesen elavultak, rossz állapotúak beleértve a 200as családtól az E95ösökön át a Rábákig. Nem beszélve a számtalan prototípusról.
A MALÉVES buszok, a referenciabuszok, más volánok által selejtezett kocsik jelentettek némi átmeneti megoldást.
Mára elfogytak a MALÉV-buszok.
Elfogytak a referenciabuszok.
A többi volánoknak sem megy olyan jól.
Szóval nem jó a helyzet.
Nagyon űgy tűnik a dolog, ez a játék már nem az Ikarusról szól.
Képek készültek: 2003. December 13.
Helye: BSR-401 - Mittudomén. Nolan megmondja, ott ahol a 194-es keresztez egy vasúti sínt.
BSR-403 - André Citroen utca (!)
Egészségedre!
R.
Ezért a nemes cselekedetért megérdemled mind a négyet! :o)
Érdekes, hogy mostanában ezen a topicon mindig a mAN irányába megy a beszélgetés, pedig offtopic és ráadásul nem is szeretjük.
Ezt a mostanit ki keztde? Tegye fel a kezét! :-)
Tényleg, össze kéne gyűjteni minden volántól egy MAN képet (egy másik topicban, természetesen).
Én Bács-os képre sem emlékszem. Tiszást fotózta valaki?
Nálunk is meg kell becsülni. Lehet, hogy kívülről minden szépnek és jónak tűnik, de koránt sem ez a helyzet. Rengeteg költségtakarékossági intézkedést vezettek be az elmúlt évben. Pl. csak engedéllyel lehetett egy időben buszt mosni, voltak olyan buszok, hogy az ablakon nem lehetett kilátni :-( Na meg amíg itt vannak az öreg Mercedesek, még jobb ha csöndben vagyunk... A miént ment 1 napot, aztán megint megdöglött.
Azért azt el kell mondani, hogy a volánok mai helyzetében ezeket az új buszokat is nagyon meg kell becsülni. Sajnos.
Zaláéknál talán más a helyzet, de van olyan volán, ahol idén csak a tenderes MAN az új beszerzés...
Itt nincs olyan, hogy egy vonalra csak egy típust adnak ki. Más rendszer van. A 29-esen van 2 280-as és legalább 260-as, ami csak néhány kanyart csinál.
A fordáját megnézve egész pontosan 7.30-ra beér Zalaszentgrótra, majd 14.35-kor megy egy kört Tekenyére, utána estig pörög a kocsi. Miután besötétedik, még Zalaegerszegre is bemerészkedik ;-)