Gondolom az első két szakasz alatt kb. Sümegig gondoljátok. (Volt itt aki Írott-kőtől Nagy-Milicig gondolta :)
Én 95%-ban sátorral jártam végig az OKK-t, és azóta is így járok túrázni. Szenvedéllyé vált nálam ez a forma.
A szenvedélynek ára van, mert a felszerelés, úgy 15 kg körül van, de szerintem megéri. Én szeretek arra a pár napra teljesen kivonulni a kényelmes világból.
Túratársam, Hörpölin is sokat sátorozik, tőle is érdemes ellesni dolgokat. Nála van egy kezdő sátorozóknak összeszedett ajánló is. (lásd: link)
Tippek:
- Tábort verni szinte mindenhol lehet, de fontos, hogy jól is érezd ott magad. Ahol jól érzed magad, ott biztonságban is érzed magad. Amúgy ha nem híreszteled, hogy merre sátorozol, nem is lesz baj. Érdemes kicsit letérni az ösvényről, és kihasználni a természetes takarásokat. Az utóbbi időben rászoktam, hogy valamilyen vízvételi hely közelében éjszakázom, így este tudok mosdani is. Tervezéskor kinézek egy-egy helyet a térképen tábornak, de a valóságban nem ragaszkodom hozzá mereven.
- Víz bőven legyen nálad (pedig nem könnyű: 1l víz=1kg)! A 1,5 l/fő a minimum, de nyári melegben, és bizonytalan pótlási lehetőségnél a 2...4.5 l is kellhet). Étkezést, és a vásárlást át kell gondolni. Sok falvunkban csak mozgó bolt jár. (nyugaton jobb, keleten rosszabb a helyzet) Biztonságból legyen nálad müzli: tápláló, nem olvad, és könnyű.
- Tapasztalatom szerint naponta bőven elég a 20...30 km (hegyvidéken kevesebb, síkvidéken több). Nem a rohanás a cél! Én mindig bakancsot hordok, a plusz teher miatt igényli a bokám. Sapka feltétlenül legyen nálad.
- Minimális gyógyszerek (kalcium, fájdalom csillapító, seb kötöző, izom lazító, stb.) legyenek nálad. Ha neked nem is kellene, egy esetleges ismeretlen túratársadon is kell tudnod segíteni. Vízhólyagokra nekem nagyon bevált a Flector kenőcs. Este bekenem, reggel nem fáj.
- Az erdő legveszélyesebb állata a kullancs. Vegyétek komolyan! (kullancs riasztó, este önvizsgálat). Ha beléd mászik minél hamarabb szabadulj meg tőle: (csipesszel, vagy csak körömmel) Ha beszakadna a feje, akkor is jobb mintha teljesen bent hagynád. A feje már nem fertőz. Vaddisznó, szarvas, róka stb. igazából nem veszélyes ha észnél vagy, medvével még nem volt dolgom.
Par tapasztalat, ami a mostanaban kint toltott ejszakak alatt ram ragadt:
-legyen nalad 3-3,5l-nyi palack, amit ujra tudsz toltogetni, egy fel liter vizet erdemes vesztartaleknak meghagyni
-fozessel, sutessel es ugy altalaban tuzgyujtassal ne szamolj, teljes tuztilalom van (a kijelolt helyeken is)
-kalap, hosszuujju es hosszunadrag (UV, kullancsok es bozot ellen)
-amit nem akarsz, hogy vizes legyen, ugy csomagold (ruhak, halozsak), az is celszeru, ha mar nem utkozben kell szenvedni vele, hanem reggel eleve ugy csomagol az ember
-eloszor en is elkovettem azt a hibat, hogy 3-4 napi elelmet cipeltem, aztan rajottem, hogy teljesen felesleges, csak gatol a haladasban, bolt a legkissebb faluban is van
-poncso, fejlampa, gazspray, pecsetparna, toll, papir. Vegul pedig a legfontosabb: TURABOT,
Ez nem lista! Csak par meglatas, az is sajat tapasztalatkent leirva.
Öregebb már az 10 évesnél! A 2001-es kiadású Országos Kéktúra turistaatlaszom már jelzi a Rockenbauer Pál emlékfát. De talán másnak van még régebbi térképe, amin már fel van tüntetve.
Persze, kár volt a szomorú szmájliért. Abszolút nem gond a bővítés, sőt!
Inkább azon kíváncsiság hajt, hogy vajon mennyien mehettek végig azon a szakaszon, amin éppen járok. Most a Vértesben láttam egy fán 1978-as bevésést. Szóval az adott útvonal 40 éves már biztos van, de vajon mikor járok olyanon, ami 80 éves.
Az ezen a szakaszon levő Rockenbauer Pál emlékfa vajon mikor keletkezett? Már a régi kéktúra füzetben fel van tüntetve, szerintem sokkal nem régebbi. Jól tippelem, hogy 10 éves lehet éppen. Esetleg valaki tudja mikor keletkezett a bevésés?
Azért azt nem árt figyelembe venni, hogy az eltérés hozzáad, vagy elvesz belőle. Például a budai betérés jelentős változás, de az jó, vagy rossz. Régen a régen minden jobb volt is jobb volt, de az egész világ megy előre és nem feltétlen rossz minden változás.
Gyorsan pörög a topik, de azért igyekeztem sokat visszaolvasni.
Két barátommal egy kis kék túrát tervezünk. Teljesen nomádban szeretnénk tolni, sátrakkal. Én magam gyakorlott túrázó vagyok, de az ilyen nagyon nomád sztorikban nekem sincs gyakorlatom. Írottkőtől tervezzük az indulást és az első két szakaszt szeretnénk lenyomni egy hét alatt. Kocsit valahol a célállomás körül tennénk le és tömegközlekedéssel mennénk írottkőre.
Ha az 1938-as első kijelölését vesszük 100%-os Kéktúrának, akkor vajon a mostani nyomvonal hány százaléka felel meg pontosan az 1938-ban kijelöltnek. Erre mi a tippetek? Esetleg ennek utána lehet járni pontosan, hogy mely szakaszok ugyanazok most is?
Kezdetben valóban aszfaltos, de csak az első és egyben utolsó házig, innen szekérút, sok-sok kellemetlen csalánnak.
Most viszonylag tiszta volt, ha nem tisztítják, akkor kellemetlen lehet.
Szerencsére nem tart soká ez a szakasz, utána csúszós, kellemetlen agyag, mely a meglehetősen meredek út miatt okozhat problémát.
Hasonló a helyzet a másik oldal felől.
Itt a nyíl egy füves út felé mutat, erről tájékoztat a kihelyezett tábla is.
Egy hete járható volt, de ha nem tisztítják, akkor ez is kellemetlen lehet. Itt csak pár tucat méter, és már kezdődik az agyagos szakasz.
Összefoglalva.
Lehet, hogy a helybéliek kellemetlenkedtek, és ezért a jobb a béke elv alapján áthelyezték a jelzéseket, de ez szerintem nem oldja meg a problémát. 268 méter kb. 40 méter szinttel kemény.
Ha tényleg ennyire zavaró a minuszolás, akkor megoldás lehet ha mindenki elkezd össze vissza minuszolni, hogy minden hsz. kapjon egy tucatnyit, így értelmét veszti az ő pár kattintása. :- )) Persze ezt gyakran ki kell írni nehogy egy új fórumozó meglepődjön.
Másodszor: korom előrehaladtával és a a tapasztalatok gyarapodásával csak azt tudom mondani, hogy ez az embertípus akkor érzi a legcudarabbul magát, ha nem vesznek tudomást róla. Ennél okosabbat nem tudok tanácsolni.
Ebben a szakaszban az tetszett a végéig, hogy alig volt benne beton. Tuti csak így lehetett megoldani ezt a kerülést, hogy a vége így elrontódjon? Amúgy az új nyomvonal előtt a térkép által jelzett romos épületek éppen most újítódnak fel és készült a kapu is a kéken. Gyanús ez alapján, hogy a tulaj el fogja keríteni a részt, így hamarost újra változhat ez a rész.
Vitányvár után egy fa kidőlt az útra, ebben semmi érdekes nem lenne, de az meglepett, hogy a festők nemes egyszerűséggel festettek egy kerülőutat a fa rész körül. Akkor minek vannak a rangerek, ha így oldanak meg egy 10 perces favágási munkát?
Nem gondoltatok még arra, hogy egyszerűen rossz a rendszer. Van benne egy bug (mondjuk a bejegyzések négyzetgyökének tizedik hatványa alapján válogat...) mi meg megőrülünk tőle.
Én már rég óta ezt gondolom! (Valószínűleg nem így van, de sokkal kényelmesebb ezt hinni, hát higgyük ezt! :)
Mivel -13-at kaptam a megköszönésért valakitől, ne haragudj, ha esetleg bunkó voltam :) Remélem csak az osztogató kultúrájában illetlenség a megköszönés. ;)
"Kedves Kirándulók! Szeretnénk felhívni a figyelmet rá, hogy "honvédségi okokból" a Közép-dunántúli Piros útvonal vezetése Eplény térségében több helyen is megváltozott. Eplény vasútállomása és a Papod hegyi kilátó között a Büdös-kúttól új nyomvonalon halad az út, a Mohos-követ másik oldaláról kerülve ér fel a a Papodra. Eplény vasútállomásánál az útvonal új helyre került a faluig, nem a 82-es úton kell haladni, hanem a régen is használt útvonalon, a völgyben. Alsóperétől teljesen új, számottevően hosszabb útvonalon juthatunk el a Bátorkő várához, az Öreg-Futónét és a Kis-Futónét az útvonal ezentúl nem érinti, hanem egészen Bakonynánáig felvisz, és Tésen át közelíti meg a Vár-völgyet, a Márkus szekrényénél becsatlakozva a régi útvonalba. Az új szakaszokon a jelzések készítése zajlik, illetve elkészülőben van."