Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

R!ck4 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28466

A családi járgányba meg nincs ABS és 3 éve majdnem így ütöttem el egy kutyát (aki kifutott elém a havas úton), hogy satuztam de közben ki akartam kerülni, de mivel leblokkolt a kerék, így egyenesen a kutya felé haladtam, hiába tekertem a kormányt. Aztán a kutya szerencsére átfutott előttem és ahogy leléptem a fékről majdnem az árokban kötöttem ki, mert eltekertem a kormányt és csak akkor kezdett arra menni a kocsi amikor már nem akartam :/

 

 

Most írom le sokadszor, aki nem tud vezetni, vagy szimplán lúzer, vegyen ABS-es kocsit. Ennyi.

Előzmény: IceCortez (28452)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28465

A barátodat inkább nem minősítem, több oldalról is látszik, milyen ember is ő, én nem róluk beszéltem, mint írtam is, hanem azokról, akik tudnak autót vezetni. A kérdéses szitu még mindig a havas út, és az ABS- nem ABS kérdése. Én utóbbira szavazok, más másra, szerintem addig, amíg az ember maga nem tud az autjával az ABS-nél tövidebb fékutat produkálni egy (akár mesterségesen előidézett) erősebb fékezéssel, addig vegyen csak ABS-es autót. Asszem ennyi.

Előzmény: ZoliC220 (28453)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28464

Olvasd már el, én miről beszéltem. Nem motorról, és nem aszfalt útról szárazon. Autó vés havas út, ennyi. Vagy sikerül kihámozni, hogy erről az esetről beszélgettünk, vagy nem.

Előzmény: tiger1342 (28454)
El Padre Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28463

na, kapom az agyfaszt. ez már a harmadik féle punto műszerfal -- most bontottam ki a saját kocsimét, hát néztem is nagyokat.

 

az egyik egy alaptól ELX-ig műszerfal volt, az évjáratot nem sejtem, de elektromágneses sebességmérés van, meg zöldes fényelosztó műanyagok a számlapok alatt.

 

tegnap egy 1999-es 1.7-es TD VAN műszerfalát kaptam ki (kézifék-lámpa nem világít, ha be van húzva -- a műszerfal és az izzó is jó, más baj lesz), ami és ott képedtem el rendesen: nem elektromágneses a sebsségmérője, hanem valamelyik dróton kapja az infot, a forgó drót meg nincs is benne a kocsiban.

 

a harmadik, ma, a sajátomé, 94-es ELX benyás punto, na, azon meg egy plusz felépítmény, ami a féklámpa-hiba kontroll-lámpáért felel; plusz nem a takarólap színezett a kontroll-lámpáknál, hanem az izzóüregek tetején van színezett átlátszó műanyag - heh, moddolható az egész, ha akarom. :) a fényelosztó műanyagok a számlapok alatt pedig átlátszóak, és a rizsszemizzókon van ZÖLD FESTÉS. beszarás, komolyan. ja, és angol gyártmány a műszerblokk.

 

kapott wd40-es kenést a sebességmérő drótja, fél doboznyi ment bele, plusz kapott gépzsírt a fogadó rész is, és MÉGIS zizeg a sebességmérő. én ezennel ezt a részét feladom, kész, ilyen lesz.

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28462

Ezek közül ,csak 4 darab a gyári, igaz.

Előzmény: Törölt nick (28461)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28461

Nézem! :-)

Értem amit írsz, és ezt így köszönöm és tudomásul is veszem, azért ez mindjárt másképp hangzik mint a "ne kóklerkodj".

Két forrasztás miatt nem vinném szerelőhöz, de ha mindenkébb le kell bontani a fél autót és kimérni a drótokat, akkor persze inkább szaki szedje szét.

Pont ezért kértem hogy fotózza le/nézze meg valaki akinek van, hogy ne kelljen szétszedni, méregetni.

De ha pont mostanában járt volna egy a műhelyedben akkor akár te is emlékeznél rá.

Szóval nem volt halva született ötlet megkérdezni, hátha elég segítőkész lesz valaki.

Biztosítékot megnéztem, arra nem lehet kötni, több minden van rajta, nem csak irányjelző.

Mellesleg lehet kéne vennem egy marék biztosítékot mert ezek elég szánalmasan néznek ki.




Előzmény: PeeWee33 (28449)
Pont16v Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28460
IceCortez Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28459

Az 5. sebesség című műsorban volt egy adás, ahol tesztelték különböző körülmények között hogy mennyit jelentenek azok a bizonyos 3 betűs extrák amik az életünket menthetik meg adott esetben.

 

 

Szerintem nem kell kommentálnom a videót :)

Előzmény: Törölt nick (28458)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28458

ABS nem rosz dolog, biztonsági övnek meg az életem köszönhetem, szóval az sem. (Bár erről azért megoszlanak a vélemények.)

Sajnos porszáraz úton szép nyári este sikerült már hátulról belecsúsznom egy másik autóba,állóra fékezett kerekekkel meg koppig eltekert kormánnyal.

Pánikhelyzetben marhára nem kezdtem el pumpálgatni a féket, hogy ugyan ne blokkolj már,ha lett volna ABS akkor ha nem is tudok megállni időben, legalább ki tudtam volna kerülni. 

Öt centi hóban valóban növeli a fékutat, mert a blokkoló kerék tolná maga előtt a havat, viszont vizes úton csökkenti, mert a tapadási súrlódás mindíg nagyobb mint a csúszási.

Ráadás hogy a jármű irányíthatóságát is megtartja.

Tükörjégen meg tökmindegy, láttam én is jégen, kerregő ABS-sel guruló autót, de lássuk be álló kerékkel pont ugyanúgy csúszott volna tovább.

Motornál a blokkoló hátsó kerék időnként mókás, de inkább veszélyes, a kanyarban blokkoló első kerék pedig mindenképp eséshez vezhet.

Versenysportban azért nincs , (mint ahogy nincs kipörgésgátló, kitörésgátló sem) mert könnyíti a vezető dolgát.

Raliban, motokroszban persze tök jó hogy állóra fékezett hátsó kerékkel milyen szűken tud fordulni, de az utakon azért nem ez a cél.

Lehet otthon a fotelből okoskodni, de sajnos nem vagyunk versenypilóták.

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28457

Jó érvek, és ellenérvek voltak, de akinek van ábéesze, és nem tetszik, vegye ki a biztijét.

Több puntoba is láttam ilyet, télre nincs benne bizti.

De az út és látási viszonyoknak megfelelő sebesség, és követési távolság nagy kincs, illetve időbe elindulni.

a joótubén az orosz téli videókon jól látni, előznek ezerrel, majd a sávba visszatéréskor irány az árok..

(Nekem nincsen, a Punto előtti akármennyi, és a Puntos ~ 355.000 km alatt ha jól emlékszem, 3x kellett volna, és csak a szerencse segített, illetve a követési távolság, a megfelelő útviszonyoknak megválasztva a sebesség. )

Gyozi2 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28456

Az ABS pro és kontra kicsit olyan, mint a kötelező biztonsági öv.

Van olyan ismerősöm, aki esküszik rá, hogy az mentette meg az életét egy balesetben, hogy nem volt bekötve az öve.

Nos lehet, hogy akkor igaza volt de ez 10.000esetből egyszer lehet így a többinél pont forítva. Én mindenesetre bekötöm és a gyerkőceimtől is megkövetelem.

 

Az ABS-nek is lehet olyan ritka szituációja, amikor ront és nem segít a helyzeten.

De nem véletlen kötelező évek óta az EU-ban minden új autóban.

Mikor a páromnak kerestem használt autót, a pár alapvető szempont közt szerepelt a legalább két légzsák és az ABS is.

24-éve vezetek és többször mentett meg balesettől az ABS. Egyszer sem hiányzott az egy méter, mert az szimplán vezetői hiba. Úgy hívják: követési távolság.

 

 

El Padre Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28455

affene. :( pedig azzal van a legnagyobb gondom, a sebsségmérő még csak-csak, de a fordulatszámmérő és a vízhő/benya visszajelzők nagyon nehezen látszanak sötétben. ráadásul jó lenne valami kékes árnyalatot is dobni bele, mint olvastam, a kék fény (és most nem a kombinált kék/piros fényre gondolok :) ) növeli az éberséget -- bár az alvás közbenre vonatkozott. na, hagyom is a témát, mielőtt komplett idiótát csinálok magamból. :D hát akkor marad az, hogy veszek új rizsszem-izzókat, bár pl. az unixban már csak LEDeseket lehet kapni.

Előzmény: PeeWee33 (28443)
tiger1342 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28454

Amiről Te beszélsz, az már nagyon régen nem így működik.

Bár itt mororokról szól, olvasd el ezt, és érteni fogod:

ABS: hogy a hülyék se haljanak meg

Csak annyit értünk a rendszerből, hogy nem blokkol be a kerék. Itt az ideje megtudni, hogyan működik a blokkolásgátló és miért jó ez nekünk. Tovább »

forrás: totalbike.hu

 

De egyben igazad van: a profi versenysportban még nem láttam ABS-t, uh tényleg csak az amatőröknek való! :DD

(Azért megnézném, hogy pl Raikkönen privát autójában van-e ABS...)

:D

Előzmény: R!ck4 (28450)
ZoliC220 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28453

Talán egy igazi lúzer jobban jár ABS-es kocsival, de aki vezetett már pár évet, az érzi a pedált, nem kell tökig taposni, hogy a probléma megoldódjon.

 

Próbálj ki egyszer egy erős, nagyobb tömegű autót. Az enyém nem számit sem igazán erősnek, sem nagy tömegűnek (na azért nem pici:-)

2T és 280Le. Gyárilag 235-ös gumik vannak rajta.

Hidd el, hogy nem veszed észre ha az egyik kerék megcsúszott a jégen. Csak a pedál lökdösi a talpad, és arról jössz rá, hogy valami nem kerek.

Vagy ha 80-nál kicsit odalépsz akkor a kipörgésgátló villogásából látod, hogy van dolga rendesen. (és ehhez nem kell eső sem) Egy újabb, erősebb autóban a sofőr már talán túlságosan is le van választva a vas-ról. (van ennek ám más megvilágitásban borzasztóan nagy előnye is, de az itt off lenne) A kis Punto sokkal manuálisabb, gép-közelibb autó. Ebben még lehet érezni a kerekek tapadását, érzed a motor nyomaték görbéjét. Bálnánál ezek nincsenek, az egészen más miatt jó autó.

Az igazi lúzer nem vesz ABS-es autót! Az igazi Lúzer pl a barátom, aki 1 évig mondogatta, hogy le kéne cserélni a 93-as Suzukit (83e Km-el!!) egy korszerűbb autóra.  Elvittem 10-15 autót megnézni, de mindnél csak fanyalgott. Aztán elkezdett egyedül járni, és vett is egy csodás példányt. Mivel családja van mi volt a fő szempont? Nem, Nem biztonság, hanem az 510L-es csomagtartó. 1M ja volt rá. Mit vett? Dacia Logant. Full-Full Fapadosat 3 éveset (büszkén mondogatta, hogy legalább nem romlik el) első héten a kezében maradt az ablak tekerője. Mikor elmondtam neki, hogy Magyarországon 2009-ben csak egyetlen autó volt kapható mindenfajta biztonságtechnikai innováció nélkül, (tehát sem biztonsági kormányoszlop, sem lufik és természetesen ABS nélkül)  akkor kissé megharagudott rám... Ő sem hisz a 3 betűs fejlesztésekben, szerinte csak az árat növelik vele. 2011 nyarán egy szép száraz Augusztusi napon 140-el haladt a belső sávban a pályán, mikor előzésbe fogott egy teherautó kb 20m-el előtte. Satufék, és beleállt hátulról. Szerencsére semmi személyi sérülés, Autó látszatra siralmas is volt. Mondom, miért nem menekültél a leálló sávba? Hát hogy amikor ez a szar csak csúszott. Nem értem az embereket....sem

IceCortez Creative Commons License 2012.12.28 0 0 28452

Érdekes dolog ez, pont amikor a "nagy" hó esett akkor próbálgattam én is hogy most jó vagy nem az ABS.

Van egy nem messzi széles, lakómentes utca nem messze tőlünk amit nagy ritkán takarítanak. Oda kimentem kicsit rutinozni. Volt egy kis hóbucka az út közepén és ott próbálgattam hogy mi van ha satuféket nyomok 30-40-50-nél és a kocsi nem lassul úgy ahogy én szeretném... vajon ki tudom kerülni az ABS-nek köszönhetően? És igen ki tudtam :) Egész jól lehetett kormányozni a kocsit annak ellenére hogy a féket padlóig nyomtam.

 

Nyáron egy esős napon is mentett már meg az ABS, mert elég nagy sebességgel mentem egy kanyarba (sárga lámpánál) hogy még átérjek, de a lámpa előtt kapcsoltam hogy húú ennyivel nem biztos hogy be tudom venni a kanyart. Akkor satufék, ABS bekapcsolt de nem tudtam volna már megállni így "belementem" a kanyarba. Gázról lelépve a féket taposva és erősen alászedve bíztam benne hogy nem lesz gond (már nem volt vissza út), de szerencsére nem lett gond, mert az ABS végezte a dolgát, szép fokozatosan lassított, miközben minden gond nélkül be tudtam venni a kanyart. Ha itt nem lett volna ABS, akkor valszeg elszállok valamerre, de főként a szembesávba, mert nem tudtam volna bevenni a kanyart.

 

A családi járgányba meg nincs ABS és 3 éve majdnem így ütöttem el egy kutyát (aki kifutott elém a havas úton), hogy satuztam de közben ki akartam kerülni, de mivel leblokkolt a kerék, így egyenesen a kutya felé haladtam, hiába tekertem a kormányt. Aztán a kutya szerencsére átfutott előttem és ahogy leléptem a fékről majdnem az árokban kötöttem ki, mert eltekertem a kormányt és csak akkor kezdett arra menni a kocsi amikor már nem akartam :/

Bárki bármit mond szerintem hasznos dolog, nem hiába széria már minden autóban!

Előzmény: ZoliC220 (28451)
ZoliC220 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 28451

"Mármint a wikipédiával, és millió internetes oldallal nem értesz egyet... :-))"

 

És a Wikin, vagy a jútyúb-on meg van 1000 másik pont az ellenkezőjéről is.

 

Te abból indulsz ki, hogy az ABS - működési elve miatt, merthogy van olyan periódusa amikor nem nyomja a féket (nem, nincs ilyen periodusa!!) hosszabb fékutat eredményez. Van amikor igen, de egyáltalán nem biztos. Jeges, havas az út (idén sem volt hó igazán:-) és a kerék tolja maga előtt a hó gátat, amitől jobban lassul az autó mint e nélkül. Nem hiszem, de legyen így. Azon az egy két napon amikor esik. A többin meg inkább ha látom, hogy meg kellene állni akkor telibe nyomom a féket, Az ABS másodpercenként 12X !!! érzékelheti a kerék blokkolását, és nem hagyja abba a fékezést!!, csak csökkenti a fékerőt annyira, hogy éppen ne csússzon meg a kerék. És ezt teszi kerekenként! Erre a leg profibb sofőr sem képes. Van már a talpamban 1-2 MKm és nem volt önhibás balesetem soha.

 

Mondd már el, ha 20 méterre van előtted valami, és mondjuk jobbról- balról korlát, ABS-sel meg 21 méter alatt tudsz megállni, miért jó az neked? :-))

 

Szerintem meg ha így lenne és porszáraz lenne az út, akkor lehet hogy az ABS nélküli megállna 1m-el hamarabb. De ha mondjuk nem száraz az út, esetleg részben jeges, vagy csak félig vizes itt-ott, akkor megnézném én is ahogy jobbról-balról csapódva a korláthoz hogy állsz meg hamarabb.

 

 

1. Jeges úton kanyarodni? Hova? Árokba, fának? Jó ötlet ezt választani a rövidebb féktáv helyett.

 

Igen, Ezt úgy hívják, hogy kikerülés. Vagy ha ezt nehéz elképzelned, akkor képzeld azt, hogy kanyarban kell fékezned. :-)

 

Továbbiakra nem reagálnék ha nem haragszol. Azt a szembefogós, sikító képet nem tudom elképzelni :-)

 

Egyébként ez egy hit vita lenne, mint a Benzin VS Diesel, vagy Turbó vs nagy cm3 Ha szerinted nem kell az ABS, lelked rajta. 1db biztit kell csak kivenned.

Én inkább fizetnék érte ha lenne.

A saját autómban minden "3 betűs" extra megvan, van amit ki is lehet kapcsolni. De olyat, hogy valaki az ABS-t szerette volna kiiktatni azt csak most hallottam először. (bocsi, a valóságban ilyet nem mondtál, de most komolyan, van az autódban ABS?  :-)

R!ck4 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 28450

Mármint a wikipédiával, és millió internetes oldallal nem értesz egyet... :-))

 

 

Azért majd megnézném a képed, mikor előtted egy konkrét akadály (ami úgy általában lenni szokott, és amiből általában a kocc lesz) Te meg már átnyomod a tűzfalon a fékpedál, a kocsid meg csak nem lassul... Mondd már el, ha 20 méterre van előtted valami, és mondjuk jobbról- balról korlát, ABS-sel meg 21 méter alatt tudsz megállni, miért jó az neked? :-))

 

 

1. Jeges úton kanyarodni? Hova? Árokba, fának? Jó ötlet ezt választani a rövidebb féktáv helyett.

2. Olvasd el amit linkeltem, igenis a csúszó téli gumi felnyom maga előtt egy kis havat, ezért lassul jobban ABS nélkül. Az más kérés, hogy valaki paraszttechnikával, sikíó gumikkal fékez mondjuk 50m-en keresztül a száraz aszfalton, ezt nem vegyük figyelembe, kreszoktatáson se mondták senkinek, hogy így kell. :-))

 

 

 

Szerintem oltárira nem érted a lényegét, pedig egyszerű. Mész egy havas vagy jeges úton, az ABS-es kocsival amint megcsúszna egy kerék, elveszi onnan a fékerőt, ezzel nő a fékút, és semmit se tudsz csinálni, hogy ne így legyen, hiába irányítható az autó, ha nincsen hova menni, és ha 1m-re hosszabb a fékút, lehet az már pont sok.  Amikor viszont nincs ABS, képes vagy leemelni a lábad a pedálról, elég egy  tizedmásodperc, és már megy is a kocsi arra, amerre az első kerekek állnak, aztán lehet újra nyomni. Szóval itt van fékhatás, és irányíthatóság is. És nem száraz úton van a lényeg, hanemhavon vagy jégen, ahol icipicit rálépsz a fékre, és már meg is fogná a kereket, ha az ABS nem venné el a fékerőt.Mondjuk az bmás, ha Te úgy fékezel, hogy közben a két kezeddel eltakarod a szemed, és sikítasz, akkor neked kell az ABS. A balesetek nagyobb részét egyébként sem a Schumacher képességű sofőrök csinálják, ez az ABS is nekik, és főleg miattuk készült.

Nekem mindegy, ki mit gondol erről, én csak a tényeket linkektem be, azokkal meg elég nagy butaság vitatkozni, de mindenkinek szíve joga.

 

 

Talán egy igazi lúzer jobban jár ABS-es kocsival, de aki vezetett már pár évet, az érzi a pedált, nem kell tökig taposni, hogy a probléma megoldódjon. Az igazi előrelátó közlekedés a lényeg úgyis, ha van, ha nincs ABS, fenékbe lehet tolni az előttünk menőt, ha nem figyelünk.

Előzmény: ZoliC220 (28430)
PeeWee33 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 28449

Nézd !

Én jelen helyzetben a másik oldalt képviselem, mert autóvillamosságis vagyok (én is), szívesen segítek, de fogalmam sincs, hogy milyen színű az adott vezeték. A tudásommal én inkább kikeresem az adott funkciós vezetéket és abba belekötöm. Sosem a vezeték színéből indulok ki a munka elején. Szerintem a szerelők többsége így gondolkodik minuka közben. Csak ezért írtam, hogy vidd el szerelőhöz, mert senki fogja tudni megmondani, milyen színű is a keresett "madzag".

Kérésedre csak egy fotó lesz megoldás..............csak legyen aki megcsinálja. Én ebben nem tudok segíteni, már nincs meg a puntom.

 

 

Valaki írta, hogy a biztijét kihúzva és annak helyére bekötve egy lengő biztivel sem egy elvetendő ötlet.......... ha minden kötél szakad.

 

   B.

Előzmény: Törölt nick (28445)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 28448

A puntoclubon megvan az egyes doksija, a másik ,meg nézd meg a lairását, hogy mit hová kell ,köti, és kösd a kettő alapján be.

( a bizti helyére talán, )

Előzmény: Törölt nick (28435)
kacagógerle Creative Commons License 2012.12.27 0 0 28447

Anno mikor még szerelgettem, bekötöttem egy pár visszajelzőt. Általában az indexreléhez csatlakozó + szálat kellett elvágni, és sorba bekötni közé a visszajelzőt, ill. adni kellett még neki testet is.

Előzmény: Törölt nick (28445)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 28446

Ahol felrakták, miért nem kötötték be? Illetve, úgy látszik, senkinek sincs vonóhorga/ nem akar/tud segíteni.

Előzmény: Törölt nick (28445)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 28445

Szó sincs kóklerkodásról, pontosan ugyanolyan szépen el tudok vágni egy vezetéket, és  hozzáforrasztani egy másikat, mint bármely autóvillamossági szerelő.

Azzal a különbséggel hogy ő tudja melyik vezetéket keresse, én meg még mindíg azt várom hogy megnézze valaki akinek már be van szerelve.

Ehhez képest az eddig érkezett válaszok: vidd szerelőhöz, hagyd a fenébe, vidd szerelőhöz. Ezekkel pont nem vagyok előrébb.

Lehet hogy én vagyok az első a fórumon aki vonóhorgot rakatott egy egyes Puntora?

Előzmény: PeeWee33 (28442)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 28444

Megvan mi a motorom baja.....

Azért kevés a szívócső vákum, mert elkoptak a gyűrűk, a  furcsa az, hogy ez bontott motor, és alig volt benne km....

Elvileg délutánra itt a Goetze gyűrűkészlet, este, vagy holnap beugrik...

 

PeeWee33 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 28443

Szerintem csak a visszajelzőket ledezd, a háttérfényt(ami zölden világít) ne. Nem lesz szép a ledes fény háttérfény, mert foltos lesz.

 

   B. 

Előzmény: El Padre (28434)
PeeWee33 Creative Commons License 2012.12.26 0 0 28442

Vidd el villanyászhoz, ne kóklerkodj, én azt mondom.

 

 

  B.

Előzmény: Törölt nick (28439)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.26 0 0 28441

Hát elég gáz úgy utánfutózni hogy nem villog, és nem is tudok róla hogy nem villog.

Arról nem is beszélve hogy vigyem "ügyes" műszakira egy vacak visszajelző miatt?

Jobban szeretem ha működnek a dolgok.

Előzmény: kacagógerle (28440)
kacagógerle Creative Commons License 2012.12.26 0 0 28440

Nem kell az oda.

Előzmény: Törölt nick (28439)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.26 0 0 28439

Köszi a tippet, de nem vagyok Pesti.

Biztosítéktól a kapcsolóig kábel vezet, szóval tutira be lehet kötni valahogy kábelbe is.

Egy fránya forrasztás miat nem akaródzik autóvillamossági szerelőhöz menni.

Előzmény: Törölt nick (28438)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.26 0 0 28438

A Punto fránya jószág utánfutó visszajelző miatt, a bizti helyére kell bekötni, szerintem ha Pesti vagy, keresd meg Lesit, ők értenek az elektromos részéhez negyon, és egyáltalán nem drágák, bekötik neked.

 http://www.puntoclub.hu/user/5792

 

Előzmény: Törölt nick (28435)
BluElefantino Creative Commons License 2012.12.25 0 0 28437

Röviden: Az ABS jó találmány! ;)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!