Nem nagy dolog az izzitót a torokba beépíteni. Pontos neve fáklyás előmelegítő. A www.zsoeni.hu oldalon így van. Hát ha a leirtak szerint megcsinálod az mtz-ét 24v-os indítás, vízmelegítő, izzítás, már csak a kulcsot kell neki messziről megmutatni és indul is a gép. :))) Árak:
Rajzot nem tudok mutatni,mert az 552-es kezelési könyve van nálam, de egyszerü a bekötése: az izzítón van 2 csatlakozás: M5-ös- az izzószálhoz, ez kap áramot a kulcs 1-es, félig elfordított állásában. A másik M4-es: ez indításkor kap áramot, ekkor nyit a mágnesszelep és rácsepeg a gázolaj vagy petróleum(ki mit tesz a tartályba) az izzószálra. Elvileg lángot kellene szívjon a motor ilyenkor. A tsz-es traktoromba IFA izzító volt berakva, hatásosabb mint az eredeti, csak macerásabb beépíteni
Az jutott eszembe, hogy megcsinálom a 80-ason az izzítást. Nem véletlenül tette rá azt a ruszki, nagy segítség lenne, ha megmelegítené a szívócsövet, meg ha jól emléxem, forró, de nem elégett gázolajcseppek kerülnek ilyenkor a motorba, ami szintén segít az indításban. Ehez kellene egy kapcsolási rajz, ami ennek a bekötését ábrázolja, illetve ha valaki tud alkatrész árakat mondani, az is jó lenne.
Megcsinálom a vízmelegítőt a gépre, meg remélem nemsokára meglesz a 24V-os átalakításhoz a hozzávaló akku és párhuzamkapcsoló. Ha lenne 1 vízmelegítő, 24V meg az izzítás is jó lenne, nem lenne többet nagy feladat akár -20 fokban is indítani. Aki tud valamit segíteni izzítás ügyben, az ne fogja vissza magát, akár több oldalon keresztül is írhat, ha van kedve. :D
Nekem is Nógrád megyében. Nagyon meredek is. Nekem van Vaderstad nem 6,2 méter, hanem 7,6 méteres!!!! croskli henger, lapos területnél MTZ-50 vagy 80/82-es. Meredeknél Zetor 160-ös. Kaparás.......
Még vans szippantó DETK-110 10 cm3-as meredek MTZ-rel kaparás...
Régebben a T-25ösben féltengelyt cseréltünk. Elmentünk e legközelebbi alkatrész boltba és vettünk bele egyet. Beleépítettük és kb 100üzemóra után kezdhettük előröl. Ugyanis kiderült, hogy olyan rossz minőségű volt a féltengely, hogy kihegyesedett a fogak rajta. A reszelő vitte olyan puha volt. Majd az Agrokerhez mentem alkatrészért Nyíregyházára ott eredeti féltengelyt adtak utánna éveken keresztül semmi baja nem volt. Azóta ha nagyobb vagy drágább alkatrész kell csak az Agrokerhez járok.
Bakony környéken 1996-óta ált a garázsban MTZ-82-es krémbarna színű kb.100 óra van!!!! Már elkelt, 2 millió ft-ért. Mert tulajdonos betegség miatt, azért 12 évig áll a garázsban. És Budapesten ott volt ipari belül területen, egy van MTZ-50-es 1982 évjárat 2300 óra teljes gyári állapot soha nem volt piszkált..... csak szemétszállítás, nincs rendszámos. Már elkelt, de szép állapot.
Régi Tsz-én MTZ-50-es már sok óra van. Egy év alatt kb.2000-2500 óra. MTZ-50-es erősebb szántás, mint 82-é. 50-es durva pörög differencálzárot, 82-es kézi differencálzár csak egyenes kormányt.
1025.3-ös szar váltót, mert nem lehet váltás, csak megállni után váltni kell. Ez másik váltót, komolyan nem igazán jó. Kár csoportváltót. Nekem Zetor 160-ös könnyebben váltás.
Ettől a választól féltem, bár nem tudom mi mást mondhattál volna. Az számomra is egyértelmű, hogy amire rá van írva, az tudom honnan származik :-) Még olyan nagy boltba mint AXIÁL, ott is fém dobozból árulják pl. a fogaskerekeket úgyhogy arról nem lehet kideríteni, hogy honnan származik. Azt hiszem nagy lutri az alkatrészvásárlás.
Kék MTZ. A váltó szebb volt belül, mint sok piros MTZ-ben. 1992-es
Piros-fekete, orosz felirattal:+1.2t vas rászerelve, Öcsém dolgozik vele a Közút Kht-nál, dicséri, nagyon jó
A 920.3-ról: jó traktor, csak zajos a váltó, a müanyagok lebegnek, a müszerek? Kb 20 üó.-nál majdnem kigyulladt a müszerfal, mert dörzsölte a kormány a kábelköteget
Ukrán termék sok hamis, ez nem eredeti MTZ-gyárban. Csak utángyártott. És rossz minőség, amit KÉK-MTZ-et.
Inkább vegyél "Made in Belarus" vagy "Made in USSR".
Mai MTZ-ek sok rossz minőségű és gyengébb alkatrészek. Nézd meg új hidraulika karok ez puhább anyagot. 1-2 szer ütni a 2-5 kg kalapácssal próbálod meg.
Új MTZ-920.3-tól 1221.3-ek gyengébb motort és nem jó teljesítményt. Inkább 1980-96 évjárat között MTZ-ek legjobb anyagokat.
És ne vegyél MTZ-82-.1-es "orosz nyelvű felirat" fekete színű felni, rossz minőség gépe.
MTZ-1025 körlámpás kb.10 éves váltó nincs alkatrészek sehol......
Új egyenes hídak sok szétment a kardánok és fogaskerekeket is. Sok láttam.
Üdv. Való igaz nem volt menet a vezérlő tömb furataiban . Hisz amit 4 km re az üzletben lehetett volna vásárolni gyárit az "drága" .Ezért 200km t kellett neki autózni mert ott olcsóbb.
Még annyi . Az alkatrészre nekem elveim vannak . Mint az autónál . Csak a gyári ami megfelelő . Még gyosan két esetet . MTZ 50 hengerfej . Nem akartam elhinni , mind a8 szelep kipufogóval volt szelepelve ! ja 30 e. volt nem 54 e . csak a panaszfelvétel ilyen esetben nincs. Meg elejtettem a fogaskereket és eltört ( még jó hogy nem a váltóba az eső kapcsolásnál). De regélni tudnék a KGST piac termékeiről!
Itt mifelénk nagyon régi kereskedők vannak és ők már nagyjából tudják hogy mit érdemes forgalmazni, bár becsúszik néha hozzájuk is a szar alkatrész. Egyébként az alkatrészek döntö hányada sztem ukrán,epp a héten vettem egy bendikszet és az első inditáskor csúszott.
Ebben igazad van ! Csak mikor meg kell valakit győzni alkatrész szempontból akkor nem helyt álló az igazunk . Érted mire gondolok !? Előzményként : Volt egy vezérlő tömb csere és az is Ukrán volt .Úgy nézett ki csak a furatokba menet sehol . És ezek után szintén onnan a váltó alkatrész . Nem kell tovább mondanom !!!!
Én már szereltem váltót ukrán csapágyakkal és nagyon sokáig birta, viszont találkoztam olyan fogaskerékkel ami olyan puha volt hogy a pontozó simán ment bele hagy ne mondjam milyen hangja volt a váltónak.DE azért már az üzletbe egy fogaskréken nagyjából ránézésre lehet látni hogy jó e vagy nem.
Így értem ! Nem cserélték a z 50 es tengelyét , ugyan is arra csak egy bordás hüvely kapcsolódik a váltóval . Ezért van a fogaskerék ami a kapcsoló hüvely szerepét tölti ,de a belső bordázással kapcsol a váltó bemenő tengelyére.