Kispestről nincs elérhető vonatviszonylat, amivel be tudsz jönni? Kö-Kiről 10-15 percenként megy vonat a Nyugatihoz. 10 perc. Verhetetlen. Én Rákoskertről jártam be a belvárosba dolgozni. Ami busszal-metróval több, mint egy óra reggel, az vonattal 25 perc. Most egy másik külvárosi részbe költöztem, innen busszal buszsávokon 20 perc a belváros.
Ebből gondoltam. De valószínűleg féreértettem. Mindenesetre a parkoltatással foglalkozó cégek közül egyedül a Parking Kft. neve merült fel az esettel kapcsolatban.
árban meg kizárt dolog, hogy jobban megérné ebben az esetben a tömegközlekedés...
Ezek szerint a matematika sem erős oldalad.
Számold össze, mennyibe kerül 1 havi BKV bérlet és egy HÉV-bérlet (23.800 Ft).
Aztán fordítsd le ugyanezt autóra, ennyi pénzből hányszor tudsz bejönni/hazamenni Szigetszentmiklósról/ra.
Aztán nem ártana már egy 'bocs, tévedtem' sem...
Ja de mégsem, hiszen te tévedhetetlen vagy, folyamatosan bizonygatod. Te már el is hitted...
Egyebekben - mint említettem - az illetőnek NINCS autója és pénze se lenne autót fenntartani (más kérdés, hogy a munkahelye fizet hozzájárulást a bérletre, autóra meg nem fizetne).
Az egész példa mellesleg azért volt, hogy van a Föld nevű bolygón élet autóközlekedés nélkül is...
Ja, ott volt pl a hetes felől érkezőknek a buszsáv. Nagy hangon mondták, hogy le kell tenni a kocsit, tömegközlekedni kell és akkor nem lesz szügyig- Tatabányáig érő dugó.
Jaaa, hogy a parkolókat elfelejtették megépíteni ?! Apró malőr... :))
Reggel, délután sokszor fel sem férsz az első buszra ami ltp-ről/ra megy. Innen a Határ út 20 perc menetidő. Onnan lehet körbe metrózni, utána átszáll és gyalog, vagy busz, villamos és gyalog. 1:15 és 1:45 közötti az össz menetidő.
Belvárosi gyerek vagyok. Mikor kiköltöztünk ide, marhára utáltam, olyan volt, mintha vidékre költöztem volna. Mostanra nem kell annyit bejárnom a városba és már nem is hiányzik, hogy valaki mindig taposson az aurámon. :)
Cserébe ma Mikulás napi ünnepség, karateverseny volt a suliban. Szerencsésen otthon hagytam az összes tombolát. Irány haza. Oda-vissza megvolt 52 perc alatt, úgy, hogy kivasaltam a gyerek karate ruháját is. :)) No ez tömegközlekedve esélytelen lett volna 3 óra alatt is.
Amúgy aki kintről kénytelen bejárni az tényleg így járt, benne van a pakliban.
Viszont az is fix, hogy nem könnyítik meg a dolgukat hiába igérgetik. Sőt, szarabb, mint régebben, mikor még nem is agitálták a népet a P+R-re.
A változás egyes helyeken már megindult. Több busszsáv épült ki, összekötöttek buszjáratokat, hogy a város belseje könnyebben elérhető legyen. Létrejött olyan járat, ami BP-en belül körbe megy, vagy olyan, ami átlósan keresztezi a várost. Remélem, ez csak a változás előszele. Jönnek még az összekötött villamosvonalak is, stb. De ez már messze OFF a topik témájától.
Ne jeggyel számolj, hanem bérlettel! Mindjárt kiderül, hogy abban tévedsz, mivel éri meg jobban bejárni oda. És akkor még a parkolást kihagytad. Mellesleg mentem én már ki Szigetszenmiklósra a Lurdítól 1 óra alatt.
És azért jár kocsival a belvárosba, és szennyezi a környzetet ott, ahol mások laknak, és nem ott, ahol ő lakik? Elköltözik, ki a városból, mert ott jobb a levegő, közben meg pont az ilyen kiköltözöm, de bemegyek kocsival emberek szennyezik a benti levegőt. Ha nem járna be autóval, mindjárt jobb lenne, lehetne a levegő.
1, Az már nem külváros, aki ide bejön, az már inkább tovább megy.
2, Ha nincs rendezvény, akkor is BKV jegy árának megfelelő összegért lehet parkolni egész nap. Ha a közelben rendezvény van, (pl: ruhavásár, Hangfoglalás, stb,) mindjárt fizetős lesz, óránkénti díjjal.
3, Nem sokkal messzebb igazi P+R-nek ott van az Arána parkolója. Ingyenes. Bár Itt is messze a metróállomás, mint a Sportcsarnoknál. (Ezt szokták mondani más topikokban.)
Mondjuk Zuglóból (a kintebbi részéből) a Camponáig nincs 1 óra az utazás (nap közben) és van benne 3 átszállás, tehát azért az a 1,5 óra az IGEN barokkos túlzás, vagy pedig annyira extrém A és B pont között lehetséges csak, ami igen ritka.
Van egy kolléganőm, aki Szigetszentmiklósról jár be a Rádióba dolgozni, van, hogy reggel 7-re kell jönnie, és szó nélkül csinálja évek óta. Nincs jogosítványa, de pénze se lenne autóra. Ha ismerős néha behozza, azt megköszöni, de általában szűk 2 órát szán a közlekedésre, (általában azért hamarabb megy jóval).
Tehát van élet autó nélkül is, csak egyre jobban elkényelmesedik a világ...
Én ilyenkor szoktam mondani azoknak, akik kiköltöztek Budapestről az agglomerációba, de persze a pesti munkahely az marad, mert az kell (nem tudom, nálad is így van-e ez, ezért nem Neked címzem), hogy hát ha ki tetszett költözni, akkor tessen elfogadni a jó(bb) levegő árát!
Aki vállalja a bent(ebb)lakást, az ott van hamar(abb) bárhol.
Akinek nem futja parkolóra, az szépen végig szopja az utat tömegközlekedve. Csak sokaknak ez extra szívás, mert mondjuk a metróig beér fél-háromnegyed óra alatt kocsival, de tömegre szállva 1.5 óra.
Én reggel a kisebbik kölköt beviszem a suliba 30-35 perc alatt. Reggel tömegközlekedve ez beláthatatlan idő, mert a buszra van, hogy fel sem férsz. Ha mégis minden klappol, akkor 1.5 óra. Csak oda !
Ha vonaljeggyel számolok, kettőnk utazásának tört része amit üzemanyagra költök, de egyedül is olcsóbb autóznom.
Szerintem a jogosítvány kiadásával van a baj. Aki nem tud beállni mondjuk a Kempinskibe (az elég komoly amugy), az tanuljon még egy kicsit, és csak utána kapjon jogsit. Vagy menjen BKV-vel:)
Nem lehet mindenkinek jó a bkv, nincs méterenként megálló, nem indul busz minden megállóból minden megállóba, ez ilyen. Külvárosból az átellenes végen egy külvárosba jutni meg azért elég speciális, valljuk be, laza 25-30km-es táv.
Bliccelni tényleg nem bliccel senki, mert nem lehet, mert be is meg kimenet is kapuk, vagy ha azok nem, akkor 2 m magas 150 kilos négerek nézik a jegyet.
Amugy meg az Oyster Card tök jo, bármire. metro, busz, vonat, akármi. A metrok néha nagyon katasztrofalisak, igazad van.
Baromi eccerű a dolog amugy. Amig ,mondjuk Budakalászról Pesterzsébetre kényelmesebben jutok el kocsival mint BKV-val, ugy fogom. Ha légkondis, tiszta jármuvel elvisz a BKV, akkor vele. Nem ár kérdés elsősorban.