Úgy néz ki a különolajozás, hogy van 1 szivattyú és 1, gázpedállal állított szelep. Így lesz fordulat- és terhelésfüggő a kenés.
Vmi bontott robogóról biztos lehetne találni.
Én a gyakorlatot kérdeztem, azt tudtam motorkerékpároknál volt különolajozás. Régen a CZ elég sok típusán feltűnt, aztán már jöttek a Japánok, elég soknál volt külön kenés.
Én arra voltam kíváncsi, volt e aki gázosított keverékkenésű motort.
Régen a léghűtés miatt is voltak trükkök, hogy a reduktorfűtést megoldják. Gondoltam hátha mond valaki itt is valami okosságot.
Volt multiszelep csere, de a régi szelep is már új tipusú volt(volt rajta mágnestekercs, csak máshová esett), csak amiatt nem lehetett visszatenni, hogy a régi tartály 4 csavaros volt, az új meg 6.
Bocs a késői válaszért, ezt a remekművet Páhiban sikerült összehozniuk a tartályt beszerelőknek. Visszavittem, kicserélték egy másik multiszelepre aminek a mágnestekercse mostmár máshová esik és nem ér bele a vonóhorogba, viszont ennek a szelepnek a búvárcsöve nem ér le a tartály aljára, és mikor 4-5 liter van benne elkezd erőtlenül menni az autó, és a tartály ledermedni… Elképesztő, hogy nem tudnak megcsinálni normálisan egy tartálycserét. Vissza kellett mennem 140km-ről emiatt a hanyagság miatt, amit azon az egy alkalmon meg lehetett volna oldani(ráadásul így sem tökéletes a búvárcső miatt). Lehet jobban jártam volna egy „nevenincs” kisebb műhelybe elvinni az autót itt a közelben tartálycserére, minthogy ilyen messze elautózzak a kókányolásért… Azt már le sem merem írni, hogyan zajlott a csere.
Bűnöző sokkal több van, mint matricamentes rendszám, de a a bűnözőn nem látszik 100 méterről a bűnözősége, a rendszámon matricahiánya viszont igen. :-)
Ez csak a kezdet, Egy ismerősöm mondja ugyan ez a sztori Pápán vizsgázott a kocsi délelőtt . Rendőr utánna kivették a sorból , miéyen rendszáma van magának? Visszakisérték a vizsgahelyre és megkérdrzték a rendőrók miért nem látható a matrica? Ja ez nem vicc, mult héten volt.
Különolajzással, no meg illegálisan mert akkoriban tilos volt. Akkoriban sem volt reálértéken olcsó a benzin, a gáz sokkal olcsóbb volt, úgyhogy ment a pb palackos autózás ezerrel.
Az természetes jelenség, hogy szelepfedél tetején fehér olajhabos rész található. Pár szerelő szerint a gáz (LPG/CNG) miatt van, meg cseréljem ki a termosztátot. Ez igaz lehet?
Elvileg a mozgó verzió is online lesz. Félelmetes technikai arzenál áll már rendelkezésre, mondjuk engem nem zavar mert betartom a szabályokat amennyire lehet.
Egyszer megbüntettek tilosban parkolásért (figyelmetlen voltam). Egy autóba szerelt kamerával járták a várost keresztül-kasul, majd (gondolom szoftverek segítségével) elemezték hogy milyen tábla után milyen autók vannak. Elég hatékony így.