Épp most találtam meg az Autodata kapcsolási rajzon,hogy van a motorvezérlő elektronikán egy immo bemenet.Asszem ezzel fogom kezdeni,innen megyek visszafelé.
Azért gondoltam a gyári immobemenetre,mert szvsz ebben nincs külön immo.Szoval a gyári reléken kivül nincs semmi kütyü,ami immo lehetne. A gyári relék a helyükön,+ a lámpasípoló lóg ott más semmi.Sem a motortérben,sem pedig a kormány alatt a dzsumbulyban.:-) Ezért is nehéz kikeresni,mert nincs külön immo.Ha lenne természetesen onnan indulnék,és egyszerű lenne minden. Holnap nekifekszem megint,és kimérem az összes drótot ami kijön a biztosítéktáblából.
Én aszondom, hogy neki kell feküdni akkor rendesen, oszt megkeresni a drótokat. Ha normális immo, akkor úgyis nem csak egy helyen szakít, hanem három vagy több. Szépen fel kell térképezni, aztán kiszedni mindet.
Megjegyzem, ha megtalálod az immo vezetékeit, akkor könnyen rá lehet mérni mindegyikre, hogy melyik a fék, aztán elég azt lekötni, egyébként meg hadd működjön ... persze ha működik :-)
Mi sose szoktuk a gyári bemenetet használni - ha van egyáltalán kivezetve -, mert akkor nincs értelme a plusz immo-nak.
Na kész vagyok ettől a féknyomkodós immótól.Széthánytam a biztosítéktábla környékét,hogy kinyomozzam hol lehet rákötve a féklámpadrótra valami drót,ami ezt vezérli. Eredmény=0. A féklámpakapcsolótól a két drót egyenesen belemegy a biztosítéktáblába,onnan aztán a jóég tudja hol jön ki ez a szál,és egyáltalán hová megy,akkora ott a felfordulás.:-) Olvastam valahol,hogy a motorvezérlőelektronikában van egy immo bemenet gyárilag,ez igaz lehet? Már csak az a kérdés,hogy hol lehet rákötve,mert kókányolást nem látok,minden vezeték és kötegelés gyárinak néz ki.Vagy pedig nagyon jó munkát végzett a villanyász aki bekötötte.:-))
A jobboldali gomb egy másik csatornát tud(na) vezérelni, pl: tetőablak zárás, csomagtartó nyitás. Ezt persze csak akkor tudod használni, ha be van kötve az autóban a cucc is eszerint :o
A kicsi gomb arra szolgál, hogy Bip nélkül élesítsd a riasztót. Ha ezt a gombot nem programozták föl, akkor a következő a menet:
Nem tudom mikor kezdtél vele foglalkozni, én még a legelején, amikor örök garanciával árultuk őket. Még mindig van olyan ügyfelem, aki autócserénél hozza a régi autót, a riasztót kiveteti velem, aztán nyomás az új autójába befelé :-) .. és nincs vele semmi problémám.
Sajnos el kell mondjam, hogy sok láma beszerelő volt, akiktől volt "szerencsém" jónéhány visszahozott darabot megvizsgálni, aztán kiderült, hogy semmi baja sincsen, csupán valami logikai bukta lehetett benne. Be is szereltük az ilyeneket szépen, aztán ketyegtek, ahogy kell. (Tipikus bukta volt, hogy ACC-t kért, de sok autóban ugye nem volt ilyen, hát kihagyták, aztán csodálkoztak, hogy menet közben megszólal).
Az volt a gyengéje, hogy ha megbikázták az autót, akkor hajlamos volt lezsibbadni, aztán ha nem jöttek rá, hogy táp le után helyreáll, akkor küldözgették visszafelé, mondván, örök gari. Néhány a bikázástól örökre megfeküdt az is igaz.
A későbbi verziók sokkal gyengébben sikerültek (Mark III sorozat), ezekkel már mindenféle bajok voltak valóban. Ráadásul az árát is jól megemelték, az örök garit is eltörölték, szépen be is fuccsolt a dolog :-(((
Kosz a gyors választ. A kérdések:1,A jobboldali gomb mire szolgál,ugyanis semmilyen reakciót nem vált ki? 2, Szintén a jobb oldalán az élén van egy kis gomb,az sem regál semmire.Hogyan lehet átprogramozni?Én olyasmit olvastam,hogy a gyujtáskapcsoló ,,ON"-ba való fordítáasa után a szervízkapcsolót kell átkapcsolni egy táblázat alapján. Koszi
Megjavítattam a riasztómat, aztán itthon kiderült, hogy a központi zárat nem kapcsolja. Van ilyen, hogy az előző tulaj nem kérte volna a riasztóhoz, hogy legyen rákötve a központi zárra. Suzuki Swift esetében a központi zár hogyan van megoldva? A földet kapcsolja, vagy a pozitívot? Esetleg én otthon meg tudom-e oldani, vagy vigyem megint szerelőhöz?
Immo rá lehet kötve akár oda is. Legegyszerűbb lekötés - onnan - ha megkeresed a vezetéket, ami a féklámpakapcsolóra van pluszban rátéve, aztán lehúzod és testre kötöd fixen - feltéve, hogy a féklámpakapcsoló testet kapcsol. Ettől legalább a többi része működik, ami sosem árthat :-)
Hozzánk került egy II-es ibiza 1.4, 95-ös évjárat.
1.Olyan bajom van vele,hogy csak akkor indul be,ha be van nyomva a fék.A régi tulaj azt mondja,hogy a fékpedálra van rákötve az immoboliser.Létezhet ez,mert én még nem hallottam ilyenről.Meg amugy is tök nyűg az egész,ki akarom kötni.Nem tudom találkoztál-e már ilyennel,ha igen,hogyan lehetne likvidálni ezt a kényelmetlen funkciót?
2.Mennyi lenne bele egy központizár(2 ajtó+csomagtér),+ egy olcsóbb riasztó?Elég lenne a legolcsóbb fixkódos is,ugyanis olyan helyen áll a kocsi,hogy sose fogják ellopni,ill. feltörni,és szinte csak arra kellene bele a riasztó,hogy ne kelljen kulcsozni,hanem gombnyomásra nyíljon ki.
Felhívtam a piranha szervizt. Elmondták, hogyan kell a riasztót visszakódolni. Sajnos a kódolás nem sikerült, mert kiderült, hogy az előző tulaj, vagy a márkaszerviz lemosta a motorteret és beázott a riasztó. Vihetem fel megjavítattni.
Most azt a belinkelt orosz nyelvű lapot próbálgatom valakivel lefordíttatni. Most kaptam rá ígéretet, de ha nem sikerülne, akkor nagyon megköszönném azt az angol nyelvű leírást.
Ezt annyiban helyesbíteném hogy a Deltalam kft. címe helyesen Bp. Szépvölgyi u.92/C Tel.: 3258897. Ha nekik nem lenne, ha nagyon muszáj, én is elő tudok ásni egy angolnyelvű leírást hozzá.