14 évi napi rendszeres TM-Siddhi gyakorlásom után nekem kellett 1-2-3 év, amíg máshogy tudtam gondolkozni, mint ahogy azt a TM-ben tanítják. Igazából amikor éreztem, hogy a TM-el gond van, és úgy gondoltam, hogy én máshogy gondolkodom, ezután később jöttem rá, hogy még akkor is a TM gondolkodásában és keretrendszerében gondolkoztam. Ahhoz, hogy ténylegesen kivülről lássam a TM-et, meg kellett ismernem egy tradicionális jógarendszert, amiben még utána is, 2-3-4-5 év múlva is, a tapasztalataim növekedésével és közben a mellette olvasottakkal, tanultakkal és hallottakkal kéz a kézben haladva alakult ki az a világnézetem a meditációról és a jógáról, amit most gondolok.
Tulajdonképpen egyrészt teljesen feleslegesen mondom amit mondok, mert ha nincsenek például olyan mértékű tisztító kúrákkal, vagy olyan hosszú pránajáma gyakorlatokkal tapasztalatotok, ami nekem van, együtt azzal, hogy jelentős tapasztalataim vannak a TM-Siddhi meditációval is, akkor nem tudjátok mihez passzítani azt, amit mondok.
Igazából amit én mondok, csak akkor tudjátok használni, ha valamelyőtök úgy gondolja, hogy igen, valami baj van a TM-el, a TM-Siddhivel, de nincs tapasztalatotok, hogy merre kellene elindulni, akkor tud egy irányt adni az, amit én írok. Tulajdonképpen a TM-Siddhiből is vannak szép és olyan tapasztalataim, amik nincsenek sok mindenkinek. Csak az évek alatt elgondolkozik az ember. Ha nektek nincsenek meg ezek az évek sem, meg azok a kérdések az évekkel nem jönnek fel nektek, ha itt valamelyőtöknek minden szép a TM-el, a TM-Siddhivel, vagy a hasonló üresség meditációval kapcsolatban, akkor nem tudok hozzád szólni. Ez esetben amit mondok, nem tudod mihez kapcsolni, akármilyen példákkal és logikusan írom is le.
Digest68, te azt sem érted, hogy én mit mondok. Egyáltalán nem azt mondom, hogy meditációra, és időre van szükség a samadhihoz. Ez sokkal összetettebb, és kifinomultabb folyamat ennél.
Az idő önmagában semmi sem old meg.
Amit én mondok, aszerint az átlag ember, amin nyugodtan érhetünk mindenkit, nem tud leülni meditálni. Maga a meditáció egy nagyon magas tudatállapot, ami hosszas előkészületet igényel. Relaxálni le lehet feküdni, vagy ülni.
A jóga tanáraim közül 1-2 van, aki esetleg a meditáció szintjét elérte. Nem itthon tanultam a jógát, hanem sok különböző külföldi tanártól. Én magam a meditáció szintjétől messze vagyok. Összesen 23 év TM-Siddhi és jóga gyakorlás után, én azt látom, hogy mennyi minden van előttem a jógában, és a meditációban, aminek az eléréséhez még rengeteg intenzív gyakorlásra lenne szükségem. De, úgyérzem legalább látom az irányt.
Ezzel ellentétes ugye az, hogy itt a fórumon többen vannak, akik több vagy rövidebb gyakorlás után azt hiszik, hogy stabilan elértek a samadhit, vagy néha elérik a samadhit. Én máshogy látom ezeket, én úgy látom, hogy aki ezt mondja, az addig se jutott, hogy lássa, hogy mennyi minden van még előttük, amiről sem tapasztalatuk, sem tudásuk sincs.
Ezért merem tanítványként leszólni azokat, akik úgy gondolják magukról, hogy ők mesterek, vagy bármi közük is van a samadhihoz.
Maharshi gyönyörűen rámutatott arra, hogy mit kell keresni. Kinyújtotta a mutatóujját s az ujjon túlra kell nézni, oda, ahová mutat. De sokan vannak, akik meglátják ezt az ujjat, szerelmesek lesznek belé, szájukba kapják és cumizni kezdik - így nem csoda, hogy a mutatóujjon túlra nem látnak.
Tigristomi, vedd ki az ujjat a szádból és nézz rá. Hová mutat?
Világviszonylatban kevesen vannak, akik újat tudnának mondani nekem a TM-ről, a TM-Siddhiről, vagy magáról a TM-Mozgalomról. Te nem vagy ezen lehetséges kevesek között.
A TM-tanárképzőről is van némi ismeretem. Közel 7 évet éltem különböző TM központokban.
Amit írsz, abban egy kérdés van csak, az, hogy neked milyen tapasztalataid vannak a TM-el kapcsolatban, és mi az a gyönyörű, amire bambán előre nézel?
Mivel amire előzményeztél, abban azt írtam, mekkora szélhámosságok vannak a TM ben, millió dollárokban kifejezve. Te hasonlatban írsz, hadd ne kelljen kitalálnom az egyéni elképzeléseidet. Fogalmam sincs, miről beszélsz.
Te is azok közé tartozol, akik Patanjali 194 verséből esetleg 15-höt tudsz hozzászólni (a 2. szútrához, a 10 yama niyamához, meg még egy kettőhöz), a 3. fejezettel nem tudsz mit kezdeni, de azért van véleményed a samadhiról.
Az a baj, hogy ilyen hozzád hasonló tudással van aki könyvet is ír a témáról, és akik semmit sem tudnak a meditáció mélységéről, azok pedig jólesően nyugtázzák, hogy a samadhit ők is elérték a hétvégi tanfolyamon.
Esetleg ez a srác, a canadahun-ra, ha felrakná, de máshol sol sem elérhető magyarul, ez a helyzet, bár engem is érdekelne.ha véletlen meglesz, vagy valahonnan megtudnám szerezni, fel rakom, majd ide!
Sajnos nekem sincs meg, a neten amikor keresgéltem, csak a ciprusi mágus könyvet találtam, ezt is egy barátom küldte nekem el, így.De próbálkozni fogok hátha valahonnan le tudnám szedni, vagy valakitől megszerezni, ha ez sikerül ígérem felteszem ide!
Az alkímiához kapcsolódóan ezt még belinkelem akit esetleg érdekel ez.(Bár az advaita olvasgatását és azt a két oldalt, amit belinkeltem sokkal jobban ajánlom).De hátha valakit érdekel az alkímia.hm.Ezer bocsánat attól, akit nem, csak gondoltam belinkelem!
Nem tudom ismered e Anthony de Mello könyveit (bár biztos), de ha még sem nagyon jók!
Vagy a különböző, Rózsakeresztes és egyéb rendek könyvei, a neten bármi megtalálható és letölthető.
Vagy akár, ha érdekel a nyugati keresztény misztika (ezt én is úgy kaptam egy barátomtól):
A feltöltés tartalma (jelszó nincs, akinek szeme van lássa! Kyriacos C. Markides - 1985 A Ciprusi Mágus Kyriacos C. Markides - 1987 Hódolat a napnak Kyriacos C. Markides - Lángoló szív (első fele) Stylianos Atteshlis - Gnózis I. 1991 Stylianos Atteshlis - Gnózis II. 1994
Most láttam csak ezt a bejegyzésed és erre azért szeretnék reagálni.De én soha az életben nem oktattam, főképp nem tanítottam senkinek semmit!Nincs is mit!Az hogy jónak tartom, azt a két oldalt
(közel 22 évi kőkemény keresés után) és ezért belinkeltem néhány helyre, -hátha másokat is érdekel- , ez egy dolog, nem igazán értem mi ezzel a problémád.De azért ne essünk már félreértésbe, soha sehol, senkinek semmit sem oktattam, tanítottam és nem is áll szándékomban, nem is nagyon lehet mit.Én Mocsári Roland vagyok, az pedig amit belinkeltem Kovács Attila (MM) oldala, azon kívül, hogy ismerem őt, sokat segített nekem és jónak tartom, azt amit "tanít", az égvilágon semmi közöm ahhoz az oldalhoz, azon kívül, hogy néha leírtam ezt-azt a fórumára.Niszargadattin oldalához, a nem2-höz, meg aztán végképp semmi közöm, nem is ismerem őt, de az oldaláról, a véleményem az, hogy egy gyöngyszem, ennyi.Kérlek ne irogass le ilyeneket, mert én nem oktatok, se yogát, se meditációt, se semmit sehol, eddig se tettem és ezután sem fogom!Köszönöm!
Nagyon sok mindent olvashattál, és rengeteg elképzelésed alakult ki, hogy mi az "önmegvalósítás", "meditáció", "levitáció" és milyen tapasztalataid kell legyenek a gyakorlás során.. Elvárásaid vannak, már előre tudod, hogy minek kell történnie.. Szakszavakkal vagdalkozol és azt gondolod, hogy már úton vagy és rövidesen megérkezel. Ez sajnos a nyugati kultúrába meghonosított keleti bölcsesség útja: a spiritualitásból is egót akarunk fejleszteni. Ha egót akarsz építeni, tanítványokat szerezni magadnak, hogy megélhetést biztosítsanak - jó uton vagy. De ha önmagad keresed, akkor fordulj meg az útadon.
Maharshi gyönyörűen rámutatott arra, hogy mit kell keresni. Kinyújtotta a mutatóujját s az ujjon túlra kell nézni, oda, ahová mutat. De sokan vannak, akik meglátják ezt az ujjat, szerelmesek lesznek belé, szájukba kapják és cumizni kezdik - így nem csoda, hogy a mutatóujjon túlra nem látnak.
Tigristomi, vedd ki az ujjat a szádból és nézz rá. Hová mutat?
De tényleg nem akarok erről vitát nyítani. Nincs miért. Hagylak és átlépek ide
Na de ijjet ne tessék mán mondani. Ha valakit nem tanít meg az anyukája rá, hogy nem lehet végtelenségig pelenkába szarni, akkó azt fogja gondolni, hogy a maga alá való szarás természetes?
a kész átverésshow meditésőntechnikai hókuszálások és cirkuszi mutatványelemek......, a psziché szinte mindenre képes, guruk és egyéb okosító tanfolyamok nélkül is! :)
"Én kételkedem, hogy egyáltalán a meditáció állapotát elérted."-Nem szoktak kételkedni más megvalósitott tudatállapotaiba,hacsak nem derül ki egyértelmüen az ellenkezője.A szamádi nekem is megvolt,mégsem volt szamajama.
Ha jól tudom a szamajama nem következik a szamádiból,csak utánna mint lehetőség adott.
Ráadásul ha jól tudom többféle szamádi van.Például a nirvikalpa szamádiból nem is következik a szamajama ha jól tudom.