Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61779

Hol telephelyezik a kocsi?

Előzmény: Cpt.Dave (61776)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61778

"Egy kérdés, jelenlegi jogszabályok alapján alapfeltétel e a C kategória a D megszerzéséhez? "

Sokáig vitatkoztunk erről valamelyik topikban. Végül kiderült, hogy előfeltétel, csak elég nyakatekert módon van beszerkesztve a jogszabályokba.

Előzmény: Törölt nick (61777)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61777

http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/lentebb-viszik-jogositvany-korhatart/66207/

 

"Az Európai Bizottság nem emel kifogást ellene, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C kategóriás vezetői engedély megszerzését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden."

 

"Az Európai Bizottság a hivatásos gépkocsivezetők sok helyütt tapasztalható hiánya miatt a C kategóriában 18 éves, a D kategóriában 21 éves egységes minimális korhatár alkalmazását tervezi. A testület értelemszerűen a közösségi szándékokkal egybevágó magyar intézkedések meghozatalát sem ellenzi - írja közleményében az NFM.    A fejlesztési minisztérium közölte: a kapcsolódó jogszabály-módosítás várhatóan a következő hetekben megjelenik. A leszállított korhatár a jövő év elején hatályba lép. Az intézkedés összhangot teremt a vezetői engedély életkori határa és a Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány megszerzésének szintén uniós szabályozáson alapuló feltételrendszere között.    "

 

Egy kérdés, jelenlegi jogszabályok alapján alapfeltétel e a C kategória a D megszerzéséhez? 

Régen igen sokáig az volt.

 

Cpt.Dave Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61776

Nem tartom valószínűnek. Tudtommal bejött reggel majd tankolt, majd 8:30 Miskolc vissza Eger és onnan a kötelező pihenő után irány haza. A 8:30 szerintem jó. Visszafelé talán korai. Bár télen nem vészes én szerintem, nyáron lehetne valóban későbbi indulás Miskolcról. Én inkább a szombati kanyarnak örültem volna ha megtartják télire is. 

Előzmény: Racilaci (61772)
timetable Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61775

Mármint a délelőtti vagy a délutáni járat? 

Reggel ha korai, akkor még nem is baj. Ha csak abból indulok ki, a szilvásváradi személyvonatra mennyien szállnak át a 8:50-kor érkező budapestiről, akkor kb. fél órával később, ahhoz igazítva, jó helye lenne. De most látom, reggel marad minden a régiben...

 

Délután, télen jó lenne egy sötétedés körüli leérkezés (ez lehet a mostaninál picinykét hamarabb is), nyári időszámításkor pedig a mostanihoz képest lehetne egy-másfél óra pluszt adni.

Előzmény: Racilaci (61774)
Racilaci Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61774

Így is az a baja a túrázóknak, hogy túl korai. 

Előzmény: timetable (61773)
timetable Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61773

Esetleg lehetne úgy csinálni, hogy Miskolcról eljöjjön 30 perccel hamarabb, Egerből meg induljon 30 perccel később...és akkor még a vasúti csatlakozása is értelmes lenne.

Előzmény: Racilaci (61772)
Racilaci Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61772

Még annyi többlet sincs azon, mert gondolom, amúgyis menne ki rezsiben a telepre. Ha meg utas se lesz rajta, akkor be se fordul az állomásra.

Előzmény: Törölt nick (61768)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61771

Vonali pdf. gyűjteményből:

 

Megszűnő vonalak 2015. december 13-tól:

4096 Edelény-Berente

4462 Debrecen-Debrecen,Józsa-Hajdúböszörmény

 

 

Előzmény: Racilaci (61763)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61770
És ekkor mondja több munkáltató, hogy autóra fizet 9 Ft/km-t vagy viszonlátás, a többletet nem vállalja...

Amíg nincs tarifaközösség, addig fölösleges erőltetni.
Előzmény: Törölt nick (61769)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61769

Ugyanezt meglépték más vonalakon is, más szolgáltatóknál is.

Nem kellemes, de az átszervezés ezzel jár, sajnos.

Előzmény: Törölt nick (61767)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61768

Érdekesség:

ÉMKK 1383 Miskolc -Bükkszentkereszt-Eger

http://www.emkk.hu/images/Mrend/1383.pdf

KMKK

http://www.kmkk.hu/kmkk/helykozi/heves_megye-2-jaratok_20151213.pdf

13 ik oldal a Pdf ben , de a könyv oldalszámozása alapján 114

 

Különbség a 3 és 5 járatok Eger aut áll tól továbbközlekednek Eger, vá-ig + hosszabbítás 1,4 km, régen ez több volt, 1,8 km de mindegy.

Kuriózum, mert ez az egyetlen járat ami kimegy Eger vá, hoz a helyköziek közül....

Előzmény: Cpt.Dave (61753)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61767
...de az a néhány ember, akik a Velencei-tó háttérfalvaiból buszról buszra szállva ingázott Pestre, mászkálhat kétféle bérlet után. A munkáltató meg örülhet. A Balatonnál van olyan falu, ahonnan busszalel lehet jutni a partra, ez 11 km. Ahová sokan járnak dolgozni, az az átszállás helyétől 14 km. Lehet buszt és vonatot is igénybe venni. Buszról-buszra átszállva elég a 25 km-es bérlet (17800 Ft), buszról-vonatra két 15 km-es bérlet kellene (2x11900 Ft). A különbséget melyik munkáltató vállalná?
Előzmény: Törölt nick (61766)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61766

Ezek a KÖKI-s vonatok nem Fehérvárig meg Szabadbattyánig szoktak járni?

Minden második járt csak Fehérvárig/Szabadbattyánig. Eddig a másik Tárnokig járt, most reggel, délután lesz Kápolnásnyék-Köki meg Martonvásár-Köki is. 1171 et gondolom ezért áldozzák, be, hogy a vasúton kihasználtság javuljon. Csepp a tengerbe, de....

 

Előzmény: Törölt nick (61765)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61765
Nekem édesmindegy, hogy hány százalékban van pótjegyes vonat a buszhoz képest. Jól megszívom a 1171 kinyiffantását, mert Pestről haza ahhoz van normális csatlakozásom. A nosztalgia nem gond... ;) Ezeket az elővárosi bohóckodásokat nem szoktam figyelemmel követni, a szinte naponta változó vágányzári menetrendek között eleve ember legyen a talpán, aki kiigazodik. Ezek a KÖKI-s vonatok nem Fehérvárig meg Szabadbattyánig szoktak járni?
Előzmény: Törölt nick (61761)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61764

Ezt én is hiányolom, hogy a megszűnő járatokról egy szó sem esik. Ahhoz képest, hogy az ÉMKK az utolsó között adta ki a közleményt elég gyenge lett.

Előzmény: Racilaci (61763)
Racilaci Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61763

Azért bájos, hogy a jó hosszú közlemény csak bővítésről ad hírt, miközben a bevezetőben leírják, hogy 122 új járat mellett 96-ot leállítanak. Ezzel a Borsod Volán hagyományait ápolják, amely évek óta így december táján benyomja a menetrendi kereső linkjét, oszt jó napot.

Előzmény: sosiforda (61762)
sosiforda Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61762
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61761

Pótjegyet nem közvetlenül a vasút vezette be hanem felsőbb nyomásra cselekedtek.

Lényegében a 65 felettiek ingyenes utazását vették el részben.

A busznál előbb volt pótjegy bevezetve főleg sztrádás expressz buszokra a vasúthoz képest.

Ez a Bp-Siófok egy tipikus falujáró busz volt a régi 7 es úton, lehetett nosztalgiázni, milyen volt az M7 es előtti időkben...

 

Én mást látok a háttérben!

Nézd meg a Kőbánya Kispest vonatokat Tárnoktól meghosszabbították egyes esetekben Martonvásárig! Találd ki miért! :)

Előzmény: Törölt nick (61760)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61760
Én meg elég rendszeresen szoktam utazni a megmaradt egyetlenszem Bp-Siófok járattal: néha Bp-Siófok, de zömmel Érd-Siófok viszonylatban (rokonlátogatás). Mert ez közvetlen(!), nem pótjegyes, kényelmes, egy ideje wifi is van rajta, nem úgy, mint a vonaton, hogy helyenként térerő sincs, nemhogy wifi... Elvira.hu sem hoz túl sok eredményt Érdalsófelsőkirályász-Siófok viszonylatra, ha kipipálod a pótjegy nélkült és az átszállás nélkült. De főszezonban sincs sok közvetlen, még pótjegyes sem.
Előzmény: Törölt nick (61758)
kbn Creative Commons License 2015.12.06 0 0 61759

Ha csak nem fog a kocsi 6:33 és 8:45 között feladat nélkül állni Martonban, akkor egy vasúton magas színvonalon kiszolgált, nullához közelítő forgalmú vonalszakasz elhagyásával kiszednek 1 kocsit a rendszerből. Szerintem ez teljesen rendben van.

Előzmény: Törölt nick (61757)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.06 0 0 61758

1171

 

Nézd meg a vasúti kínálatot, meg a most már Tárnok helyett Martonvásárig meghosszabbított vonatokat!

 

Nosztalgiából meghagyhattak volna egyet reggel meg este, én Kőszárhegyre még mentem Budapestről a 8:00 órás járattal anno.

 

Előzmény: Törölt nick (61757)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.06 0 0 61757
Jól értelmezem, hogy a 1171-nek végleg megadják a kegyelemdöfést? :( A vonal teljes hosszán közlekedő E95 vajon megmarad a Fehérvárig visszavágott járatmaradványon? Az igazi az lett volna, ha 1174-ként élne tovább: Fehérvár-Bp és Bp-Fehérvár között autópályán közlekedne. Najó, a biliből kiveszem a kezemet.
Előzmény: htibor (61756)
htibor Creative Commons License 2015.12.06 0 0 61756
trizs77 Creative Commons License 2015.12.06 0 1 61755

Könnyebb a reptérre hajnalban kijutni Szegedről, mint Pestről

Amilyen szopás Budapestről tömegközlekedve kijutni a hajnalban induló fapados járatokhoz Ferihegyre, annyira egyszerű lesz hamarosan Kecskemétről, sőt még Szegedről is. Egy új buszjárat ugyanis a két alföldi nagyvárosból úgy jut el a fővárosba, hogy érinti a repteret és a[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

JLW-470 Creative Commons License 2015.12.05 0 0 61754

Akkor most már csak a "régi" vonal másik felén kellene rendet vágni,mert a problémák ott is hasonlók(ott most a nagyon-nagyon lassú korszakba értünk).

Előzmény: archlinux (61751)
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.12.04 0 1 61753

Mondjuk az alatta lévő Budapest-Lillafüred is érdekes. :)

Előzmény: Törölt nick (61752)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.04 0 1 61752

Egy kis retró

1989/90

 

Indult egy új vonal 1989-ben  Budapest Zaránk között ami meg lett hosszabbítva 1989.09.04-től Hevesig:

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (61732)
archlinux Creative Commons License 2015.12.04 0 0 61751

Hát ugye az aktuális rendszer az, hogy vannak kétóránként a gyorsjáratok, de azok ugye már csak Mórahalmon és Mélykúton állnak meg Szeged-Baja között.

 

Ezenfelül az erős időfekvésekben maradt egy-két Baja-Szeged lassú (pl. a reggeli első kettő) és Szeged-Baja lassú (pl. a délutáni első kettő). Ezeket leszámítva kitalálták, hogy a lassúk legyenek tényleg nagyon lassúak, álljanak meg mindenhol, menjenek be Ásotthalomra, és így legyen az összmenetidő 2 óra 20 perc körül. Mindezt úgy, hogy Baján legyen csatlakozás a gyorsjáratokhoz, tehát Szegedről 25-30 perccel a gyorsjáratok előtt indultak, Bajáról visszafelé pedig kb. 5-10 perccel a gyorsjáratok után.

 

Na ez szűnik meg most: a lassújáratokból Ásotthalmot kivették, újra 2:00 körüli lesz a menetidő, mint régen (ezzel távolságibb utazásra is használhatók a járatok) és betették őket a gyorsjáratok közötti lyukakba, ezzel többé kevésbé visszaállítva az órás ütemet, ha csak Szegedet és Baját nézzük (persze ez erős túlzás, vannak lyukak, mert nincs annyi kapacitás már, mint az elején).

 

Érdekes követni, ami ezen a vonalon a lassújáratokkal történt. Először volt ugye az a drasztikus lépés, hogy szétvágták őket Mélykúton, de ez talán egy évig sem élt, utána alakult ki nagyjából a mostani rendszer, és decembertől szemléletileg visszatérünk az ITF bevezetésekor létrehozott állapothoz (persze nem egészen, azóta sok minden változott a gyorsjáratoknál is). Kíváncsi lennék a miértekre és tanulságokra.

Előzmény: timetable (61750)
timetable Creative Commons License 2015.12.04 0 0 61750

Pár mondatban összefoglalnád, ez mit takar? Rég foglalkoztam ezzel a vonalcsoporttal, és az értesítőből most nem tudom kihámozni, milyen útvonal, vagy megállási rend módosítást eszközöltek benne korábban, ami nem vált be. 

Előzmény: archlinux (61748)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!