"Az Európai Bizottság nem emel kifogást ellene, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C kategóriás vezetői engedély megszerzését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden."
"Az Európai Bizottság a hivatásos gépkocsivezetők sok helyütt tapasztalható hiánya miatt a C kategóriában 18 éves, a D kategóriában 21 éves egységes minimális korhatár alkalmazását tervezi. A testület értelemszerűen a közösségi szándékokkal egybevágó magyar intézkedések meghozatalát sem ellenzi - írja közleményében az NFM. A fejlesztési minisztérium közölte: a kapcsolódó jogszabály-módosítás várhatóan a következő hetekben megjelenik. A leszállított korhatár a jövő év elején hatályba lép. Az intézkedés összhangot teremt a vezetői engedély életkori határa és a Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány megszerzésének szintén uniós szabályozáson alapuló feltételrendszere között. "
Egy kérdés, jelenlegi jogszabályok alapján alapfeltétel e a C kategória a D megszerzéséhez?
Nem tartom valószínűnek. Tudtommal bejött reggel majd tankolt, majd 8:30 Miskolc vissza Eger és onnan a kötelező pihenő után irány haza. A 8:30 szerintem jó. Visszafelé talán korai. Bár télen nem vészes én szerintem, nyáron lehetne valóban későbbi indulás Miskolcról. Én inkább a szombati kanyarnak örültem volna ha megtartják télire is.
Reggel ha korai, akkor még nem is baj. Ha csak abból indulok ki, a szilvásváradi személyvonatra mennyien szállnak át a 8:50-kor érkező budapestiről, akkor kb. fél órával később, ahhoz igazítva, jó helye lenne. De most látom, reggel marad minden a régiben...
Délután, télen jó lenne egy sötétedés körüli leérkezés (ez lehet a mostaninál picinykét hamarabb is), nyári időszámításkor pedig a mostanihoz képest lehetne egy-másfél óra pluszt adni.
Esetleg lehetne úgy csinálni, hogy Miskolcról eljöjjön 30 perccel hamarabb, Egerből meg induljon 30 perccel később...és akkor még a vasúti csatlakozása is értelmes lenne.
...de az a néhány ember, akik a Velencei-tó háttérfalvaiból buszról buszra szállva ingázott Pestre, mászkálhat kétféle bérlet után. A munkáltató meg örülhet. A Balatonnál van olyan falu, ahonnan busszalel lehet jutni a partra, ez 11 km. Ahová sokan járnak dolgozni, az az átszállás helyétől 14 km. Lehet buszt és vonatot is igénybe venni. Buszról-buszra átszállva elég a 25 km-es bérlet (17800 Ft), buszról-vonatra két 15 km-es bérlet kellene (2x11900 Ft). A különbséget melyik munkáltató vállalná?
Ezek a KÖKI-s vonatok nem Fehérvárig meg Szabadbattyánig szoktak járni?
Minden második járt csak Fehérvárig/Szabadbattyánig. Eddig a másik Tárnokig járt, most reggel, délután lesz Kápolnásnyék-Köki meg Martonvásár-Köki is. 1171 et gondolom ezért áldozzák, be, hogy a vasúton kihasználtság javuljon. Csepp a tengerbe, de....
Nekem édesmindegy, hogy hány százalékban van pótjegyes vonat a buszhoz képest. Jól megszívom a 1171 kinyiffantását, mert Pestről haza ahhoz van normális csatlakozásom.
A nosztalgia nem gond... ;)
Ezeket az elővárosi bohóckodásokat nem szoktam figyelemmel követni, a szinte naponta változó vágányzári menetrendek között eleve ember legyen a talpán, aki kiigazodik. Ezek a KÖKI-s vonatok nem Fehérvárig meg Szabadbattyánig szoktak járni?
Azért bájos, hogy a jó hosszú közlemény csak bővítésről ad hírt, miközben a bevezetőben leírják, hogy 122 új járat mellett 96-ot leállítanak. Ezzel a Borsod Volán hagyományait ápolják, amely évek óta így december táján benyomja a menetrendi kereső linkjét, oszt jó napot.
Én meg elég rendszeresen szoktam utazni a megmaradt egyetlenszem Bp-Siófok járattal: néha Bp-Siófok, de zömmel Érd-Siófok viszonylatban (rokonlátogatás). Mert ez közvetlen(!), nem pótjegyes, kényelmes, egy ideje wifi is van rajta, nem úgy, mint a vonaton, hogy helyenként térerő sincs, nemhogy wifi... Elvira.hu sem hoz túl sok eredményt Érdalsófelsőkirályász-Siófok viszonylatra, ha kipipálod a pótjegy nélkült és az átszállás nélkült. De főszezonban sincs sok közvetlen, még pótjegyes sem.
Ha csak nem fog a kocsi 6:33 és 8:45 között feladat nélkül állni Martonban, akkor egy vasúton magas színvonalon kiszolgált, nullához közelítő forgalmú vonalszakasz elhagyásával kiszednek 1 kocsit a rendszerből. Szerintem ez teljesen rendben van.
Jól értelmezem, hogy a 1171-nek végleg megadják a kegyelemdöfést? :( A vonal teljes hosszán közlekedő E95 vajon megmarad a Fehérvárig visszavágott járatmaradványon? Az igazi az lett volna, ha 1174-ként élne tovább: Fehérvár-Bp és Bp-Fehérvár között autópályán közlekedne. Najó, a biliből kiveszem a kezemet.
Amilyen szopás Budapestről tömegközlekedve kijutni a hajnalban induló fapados járatokhoz Ferihegyre, annyira egyszerű lesz hamarosan Kecskemétről, sőt még Szegedről is. Egy új buszjárat ugyanis a két alföldi nagyvárosból úgy jut el a fővárosba, hogy érinti a repteret és a[...] Bővebben!Tovább »
Hát ugye az aktuális rendszer az, hogy vannak kétóránként a gyorsjáratok, de azok ugye már csak Mórahalmon és Mélykúton állnak meg Szeged-Baja között.
Ezenfelül az erős időfekvésekben maradt egy-két Baja-Szeged lassú (pl. a reggeli első kettő) és Szeged-Baja lassú (pl. a délutáni első kettő). Ezeket leszámítva kitalálták, hogy a lassúk legyenek tényleg nagyon lassúak, álljanak meg mindenhol, menjenek be Ásotthalomra, és így legyen az összmenetidő 2 óra 20 perc körül. Mindezt úgy, hogy Baján legyen csatlakozás a gyorsjáratokhoz, tehát Szegedről 25-30 perccel a gyorsjáratok előtt indultak, Bajáról visszafelé pedig kb. 5-10 perccel a gyorsjáratok után.
Na ez szűnik meg most: a lassújáratokból Ásotthalmot kivették, újra 2:00 körüli lesz a menetidő, mint régen (ezzel távolságibb utazásra is használhatók a járatok) és betették őket a gyorsjáratok közötti lyukakba, ezzel többé kevésbé visszaállítva az órás ütemet, ha csak Szegedet és Baját nézzük (persze ez erős túlzás, vannak lyukak, mert nincs annyi kapacitás már, mint az elején).
Érdekes követni, ami ezen a vonalon a lassújáratokkal történt. Először volt ugye az a drasztikus lépés, hogy szétvágták őket Mélykúton, de ez talán egy évig sem élt, utána alakult ki nagyjából a mostani rendszer, és decembertől szemléletileg visszatérünk az ITF bevezetésekor létrehozott állapothoz (persze nem egészen, azóta sok minden változott a gyorsjáratoknál is). Kíváncsi lennék a miértekre és tanulságokra.
Pár mondatban összefoglalnád, ez mit takar? Rég foglalkoztam ezzel a vonalcsoporttal, és az értesítőből most nem tudom kihámozni, milyen útvonal, vagy megállási rend módosítást eszközöltek benne korábban, ami nem vált be.