Köszi a választ, a jobb lenne amit kapni fog, ha kiderítem melyik a megbízható tényleg az van benn olaj.
Castrol EDGE 0w40 az dexos 2, a 0w-t én adnám neki, mert sok a rövid út amennyire lehet a hidegkopást csökkenteném, ennek dexos 2 van a lapján, a mobil 1 0w40 viszont csak b025 olaj, mégi 4-4l esek kisker ára szerint az EDGE olcsóbb.
Bárdi Castrol az tényleg Castrol? Már mindenben gyanakvó vagyok. Van hologramm, belső letépős cimke, mit kell EDGE 4l kannánál és 1l flaskánál nézni?
Én mielőtt beruháznék a 10W60-ba(jóval drágább mint egy 20W50 mivel általában full szintetikus), azért csak ráakasztanék egy manométert és megmérném a tényleges olajnyomást. Mondom ezt én aki így csinálná, más meg másképpen. Egyik haverom viszont másképp csinálta, egyszerűen leragasztotta az olajnyomásvisszajelzőt egy szigetelőszalag darabbal, mert folyton a szemébe világított éjszaka.:-) Hogy a témánál maradjunk, főtengelycsapágy, vezérműtengelycsapágy, vagy olajszivattyú kopás hibát csak akkor javítunk viszkózusabb olajjal, ha még legalább van egy kevés olajnyomás melegen alapjáraton is, így egy kis idő még kihúzható a motorral. Viszont azt írod, hogy 1500-as fordulat alatt nincs olajnyomás meleg motornál. Hááát ezen nem sokat fog dobni a 10W60-as olaj, max. ezentúl 1200-as fordulat alatt nem lesz olajnyomás.:-)
Van egy öreg Ladám,a problémám , hogy üzemi hőmérsékleten csak 1500 as fordulat fölött van megfelelő olajnyomásom.Most 20W40 es olaj van benne.
Azt figyeltem meg, hogy az üzemi hőmérséklet elérése előttig nincs gond,alapjáraton sem világít az olajnyomás lámpa,tehát éppen csak a végén kezd világítani.
A kérdésem az lenne,hogy ha 10W60 olajat raknék bele akkor szerintetek megoldódna a gondom?
Tökéletesen jó bele az, amivel gyárilag fel van töltve. A levegőrendszerbe való becsatlakozásnál legyen olajleválasztó, illetve ott, ahohol a sűrített levegő becsatlakozik az ezzel működő berendezésbe. Ha a hatóság (pl. ÁEÜ) ellenőrzi, akkor vegyél egy liter növényi eredetű olajat a kompresszorba és a számláját meg tudod mutatni, szinte bármelyik SKF szakboltban meg tudod vásárolni, postán is kiküldi.
Ha valamelyik berendezést zsírozni kell, akkor arra jó választás a Szilorett "K" paszta. Az gyakorlatilag szilikon (savmentes) zsír.
Vákuumkompresszrnál nem áll fent veszély, hűtőkompresszornál pedig szintén nem, hiszen az nyilván nem az élelmiszerrel közös helyiségben van, ott csak az elpárologtató lehet :) Egyébként is a hűtésnél nem az olaj, hanem az alkalmazott hűtőközeg a sarklatos pont. Továbbá a hűtőkompresszorban lévő olajat a hűtőközeghez kell igazítani. (R22-mehet az ásványi, R404A észterolaj, és így tovább, és így tovább)
Az élelmiszeripari gépek hajtóműveiben viszont komolyan kell venni az "élelmiszerbarát" olajokat, mert ott egy szivárgás esetén (így is ritka esetben) valóban találkozhatnak. Nálunk is így van, a hajtóművekben csak megfelelő minősítésű - élelmiszeriparban engedélyezett - olajok vannak. (egy tejüzemben dolgozok)
Egyébként meg elnézegetve a topikot, elég régóta olvasom, sok itt a felesleges körítés. Bár meg kell mondjam, tényleg sokat is tanultam az itt olvasottakból. Én egyszerű emberként egyszerű döntéseket hozok. Mindenemben (kettő szgk, egy négyütemű motorkerékpár és egy kétütemű motorkerékpár) XADO olajat, zsírt használok [teljes megelégedettséggel], mindenre van kenőanyaguk.
Nem mellesleg, tudomásom szerint szinte az összes terméküknek van élelmiszeripari minősítésük :)
Egy 5 hengeres 2.9D 6o2 merci motorral szerelt terepjáróba milyen olajat töltsek? 9.5 liter jár bele. Egy 25oe km futott SSangyong Korrando-ról van szó, 1998-as kiadás.
Neked erre a célra USDA H1 (élelmiszerrel véletlenszerűen érintkező) vagy H2 (élelmiszeripari feldolgozó üzemekben használható de élelmiszerrel normál helyzetben nem érintkező) olajra van szükséged.
"Normál" kompresszorról, vákuumkompresszorról vagy hűtőkompresszorról van szó?
Persze meglehetősen speciális kategóriáról van szó, nem tudom hogy Magyarországon kik forgalmaznak ilyen olajokat
Nem pont motorolajjal kapcsolatos kérdésem volna, de azért felteszem, hátha van olyan szaki itt, akit ud rá válaszolni.
Dugattyús olajos kompresszorhoz létezik-e olyan olaj, amellyel a kompresszort üzemeltetve a sűrített levegő alkalmas lesz élelmiszeripari felhasználásra egy szimpla, egyszerű olajleválasztó beépítésével?
...mar ha full szint? Szojatek? Ha nem akkro is tetszik :)
Szoval akkor 10W-40 lenne a legjobb. Azert meglesem, h 5W-40-bol milyen opciok vannak. Mindig jobban feltem az sok es gyakori hideg inditas alltal okozott problematol. Talan az 5W-40 segitene ezen egy kicsit.
A csereperiodus ugyis 1 ev azalatt meg 5-6000km fog csak belemenni szoval az nem kerdes.
Adjál neki ha jó állapotban van a motor jó minőségű 5W-40-es vagy 10W-40-es olajat. Gyártáskori előírás API SH volt, a mostani SL/SM/SN tökéletes lesz bele.
Anno ezekben itt zömmel 10W-40 volt a menő olaj és sok futott 15W-40-es olajjal.
Gondolom benzinesről szól a kérdés, akkor a 4E-FE motoros. Ebbe 2.8 liter kell és 10 000 km/12 hónap a normál csereintervallum. Bár ha csak városi rövidtáv lesz, akkor akár ezt le is felezheted.
Nem olyan régi ez a technika, a Corolla is szerelt ezzel a motorral és semmi baja nem lesz a full szint olajaktól.
Ujfent a szakik velemenyere/tapasztalatara lennek kivancsi:
1998-as Toyota Starlet a kiszemelt. Irnak 5W-30-as ill 5/10W-40-es olajat is, Varosban rovid tavon lesz hasznalva igy szeretnek v.mi minosegibb olajat adni neki.
Mi johet szoba, mi ajanlott? (nemtudom, h az ilyen regi technika pl h reagal a full szintetikus olajra...)
" ... 84-es 190-es 2.0-es benzines Mercibe bele lehet tenni 10W-40-es olajat? ... "
Szerintem nyugodtan, a legtöbb 10W-40-es olaj rendelkezik a 229.1-es jóváhagyással ami az autó gyártásakor még legfeljebb tervezési szinten lévő jövőbeli jóváhagyás volt.
Hát..... én azért tennék egy próbát a 0W-40-es olajjal. az 5W-30-as olajok nagy része GP III olajat is tartalmaz (vagy színtisztán abból készül) míg a 0w-40-esek nagy eséllyel a jóval kedvezőbb nyírási stabilitású Gp IV PAO (teljesen szintetikus) alapolajból készülnek. vagyis a 0W-40-esek nagy eséllyel tovább megőrzik viszkozitási értéküket így nagy valószínűséggel kevesebbet csipeget belőlük a motor.
Mivel sokat megyek rövid távokat,így nem veszem észre a fogyást,mert szerintem felhigul benzinnel mindaddig amig nem nyomok egy hosszabb autópályás szakaszt.Igy már többször a frászt hozta rám a figyelmeztető lámpa kivillanásával ,főleg mikor még nem ismertem ezt a jelzést mert új volt az autó.Olajat meg nem hordok a csomagtartóban.A 0w-40 inkább csak egy kisérlet lenne,mint valami komolyabb eszmefuttatás eredménye.Ha átállok 1év/15ekm -re akkor használhatok 502.00 v 504.00 olajat is így azért van lehetőségem válogatni az olajok között.
"A motor sokat megy rövid távon ,és picit eszi is a 5w-30 oljat,mert már többször jártam úgy főleg nyáron hogy hosszabb autópálya út után bejelzett az olajszintre,és tényleg rá kellett tölteni."
Ez éppen Skoda Octavia-hoz kapcsolódóan, de 1.4 TSI, 2014. májusból:
"A TSI motorok olajfogyasztásáról kerengő pletykákra és valós tapasztalatokra Papp László úgy reagál, hogy egy bizonyos szintig igenis normális az olajveszteség és az utántöltés. A gyár szerint mondjuk 1000 kilométerenként 6 dl olajfogyás sem irreális (szerinte és szerintünk is már az), de az ennél lényegesen szerényebb és átlagos 10 ezer kilométerenkénti 1 liter mínusz kell is, mi több, dicséretes – vélekedik a Porsche Hungaria vezető oktatója.
Egy kollégánknak új Octaviája van, 1.4 TSI benzinmotoros 140 lóerővel, s bizony ha benzinből nem is, olajból jó étvággyal fogyaszt. Most épp harmadszor kell utántölteni tizenpárezer kilométeresen."
"A kollégánk anno az 1.4 TSI és az 1.6 CR TDI között vacillált, végül a benzines turbómotor mellett döntött. Takarékos és nagyon jól megy, de eszi az olajat..."
Én nagyon nem vagyok "szaki", csak érdeklődöm, olvasgatok, tájékozódom. És valahogy nagyon az jött le nekem, hogy nem nagyon ajánlott a magasabb meleg-viszkozitás irányába lépni. Persze, ezer ok és érv lehet, bevett szokásnak tűnik, és még csak sejtésem sincs, hogy valójában okoz-e bajt?
Azt viszont látom, hogy nem éppen olcsó anyag amit példaként linkeltem, szóval nem biztos, hogy jó választás lenne a csereperiódus 30 ekm-ről 15 ekm-re csökkentésének fontolgatásakor, miközben a 0w és 5w között már nem akkora a különbség.
A kérdésem melyik jobb? Maradjak az 5w-30 (504 00) olajnál,vagy váltsak pl 0w-40 (502 00)olajra,ami ugye nem C-s olaj sokszor. A motor sokat megy rövid távon
A helyedben én mindenképpen 0W-s olajat használnék. Odafigyelnék arra is, hogy a választott olaj API (benzines) jóváhagyása minél újabb legyen: jelenleg az SN szint a legfrissebb, de egy SM (vagy esetleg SL) olaj is jó lehet. (Minél közelebb van az abc végéhez az S utáni betű, annál magasabb követelményeknek felel meg az olaj.)
Az 1.4Tsi-m (caxa jetta) garanciája lejár,és úgy döntöttem én fogom szervízelni az olajcseréket,és ezzel együtt Longlife-ról átállok 1év/15000km-re.A használati szerint Longlife-nál vw 504 00, ha átállok 1év/15000km -re akkor vw 502 00
A kérdésem melyik jobb? Maradjak az 5w-30 (504 00) olajnál,vagy váltsak pl 0w-40 (502 00)olajra,ami ugye nem C-s olaj sokszor.
A motor sokat megy rövid távon ,és picit eszi is a 5w-30 oljat,mert már többször jártam úgy főleg nyáron hogy hosszabb autópálya út után bejelzett az olajszintre,és tényleg rá kellett tölteni.
De ha egy autóba az elsődlegesen ajánlott olaj 5w-s vagy 0w-s, és egy "hibajelenség" az, hogy - 10w-s olaj használata mellett - hidegindításkor elsőre valahogy nem "jól" működik, valami kenési problémának látszó dolog - csattogás - van, ami a második indításra "megjavul", akkor mindenképpen megnézném, hogy mit csinál a jó olajválasztás esetén. Hiszen pont az lehet a baj, hogy van valami - esetleg kezdődő - kenőrendszeri vagy kopás jellegű baj, és e mellett az éppen csak kielégítő, de nem az optimális hidegviszkozitású anyagot használom, amit egy kifogástalan motor biztosan "kezel", a nem kifogástalan meg kevésbé tudja tolerálni.
Pont azt írtam, hogy az optimális olaj kellene bele, hátha segít megoldani, vagy legalább elodázni a javítást.
Ebben az esetben az optimális olaj választása pont ellentétes azzal, amit kényszerűségből sokan választanak, a kopott motorba vastagabb olajat tesznek, ami gyorsítja a spirált.
Itt meg hidegen vékonyabbat kellene, és semmiképpen nem hagynám ki ezt a lépést.
Persze, azt is sejtem - nem ellenőriztem - hogy az 5w-40 drágább lehet a használt 10w-40-nél.
A - szerintem középtávon, de lehet, hogy rövid távon is - legrosszabb megoldás lehet a hidegen vastag olajjal, csattogósan indítani a motort, ezzel párhuzamosan a hibát/gyengeséget sem keresni.
" ... Szóval, hogy én mindenképpen egy ilyen ajánlott olajjal próbálkozva akarnám eldönteni, hogy minden tekintetben elégedett vagyok-e az autómmal, vagy esetleg javíttatni kellene? ... "
Erre csak annyit írnék, olvass vissza pár postot. SLX-350 nagyon jól utal a valós helyzetre a 32537 és 32539 hozzászólásában.
Valóban úgy van az. Sokan egy 130 ezret érő autóval, amivel munkába jár melósruhába naponta és keres a kötelező minimálbér közelében, van 3 gyereke, az asszony meg - a hol az egyik gyerek, hol a másik beteg - legtöbbet táppénzen, vagy már ezért menesztették. Na ebben a cipőben nem nagyjavításon gondolkodik, hanem a legolcsóbb alternatíván, Még ha az csak átmeneti is. Jönnek is a 20W-50-es igényekkel!:(
Igen, látom ezt is, meg valóban, lehet még sokféle.
Inkább azért kukkantottam bele ebbe, mert felmerült a konkrét gyártó konkrét olaja, és arra voltam kíváncsi, hogy ez a gyártó a tárgybani autóba mit is ajánl valójában?
És jutottam arra a következtetésre, hogy az egyik fórumtársunk által kétségekkel kezelt 5w-40, sőt a 0w-40 is, nem csak megengedhető, hanem ajánlott, és inkább a 10w-40 lehet a kevésbé ajánlott.
Szóval, hogy én mindenképpen egy ilyen ajánlott olajjal próbálkozva akarnám eldönteni, hogy minden tekintetben elégedett vagyok-e az autómmal, vagy esetleg javíttatni kellene?