Ha nem a vezérmű kódorog, akkor a hidrotőke kopog alapjáraton. Az, hogy új, az semmit nem jelent, attól még kopoghat. Ha alacsony az olajnyomás - vagy nem megfelelő az olaj - az okozhat ilyen jelenséget. Én ráakasztanék egy olajnyomás mérőórát.
Az izzítás akkor világít, ha valamelyik nem megfelelően izzít. Ezt innen nehezen lehet tippelni, erre már kitalálták a szakit, meg a műszert...
Van egy 110d vitóm,eléggé fémesen kopog a motor 1500-as fordulat alatt,amint 1500 fölé emelem a fordulatot teljesem megszűnik a kopogó hang.
A hidrotőkék kicserélve,új Bosch porlasztócsúcsok beállíttatva bosch szerviz csinálta.
A hiba ezek után sem szűnt meg,valakinek ötlet ,tapasztalat?
Még egy hiba az izzítólámpa folyamatosan világít,relé és az izzítógyertyák cserélve,a relétől a gyertyáig a kábeleknél szakadás nincs a műszer szerint.
Nincs extra, a szokásos helyeket kell végignézni - ha sérült valahol az autó, ott különösen képes megtámadni a rozsda. Alapesetben az ajtók alja, küszöbillesztések, felfelé nyíló hátsó ajtó esetén a rendszámvilágítás alatt, stb.
OBD csatlakozást a sofőrülés alatti doboz bal elején keress: egy kerek, soktűs csatlakozó formájában. Ebből adódóan az ELM- et nem lehet közvetlenül csatlakoztatni, egy átalakító szükséges hozzá. Alapvető, hogy nem a kocsi kezeli a diagnosztikát, hanem a diag az autót. Ismeri az elm az autó protokollját, de hacsak nem vicc célokra akarod használni, valami komolyabb kell... okosfonon fordulatot, vízhőmérsékletet nézni kiváló...
Alvázszám állítólag több helyen is fellelhető - a legkézenfekvőbb az anyósülés melletti műanyag, felhajtható fülecske alatt van.
Nagyon új vagyok még erre, visszaolvastam pár lapot, hogy ne rögtön olyan kérdéssel nyissak, amire vannak leírva nyilvánvaló válaszok.
Abból, hogy ez a hsz itt van, sejthető, hogy vagy bénán keresek, vagy valami másegyéb van, de nem találtam a keresett infót.
A lényeg:
Úgy fest, hogy veszünk egy 638.074 110D Vitot. A kérdés az, hogy van-e valami nagyon extra a kasztni állapotán és a szokásos próbakörös dolgokon kívül, amire oda kell figyelni, illetve hol találok ilyesmiket, hogy alvázszám, OBD csati, egyáltalán kezeli-e a kocsi az ELM327-et, effélék. Minden hasznos infónak örülnék.
Nekem 8 személyes [ :-( ] személyVitom van, és csak csatlakozni tudok webinas-hoz. Ha nincs lerúgva, kivisz a világból - és visszahoz. Igaz, nekem tavaly, egy kövér padlógáznál letiltott a motor a nagy résolaj miatt (visszahozott, csak nem lehetett padlózni); porlasztócsere. Harmincezért. (+md). Azóta csak a szokásos spanyolbetegség: helyenként pörsen a vasoxid...
Köszönöm a választ. Mennyiért és hol lehet jókat találni? 3 üléssor kellene, legjobb a 7 ülés lenne, személyautóként. Mintha a fővárostól távolabb jobbak lennének.
Nekem most egy 2004-es Mazda6-osom van. Másfél év alatt már 500-at költöttem el a szervizekre, legutóbb januárban. Hidegindítási problémám volt, mindenki találgatott, elegem lett, bevittem márkaszervízbe. Valami barom korábbi szerelő 626-osba való vezérműtengelyt helyezett be kalapáccsal, úgyhogy veztengely+vezérlés csere, injektorbemérés 276 ezer Ft. Aztán 1000 kilométer után elkezdte állandóan kalibrálni az injektorokat (bemelegedés után piros lámpánál 1000-800-1000-800 fordulat), hívom őket, hogy mi van, akkor az injektor lesz. Mondom most mértétek be őket 20 ezerért, hát egy rossz tankolás is elég. Akkor fölösleges volt bemérni nem? Úgyhogy most jöhet a bontott injektoros móka, mert együtt lenne ajánlott cserélni 4 újra de az 600 ezer forint. Eddig még egy fillért nem költöttem el amiatt, hogy dízel az autó, se injektor, se turbó, se kettőstömegű. És akkor én valós igazolt kilométeres itthoni autót vettem.
Úgyhogy gondoltam hamár egy 1-1,5 milliós autóban ülök és költeni kell rá ígyis-úgyis akkor már jó lenne, ha kényelmesen beférne az egész család, mert a Mazdában hátul gyerekülés mellett igencsak szorong 2 felnőtt.
Nekem 2002-es 110CDi-m van 300E Km-el, amit 2006-ban vettem
Nem rohad, de van rajta már 2-3 pörsenés amivel foglalkozni kell.
Minden évben szűrők és olajcser km-től függetlenül.
Ezen kívül a fogyó-kopó alkatrészek csak. Fék, futómű.
generátor és önindító javítás, 1x akkumulátor csere.
Múlt évben kettős lendkerék és kuplung csere.
A motor még bontatlan.
A turbó rendszeremmel volt pár gond, de minden alkalommal vagy lecsúszott, vagy lerobbant a cső az intercoolerről. Ezek egy koccanás utáni trehány összeszerelés miatt voltak. De!! Minden alkalommal hazavitt!
Én nagyon meg vagyok elégedve vele.
Véleményem szerint ha megadod neki ami kell, azt meghálálja.
Érdeklődnék, hogy tényleg akkora szopóroller-e az első generációs Vito mint ahogy mondják? Nagyon régen rettenetesen tetszik, de az újabb már valahogy nem.
Inkább a bőrösek néznek ki még ma is vállalhatóan. Mennyibe kerül egy szép, rozsdamentes példány? Milyenek a dízelek? Most is CommonRail-es autóm van, tudom, hogy tud szopó lenni. Mennyibe kerül egy injektor bele?
Meg szabad venni automatával? Nincsenek illúzióim, valószínűleg akármennyit is mutat az óra, ezekben már 4-5-600 ezer kilométer benne van.
A váltó tetején van egy röpsúly. Úgy tűnik ez a tengelyén keresztül nem mozgat semmit, "csak" rásegít a mozgásra. A 2 képen látszik, hogy erősen lötyög, a súly1-1,5 cm mozog fel-le irányba. A felső csavar alatt egy hézagoló alátét segíthet átmenetileg?
Van valakinek rajza erről a részről?
2 ,
A váltó bowdeneket szabad kenni? Mintha azt olvastam volna, hogy teflon bevonatú és a kenés tönkre teszi. Mi az igazság?
3 ,
A súlyt tartó kengyelben eredetileg egy műanyag betét volt. Ezt lehet külön kapni és cserélni?
Nekem most egy slag darab van az ellen oldalon (tengelyen) hogy ne rágódjon be a két súrlódó fém.
A biztosítékokat átnéztem, indításkor megjelenik az izzítás kurzol, mintha izzítana majd elalszik. Lehet hogy minimálisat izzít, reggelente 3-szor szoktam izzítani de még ma is +fokkokban nehezen indul. Így hogy tudom hol keressem a relét, megnézem. Van az ismerősömnek egy 110-es vito az is cdi, és ha ojan a relé próbára át dugom.
Az izzítórelé egy komplex elektronika egy fekete dobozban. Visszajelzésed van, hogy nem jó? ( műszerfalon )
Egyébként az ablakmosó tartály körül keresgéljetek, a hűtő felé előre. Egy vastag ( talán piros ) kábel, 4 kicsit véknyabb, és egy műanyag stekker megy rá, egy kb 10 X 5 cm-es dobozra, ami két M6-os anyával van felfogatva.
Sziasztok,nekem egy 108 asom van,az ablaktörlő időzitös funkcioja nem müködig,gondolom relé progléma lehet,csak nemtudom hol keresem,tud valaki segiteni.