Ez nálam egyszerűbb: autóbuzi vagyok, imádom a kocsimat (most szervizben van, andd kussoljon:))), de mivel itt vagyunk ezen a fórumon, gondolom szinte minden topiklakó így van vele.
Nos. Én is BKV iletve tömegközlekedés párti vagyok. Sok dolog miatt. És Budapesten belül csak és kizárólag akkor közlekedem autóval, ha az BKV-val irreálisan hosszú ideig tartana, vagy kényelmetlen lenne. Olyan esetben viszont nem megyek autóval, ha a belvárosba kell bejönnöm. Még hétvégén sem! Nem kell parkolóhelyet keresni az uticéltól távol, ott a BKV, megyek azzal. Közelebb visz, nem kell bent keringenem az egyirányú utcákban, stb. stb.
Nekem nem alternatíva tömegközlekedés amíg ki tudom fizetni az üzemanyagot. Reggel végig cibálni a gyereket a városon, utána haza a kocsiért, -avval melózom- már időben sem férne bele. Illetve talán koppra beleférne, de akkor a vásárlás, ilyesmi felejtős.
En Zafirát néztem, sok gyerek, sok csomag, hogy kényelmes is legyen.
MIndegy, látszik, hogy Macika sokkal jobban járna ha autot berelne. Mondjuk, ha meg garantáltan lekotne évi X hétvégét, komoly alkupozicioban is lenne =a bérautos cégek kocsijai általában hétközben fogynak, szoval a béka segge alá le lehetne alkudni ha leköt 6-8 hétvégét.)
Kiválóan megmagyaráztad, neked miért is felesleges pénzkidobás az auto:-)
Az autod mondjuk 3 millás árábol , egy hetvegere 50 ezret szamolva, 60 hétvégére tudtál volna kocsit bérelni, és a benzinen kivul semmi költséged sem lenne, oszt annyi. Gondolom, ha tejet akarsz inni néha, akkor nem veszel tehenet...
Nálunk mindenki tulajdonos akar lenni, akkor is, ha bérelni több értelme lenne.
Az ingyenvasuthoz meg gratulálok, azért olyan szar a MÁV anyagi helyzete, mert gyakorlatilag senki se fizet teljesárú jegyet. Ha rajtam mulna, levinném az árakat, és MINDEN kedvezményt megszüntetnék. De ez OFF. Ez persze nem a te hibád, ettől nyilván használd ki.
Pár hete kellett egyszer hazataxiznom a Kongresszusitól, a motorom szervizben volt, (kb. 6-7 km) és a Taxi+ autójával volt 2,5e Ft (elvileg 150 Ft/km).
Az autót 7 évig használtam rendesen, évente majdnem 10e km-t mentem vele. Az utóbbi 2,5 évben viszont nem volt több évi 3-4ezernél
A munkakörömből adódóan ha külföldre utazom, akkor visznek, repülővel, belföldön pedig ingyen van a vasút, 1. osztályon.
Akkor hova menjek autóval?
Csak a telek, meg a bevásárlások maradnak.
Pesten pedig nem vagyok a magam ellensége, elpöfögök a robogóval, a 4 literes tank elég egy bő hétre (150-160 km-re), nincs dugó, fel lehet öltözni télen is motorra (nekem amúgy sincs, sose mvolt negyedmilliós öltönyöm), nincs parkolási díj (ez lenne a legnagyobb érvágás) és ha valami messzebb lévő helyre megyek, akkor marad a BKV, kivéve ha éjszakai a meló, mert akkor autó.
Szintén marad az autó, ha hó fedi az utakat, mert spórolós az vagyok, de hülye az nem, akkor fizikailag nem lehet robogóval közlekedni (Pesten szerencsére nagyon ritkán van hóréteg az utakon).
Ja, meg a kocsit valahogy érzelmi cuccnak tekintik - érthető, amikor a Merkurnál 10 évig kellett várni egy Trabantra. Viszont manapság ugy kéne tekinteni, hogy ha megyek évente 5 ezer km-t, akkor az taxival mondjuk ennyi, saját kocsi megvétele meg fenntartása meg annyi, és nem biztos, hogy érdemes ekkor kocsit fenntartani. Azt kéne megérteni, hogy a kocsi az pont olyan eszköz, mint egy TV vagy egy mosogép. TV-t tartani olcsobb, mint minden este moziba menni, és a mosogép is olcsobb, mint mindig mindent mosodába vinni (ez amugy nem biztos)
Szoval felejtsük mán el az érzelemeket, számoljunk.
Persze hogy mindenkit megesznek a kukacok a végén, kivéve akit elhamvasztanak.
Persze hogy sokan nem mennek BKV-val, mert koszos, lassu - a saját kocsi tiszta, gyorsabb, általában. Sőt árban se több.
Ha mondjuk Budakalászról kell Pesterzsébetre járni, az autonál nincs jobb opcio (a robogó nem rossz ötlet, de az nem négy évszakos, meg mondjuk az öltönyöm drágább, mint egy robogó, nincs kedven összekoszolni...).
Ha mondjuk a Westendtől hirtelen el kell mennem az EMKEig, akkor a villanyosnál nincs gyorsabb opcio, az tény.
remélem, ha már ennyire BKV párti vagy, akkor nem használod az autódat a Budapesten belüli közlekedésre...
Ezzel nem vállaltál túl nagy kockázatot, hiszen írtam már jó párszor, hogy az elmúlt 2,5 évben összesen talán 3-4e km-t futott az autóm (10 évesen van benne 74e km), az is gyakorlatilag csak Bp-n kívüli helyszínre, leginkább a telekre és a nagybevásárlásokra.
A városon belül robogóval közlekedek, a 2,5 év alatt 6e km-t mentem vele.
Na, akkor a 'mindigigazamvan,mertazért' megmondóember helyett játsszunk kicsit korrektséget, még ha nehezen is megy!
Írtam egy kolléganőmet, aki onnan jár be ide. PONT.
És azt is írtam, hogy UGYANEZT mások is meg tudnák tenni, HA akarnák. De nem akarják, szarnak bele.
És IGEN, vannak olyanok, akik egyetlen nap alatt keresnek annyit, mint én 6 hónap alatt. Azoknak a helikopter lenne a megfelelő közlekedési eszköz, annyira drága az idejük.
Ééééééés????
Ettől még mindegyikükből ugyanolyan büdös hulla lesz.
Nem számolod az időt. Neked ingyen van, de mondjuk ha valaki mondjuk 500-ezret keres havonta, ok, nyilván nem 40, legy 50 óra amit dolgozik - 2500 oranként.
Innan olcsobb a kocsi máris. ROI kalkulácio, ha tudod, mit jelent ez.
Kispestről nincs elérhető vonatviszonylat, amivel be tudsz jönni? Kö-Kiről 10-15 percenként megy vonat a Nyugatihoz. 10 perc. Verhetetlen. Én Rákoskertről jártam be a belvárosba dolgozni. Ami busszal-metróval több, mint egy óra reggel, az vonattal 25 perc. Most egy másik külvárosi részbe költöztem, innen busszal buszsávokon 20 perc a belváros.
Ebből gondoltam. De valószínűleg féreértettem. Mindenesetre a parkoltatással foglalkozó cégek közül egyedül a Parking Kft. neve merült fel az esettel kapcsolatban.
árban meg kizárt dolog, hogy jobban megérné ebben az esetben a tömegközlekedés...
Ezek szerint a matematika sem erős oldalad.
Számold össze, mennyibe kerül 1 havi BKV bérlet és egy HÉV-bérlet (23.800 Ft).
Aztán fordítsd le ugyanezt autóra, ennyi pénzből hányszor tudsz bejönni/hazamenni Szigetszentmiklósról/ra.
Aztán nem ártana már egy 'bocs, tévedtem' sem...
Ja de mégsem, hiszen te tévedhetetlen vagy, folyamatosan bizonygatod. Te már el is hitted...
Egyebekben - mint említettem - az illetőnek NINCS autója és pénze se lenne autót fenntartani (más kérdés, hogy a munkahelye fizet hozzájárulást a bérletre, autóra meg nem fizetne).
Az egész példa mellesleg azért volt, hogy van a Föld nevű bolygón élet autóközlekedés nélkül is...
Ja, ott volt pl a hetes felől érkezőknek a buszsáv. Nagy hangon mondták, hogy le kell tenni a kocsit, tömegközlekedni kell és akkor nem lesz szügyig- Tatabányáig érő dugó.
Jaaa, hogy a parkolókat elfelejtették megépíteni ?! Apró malőr... :))
Reggel, délután sokszor fel sem férsz az első buszra ami ltp-ről/ra megy. Innen a Határ út 20 perc menetidő. Onnan lehet körbe metrózni, utána átszáll és gyalog, vagy busz, villamos és gyalog. 1:15 és 1:45 közötti az össz menetidő.
Belvárosi gyerek vagyok. Mikor kiköltöztünk ide, marhára utáltam, olyan volt, mintha vidékre költöztem volna. Mostanra nem kell annyit bejárnom a városba és már nem is hiányzik, hogy valaki mindig taposson az aurámon. :)
Cserébe ma Mikulás napi ünnepség, karateverseny volt a suliban. Szerencsésen otthon hagytam az összes tombolát. Irány haza. Oda-vissza megvolt 52 perc alatt, úgy, hogy kivasaltam a gyerek karate ruháját is. :)) No ez tömegközlekedve esélytelen lett volna 3 óra alatt is.
Amúgy aki kintről kénytelen bejárni az tényleg így járt, benne van a pakliban.
Viszont az is fix, hogy nem könnyítik meg a dolgukat hiába igérgetik. Sőt, szarabb, mint régebben, mikor még nem is agitálták a népet a P+R-re.
A változás egyes helyeken már megindult. Több busszsáv épült ki, összekötöttek buszjáratokat, hogy a város belseje könnyebben elérhető legyen. Létrejött olyan járat, ami BP-en belül körbe megy, vagy olyan, ami átlósan keresztezi a várost. Remélem, ez csak a változás előszele. Jönnek még az összekötött villamosvonalak is, stb. De ez már messze OFF a topik témájától.