Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.31 0 0 28510

Azzal kezdted hogy új az akku, másik kocsiban indít szépen, ez kizárja az akku hibát, pedig a leírtak alapján ez lenne az első tippem.

Viszont érintkezési hiba sem lehet, hiszen az áram az akkuból eltűnik.

Ergo vagy valamilyen mechanikai hiba nehezíti a motor átforgatását, vagy valamilyen zárlat lenyeli az áramot.
Ezek miatt lehet hogy sokkal több áramot vesz fel, így bikázáskor egy erősebb autó erősebb aksija még meg tudja forgatni, de a sajátja már nem.

Ha a kezedben lesz az önindító, minden kiderül.

Előzmény: dredd979 (28509)
dredd979 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 28509

Indításkor számomra hihetetlen mértékben lerántja az aksit  7-8 voltot mérek, Így persze, hogy nem tudja megforgatni szerencsétlen önindítót,...  Tegnap a nagy dízel aksija biztos többet tudott mint az enyém, és így indulhatott be! De ez csak nem a normális viselkedés! Kábeleket átmozgattam, testet átvittem egy bika kábellel a motorra, de semmi! Na de majd ha leszedjük az önindítót szerdán akkor többet tudok meg remélem! 

Előzmény: dredd979 (28508)
dredd979 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 28508

Próbáltam, 2-án leszedjük az önidítót oszt kiderül...

Előzmény: Törölt nick (28505)
luxusmoszkvicssluszkulcs Creative Commons License 2012.12.31 0 0 28507

Azt nem tudom, hogy az utolsó-e, de vevő lettem! És nem ingyé:((

És minden tökéletesen működik.

Előzmény: PeeWee33 (28496)
BluElefantino Creative Commons License 2012.12.31 0 0 28506

Boldog Új Évet Kívánok!

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.31 0 0 28505

Új aksival is próbáltátok bikáról?
Lehet hogy valami leszívta az új aksit is.

Előzmény: dredd979 (28503)
GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 28504

Hamar nézd át a testelést kasznira-motorra, valamint az önindítón a kissarút, ami a bendix-et táplálja a kulcs elfordításánál.

A pozitív kábelt is megnézheted az önindítónál.

Lazítsd meg az anyát és mozgasd meg.

Unom-nál volt hasonló anomália és kiderült, hogy a taljánok a generátorhoz táplálták be először a +-t és onnan ment az önindítóhoz és letört a saru.

De olyan aljas modón, hogy csak néha nem indított.

A vége felé meg ahogy indítóztam, elég volt az, hogy a motor egy kicsit billegett a bakon és amikor eltávolodott a törött sarú, akkor az indítás befejeződött, majd az ismételt érinkezésnél ismét indított és így létrejött egy zakatoló indítás.

De mire a hibát megtaláltuk, addigra szétszedtünk már mindent az akkunál és az önindítónál. :-)

És így is sötétben jöttünk rá egy indítás közben, mert szikrázott a generátornál a törésnél. :-)

Betolni úgy-e nem lehetett az automata selec-tát.

De szerintem akkor is csak úgy üzemelt volna, hogy amíg érintkezik a törött sarú.

Puntónál még nem tudom, hogy néz ki a kötés, de az én példámból merítve ott is átnézheted, mert az általad említett hiba kétforintos jellegű szerintem, csak nehéz behatárolni.

Előzmény: dredd979 (28503)
dredd979 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 28503

Sziasztok! 
Megint nem indul a vas (Punto2 2000 1,2 16v HLX) Kapott új aksit, új sarukat, de semmi! Meg sem bírja forgatni az önindítót, Tegnap bikáról pöcre indult (még az aksi csere előtt)! Aksi másik kocsiban pöcre indít (Bosch S3  45Ah 400A)! Valakinek valami ötlet? Esetleg önindító... már nincs ötletem....
Üdv.: Dredd79 
ui.: B.U.É.K.

GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28502

Üdv!

 

Tudod mi a baj?

 

Nyomom.

Azt hittem én vagyok a legjobb zenész, mert 30 éve zenélek 3 hangszeren.

Azt hittem én vagyok a legjobb sofőr , mert 32 éve vezetek.

És még sorolhatnám.

De rá kellet jönnön, hogy ez nagyon nem így van!

Akkor tudtam meg, amikor elkezdtem gondolkozni, hogy mi a whatthefuck-ot is mondtak mások és tényleg úgy van.

Sajnos az ember kibaxott nehezen tanul a saját hibájából, mert teljesen azt érzi, hogy csak az a jó amit ő tud és csak neki van igaza.

Ehez még azzal is továbbmennék, hogy ismerteted a saját szintedet.

Ha csakugyan annyira fent vagy, fogadj el mást is és "ereszkedj le".

Könnyebb lesz mindenkinek meglátod.

 

B U É K !

Előzmény: R!ck4 (28492)
Svatopluk Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28501

"Mész egy havas vagy jeges úton, az ABS-es kocsival amint megcsúszna egy kerék, elveszi onnan a fékerőt, ezzel nő a fékút"

 

Aki jeges úton megcsúszásnál a fékbe taposással próbálja elkerülni a bajt, annak már úgyis oly mindegy... Ott olyankor nem a fékút, hanem vagy a Szentlélek, vagy egy másik szilárd tárgy állítja csak meg az autót.

Előzmény: R!ck4 (28450)
Gyozi2 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28500

Neked is boldogat!

Legyen igazad, hogy elmúlik a vita. :)

Előzmény: PeeWee33 (28497)
Csabiika830802 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28499

A következő videokból mindenki szűrje le mi neki a jó, én nem veszem ki az ABS biztosítékot. Elég sokat vezetek hisz ez a munkám. Sokszor jó, hogy volt ABS, télen is. Egy nagyobb autónál, pl egy teherautónál vagy egy kamionnál nagyon sokat segíthet. Persze ez csak egy opció, egy kényelmi dolog a biztonság technikában. Ha nincs akkor használom a lábam. Az első videón nem torlaszolja fel a havat a kerék mégis meg áll. Aztán lehet itt irogatni, hogy a verseny autókon sincs ABS, önindító sincs. Nem vagyok benne biztos, hogy azért nincs mert rossz. Nem lehetséges, hogy a súly csökkentés miatt? Nem tudom én csak kérdezem. Annyira semmit nem ér az ABS, hogy villamosokon, motorokon is alkalmazzák. Az utolsó videon látszik, hogy milyen sűrűn működik az ABS, azt a lábaddal nem fogod csinálni sose. Igen nem volt régen ABS meg téli gumi se, meg nem volt fagyálló se és nem használták télen az autót. Vagy ha használták, akkor felöntötték meleg vízzel reggel, estére le engedték. Nem biztos, hogy szeretném én ezt minden reggel.






Előzmény: R!ck4 (28492)
PeeWee33 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28498

Ha már így szilveszter felé kanyarodunk, akkor én is leírnám a véleményemet a modern technikáról:  ABS ESP ESR  ugyanmár..................   SÖR BOR RUM  és nem vezetünk  :-)

 

                                                      BUÉK 2013

 

   B.

Előzmény: R!ck4 (28492)
PeeWee33 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28497

Gyerekek-gyerekek!  Reméljük ez az óévvel elmegy!   :-D

 

   BUÉK  Nektek is.

 

   B.

Előzmény: Gyozi2 (28494)
PeeWee33 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28496

Az óév utolsó vevője leszel?  :-D    Lehet, hogy megkapod ingyé?  :-D     Gyúrj rá  :-D

 

                                                          BUÉK!

 

   B.

Előzmény: luxusmoszkvicssluszkulcs (28487)
PeeWee33 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28495

Nyugi, ne aggódj. Nincs baja az alapjáratodnak. A meghidaló akksit okoz üzemzavart az elektronikában, azért volt az amit tapasztaltál. Olyannyira meghúzta a feszkót, hogy "lenullázta" a rendszert. Mondjuk így tömören.

De ezt másképpen megfogalmazva írta is valaki a fórumon.

 

 ÚJ AKKSIT NEKI.   Én ilyet vennék bele: 54-56 Ah és kb 460-600A. Márka hellyel közel mindegy, de nem noname semmiféleképp. Pl.: Varta, Exide, Monbat, Topla,Velox  stb. 

 

   B.

Előzmény: luxusmoszkvicssluszkulcs (28487)
Gyozi2 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28494

Na akkor figyuzz cimbora:

Tőled idézek pár mondatot, csak hogy képben legyél miket írogatsz itt ABS témában:

 

ABS télen? Hogy akárhogy nyomod a féket, ne lassuljon a kocsi, mert forognak a kerekek? Az  mire jó? A téliguminak pont az  alényege, hogy bele kellene kapaszkodjon az aszfaltba, hóba, valamibe. ABS-sel nem fog blokkolni, tehát fékhatás se sok lesz.

 

Az ABS a legvitatottabb találmány az autóiparban, simán rövidebb fékutat produkál egy közepes vezető a saját lábával, mint ABS-sel.

 

Talán egy igazi lúzer jobban jár ABS-es kocsival, de aki vezetett már pár évet, az érzi a pedált, nem kell tökig taposni, hogy a probléma megoldódjon.

 

Mész egy havas vagy jeges úton, az ABS-es kocsival amint megcsúszna egy kerék, elveszi onnan a fékerőt, ezzel nő a fékút, és semmit se tudsz csinálni, hogy ne így legyen,...


Amikor viszont nincs ABS, képes vagy leemelni a lábad a pedálról, elég egy  tizedmásodperc, és már megy is a kocsi arra, amerre az első kerekek állnak, aztán lehet újra nyomni.

 

Ezek nettó hülyeségek attól függetlenül, hogy te ki vagy. 

Nem azzal van vitám, hogy közlekedjünk óvatosan és ne a hárombetűsöktől várjuk, hogy majd kihúznak a szarból. Csak a fenti és hasonló műszaki butaságokkal.

Hogy az ABS lenne a legvitatottabb találmány az autóiparban?

Ezt nem gondolhattad komolyan. Vagy ha igen talán nézz magadba ki a hülye.

 

A gond ott van veled, hogy ha valaki ellentmond neked, az szerinted alapból hülye.

Kezdhetjük itt egymást sértegetni, amiben te már bőven belekezdtél, de kitiltás lesz a vége.

Én még mindíg nem írtam egyetlen sértő szót sem rólad vagy neked, pedig bőven megérdemelméd, cimbora.

És igen, nekem is erős az önérzetem, viszont nem a más pocskondiázására helyezem a hangsúlyt, hanem a tényekre.

Előzmény: R!ck4 (28491)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28493

Nekem pl az autópályával is az a bajom, (mivel rengeteget közlkedek rajta) hogy sokan azt hiszik, a tíz- húszmilliós autó megmenti ha történik valami. Holott való igaz, az EURO NCAP teszteken ropira törik a kocsikat, dobálják a csillagokat, miközben 64km/h-s sebességgel mérnek. Csalós, hiszen a mozgási energia a sebességhez képest  négzetesen nő, ha 130-140-nel leszaladsz a pályáról megmenthet az autó, de ha a lassulás egy bizonyos mértéknél nagyobb, akár olyan belső sérüléseid is lehetnek, hogy hiába volt kint 30 légzsák...  Szóval nekem megfelel ez a 105, kényelmesen eljutok mindenhova, és 150km-en kb 10 perccel kell hamarabb indulnom. Nekem ennyit megér.

Előzmény: El Padre (28488)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28492

Elbeszélünk egymás mellett? Én leírtam egy havas út- ABS kapcsolatot, végig arról beszéltem,  más meg ír másról, mert nem tud olvasni.  Szerinted ki a hülye?

 

Neked is írom, nekem nincsen bajom senkivel, de ha valaki hülye, és még rosszindulatú is, az látod, milyen veszélyeket hordoz magában. Bárki írhat bármiről, de ha egy adott stílusban teszi, miért vár el mást visszafelé? Azt kapta amit adott, csak itt legalább volt tényszerűség is. Ha ezt nem érti meg, és csak fújja aqmagáét, azt nagyon tudom sajnálni.

Mint leírtam, nem haragszom senkire, aki tud kulturáltan beszélni, és tényekkel érvelni, azzal tudok én is úgy beszélni. Nekem nem esik nehezemre a saját intelligenciámnak megfeleleő módon kommunikálni, de ha kell a legköcsögebbel is szót tudok érteni, temészetesen hogy máshogy, a saját nyelvén. Sajnos tapasztalat, hogy nekik viszont fölfelé nem sikerül lépni... Na ilyenkor indul a sértegetős móka. :D 

 

A lényeg, ha valaki megcáfol a havas úton ABS-es - nem ABS-es  fékezés és fékút  támakörében, azt megköszönöm. Ugye én mindvégig azt állítottam, hogy havas úton ABS nélkül rövidebb  a fékút.

Előzmény: GYURMA 944 (28483)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28491

Cimbora, mi van, nem tetszik a stílusom? Már megint készülsz magadból hülyét csinálni, vagy buta vagy mint a föld, és nem látod, én épp csak  csak azt a stílust alkalmaztam, amit más velem szemben, és amivel ugye Te bőszen egyetértettél. Érdkes, milyen köpönyegforgató ember is vagy Te, akkor nem zavart a stílus, most meg igen?

 

Nem ezzel kellene foglalkozni, hanem azzal, amit leírtam, nem visszautogatni kellene, arra ott volt a lehetőség akkor, most már ne erről beszéljünk. A kis pártfogoltad meg Te is alaposan benéztétek a dolgot, egyetértesz valamivel ami önmagában is egy oltári hülyeség, és még elvárod, hogy komolyan vegyem azt amit írsz? Muhaha....

 

Legözelebb olvasd el, hogy mit írnak, és a nagyeszű cimborádnak Te legyél az első aki megírja, hogy benézte,  olvassa már el még egyszer, mert amire válaszol,  abban az ember leírta, ABS és havas út... Ja, meg a másik, mennyi észnek kell a fejben lenni, hogy valaki nem fogja fel, én végig erről beszéltem? Nem emlékeztek 3 napra visszamenőleg? Vagy csak akkora arcok vagytok, hogy nektek visszatekerni se kell?  Szánalmas, hogy még mindig neked áll feljebb. Jobb lett volna ha egy hétig hallgatsz, és szépen elfelejtettük volna, hogy hülyét csináltál magadból..

 

Szóval erről ennyit, ha a véleményedet érvekkel és tényekkel alá tudod támasztani, akkor tudunk beszélgetni, ha neked csak a pocskondiázás és az üres fecsegfés marad, akkor nem tudunk beszélgetni.

 

Ne érts félre, én nem haragszom rád, de ha Te jogalap nélkül is jogot formálsz az én személyem becsmérlésére, és mindezt minimális tényszerűséggel,  a szokásos szedett- vedett stílusú hozzászólásodban teszed, akkor úgy gondolom, az én erkölcsi normáimat túllépve hasonlóan tehetek veled, bár látván hogy neked tetszett a cimborád hzzászólásának stílusa, a hasonló módon megírt enyém  meg érthetetlen módon nem, még a képességeidben is kételkednem kell. 

 

Előzmény: Gyozi2 (28486)
tomcsi334 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28490

köszi a korrekt választ

Előzmény: El Padre (28485)
El Padre Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28489

Előzmény: El Padre (28488)
El Padre Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28488

amúgy vett itt már valaki 1-es puntohoz angel eyes-típusú tuninglámpát? nekem se pénzem, se óriási nagy kedvem, de jól tud kinézni élőben, és kb. 15 évet fiatalít az 1esek kinézetén. :D (van új megjelenésű hátsó lámpasor is, teljesen csak vizuáltuning, de tényleg nem utolsó, ahogy kinéz utána a kocsi.)

 

az ABS vitához én csak annyit szólnék hozzá: ha van, nem árt. ha nincs, akkor pedig tessék nyugisan közlekedni. de a legjobb, ha mindkét esetben nyugisan közlekedik az ember. :)

 

(olvastam a tc-s népitéleten egy sztorit, amiben egy ember leírta, hogy a puntója a LELKÉT ADTA ÉRTE... konkrétan májerkedett egy puntoval, és így szállt bele egy nyergesvontatóba -- és még büszke is volt rá, hogy azért, mert épp egy 1.6os skoda octaviát előzött vele, és "hogy otthagyta a picsába". na ez az a fajta viselkedés, amitől felfordul a gyomrom, és ezen az ABS megléte csak ront, mert azt hiszi, hogy akkor még többel mehet. én is szeretek gyorsan menni, szó se róla, az ember nem azért vesz olasz kocsit, mert vánszorogni szeret -- de pont az a tény, hogy fapados a kocsim, és a téli vezetésben annyira még nem vagyok nagyon tapasztalt, ez óvatosságra int. márpedig efféle józan belátás nélkül lehet akárhány hárombetűs cucc a kocsiban, a durva balesetben nem a ha a kérdés, hanem a mikor.)

luxusmoszkvicssluszkulcs Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28487

Köszi.

Még tegnap délután rátettem a töltőre, most 10 perce levettem(miután azt jelezte, hogy feltöltött), és visszatettem. Beindult a kocsi, és tartotta az alapjáratot. Fél percig ment majd levettem és vissza a töltőre. Azt mutatta, hogy kb,félig van feltöltve. Szóval remélem az alapjáratnak nincs semmi baja, holnap pedig veszek egy aksit...

Előzmény: Törölt nick (28476)
Gyozi2 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28486

Én kezet fogok itt bárkival, aki hajlandó emberi módon kommunikálni.

Te nem tartozol közéjük.

Már több sztorinál tanúbizonyságot tettél róla, hogy veled nem lehet normális módon véleményt cserélni, ne adj istan vitatkozni.

Te vagy a legjobb, legokosabb, hozzáértőbb. Pont.

Nézz néha magadba, esetleg kérdezd meg feleséged, ismerősöd, hogy pár post elolvasása után mi a véleménnye az egészről.Szerintem. Én néha megteszem ezt.

Csak hagyj békén, nem fogok semmire reagálni, ami veled kapcsolatos.

Finom voltam.

Szép napot!

 

Előzmény: R!ck4 (28480)
El Padre Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28485

alváz és motorszám: motorszám a motorházban rendezői bal oldalon a kerékűr felett sacckábé, alvázszám az anyósülés mellett egy kis műanyag, felpattintható ajtó alatt. ezen kívül még van pár pont, de azokat nem tudom fejből.

 

1.6-osnál 6L városi fogyasztás? ehhehehe. jó vicc. az 1.2-es MPI-m NYÁRON simán megeszik 6,5-et városban, és akkor még jónak számít. 1.6nál (gondolom benzinesre gondolsz, mert 1.6-os dízel nem igazán volt) nem hinném, hogy 7-8L alatt megállsz, max akkor, ha tojáshéj van a lábaid alatt, amikor nyomod a pedált. márpedig egy 1.6-os cabrio nem arra született.

 

típusbetegségek? nekem MK1-es puntom van, annak az igazi típusbaja kettő: télen nyöszörgő, recsegő utastér (szar műanyagok), ami viszont súlyosabb: a futóműve nagyon nem a káeurópai kátyús utakra van tervezve, úgyhogy gyakran kell cserélni lengéscsillapítást, szilenteket, stb. viszont nem rozsdál annyira, mint a kortársai általában, a motor virgonc (1.2 és felette), meg rohadt tágas belülről. és még mindig jól néz ki. :)

Előzmény: tomcsi334 (28470)
GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 28484

Minden újítás a biztonságra épül és a kivitelezők törekednek arra, hogy az működjön is.

 

DE!

Ezek a termékek nem arra készültek igazából, hogy a sebességet növeljék.

 

Egy példa. Haverom egy mergával 200-al megcsúszott németben a pályán és az ESP megmentette. Egybefüggő essőben. (!)

Hazajött és boldogan mesélte.

Ígyhát lehet, hogy ijedtében legközelebb csak 185-el fog menni az esőben és úgy csúszik meg, majd lehet, hogy eldobja az autót és lesz nagy csodálkozás.

 

A légzsák és az ebből eredő viták.

//idézetek dumákból// ...hallottam valakitől, akinek mondta valaki, hogy amikor kinyilik, akkor betöri az ember arcát, meg letépi a fejét ésatöbbi.

:-)

 

A volvo nagyon régen kitalálta, hogy egy 60km-es ütközésnél életben lehet maradni az autójaiban. (!) Az egy nagyon komoly érték ám. Ki lehet számolni ,hogy hanyadik emeletről kell kigangolni ahhoz.

És mégis van olyan, hogy a suzukiban 100-nál is életben maradtak, a nyugatiban meg nem.

Nem parancs a lehetőség.

 

Ha 5km-el csúszok bele valakibe és megtöröm, akkor az a gáz, hogy relatívan hajtottam gyorsan.

 

Az ABS, az ESP és még sorolhatnám, nem mentesít ez alól!

 

A "régiek" tudják, hogy úgy oktatták a vezetés technikát, hogy lefelé úgy hajts, hogy abban a sebességfokozatban legyél és annyival haladj, mint felfelé.

Az én autóm 4.-ben megy az érdin felfelé 200-at.

Akkor hogy is van ez? :-)

Haladni kell a korral és elfogadni az új dolgokat, mert már sosem jön vissza a húzalos fékek ideje ez biztos! :-)

De eszetlenül, csak azért mert 50E forintos gumik figyelnek az autón, meg minden elektromos segedelem megvan, nem lehet úgy közlekedni, hogy ez kőbevésett igazság és nem lesz gond, mert nem igaz.

GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 28483
Nem tudjátok egymást meggyőzni, elbeszéltek egymás mellett, egyre durvábbak vagytok és most jön majd az anyázás. Kell ez ide?
Legyen több millió balhé mentes kilométeretek!!!
Előzmény: R!ck4 (28481)
GYURMA 944 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 28482
5*
Előzmény: PeeWee33 (28478)
R!ck4 Creative Commons License 2012.12.29 0 0 28481

Hagyjad, őt nem lehet meggyőzni, beteg szegény. Azt hiszi, mindenki hülye, csak valamiért nem nála van a zárt ajtó kulcsa. Tudod, majd egyszer rájön, hogy jó alaposan benézte, és nem is arra válaszolt, amire kelett volna... Hagyjad, ne etesd, nem fog tudni megváltozni, olyan mélyen van már....

 

Mint írtam is, magam is sokat megyek, évi 60-70 ezer km is megvan, ennek ellenére én az ABS nélküli autómban is tudom (amiből szerinte ki kellene veni a biztosítékot)  a saját és az autóm korlátait, ugyanis szeretnék oda is meg haza is érni.  Pl pályán 105km/h körül, akármivel közlekedek, én ezt érzem biztonságosnak. nem vitattam a száraz utas ABS-es dolgot, de én eddig se erről beszéltem, szóval hogy más miért keveri bele, arra én magyarázatot a leírtakon kívül nem tudok, nevetni mindenesetre nevettem egy jót.

Előzmény: GYURMA 944 (28475)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!