Az a baj hogy tág határok vannak az olajnyomás tekintve. Hidegen mehet 6 ig melegen meg akár 2 ig is engedett . Ez azért van amit említettem a hűtésről . Aszt mondják egyforma ! azt a fenét , külsőleg . Ha jól megnézi az ember már nem is olyan egyforma.
Azt nem tudom hogy beszélt e a szervizessel de már vagy 2 éves a gép és müködik, egyébként a vészjelző nekem se gyulladt ki pedig szántás közbe a nyáron nekem csak annyi volt(1.5-bar).
Az adagoló teljesítmény függő vagy is az lehet JAMZDA vagy PAL de tipusra jelölt . A porlasztó nyitó nyomása ua. A .3 nál a porlasztó nem azonos és a csúcs sem .
Az enyémbe 245.5-ös motor van és nem túl jó az olajnyomásom, de én arra is gondoltam hogy nem e azért mert olajsugárhűtésű a dugó és igy elve kisseb. egyébként az enyémen olajhűtő van. Egy erdész ismerősnek .3-ja van és azt mondta hogy mikor elősször kiment vele tárcsázni egy pár kerülő után majdnem haza ment mert ugy leesett neki az olajnyomás kb.:1.5-barra
Az igen! Azért nagyobb az olajnyomása is egyszer , másodszor viszont van amelyiknek nincs un. olajhűtő hanem hőcserélővel van ellátva . Ezért irtam hogy nem egyszerű .
A cseh adagolóshoz más fajta csúcs kell mint az orozs adagolóshoz és az a csúcs nem is működig 175-baron csak hugyozik, az ismerős nemrég cserélt az övében.
Az orosz adagolónál is jó a 220-228bár szerintem, esetleg zajosabb lesz a járása. De a 80-asnak 175bár a nyítónyomása. A multkor egy ismerösömnek mtz-920-asba orosz adagolóval 175bárra állítottuk a porlasztót. Ha jól emlékszem D243-as motorvan benne. www.ktd.hu oldalon van egy pár infó dugókról és hűvelyekről.
A fotón Katalog a D-243s motornak a nyitónyomását küldte ami nem túrbós és cseh adagolós. De én olvastam valahol hogy a 245-ös motorok dugói olajsugaras hűtésűek(1025).De ez akkor vonatkozik a 245.5-ösekre is(892,952)? A .3-asokról találtam elég jó leirást de az nem annyira érdekel.
Olajsugaras hűtéssel a turbós dugattyúk rendelkeznek. A nyítónyomás 220-228bár, Katalog fotójának utolsó sora. A szívó motorok porlasztócsúcsának a száma: 14.1112110 A turbós motorok porlasztócsúcsának száma: 145.1112.110 A .3-asoké: 17.1112110
Elég komplikált amit kérdezel mert : tipusra szedve is eltérések vannak . Pl a sima 80 as .és van a . 2 és a .3 mindegyik változik. Így leírni nem egyszerű.
A gogléba beütöttem, de nem a müszaki adatokra vagyok csak kiváncsi azokat tudom, hanem komojabb leirásokra pl.: mely motoroknak olajsugaras hütésü a dogattyuja, mennyik a befecskendezési nyitónyomások , milyen porlasztócsúcsok valók ezekbe a motorokba stb.
Én erre gondoltam: Jó a merevhidas, de szerintem nagy a fordulási sugara, a sima szöghajtásosé sokkal kisebb. Gyümölcsösbe sokkal jobb a sima szöghajtás.
Én valamikor régen palántáztam 1000fordulaton járt a gép. Az meglehet, mert egy frissen hűvelyezett motor legalább 100-200üzemóráig csipkedi az olajat. Az se szerencsés ha a hűvely és dugattyú betű szerint nem jól van párosítva. Mondjuk egy "C" dugattyú egy M-es hűvellyel. Mi "C"-ést használunk mind a kettőből.
Szabi . Palántázáskor is majd hogy, nem alapjáraton működik a motor . Vagy talán nem is olyan régen lett hüvelyezve? Hisz az után ,még be nem járódott volt eset erre a jelenségre. Viszont ha a hüvely dugattyúja más , Hisz létezik variáció bőven.
Ha a 80-as motor jó akkor is felveri az olajat, ha sokáig alapjáraton van járatva. Szerintem először ne alapjáraton járassa, hanem emelje a fordulatot kb 1000-1100f/p-re és ha ott is ugyanezt csinálja akkor hűvelyezés. Vagyis én így tudom, hogy a 80-asok nem szeretnek sokáig alapjáraton járni.
Szeretnék venni egy MTZ 82 kaliberű trakit. Mire figyeljek oda a vásárlásnál? Tudtok ajánlani jó állapotut? Milyen frissítéseken ment át az évjárat függvényében?
Azt mondanám , a gyüjtő csövet szereld le és úgy járassad alapjáraton és akkor meglátod melyik hengernél olajos a kipufogó csatorna . ( ha van szomszéd szólj neki ne hogy , harag legyen)!!!!!. De szerintem lehet hüvelyezni azt a motort.
sziasztok most kapcsolodnek egyböl egy kérdésel van egy 1971-es MTZ-50 em 80 -asas motoral nem régi szerzemény edig RS-09em volt kérdésem a következő se kartergáza se kék fustje nincs olajat minimálisat eszik normál munkánál de ha hoszab ideig hasitot hajt alapjárat közelébe felhordja az olajat akipufogoba mi lehet az oka hogy lehet kiküszöbölni köszönetel
Sziasztok. Katalog köszönöm a multkor a segítséged a centrifugálszűrővel kapcsolatban. Nem találtam rajta semmi problémát egyedül a forgórész gumigyűrűje volt megkeményedve de azt kicseréltem, és lehet hogy jobb lett az olajnyomás csak most nem tudom igazán kipróbálni ,terhelés alatt majd meglátjuk.
asziszem a lényeg fent van azon az oldalon, de találsz még másik kategoriában is, nem csak ott amit belinkeltem. Képek menüpont, és talán Kunadacs almenüben.
Hétköznap a jó, mert szombaton nagyon sok pesti viszi ki a gyerekét traktort bámulni. Hétköznap meg jól el lehet dumálni a standokon. Itt az oldala a kiállításnak:
Tanult szakmám diesel-mozdony szerelő. Vasutas koromban IFÁ-kat javítottam maszekban meg apámmal a TSZ-ben bújtam a trakikat. Adagolós és esztergályos volt a zöregem. 93-óta vagyok fuvarozó, volt nemrég 2 évem amikor muszály volt alkalmazott lennem akkor egy 2000 ha-os mezőgazdánál melóztam mindenesként. Úgyhogy ezért vau-zok belétek. Egyébként a http://www.motordoktor.net/traktor.php miatt jöttem hozzátok megérdeklődni hogy netán környékeztek-e meg benneteket ezzel. Hátha csak az én gépemen nem műxik.
Látommár nemtudjuk meggyőzni 1 mást !(nemis cél ez) De még valamit mondanék,szerintem túl sok a kamion az utakon!!!!az árú szállításs nagyrészét,vasúton kellene inkább mególdani. A kamionosokat meg mind elkűldemém traktorozni! :)))))))) Ez a téma részemről is ennyi vólt! (reméllem nincs harag,mert azt sajnálnám nagyon)
Ki jön az Agro-mash expóra 2009.01.28-31. között ?
Azt aláírom, hogy a kamionosok nagyon jó sőt a legtapasztaltabb sofőrök, de a 2008-as évben egy jópárat kiszedtem az árokból. Főleg külföldit.
A fogyasztáscsökkentő berendezés, meg egy kamú, elméletben jól hangzik, de a gyakorlatban olyan csekélymértékű fogyasztást eredményez, hogy soha nem térül meg az ára. Literben nem is mérhető esetleg decikben. Ezeket csak hallomásból irom.
Ez még tsz-es örökség,jobban csak 50-est, 80-ast szoktam javítani.
De ezt ezzel az illesztövel raktuk össze. Lehet, hogy a D-243C jelü motor fötengelye különbözik a többitöl? A H1-es alapméretes csapággyal a középsö nyugvócsapágy meghúzása után nem fordult a fötengely. A harmadik készlet lett jó bele, keresni kellett rajta a C jelölést. Az Agramir-nál azt mondták, hogy nem sok jött a C motoros MTZ-böl az országba
Bocsi de ez az adat honnan van? Ugyanis én 10%-ot olvastam abban a cikkben amiben azt taglalták hogy a tahográf bevezetése előtt is 10 %cvolt a teherautós balesetek száma meg most is úgyhogy semmi hatása a biztonságra a statiszika alpján. Ezt igazolni tudom hogy amíg nem voltunk beszabályozva akkor tudomásul vettem hogy így haladok és kész. De most ha egy cammogót nem tudok rövid időn belül megelőzni akkor elszáll az agyam és letolok mindenkit az útról, mert szorit a hatóság által megszabott idő. Ráadásul régen akkor humtam néhány órát amikor szükséges volt mostmeg a hatóság szabályozza. Marha jól kipiheni magát az ember a 40 Cfokos kánikulában, de ha úgy esik hogy akkor kell kivenni a napi pihenőt akkor az esti induláskor éjszaka szenved az ember. Nem akarlak ezzel untatni benneteket, de sokszor a túlszabályozás a balesetek okozója.
Most nézem az illesztődet jobban . Azt felejtsd el !!!!!!!!!! nem jó .!!!!! Három méretnek kell lennie : 1főtengelybe,2 kuplungtárcsa , 3 támasztó lap ami egyben a Tlt hajtása. A 80 é val szerkezetileg különbözik a 820.2 é . Nem tudom elég világos voltam e ?
Sziasztok, ezen a hideg téli estén én is tennék fel egy melegséget árasztó képet. Melegséget áraszt, mert nyáron készült, illetve a technika sem egy utolsó. Sajna nem az enyém. :(
Elég sza... a fotó de próbáld meg egyeztetni hogy jó e. Egyébként jónak kell lennie a 80 é-nak a pontos beállítás miatt van tárcsa az illesztőn . Az előzményt meg írtam. Ha rossz a beállítás.
Nézd a kamionosok a leg képzettebb sofőrök, ez tény,de a balesetek 37%-kát ők okozzák!Ez statisztika,utánna nézhetsz a neten.Borzasztóan pofátlanúl nyomúlnak az utakon,(Határidő ??) Baleset mentes közlekedés! minden más 20-ad rendű dolog,mert életekről van szó! Ezis általánosítás! Mert rendes kamionosok is vannak, és teis biztos azvagy. (És tudom hogy teis tudod, miről beszélek) Mert ha kamionnal ütközik valami,annak vége........
Ha nem akarsz az illesztő tüskére áldozni. Szerzel valahonnan egy váltó nyelestengelyt, (ha nincs a kincsek között akkor már az illesztőtüske optimálisabb) Egy tolómérő mélységmérőjével be tudod állítani a villákat egyformára. A méretet a rajzból kell kikövetkeztetned már nem emléxem rá. A központozó tengely, vagy a nyelestengely nélülözhetetlen, mert külömben soha nem dugod össze! :))
Ha már általánosítunk akkor a traktorosokról is megvan a véleményem. Te nem nyomulnál ha azon a tiz percen múlna hogy otthon alszol vagy az autóban, vagypedig azon a tiz percen múlik hogy még el tudd végezni azt amit beterveztél mert külömben borul a heti terv amit meg kell csinálni? Jah és ha "túlvezetek" 5 percet 50ezer Ft , 10 perc 100e , 20 perc 400e. (ez még csak a jéghegy csúcsa) 28 napra visszamenőleg az úton 1 évre visszamenőleg a telephelyen ellenőriznek úgyhogy csak ennyi ideig kell parázni egy korong nem frankó.
Tehát : A 920.2 Szerkezete tárcsája ( cikkszámmal), És a beállítás módja és mérete . az íllesztő tüske és a méretei . Remélem valamellyest olvashatók az adatok.
szia köszönöm a válaszod "tanácsod" még valami ha nem tartalak fen ,de hát akkor tanul a paraszt ha kérdez.A beálitásrol irnál egy két fontos teendöt ,meg magárol a kuplung cseréröl,egyébként gépész vagyok,csak nem a saját kárombol szeretek tanulni. elöre is köszönöm
más Én is ugy tudtam ez nem kamionos topik,közlekedés moráljukrol meg van a véleményem
Olvasd már el mégegyszer amit írtam! Én csak azt írtam, hogy ha valaki nem tudja hogy milyen értékekre kell beállítani a Motorpal adagolóját, akkor írjon a cseheknek. Nem arról volt szó, hogy szarul megy-e vele vagy nem! :)
Kijelentem hogy amit írok nem saját tapasztalat csak továbbmondom (írom) Két egymástól független helyről hallottam hogy a Cseh adagoló elem és fejszelep cseréje többe került mint egy új orosz adagoló. Az orosz adagoló felszerése után mindenben pozitív irányba változott a motor, ami nemcsak az új adagolónak köszönhető, mert kíváncsiságból egy "jól" működő Motorpal adagolót is leváltottak és annak is csökkent a fogyasztása.
Ha valakinek adatok kellenek a Motorpal adagolókhoz, az nyugodtan írjon a gyártónak. Én is tőlük kaptam a nálam lévőhöz leírást, mivel sem az MTZ Hungária sem más forgalmazó nem volt hajlandó még válaszolni sem az emailemre. A csehek viszont nagyon rendesek voltak, és segítettek!! :) Csak ennyit akartam. Üdv.
Ha mindenáron össze akarjuk hasonlítani a traktoros és kamionos életet, akkor az MTZ-t mondjuk az IFA-val kell párhuzamba állítani, nem a Mercedessel, de Isten ments, hogy viszálykodjak, úgyhogy ezt ezzel be is fejeztem.
Egyébként a traktorosokat is zaklatják néha a rendőrök, például a túlméretes rakomány miatt (két Hesston-bála egymás mellett), ami egyébként valahol érthető is, de engem a múltkor azért állítottak meg, mert szerintük kicsi volt a profil a gumin ...
No comment.
A fogyasztáscsökkentő kütyünek becsülettel végigolvastam a leírását, az alapötlet nem rossz, de nem győzött meg. Valamikor régen (igaz más elv alapján) kísérleteztek olyan gyümölcsös permetezőgéppel, ami "delejezte" a permetlécseppeket, de ott a traktor TLT-jéről hajtott áramfejlesztővel, és brutális feszültséggel dolgoztak, mégsem vált be igazán. Szóval nehezen bírom elképzelni, hogy egy alapvetően szénhidrogénekből álló anyagot néhány állandó mágnessel észrevehető mértékben polarizáljanak.
De hát Több dolgok vannak földön és égen, Horatio
Én is ismerem mindkettőt, a (mezőgazdaságit nem olyan mélyen). A mezőgazdasági kissé "nehezebb" a kamionos viszont stresszesebb veszélyesebb. Kevesebb az esély hogy 300ezer fölöttire birságolnak 50kg túlsúlyért, 50ezerre ha a fuvarlavél egy rovatát nem töltöd ki, 1,5 millióra ha ammóniunnitrátot szállítasz és a papírjaidon meg ammónium nitrát alapú műtrágya van irva, vagy 2,2 millára ha amnitrátot szállítasz és ott ül a fiad mind utas és megállít a katasztrófás. Ha meg megpilledsz 5 másodpercre akkor kitaposol 6 sor kukorit de itt emberéletek forognak kockán.
Leszögezem hogy nem fikázom a traktoros életet annak is megvannak az árnyoldalai.
Azt meg megnézem hogy barkácsolsz meg es kamiont amikor kilök valami hibát a számítógép és letiltja a motort. A világitás is már CAN buszos, még biztosítéktábla sincs. Igaz egy új Fend nagytraki is hasonló.
A mondás szerint a " jó pap is holtig tanul ". Azt az oldalt is tanultam .dolgoztam is benne . Ne hogy azt hidd hogy nehezebb . A motorról meg annyit az is négy ütemű . Nekünk az könnyebb lenne azt el hiheted. A Mezőgazdasági munkák sokkal nehezebbek ,fizikailag fárasztóbbak ,és nem utolsó sorban egészségtelenebbek . De ezt választottuk ne panaszkodjunk. Erről ennyi a részemről ,és ezt befejeztem.
Na jó ! Akkór most,megvígasztalom magam! ))) Lehet hogy sorközt,nemtudna úgy szántani mint én,én viszont bármijen kamiont eltudnék vezetni,az tuti !(Rábát már vezettem) Szerelni meg bárminek nekimerek álni,dehogy milessz a vége.........az sokszór kétségas! :))) (Bár megcsináltammár ezt azt,elvégre műszaki ember vagyok,annak is tartom magam,márcsak a szakmám miatt is) Ígyhát jöhet a kamion is,igaz Katalóg?:))))))
A modern nagy trakik semmivel sem maradnak el egy modern kamiontól. Esetleg blokkolásgátló meg talán légrugó szintező elektronika nincs rajta, de van más.
Aki gépészetben magas szinten van,annak vakóban mind1 ! De én csak,1 gépes "gépesz" vagyok :) Az pedig MTZ. Naneg a TRABANT,abban professzór vagyok!!! :)
Vagyunk itt gépészek egy páran de be szereljük egy kombájnba azt a nagyon jó motort ,és egy nyári aratás után lehet róla véleményt mondani . Ugyan is a cséplő szerkezetet teljes Rpm en kell üzemeltetni tehát a motort is .
Mercedes Actros 2002 évjárat 460LE V6 12literes EURO 3-as motorjáról van szó. Ja még annyi hogy 600ezer km-t már megtett. Igaz ekkora garázsom van csak a csillagos ég a teteje. :)
A mérnökúr a hatásfok tényzőt akarná megnövelni ezzel a kütyűvel.
Elvileg eza készülék "megdelejezi" :) az üzemanyagot (elméletben) ezáltal jobb lesz a porlaszhatósága. Ez így elméletben szép is csakhát a gyakorlat... Azért is érdekelt hogy valakinek van-e tapasztalata ezzel valami "kormosabb" motoron, mert ez gép -13 Cfok hőmérsékleten is ugyanúgy indul mint nyáron (izzítás nélkül) és beindulás után is teljesen füstmentesen jár. Ez a viszonylagos korszerű motor már mechanikailag olyan tökéletesen porlaszt és eléget hogy a "depolarizálásnak " már nincs jelentősége.
Próbálok jóhiszemű lenni hátha csak nekem nem műxik ez a kütyű. :)
Ez az új 820.2 orosz adagoló. Sajnálom de nem sikerült a próbálkozásom a PAL adagoló paramétereivel a tel . on nem látható minden adat ,ha az egészet megszeretném mutatni.
az hogy betallózom a képet, nyomom a feltölt gombot, feltölti meg minden, de a hozzászólásomban meg az van hogy:[image1] és nem maga a kép. Ez miért van???
Nem akarok beleszólni a felnőttek dolgába, de ez egy akkora humbug, mint ide Rekettyéspentele. A tisztelt "feltaláló" nincs egészen tisztában egy adott motor teljesítményét, forgatónyomatékát és fogyasztását befolyásoló tényezőkkel.
Engem ez a "találmány" az ottó motorokhoz anno "kifejlesztett", benzin molekulákatsorba rendező(!!!) kütyürűre emlékeztet, amihez szintén 5-10% fogyi csökkenést és teljesítmény növekedést prognosztizáltak.
Épp annyit ért, mint halottnak a nagyfröccs. Szerencsére gyorsan kiment a köztudatból.
Ugye senkit nem kell meggyőzni arról, hogy a kemény fizikai munkát nem gyümölcslevestől meg tejbegríztől, hanem orjalevestől, meg birkapörkölttől bírja jobban az ember? :)
Ez üzlet. Sajnos mindíg lesznek balekok, akiket be lehet vinni az erdőbe ilyen csalikkal. Természetesen nem az MTZ fórum állandó szereplőiről beszélek, mert igen sokat olvastam a hsz-eket, amikből egyértelműen kikövetkeztethető, hogy otthon vagytok a gépészkedésben.
No, csak ennyit akartam, tovább nem zavarok. Mindenkinek könnyű téli indítást kívánok!
LIAZzal kb 300e km-t megtettem ami szintén nem szinkronizált váltós. Kellő rutinnal kuplung nélkül vátottam minden fokozatot (szinte csak elinduláshoz kuplungoltam). A kompresszor nem befolyásolta a fordulatesés sebességét, de a hideg motor igen. Ezteket a tényezőket ha bekalkuláltam akkor reccsenés mentesen ment a váltás. Ha kompresszor ennyire befolyásolja a fordulatesés ütemét az MTZ-nél akkor azt tényleg nehéz figyelni. A lizi váltó arra is jó volt ha már nem ment a reccs mentes váltás akkor ideje volt lepihenni! :)
A választ nem tudom a problémádra, de az én tapasztalásomat leírom: Ha az 50-est akkor akarom menetközben akárhányból 9-be tenni (természetesen szabályosan kettős kuplunggal), ha a kompresszor dolgozik, nem megy reccsenés nélkül. Ezzel mondjuk, én nagyon ritkán húzok légfékes pótot, ilyenkor megvárom felkapcsolás előtt, hogy a kompresszor üresen menjen. Úgy gondolom az a problémám, hogy hiába húzatom ki a motort (főleg hideg váltóolaj esetén) a kompresszor terhelése lelassítja a kapcsolódó kerekeket mire a váltás megtörténne. Ti tapasztaltatok ilyen jelenséget, mi a véleményetek?
Nekem az a véleményem, hogy nem szabad megfúrni egy hengerfejet! Azt még egy rossz hengerfej alapján kilehetne találni, hogy ne fúrj el valamit, de egy utólagos furat feszültséggyűjtő hely. Onnan kiindulóan megrepedhet a hengerfej! Én már láttam sokkal kisebb igénybevételnek kitett helyeken lévő furatból kiinduló repedéseket! Egy kovácsolt acélöntvényt úgy kell elképzelni mint egy fát, aminek erezete van. Ha te az ilyet megfúrod, esztergálod, stb., akkor szálakat vágsz el benne! Az égéstér gyári kialakítását se javaslom, házilag módosítani. Hidd el nem akarlak megbántani, csak jót akarok neked! Én is már csináltam, csinálok sokmindent, de azért bizonyos határokat be kell tartani. Üdv.
Használja (használta) valaki ezt az eszközt? Egy ügynök rámdumálta. Kötelezettségmentes kipróbálásra kaptam egyet. Felszereltem egy Mercedes Actros kamionra (természetesen az L37 350-500 LE típust) 460 LE V6 EURO 3-as motor 600,000 km. Kb. másfél hónap 10,000.- km használat után visszadtam mert a SEMMI hatása és eredménye.
Ha valakinek van erről tapasztalata írja meg! (persze nem azok akik beléptek a terjesztő hálózatba és jutalékért árulják)
Üdv ! Azt mondanám .Ne dolgozzál vele mert sokba fog kerülni a mutatvány . Erősített a kuplungja és ha egyszer meg csúszik képes szálára szedni a tárcsát .A nyomó lapot csak újat tegyél ne esztergáltasd . Tárcsát meg gyári réz szegecseset. A beállítás meg pontos legyen, mert a nyomcsapágy tengelyét hajlamos eltörni.
Nálam van javításon egy MTZ 820.2 tarktor Motorpal adagolója. Tipus jelzése: PP4Mf. Ezen adagolóhoz ha vannak valakinek beállítási adatai akkor legyen szives és írja meg nekem a következő címre: krizner.zsolt@freemail.hu
Nem a könyv a lényeg az hogy sajnos nem mindegyik hiteles Magyar fordítású .Ezért tettem az eredetieket . Ma már az adagoló és az önindító is párosodik . Hisz nem tudod felszerelni őket .
Azt tudtam hogy el vagytok látva bőven mtz könyvekkel, csak a multkor Szabi írta hogy az 550-eshez a könyv 1x25°˙-os fúvókát ir , a régi 50-eshez meg 2x25-öst , gondoltam megmutatom hogy az én eredeti 550-eskönyvem 2x25-öst ir. A másik az önindító ez a könyv 4Kw(5.3Le)-ra irja és ez szerintem a hátsó szénkefés (trapéz alakú szénkefe) mert az 550-esek már ilyennel jöttek ki, van egy mtz 80és82tipusjelű traktorok javitása cimű könyvem és ott az öninditót 3.3Kw(4.5Le) -ra irja.
Bocs, félreérettem! :D Szóval, tény, hogy nem indul valami hely de könnyen a gép, ezért nagy valószínűség szerint az adagoló a hibás. Ezt orvosolni kell, ez tény! A jó és könnyen/olcsón megvalósítható ötletekre azonban mindíg is kapható voltam és leszek is. 1 mtz fentartása akárhogy is nézzük nem olcsó. Éves biztosítás, alkatrészek, olajcsere, javíttatás, súlyadó, műszakiztatás.....stb, mindamellett, hogy nemkis fogyasztással (bár a többi tarktor sem fogyaszt sokkal kevesebbet, sőt!) rendelkezik. Szerintem senkinek sem hiányzik pluszban 2-4 évente 1 vagy 2 30.000-50.000 Ft közötti összegért akkumlátort cserélni, illetve azon rágódni, hogy vajon -10 fokban is indul-e a gép. Leaglábbis én saját magamat szeretném ettől megkímélni. Mert ha elolvassuk a szakirodalmat, vagy csak józan parasztésszel végiggondoljuk a dolgot, ha nem tereheljük agyon az akkut, akkor tovább tart. Szerintem érdemes odafigyelni a mai mtz-kre is. Folyamatosan fejlesztik őket. 24 V-os indítás, szinkronváltó, hengerenkénti izzítás, joystick vezérlésű homlokrakodó....stb. Nem véletlenül. Szerintem az olcsón és biztonságosan kivitelezhető ötleteket érdemes átültetni a régebbi gépekre is. Azonkívül elképzelhető, és én élek is a gyanúperrel, hogy a mai magyar gázolaj minősége meg sem közelíti az oroszét. Lehet, hogy ez is okozza a nehezebb indulást. Mindezek mellett igazat adok neked is! Le fogom cserélni az adagolót (bár nagyon jó hangja és teljesítménye van ezzel is, nem csak szerintem mások szerint is), és ezzel valószínüleg nemkevés nyűgtől meg fogom szabadítani saját magamat. A jelenlegi indítási lehetőségem azonban így is édeskevés lesz, hiába lesz rajta frankó adagoló, ha nincs ami meghajtsa a motort. Azonkívül pedig mennyivel jobb érzés lenne beülni a gépbe akármilyen hidegben, elfordítani a kulcsot, mint a személykocsikban, megvárni míg elalszik a piros lámpa és 2 fordulat után már pöfögne is a gép. Nem 2 percig reszeltetni -20 fokban, hagy hallja az összes szomszéd, hogy próbálkozik a paraszt az mtz indítással.
Az 50es pedig teljesen más, ha van ami fordítson rajta 2őt, akármilyen lassan is, az indul, az izzításnak köszönhetően. A 80-asnál pedig kell 1 bizonyos fordulat, hogy a levegő kellően felmelegedjen addig a pontig, míg képes meggyújtani a gázolajat.
Tudom hogy, az ember fantáziája dolgozik és nem megsérteni akarlak . Izzításos és egyéb verziókra gondolok ! Ha indul némi rásegítéssel attól még nem biztos hogy , szükségszerű az átalakítása. Hisz nincs két egyforma közöttük.
Árpi ! Ne haragudj ,én nem kételkedem abban , hogy értesz a traktorodhoz. De mindenek előtt ha nem indul hidegben vagy egyébként is nehezen akkor motorikus problémával kell szembenézni ,szerintem. Kár lenne feleslegesen költeni más de ahhoz kapcsolódó dolgokra. Pénteken hoztunk fát egy50 sel . kérdeztem hogy indult ? nem mondta hogy vágta de beindult ugy ahogy télen - 14 C ° egyébként indulnia kellene.
lehet érdekesek a kérdéseim, de sztem végig kell gondolni minden lehetőséget. A felvetésed nagyon tetszik, szerintem érdemes a továbbgondolásra és ha minden stimmel akkor a megvalósításra is. Igyekezni fogok ráfeküdni a dologra, csak a más említett ismerősöm éjjel-nappal dolgozik, így lehetetlen elérni vagyis inkább nagyon nehéz. Ha lesz valami bővebb infó megosztom veletek.
Igen érdekes kérdéseket tudsz feltenni, de megpróbálok válaszolni. Most már így belegondolva személyautó izzógyertya kilőve. Csak T-25-ös izzógyertyában kell gondolkodni.
Tömítés álltalában rézkarikából szokott lenni az izzógyertyák alatt vagyis az mtz-50-esének van.
A lyuk meg adott amit tegnap feltettem a T-25-ös hengerfejen jól kivehető a képen a lyukméret. A hőmérsékletet meg bírnia kell mert a T-25-ös is közvetlenbefecskendezésű és annak is 175bárra kell állítani a porlasztóját vagyis ugyanolyan rendszerű mint a 80-as motor.
Ha nekem lenne egy rossz 80-as hengerfejem akkor 4féle variácíót tudnék csinálni. :) Szerintem szerez 1db T-25 izzógyertyát és kiséreletezz a rossz hengerfejen.
Én csak egy ötletnek hoztam fel ezt az ízzitásos témát, hátha valaki megcsinálta már.
Na igy már gondolom , az a forgórész tengelyén van és fúvóka betét a neve de az az enyémen egy kb. 4 mm-es stift van beütve és rugós gyürűvel biztosítva, ugyhogy azt nem is tudtam kivenni ha egyről beszélünk .
A persely rögzítő csavarját említettem ! Ha az kihajtódik el megy az olajnyomás. Ha nem rakódik le szennyeződés akkor szűretlen olaj megy több, vissza a karterba .
Nekem a múltkor a rajzon a 17-sel jelzett o-gyűrű volt kopott,így az olaj nem a fúvókákon keresztül,hanem a gumigyűrű mellett folyt ki a szűrőből,így nem forgatta meg kellő fordulatszámmal.
Amiről régebben beszéltünk, a kissé gyenge olajnyomásról, na az a helyzet hogy darabokra szedtem az olajszűrőt és nem látok semmi gondot,nem voltak beragadva a szelepek épek a zárófelületek is, de idegesit hogy nincs lerakódás (olajsár) a szűrő falán mintha nem forogna rendesen. Mellékelek rajzot mert a multkor valami furatot emlitettél.
Nem arról van szó, hogy lehetetlen beindítani, bár legutóbb 24 V-ról is elég izgis volt. De elképzelhető, hogy ebben más is közrejátszott. Pl: nyári gázolaj, tápszivattú elengedett...stb. Több, mint 1 hóbapja nem volt indítva. Másrészről pedig az akkukat is nagymértékben kímélné, ha 2 fordulat alatt be lehetne indítani akár -10 fokban is. Azért mennek hamar tönkre, mert indítás alatt nagyon le vannak terhelve, és ha pl rövid ideig üzemel a gép, nem tölt rendesen vissza a generátor. Márpedig 12.4 V alatt erősen elkezd szulfátosodni az akku. Magyarul az áram leadásánál és felvételénél végbemenő kémiai reakciók nem tudnak lejátszani, mert az ólom lemezeket ólomszulfát borítja be, ami meggátolja a folymatokat és ezekután az akkunak kuka. Természetesen én sem akarok vaktában nekiállni, ezután még kérdezősködni kell. Meg kell kérdezni több hozzáértő embert, aztán majd meglátjuk. Mint mondtam, van 1 olyan hengerfejem, amin lehet kísérletezni. Attól félek én is, hogy üzem közben, terhelés alatt egyszercsak nyekk és akkor nézhetek. Drága játék lenne. Ezért kell ennek nagyon alaposan utánajárni.
Hát nem beszélsz hülyeséget mert nől, de szerintem nem biztos hogy jó ötlet azt a hengerfejet furkálni, mert ha átalakitod lehet hogy akkor fog elromlani ezmiatt a gép amikor épp nem kéne.Ha 24v-ról is nehezen indul akkor ott lehet valami más gond is mert az úgy meghajtja hogy annak -10-be indulni kell.
Sziasztok . Elég érdekes amit irsz, mert ha valami fogaskerék összeérne akkor annak hangjának kellene lenni, hát nem sok minden jut eszembe. De még gondolkodok.
Értettem én, hogy hogyan gondoltad, bár én ezt otthon nem javasolnám. Inkább valami hozzáértő csinálja rendes felszereléssel. Rohadt kemény anyagból van a hengerfej, komoly gép furó kell hozzá. A diesel nyugati kocsi izzítógyertyáját én nem javasolnám, mert az igaz, hogy hamarbb felizzik, de hamarbb is hül le, a nagy mennyiségű gázolaj gyorsan hűti. Gyorsizzítóknak nevezik őket. Van 1 rossz hengerfejem, elviszem ismerősömhöz, hogy tanulmányozza, hogyan lehetne megoldani. Ha megvan, hogy hol lehet átfurni, esetleg tudna csinálni egy próbalyukat, akkor már lehet hozzá izzítógyertyát is válsztani. Nemnagyon szokott ezeknél tömítés meg közbetét lenni, ha sikerült a lyukat elkészíteni, a megfelkelő menetet kell belevágni, belehajtani, az már sztem kellően le is tömít. Az az kérdés, hogy hogyan bírja az izzítógyertya a kamrában uralkododó üzem közbeni hőmérsékletet és nyomást. ha hamar elég akkor nemsokra megyünk vele. Meg annyi van még a dologban, hogy, ugye nem szokott hozzáérni az izzitógyertya a hengerfej falához, vagyis szerintem nem, és ebben az esetben egy picit nő a károstér is, ha figyelembe veszed azt a teret ami az izzítógyertya oldala és a hengerfej fala között. Bár lehet, hogy hülyeségeket beszélek...
Én abból indultam el, hogy mikor sebességben van a gép akkor állandó a kapcsolat a kompresszorral is. Próbáld ki úgy, hogy a kuplung benyomása után rögtön tedd üresbe, úgy hogy guruljon a traktor, akkor is meglesz-e ez a jelenség?
Akkor lehet nem jól irtam vagy nem jól értelmezted, a kompresszor jól működik termel szépen a jelenség akkor van mikor a kuplungpedált benyomom vagyis a hajtás megszakad és akkor van a lökdösődő jelenség. Először arra gondoltunk, hogy a levegő dolgozik vissza, de nem az a baj.
Lehet, hogy hülyeség amit írok,de mivel a váltóról kapja a kompresszor a hajtást, arról a tengelyröl amin az 1-es és a hátramenet van, szerintem inkább visszafogja a gépet ahogy termeli a levegöt. Azért lehet az, hogy mintha akadozva menne
Én konkrétan úgy gondoltam az izzítás beleépítését, hogy fúrok egy lyukat a hengerfejre menetet vágnék bele majd csinálntatnék esztergályossal olyan közbetétet a hengerfej és az izzógyertya közé, hogy kiemelje a gyertyát, de ne lógjon bele a hengerbe. De szerintem ha kb a közepét találod el a dugatyúnak akkor belelóghat egy picit mert a dugattyú közepén egy lyuk van.
Én a T-25-ös izzítógyertyájára gondoltam, hogy szerezni kéne egyet és ahoz méretezni. Vagy valami nyugati diesel kocsi izzítógyertyáját beleépíteni. A nyugati kocsié már jobb mert sokkal hamarabb felízzik és magasabb hőfokon.
Az a lényeg az izzógyertya elhelyezésnél, hogy minél közelebb legyen a közepéhez, de ha úgy van megoldva mint a T-25-ös hengerfejénél az már jó.
Jó tömítésre is oda kell figyelni, meg esetleg nehogy vízteren fúrj keresztül.
Van egy olyan problémám kompresszornál(nekem még a váltón van), hogy ha a kompresszor bevan kapcsolva és és megyek a géppel és ha a kuplungot kinyomom akkor a krompresszor olyan lökdösve viszi még a gépet egy kicsit. A kompresszor hengerfeje és a lefuvószelep is jó ellenőrizve volt, hogy netán visszadolgozna és azért csinálni, meg úgy is volt próbálva hogy a nyomócsővet lekötöttük róla és a szabadbafújta a levegőt és akkor is lökdöste a gépet kuplung kinyomása után. A kuplung is jól emel ki.
Szerintetek mi lehet a gond? A váltóban mi okozhatja?
A 3765 hozzászoláshoz. Volt egy mtz50 traktorom 1969évjáratu és csuszkált a féltengelye de csak annyi baja volt , hogy a külső csapágynál nem volt a horonyba a zégergyürü . Nagyon csúnya hangja volt annak ellenére , hogy talán 1-2 mm mozdult a féltengely.Egy barátomnak 550-es csinálta ugyanezt , annak a féltengelyén nincs is gyűrű horony.
Nem tartozik szorosan a témakörbe, de gondoltam, ha tank motorról van leírásotok talán nekem is tudtok segíteni.
Van valakinek bármilyen írott anyaga az Ostrowek K 161-N típusú lengyel masináról, vagy bármelyik testvéréről (ha jól tudoma kto 162 gyakoribb)? Eddig egy használati útmutató fénymásolatot sikerült beszereznem horror áron, ráadásul az ábrák úgy elmosódtak, hogy ennyi erővel a gyerekkori képeim is lehetnének.
Tényleg bármi jól jönne, de a legnagyobb szükségem egy robbantott ábrás katalógusra, és egy jó, és megfizethető alkatrészforrásra lenne.
Kivülről szerintem édes keveset fogok látni belőle. Azért kellene valami nagy alkatrészcentrumban megnézni, hogy hogyan van megoldva. És fotózni is. Kb 300 féle vastagságu és hosszuságu izzítógyertya létezik, előre kár venni akármilyet. A hosszúság nagyon szűk harárok között adott, mert nemsok lehetőség van variálni a furat elkészítésével. A vastagság az, amit előre kellene tudni illetve, hogy milyen menettet végjon a furat elejébe. Van 1 rossz hengerfejem, elővesem és próbálok valahogyan méregetni. Ha jól gondolom Úgy kell megcsinálni, hogy az izzítógyertya vég e a dugattyúkamra fölé essen ugye?
Az baj a turbós hengerfejjel, hogy azok sem izzításosak. A 920.3-as hengerfeje meg már teljesen eltér a hagyományos 80-astól. A méretek meg adottak adott izzítógyertyához kell méretezni a furatot. Szerintem a legjobb ha egy 920.3-as mtzét megnézel és megnézed, hogy hogyan van megoldva az izzítás. Majd két hét múlva a kiállításon megnézem.
Mekkora ötlet! Hagyom is a farancba a fáklyás izzítást és megcsináltatom hengerenkétnire. Ha esetleg valaki rendelkezik turbós hengerfejet ábrázoló képpel, vagy 80-aséval, ami már át van alakítva, az tegye közzé. Jó lenne kép a turbósokban lévő izzítógyertyáról is, meg adatokra, hogy milyen hozzú...stb. Mert ugye úgy kellene megcsinálni, hogy ne érjen bele a hengerbe.
Valóban az 50-esé! Ma megnéztem,milyen van a trakiba,csak tegnap este már nemakaródzott kimenni,a sötétbe.Van 3 db tartalékba,de szerintem nemtúl gyakran kel cserélni.
A váltó nem hiszem hogy alakítva van inkább az előtétházban van alakítás, meg a motorfordulat emelve van jócskán. Ha jól tudom a felező fogaskerékpárt meg kell fordítani, meg egy fogaskereket kell cserélni és akkor nem lassítani fog hanem gyorsítani. Ha jól olvastam 70-80Km/h-val döngetnek.
Amúgy a 80-as hengerfejet is meglehet csinálni 4izzógyertyásra. A T-25-ös hengerfej példájára. A 920.3 már hengerenkénti izzitásos. Csak egy kis kézügyesség és megfelelő szerszám kell.
Ez nem az enyém, egy barátom vette erdöre csörlözni, csak azért volt nálam mert izzitógyertyákat cseréltem benne. Szeretnék én is egyet, rensodrózni és bálázni jó lenne. Van itt a telepen egy, évek óta áll, de Jumz motor van beletákolva, és három tulaja van, nehéz egyezkedni velük
Én úgy szeretném mint a gyáriakban van. Mert korábban vezettem egy 820-as mtz-ét abban oldalt volt a váltó és jó volt vagyis kényelmesebb. A láblemeznél megvan a gyári helye vagyis kivan vágva csavarok helye is megvan.
Mindenek előtt a egy olyan váltófedél ,szerelten a karral együtt a trepni lemez de az utóbbi fantázia kérdése . Ki hogy akarja meg oldani ? És egy gumi harang a kak és a trepni közé. Semmi több .
Összeszámoltam: Bruttó 7148Ft-ból meg egy kis vezetékből megvan a torokizzítás! :) És máris könnyeben indul a masina. Az összeg csak akkor ennyi ha megvan az ellenállás és a visszajelző ahogy mondtad.
Köszi, így már én is megtaláltam az árlistában. Aszem megveszek hozzá minden apróságot szépen lassan. Jövő télen kipróbálom a leghidegebben! :D Addigra lesz valami videó is róla.
Nem nagy dolog az izzitót a torokba beépíteni. Pontos neve fáklyás előmelegítő. A www.zsoeni.hu oldalon így van. Hát ha a leirtak szerint megcsinálod az mtz-ét 24v-os indítás, vízmelegítő, izzítás, már csak a kulcsot kell neki messziről megmutatni és indul is a gép. :))) Árak:
Rajzot nem tudok mutatni,mert az 552-es kezelési könyve van nálam, de egyszerü a bekötése: az izzítón van 2 csatlakozás: M5-ös- az izzószálhoz, ez kap áramot a kulcs 1-es, félig elfordított állásában. A másik M4-es: ez indításkor kap áramot, ekkor nyit a mágnesszelep és rácsepeg a gázolaj vagy petróleum(ki mit tesz a tartályba) az izzószálra. Elvileg lángot kellene szívjon a motor ilyenkor. A tsz-es traktoromba IFA izzító volt berakva, hatásosabb mint az eredeti, csak macerásabb beépíteni
Az jutott eszembe, hogy megcsinálom a 80-ason az izzítást. Nem véletlenül tette rá azt a ruszki, nagy segítség lenne, ha megmelegítené a szívócsövet, meg ha jól emléxem, forró, de nem elégett gázolajcseppek kerülnek ilyenkor a motorba, ami szintén segít az indításban. Ehez kellene egy kapcsolási rajz, ami ennek a bekötését ábrázolja, illetve ha valaki tud alkatrész árakat mondani, az is jó lenne.
Megcsinálom a vízmelegítőt a gépre, meg remélem nemsokára meglesz a 24V-os átalakításhoz a hozzávaló akku és párhuzamkapcsoló. Ha lenne 1 vízmelegítő, 24V meg az izzítás is jó lenne, nem lenne többet nagy feladat akár -20 fokban is indítani. Aki tud valamit segíteni izzítás ügyben, az ne fogja vissza magát, akár több oldalon keresztül is írhat, ha van kedve. :D
Nekem is Nógrád megyében. Nagyon meredek is. Nekem van Vaderstad nem 6,2 méter, hanem 7,6 méteres!!!! croskli henger, lapos területnél MTZ-50 vagy 80/82-es. Meredeknél Zetor 160-ös. Kaparás.......
Még vans szippantó DETK-110 10 cm3-as meredek MTZ-rel kaparás...
Régebben a T-25ösben féltengelyt cseréltünk. Elmentünk e legközelebbi alkatrész boltba és vettünk bele egyet. Beleépítettük és kb 100üzemóra után kezdhettük előröl. Ugyanis kiderült, hogy olyan rossz minőségű volt a féltengely, hogy kihegyesedett a fogak rajta. A reszelő vitte olyan puha volt. Majd az Agrokerhez mentem alkatrészért Nyíregyházára ott eredeti féltengelyt adtak utánna éveken keresztül semmi baja nem volt. Azóta ha nagyobb vagy drágább alkatrész kell csak az Agrokerhez járok.
Bakony környéken 1996-óta ált a garázsban MTZ-82-es krémbarna színű kb.100 óra van!!!! Már elkelt, 2 millió ft-ért. Mert tulajdonos betegség miatt, azért 12 évig áll a garázsban. És Budapesten ott volt ipari belül területen, egy van MTZ-50-es 1982 évjárat 2300 óra teljes gyári állapot soha nem volt piszkált..... csak szemétszállítás, nincs rendszámos. Már elkelt, de szép állapot.
Régi Tsz-én MTZ-50-es már sok óra van. Egy év alatt kb.2000-2500 óra. MTZ-50-es erősebb szántás, mint 82-é. 50-es durva pörög differencálzárot, 82-es kézi differencálzár csak egyenes kormányt.
1025.3-ös szar váltót, mert nem lehet váltás, csak megállni után váltni kell. Ez másik váltót, komolyan nem igazán jó. Kár csoportváltót. Nekem Zetor 160-ös könnyebben váltás.
Ettől a választól féltem, bár nem tudom mi mást mondhattál volna. Az számomra is egyértelmű, hogy amire rá van írva, az tudom honnan származik :-) Még olyan nagy boltba mint AXIÁL, ott is fém dobozból árulják pl. a fogaskerekeket úgyhogy arról nem lehet kideríteni, hogy honnan származik. Azt hiszem nagy lutri az alkatrészvásárlás.
Kék MTZ. A váltó szebb volt belül, mint sok piros MTZ-ben. 1992-es
Piros-fekete, orosz felirattal:+1.2t vas rászerelve, Öcsém dolgozik vele a Közút Kht-nál, dicséri, nagyon jó
A 920.3-ról: jó traktor, csak zajos a váltó, a müanyagok lebegnek, a müszerek? Kb 20 üó.-nál majdnem kigyulladt a müszerfal, mert dörzsölte a kormány a kábelköteget
Ukrán termék sok hamis, ez nem eredeti MTZ-gyárban. Csak utángyártott. És rossz minőség, amit KÉK-MTZ-et.
Inkább vegyél "Made in Belarus" vagy "Made in USSR".
Mai MTZ-ek sok rossz minőségű és gyengébb alkatrészek. Nézd meg új hidraulika karok ez puhább anyagot. 1-2 szer ütni a 2-5 kg kalapácssal próbálod meg.
Új MTZ-920.3-tól 1221.3-ek gyengébb motort és nem jó teljesítményt. Inkább 1980-96 évjárat között MTZ-ek legjobb anyagokat.
És ne vegyél MTZ-82-.1-es "orosz nyelvű felirat" fekete színű felni, rossz minőség gépe.
MTZ-1025 körlámpás kb.10 éves váltó nincs alkatrészek sehol......
Új egyenes hídak sok szétment a kardánok és fogaskerekeket is. Sok láttam.
Üdv. Való igaz nem volt menet a vezérlő tömb furataiban . Hisz amit 4 km re az üzletben lehetett volna vásárolni gyárit az "drága" .Ezért 200km t kellett neki autózni mert ott olcsóbb.
Még annyi . Az alkatrészre nekem elveim vannak . Mint az autónál . Csak a gyári ami megfelelő . Még gyosan két esetet . MTZ 50 hengerfej . Nem akartam elhinni , mind a8 szelep kipufogóval volt szelepelve ! ja 30 e. volt nem 54 e . csak a panaszfelvétel ilyen esetben nincs. Meg elejtettem a fogaskereket és eltört ( még jó hogy nem a váltóba az eső kapcsolásnál). De regélni tudnék a KGST piac termékeiről!
Itt mifelénk nagyon régi kereskedők vannak és ők már nagyjából tudják hogy mit érdemes forgalmazni, bár becsúszik néha hozzájuk is a szar alkatrész. Egyébként az alkatrészek döntö hányada sztem ukrán,epp a héten vettem egy bendikszet és az első inditáskor csúszott.
Ebben igazad van ! Csak mikor meg kell valakit győzni alkatrész szempontból akkor nem helyt álló az igazunk . Érted mire gondolok !? Előzményként : Volt egy vezérlő tömb csere és az is Ukrán volt .Úgy nézett ki csak a furatokba menet sehol . És ezek után szintén onnan a váltó alkatrész . Nem kell tovább mondanom !!!!
Én már szereltem váltót ukrán csapágyakkal és nagyon sokáig birta, viszont találkoztam olyan fogaskerékkel ami olyan puha volt hogy a pontozó simán ment bele hagy ne mondjam milyen hangja volt a váltónak.DE azért már az üzletbe egy fogaskréken nagyjából ránézésre lehet látni hogy jó e vagy nem.
Így értem ! Nem cserélték a z 50 es tengelyét , ugyan is arra csak egy bordás hüvely kapcsolódik a váltóval . Ezért van a fogaskerék ami a kapcsoló hüvely szerepét tölti ,de a belső bordázással kapcsol a váltó bemenő tengelyére.
Akkor nekem is ukrán jutott, mert másfél év után kidobálja a felezö lassú fokozatát, pedig menet közben ritkán kapcsolom. Ezt a fogaskereket meg nem találtam sehol, ez az eredetije, 86-os kiadású a traktor.
Na Barátom ! Nálam az ukrán alkatrész meg kizárva ! Egyszer tetem meg ,hogy azokkal javítottam ! Egy hónap elteltével kezdhettem ujjra . Ugyanis, olyan sza.....ok voltak a fogaskerekek, hogy szó szerint elkoptak .
Pár mondat erről . Igaz amit mondasz ki hogy szereli ! Alap az hogy fogaskereket csak párban cserélünk ! A váltó javítása összetet a difi és az előtét hajtás javításával ell . vel. A váltó kúpkerekét a difi tányérfogaskerekével ajánlatos cserélni. Ell. ni az előtéthajtás csapágyait is. Sajnos az előtét hajtás csapágyait a hosszadalmas szerelés miatt nem igazán cserélik . Ezt hézagolással próbálják ,de nem mindig hatásos . A karamolás azért van mert a csőtengelyen a fogaskerekek lógnak. Valamikor volt a csőtengelyen egy rúgós hézagoló amit a 8 seb. fogaskereke után kellett felhúzni a tengelyre ez sokat jelentett .Ma ki milyen megoldást használ az szuverén dolga. De ell. ted leveszed a váltó menetirány szerinti oldal dekni ét és és meglehet nézni egy csavarhúzóval.
Ha csak húzásra és elöremenetben hangos, akkor elképzelhetö,hogy szoros a kimenötengelyen a két kúpcsapágy. Nem mindig kell szószerint venni a könyvet. Viszont nálam a váltóhang és a kattogás a bolygókereszt és a bolygókerekek cseréjével szünt meg, igaz így messziröl csak találgatás. Hol laksz?
OK, köszönöm a gyors reakciókat! Akkor megvárom míg kissé enyhébbre fordul az idő, és lehet széthúzni a gépet megint. Mégegyszer köszönöm Arpipapa és Feri a gyors választ!
A legegyszerűbb az ha leveszed a váltó fedelét és sebességbe rakva valaki mozgatja a gépet valaki pedig nézi hogy mi érhet össze. Egyébként lehet hogy a két kúpgörgős csapágy közötti előválasztó fogaskerék, vagy az előtéttengelyen lévő fogaskerékcsoportnál lehet valami hézagolási hiba, de érdemes megnézni hogy a léptetővillák mennyire kopottak.
A bolygó nem megfelelő hézagolása a probléma valószínű oka. A hézagolás rejtelmeiről a többiek tudnak bővebb felvilágosítást adni. Eléggé változó, hogy ki hogyan szokta.
Sziasztok, én is régóta olvasom a fórumot, és most egy kis segítséget, tanácsot szeretnék kérni tőletek. Alanyom egy 85-ös évjáratú nagyfülkés mtz-80as, az ősszel komplett váltófelújításon esett át. Kicseréltük a csapágyakat, és a terepváltó tengelyén a szétment tűgörgős csapágyat bronzperselyre cseréltük. Továbbá, a differenciálmű tányérkerekét meghajtó kúpkereket is hézagoltuk úgy, hogy picit húzósan lehessen forgatni (könyvében igy van írva). Ezekután a bajom a következő vele: először csak terepben jelentkezett, 3-4-5-ben meg hátramenetben, hogy ha húzattam(gázadásra, vagy ha szántott, pótot húzott) hogy halk kalamolás jött a váltóból. Érdekes, hogy hátramenetben és országútiban nem csinálta(akkor még). Gondoltam majd összekopik...de azóta nemhogy javult volna, mostmár országútiban is csinálja (gyakorlatilag minden sebességnél), és a hangja is keveset bár, de erősödött...Ez ügyben kérném a tanácsotokat, vajon mi a hiba okozója?
Sziasztok. Már vártam hogy mitszólsz a 24v-hoz, én már teljesen átalakitottam sikerült szereznem egy eredeti DDR IFA párhuzamkapcsolót , kaptam rá 24v-os behúzótekercset 6000-ért újat csak sajnos amire gondoltam a bendiksz nem nagyon birja vettem újat és néha megcsúszik,egyébként piszokúl hajt. Ehez igy a 2db 100ah-s aksi makszimálisan elég,még 2db 88 is.
Sziasztok! Na túlestem az indításon, hát elég izgalamas volt. A testkapcsolót kitettem a z önindítő mellé, így direktbe kapja az áramot. Hoztam egy 180 Ah-s akkut, teljesen feltöltve, 1200 A indítóárammal. Minden csatlakozás, még a testkapcsoló belseje is fimtisztára lett takarítva, új akkusaruk...stb. Kipróbáltam mind2 önindítót. Meglepően, a kis önindító jobban tekert 12 voltról, mint a nagy. A kicsivel eljutottam odáig, hogy füstölt a gép, de beindulni már nem indult. A nagy alig tudta forgatni, pedig az is jó állapotban van. Aztán jött a 24V-os próba. Hát valami ilyesmire gondoltam. Tényleg úgy teker, mint a hülye. Esküszöm az 1.6-os F Astrámba nem teker így az önindító. Viszont néhány próbálkozás kellett, hogy be induljon, elképzelhető, hogy le volt dermedve benne a gázolaj, még koraősszel tankoltam bele utoljára. Egy pici melegvíz az adagolóra, porlasztóra, nyomócsövekre, rettentő nagy segítség volt. Ez lesz a megoldás. Nagy önindító, párhuzamkapcsoló, 24V. Sajnos ezeknek kell a fordulat, hogy induljanak, nem úgy, mint az 50eseknek. Én pozitívan csalódtam a kis önindítóban. Ahoz képest, hogy úgy néz ki, mint egy játék, elég sokat tud.
Igen ! volt egyszer hasonló eset bár más de mondanám ha nem zavarok?. AZ 530 M A N Star kamion 530 L E .Ja .13000 l motor, kérdem ? holvan abba annyi ? .A tank motorja 38800 l és 650 LE . Ezekkel a cimkékkel hülyére veszik az embert teljesen!
Volt belőle sok, de a Rába steigerek jobbnak bizonyultak. Úgy tudom. Sajnos ezekben a nagytraktorokban nem vagyok otthon, inkább mtz-ékhez értek egy picit. :)
Mind átlépte a ( kezét csókolom korhatárt ) de miért lenne jobb vagy rosszabb ? hol üzemelt hogy , kezelték ? Akkoriban nem gyártottak ennyit az biztos .
K-701 műszaki adatai Motor Jele: JAMZ-240 B Névleges teljesítmény: 202 kW / 275 LE Névleges fordulatszám 1900 1/min Üzemanyag fogyasztása: 252 g/kWh (185 g(LEh) Furat/löket: 130/140 mm Össz lökettérfogat: 22,3 dm3 Kompresszió viszony: 16,5:1 Tüzelőanyagellátó rendszer Adagolószivattyú: dugattyús, soros Előbefecskendezési szög: 19+-1° Befecskendezési nyomás: 165 bar Fordulatszám-szabályozó mechanikus, összrezsim regulátor Levegőszűrő: 2 db papírszűrű és ciklonos porleválasztó Üzemanyagtartály térfogata: 640 l Kenési rendszer kényszerolajzású Olajszűrő: főáramkörű, fapor-alapanyagú szűrőbetéttel Olajcsere szükségessége: 240 üzemóránként Feltöltési űrtartalom: 45 dm3 Hűtési rendszer zárt, kényszerkeringetéses Feltöltési űrtartalom: 95 dm3 Tengelykapcsoló gumituskós csillapítású tárcsa Sebességváltó homlok-fogaskerekes, terhelés alatt kapcsolható Sebességek (névleges motorfordulatszámnál): Előremenet: Terep km/h I. 1 2,9 I. 2 3,5 I. 3 4,2 I. 4 5,1 II. 1 7,1 II. 2 8,6 II. 3 10,3 II. 4 12,4 Országúti km/h III. 1 7,8 III. 2 9,5 III. 3 11,5 III. 4 13,8 IV. 1 19,2 IV. 2 23,2 IV. 3 28,0 IV. 4 33,8 Hátramenet: Terep km/h I. 1 5,1 II. 2 6,2 II. 3 7,4 II. 4 8,9 Országúti km/h II. 1 13,8 II. 2 16,7 III. 3 20,2 III. 4 24,3 TLT Helyzete: hátul Hajtása: független Mérete: 38 mm Bordák száma: 8 db Fordulatszáma: 1100 1/min Differenciálmű önzáró, szabadonfutó hajtáseloszlás Feltöltési űrtartalom: 10-10 dm3 Kormánymű hidraulikus szervorendszerű Szivattyú szállítási képessége: 175 dm3/min Maximális nyomás: 100 bar Fékberendezés Üzemi fék: pneumatikus működésű összkerékre ható dobfék Rögzítőfék: pneumatikus működésű szalagfék Járószerkezet Gumiabroncsok mérete: 1740 x 720 mm Gumiabroncsok nyomása elöl: 1,4-1,7 bar hátul: 1,1-1,6 bar Nyomtávolság: 2115 mm Tengelytáv: 3200 mm Legkisebb fordulási sugár: 7200 mm Emelőberendezés Névleges emelőképesség: 46 kN Emelési magasság: 1200 mm Szivattyú típusa: NS-67 L Névleges szállítóképesség: 125 dm3/min Névleges nyomás: 117 bar Feltöltési űrtartalom: 126 dm3 Vonószerkezetek Vonólap magassága a talajtól: állítható Hidraulikus vonóhorog magassága a talajtól: 680 mm terhelhetősége: 19,6 kN Villamos berendezések Akkumulátor: 6TSZT 184 (2 db) 12 V Generátor: G-275A, 12,5 V Feszültségszabályozó: RR 385-B Indítómotor: SZT 103; 24 V, 7 kW Külső méretek Hosszúság: 7400 mm Szélesség: 2850 mm Magasság: 3530 mm Szabadmagassága: 545 mm Tömegadatok Teljes tömeg: 13400 kg Első tengelyre eső tömeg: 9020 kg Hátsó tengelyre eső tömeg: 4380 kg
Nekem van MTZ-82-es 1996-ös kiadás. Fekete-bordó színű. Már 10.000-15.000 óra van. Még nem volt főtengely felújitás, hengerfej soha nem volt bajot, váltót még nem volt csapágycsere, de csak differenálzár fogaskereket anyát behegeszetett. Dugó csere még nem volt csak gyűrűk és 2 x hajtókarcsapágy csere. 3-4 szer felrobbant hidraulika szivattyút. Eredeti 80-as volt 5 évvel ezelőtt lecseréltem a első hídat 82-et, ez hídat 1978 évjárat. 1989-ben vásároltam ócskatelepből 5 db 82-es hídat.
Motor még bivalyerős, munkaközben füstösmentes.
Még másik egy van 2000-es MTZ-820 hagyományos híd, 2350 órás, nem jó gépe mert gyengébb.... 1 x hátsó féltengely belső fogaskerék eltört, 1000 óra után gyorsított váltó tűgörgös csapágycsere. Ez nem igazán nem erős gépe...
Akkor mennyi? Mondjuk én komplett váltófedéllel, kulliszával és váltókarral néztem az árat. De ha jól tudom váltófedelet nem kell cserélni csak oldalváltó mechanikát vagy nem tudom pontosan hogy nevezik.
A hidraulika ami egy kis bonyodalom lehet . Azokra lett először erőszabályzó szerelve de még az antislip is megvan . Kicsit túl van csövezve . Egyébként nem egy kényelmes nagyobb embernek .
Láttatok e már orosz vontatott tárcsát ? . Náluk anno az ÁG -ban a gyümölcsöst azzal is tárcsázták , eszméletlen szép munkát csinált. Most lehet kételkedni de igaz .? !
Mondtam ,téli hidegben legjobb a segédmotoros indítás .! Egy pár évig Dózeroltam T-130 al . Azon volt de tökéletesen indult .A T170 ek némely tipusa akksis , az nehezebben idult már minusz 5 ° is.
Hát ige, van egy ilyen oldala is. Főleg a 24V-os verziónak. De ha az egyik pl 210 Ah-s akku kipurcan, akkor nem tudsz indítani, és kb 50.000 egy új. Ha a 2 100Ah-ból meghal az egyik, a 24Vos indítás sztornó, de 12V-ról még mehet. Ismerősömnek van nagy akksaija, kölcsön is adja, szombaton elhozom és megnézem mit tud 12V-ról mind2 technika. Meg a 24Vot is megnézem, sztem majd másnap reggel, jó hidegben.
Nem kifejezett MTZ téma, de kellene egy kis segítség: van pár MTZ-videom és képsorozatom, feltenném a youtube-ra. A kategoriánál mit jelöljek ki? Az angol tudásom nulla.
Hát én nem vagyok a két akkumlátoros indítás híve főleg meg úgy, hogy két különböző életkorú akkumlátort raksz be. Az a baj a két akksi megoldással, hogy ha az egyik akksi kipurcan, kipurcan vele a másik is. Én a helyedben maradnék a 12V-os indításnál és inkább egy nagyobb akkut vennék bele csak, mondjuk egy 154Ah-sat vagy egy 170Ah-sat. A mostani 100Ah-ás akksit meg eladnám valami diesel audisnak vagy passatosnak.
Annak a traktornak ha a motorja és adagolója rendbe van 12v-os 154Ah-ás akksival indulnia kell. Én a helyedben először csak úgy próbálnám inditani 12V-ról, hogy a szerzett akksidal sorosan kötném össze ha 100+100=200Ah és marad a 12V. Ha így indul akkor az előbb leírtat tudom ajánlani.
Még egy ötlet téli indításra, mivel van két indítómotorod. Az áttételest nyáron használnám a nagy oroszt meg télére raknám fel. Így kimélve van az áttételes.
Használsz fagyálót? Vagy ilyenkor csak forróvizzel öntöd fel? Ha van fagyálód akkor rakj fel egy vízmelegítőt. Nagyon sokat segít. Nekem is van vízmelegítőm és érezni a különbséget hidegben, pedig nekem izzógyertyás motorom van.
Érdekesség képpen a Zetor traktorokban nincs izzítás se vízmelegítő és télen -10°C-okban is pöc röfre indulnak. Van egy dúsító az adagolón. Az mtz-én a dúsítót úgy éred el, hogy padlógázon índítasz. Kb ugyanaz a funkciója.
A youtube keresőjébe ird be hogy "zetor cold start" és nézd meg hogy indulnak hidegben.
Hello! Szombatig nem tudok vele foglalkozni. A 2 önindító teljesen ki van takarítva, az akku bent van a melegen, feltöltve. Szomaton kipróbálom mindkettőt 12 V-ról, aztán szerzek még 1 akkut és megnézem, hogy hogyan teker a nagy 24V-ról. Aztán megírom a tapasztalatokat. Ha beválik valamelyik módszer (valószínű, hogy a 24V-os lesz az), akkor veszek még egy 100 Ah-s akkut és megcsinálom állandóra.
Lenne 1 kérdésem is egyúttal, hátha valki nagyon vágja az elektromosságot. Nem lehet valahogy megoldani, hogy választani lehessen a 12 és a 24V-os indítás között? Mert ha már ketyeg a traki elég a 12V is.
Nem tudom mennyire használható, de van egy javaslatom: Az M14-es csavarnak legjobb tudomásom szerint 11.2 -es fúróval kell előfúrni, szóval elvileg a kopott (!) M12-es menetbe előfúrás nélkül belehajtható a 14-es menetfúró, de szerintem a feladatra alkalmas egy erősebb kézi fúró is, mert a lyuk elég szépen megvezeti a fúrót. Ha mégsem annyira kopott a menet, akkor talán elég egy izmosabb tőcsavart beleragasztani pl. csapágyrögzítővel (nekem a loctite vált be). Barbár megoldások, de olcsóbbak, mint lecserélni az öntvényt.
Az alsó csavarnál (és általában a nehezen hozzáférhető helyeken) szerintem "imbusz rulez", mert az jó fixen megáll a kulcson, és egy hosszú krovaszárral be is tudsz nyúlni az önindító mögé. (A jobb krovakészletekhez van imbusz adapter) És így a kulcsnak sem kell plusz hely. Ráadásul imbuszból viszonylag nehéz 8.8-asnál gyengébbet találni.
Én is láttam egyszer egy gépet, itt a kisvárosunkban, ami kint ált az utcán. Mellette rendőrség meg minden, aztán nézem, hogy az önindító oda van róla. Biztos ez a kis áttétes volt.
Apropó szerelés! Az orosz 12V-os önindítónak az alsó csavarját ki hogyan teszi be. Nekem mindenféleképpen be kell csavarnom, mert a felső csavarok közül a külsőt nem lehet megcibálni rendesen, mert a menet elég silány belül. érdekes, hogy a felső rögzitőpontok közül a belsőnél az acélpajzsba van vágva a menet, nincs is vele semmi gond. A külsőnél viszont az öntvénybe van vágva, hát az nemsokat fog. ötletem sincs, hogyan lehetne ezt javítani. Kézi fúrógéppel nemhiszem, hogy bárki ki tudná furni nagyobbra, hogy lehessen bele új menetet vágni.
Na erről van szó amit nyillal jelöltél .! Az önindító le . És lendkerék házra szereljük a segédmotort. A fotón jól látható a fagydugó amit ki kell venni és a furatokkal a viz csövet rögziteni . Hogy a 150 é jó e nem tudom a tipusát de szerintem csak a kuplung és a bendix más . De ez csak feltételezés. Köszi a fotót igy érthetőbb a verzió !
Üdv . Mindenkinek . Árpi Ha az önindítóval szemben a darázsderékon lemez burkolat van . az a segédmotor bendix kapcsolójának a helye , kb akkora mint az önindítónyílása. Minden 50 re de a kisfülkés 80 ra is felszerelhető a / magyarul /P-10 UD tip segédmotor.
Sziasztok. Nekem akumlátor probléma is volt de kicseréltem, átnéztem a csatlakozásokat és igy már jobban hajt az áttételes, de eléggé nyöszörög igy is. Megkerestem a régi orosz öninditót, föltettem ,átkötöttem az aksikat ideiglenesen 24v-ra és piszkosul hajtsa.Ahogy megtekeri abba a másodpercbe indult pedig még gázt se húztam mert kivülről inditóztam csavarhúzóval.
Annyiért már jó állapotban lévőt tudól venni,csak a váltó,meg a motór legyen patent.(500000-ért már a gumiknak is illik legalább 70%-osnak lenni)Hameg szép igényedis van, párezerből teis letudod festeni.Én úgy tapasztaltam,ha munka eszközökkel egybe akarják eladni,és biztos a vevő!akkór elég sokat elengednek az árból . Sok sikert kívánok! Ha sikerűl venned,rakjál fel képeket róla,ha van kedved,és az első tapasztalatokat megoszthatnád velünk!
Szia. Öszinte legyek én olyan max 500000 de akkor már tényleg tipp topp mert azért már csak 30 évesek és mint ahogy mondod 700000 már nagyfülkést lehet kapni De még olyat is gondoltam hogy egybe megvenni munka eszközökkel amolyan gazdaság felszámolásból. Nagytárcsa meg pót persze ezeket már + pénzért volt is egy a neten csak eladták:
És mennyit szánsz rá ? Mert a jók,és szépek 600000és 750000 körűl vannak,de 800000-ért is lehet látni a hírdetésekben.(Azért már nagyfűlkést is adnak)Borsodba nemnagyonvan,de Szabólcsba már lehet találni jobban,és az viszonylag közelvan.Ha minden jó rajta lábon ellehet hozni. Hasonlókra gondóltál mint ezek itt ?
Sziasztok. Tudom, hogy nem ez a legalkalmasabb hely de gondoltam talán mégis probát teszek ugye több ember többet lát cimen én gépet szeretnék venni van is már egy kis gépem egy T/25 igen jó masina csak már kevés meg ugye a nehéz munkát nem igazán birja. Ezért gondoltam hogy veszek egy 50 mtz-t. De jó állapotú gépet nem igazán találok. Ha valaki tudna a közelbe valami jó gépet (persze nem azt az agyonvert leharcolt) akkor jeleze már. Én Borsod megyéböl irok.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen macerás a benzines indítómotor felrakása. Akkor ezzel nem is foglalkozok tovább. Szerezni még talán tudnék is, de ennyi nyűgöt nem veszek a nyakamba. Szétkaptam a gyári önindítót is, szépen kitakarítottam, minden csatlakozást, ahol áram folyik fémtisztára csiszoltam, tisztára mint a gyári. 1 festés kellene rá és olyan állapotban lenne, mint ami most jött a gyárból. Azt nem teljesen értem, hogy 3 év szekrénybe tárolás alatt hogyan került ennyi piszok bele, de végülis mindegy is. Az új bronzkefék temészetesen oxidosak voltak, de mindez a multé. Meg fogom nézni az indítórelét is, biztos ami biztos. A magnetont elég macerás csavarhúzóval összezárni. Már régóta gondolkozok rajta, hogy felteszem a testkapcsolót kivűlre az öndindító környékére, de most egyúttal meglépem ezt is, hagy follyon az az áram minél könnyebben. Lehet érdemes lenne szétszedni a testkapcsolót is? Nem tudom, hogyan nézhet ki belülről, de ha el van oxidálódva, az is könnyen megszivathat. Nekem még a régifajta van ha jól fog működni 12V-ról, akkor nem is cserélem le, ha nem akkor úgyis mindegy. Most végigmegyek mindenen, nem akarok többet kínlódni vele. Hát egyenlőre ennyi lenne, vasárnapig nemhiszem, hogy előrébb jutok a dologgal, amint lesz valami friss élményem megosztom veletek.
Árpád
Ui: Az arpipapa, csak egy nicknév, regeléskor nem jutott jobb eszembe. Az Árpi vagy Árpád megszólítást használjátok inkább.
Egyet értek sok mindennel amit írtál , csak most úgy érzem mintha vissza mentünk volna az időbe . De ha - 20 ° lesz akkor meg tényleg , hisz emlékszem a 70 évek elején még sok traktor segédmotoros indítású volt. Én véleményem , az akksi kényelmesebb , a segédmotor viszont ,hideg télen jobb . Több pozitívumot tudnék a sm. mellet mint negatívumot. Pl: MTZ 82 -G tip.
Bocs, hogy csak most reagálok. Egy traktort kismotorosra átalakítani nagyon költséges, nálunk nincs is rá szükség. Másik előtétház (darázsderék), más lendkerék kell hozzá. Sokan szidják a kismotorokat is. Én az enyémre nem panaszkodhatok. A kismotor sok plusz hibaforrás lehet a gyújtása, a kuplungja. Vagy olyan egyszerű dolog, hogy nálam például az úszótű (ritkán használom) a mai benzinnek nevezett vegyszertől leragad. Minden indítás előtt ki kell vennem az úszót. Lenne membrános porlasztóm is hozzá, csak membránom nincs. Meg nagyon le se akarom cserélni, mert az enyém így jól indul, ismerőseim meg csak kínlódnak. Az igaz, hogy ezzel addig lehet tekertetni a motort ameddig, akarod. Azért egy kismotornál az ember meggondolja, hogy rövid időre leállítsa- e a főmotort. Véleményem szerint Magyarországon egy jó MTZ-nek, (max meleg vizes feltöltés) el kell indulni! Nálam régen akkor volt gond, ha az úgynevezett nyári gázolaj beledermedt a szűrőbe. Ilyenkor meleg vizet szoktam a szűrőkre csorgatni. Ha a motorba eljutott a gázolaj, akkor az mindig el is indult! Az önindítókról: a 12V-os önindítót az orosz nem méretezte alul, az megfelelő, csak jó akksi kell hozzá, min. 154Ah-ás. Én a 820.2-es kivételével (abban 2db 100Ah van) minden járművembe 154Ah-ást használok. Sőt a legtöbb gépembe még a régi egyfokozatú olaj van. Az akksi is maradhat a gyári helyén, a konstruktőrök méretezték a vezetéket is meg az egész rendszert. Úgy jó, ahogy van. Nekem az áttételes önindító nagy csalódás! Egyik gépemre tettem. Mikor nyáron először indítottam ilyennel, megijedtem, olyan gyorsan pörgött (szerintem ez egy kopott motorra lehet ideális) a motor. Télen meg csak kínlódik. Csodák nincsenek, ez csak egy kis játék, még a bendix sincs rajt elől megtámasztva. Van nálunk egy önindító felújító üzem, ők is azt mondják, közel se bír ki annyit mind a régi. Igaz olyan olcsó, hogy felújítani se érdemes. Az a lényeg hogy nagyon rövid ideig szabad használni, de az üzem-pihentetési idő rá is van írva. Az orosz gépeket azért szeretem, mert benn a vas, hát ebből az önindítóból kispórolták! Itt jut eszembe láttam pár szétszedett Zetor Crystal váltót, hát az a 160LE ellenére az MTZ- jéhez képest úgy néz ki mintha szgk.-é lenne. Biztos az is tökéletes, ha van gazdája a gépnek, de felénk az Mtz-hez szokott tsz és vállalati traktorosok mind kinyírták. Még annyit SZABY-nak is üzennék: Én meg egyáltalán nem örülök, hogy 24V-os a 820.2-es, mert így aratáskor egyszerre két akksit kellett vennem. Lett volna időm, mérgembe lehet hogy átszereltem volna 12V-ra. Tökéletesen hajt, de 5-6 évente biztosan plusz pénz! Ha mégis átalakítod az tényleg egyszerű. Vedd meg a legolcsóbb sor-párhuzam kapcsolót. Én speciel IFA-ét szereltem az SZK-ra. Bocs, ha hosszú voltam, de még annyi mindenről tudtam volna írni :-) Üdv mindenkinek!
A múltkor beszéltük a 24v-os indítást. A haveromat felhívtam akinek 920-asa van. A traktor 2001-es kiadású és még mindig a gyári akksi van benne. 24v-os indítómotor egy párhuzamkapcsoló és 2db 88Ah akkumlátor van benne.
Árpipapa az IFÁ-kba is van párhuzamkapcsoló valahol keres egy bontottat fillérekért.
Lelkes amatőrként, és egy bukócsöves MTZ-50 -es büszke tulajdonosaként a következőket tudnám hozzáfűzni a hidegindítás témaköréhez:
Nekem is nagyon nehezen forgatta a gyári önindító a motort, főleg a felújítás után. Nem segített a bivalyerős akksi és az áttételes cseh önindító sem. Az érintkezéseket megtakarítottam, IFA áramtalanítót szereltem rá, amit egyenesen az öninditó egyik felfogatócsavarjára kötöttem, a lehető legjobb áramellátás miatt. Ez gyakorlatilag megoldotta a gondot. Kisebb mínuszokig pöccre indul a gép (aztán azonnal le is áll, de ez állítólag adagolóprobléma). Nagyobb hidegben nekem csak a vízmelegítő segített. Nem a gyárit használom, hanem egy bojler fűtőszálat egy csőben, amit a fagydugó helyére szereltem fel. A meleg vizet egy csővel a hengerfejbe vezettem (ahol a fűtést kell csatlakoztatni), így a hűtőfolyadék cirkulálni tud, és negyedóra alatt üzemi hőmérsékletre fűti a motort. Az elmúlt 8 évben nem volt nálunk olyan hideg, hogy így ne indult volna be. És az önindító is sokkal könnyebben pörgeti
Valaki kérdezte, hogy létezik-e nem elektromos indítási mód az MTZ-hez. Valami balti csodán (LTZ, vagy talán Jumz?) a saját szememmel láttam, és állítólag a Belarushoz is gyártottak benzines indítómotort. Szerintem, ha az nem röffenti be, akkor oda már szerelő kell! Az már más kérdés, hogy hogyan lehet felszerelni...
Ha 24V-ról használod a 12V-os indítót, az 4-szeres teljesítményt fog felvenni. Négyzetesen nő. Hogy mennyit ad le azt nem tudom :-) Azt sem, hogy miért nem forgatja meg a motort, bár én még mindíg az olajra tippelek. Nagyon meg tudja fogni, pláne hogy kisebb akksi van rajta mint az előírt.
Itt a páthuzamkapcsoló (nem áramtalanítós) egy maszek kisboltban (elég drága hely) 4900 Ft áfásan, bár ebből még tud engedni 10%-ot. Néztem rajta a bekötést, nemnagy kaland az egész
Na ma utánérdeklődtem a dolgoknak,a 24v-os magneoton az 35-40000ft van ukrán 22-25000ft-ért, párhuzamkapcsoló itt9000 azáramtalanitós, Kecskeméten 3800+áfa az nemtudom milyen.
Holnap szétszedem a régi önindítót is, azt is kipucolom, ha eláll a hó, akkor meg a trakin is megcsinálom mindezt. Kiviszem teljesen feltöltve a meleg szobából és úgy lesz próbálva. Nem lesz mellébeszédnek helye, vagy teker a kicsi rendesen vagy veszek még1 akkut és megcsinálom 24V-osra az indítást. Egy nagyon korrekt autóvillamossági szerelővel beszéltem ma, kérdeztem, hogy hogyan bírja ez az önindító a 24V-ot, azt mondta, hogy ha ésszel csinálom, akkor jól. Max 5 mp, de ennyi idő alatt indulniai is kell. Mivel 24V-ot fog kapni, és az ellenállása nem változik, ezért a teljesítménye a duplájára nő. Az elegnedő lesz még -20 fokban is. Persze ha beválik as kicsi, akkor nem bántom. Sokan szindják, sokan dicsérik a magnetont. Elképzelhető, hogy nagyon jó önindító a magneton, csak néhányan a megfelelő kontaktussal küzdenek (én is), sokan pedig kínai hamisítványt vettek (lehet én is). 1 cimkét legyártani nem nagy cucc. Sajnos abban sem lehet biztos az ember, ha szakboltba megy be és ott veszi meg.
Túlságosan sokmindentől függ,a könnyű indítás!Mégha minden bevan lőve faszáúl,(Látszólag)=(vagy valóban)a gépek akkórsem 1 fórmák!(És szerintem az MTZ-knél pont ez a lényeg!Biztos nemígy akarták,de így sikerűlt.Talán ezért is jók annyira !?
Hogy nincs két egyformán induló az is igaz ! Van egy 50 es . Az télen nyáron olyan nehézkesen idul hogy, azt leírni nem lehet de egy fordulat alatt beindul . De azt látni kellene!
1-ik gyerekkori cimborámnak 2 db Jumz trakija van,1-ik nagyfűlkés vontató,másik kisfűlkés árokásó.Ő télen is dólgozik velük(Muszáj neki)Mind a kettőn,kis áttételes van,és működik neki,igaz 210-es aksikkal.Ő a neten rendelte,36000-ért per db.
Nekem is van ismerősöm,panorámás 82-en kis önindító van neki,55Amper órás személykocsi aksival tekeri.Énis ráncóltam a homlokom,de láttam hogy működik,nemvólt pénze nagyobbra,ezt találta ki.Akkór aztmondta hogy még nemvólt vele gond.(Igaz ez nyáron vólt!)Most nemjár vele,de érdekelne,hogy télenis bírnáe a kis aksi?:)
Sziasztok. Igen mi is rajzlappal (0.2mm) ellenőriztük a difi foghézagát, áthajtottuk rajta és ha elnyirta nem jó , ha huzósan átment és nem nyirta el akkor jó.
Én egy valami nem értek. Ma vagy 3 ember mondta, hogy kevés a 100Ah-s akku az indításhoz. Számolgattam egy kicsit, és valami nem stimmel, valaki hazudik. Az én 100 Ah-s perionomra az van írva, hogy 760A (EN). Ez azt jeleni, hogy ez az akku teljesen feltöltött állapotban (12.7V), -18 celsiusfokon 30 másodpercen keersztül képes leadni 760 Ampert, úgy, hogy a feszültség nem esik 7.2 V alá. Namármost 7.2X 760=5472Watt, azaz 5.472 KW, de ez az akku nem adja 11 V alá, ma nézettem meg terhelővillával. De legyen csak 7.2V. A kis magneton önindító, ha jól tudom 3.5 lóerő azaz 2,57 kW teljesítmény leadására képes. Mivel minden elektromos készüléknek, ennek is van vesztesége, és nem 100%-os a hatásfoka sem. Legyen a hatásfoka csak 50%, azaz a leadott teljesítmény kétszeresét veszi fel (ebbe beletudjuk a hő surlódási...stb vesztséget is) Tehát ott tartunk, hogy a max 2.57 kW teljesítményhez a magneton felvesz 5.14 kW-nyi áramot. Ez azt jelenti, hogy mindent nagyon durván számolva, 30 másodpercig ennek az akkunak is képesnek kell lenni teljes kakóval tekernia a motor. 30 másodperc pedigbőven elegendő is lenne.
Nemtudom, hogy jól számoltam-e, ha nem akkor javítsatok ki légyszives, és mondjátok meg, hogy hol van a kutya elásva.
Szétszedtem a kis magnetont takarítás és az árammal érintkező fém felületek oxidmenetsítése miatt. Vettem új akkusarukat is, az akku jó, 2 helyen is megmérettem, minden kábelvéget, csatlakozást fémtisztára takaritok, ami az akku és az önindító között van. Ha így sem teker normálisan, akkor megszabadulok tőle.
Amit írtál az akksikról az csak részben igaz, ha sorba kötöd akkor tényleg a gyengébb láncszem számít, de: ha párhuzamosan kötsz két akksit, mindkettő a saját képességei szerint dolgozik (közelítőleg). Az indításnál a kisebb belső ellenállású telep fog jobban dolgozni, ez a nagyobb indítóáramú és nagyobb kapacitású is általában. A másik is besegít, nem is keveset, de mivel két egyforma akksi nem létezik, ezért van egy minimális eltérés. Gondolj bele, ha egy 12V 210Ah-s akksival párhuzamosan kötsz egy 12V 1Ah-sat, azt a kombinációt azért ne próbáld meg megszikráztatni :-)))
Ha párhuzamosan dolgoznak, a 300A+700A az saccra 900-950A indítóáramot fog eredményezni, de nem 600-at az biztos!! A töltésnél is teljesen egyenértékűen viselkednek, az egyik kevesebbet vesz fel, a másik többet.
Indításhoz soha nem az Ah kapacitás kell, hanem az indítóáram értéke.
A bikázás párhuzamos akkukapcsolás, ennek megfelelően lehet egy teljesen lemerült vagy hibás, szakadt akkut is bikázni.
én is a váltó cserére gondolok, de a 3. sorozatét rá lehet tenni egy 20 éves trakira? az a felező miben különbözik a régitől? mármint ugy értem hogy müködésben miben különbüzik, talán fogszámokban? veszitek e bizonyos áttételezást vele, arra gondolok, hogy bizonyos munkákra eddig jol bevált mondjuk a 6., ezután ez megváltozna? meg a leglassabb fokozatom vele már gyorsabb lenne?
Meg lehet csinálni, de nem biztos, hogy jót teszel vele a motornak: fordulatszám növeléssel. A másik változat a .3 sorozat "felezöjének" a beépítése, de az meg drága. Én másfél éve cseréltem, 58000 Ft áfa nélkül. Igaz, a 920.3 majdnem 50 km/h-val megy(az óra 39,8-at mutat), de nagyon hangos a váltó és hintázik a traktor
Inkább vidd el egy adagolóshoz az adagolót és újjíttasd fel. A tekergetéssel kárt is hamar lehet okozni ha nem értel hozzá. Jobb azt szakemberre bízni.
létezik, hogy emiatt nem pörög ki teljesen? mikor kaszálok, egy 50-es traktorral sokkal szebb rendeket hagyok mint ezzel, és ugy vettem észre, hogy nem pörög ki teljesen.
Észrevettem! Ha a linkre kattintok alig van valani,anyag!De amit letőltöttem a gépre ugyan onnan,100× töbmindenvan ugyanazon az óldalon.(Nemértem ez hogylehet ?)
Nem azt kérdőjelezem meg hogy, nem szerelt már MTZ - t ,de azt tudom hogy ehhez meg a focihoz sokan értenek. És ilyenkor van a gond , mikor működik a gépsárkány csak nem kielégitően .
Hát igen , még festékeztük is a fogkapcsolódást de ott volt a leghangosabb ahol a legjobban kapcsolódot(58mm) a fog ahol kevésbé kapcsolódott(56mm) ott jó volt a hangja. Egyszer egy régi 50-est javitottunk difitörés végett , összeraktuk új difivel hozzá új fogaskerék , 57mm-re állitottuk a foghézag0.2-re és még össze nem kopott sirt de aztán elcsendesedett.
Hány gyűrűs a dugattyú ? Gondolom a gyűrűhézagot ell. ted. A porlasztókat gondolom már azóta ell.ted jók e.? Egy lényeges dolog : Ha motorolaj akkor az a kipufogón nyomja ki !
remélem nem kapunk dorgálást ezekért az OFF-olásokárt, de sok kerekegyházi emberkét ismerek. egyébként te hovavalosi vagy? gondolom bárányfelvásárlás kapcsán hallottál erről a névről, nem?
Nincs róla tapasztalatom. Én azért nem szinkronváltósat vettem, mert kevesebb sebességfokozat fér el bent a szinkrongyűrűk miatt. Ismerősöm, aki most vett szinkronváltóst, a kapcsolhatóság miatt dicséri, de földmunkánál hiányolja a régi fokozatokat. A tartósságára se tudok mit mondani, de én ahogy öregszem egyre konzervatívabb vagyok, és sokszor úgy gondolom a minél egyszerűbb a legjobb, vagy legalább is a legstrapabíróbb, ha egy kicsit kényelmetlen is. Lehet, hogy MTZ-ből a régi 50-es kiskabinosok voltak a legjobbak? Nekem van egy 1974-es, szerintem ahhoz még nem nagyon volt hozzányúlva.
Ez egy 25 éves 80-as, nem sok műszer van benne aminek kéne villany, a lámpákat igyekszem nemhasználni, azaz egyszer véletlenul felkapcsoltam a lámpát, pukkantak is ki az izzok. :)
A kompresszio hiány akkor összefüggésben lehet a kékes füstel, azaz, hogy eszi az olajat, valszeg a gyürük miatt, jol gondolom? az adagolo jó, a porlasztok jok, az előtöltés jó helyen van.
Lehet gond magával az öninditoval? szénkefe vagy ilyesmi? Volt olyan is, hogy beragast az önindito, és áramtalanitoval tudtam csak megállitani az inditozást. ez miért lehet?