Keresés

Részletes keresés

nopánick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21842

Egy suzuki kategóriás új autóval évi 8-10 ekm-rel... 150-200 Ft/km

Egy 5 milla körüli új autóval, évi 25-30 ekm-rel ~80 Ft/km

Valami olcsó autóval évi 5-10 ekm-rel ~50 Ft/km.

 

 

 

Előzmény: Pitrinkó (21841)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21841

Tragacsod pillanatnyi értéke lényegtelen., ugyse tudnád eladni, tehát nulla. Ami lényeges, valamiko rmegvetted X pénzért, és közben ráforditottál Y pénzt, és mentél vele Z km.-t. Na mibe kerult egy km?

Előzmény: Macika (21839)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21840

Igen, leasingelt mind. Mert huje azé nem vagyok.

Előzmény: Macika (21838)
Macika Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21839

Már mondtam, hogy nem megy a matek neked, ne erőltesd!

 

Az autóm pillanatnyi értéke (10 évesen) nem 0 Ft, hozzá hasonlókat árulnak most 700e körül.

Itt az első komoly hiba a számolásodban.

 

A második, hogy BÁRMIKOR a rendelkezésemre áll, akár fél percen belül, az éjszaka közepén is tudok vele menni bárhová, ha a szükség úgy hozza.

Bérelt autóval te ezt hogy csinálnád?

Ez az, amit meg kell fizetni, a készenlétet a saját autóban.

A taxi pedig azért nem alternatíva, mert az NEM LEHET olcsóbb, ha egy jóval drágább autó megvételét, fenntartását meg egy ember (netán egy család) eltartását kell belőle kihozni. Ráadásul általános a 6-8-10 perc várakozás, ha hirtelen kell, nem előre megbeszélt időre jön.

Előzmény: Pitrinkó (21825)
Macika Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21838

Akkor ha jól értem, bérelt lakásban élsz és bérelt autód van (ha sokat autózol, akkor remélem legalább a lakásod bérelt).

És a többieknek is, akik rajtam köszörülik a nyelvüket :)

 

Vagy csak a frankómegmondás másnak, az működik?

Előzmény: Pitrinkó (21834)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21834

Dehogynem.

 

Van egy évi km határ, ami alatt jobb nem fenntartani autot, felette meg igen. Szerintem az évi 4-5 ezer esetében nem.

Amugy, ha minden körülmény között jobb lenne tulajdonolni, miből élnének a leasingcégek?  Épeszű vállalkozás nem vesz autot. Épeszu magánembernek lehet hogy érdemes, mások a könyvelési szabályok, de 5 ezer km futással kétlem.

 

Persze lehet érzelmi a cucc, pl nyilván gazdaságilag semmi értelme fenntartani egy 60 éves autót, de mekkora királyság, nem kérdés.

Előzmény: BoGar (21830)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21833

...na az úgy hülyeség !  :)))

Előzmény: Törölt nick (21831)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21832

Én is BKV párti vagyok. Mindenki közlekedjen avval, hogy tudjak rendesen kocsikázni !  :)))

Előzmény: BoGar (21829)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21831

Ez nálam egyszerűbb: autóbuzi vagyok, imádom a kocsimat (most szervizben van, andd kussoljon:))), de mivel itt vagyunk ezen a fórumon, gondolom szinte minden topiklakó így van vele.

Előzmény: Pitrinkó (21825)
BoGar Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21830

Ti pedig nem számoljátok az amorizációt.

Előzmény: Pitrinkó (21813)
BoGar Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21829

Nos. Én is BKV iletve tömegközlekedés párti vagyok. Sok dolog miatt. És Budapesten belül csak és kizárólag akkor közlekedem autóval, ha az BKV-val irreálisan hosszú ideig tartana, vagy kényelmetlen lenne. Olyan esetben viszont nem megyek autóval, ha a belvárosba kell bejönnöm. Még hétvégén sem! Nem kell parkolóhelyet keresni az uticéltól távol, ott a BKV, megyek azzal. Közelebb visz, nem kell bent keringenem az egyirányú utcákban, stb. stb.

Előzmény: Törölt nick (21810)
M.Sanyi Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21828

Nekem nem alternatíva tömegközlekedés amíg ki tudom fizetni az üzemanyagot. Reggel végig cibálni a gyereket a városon, utána haza a kocsiért, -avval melózom- már időben sem férne bele. Illetve talán koppra beleférne, de akkor a vásárlás, ilyesmi felejtős.

Előzmény: BoGar (21808)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21827

En Zafirát néztem, sok gyerek, sok csomag, hogy kényelmes is legyen.

MIndegy, látszik, hogy Macika sokkal jobban járna ha autot berelne. Mondjuk, ha meg garantáltan lekotne évi X hétvégét, komoly alkupozicioban is lenne =a bérautos cégek kocsijai általában hétközben fogynak, szoval a béka segge alá le lehetne alkudni ha leköt 6-8 hétvégét.)

Előzmény: nopánick (21826)
nopánick Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21826

Bp-Hévíz-BP cirka 450 km.

Évi 6-7 alkalomról lehet tehát szó.

 

Vagyis cirka 8-9 év fizethető ... a tőke+kamatai és a megsporolt költségek.

A többi kell az egyéb rövid utakra is.

 

Viszont az 50 eFt talán túlzás, mivel napi 4-5 eFt-ért már van Suzuki... és hasonló.

Szóval inkább 15-20 eFt csak egy hosszú hétvége.

Előzmény: Pitrinkó (21825)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21825

Kiválóan megmagyaráztad, neked miért is felesleges pénzkidobás az auto:-)

 

Az autod mondjuk 3 millás árábol , egy hetvegere 50 ezret szamolva, 60 hétvégére tudtál volna kocsit bérelni, és a benzinen kivul semmi költséged sem lenne, oszt annyi.  Gondolom, ha tejet akarsz inni néha, akkor nem veszel tehenet...

 

Nálunk mindenki tulajdonos akar lenni, akkor is, ha bérelni több értelme lenne.

 

Az ingyenvasuthoz meg gratulálok, azért olyan szar a MÁV anyagi helyzete, mert gyakorlatilag senki se fizet teljesárú jegyet. Ha rajtam mulna, levinném az árakat, és MINDEN kedvezményt megszüntetnék. De ez OFF. Ez persze nem a te hibád, ettől nyilván használd ki.

Előzmény: Macika (21823)
Macika Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21824

Azt megnézném, hogyan mész le (és főleg mennyiért) taxival Hévízre (a telkemre) 2 gyerekkel, feleséggel csomagokkal, stb... :)))

Előzmény: Pitrinkó (21822)
Macika Creative Commons License 2011.12.12 0 0 21823

Na, te is mész andd mellé, matematikailag... :)

Mikor taxiztál utoljára???

Pár hete kellett egyszer hazataxiznom a Kongresszusitól, a motorom szervizben volt, (kb. 6-7 km) és a Taxi+ autójával volt 2,5e Ft (elvileg 150 Ft/km).

 

Az autót 7 évig használtam rendesen, évente majdnem 10e km-t mentem vele. Az utóbbi 2,5 évben viszont nem volt több évi 3-4ezernél

A munkakörömből adódóan ha külföldre utazom, akkor visznek, repülővel, belföldön pedig ingyen van a vasút, 1. osztályon.

Akkor hova menjek autóval?

Csak a telek, meg a bevásárlások maradnak.

 

Pesten pedig nem vagyok a magam ellensége, elpöfögök a robogóval, a 4 literes tank elég egy bő hétre (150-160 km-re), nincs dugó, fel lehet öltözni télen is motorra (nekem amúgy sincs, sose mvolt negyedmilliós öltönyöm), nincs parkolási díj (ez lenne a legnagyobb érvágás) és ha valami messzebb lévő helyre megyek, akkor marad a BKV, kivéve ha éjszakai a meló, mert akkor autó.

Szintén marad az autó, ha hó fedi az utakat, mert spórolós az vagyok, de hülye az nem, akkor fizikailag nem lehet robogóval közlekedni (Pesten szerencsére nagyon ritkán van hóréteg az utakon).

Előzmény: Pitrinkó (21818)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21822

Ja, meg a kocsit valahogy érzelmi cuccnak tekintik - érthető, amikor a Merkurnál 10 évig kellett várni egy Trabantra. Viszont manapság ugy kéne tekinteni, hogy ha megyek évente 5 ezer km-t, akkor az taxival mondjuk ennyi, saját kocsi megvétele meg fenntartása meg annyi, és nem biztos, hogy érdemes ekkor kocsit fenntartani. Azt kéne megérteni, hogy a kocsi az pont olyan eszköz, mint egy TV vagy egy mosogép. TV-t tartani olcsobb, mint minden este moziba menni, és a mosogép is olcsobb, mint mindig mindent mosodába vinni (ez amugy nem biztos)

 

Szoval felejtsük mán el az érzelemeket, számoljunk. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (21819)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21820

Az emberek errefelé nem tanulták meg, mi az a pénzkezelés, sajnos. ROI, NPV, ilyenek nnincsenek a köztudatban. Talán a gyerekeink majd tudják.

Előzmény: Törölt nick (21819)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21818

Ha évente mész a kocsidal 7 ezer km-t, akkor minek neked kocsi? Lehet, taxival olcsobban jössz ki. Komolyan.

Előzmény: Macika (21816)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21817

Persze hogy mindenkit megesznek a kukacok a végén, kivéve akit elhamvasztanak.

 

Persze hogy sokan nem mennek BKV-val, mert koszos, lassu - a saját kocsi tiszta, gyorsabb, általában. Sőt árban se több.

Ha mondjuk Budakalászról kell Pesterzsébetre járni, az autonál nincs jobb opcio (a robogó nem rossz ötlet, de az nem négy évszakos, meg mondjuk az öltönyöm drágább, mint egy robogó, nincs kedven összekoszolni...).

 

Ha mondjuk a Westendtől hirtelen el kell mennem az EMKEig, akkor a villanyosnál nincs gyorsabb opcio, az tény.

 

 

Előzmény: Macika (21815)
Macika Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21816

remélem, ha már ennyire BKV párti vagy, akkor nem használod az autódat a Budapesten belüli közlekedésre...

 

Ezzel nem vállaltál túl nagy kockázatot, hiszen írtam már jó párszor, hogy az elmúlt 2,5 évben összesen talán 3-4e km-t futott az autóm (10 évesen van benne 74e km), az is gyakorlatilag csak Bp-n kívüli helyszínre, leginkább a telekre és a nagybevásárlásokra.

A városon belül robogóval közlekedek, a 2,5 év alatt 6e km-t mentem vele.

Előzmény: Törölt nick (21810)
Macika Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21815

Na, akkor a 'mindigigazamvan,mertazért' megmondóember helyett játsszunk kicsit korrektséget, még ha nehezen is megy!

 

Írtam egy kolléganőmet, aki onnan jár be ide. PONT.

És azt is írtam, hogy UGYANEZT mások is meg tudnák tenni, HA akarnák. De nem akarják, szarnak bele.

 

És IGEN, vannak olyanok, akik egyetlen nap alatt keresnek annyit, mint én 6 hónap alatt. Azoknak a helikopter lenne a megfelelő közlekedési eszköz, annyira drága az idejük.

Ééééééés????

 

Ettől még mindegyikükből ugyanolyan büdös hulla lesz.

Előzmény: Pitrinkó (21813)
Centi the real Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21814
Előzmény: adni jó (21732)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21813

Nem számolod az időt. Neked ingyen van, de mondjuk ha valaki mondjuk 500-ezret keres havonta, ok, nyilván nem 40, legy 50 óra amit dolgozik -  2500 oranként.

 

Innan olcsobb a kocsi máris. ROI kalkulácio, ha tudod, mit jelent ez.

Előzmény: Macika (21804)
BoGar Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21809

Pff. :DDD Ne haragudj, ott az első mondatban a kulcsszó. Ezt félreérteni! ....

A Parking Kft. megkezdte az első budapesti, Európai Uniós forrásból épülő P+R parkoló kialakítását Rákoshegy vasútállomáson!

Előzmény: Macika (21806)
BoGar Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21808

Kispestről nincs elérhető vonatviszonylat, amivel be tudsz jönni? Kö-Kiről 10-15 percenként megy vonat a Nyugatihoz. 10 perc. Verhetetlen. Én Rákoskertről jártam be a belvárosba dolgozni. Ami busszal-metróval több, mint egy óra reggel, az vonattal 25 perc. Most egy másik külvárosi részbe költöztem, innen busszal buszsávokon 20 perc a belváros.

Előzmény: M.Sanyi (21802)
Pitrinkó Creative Commons License 2011.12.11 0 0 21807

hogy van a Föld nevű bolygón élet autóközlekedés nélkül is...

 

Van persze. Meg folyóvíz, fűtés, villany, orvosi ellátás, ruházkodás nélkül is élnek emberek. 

 

Én inkább az autót választom.

Előzmény: Macika (21804)
Macika Creative Commons License 2011.12.10 0 0 21806

Ebből gondoltam. De valószínűleg féreértettem. Mindenesetre a parkoltatással foglalkozó cégek közül egyedül a Parking Kft. neve merült fel az esettel kapcsolatban.

Előzmény: BoGar (21791)
Macika Creative Commons License 2011.12.10 0 0 21805

Hja, akik azt szokták meg, hogy a TESCO-nál is a bejárat elé parkolnak, közvetlenül a fotocellás ajtó elé...

Előzmény: BoGar (21796)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!