Ne jeggyel számolj, hanem bérlettel! Mindjárt kiderül, hogy abban tévedsz, mivel éri meg jobban bejárni oda. És akkor még a parkolást kihagytad. Mellesleg mentem én már ki Szigetszenmiklósra a Lurdítól 1 óra alatt.
És azért jár kocsival a belvárosba, és szennyezi a környzetet ott, ahol mások laknak, és nem ott, ahol ő lakik? Elköltözik, ki a városból, mert ott jobb a levegő, közben meg pont az ilyen kiköltözöm, de bemegyek kocsival emberek szennyezik a benti levegőt. Ha nem járna be autóval, mindjárt jobb lenne, lehetne a levegő.
1, Az már nem külváros, aki ide bejön, az már inkább tovább megy.
2, Ha nincs rendezvény, akkor is BKV jegy árának megfelelő összegért lehet parkolni egész nap. Ha a közelben rendezvény van, (pl: ruhavásár, Hangfoglalás, stb,) mindjárt fizetős lesz, óránkénti díjjal.
3, Nem sokkal messzebb igazi P+R-nek ott van az Arána parkolója. Ingyenes. Bár Itt is messze a metróállomás, mint a Sportcsarnoknál. (Ezt szokták mondani más topikokban.)
Mondjuk Zuglóból (a kintebbi részéből) a Camponáig nincs 1 óra az utazás (nap közben) és van benne 3 átszállás, tehát azért az a 1,5 óra az IGEN barokkos túlzás, vagy pedig annyira extrém A és B pont között lehetséges csak, ami igen ritka.
Van egy kolléganőm, aki Szigetszentmiklósról jár be a Rádióba dolgozni, van, hogy reggel 7-re kell jönnie, és szó nélkül csinálja évek óta. Nincs jogosítványa, de pénze se lenne autóra. Ha ismerős néha behozza, azt megköszöni, de általában szűk 2 órát szán a közlekedésre, (általában azért hamarabb megy jóval).
Tehát van élet autó nélkül is, csak egyre jobban elkényelmesedik a világ...
Én ilyenkor szoktam mondani azoknak, akik kiköltöztek Budapestről az agglomerációba, de persze a pesti munkahely az marad, mert az kell (nem tudom, nálad is így van-e ez, ezért nem Neked címzem), hogy hát ha ki tetszett költözni, akkor tessen elfogadni a jó(bb) levegő árát!
Aki vállalja a bent(ebb)lakást, az ott van hamar(abb) bárhol.
Akinek nem futja parkolóra, az szépen végig szopja az utat tömegközlekedve. Csak sokaknak ez extra szívás, mert mondjuk a metróig beér fél-háromnegyed óra alatt kocsival, de tömegre szállva 1.5 óra.
Én reggel a kisebbik kölköt beviszem a suliba 30-35 perc alatt. Reggel tömegközlekedve ez beláthatatlan idő, mert a buszra van, hogy fel sem férsz. Ha mégis minden klappol, akkor 1.5 óra. Csak oda !
Ha vonaljeggyel számolok, kettőnk utazásának tört része amit üzemanyagra költök, de egyedül is olcsóbb autóznom.
Szerintem a jogosítvány kiadásával van a baj. Aki nem tud beállni mondjuk a Kempinskibe (az elég komoly amugy), az tanuljon még egy kicsit, és csak utána kapjon jogsit. Vagy menjen BKV-vel:)
Nem lehet mindenkinek jó a bkv, nincs méterenként megálló, nem indul busz minden megállóból minden megállóba, ez ilyen. Külvárosból az átellenes végen egy külvárosba jutni meg azért elég speciális, valljuk be, laza 25-30km-es táv.
Bliccelni tényleg nem bliccel senki, mert nem lehet, mert be is meg kimenet is kapuk, vagy ha azok nem, akkor 2 m magas 150 kilos négerek nézik a jegyet.
Amugy meg az Oyster Card tök jo, bármire. metro, busz, vonat, akármi. A metrok néha nagyon katasztrofalisak, igazad van.
Baromi eccerű a dolog amugy. Amig ,mondjuk Budakalászról Pesterzsébetre kényelmesebben jutok el kocsival mint BKV-val, ugy fogom. Ha légkondis, tiszta jármuvel elvisz a BKV, akkor vele. Nem ár kérdés elsősorban.
Na ezaz, ha okosak lennének a Pollack mélygarázsban (meg a többiben), 20 Ft-tal olcsóbbra tennék az óradíjat, mint az utcán van, és mindjárt folyamatosan tele lenne a parkoló a mostani 50-55%-ról.
Azaz jóval több pénz folyna be, mint amennyit buknának óránként.
Hát mondjuk tavalyig minden reggel ott jártam:) Van hely. Bőven. Na most a szűk, rövid utcákban a zsúfolt belvárosban _soha_ nem lesz olyan, hogy nem állnak autók egyáltalán. Esetleg 3000ft/óra díjjal, de az ott lakók akkor is ott lesznek.
Amúgy parkolóházakat nem értem, szinte sosem olcsóbb, mint az utcán állni, a kutya nem akar beállni. Ok, hogy jobb fedett helyen állni, de cserébe nem olcsóbb mint az utca, és még el is kell menni odáig - ez pont elég, hogy ne menjen be az ember.
Mondjuk korrektebb lenne, ha azt írnád, hogy arra, amerre Te jársz, arra van parkolóhely.
Mert arra, amerre én (Pollack Mihály tér, Bródy), ott nincs nap közben egyetlen átkozott hely se az utcán.
Persze, választhatsz minden megkezdett óra 420 Ft-ért a Pollack mélygarázsban, vagy a Bródyban a foghíj-telken üzemelő őrzött parkoló ~azonos áron, ott mindig van hely. Csak hát egy 5 km-ről bejárás során az autó fogyaszt mondjuk 1 liter benzint oda-vissza, ami 400 Ft, a parkolás meg kerül mondjuk 5 órára 3.000 Ft-ba...
Igen, ez a legnagyobb baj, hogy kerületenként van bevétel (szép pénz) de - ugye logikus - épp a belvárosban, ahol "keletkezik" a pénz, pont ott nincs hely parkolót építeni, de ha még lenne is (pl. Bazilika, Pollack, stb.) akkor ahhoz, hogy oda el lehessen jutni, végig kell pöfögni az egész várost. Ez pedig az alap elképzeléssel ellentétes.
Ha a kerületek nem azért növelnék folyamatosan a fizetős területeket, mert a megvont pénzforrásokat akarják pótolni belőle, ha nem kellene segélyekre és hasonlókra költeni a befolyt pénzekből, akkor elképzelhető lenne, hogy - kellő átgondolás után - összefogjanak a kerületek SAJÁT érdekükben. Na de ilyen mértékű összefogás szerintem nem volt a magyarban '56 óta...