Van egy BMW E46 benzines szemelyautóm, amit télen 90%-ban városban használok. Azt tapasztaltam, hogy az olajbeöntő kupak belüről feher trutymós. Arra gondolok, hogy a blokkban a kondezvíz lecsapódik és ez okozza a jelenséget. Ön szerint mi lehet a jelenség oka? Válaszát előre is köszönöm.
Üdv Sanyi.
Kedves Sanyi!
Pontosan az a legvalószínűbb ok, amit Ön is írt. Érdemes olykor hosszabb utakra is elvinni, hogy bemelegedjen annyira az olaj, hogy a víz elpárologjon.
Nekem sem ment bele a gyári 6 liter, én is alig tudtam beleönteni 5 liter körül, vagy még annyit se, de semmi gondja nincs. A régi folyadék nekem is tiszta volt, elég volt átöblíteni kicsit a hűtőt, meg a tartályt.
Kétszer mostam át, szerencsére nem volt koszos, egy sima öblítés után tiszta volt a kiegyenlítő tartály is. Cserébe a gyárilag előírt 6.2 liter helyett alig ment bele 5 liter...
2-3 napot szeretnék vele így járni, de ebből már egy eltelt.Tegnap még nagyon fagyállós maradt.Mintha le sem engedtem volna.Esetleg a mai nap lenne vele rizikós, de 20-30km alatt csak nem lesz vele gond.Most már mind1, bevállalom mert így indultam el. Aztán remélem este már belerakhatom a fagyállósat.
Magam is így csinálnám, bár nem jó sima deszt vízzel járni, én inkább csak átjáratnám és úgy dobnám le 3-4 körben a vizet. Nem véletlen kell a G12-es hűtőfolyadék bele, pl. kenést biztosít a vízpumpának is, ezért ha csak vízzel jársz, akkor rizikó, hogy károsodik.
A hűtősapkát cseréltesd ki bontóban egy jó állapotúra, szerintem gombokért adják.
Pont ezt csináltam!Ahogyan írtad: most desztvizet cserélgetek.
A brigéciol sem vitte ki nagyon.Csak 95%-osan lett tiszta és ráment 1-2 órám. A legjobban a forralt 100fokos víz + ultra volt hatékony.
Próbáltam a 30%-os sósavtól a hideg zsíroldóig mindent.
Kefém mondjuk nem volt... valószínű sokat redukált volna a munkám időtartalmán.
A most kiengedett folyadék is zöld volt, pedig leengedtem alaposan a fagyállót sőt...
Most ismét ment bele a sima desztvíz -5L 189ft- ennyit megér, hogy 1-2 naponta cserélem.Ha már nem lesz színe megy bele a fagyálló -rózsaszín- és majd figyelgetem.
Az olajbetöltőn nem volt hab!
A hűtősapkán viszont igen!Az habos volt.Pedig tegnap letöröltem!
Sőt a hűtősapka gumija ki volt tágulva és félig levált a sapkáról, de ezt más tegnap is láttam.Lehet ezért volt a csörgedező hang, mert lelégtelenedett ezen át?
Víz akkor is kerül az olajba, ha rövid utakra használjuk pl. télen. A téli időszakban a karterszellőzés miatt kerülhet víz az olajba, ami megjelenhet az olajbetöltő sapkán, de ettől még nincs baj.
A másik leírásod eléggé körmönfont nekem, de értem mire akarsz kilyukadni. Ettől függetlenül közvetlen összefüggés továbbra sincs, legfeljebb közvetett. Akkor is hengerfejes a kocsi, ha elreped az öntvény, és emiatt folyik egybe az olaj meg a víz. Nem azzal szokták kezdeni, hogy sűrítési végnyomást mérnek (nem kompressziót, mert azt macerás), hanem megnézik, hogy pl. a kipuff gáz nem fehér-e (pára), olaj vizes-e, víztartályban van-e olaj.
Más téma: ma voltam szűrőket venni, és rákérdeztem a boltostól, hogy milyen gyakran viszik az üzemanyagszűrőket az új (2005 utáni) swifthez. Azt mondta, hogy nem nagyon, mivel az újban nincs külön szűrő, csak az AC szivattyúnál van egy szűrőbetét. Csak néztem mint gyújtogató a vizes szalmára. Ezek szerint a suzuki úgy döntött, hogy ez felesleges hóbort. Én a réginek szedtem szét üzemanyagszűrőjét, és nekem nem úgy tűnt, hogy felesleges, pedig benzinkúton tankolok, nem rozsdás kannából ukrán benzint...
lehet, h igazad van...amikor az én autóim hengerfejesek voltak (lada, skoda) akkor mindig az olaj vizesedett be és a vízgőzből kicsapódott a hab az olajbeöntőnél, legalább is én mindig itt vettem észre először, hogy gond van....lehet, hogy ezek az újabb autók mást mutatnak...
"Ha hengerfejes a kocsi, akkor nincs közvetlen összefüggés a henger működésével..." amennyiben a "hengerfejes" kifejezést alapból a hengerfej-tömités meghibásodására használjuk, akkor bizony elég komoly összefüggés van. Hiszen általában, a henger közelében sérül meg a tömítés, lévén itt elég magas nyomás alakul ki és szétnyomja a tömítést. Ha az a nyomás elvész/csökken akkor bizony nem dolgozik 100%-on az adott henger....szerintem. A tömítés víz-olaj járatai nem nagyon szoktak maguktól sérülni sérülni, azt a korábbi henger átfújás okozza ... ha mégsem így van majd a tapasztaltabbak kijavítanak
Amúgy a hűtővíz is összeszedhet dzsuvát, kiválhat belőle anyag, elöregedhet. Takarítsd ki a tartályt, járasd át párszor vízzel, aztán töltsd fel rendesen. Okosak szoktak ecetet is tenni a vízbe, ami lehet hogy oldja a lerakódásokat, de ezt nem javaslom.
"ha hengerfejes a kocsi, akkor általában az olajbetöltő kupakján képződik hab"
Ez így nem minden esetben igaz. Az már gyanúsabb, ha a hűtővízben van olaj.
Ha hengerfejes a kocsi, akkor nincs közvetlen összefüggés a henger működésével, tehát nem feltétlen van gond bármelyik hengerrel is.
A legnagyobb gond ilyenkor, hogy a hűtés és a kenés nem megfelelő a két anyag keveredése miatt, és emiatt megfőhet a motor.
Az hogy valami bugyborékol simán lehet egy apró sérülés vagy egy rosszul záró tömítés a hűtési rendszerben, de az se elképzelhetetlen, hogy volt egy kis levegő a hűtőben, amit kidolgozott.
Vidd el klímáshoz, általában nyomás-próbázzák, hogy kizárják a szivárgást, majd feltöltik... szfvron jellemzően 8-12 ezer körüli a töltés. Persze lehet, hogy más probléma van vele másik fórumon olvastam valami nyomásszabályzó szelepről.... egy a lényeg : szakszervíz!!!
2007-es Swift. Nem hűt a klíma. Mintha hangot hallanék felőle. Töltetni kell? Mennyi lehet ennek a költsége? Valamit érdemes még kipróbálnom, megviszgálnom, mielőtt szervizbe viszem?
Nem világított már vagy 1-2 éve a lámpa.Olajbetöltőt meg fogom nézni este.
Most voltam 2 Suzuki szervizbe.
Mérni szétszedés nélkül senki sem tudja a hengerfejességet.Semelyiknek sincsen eszköze...
Pedig olvastam valahol, hogy van ilyen készülék és 1-2ezer forintért megnézik.
Amúgy nem is láttak még hengerfejes Swift III-at.
Az egyik szerint, ha van bármilyen trutyi a kiegyenlítőtartályba akkor az HF.Bár nem jött ki megnézni.
A másik annyira meglepődött, hogy kijött belenézett, és azt mondta, hogy ez természetes koszolódás szerinte. Az olajba sem lát semmi vizet. Szerinte ez a kis ragacsos dolog még nem bizonyít semmit.
Nézzem a vizet.Járjak vele tovább illetve fagyállózam fel.
A tartályt próbáltam kitisztítani, de nem sikerült.Nagyon kicsi a kupakja és nem tudom kitörölni.Még Cillit Bang sem vitte ki, ha lötyikültem.
Hogyan lehetne kitisztítani vajon? Már csak azért is, mert szeretném látni, ha újra/tovább koszolódik.
Illetve zavar is, mert eddig nagyon szép tiszta volt mindig!
A hűtőrendszerben nem láttam semmi koszt, az szép fém tiszta volt belül.
Nem szívesen várnám meg míg az egész rendszer koszos lesz... kicsit tanácstalan vagyok...
ha hengerfejes a kocsi, akkor általában az olajbetöltő kupakján képződik hab, de szerintem azt a motorelektronika jelezte volna (check engine) hogy valamelyik hengerrel gond van.... én inkább arra gondolnék, hogy kevesebb volt a hűtőfolyadék és/vagy egy kis levegő kerülhet a rendszerbe (nem a kiegyenlítő tartályra gondoltam) és azt a bugyborgó hang kiséretében dolgozta ki magából....
1-2 napja reggelente hallottam egy csörgedező, bugyogó víz hangját a motortér felől.
kb indítás után 2-3 másodpercig tartott.
Megnéztem, de nem láttam, hogy fogyott volna a víz a tartályból.
Csere érett volt a hűtővíz. Mikor akartam cserélni észrevettem, hogy olajos, zsír szerű van a kiegyenlítő tartály falán.
A hűtő kupakján pedig hab volt .A tömítés el volt deformálódva- megnyúlt.
Most leeresztettem a benne lévő folyadékot, de csak desztvízzel töltöttem fel, mert félek komolyabb baja van .Így minek bele az új fagyálló 1-2 napra...
a fogyasztás itt csak olyan szempontból izgalmas hogy nekem a Ford Galaxym, ami szintétn automata az rövid városi utakon eszik 10 litert. Annál nem zavar. Ha a Suzi is becsapja ugyanezt benzinből, az is csak annyiban hogy az üres tömege 700 kg-mal kevesebb. Akkor meg miért is? Az pedig egy 7 személyes utazó autó. A suzi meg városi. Ja és a két konstrukció között minimum 10 év van. Szóval vannak azért itt érdekességek automata téren is. :)))))
Az automatának mindig ára van ez nem kérdés. Nekem a Sport, nem hajtósan 8-8,5l között ezsik városban. Ha nyomom neki a városban, akkor is ennyi. :)
Egyszer vidéken voltam autóúton, na akkor volt 6,2l de az tojásos gázpedál volt.
Az hogy az automata beveri városban a 9 körülit az ok. Engem sokkal jobban izgat hogy melyik váltót nem szabad. Ma akikkel beszéltem mindenki óva intett a robot váltótól. Marad a sima aut. Találtunk is egyet, megyünk érte szombaton. Fotók és leírás alapján makulátlan. Meglátjuk.
MTA-t nem szabad, a,5 GS-t ajánlatos.:-) 130 ezer körül még semmi gond nem volt vele. A fogyasztása nem a legjobb, tegnap B.szárszó - Pécs között úgy jött ki 7,8-as átlag, hogy szokásomtól eltérően alig-alig mentem 100-110 fölé. "Rendes" üzemmódban simán összejön a 8,5.