Én úgy harminc kiló kittet maszatolok el hetente (igaz nem személyautóra) . Meghát csináltam már néhány autó formájú kittszobrot is általában max két hét alatt fényezésre kész volt .
Egy 30 éves verda,és csak a külsö gyári szinkódra,lakatolás után.Elég sokat kell szobrászkodni rajta.Azt hiszem tisztességesen megcsinálják,csak lassan.Ha tényleg jó lesz örülni fogok,ha mégsem,kidobott pénz.Néha bánom hogy bele vágtam...Egyébként a gitt rétegek száradási idejével szoktak magyarázkodni.1 hétig meg nem dolgoztak.Több autót is csinálnak nem csak az enyémet.
De azóta csak megkérdezted miért csúszik 4 hetet a mutatvány? Arra vagyok kíváncsi mivel magyarázzák. Amúgy ez egy külső belső fújás, vagy elem fényezés, esetleg lakatos munka is? Valami kisöreg aki a garázsban fúj esetleg egy nagyobb műhely sok alkalmazottal, rengeteg megrendeléssel?
No...hát lefújtam 2K lakkal a felcsiszolt 1K festéket. 1200 papírral csiszoltam nagyon finoman és egyenletes nyomással ill. ideig minden helyen. Így homogén maradt a felület. Nem is maródott fel. Azt hiszem azt a minőséget amit- palackból a hozzá tartozó szórófejjel- el lehet érni, azt elértem.
Köszi a választ,3 hetet mondtak pontosan 7 hete...Én már megszoktam ezeket a magyaros szakikat,volt pár éve szelep sszár szimmering cserén az akkori autóm,az kereken 3 hónapig tartott.Azóta magam szerelek,de a fényező szakmát már nem akarom megtanulni.Szerencsére van másik autóm,a jó munkához idő kell...
A nem homégén alatt azt értem,hogy a lakkos festékek csisz.közben nem egyeletesen kopnak és lessz ahol kicsit fakobb lessz ez miat a szin.Töbnyire ez a matt felületnél nem látszik,csak lakkozás után.
Azért irtam,hogy "szines" festéknél,mert a fekete/fehérnél nem feltünő.
Az egyik cég ilyen miatt fog a héten ujra fujni egy T2-t.Akrillal fujták 2 szinre,visszacs.,lakk.
Most keverem nekik bázisbol az akril szineket,ujkör,lakk.
Tudsz kevertetni bázis színt is nem kell semmi matttító meg semmi és azt lakkozni kell. De azt is lehet ahogy írtad 2k-s nál felcsizolod és lakkozod nagyvonalakban ennyi.
Pesten keresek lakatost, lehet akár amatőr is :) Két küszöböt kéne cserélni, lesz mit hegeszteni, de fényezni, alapozni nem kell, azt már megoldom én, viszont hegesztésben nem vagyok jó, kicsit sem :D
Ha van valaki aki vállalna ilyesmit ne tartsa magában, árat megbeszéljük, még gyakorlásnak is jó, rontani már nem lehet rajta :D
A kno3 által felvetett téma engem is érdekelne, csak én nem 1K-s színre, hanem 2K-sra fújnám a lakkot. Nem bázis festék, hanem akril lenne az alap. Ha jól veszem ki a hozzászólásokból, akkor a színt száradás után vissza kellene csiszolni vizesen, gondolom azért, hogy mattabb legyen a felület, jobban tapadjon a lakk. Felvetődött bennem a kérdés, hogy mi van, ha a matt felületet a színhez keverhető mattító adalékkal érném el. Ez megfelelő alap lenne a lakknak, vagy mindenképpen ajánlatos csiszolni? Elnézést, ha hülyeséget írtam, csak ötletelek, ezért kérdezlek inkább Titeket.
Értem. Csak a technológiára voltam kíváncsi, mert egyszer már úgy emlékszem szívtam ilyennel. Kocsi ajtaját festettem, elkészült 1K festékkel. Kipróbáltam, 20 perc után porszáraz, 3 óra után csiszolható. Szerintem 48 órát várok, addig fűtök neki. Talán nem túrósodik majd fel a lakktól. Ha sikerül, jelzem.
Szerintem ne lakkoz 1k-s ra ha nem akarsz szívni. Kb 1 hónap mire felcsiszolhatod az 1k-s festéket annyira lassan szárad. És utána sem biztos hogy nem oldja felba lakk. Mit akarsz festeni egyébként hátha könnyebben tudunk segíteni?
Szeretném megtudni mennyi időbe kerül egy átlagos méretű személy gk teljes fényezése,mert az enyémet már lassan 2 hónapja bütykölik és még mindig nincs kész!
Az 1k/2k pur-akril-zománc..stb szines festékeknél csiszolás után nem mindig homogén a felület.Erre oda kell figyelni,mert a lakk alatt elég csunya tud lenni és nem javitható.
Tanácsot szeretnék kérni: 1K festékre szeretnék 2K lakkot felhordani. Teljes száradás után csiszolás és lakkozás, vagy nedves a nedvesre a helyes technológia.
Hát nekem egy 1.4es marpol hvlp van egész korrekt kidolgozásssal széles beállítás tartománnyal ...de akarok egy finomabb műszert egy 0.8-ast vagy 1.0-t motorkerékpár tank sárvédő egy két autó sárvédő motorháztető fújásra használnám. Ilyen mindenes pisztoly kellene mert annyit nem használom, h megérje megvenni külön lakkozni külön bázist fújni. A másik h nem vagyok fényező ez csak ilyen hobbi :D Melyiket ajánlod? a szavaidból ítélve a hvlp? Előre is köszi