Ehelyett cserébe, ha csak 10-20 hétvégére kell, tiszta, nagy bérelt auto amit hazhoz hoznak és elvisznek, pártizezer - nem kell karbantartani, nem kell rá vigyázni, stb.
Én ugy évi 50 ezer kilométert megyek, de eszembe nem jutna, hogy sajátom legyen a kocsi. Faszom tele lenne a karbantartéssal, szopjon vele a tulaj. 4 ev mulva odaadom, vigye és kenje a hajára, kapok ujat.
Tragacsod pillanatnyi értéke lényegtelen., ugyse tudnád eladni, tehát nulla. Ami lényeges, valamiko rmegvetted X pénzért, és közben ráforditottál Y pénzt, és mentél vele Z km.-t. Na mibe kerult egy km?
Már mondtam, hogy nem megy a matek neked, ne erőltesd!
Az autóm pillanatnyi értéke (10 évesen) nem 0 Ft, hozzá hasonlókat árulnak most 700e körül.
Itt az első komoly hiba a számolásodban.
A második, hogy BÁRMIKOR a rendelkezésemre áll, akár fél percen belül, az éjszaka közepén is tudok vele menni bárhová, ha a szükség úgy hozza.
Bérelt autóval te ezt hogy csinálnád?
Ez az, amit meg kell fizetni, a készenlétet a saját autóban.
A taxi pedig azért nem alternatíva, mert az NEM LEHET olcsóbb, ha egy jóval drágább autó megvételét, fenntartását meg egy ember (netán egy család) eltartását kell belőle kihozni. Ráadásul általános a 6-8-10 perc várakozás, ha hirtelen kell, nem előre megbeszélt időre jön.
Van egy évi km határ, ami alatt jobb nem fenntartani autot, felette meg igen. Szerintem az évi 4-5 ezer esetében nem.
Amugy, ha minden körülmény között jobb lenne tulajdonolni, miből élnének a leasingcégek? Épeszű vállalkozás nem vesz autot. Épeszu magánembernek lehet hogy érdemes, mások a könyvelési szabályok, de 5 ezer km futással kétlem.
Persze lehet érzelmi a cucc, pl nyilván gazdaságilag semmi értelme fenntartani egy 60 éves autót, de mekkora királyság, nem kérdés.
Ez nálam egyszerűbb: autóbuzi vagyok, imádom a kocsimat (most szervizben van, andd kussoljon:))), de mivel itt vagyunk ezen a fórumon, gondolom szinte minden topiklakó így van vele.
Nos. Én is BKV iletve tömegközlekedés párti vagyok. Sok dolog miatt. És Budapesten belül csak és kizárólag akkor közlekedem autóval, ha az BKV-val irreálisan hosszú ideig tartana, vagy kényelmetlen lenne. Olyan esetben viszont nem megyek autóval, ha a belvárosba kell bejönnöm. Még hétvégén sem! Nem kell parkolóhelyet keresni az uticéltól távol, ott a BKV, megyek azzal. Közelebb visz, nem kell bent keringenem az egyirányú utcákban, stb. stb.
Nekem nem alternatíva tömegközlekedés amíg ki tudom fizetni az üzemanyagot. Reggel végig cibálni a gyereket a városon, utána haza a kocsiért, -avval melózom- már időben sem férne bele. Illetve talán koppra beleférne, de akkor a vásárlás, ilyesmi felejtős.
En Zafirát néztem, sok gyerek, sok csomag, hogy kényelmes is legyen.
MIndegy, látszik, hogy Macika sokkal jobban járna ha autot berelne. Mondjuk, ha meg garantáltan lekotne évi X hétvégét, komoly alkupozicioban is lenne =a bérautos cégek kocsijai általában hétközben fogynak, szoval a béka segge alá le lehetne alkudni ha leköt 6-8 hétvégét.)
Kiválóan megmagyaráztad, neked miért is felesleges pénzkidobás az auto:-)
Az autod mondjuk 3 millás árábol , egy hetvegere 50 ezret szamolva, 60 hétvégére tudtál volna kocsit bérelni, és a benzinen kivul semmi költséged sem lenne, oszt annyi. Gondolom, ha tejet akarsz inni néha, akkor nem veszel tehenet...
Nálunk mindenki tulajdonos akar lenni, akkor is, ha bérelni több értelme lenne.
Az ingyenvasuthoz meg gratulálok, azért olyan szar a MÁV anyagi helyzete, mert gyakorlatilag senki se fizet teljesárú jegyet. Ha rajtam mulna, levinném az árakat, és MINDEN kedvezményt megszüntetnék. De ez OFF. Ez persze nem a te hibád, ettől nyilván használd ki.
Pár hete kellett egyszer hazataxiznom a Kongresszusitól, a motorom szervizben volt, (kb. 6-7 km) és a Taxi+ autójával volt 2,5e Ft (elvileg 150 Ft/km).
Az autót 7 évig használtam rendesen, évente majdnem 10e km-t mentem vele. Az utóbbi 2,5 évben viszont nem volt több évi 3-4ezernél
A munkakörömből adódóan ha külföldre utazom, akkor visznek, repülővel, belföldön pedig ingyen van a vasút, 1. osztályon.
Akkor hova menjek autóval?
Csak a telek, meg a bevásárlások maradnak.
Pesten pedig nem vagyok a magam ellensége, elpöfögök a robogóval, a 4 literes tank elég egy bő hétre (150-160 km-re), nincs dugó, fel lehet öltözni télen is motorra (nekem amúgy sincs, sose mvolt negyedmilliós öltönyöm), nincs parkolási díj (ez lenne a legnagyobb érvágás) és ha valami messzebb lévő helyre megyek, akkor marad a BKV, kivéve ha éjszakai a meló, mert akkor autó.
Szintén marad az autó, ha hó fedi az utakat, mert spórolós az vagyok, de hülye az nem, akkor fizikailag nem lehet robogóval közlekedni (Pesten szerencsére nagyon ritkán van hóréteg az utakon).
Ja, meg a kocsit valahogy érzelmi cuccnak tekintik - érthető, amikor a Merkurnál 10 évig kellett várni egy Trabantra. Viszont manapság ugy kéne tekinteni, hogy ha megyek évente 5 ezer km-t, akkor az taxival mondjuk ennyi, saját kocsi megvétele meg fenntartása meg annyi, és nem biztos, hogy érdemes ekkor kocsit fenntartani. Azt kéne megérteni, hogy a kocsi az pont olyan eszköz, mint egy TV vagy egy mosogép. TV-t tartani olcsobb, mint minden este moziba menni, és a mosogép is olcsobb, mint mindig mindent mosodába vinni (ez amugy nem biztos)
Szoval felejtsük mán el az érzelemeket, számoljunk.
Persze hogy mindenkit megesznek a kukacok a végén, kivéve akit elhamvasztanak.
Persze hogy sokan nem mennek BKV-val, mert koszos, lassu - a saját kocsi tiszta, gyorsabb, általában. Sőt árban se több.
Ha mondjuk Budakalászról kell Pesterzsébetre járni, az autonál nincs jobb opcio (a robogó nem rossz ötlet, de az nem négy évszakos, meg mondjuk az öltönyöm drágább, mint egy robogó, nincs kedven összekoszolni...).
Ha mondjuk a Westendtől hirtelen el kell mennem az EMKEig, akkor a villanyosnál nincs gyorsabb opcio, az tény.
remélem, ha már ennyire BKV párti vagy, akkor nem használod az autódat a Budapesten belüli közlekedésre...
Ezzel nem vállaltál túl nagy kockázatot, hiszen írtam már jó párszor, hogy az elmúlt 2,5 évben összesen talán 3-4e km-t futott az autóm (10 évesen van benne 74e km), az is gyakorlatilag csak Bp-n kívüli helyszínre, leginkább a telekre és a nagybevásárlásokra.
A városon belül robogóval közlekedek, a 2,5 év alatt 6e km-t mentem vele.
Na, akkor a 'mindigigazamvan,mertazért' megmondóember helyett játsszunk kicsit korrektséget, még ha nehezen is megy!
Írtam egy kolléganőmet, aki onnan jár be ide. PONT.
És azt is írtam, hogy UGYANEZT mások is meg tudnák tenni, HA akarnák. De nem akarják, szarnak bele.
És IGEN, vannak olyanok, akik egyetlen nap alatt keresnek annyit, mint én 6 hónap alatt. Azoknak a helikopter lenne a megfelelő közlekedési eszköz, annyira drága az idejük.
Ééééééés????
Ettől még mindegyikükből ugyanolyan büdös hulla lesz.