Szinte biztos, hogy a gumival van az elsődleges gond. Feleségem autójával (Focus) simán feljöttünk reggel. Aztán megpróbáltam az enyémmel is, és féltávig sem jutottam. Néha tök sík úton sem bír elindulni...
Valami Barum téligumi van rajta, de kb egy bakelit korong is tudna ennyit.
Köszönöm, én is valami hasonlóra gondoltam. De az az igazgág, hogy én még nem vettem észre, hogy valaha is riasztott volna ha meglököm, vagy piszkálom lezárt állapotban.
Más. nem megy egy ieje a hátsó ablak fűtése. A fűtőszálat kimértem, az jó. A tükörfűtés is működik. A bizti is jó. A kapcsoló is működik, kipróbáltam egy másik kapcsolóval, azzal sem megy az ablakfűtés, tehát a kapcsoló is jó. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?(én csak 1 biztit találtam, bent az utastérben, lehet hogy lenne még egy valahol?)
A német kezelési könyv szerint a riasztó visszajelző lámpája, ( Diebstahlwarnleuchte) ami élesítés után 16 másodpercig gyorsan villog, majd lassan, jelezve, hogy a riasztó éles. Ez a hivatalos verzió.
Na most, ez az enyémben sem így működik, hanem úgy, ahogy te is írod, és ezért hajlok én is arra, hogy ez a gyári immobiliser visszajelzője, ami a frankó kulccsal történt gyújtás ráadása után néhány mp-cel elalszik.
Az a visszajelző csak egy darab felirat nélküli piros pötty (már ha világít) a bal oldali műszercsoportban, a benzinszintjelző és a vízhőfokjelző között.
JGab: Ma reggel mekem is el kellett indulnom. Nekem egészen türhetően működött a kocsi ebbe e hóban. Párszor dolgozott a kipörgésgátló meg az abs, de semmi komoly. Pedig az utak itt a nagyfaluban a főutak kivételével nem voltak tisztítva. Én a magam részéről csodálkoztam, hogy a járdáról az útra dobált havon keresztül minden gond nélkül oda-vissza átmászott a kocsi. Nyom nem volt még ott, a kötény a hangok alapján tolta maga előtt a havat pár helyen. Igaz, a téli tappancsot a nyáron vettem és azóta mentem velük kb. ezer kilométert (Pirelli Winter 190 Snowcontrol).
A héten megint voltam lent a Lurdy-ban héttől fél tízig. Most viszonylag kevesen voltak, de ennek ellenére jól éreztem magam, ismerkedtem a többi elvetemülttel, jókat beszélgettünk. A létszám, talán a havas időnek tudható be. Akik jönnek, öltözzenek melegen, mert bár mélygarázs, de azért körben ott vannak a szellőzők, így gyakorlatilag nincs melegebb mint kint.
Miután fél nap alatt leesett bő 30 centi hó, feleségem kitalálta, hogy menjek el vásárolni. Én meg hallgattam rá.
Annyit előre, hogy földes utcában lakunk, kb 150m hosszú az utca, mindkét oldalról emelkedik, mi pont a tetején lakunk.
Kimentem kiásni a vasat. Némileg rossz előjel volt, hogy eközben a szomszéd utcában elakadt a hókotró. Végül kimozgatták, de persze a dombos utcára nem jött fel.
Mindegy, beraktam a lapátot, és lefelé elindultam, áttörtem a hókotró által az út végébe épített torlaszt, és haladtam. Csak rossz irányba. De megfordulni nem nagyon tudtam, mert a hókotró az összes keresztutcát elbarikádozta. 1x majdnem elakadtam. Végül mázlimra, az egyik utcából jött egy Transporter, és áttörte a buckát. Félig, mert elakadt. De miután kitoltuk, ki tudtam tolatni a fő(bb) útra. Már épp sínen voltam, amikor elhaladtam az utcánk másik vége előtt, és látom, hogy az egyik szomszéd bácsi elakadt a dombon, és ássa ki a kocsiját. Gondoltam segítek, és mivel az aszfaltos úton is csak egy nyomvonal volt, betolattam az utcánkba. Ahol el is akadtam. De mindegy, végigástuk a fél utcát 3-an, szomszéd bácsi eljutott a kertjéig. Engem meg kitoltak.
Innen volt némi boldogság, lassan, de biztosan haladtam a főúton. Persze amit venni akartam, csak a második üzletben volt, de ez végülis mindegy.
Az utcánkba visszatérve persze nem jutottam fel. Némi ásás és többszöri nekifutás után picit ugyan közelebb jutottam, de nem eléggé. Gondoltam megpróbálom körben, a másik utca felől (onnan meredekebb, de rövidebb). Igazából akkor már otthagytam volna valahol a kocsit, de nyílván sehol sem lehetett megállni, hiszen mindenhol fél méter hó volt az út mellett.
Na persze elakadtam, kb negyedszer. Feleségemmel kihintáztattuk az autót, 50m múlva megint elakadtam, ugyanott, ahol a hókotró. De onnan már nem mozdult a dög. Kénytelen voltam otthagyni az út közepén. Aztán a szomszédok, meg némi zeolitos síkosságmentesítő segítségével kiszabadítottuk. Akkor már picit ideges voltam. Még 2 elakadással sikerült elvergődnöm a vasútállomásra, az egyetlen helyre, ahol takarított parkolóhelyet találtam, és most otthagytam az autót.
Még 20-30 méteren kéne végiglapátolnom az utcát, hogy legyen esélyem feljönni. De reggelre lehet, hogy lesz még 15cm hó...
Tanúlságok:
- Szar a téligumim. De nagyon. Ezt már máskor is tapasztaltam (mások jobban el tudtak indulni), de most olyan helyeken is gondba kerültem, hogy magam sem hittem el
- Hiba volt tavaly kölcsönadnom a hóláncom, és azóta sem kérni vissza
- Nagyon alacsony a PT orra, így nagyon hamar elkezdi tolni a havat, és felülni rá. No meg az 1650kg sem előny ilyenkor.
Bónusz:
Pénteken kiégett az egyik tompított. Most amire visszaértem, a másik is. Szóval most este harcképtelen az autó, én meg állhatok neki 30-40 cm hóban izzót cserélni. Kettőt. Gondolom nagy élmény lesz.
Hol van az a piros pötty lámpa, ami villog ? Nem tudom, az én 1,6-osomban nem villog piros lámpa sehol indításnál. Viszont a Km órában van egy pici piros lámpa kb. a közepén, ami egy pár másodpercig világít gyújtáson, majd elalszik, de soha nem villog.(egyébként nem tudom mit jelez, ha tudjátok, segítsetek)
A leírtak alapján én a gyújtás kapcsolót nézetném meg, lehet hogy a kulcs elfordításánál nem mindíg kapcsol be minden érintkezőt, ez lehet hidegtől is, kopástól is. Sokáig szórakozott velem az előző B VECTRA-m ugyanezekkel a tünetekkel, kattanás és utána semmi... Aztán egy villamosságis ismerősöm megcsinálta, de a titkot nem árulta el. Annyit mondott: a kapcsoló kontakthibás volt...Nem tudom mit csinált vele, de nem cserélte ki, és utána mindíg működött. 1000 forintot kért. Ez 4 éve volt. További szép napot mindenkinek!
Ha nincs a kocsiban utólag beépített kütyü, akkor kicsi az esély, hogy valami fogyasztaná az akkumulátort. Egy villamosságis öt perc alatt rámér, érdemes részánni az időt. A hibakódot olvasd ki a kocsiból. Gyújtás háromszor rátesz, harmadikra rajtahagy és a kilométer számlálón kiírja a hibakódokat. A végén "done" felirattal búcsúzik. A kódra pedig rá tudsz keresni . Olvass vissza a fórumon, valamikor nyáron volt róla szó, valaki be is linkelte a helyet, ahonnét letölthető a kódtábla. A kód P és négy szám. Pl.: P1684 - az akku nem volt csatlakoztatva.
Ahogy már írtam, gyújtás fel-le-fel-le-fel és a km számláló helyén kiírja. P.... A kiírt kód(oka)t jegyezd meg, és guglizd ki. Vagy írd be ide, aztán megpróbáljuk megkeresni.
Talán kiderül, hogy mi a gond.
Emil Frey-nél 10e-ért kiolvassák computerrel.
El lehet vinni maszek szervízbe is, de az én szerelőm nem gyári olvasója valami nem létező hibakódot olvasott egyszer, aztán napokig találgattuk, hogy mi lehet...
Sziasztok! Nekem sem indult az 1.6-os autóm a hidegben mostmár másodszor A kulcs elfordítása után csak kattant néhányat és semmi több (csak -1 fok volt) Négy napot állt a hidegben, kb 5 próbálkozás után elhalványultak a lámpák és annyi. Be kellett bikázni és akkor pöcre indult., de azóta világít folyamatosan a motor lámpa.
1.Szerintetek a világító motorlámpa baj vagy szervízbe kell azonnal vinnem? (jól megy a kocsi)
2.A másik kérdés hogy az aksim mehetett tönkre, vagy nekem is valami "fázós elektromos bigyó" a bűnős?
Picit bosszant a dolog mert sajnos ez már kicsit megbízhatatlaná teszi a 2,5 éves kocsit. Légyszíves segítsetek jótanácsokkal köszönöm Tamás
Tegnap azt próbálgatam, h ki be rakosgattam a másodlagosan beépített immobinak a megszakítóját, és pár próba után eltűnt a piros pötty, és indult a kocsi.
_nem szeretnék huhogni,de hasonló tüneteket produkált pár évvel ezelőtt,unokaöcsém Renault Kangoo-ja.-az még menet közben is megtette,hogy megcsökönyösödött.Több százezer ft-ja bánta mire rájöttek,hogy az immobi adta be a kulcsot.Mindkét kulccsal ugyanaz az eredmény??Hangsúlyozom én az itt lévőkhöz képest műszaki analfabéta vagyok.
Hibakódot olvastál esetleg? Hátha van vmi. Gyújtás 3x fel, le, és a km számláló helyén kiírja, ha van a memóriában. Aztán a neten lehet bogarászni, hogy mi az.
Én még mindig az elektronika melengetését javaslom. Ha utána működik, lehet, hogy csak egy relét kell cserélni. A szakszeríz is egy megoldás. Esetleg Tom-voy megkeresése lehet még egy alternatíva.
Az általam tapasztalt rendellenességre csak az a magyarázat, hogy a hidegben a relék nem dolgoznak rendesen. Elsőre te is csak egy kattanást írtál, lámpa elhalványodás nálkül, piros led villogással. Ez akár lehetett volna az immobi is, pláne, hogy nem hallod az ac-t. Ezért tippeltem a relére és ezért mondtam a melegítést. Ez szerintem még simán belefér az otthoni próbálkozásba. Az lenne a meredek, ha lehelgetni próbálnád. :D Jövő csütörtökön te is jösz?
- gyári kulcsot - nem tudom megmérni, de az előző rossznak tűnt akksival is ez volt a probléma útja, annak bikázás és 30-40 km után, álló motornál is ok volt a fesz. - az utazások távolságával nem lehet gond. - akksi: http://www.varta-automotive.hu/index.php?id=100&L=12 - becsiszolva nem volt cserénél
- gondolom, gyári kulcsot használsz mindig ? (mert abban van az immo ellendarabja)
- az akksi feszültségét meg tudod mérni ? ==>13,2 Volt felett lenne az ideális
- az okosok szerint egy indítás után min. 12 km-t kellene megtenni, hogy pótold az akksiból az indítással kivett energiát ==> ergo, ha rövidebb távokat mész, + lámpa, ablaktörlő, ablakfűtés, stb. minden megy, az akksi simán lemerülhet a napi használatban is
-tescos akksit vettél-e vagy szakembertől, szakboltban ? ==> az akksiban benne van a gyártási év és hónap.
Az akkumulátorsarukat a cserénél illik egy kicsit becsiszolni a cserénél==> a belsejéről összetekert smirglivel eltávolítani a lerakódásokat, mert ez megnöveli az ellenállást, tehát csökkenti a töltés hatékonyságát
- és rá kellene mérni a töltésre is, először csak üresben járó motornál ( az ideális érték 13,5 V felett van) aztán bekapcsolva az összes elektromos fogyasztót újra megmérni.
Én is egy autóvillamossági szakember felkeresését javaslom...
Azt hiszem az immob.nak a lámpája, általában felvillan indításkor, kuplungra elalszik, utána hallom a benzinpumpa halk morajlását és indul.
Tegnap reggel csak villogott, a b.pumpa sem volt hallható és csak kattogott, és indítózás sem ment, nem pörgette elsőre sem.
A műszerfal soha nem halványodik el.
További fejlemény, hogy tegnap délután mikor hazaértem, csodák csodájára reagált a kulcsra és azzal nyitottam az ajtót, megörültem hátha indulni, mivel -12 helyett, -6 fok is lett.
Beszálok, elfordítom a kulcsot a kis piros pont eltűnik, ahogy kell, de utána a b.pumpát továbbra sem hallom, és most kivételesen az ABS lámpa maradt úgy, próbálom indítani, megint csak kattog csendes magányában.
Elegem lett: kihoztam a régi akksit, bikázás, beszállok, minden klappol, abs eltűnik rendesen, bpumpa nyomja, és szinte pöcre indul.
Utána járattam, mentem vele 30 km-t.
Ma reggel: -14, uaz a helyzet, kis piros villog, indítózás nem megy, csak kattogás.
Következtetés: Talán valami leszívja reggelre az akksit, ami a tegnapinál logikusnak is hatna, hiszen előtte 4 napig állt, most egy éjszakát nem bírt ki.
ja, és egy 450mAh-est cseréltem 600asra...
Körbenéztem a világításokat a csomagtértől kezdve, a kesztyűtartóig, de semmi nem marad úgy...
Szántódon ekkor lesz az AMerikai autók,gyülevész talija!!-Én garantálom-egy 100-éve még nem volt-találkozó megszervezése a Kőröshegyi-lovasklubbal-pincelátogatással és egyebekkel-ha igényt tartotok rá!!
először is, tudjuk már meg, hogy mi is az a lámpa valójában ??? , gyári-e , vagy sem, és mit jelent, ha villog ? Ha neked nincs szervizkönyved, és a neten sem találod meg, légyszíves írd már le pontosabban, hogy melyik az, melyik másik lámpák között, vagy hol van, hátha valamelyik 1,6-os márkatárs vágja a megoldást.
aztán nekem még mindig nem kristály,
- hogy az autó egyáltalán nem indít, tehát csak 1 kattanás, és el sem kezd forogni az önindító ?
- ha csak a gyújtást adod rá, minden világít, azt mondod..és ha továbbtekersz indítózásra, akkor a lámpák a műszerfalon elalszanak, amikor indítózol ?
- úgy kezdődött, hogy lassabban forgatott, erőlködött az akksi reggel a hidegben ?
(- én még mindig arra gondolok, hogy az akksid merült le, még ha új is... )
bár csakjohn felvetése is érdekes, de valójában kissé futurisztikus nekem :)