Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sztan Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1859
Segítség! Tegnap széthullott a telefontöltőm, és a középső fém érintkező kiesett ezzel rövidre zárta a pólusokat (erre csak ma jöttem rá és vettem ki a). Megnéztem az összes biztosítékot, mind jó és mégsem működnek a szivargyújtók. Tud valaki más biztosítékról a kormány alattin kívül?
JGab Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1858
Na kicseréltem az izzókat. Végülis nem akkora szívás, mint gondoltam. Persze nem túl kényelmes a sós, saras lében turkálni, de viszonylag hamar végeztem.

Kell hozzá:
- kicsi, de lehetőleg erős csavarhúzó (a kerékdobban lévő műa. takarólemez kipattintásához)
- zseblámpa
- valami karton, vagy takaró amire odatérdelhetsz
- Szappan. Sok.

Kb könyékig lesz szutykos az ember, úgyhogy színházbamenet senki se álljon neki.
Előzmény: csak john (1857)
csak john Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1857
4-6 évesen már képes elöregedni. Ha a futófelületet letörlöd és a felület nem matt, hanem kicsit mintha fényes lenne, akkor sanszos, hogy öreg. Nyomd meg a körmöddel a futófelületet, ha sikerül a nyomát egy pár másodpercig látnod benne, akkor még jó lehet. Bár ezek nem tudományos megközelítések, hanem tapasztalat. :)

Hajma: A Dacia-ban hátul nálunk volt pótrugó, így nem ült le. Cserébe üresen pattogott. A kényelmére nem lehetett panasz, az biztos. Enyhébb terepen sem jött zavarba. Késöbbi autóimmal tapasztaltam meg először az elakadást terepen. :)
Előzmény: JGab (1855)
Hajma Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1856
Húú tényleg Daciánk nekünk is volt, a tengerpartig soha nem bírta ki szerelés nélkül,
viszont jól ment meg kényelmes volt. Meg húzta a sárvédő gumit ha ketten beültek hátra. Egyébként érdekes, hogy a PT csak v.mi 400 kilóval terhelhető. Nyáron Toszkana az uticél , de annál jóval több lesz benne, meg a tetején . Olaszba viszonylag sok PT fut.
Előzmény: csak john (1853)
JGab Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1855

A profilmélység rendben van, valószínűleg ez is elöregedett.

Őszintén szólva tegnap nem mindig volt őszinte a mosolyom, sőt... :)

Holnap elviszem a céges garázsba, aztán majd ott megvárja az olvadást (ami nálunk 10cm mély sarat jelent, de az másik történet)

Előzmény: csak john (1853)
Hajma Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1854
A hóláncot nebánd, nekem a régebbi autóimon rendszeresen lekapta az ólmot a felniről...
Előzmény: JGab (1846)
csak john Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1853
Nekem is volt már pár Barum gumim. Anno a Dacia-n a négyévszakos nagyon jó volt, amíg kikeményedett a kortól. Akkor csere és a hóban sem volt gond, Chopok északi oldalán teszteltük télen. A Sierra-n csak nyári volt a Barum, eleinte hihetetlen jól fogott, aztán megkoptak a minták élei, utána csak egy átlagos olcsó gumi szintjére sűlyedt, és hamar elöregedett, rideg lett. Amikor nyáron gumikat kerestem a Pt-re akkor nézegettem őket újra, de rájöttem, hogy minimálisan drágábban megkapon a legjobb gumikat is. Aztán jöttek a tesztek és a népítéletek, végül két garnitúra gumi.

Gondolom neked nem volt olyan vicces, de az este amikor olvastam a kalandjaidat a hóban, hangosan röhögtem. Ha van még ilyen történet, akkor ne tartsd vissza! :D
Előzmény: JGab (1851)
csak john Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1852
Az a gyári immobi visszajelzője. Alaphelyzetben fogalmam sincs, hogy hogyan működik, nem szoktam figyelni. Amikor a vásárlás után töröltettem és újrakódoltattam a kulcsokat a művelet közben próbálgattuk a működését az immobinak. A próbát azért akartam, mert pár "hozzáértő" ember azt állította, hogy nem lehet törölni az addig hozzátanított kulcsokat. Miután az első kulccsal végeztünk, gond nélkül indította az autót. A második kulcsnál, ha jól emlékszem akkor addig ment, amíg kitartott a benzinnyomás, ami pár másodperc volt. Az volt a lényeg, hogy a motor nem volt képes önfenntartó működésre és közben villogott a lámpa.

A fűtőszálig eljut a delej? Az átvezetések az ajtóknál néha sérülékenyek. A sok csavarástól, eltörhet a szál.
Előzmény: 9696 (1850)
JGab Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1851

Szinte biztos, hogy a gumival van az elsődleges gond. Feleségem autójával (Focus) simán feljöttünk reggel. Aztán megpróbáltam az enyémmel is, és féltávig sem jutottam. Néha tök sík úton sem bír elindulni...

Valami Barum téligumi van rajta, de kb egy bakelit korong is tudna ennyit.

Előzmény: csak john (1847)
9696 Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1850

Köszönöm, én is valami hasonlóra gondoltam. De az az igazgág, hogy én még nem vettem észre, hogy valaha is riasztott volna ha meglököm, vagy piszkálom lezárt állapotban.

Más. nem megy egy ieje a hátsó ablak fűtése. A fűtőszálat kimértem, az jó. A tükörfűtés is működik. A bizti is jó. A kapcsoló is működik, kipróbáltam egy másik kapcsolóval, azzal sem megy az ablakfűtés, tehát a kapcsoló is jó. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?(én csak 1 biztit találtam, bent az utastérben, lehet hogy lenne még egy valahol?)

 szép napot mindenkinek!

Előzmény: szilvafan (1849)
szilvafan Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1849

A német kezelési könyv szerint a riasztó visszajelző lámpája, ( Diebstahlwarnleuchte) ami élesítés után 16 másodpercig gyorsan villog, majd lassan, jelezve, hogy a riasztó éles. Ez a hivatalos verzió.

 

Na most, ez az enyémben sem így működik, hanem úgy, ahogy te is írod, és ezért hajlok én is arra, hogy ez a gyári immobiliser visszajelzője, ami a frankó kulccsal történt gyújtás ráadása után néhány mp-cel elalszik.

Előzmény: 9696 (1848)
9696 Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1848
Igen, ugyanarról a piros pötty lámpáról beszélünk. De minek a visszajelzője? Ha ráadom a gyújtást, kb. 4-5 mp. múlva elalszik. Mit jelez vissza?
Előzmény: csak john (1847)
csak john Creative Commons License 2010.01.30 0 0 1847
Az a visszajelző csak egy darab felirat nélküli piros pötty (már ha világít) a bal oldali műszercsoportban, a benzinszintjelző és a vízhőfokjelző között.

JGab:
Ma reggel mekem is el kellett indulnom. Nekem egészen türhetően működött a kocsi ebbe e hóban. Párszor dolgozott a kipörgésgátló meg az abs, de semmi komoly. Pedig az utak itt a nagyfaluban a főutak kivételével nem voltak tisztítva. Én a magam részéről csodálkoztam, hogy a járdáról az útra dobált havon keresztül minden gond nélkül oda-vissza átmászott a kocsi. Nyom nem volt még ott, a kötény a hangok alapján tolta maga előtt a havat pár helyen. Igaz, a téli tappancsot a nyáron vettem és azóta mentem velük kb. ezer kilométert (Pirelli Winter 190 Snowcontrol).

A héten megint voltam lent a Lurdy-ban héttől fél tízig. Most viszonylag kevesen voltak, de ennek ellenére jól éreztem magam, ismerkedtem a többi elvetemülttel, jókat beszélgettünk. A létszám, talán a havas időnek tudható be.
Akik jönnek, öltözzenek melegen, mert bár mélygarázs, de azért körben ott vannak a szellőzők, így gyakorlatilag nincs melegebb mint kint.
Előzmény: 9696 (1845)
JGab Creative Commons License 2010.01.30 0 0 1846

Na, ma volt némi kalandom a gurigával.

Miután fél nap alatt leesett bő 30 centi hó, feleségem kitalálta, hogy menjek el vásárolni. Én meg hallgattam rá.

Annyit előre, hogy földes utcában lakunk, kb 150m hosszú az utca, mindkét oldalról emelkedik, mi pont a tetején lakunk.

Kimentem kiásni a vasat. Némileg rossz előjel volt, hogy eközben a szomszéd utcában elakadt a hókotró. Végül kimozgatták, de persze a dombos utcára nem jött fel.

Mindegy, beraktam a lapátot, és lefelé elindultam, áttörtem a hókotró által az út végébe épített torlaszt, és haladtam. Csak rossz irányba. De megfordulni nem nagyon tudtam, mert a hókotró az összes keresztutcát elbarikádozta. 1x majdnem elakadtam. Végül mázlimra, az egyik utcából jött egy Transporter, és áttörte a buckát. Félig, mert elakadt. De miután kitoltuk, ki tudtam tolatni a fő(bb) útra. Már épp sínen voltam, amikor elhaladtam az utcánk másik vége előtt, és látom, hogy az egyik szomszéd bácsi elakadt a dombon, és ássa ki a kocsiját. Gondoltam segítek, és mivel az aszfaltos úton is csak egy nyomvonal volt, betolattam az utcánkba. Ahol el is akadtam. De mindegy, végigástuk a fél utcát 3-an, szomszéd bácsi eljutott a kertjéig. Engem meg kitoltak.

Innen volt némi boldogság, lassan, de biztosan haladtam a főúton. Persze amit venni akartam, csak a második üzletben volt, de ez végülis mindegy.

Az utcánkba visszatérve persze nem jutottam fel. Némi ásás és többszöri nekifutás után picit ugyan közelebb jutottam, de nem eléggé. Gondoltam megpróbálom körben, a másik utca felől (onnan meredekebb, de rövidebb). Igazából akkor már otthagytam volna valahol a kocsit, de nyílván sehol sem lehetett megállni, hiszen mindenhol fél méter hó volt az út mellett.

Na persze elakadtam, kb negyedszer. Feleségemmel kihintáztattuk az autót, 50m múlva megint elakadtam, ugyanott, ahol a hókotró. De onnan már nem mozdult a dög. Kénytelen voltam otthagyni az út közepén. Aztán a szomszédok, meg némi zeolitos síkosságmentesítő segítségével kiszabadítottuk. Akkor már picit ideges voltam. Még 2 elakadással sikerült elvergődnöm a vasútállomásra, az egyetlen helyre, ahol takarított parkolóhelyet találtam, és most otthagytam az autót.

Még 20-30 méteren kéne végiglapátolnom az utcát, hogy legyen esélyem feljönni. De reggelre lehet, hogy lesz még 15cm hó...

 

Tanúlságok:

 - Szar a téligumim. De nagyon. Ezt már máskor is tapasztaltam (mások jobban el tudtak indulni), de most olyan helyeken is gondba kerültem, hogy magam sem hittem el

 - Hiba volt tavaly kölcsönadnom a hóláncom, és azóta sem kérni vissza

 - Nagyon alacsony a PT orra, így nagyon hamar elkezdi tolni a havat, és felülni rá. No meg az 1650kg sem előny ilyenkor.

 

Bónusz:

Pénteken kiégett az egyik tompított. Most amire visszaértem, a másik is. Szóval most este harcképtelen az autó, én meg állhatok neki 30-40 cm hóban izzót cserélni. Kettőt.  Gondolom nagy élmény lesz.

 

 

9696 Creative Commons License 2010.01.30 0 0 1845

Sziasztok PT-sek!

 

Hol van az a piros pötty lámpa, ami villog ? Nem tudom, az én 1,6-osomban nem villog piros lámpa sehol indításnál. Viszont a Km órában van egy pici piros lámpa kb. a közepén, ami egy pár másodpercig világít gyújtáson, majd elalszik, de soha nem villog.(egyébként nem tudom mit jelez, ha tudjátok, segítsetek)

 

 A leírtak alapján én a gyújtás kapcsolót nézetném meg, lehet hogy a kulcs elfordításánál nem mindíg kapcsol be minden érintkezőt, ez lehet hidegtől is, kopástól is. Sokáig szórakozott velem az előző B VECTRA-m ugyanezekkel a tünetekkel, kattanás és utána semmi... Aztán egy villamosságis ismerősöm megcsinálta, de a titkot nem árulta el. Annyit mondott: a kapcsoló kontakthibás volt...Nem tudom mit csinált vele, de nem cserélte ki, és utána mindíg működött. 1000 forintot kért. Ez 4 éve volt.                                                                                                                                                 További szép napot mindenkinek!

Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1839)
csak john Creative Commons License 2010.01.30 0 0 1844
Ha nincs a kocsiban utólag beépített kütyü, akkor kicsi az esély, hogy valami fogyasztaná az akkumulátort. Egy villamosságis öt perc alatt rámér, érdemes részánni az időt.
A hibakódot olvasd ki a kocsiból. Gyújtás háromszor rátesz, harmadikra rajtahagy és a kilométer számlálón kiírja a hibakódokat. A végén "done" felirattal búcsúzik. A kódra pedig rá tudsz keresni . Olvass vissza a fórumon, valamikor nyáron volt róla szó, valaki be is linkelte a helyet, ahonnét letölthető a kódtábla.
A kód P és négy szám. Pl.: P1684 - az akku nem volt csatlakoztatva.
Előzmény: 2tbt (1842)
JGab Creative Commons License 2010.01.29 0 0 1843

Olvasd ki a hibakódot.

Ahogy már írtam, gyújtás fel-le-fel-le-fel és a km számláló helyén kiírja. P.... A kiírt kód(oka)t jegyezd meg, és guglizd ki. Vagy írd be ide, aztán megpróbáljuk megkeresni.

Talán kiderül, hogy mi a gond.

Emil Frey-nél 10e-ért kiolvassák computerrel.

 

El lehet vinni maszek szervízbe is, de az én szerelőm nem gyári olvasója valami nem létező hibakódot olvasott egyszer, aztán napokig találgattuk, hogy mi lehet...

Előzmény: 2tbt (1842)
2tbt Creative Commons License 2010.01.29 0 0 1842
Sziasztok!
Nekem sem indult az 1.6-os autóm a hidegben mostmár másodszor
A kulcs elfordítása után csak kattant néhányat és semmi több (csak -1 fok volt)
Négy napot állt a hidegben, kb 5 próbálkozás után elhalványultak a lámpák és annyi.
Be kellett bikázni és akkor pöcre indult., de azóta világít folyamatosan a motor lámpa.

1.Szerintetek a világító motorlámpa baj vagy szervízbe kell azonnal vinnem?
(jól megy a kocsi)

2.A másik kérdés hogy az aksim mehetett tönkre, vagy nekem is valami "fázós elektromos bigyó" a bűnős?

Picit bosszant a dolog mert sajnos ez már kicsit megbízhatatlaná teszi a 2,5 éves kocsit.
Légyszíves segítsetek jótanácsokkal
köszönöm Tamás
Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1839)
Szlartibartfaszt__ Creative Commons License 2010.01.29 0 0 1841


Akkor is dolgozom, csak pillanataim vannak, amik szabadok; febr 20-21én leszek Pesten...:(
Előzmény: csak john (1840)
csak john Creative Commons License 2010.01.29 0 0 1840
Akkor megvan a hiba. Már csak meg kell oldani.
Jövő hét csütörtökön találkozunk a Lurdy-ban?
Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1839)
Szlartibartfaszt__ Creative Commons License 2010.01.29 0 0 1839
Mindkét kulcsal sajna.

Tegnap azt próbálgatam, h ki be rakosgattam a másodlagosan beépített immobinak a megszakítóját, és pár próba után eltűnt a piros pötty, és indult a kocsi.
Előzmény: cruiserem (1838)
cruiserem Creative Commons License 2010.01.28 0 0 1838
_nem szeretnék huhogni,de hasonló tüneteket produkált pár évvel ezelőtt,unokaöcsém Renault Kangoo-ja.-az még menet közben is megtette,hogy megcsökönyösödött.Több százezer ft-ja bánta mire rájöttek,hogy az immobi adta be a kulcsot.Mindkét kulccsal ugyanaz az eredmény??Hangsúlyozom én az itt lévőkhöz képest műszaki analfabéta vagyok.
Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1835)
JGab Creative Commons License 2010.01.28 0 0 1837
Hibakódot olvastál esetleg? Hátha van vmi.
Gyújtás 3x fel, le, és a km számláló helyén kiírja, ha van a memóriában.
Aztán a neten lehet bogarászni, hogy mi az.
Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1835)
csak john Creative Commons License 2010.01.28 0 0 1836
Én még mindig az elektronika melengetését javaslom. Ha utána működik, lehet, hogy csak egy relét kell cserélni.
A szakszeríz is egy megoldás. Esetleg Tom-voy megkeresése lehet még egy alternatíva.
Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1835)
Szlartibartfaszt__ Creative Commons License 2010.01.28 0 0 1835

Rámértek, álló helyzetben nincs fogyasztó.

És valóban az immobinak a piros lámpája villog, és akkor nem indul, nem tudom mi legyen, szakszervízbe vigyem?


Azért az mégsem állapot, h ilyen hidegben ne tudjak elindulni egy benzines autóval, akkor amikor akarok:)
Előzmény: csak john (1834)
csak john Creative Commons License 2010.01.27 0 0 1834
Az általam tapasztalt rendellenességre csak az a magyarázat, hogy a hidegben a relék nem dolgoznak rendesen. Elsőre te is csak egy kattanást írtál, lámpa elhalványodás nálkül, piros led villogással. Ez akár lehetett volna az immobi is, pláne, hogy nem hallod az ac-t. Ezért tippeltem a relére és ezért mondtam a melegítést. Ez szerintem még simán belefér az otthoni próbálkozásba. Az lenne a meredek, ha lehelgetni próbálnád. :D
Jövő csütörtökön te is jösz?
Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1831)
Szlartibartfaszt__ Creative Commons License 2010.01.27 0 0 1833

Igen, az lesz.

- gyári kulcsot
- nem tudom megmérni, de az előző rossznak tűnt akksival is ez volt a probléma útja, annak bikázás és 30-40 km után, álló motornál is ok volt a fesz.
- az utazások távolságával nem lehet gond.
- akksi: http://www.varta-automotive.hu/index.php?id=100&L=12
- becsiszolva nem volt cserénél


Köszönöm a válaszokat
Előzmény: szilvafan (1832)
szilvafan Creative Commons License 2010.01.27 0 0 1832

akkor még 1-2 buta kérdés :

 

- gondolom, gyári kulcsot használsz mindig ? (mert abban van az immo ellendarabja)

- az akksi feszültségét meg tudod mérni ? ==>13,2 Volt felett lenne az ideális

- az okosok szerint egy indítás után min. 12 km-t kellene megtenni, hogy pótold az akksiból az indítással kivett energiát ==> ergo, ha rövidebb távokat mész, + lámpa, ablaktörlő, ablakfűtés, stb. minden megy, az akksi simán lemerülhet a napi használatban is

-tescos akksit vettél-e vagy szakembertől, szakboltban ? ==> az akksiban benne van a gyártási év és hónap.

Az akkumulátorsarukat a cserénél illik egy kicsit becsiszolni a cserénél==> a belsejéről összetekert smirglivel eltávolítani a lerakódásokat, mert ez megnöveli az ellenállást, tehát csökkenti a töltés hatékonyságát

- és rá kellene mérni a töltésre is, először csak üresben járó motornál ( az ideális érték 13,5 V felett van) aztán bekapcsolva az összes elektromos fogyasztót újra megmérni.

 

Én is egy autóvillamossági szakember felkeresését javaslom...

Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1830)
Szlartibartfaszt__ Creative Commons License 2010.01.27 0 0 1831
huh...a hajszárítózás tényleg elég meredek...szeretem ezt a kocsit, dee:))


arra gondoltam, h egy autóvillamossági szerelővel kellene körbeméretni...


délután megint jöhet a "bikázás"
Előzmény: csak john (1821)
Szlartibartfaszt__ Creative Commons License 2010.01.27 0 0 1830

Azt hiszem az immob.nak a lámpája, általában felvillan indításkor, kuplungra elalszik, utána hallom a benzinpumpa halk morajlását és indul.

Tegnap reggel csak villogott, a b.pumpa sem volt hallható és csak kattogott, és indítózás sem ment, nem pörgette elsőre sem.

A műszerfal soha nem halványodik el.

További fejlemény, hogy tegnap délután mikor hazaértem, csodák csodájára reagált a kulcsra és azzal nyitottam az ajtót, megörültem hátha indulni, mivel -12 helyett, -6 fok is lett.

Beszálok, elfordítom a kulcsot a kis piros pont eltűnik, ahogy kell, de utána a b.pumpát továbbra sem hallom, és most kivételesen az ABS lámpa maradt úgy, próbálom indítani, megint csak kattog csendes magányában.

Elegem lett: kihoztam a régi akksit, bikázás, beszállok, minden klappol, abs eltűnik rendesen, bpumpa nyomja, és szinte pöcre indul.

Utána járattam, mentem vele 30 km-t.

Ma reggel: -14, uaz a helyzet, kis piros villog, indítózás nem megy, csak kattogás.

Következtetés: Talán valami leszívja reggelre az akksit, ami a tegnapinál logikusnak is hatna, hiszen előtte 4 napig állt, most egy éjszakát nem bírt ki.


ja, és egy 450mAh-est cseréltem 600asra...

Körbenéztem a világításokat a csomagtértől kezdve, a kesztyűtartóig, de semmi nem marad úgy...
Előzmény: szilvafan (1822)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!