Tőlem letragacsozhatod a kocsimat és viskónak nevezhetet a házamat és korcsnak a kutyámat, minthogy tudom, hogy ezek nyilvánvalón nem igazak, nem sértődöm meg.
Ha meg igaz lenne, akkor tényt állitanál, tehát azért nem.
Nem akartam reagálni rá, valóban IGEN sértőnek éreztem, de mivel láttam, hogy egy gerendában percegő szúnak mennyi érzelmi intelligenciája van (viszonyításképp), így hagytam annyiban a dolgot...
Az látszik hogy nem érted, ezt szokták az érzelmi intlligencia hiányának tulajdonítani.
Ha az autóját szidod valakinek, akkor egyrészt a társadalmi helyzetén, másrészt a döntésének (amikor megvette) a helyességén gúnyolódsz. Ez ritkán esik jól, szerintem Macika is vacillálna kicsit, hogy őt magát nevezd inkább tragacsnak, vagy az autóját. (Legjobb mind a kettőt. :)
Na látod, ezt nem értem meg sose, minek ennyire érzelmesen viszonyulni egy darab használati eszközhöz. Ha Macikát neveztem volna tragacsnak, akkor az személyeskedés. Ha a tulajdonát, akkor szerintem nem. (majd az autó kikéri magának:)
Párszázezerért nyilván van kereslet.
Amugy, a bérautó az ugy működik, hogy ha kell, felhivom a céget és félora mulva az ajtó előtt van.
Nyilván marhaság lenne eltömegközlekedni.
Fenntartom, van egy olyan éves km-mennyiség, ami alatt nem érdemes kocsit tulajdonolni. (elég nyilvánvaló, ha valaki évente egy km-t megy, akkor tutti nem éri meg:-)
Hogy ez a break-even 5ezer vagy 30, azon nyilván számolgatni kell, meg sokmindentől függ, de eléggé kiszámolgatható.
Hobbiautók, veterán autók nyilván más eset, de azok nem használati eszközök, ilymodon a van-e értelme kérdésnek nincs értelme.
Aha. Meg a megvételt is beleszámoltad? Nem számoltok szinte semmivel, csak a benzinköltséggel, holott más számok is vannak. Ha áll az autód, akkor azok a költségek nem jelentkeznek. (Nem azt mondom, hogy folyamatosan áll, csak azt, hogy hétközben BP-en belül nem közlekednél vele, csak vidékre, külföldre, stb.) Szóval tévesen állítod azt, hogy a Bp-en belüli napi mondjuk 30-50km nem számít. Ez havi szinten 600-1000km, heti 5 munkanappal számolva. Ez éves szinten 7200-12000km. Ez nem oszt, nem szoroz?! Másnak az autója fut ennyit egy évben összesen.
"Dehogynem." Mikor, hol? Nem láttam sehol a számolásban.
Ha csak bérlem az autót idönként, akkor előre kell gondolkodni, nincs olyan, hogy na menjünk most, ne holnap, vagy holnap menjünk, ne ma. Nincs meg úgy sem a közlekedési szabadságod. Mellesleg akkor is tömegközlekedned kell az autó felvételi pontjáig, amikor leadod, akkor vissza. Az is idő.
Ehelyett cserébe, ha csak 10-20 hétvégére kell, tiszta, nagy bérelt auto amit hazhoz hoznak és elvisznek, pártizezer - nem kell karbantartani, nem kell rá vigyázni, stb.
Én ugy évi 50 ezer kilométert megyek, de eszembe nem jutna, hogy sajátom legyen a kocsi. Faszom tele lenne a karbantartéssal, szopjon vele a tulaj. 4 ev mulva odaadom, vigye és kenje a hajára, kapok ujat.
Tragacsod pillanatnyi értéke lényegtelen., ugyse tudnád eladni, tehát nulla. Ami lényeges, valamiko rmegvetted X pénzért, és közben ráforditottál Y pénzt, és mentél vele Z km.-t. Na mibe kerult egy km?
Már mondtam, hogy nem megy a matek neked, ne erőltesd!
Az autóm pillanatnyi értéke (10 évesen) nem 0 Ft, hozzá hasonlókat árulnak most 700e körül.
Itt az első komoly hiba a számolásodban.
A második, hogy BÁRMIKOR a rendelkezésemre áll, akár fél percen belül, az éjszaka közepén is tudok vele menni bárhová, ha a szükség úgy hozza.
Bérelt autóval te ezt hogy csinálnád?
Ez az, amit meg kell fizetni, a készenlétet a saját autóban.
A taxi pedig azért nem alternatíva, mert az NEM LEHET olcsóbb, ha egy jóval drágább autó megvételét, fenntartását meg egy ember (netán egy család) eltartását kell belőle kihozni. Ráadásul általános a 6-8-10 perc várakozás, ha hirtelen kell, nem előre megbeszélt időre jön.
Van egy évi km határ, ami alatt jobb nem fenntartani autot, felette meg igen. Szerintem az évi 4-5 ezer esetében nem.
Amugy, ha minden körülmény között jobb lenne tulajdonolni, miből élnének a leasingcégek? Épeszű vállalkozás nem vesz autot. Épeszu magánembernek lehet hogy érdemes, mások a könyvelési szabályok, de 5 ezer km futással kétlem.
Persze lehet érzelmi a cucc, pl nyilván gazdaságilag semmi értelme fenntartani egy 60 éves autót, de mekkora királyság, nem kérdés.