Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MarE3k Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1872
Igen! Vele megyek! :D tel szám mentve! Jelzek majd, ha van valami! köszi
Előzmény: szilvafan (1870)
csak john Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1871
Ahogy átértél a Lágymányosi hídon, figyeld a kis fehér táblákat. A Lurdy-hoz, ugyanis először jobbra kell lemenni (2. leágazás a Duna után), megkerülni az autókereskedést és a benzinkutat, majd keresztbe át azon az úton, ami a hídról jön le. A Lurdy hátsó része mögött van a lejárat a garázsba. A sorompó után jobbra, majd az utat követve az utolsó úton balra, egészen a félkörív végéig (a kijárat felé), ott van a találkozó (a malév parkolók mellett).
De szerintem is oda fogsz érni kényelmesen. Székesfehérvár-Budaőrs táv 20 perc a pályán, a többi rész meg biztos elfér a maradék 40 percben. Várunk a kúton!
Előzmény: MarE3k (1869)
szilvafan Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1870

szia, ha hatkor indulsz Fehérvárról, sztem simán odaérsz.

Gondolom, a pályán jössz, akkor hajts le az Egér útra jobbra, (Lágymányosi híd felé)kb 3-4 km után a vasúti hidak alatt átmenve balra a Borszéki útra fordulj be a lámpánál, azon koppanásig, ott jobbra, az Etele útra, és a második nagy lámpás kereszteződésnél, fordulj a Fehérvári útra balra. Végig egyenesen, kb 1-1,5 km, és az első lámpás kereszt után (Hauszmann Alajos u) a következő utca a Prielle Kornélia utca, (nincs lámpa) ott jobbra be, és előre 500m-t a lámpáig, ahol is ott van bal oldalon a MOL-kút.

Ha éppen úgy érnél  oda, hogy 7 után pár perccel, csörgess meg, 06-20-351-1451, és megvárunk. Ha nem , akkor a Lurdy mélygarázsában találkozunk, hátulról a parkoló felől tudsz behajtani.

Szép ez az autó. Ez a tied ?

Előzmény: MarE3k (1869)
MarE3k Creative Commons License 2010.02.04 0 0 1869
üdv mindenkinek!

Mi is jövünk! de sajnos 6 körül tudok csak továbbindulni Fehérvárról. Sajna így nem tudok a benzinkutas akción részt venni az 99% :(

Lurdyban hova? Ahogy Szalacsibácsi mondta, "énse vótam még itt" szóval mit kell tudnom, hova kell mennem, és lesz-e nekem egy hely fenntartva a PT-k között?

ja a gumi kérdésre meg annyit, hogy, ha valaki a fórumról keres meg, annak nagyker áron a gumit/felnit!! :) a gumi korát pedig a gumi oldalfalán találjátok meg a DOT szám mutatja!
A DOT-szám utolsó utolsó négy (2000 után) számjegye mutatja a gyártás hetét/évét. A DOT-szám csak az egyik oldalon van!első kettő szám a gyártás hete, utolsó kettő pedig a évszám.

5év feletti gumival főleg télen nem szeretnék menni.

ÜDV

Előzmény: szilvafan (1866)
choppers13 Creative Commons License 2010.02.03 0 0 1868
Üdv mindenkinek!

Én sajnos nem tudok menni a mini talira, mert egészségügyi ellátásra kényszerültem a lábammal ,vár egy műtét februárban utána bő hónap mankózás és már száguldhatok is a pt-vel ,remélem, addig a nejem fuvaroz. -D
cruiserem Creative Commons License 2010.02.03 0 0 1867
szilvafan Creative Commons License 2010.02.03 0 0 1866
jövök
Előzmény: csak john (1865)
csak john Creative Commons License 2010.02.03 0 0 1865
Szolgálati közlemény!

Holnap, február 4.-én 19:00-kor találkozó a Prielle Kornália és a Szerémi út sarkán a benzinkúton, onnét vonulunk át a Lurdy-ba. Aki jön jelezze, hogy tudjuk hány autót kell ott megvárnunk. Ha valaki nem akarja kihozni a kocsit ebben az időben, jöhet más autóval is. Aki jön, öltözzön melegen!

Gyertek minél többen!
csak john Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1864
Azért a WR+ valamelyik első lámpájában az izzócsere is érdekes tud lenni. Valami (vagy akksi, vagy légszűrő) ott van az útban, az ember keze alig fér el. Ott csak érzésre működik a dolog, mert vagy nézed, vagy csinálod. :D
A Sierra bal első is nagy szívás. A légszűrő csöve, ami a doblemezbe fordul, útban van a lámpa burkolatán kialakított nyúlványnak. Egy darabig kínlódtam, nem ment vissza, végül lefűrészeltem a burkolatról a fölösleget, így már két másodperc alatt visszarakható. :)
Előzmény: szilvafan (1861)
sztan Creative Commons License 2010.02.02 0 0 1863
Köszi, megvan. Egy ideig túlórázgattam volna mire megtalálom.
Előzmény: szilvafan (1860)
JGab Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1862

A rugós megoldás is tud trükkös lenni, ha nehezen hozzáférhető helyen van. Extrém sportan javaslok egy izzócserét smartban...

 

A PT nem olyan rossz, ha ráérzel, hogy hogyan lehet a műanyagot kipattintani, akkor a foglalatot meg az izzót már nagyon könnyű kiszedni. Mondjuk a távfény izzója már kellemetlenebb helyen van.

 

Nekem volt motiváció, mert mindkét izzó kiégett, úgyhogy vagy megcsináltam, vagy a melóhelyen hagyhattam volna este az autót.

 

Kedvenc német fórumomon a nagykerekesek, meg az ültetett futóművesek panaszkodtak igazán :)

Előzmény: szilvafan (1861)
szilvafan Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1861

hát igen, meg még  2 db H7-es, darabja vagy ezerért :)

Az első alkalommal én simán feladtam, és szégyen ide vagy oda, bementem a szerelőhöz azzal a dumával, hogy nem fér oda a kezem :)

De hogy ne csak szidjuk a rizskályhákat, a cimbim este 11-kor csengetett be, hogy menne haza a Bakonyba, és BBBorzalmas probléma van, a suzukiban nem világít az egyik tompított, és "nem lehet kivenni az izzót ", pedig négyen próbálták.

(Köztük egy kertészmérnök, ő a számítógép-programozó, és két lelkes idegen suzukis, aki megállt nekik segíteni ! :) )

Na most ehhez a cseréhez 1 elemlámpa kellett, és pont 14 másodperc :), mert ugye csak össze kellett nyomni azt a drót villát, ami az izzót tartja :)

Előzmény: JGab (1858)
szilvafan Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1860
igen, nyisd fel a motorháztetőt, és szemből nézve jobb oldalon, kormányoszlop magasságában a homlokfalnál van mégegy doboz, abban van a szivargyújtó biztosítékja.
Előzmény: sztan (1859)
sztan Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1859
Segítség! Tegnap széthullott a telefontöltőm, és a középső fém érintkező kiesett ezzel rövidre zárta a pólusokat (erre csak ma jöttem rá és vettem ki a). Megnéztem az összes biztosítékot, mind jó és mégsem működnek a szivargyújtók. Tud valaki más biztosítékról a kormány alattin kívül?
JGab Creative Commons License 2010.02.01 0 0 1858
Na kicseréltem az izzókat. Végülis nem akkora szívás, mint gondoltam. Persze nem túl kényelmes a sós, saras lében turkálni, de viszonylag hamar végeztem.

Kell hozzá:
- kicsi, de lehetőleg erős csavarhúzó (a kerékdobban lévő műa. takarólemez kipattintásához)
- zseblámpa
- valami karton, vagy takaró amire odatérdelhetsz
- Szappan. Sok.

Kb könyékig lesz szutykos az ember, úgyhogy színházbamenet senki se álljon neki.
Előzmény: csak john (1857)
csak john Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1857
4-6 évesen már képes elöregedni. Ha a futófelületet letörlöd és a felület nem matt, hanem kicsit mintha fényes lenne, akkor sanszos, hogy öreg. Nyomd meg a körmöddel a futófelületet, ha sikerül a nyomát egy pár másodpercig látnod benne, akkor még jó lehet. Bár ezek nem tudományos megközelítések, hanem tapasztalat. :)

Hajma: A Dacia-ban hátul nálunk volt pótrugó, így nem ült le. Cserébe üresen pattogott. A kényelmére nem lehetett panasz, az biztos. Enyhébb terepen sem jött zavarba. Késöbbi autóimmal tapasztaltam meg először az elakadást terepen. :)
Előzmény: JGab (1855)
Hajma Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1856
Húú tényleg Daciánk nekünk is volt, a tengerpartig soha nem bírta ki szerelés nélkül,
viszont jól ment meg kényelmes volt. Meg húzta a sárvédő gumit ha ketten beültek hátra. Egyébként érdekes, hogy a PT csak v.mi 400 kilóval terhelhető. Nyáron Toszkana az uticél , de annál jóval több lesz benne, meg a tetején . Olaszba viszonylag sok PT fut.
Előzmény: csak john (1853)
JGab Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1855

A profilmélység rendben van, valószínűleg ez is elöregedett.

Őszintén szólva tegnap nem mindig volt őszinte a mosolyom, sőt... :)

Holnap elviszem a céges garázsba, aztán majd ott megvárja az olvadást (ami nálunk 10cm mély sarat jelent, de az másik történet)

Előzmény: csak john (1853)
Hajma Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1854
A hóláncot nebánd, nekem a régebbi autóimon rendszeresen lekapta az ólmot a felniről...
Előzmény: JGab (1846)
csak john Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1853
Nekem is volt már pár Barum gumim. Anno a Dacia-n a négyévszakos nagyon jó volt, amíg kikeményedett a kortól. Akkor csere és a hóban sem volt gond, Chopok északi oldalán teszteltük télen. A Sierra-n csak nyári volt a Barum, eleinte hihetetlen jól fogott, aztán megkoptak a minták élei, utána csak egy átlagos olcsó gumi szintjére sűlyedt, és hamar elöregedett, rideg lett. Amikor nyáron gumikat kerestem a Pt-re akkor nézegettem őket újra, de rájöttem, hogy minimálisan drágábban megkapon a legjobb gumikat is. Aztán jöttek a tesztek és a népítéletek, végül két garnitúra gumi.

Gondolom neked nem volt olyan vicces, de az este amikor olvastam a kalandjaidat a hóban, hangosan röhögtem. Ha van még ilyen történet, akkor ne tartsd vissza! :D
Előzmény: JGab (1851)
csak john Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1852
Az a gyári immobi visszajelzője. Alaphelyzetben fogalmam sincs, hogy hogyan működik, nem szoktam figyelni. Amikor a vásárlás után töröltettem és újrakódoltattam a kulcsokat a művelet közben próbálgattuk a működését az immobinak. A próbát azért akartam, mert pár "hozzáértő" ember azt állította, hogy nem lehet törölni az addig hozzátanított kulcsokat. Miután az első kulccsal végeztünk, gond nélkül indította az autót. A második kulcsnál, ha jól emlékszem akkor addig ment, amíg kitartott a benzinnyomás, ami pár másodperc volt. Az volt a lényeg, hogy a motor nem volt képes önfenntartó működésre és közben villogott a lámpa.

A fűtőszálig eljut a delej? Az átvezetések az ajtóknál néha sérülékenyek. A sok csavarástól, eltörhet a szál.
Előzmény: 9696 (1850)
JGab Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1851

Szinte biztos, hogy a gumival van az elsődleges gond. Feleségem autójával (Focus) simán feljöttünk reggel. Aztán megpróbáltam az enyémmel is, és féltávig sem jutottam. Néha tök sík úton sem bír elindulni...

Valami Barum téligumi van rajta, de kb egy bakelit korong is tudna ennyit.

Előzmény: csak john (1847)
9696 Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1850

Köszönöm, én is valami hasonlóra gondoltam. De az az igazgág, hogy én még nem vettem észre, hogy valaha is riasztott volna ha meglököm, vagy piszkálom lezárt állapotban.

Más. nem megy egy ieje a hátsó ablak fűtése. A fűtőszálat kimértem, az jó. A tükörfűtés is működik. A bizti is jó. A kapcsoló is működik, kipróbáltam egy másik kapcsolóval, azzal sem megy az ablakfűtés, tehát a kapcsoló is jó. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban?(én csak 1 biztit találtam, bent az utastérben, lehet hogy lenne még egy valahol?)

 szép napot mindenkinek!

Előzmény: szilvafan (1849)
szilvafan Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1849

A német kezelési könyv szerint a riasztó visszajelző lámpája, ( Diebstahlwarnleuchte) ami élesítés után 16 másodpercig gyorsan villog, majd lassan, jelezve, hogy a riasztó éles. Ez a hivatalos verzió.

 

Na most, ez az enyémben sem így működik, hanem úgy, ahogy te is írod, és ezért hajlok én is arra, hogy ez a gyári immobiliser visszajelzője, ami a frankó kulccsal történt gyújtás ráadása után néhány mp-cel elalszik.

Előzmény: 9696 (1848)
9696 Creative Commons License 2010.01.31 0 0 1848
Igen, ugyanarról a piros pötty lámpáról beszélünk. De minek a visszajelzője? Ha ráadom a gyújtást, kb. 4-5 mp. múlva elalszik. Mit jelez vissza?
Előzmény: csak john (1847)
csak john Creative Commons License 2010.01.30 0 0 1847
Az a visszajelző csak egy darab felirat nélküli piros pötty (már ha világít) a bal oldali műszercsoportban, a benzinszintjelző és a vízhőfokjelző között.

JGab:
Ma reggel mekem is el kellett indulnom. Nekem egészen türhetően működött a kocsi ebbe e hóban. Párszor dolgozott a kipörgésgátló meg az abs, de semmi komoly. Pedig az utak itt a nagyfaluban a főutak kivételével nem voltak tisztítva. Én a magam részéről csodálkoztam, hogy a járdáról az útra dobált havon keresztül minden gond nélkül oda-vissza átmászott a kocsi. Nyom nem volt még ott, a kötény a hangok alapján tolta maga előtt a havat pár helyen. Igaz, a téli tappancsot a nyáron vettem és azóta mentem velük kb. ezer kilométert (Pirelli Winter 190 Snowcontrol).

A héten megint voltam lent a Lurdy-ban héttől fél tízig. Most viszonylag kevesen voltak, de ennek ellenére jól éreztem magam, ismerkedtem a többi elvetemülttel, jókat beszélgettünk. A létszám, talán a havas időnek tudható be.
Akik jönnek, öltözzenek melegen, mert bár mélygarázs, de azért körben ott vannak a szellőzők, így gyakorlatilag nincs melegebb mint kint.
Előzmény: 9696 (1845)
JGab Creative Commons License 2010.01.30 0 0 1846

Na, ma volt némi kalandom a gurigával.

Miután fél nap alatt leesett bő 30 centi hó, feleségem kitalálta, hogy menjek el vásárolni. Én meg hallgattam rá.

Annyit előre, hogy földes utcában lakunk, kb 150m hosszú az utca, mindkét oldalról emelkedik, mi pont a tetején lakunk.

Kimentem kiásni a vasat. Némileg rossz előjel volt, hogy eközben a szomszéd utcában elakadt a hókotró. Végül kimozgatták, de persze a dombos utcára nem jött fel.

Mindegy, beraktam a lapátot, és lefelé elindultam, áttörtem a hókotró által az út végébe épített torlaszt, és haladtam. Csak rossz irányba. De megfordulni nem nagyon tudtam, mert a hókotró az összes keresztutcát elbarikádozta. 1x majdnem elakadtam. Végül mázlimra, az egyik utcából jött egy Transporter, és áttörte a buckát. Félig, mert elakadt. De miután kitoltuk, ki tudtam tolatni a fő(bb) útra. Már épp sínen voltam, amikor elhaladtam az utcánk másik vége előtt, és látom, hogy az egyik szomszéd bácsi elakadt a dombon, és ássa ki a kocsiját. Gondoltam segítek, és mivel az aszfaltos úton is csak egy nyomvonal volt, betolattam az utcánkba. Ahol el is akadtam. De mindegy, végigástuk a fél utcát 3-an, szomszéd bácsi eljutott a kertjéig. Engem meg kitoltak.

Innen volt némi boldogság, lassan, de biztosan haladtam a főúton. Persze amit venni akartam, csak a második üzletben volt, de ez végülis mindegy.

Az utcánkba visszatérve persze nem jutottam fel. Némi ásás és többszöri nekifutás után picit ugyan közelebb jutottam, de nem eléggé. Gondoltam megpróbálom körben, a másik utca felől (onnan meredekebb, de rövidebb). Igazából akkor már otthagytam volna valahol a kocsit, de nyílván sehol sem lehetett megállni, hiszen mindenhol fél méter hó volt az út mellett.

Na persze elakadtam, kb negyedszer. Feleségemmel kihintáztattuk az autót, 50m múlva megint elakadtam, ugyanott, ahol a hókotró. De onnan már nem mozdult a dög. Kénytelen voltam otthagyni az út közepén. Aztán a szomszédok, meg némi zeolitos síkosságmentesítő segítségével kiszabadítottuk. Akkor már picit ideges voltam. Még 2 elakadással sikerült elvergődnöm a vasútállomásra, az egyetlen helyre, ahol takarított parkolóhelyet találtam, és most otthagytam az autót.

Még 20-30 méteren kéne végiglapátolnom az utcát, hogy legyen esélyem feljönni. De reggelre lehet, hogy lesz még 15cm hó...

 

Tanúlságok:

 - Szar a téligumim. De nagyon. Ezt már máskor is tapasztaltam (mások jobban el tudtak indulni), de most olyan helyeken is gondba kerültem, hogy magam sem hittem el

 - Hiba volt tavaly kölcsönadnom a hóláncom, és azóta sem kérni vissza

 - Nagyon alacsony a PT orra, így nagyon hamar elkezdi tolni a havat, és felülni rá. No meg az 1650kg sem előny ilyenkor.

 

Bónusz:

Pénteken kiégett az egyik tompított. Most amire visszaértem, a másik is. Szóval most este harcképtelen az autó, én meg állhatok neki 30-40 cm hóban izzót cserélni. Kettőt.  Gondolom nagy élmény lesz.

 

 

9696 Creative Commons License 2010.01.30 0 0 1845

Sziasztok PT-sek!

 

Hol van az a piros pötty lámpa, ami villog ? Nem tudom, az én 1,6-osomban nem villog piros lámpa sehol indításnál. Viszont a Km órában van egy pici piros lámpa kb. a közepén, ami egy pár másodpercig világít gyújtáson, majd elalszik, de soha nem villog.(egyébként nem tudom mit jelez, ha tudjátok, segítsetek)

 

 A leírtak alapján én a gyújtás kapcsolót nézetném meg, lehet hogy a kulcs elfordításánál nem mindíg kapcsol be minden érintkezőt, ez lehet hidegtől is, kopástól is. Sokáig szórakozott velem az előző B VECTRA-m ugyanezekkel a tünetekkel, kattanás és utána semmi... Aztán egy villamosságis ismerősöm megcsinálta, de a titkot nem árulta el. Annyit mondott: a kapcsoló kontakthibás volt...Nem tudom mit csinált vele, de nem cserélte ki, és utána mindíg működött. 1000 forintot kért. Ez 4 éve volt.                                                                                                                                                 További szép napot mindenkinek!

Előzmény: Szlartibartfaszt__ (1839)
csak john Creative Commons License 2010.01.30 0 0 1844
Ha nincs a kocsiban utólag beépített kütyü, akkor kicsi az esély, hogy valami fogyasztaná az akkumulátort. Egy villamosságis öt perc alatt rámér, érdemes részánni az időt.
A hibakódot olvasd ki a kocsiból. Gyújtás háromszor rátesz, harmadikra rajtahagy és a kilométer számlálón kiírja a hibakódokat. A végén "done" felirattal búcsúzik. A kódra pedig rá tudsz keresni . Olvass vissza a fórumon, valamikor nyáron volt róla szó, valaki be is linkelte a helyet, ahonnét letölthető a kódtábla.
A kód P és négy szám. Pl.: P1684 - az akku nem volt csatlakoztatva.
Előzmény: 2tbt (1842)
JGab Creative Commons License 2010.01.29 0 0 1843

Olvasd ki a hibakódot.

Ahogy már írtam, gyújtás fel-le-fel-le-fel és a km számláló helyén kiírja. P.... A kiírt kód(oka)t jegyezd meg, és guglizd ki. Vagy írd be ide, aztán megpróbáljuk megkeresni.

Talán kiderül, hogy mi a gond.

Emil Frey-nél 10e-ért kiolvassák computerrel.

 

El lehet vinni maszek szervízbe is, de az én szerelőm nem gyári olvasója valami nem létező hibakódot olvasott egyszer, aztán napokig találgattuk, hogy mi lehet...

Előzmény: 2tbt (1842)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!