>Budaörs belső helyi forgalmában vagy Budaörs és törökbálint közötti forgalomban NEM a BKK tarifái, hanem az országos, állami, hatósági helyközi tarifák lesznek a mérvadóak
- Helyi forgalomban miért is lennének helyközi tarifák mérvadóak? Van ilyen, bárhol az országban, ahol helyi forgalomban helyközi tarifát kell fizetni? Érden és Vácott biztosan nem így van.
- Budaörs - Törökbálint viszonylatban pedig ez nem is lenne baj, mert a törvényes helyközi tarifa alacsonyabb is lehet, mint a BKK idióta helyközi díjszabása, de maximum ugyanannyi.
Érdekes lesz mindenesetre. Főleg, hogy úgy hangzott a kijelentés "mostantól". Akkor ezek szerint az utasoknak növekszik a bérlet ára is?
----------------
Utasokat ez rövid távon nem érinti.
Ugyanaz a busz fog odajárni mint eddig.
Ugyanannyiba kerül a bérlet jegy mint eddig.
Középtávon már lehet változás.
Például a helyközi díjszabás átvétele.
Azaz Budaörs belső helyi forgalmában vagy Budaörs és törökbálint közötti forgalomban NEM a BKK tarifái, hanem az országos, állami, hatósági helyközi tarifák lesznek a mérvadóak.
Arra kellene vigyázni, hogy a történetből a Volánbusz Zrt. nehogy jelentős anyagi kárral jöjjön ki....
A szolgáltató nehogy 1:1 ben lenyelje azt ami egy politikusi döntések eredménye.
Itt komoly fejlesztés volt járműbeszerzés, komoly hitel van felvéve stb.
Szerintem a közszolgáltatási szerződések módosításával a helyzet megoldható, a most alkalmazott Volánbusz ill. vidéki Közlekedési központok MÁV sávos tarifái bevezetésével. Nem lesz pl.: BKK környéki bérlet ill. jegy stb.
A mostani BKK városhatárt átlépő járat sima helyközi viszonylat lesz.
A városhatáron belüli Budapest bérlet elfogadása érdekes kérdés, ezen lehet véleményem szerint a legnagyobbat bukni , ha nem lesz elég a kompenzáció.
Ha a szerződések fel lesznek mondva vagy átalakulnak, akkor megszűnhet az a fix kilométer alvállalkozói költségtérítés amit a Volánbusz kap, ez finanszírozási oldalról nehéz kérdés.
Lehet másfajta megoldás is, ez amit írtam egy logikus az ország többi részén működő verzió, ott nem minden esetben van ugyanazon cég esetében a helyi meg a helyközi járatok esetén se tarifaközösség.
Pl.: Hatvanban igen, Gyöngyösön Egerben Nyíregyházán nem.
Ott utóbbiaknál a helyközi utazás esetén a városi összvonalas bérlettel nem vehető igénybe a helyközi járat.
Ennek egyik eredménye az volt, hogy főleg a helyi közlekedésben kevesebb a bérletes. A helyközit igénybe veszik, de a helyit valahogy másképp oldják meg (Pl.: gyaloglás).
Szerintem hasonló modell várható, mint a vidéki kisvárosok, megyeszékhelyek közlekedésében...
Az ottani városkörnyéki forgalmat a területileg illetékes KK-k látják el.
Ellenpélda Miskolc-Felsőzsolca MVK, Borsod megyében.
A technikai lebonyolítás az kérdéses, mert jelenleg nincs annyi BKV állományú busz ami a belső forgalmat ellátná.
A kiszervezés is ebbe az irányba hatott amikor, a Volánbusz Zrt. alvállalkozó lett.
Buszok az övéi, a sofőrök kinnalvós telephelyes kocsikon járnak.
Egyedül a finanszírozás a kérdéses, mert jelenleg a belső szakaszon közlekedik egy Volánbusz helyközi kocsi a Budapest Bérlet érvényes rá, a BKSz szerű szövetség megalakítása óta, tarifaközösség van.
Nem zárnék ki egy ritkítási célt sem.
Ez egy alkalom a Budapest buszos közlekedésének átszervezésére.
A környéki járatokon én egy kevesebb megállóhelyen megálló, ritkább követési idejű, a vidéki nagyvárosok környékén tapasztalható szolgáltatási szintet tudok elképzelni, ami min 30-40% os járatritkítást vezet be fokozatosan.
Az egyedüli kérdés a Volánbusz Zrt mennyit veszít ezen a helyzeten?
Komoly pénzbe került az az új járműpark, aminek a többletköltségét a hitelszerződés lejártáig fizetni kell.
A kérdés az, hogy ha összességében ez ugyan annyiba kerül a "VB/Máv" előadásában, akkor ennek van-e értelme vagy csak a probléma tologatása? Illetve ez nem kevés utast érint nekik ez mit fog jelenteni vajon?
Igen, az egyik kapcsolódó cikkben leírnak egy esetet, hogy az ottani "volán" hogy tájékoztatja félre az utast, míg az alább linkelt cég kulturált szolgáltatást nyújt.
"Az Európai Bizottság nem emel kifogást ellene, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C kategóriás vezetői engedély megszerzését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden."
"Az Európai Bizottság a hivatásos gépkocsivezetők sok helyütt tapasztalható hiánya miatt a C kategóriában 18 éves, a D kategóriában 21 éves egységes minimális korhatár alkalmazását tervezi. A testület értelemszerűen a közösségi szándékokkal egybevágó magyar intézkedések meghozatalát sem ellenzi - írja közleményében az NFM. A fejlesztési minisztérium közölte: a kapcsolódó jogszabály-módosítás várhatóan a következő hetekben megjelenik. A leszállított korhatár a jövő év elején hatályba lép. Az intézkedés összhangot teremt a vezetői engedély életkori határa és a Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány megszerzésének szintén uniós szabályozáson alapuló feltételrendszere között. "
Egy kérdés, jelenlegi jogszabályok alapján alapfeltétel e a C kategória a D megszerzéséhez?
Nem tartom valószínűnek. Tudtommal bejött reggel majd tankolt, majd 8:30 Miskolc vissza Eger és onnan a kötelező pihenő után irány haza. A 8:30 szerintem jó. Visszafelé talán korai. Bár télen nem vészes én szerintem, nyáron lehetne valóban későbbi indulás Miskolcról. Én inkább a szombati kanyarnak örültem volna ha megtartják télire is.
Reggel ha korai, akkor még nem is baj. Ha csak abból indulok ki, a szilvásváradi személyvonatra mennyien szállnak át a 8:50-kor érkező budapestiről, akkor kb. fél órával később, ahhoz igazítva, jó helye lenne. De most látom, reggel marad minden a régiben...
Délután, télen jó lenne egy sötétedés körüli leérkezés (ez lehet a mostaninál picinykét hamarabb is), nyári időszámításkor pedig a mostanihoz képest lehetne egy-másfél óra pluszt adni.
Esetleg lehetne úgy csinálni, hogy Miskolcról eljöjjön 30 perccel hamarabb, Egerből meg induljon 30 perccel később...és akkor még a vasúti csatlakozása is értelmes lenne.