Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61799

Helyi forgalomban miért is lennének helyközi tarifák mérvadóak? Van ilyen, bárhol az országban, ahol helyi forgalomban helyközi tarifát kell fizetni?

 

--------------------

 

Kb. 30-40 városban így van.

Lehet, hogy csak 20 városban.?............................:-))

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61798

>Budaörs belső helyi forgalmában vagy Budaörs és törökbálint közötti forgalomban NEM a BKK tarifái, hanem az országos, állami, hatósági helyközi tarifák lesznek a mérvadóak

- Helyi forgalomban miért is lennének helyközi tarifák mérvadóak? Van ilyen, bárhol az országban, ahol helyi forgalomban helyközi tarifát kell fizetni? Érden és Vácott biztosan nem így van. 

- Budaörs - Törökbálint viszonylatban pedig ez nem is lenne baj, mert a törvényes helyközi tarifa alacsonyabb is lehet, mint a BKK idióta helyközi díjszabása, de maximum ugyanannyi. 

Előzmény: trizs77 (61797)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.23 0 0 61797

Érdekes lesz mindenesetre. Főleg, hogy úgy hangzott a kijelentés "mostantól".
Akkor ezek szerint az utasoknak növekszik a bérlet ára is?

 

----------------

 

Utasokat ez rövid távon nem érinti.

 

Ugyanaz a busz fog odajárni mint eddig.

Ugyanannyiba kerül a bérlet jegy mint eddig.

 

Középtávon már lehet változás.

Például a helyközi díjszabás átvétele.

Azaz Budaörs belső helyi forgalmában vagy Budaörs és törökbálint közötti forgalomban NEM a BKK tarifái, hanem az országos, állami, hatósági helyközi tarifák lesznek a mérvadóak.

 

Hosszú távon az várható amit WW olvtárs írt:

- jelentősebb kínálat szűkítés,

 - drágulás.

 

 

Előzmény: dundalk (61795)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.22 0 0 61796

Ez ennek a folyamatnak a természetes velejárója.

 

Arra kellene vigyázni, hogy a történetből a Volánbusz Zrt. nehogy jelentős anyagi kárral jöjjön ki....

 

A szolgáltató nehogy 1:1 ben lenyelje azt ami egy politikusi döntések eredménye.

 

Itt komoly fejlesztés volt járműbeszerzés, komoly hitel van felvéve stb.

 

Szerintem a közszolgáltatási szerződések módosításával a helyzet megoldható, a most alkalmazott Volánbusz ill. vidéki Közlekedési központok MÁV sávos tarifái bevezetésével. Nem lesz pl.: BKK környéki bérlet ill. jegy stb.

 

A mostani BKK városhatárt átlépő járat sima helyközi viszonylat lesz.

 

A városhatáron belüli Budapest bérlet elfogadása érdekes kérdés, ezen lehet véleményem szerint  a legnagyobbat bukni , ha nem lesz elég a kompenzáció.

 

Ha a szerződések fel lesznek mondva vagy átalakulnak, akkor megszűnhet az a fix kilométer alvállalkozói költségtérítés amit a Volánbusz kap, ez finanszírozási oldalról nehéz kérdés.

 

Lehet másfajta megoldás is, ez amit írtam egy logikus az ország többi részén működő verzió, ott nem minden esetben van ugyanazon cég esetében a helyi meg a helyközi járatok esetén se tarifaközösség.

 

Pl.: Hatvanban igen, Gyöngyösön Egerben Nyíregyházán nem.

Ott utóbbiaknál a helyközi utazás esetén a városi összvonalas bérlettel nem vehető igénybe a helyközi járat.

 

Ennek egyik eredménye az volt, hogy főleg a helyi közlekedésben kevesebb a bérletes. A helyközit igénybe veszik, de a helyit valahogy másképp oldják meg (Pl.: gyaloglás).

Előzmény: dundalk (61795)
dundalk Creative Commons License 2015.12.22 0 0 61795

Érdekes lesz mindenesetre. Főleg, hogy úgy hangzott a kijelentés "mostantól".
Akkor ezek szerint az utasoknak növekszik a bérlet ára is?

Előzmény: Törölt nick (61794)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.22 0 0 61794

Szerintem hasonló modell várható, mint a vidéki kisvárosok, megyeszékhelyek közlekedésében...

 

Az ottani városkörnyéki forgalmat a területileg illetékes KK-k látják el.

 

Ellenpélda Miskolc-Felsőzsolca MVK, Borsod megyében.

 

A technikai lebonyolítás az kérdéses, mert jelenleg nincs annyi BKV állományú busz ami a belső forgalmat ellátná.

 

A kiszervezés is ebbe az irányba hatott amikor, a  Volánbusz Zrt. alvállalkozó lett.

 

Buszok az övéi, a sofőrök kinnalvós telephelyes kocsikon járnak.

 

Egyedül a finanszírozás a kérdéses, mert jelenleg a belső szakaszon közlekedik egy Volánbusz helyközi kocsi a Budapest Bérlet érvényes rá, a BKSz szerű szövetség megalakítása óta, tarifaközösség van.

 

Nem zárnék ki egy ritkítási célt sem.

 

Ez egy alkalom a Budapest buszos közlekedésének átszervezésére.

 

A környéki járatokon én egy kevesebb megállóhelyen megálló, ritkább követési idejű, a vidéki nagyvárosok környékén tapasztalható szolgáltatási szintet tudok elképzelni, ami min 30-40% os járatritkítást vezet be fokozatosan.

 

Az egyedüli kérdés a Volánbusz Zrt mennyit veszít ezen a helyzeten?

Komoly pénzbe került az az új járműpark, aminek a többletköltségét a hitelszerződés lejártáig fizetni kell.

 

Előzmény: dundalk (61793)
dundalk Creative Commons License 2015.12.22 0 0 61793

Vége az agglomerációs BKV-járatoknak

Tarlós nem tudott megegyezni Orbánnal a BKV finanszírozásáról, 26 településnek ezentúl az állammal kell tárgyalni a közlekedésükről. Tovább »

forrás: Index.hu



A kérdés az, hogy ha összességében ez ugyan annyiba kerül a "VB/Máv" előadásában, akkor ennek van-e értelme vagy csak a probléma tologatása? Illetve ez nem kevés utast érint nekik ez mit fog jelenteni vajon?

setra415HD Creative Commons License 2015.12.19 0 0 61792

Igen, az egyik kapcsolódó cikkben leírnak egy esetet, hogy az ottani "volán" hogy tájékoztatja félre az utast, míg az alább linkelt cég kulturált szolgáltatást nyújt.  

Előzmény: Törölt nick (61791)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.18 0 0 61791
Milyen vonzó lehetőség a kapcsolódó cikkcímeket olvasva...
Előzmény: setra415HD (61790)
setra415HD Creative Commons License 2015.12.18 0 0 61790
FIATowner Creative Commons License 2015.12.14 0 0 61789

Köszönöm az érdeklődést, a könyv elkelt.

Előzmény: FIATowner (61787)
trizs77 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 61788
FIATowner Creative Commons License 2015.12.13 0 0 61787

Sziasztok!

 

Kicsit off, de talán mégsem teljesen.

 

Eladnám a "VOLÁN - Ötven éve minden úton vezetünk" című könyvét. További részletek a könyvről: https://www.antikvarium.hu/konyv/dregelyi-laszlo-korompai-erik-otven-eve-minden-uton-vezetunk-261804

 

A könyvhöz jár egy különleges kísérőlevél is Dr. Sármásy Gábornak címezve, Saslics Elemér aláírásával.

 

Ára: 3000ft

 

Elérhetőségem: quick_kukac_freemail_pont_hu

 

Köszi a figyelmet!!!

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.10 0 0 61786
Cpt.Dave Creative Commons License 2015.12.09 0 0 61785

Tudtommal balatoni telephelyes. 

Előzmény: Racilaci (61779)
sosiforda Creative Commons License 2015.12.09 0 0 61784

Az ex-Nógrád Volán változásai is felkerültek:

 

http://www.kmkk.hu/images/Salgotarjan/hirek/ert%2020151213-helyk.pdf

AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61783

Értem, köszönöm.

Előzmény: Komlósfecskés (61782)
Komlósfecskés Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61782

A D kategória feltételei közül kivették a C meglétét, de a vizsgára bocsátás feltételei közül nem...

Előzmény: AUTOSANdris (61780)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61781

Segítenél pontosítani?

Előzmény: Snake-Mojzi (61778)
AUTOSANdris Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61780

Bocsánat, de mennyivel másabb az, hogy előfeltétel?

Előzmény: Snake-Mojzi (61778)
Racilaci Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61779

Hol telephelyezik a kocsi?

Előzmény: Cpt.Dave (61776)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61778

"Egy kérdés, jelenlegi jogszabályok alapján alapfeltétel e a C kategória a D megszerzéséhez? "

Sokáig vitatkoztunk erről valamelyik topikban. Végül kiderült, hogy előfeltétel, csak elég nyakatekert módon van beszerkesztve a jogszabályokba.

Előzmény: Törölt nick (61777)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61777

http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/lentebb-viszik-jogositvany-korhatart/66207/

 

"Az Európai Bizottság nem emel kifogást ellene, ha Magyarország a kormányzati terveknek megfelelően 21 helyett már 18 éves kortól lehetővé teszi a C kategóriás vezetői engedély megszerzését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden."

 

"Az Európai Bizottság a hivatásos gépkocsivezetők sok helyütt tapasztalható hiánya miatt a C kategóriában 18 éves, a D kategóriában 21 éves egységes minimális korhatár alkalmazását tervezi. A testület értelemszerűen a közösségi szándékokkal egybevágó magyar intézkedések meghozatalát sem ellenzi - írja közleményében az NFM.    A fejlesztési minisztérium közölte: a kapcsolódó jogszabály-módosítás várhatóan a következő hetekben megjelenik. A leszállított korhatár a jövő év elején hatályba lép. Az intézkedés összhangot teremt a vezetői engedély életkori határa és a Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány megszerzésének szintén uniós szabályozáson alapuló feltételrendszere között.    "

 

Egy kérdés, jelenlegi jogszabályok alapján alapfeltétel e a C kategória a D megszerzéséhez? 

Régen igen sokáig az volt.

 

Cpt.Dave Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61776

Nem tartom valószínűnek. Tudtommal bejött reggel majd tankolt, majd 8:30 Miskolc vissza Eger és onnan a kötelező pihenő után irány haza. A 8:30 szerintem jó. Visszafelé talán korai. Bár télen nem vészes én szerintem, nyáron lehetne valóban későbbi indulás Miskolcról. Én inkább a szombati kanyarnak örültem volna ha megtartják télire is. 

Előzmény: Racilaci (61772)
timetable Creative Commons License 2015.12.08 0 0 61775

Mármint a délelőtti vagy a délutáni járat? 

Reggel ha korai, akkor még nem is baj. Ha csak abból indulok ki, a szilvásváradi személyvonatra mennyien szállnak át a 8:50-kor érkező budapestiről, akkor kb. fél órával később, ahhoz igazítva, jó helye lenne. De most látom, reggel marad minden a régiben...

 

Délután, télen jó lenne egy sötétedés körüli leérkezés (ez lehet a mostaninál picinykét hamarabb is), nyári időszámításkor pedig a mostanihoz képest lehetne egy-másfél óra pluszt adni.

Előzmény: Racilaci (61774)
Racilaci Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61774

Így is az a baja a túrázóknak, hogy túl korai. 

Előzmény: timetable (61773)
timetable Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61773

Esetleg lehetne úgy csinálni, hogy Miskolcról eljöjjön 30 perccel hamarabb, Egerből meg induljon 30 perccel később...és akkor még a vasúti csatlakozása is értelmes lenne.

Előzmény: Racilaci (61772)
Racilaci Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61772

Még annyi többlet sincs azon, mert gondolom, amúgyis menne ki rezsiben a telepre. Ha meg utas se lesz rajta, akkor be se fordul az állomásra.

Előzmény: Törölt nick (61768)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61771

Vonali pdf. gyűjteményből:

 

Megszűnő vonalak 2015. december 13-tól:

4096 Edelény-Berente

4462 Debrecen-Debrecen,Józsa-Hajdúböszörmény

 

 

Előzmény: Racilaci (61763)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 61770
És ekkor mondja több munkáltató, hogy autóra fizet 9 Ft/km-t vagy viszonlátás, a többletet nem vállalja...

Amíg nincs tarifaközösség, addig fölösleges erőltetni.
Előzmény: Törölt nick (61769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!