Nekem is volt ilyen problémám. Leveszed a szivattyút, szét se kell szedni és kicseréled a szimmeringet. Ha szerencséd van akkor csak a szimmering kopott. Az enyémen túl nagy volt a nyomás (új vezérlőtömböt tettem fel), azonnal elnyomta az újat is. A szelepet kellett beállítanom.
Hm. Ez eszembe sem jutott volna. Nem nagy dolog szétkapni azt a szivattyút, ha jól dolgozik, kár lenne kidobni. 2 szimmering van benne. Legalábbis a kis kormányszivattyúban 2 volt. Könnyű cserélni.
MTZ bőrze topik megnyitva! Azért pár hónap kelneki még felfedezik,és megtőltik.(Érdekes kísérlet :)) Minden kedves fórum ólvasót kérek a népszerűsítésére! (Köszi)
Találtam valamit az egyik moderációs topicban, ezt szives engedelmetekkel bemásolom ide, azért, hogy a jövőbeli esetleges provokációkat el tudjuk kerülni.
Egyes, magukat vasútfotósnak tekintő nickek játszótérnek tekintik az Index fórumait, és sajátos módját választják az önmegvalósításnak. Ez eddig se sikerült valami túl fényesen, lévén a legtöbb nickjük összhozzászólással a szemétdombon végezte.
Mostantól kezdve a frekventált topikokban zéró toleranciával betartatom az alábbi tace-paot:
A fórum több részén rendszeresen fel szoktak tűnni olyen nickek, melyeknek célja a tartalmi rombolás, személyre szóló provokálás, zaklatás, ordas eszmék szajkózása az anonimitás boldog tudatában.. Az ilyen esetekben a usereknek ajánlott követendő eljárás:
- az ilyen nickek hozzászólásainak ignorálása - helyi szintű ámokfutó esetén (általában ideológiai vagy egyéb rögeszmei alapokon működőek) az adott fórumcsoport moderációs topikjában jelezni az esetet - amennyiben ezek a nickek rendszeresen a fórum több helyén fejtik ki tevékenységüket (pl. "utánamegy" valakinek fórumokon keresztül), olyankor NEM a helyi moderációs topikban, hanem a Moderátor segíts! topikban kérjük az ilyen tevékenységet jelezni.
Ezen eljárás betartása esetén az ilyen topikromboló hozzászólások minimális munkával eltakaríthatóak, a topikokban pedig az élet nyugodtan folyhat tovább. Ha azonban valaki flémbe kereveredik az ilyen nickekkel, akkor a topikokat külön is ki kell takarítani. Az ilyen topikrombolások visszaszorítása érdekében NYOMATÉKOSAN kérünk mindenkit, hogy a fentieket tartsa be. Aki ugyanis beszáll a flémbe, az ugyanolyan elbírálás alá fog esni mint a kezdeményező.
Aki tehát nem lépi át a szart, hanem élvezetet lát annak a paskolásában, azt szintén megérdemelt pihenőre fogom küldeni. A topikrombolást elegendő eseményeként egyszer jelezni, orrot befogni, továbbmenni.
Kaptok pár percet ennek a feldolgozására, utána rögvest életbe is léptetem. "
Szerintem elég fejlett ez,ez-az ország legnagyobb fóruma,meg már 10 éve biztos működik. Szerintem jó ez,de abban az egyben biztos vagyok,hogy 100 szor jobb mint az a másik! :-)
Értem ! miattunk meg nemcserélnek szoftvert :((( (De azért felylődhetnének,vagy felyleszthetnének néha) Lépést kéne tartani, a többiekkel ! Talán egyszer......
Szia! Gondoltam, hogy ez a helyzet a benzines indítómotorral. gyanús volt, nekem is, hogy baloldalon, hogy a 45ösé jobb oldalon van. Csak azért kérdeztem, mert valószínüleg tudnék 1 eladót, ami kis időráfordítással üzembehelyezhető lenne. Nincs összerohadva. A 12V sajnos nálam kevés. Főleg a nagy önindítóval. A kicsivel még hagyján, de a nagy az annyira nem bír tekerni, hogy egy pöpec állapotu 50-esnek is kevés lenne. Többen mondták már, hogy fújjak neki egy kis hidegindító spray-t, de én a felújításkor szó szerint nagyívben eldobtam, és megfogadtam, hogy többet nem használom. És ehez tartom is magam.
Mert ilyet nem támogat az Index szoftvere,mint pl azt se',hogy valaki beíró hozzászólását módosítsák. De ha nagyon akarod itt megkérdezheted,de szerintem ne is reméld!
Nade mi az akadája? Emberi tényező (szándék) vagy technikai (kivitelezési) okai vannak? Esetleg hozzáértő szakemberük nincs? Bürokrácia ? Mer ha máshól megcsinálták,akkór ittis meglehetne az biztos!
én csak az után érdeklődnék, honnan lehetne szerezni MTZ makettot, ami reálisan tükrözi magát a gépet, és normális nagyságú, nem olyan mint a matchbox.
Ilyet nem lehet,ezt már én is mondom mint mezei júzer,de szerintem az adminisztrátorok is ugyazezt mondanák! Én egy éve vagyok ideregisztrálva,és jól átnézetem az egész Indexes fórumot,tehát nagyjából ismerem a "dörgést".
Lenne 1 javaslatom a fórum készítői felé !!! Milenne ha az MTZ topik melléklete,vagy csatolása ként,lenne 1 oldal ahól kizárólag MTZ hírdetéseket illetve MTZ alkatrész hírdetéseket lehetne feladni,és böngészni ? Szerintem logikus dolog lenne,ez növelné a forum népszerűségét,és látogatottságát is.(Nembeszélve az MTZ-sek szorosabb összetartásárol,és munkájuk segítéséről adott esetben) Persze ez a javaslat,a teljesség igénye nélkül született! És nemtudom hogy mególdható e eggyáltalán? A fórumos kollégák véleménye is érdekelne !(Mert ha sokan akarnánk,és szándékunkat jeleznénk, talán megvalósítanák az illetékesek)
Üdv. Árpi ! Az indítómotor lehet hogy jó volna de a bendix az nem . Az 5 L tip . jobb oldalon van a motor nem a bal oldalon. Továbbiakhoz ! az én véleményem, az azért 12 V mert 12 és nem 24.
Tegnap láttam az Agroinformon,de mamár nincs ! :( Ez akkór van,mikór eladják,és leveszik a hírdetést. Hamar elkelt,a jó géeket namsokáig mutogassák,lecsapnak rá röktön. De van ott még 3-4 db 82-es amit érdemes megvenni!
Sziasztok. Nekem egy villamosságszerelő barátom kötötte be a párhuzamkapcsolót és ő is ugy akarta hogy a behúzótekercs csak 12v-ot kapjon , ezt egy relével akarta megoldani, de nem jött össze mert az öninditó csak kerreget,azért mert ugy van ahogy a Zoli is irta hogy a tekercs visszafelé is kap áramot. Abban nem értek egyet a Zolival hogy a 24voltos indítás tönkre teszi az aksikat mert igy szinte pöc-röf a gép ,12voltról meg percekig kell kínozni ,és az az aksi halála. A behuzótekercs pedig megoldódot mert vettem egy új 24v-ost 6000-ért.
Bocsánat ,hogy beleszólok ,de az elméletben van egy kis hiba ,mert elképzelhető ,hogy az önindítő így nem fog leállni mivel a behuzó tekercsben kettő tekercs van az eggyik testen a másik a brozkefékre csatlakozik és ebben a megoldásban a tartótekercs behuzáskor visszafele is kap annyi áramot ,hogy nem enged el. A véleményem nem érdemes 12 voltos önindítót 24-ről indítani mert sok lesz az áram felvétele és az akkumulátor hamar tönkre megy mivel a cellák hajladozni fognak.
Ma a szokásos napi körutamon, azt látom, hogy előttem húz el egy tréler. 3 új 952.3-as MTZ volt rajta. A helyi volt TSZbe mai műszaki kft-be hozták őket. 2 képet készítettem róla, az egyiket 100-as tempónál, a másikat álló helyzetben, gondoltam megosztom veletek.
szervusztok traktorosok fronthidraulika témában kérek segítséget,nem a 400 ezerforintosra gondolok hanem valami sajátfejlesztésüre.további jó traktorozást.
Mily kicsi a világ! Ti is Litohoro-ban? Olymposzra meddig mentetek fel? Mi 2100m-re. 1000m szintkülömbség 6000m-en. 13 kilós fiammal a nyakamban élmény volt. Másnap indultunk haza. Szerbiában alig bírtam kiszállni az autóból, Rőszkén meg kifejezetten jólesett tolni az autót araszoláskor. :)
Az én képen azé jobb mert a "hajtója" is rajta van! :))
Persze,hogy jó gondolod.A behúzótekercsnek 12 V-ot adsz.A behúzótekercs szálát rákötöd a kapcsoló 50-es kapcsára.Az 50a -nak pedig az indító kapcsolóról adsz áramot.Az a kapcsoló behúzótekercsének a bemenete.
Nyilván ez így van. De a rajzon úgy van, hogy a generátorról jön 2 szál vezeték. Az enyémből meg csak 1 szál jön. Én a működését szeretném teljesen megérteni, ha azt tudnám, akkor menne minden. Úgy akarom megcsinálni, és ha jól gondolom ez megoldható, hogy a behúzótekercs csak 12 V-ot kapjon, mert így nem vág oda annyira a bendixnek, másrészről pedig egészségesebb is, az indítómotor pedig 24-et. Ha jól gondolom amint a behúzótekercs működésbe lép, zár 1 áramkört, ami adja az indítómotornak a + -t. A behúzótekercsre rá lenne kötve a vastag + kábel, amin kapná a 24v + részét, viszont a behúzótekercs csak 12-őt kapna 1 külön szálon az indítórelén keresztül.
Igen ez az! Ügyesvagy meg minden,de azért bosszantó hogy csak neked sikerűl !Mert énis megcsináltammár párszór ezt a linkelgetést,és jóvólt.(A linket mostis beraktam, csak nemjötbe vele semmi) Mertha még soha nemsikerült vólna,akkór aztmondom hogy hülyevagyok hozzá,de így........nagyon bosszantó:))))
Eltiltottak? Ugyan ki tiltott volna el? Egyébként múlt héten szervízben volt a számítógépem, tegnap az áram feszültsége ingadozott délután, 62 Volt és 122 között órákon keresztül. Ma meg egész nap pillanatnyi fáziskiesések voltak, majd délután a T-Comnál szakadt el egy gerincvezeték, 100.000 ember maradt net nélkül. Csak ennyi oka volt, semmi több. Közben megérkezett az IFA párhuzamkapcsoló, amit kerek 500 Ft-ért vettem. Soha nem használták, látszik is rajta. Valaki tudja, hogyan kell ezt bekötni? Van rajta ábra, de az ifa rendszere más. Meg kicsit meg akarnám spécizni. Ha valaki ért hozzá a részleteket majd elmondom.
Valaki mondja már el, hogyan lehet ezt a linkelést megcsinálni!? Én a BB kódokhoz vagyok szokva. A moderátort meg megkérném, hogy a helytelenül betett linkjeimet törölje! Köszönöm!
FREDDY! Egyébként a link nem volt jó, amit én próbáltam betenni az a jó!
Nem felejtik . Az ilyen dolgokat csak az igazán "elvont" emberek veszik észre. Én elsőre elmentem mellette "hasonló" áll az udvaron "nyaralni jöttünk"de gondolataim mégsem távolodtak messze . Utána vissza mentem "mégsem hasonló" a nap 2/3 részét vele töltöm . Akinek csak egy traktor az simán elsétál mellette és tovább csodálja a látnivalókat .Talán értitek mit szerettem volna leirni .
üdv . A válaszodat de jó lenne .Nektek is ,meg sok más termelőnek is. De ezt csak emlékeztetőként írtam. Mindent megvettek ! Azt hitték majd éhen halnak nélkülünk?.
Más de ezt a részt is érinti. . Ha szabad egy gondolatot az előzőkhöz . Tudni kell minden Ország az Oroszok seggét nyalja hogy ,ezt vagy azt tegyék a technikájukba . Hisz itt a válság . A magyar meg fikázta őket éveken keresztül ,gondoljátok hogy ,elfelejtik azt?.
Kösz,majd rendezem azt a részét úgy is lesz majd egy-kettő amit még ki akarok vetetni. Ebben ez a fórum verhetetlen amannak k..va sokat kellene,hogy lekoppintson innét.
Énmeg ilyennel dolgozok a cégemnél mindennap, Nem MTZ de én szeretem,már nagyon összenőttünk(a kép csak illusztráció de ugyan ilyen) Szeretek veterán gépeket hajtani :)
Szerintem egy kirándulást megér. Meg sok jó gép közt mászkálni. Főleg az mtzék között. :) Gondold meg. egy napot igazán rászánhatsz. Az agroinfo.. standot meg elkerülöd.
Hát én azért nem megyek fel Pestre meg be van táblázva hét,van dolog,na meg a fórumtalálka az nem kéne! :-) Bár nem is látogatnám meg az A..infót mivel még mindig ba..ak törölni. :-) Ha lesz közelebbi akkor esetleg oda elmegyek szétnézni,körbenézni ezt-azt.
Nem jobb házilag turbósítani! A gyári az igazi, mert abban a motorban más módosítások is vannak. Én csak a "lassú jármű" miatt vettem 820.2-est. Természetesen "Katalognak" igaza van a vizsgáztatással kapcsolatban!
Görögországban láttam egy 60-as évek beli MTZ-t. Nem 50-es hanem még az előtti az az oldalborda kinézetű domború hűtőrácsost. Nagyon fura hangja volt, de mikor odaértem akkor látom hogy 6 hengeres Deutz van benne.
Az korszerű gépek manuálja már azt írja hogy indításkor ne kuplungolj mert kinyírod a főtengely támcsapágyat. Igaz levegős kuplungot hiába is nyomod levegő nélkül.:)
Köszi ! Valahogy nemtetszik,(nemelég fickós-nemelég brutális a fizimiska)az a felfelé ívelő orrész gyalázatos. :)))))))) De ettől eltekintve,lehet hogy nagyon jó gép! (nemtudom valahogy határba nemvaló,így ránézésre) Nagyon szubjektív vóltam :))
Én egy külföldi oldalon olvastam róla még csak. Engem a 622-es jobban érdekel. Ha jól olvastam a 422-esbe és a 622-esbe ugyanaz a motor van csak az 622 turbós?
Nem tulzás. Az előbb irtam, hogy egy ismerösöm így járt. Meg az agroinformon is irták a fűrészporos koktélt még tavaly tavasszal. Akkor még normális fórum volt(csak szakmai)
Igazad van,erre még én is emlékszem.Milyen jó volt régen,nem volt ennyiféle olaj és nem kellett vakarózni,hogy melyiket kell használni.Emlékszem még olyan időkre is mikor az MTZ-ékbe szinte mindenhova motorolajat öntöttek.
Kinyomja? Nekem az elsőhajtás derékszöghajtásába zsír meg olaj keverék van évek óta és semmi baja. De általában eladás előtt szokták a váltót csendesíteni a koktéllal. Keverési arány amit hallottam 25liter hajtóműolaj és 15kg kenőzsír. :) Az én váltómban nem tudom milyen olaj volt de olyan bűdös volt. Hasonlított a propán-bután gázra a szaga.
Tapasztalat sokkal csendesebb, meg nagyon nehéz lengedni, ha kell. Egy ismerősőm járt így pár évvel ezelőtt, hogy vett egy 82-est és a váltóban olaj+fűrészpor keverék volt. Megküszködött vele míg kitakarította. A kitakarítás után váltófelújjítás következett.
Ismerem ezt az ötletet . A seregben használtunk olaj ,zsír keveréket de nem azért mert eladó volt . Csak ahhoz petró is kellett . Akkor megszűnik a zsír un. visszaálló képessége. Egyébként ,ha láttatok már olyan váltót amiben koktélozott olaj volt mit tapasztaltatok?
Ismerős a koktélozás , nem mai keletű. Az olaj és zsír keverékét meg a Seregben hivatalosan használtuk . Petróval keverve a zsírnak megszűnik a visszaálló képessége tehát úgy is lehet kis hajtómű házban alkalmazni. Viszont ha láttatok már olyan váltót amiben zsír olaj keveréke volt mit tapasztaltatok?
Tavalyelőtt sikerült "maszekolt" olajat szerezni olcsón ingyen 50litert. Igaz csak 80-as hajtóműolaj de nagyon zajos tőle a váltó. Már alig várom, hogy lecseréljük.
Arról hallottál már, hogy olaj+zsír keverék a váltóba eladás előtt. Meg olyat, hogy olaj+fűrészpor keverék?
10-11kg szokott rámenni a panorámás mtz-ékre igaz ebben benne van a fülke+motorháztető belülről is. A kisfülkés 50-esekre ment 7kg a Tsz-ben. Én is fogom majd festeni egy pár év múlva először szerkezetileg legyen rendben majd utoljára festés.
Szabi !,igaz lehet a kétfokozatú , de nem igazán használják sokan téli körülmények között ,ezért én maradnék az egyfokozatúnál . Mint tudjuk ,homlokfogaskerekekkel van szerelve a hajtáslánc . Ha van még velem korú veterán az igazolja hogy, régen csak a C -140 olajat használtunk . Nem is volt ennyi hibás sebesség váltó az tuti !!. Ezt csak tájékoztatásul említettem de nem kell tudomásul venni.
Az enyém hidegen indulás után nem füstöl se kéken se fehéren, mint a videón. Beindul és egyből füstmentes. Én úgy szoktam indítani, hogy izzítás, majd megtekertetem mikor megfüstöl akkor abbahagyom újra izzítás és indul is.
A véleményem : én az 50 est ugy indítom az első ízzítás után még egyszer ua. és ha tényleg nagy a hideg akkor akár 3 szor is izzítok és utánna indítás . Egyébként lehet hallani az önindító igen visító hangját valószínű gyengébb az akksi .
Hali! Nem jön be semmi. A www sorban lévőt az egér bal gomb lenyomásával jelöld ki és utánna a sorra kattintottol a jobb egér gombbal majd másol. Utánna itt a hozzászólásban jobb egér gomb kattintás majd beilleszt és kész.
. 3 ról meg annyit , azok is csak jobbak lesznek . Említettem már, két éves konstrukció , figyeld meg ki rorja magát . Ez a ruha nem az utolsó verzió . Nem adok sok időt és másik köntösbe fog megjelenni . Mint ahogy , már egy két fotón látni is.
Igen lassabb a Zetor,azt el tudom képzelni,hogy tartja a tempót egy hasonló kategóriás MTZ-vel,de,hogy "kiszántsa" a barázdából azt akkor hiszem ha látom! Eddig én még nem láttam ilyet... Amúgy nem sz....om le a Zetort mert nem rossz gépek de túl sztárolni sem kell szerintem! Ez kb épp olyan mint,hogy a .3-asok csapnivalóak,már több helyről hallottam,hogy pl: a 920.3-okkal sincs sok baj csak a műanyag burkolás szóródik lefelé. Nem csúnya a 923.3-as,de nekem a régi fülke szebb,ez már nagyon a nyugati gépekre hasonlít.
Talajmunkázni inkább a 892.2-est,és igaz,hogy Romániában is raknak össze MTZ-t? Megéri az egyenes hidas mert nagyobbat fog biztos van hibája,de ha a derékszöghajtásosnak is még talán több.
Minimális árkülönbség van kereskedők között, de ha Nyíregyházához közel laksz akkor az Agroker-holding-ot ajánlom www.agrokerholding.hu Ők eredeti mtz-ét árulnak.
És akkor nem huzta volna el ?! Ha jól megnézed még lejjebb is van a z alsó húzó . Azon a korcs Hollandon lehetett volna új akkor is veszít de talajon is !
Nalunk is vannak de BUKARESTBE lettek osszeszerelve es az mar ''nem az igazi'' amire a roman rateszi a kezet ....es nalatok megsporolom az afat [nem kell fizetni mivel kiviszem az orszagbol]
Mint ahogy irtam mindenki isteníti az egyenes hidat,az ismerősnek Kb.: ezer ora után szétment benne valami 100ezerbe került.A turbóra is vonatkozik Mörphi törvénye de nem szokott sűrűn gond lenni velűk. Ha régebbit akarsz venni akkor a 94 előttiek voltak a legjobbak de szerintem a mostaniak se rosszak. Attól függ milyen a gazdája,ezekre a traktorokra oda kell figyelni külömben leromlik az álapotuk.
Azt meg lehet tenni csak ha egy a kákán is csomót kereső vizsgáztatóba beleszaladnál nem biztos ,hogy műszaki vizsga lenne rajta . De tudván a dominancia a zseb pénz és a korrupció igy meg oldható minden.
Nézd a szöghidas tény hogy fordulékonyabb (az egyenes hidashoz igazság szerint teljesen át kellett volna dolgozni a traktort, hogy a kerék alá tudjon fordulni), de sokkal bonyolultabb, több a meghibásodási lehetőség. Arról nem is beszélve, hogy a nagy kerekek 450kg orsúllyal verhetetlen (a motor gyenge is kicsit hozzá). Láttátok azt a videót amin a 90LE New Hollandot lealázza? :-)
Henry Ford azt mondta: az új autó a jó autó (nekem nagyrészt mégis öreg gépeim vannak)! Új 820.2 (az egyenes hidas), házilag finoman turbósítani és így maradhat lassú jármű! Én így csináltam :-)
Csak szantasra , tarcsazasra szeretnem hasznalni,nekem mindenki az egyenes hidast ajanlotta de nem tudom megeri-e azt a plussz peznt?A 892.2-rol azt mondtak hogy hamarabb baj lehet a turboval!de viszont erosebb! van aki azt ajanlotta hogy regebbit vegyek[1994-2000]mert azok sokkal szivosabbak. koszi!
Attól függ mire szeretnéd használni , ha döntő többségbe talajmunka(szántás ,tárcsázás) akkor 892.2-t érdemesebb. Most mindenki az egyeneshidat isteníti, de annak is van hibája, most nem részletezem, szerintem nem rossz a szöghid sem ha valaki oda figyel rá.2001 óta elektromos az üzemóramérő és ez óránként egyet ugrik úgyhogy a 2-3ezer óra nem sok de még az 5ezer sem,sőt ha nagyon kevés az gyanus. Nem rossz választás egyik sem .
Én 97-ben vettem 1 pár új gumit Ukránt , de azon még a nagy D-betű volt bekarikázva mint a régi USSR gumikon, 9 évig birta. Üzemórában ha jól emlékszem KB.:2500-3000 között , de ezt igy nehéz megitélni mert a régieké 2-4 óránként fordul egyet.
Jo estet mindenkinek! Mtz -t szeretnek vasarolni es nem tudom milyet vegyek !!! 820.2 vagy 892.2 hasznalt vagy uj???hagyomanyos vagy egyenes hidas? ha hasznalt akkor mennyi uzemoraval erdemes megvenni??? tipus betegsegek??? stb... szoval velemenyt,tanacsot szeretnek kerni!!! Elore is koszonom!!!!
Az említettek miatt az biztos hogy meg éri talaj függő gumit venni ha az eredeti elhasználódik . Nem mindegy hogy , hány% os kerékcsúszással és a velejáró fogyasztással üzemeltetünk. Főleg a fogyasztás ami dominancia, éves viszonylatra kivetítve.
Ez egyértelmű, hogy talajtipushoz kell gumit választani. Erre mifelénk a Taurus gumi bevált sokan dicsérik igaz itt homok talaj van. De az egyik ismerősnek a gyári orosz Voltyre gumi is 6000 üzemórát bírt. Mifelénk az olcsó ukrán gumik nem jöttek be 1000üzemórát se bírnak nagyon kemény(szénporos) gumi. Pillanatok alatt elkopik. Ja még egy érdekeség a múlthéten telefonáltam gumi után egy idős rokonomnak kellene és meglepő módon a Taurus olcsóbb mint az orosz gumi.
Taurus 400/75R38-as 88000 Ft Voltyre 15,5R38-as 96000Ft Ukrán 15,5R38-as 86000Ft
Ezt az árat Mátészalkán mondták. Máshol kb 4-5ezerrel drágább volt.
Tág fogalom ha azt mondjuk talajhoz választott köpeny a megfelelő . Hisz van aki homokról szikesbe megy dolgozni . Az nem választhat csak közteset . De az első mondat mellet voksolnék . Láttam már egy talajon több gumi kisérletet . Óriási különbségek vannak a kerék csúszást mérve, gumi és gumi között.
Hát igen nagyon sok mindenen múlik a gumi állapota, a Taurusnak oda kell figyelni a guminyomásra mert arra érzékeny. Elméletileg a 15.5R38-as felnire való a 400/75R38-as taurus gumi. Én a kopást gumimárkától függetlenül irtam.
De egyébként is e tip. gumiknak hangja van menet közben . Láttam már ilyet vagy a futó felület szakadozik le . Az biztos nem mindegy milyen felnire van szerelve ez csak az én véleményem ,de lehet hogy tévedek!.
Azért kopik a féloldala mert ez megy a barázdában szántáskor és elég sokat szánt a traktor a közepe meg azért mert nagy a keréknyomás. Vagyis én így tudom, traktor vételkor ez az első, hogy a jobb hátsó kereket nézem ha a féloldala(külső) kopott a többi része jó akkor sokat szántott a gép.
Üdv . Mindenkinek ! A gumi ról egy -két gondolat . Melyik oldali kerék ez ? Ha a tengely lenne görbe akkor egy szakaszon a belső fel egy szakaszon a külső fele kopna . Ha a féltengely csapágy akkor a belső részen kopik de azt halható is. Egyébként ennek a taurus guminak vannak érdekes jelenségei.
Nekem a Taurus ugyanilyen módon kopott, de mikor lecseréltem az ukrán Dneproshina márkájú gumira(felni ugyanaz maradt, csapágy nem mozog, féltengely egyenes,) akkor megszünt a kopás. Ez szerintem ugyanolyan megfejthetetlen, mint az, hogy mindig a jobb elsö gumi külsö szélét kezdi koptatni, ha viszont megfordítva van felrakva, sokkal tovább tart, és egyenletesen kopik.
Köszi szépen! :) A tisztelet a nagyokat illeti ! Szerencsére vannak itt jópáran (Persze engem kivéve) akiktől tanúlni lehet, és érdemes. Nekem is mániám az MTZ .
Nem voltam képbe ,ne haragudj . Na ez jó kérdés , ugyan is ki honnan méri . De az 50 es lemezvillást a nyomótárcsa agyrészének a pereméig ,a villa domború felületét 29- 30 mm re állítom. Az öntvény villásat a 80 12 rúgósat ez a régi azt inkább 29 mm. Az új tip a 9 rúgósat a nyomótárcsa agy külső bordás peremétől 13mm. re.
Olvasom a topicot amióta elindult és rájöttem,hogy nem unaloműzőként vagytok itt a gép előtt.Én is hajtom az orosz vasat és jó olvasni róla,mert mindíg tanulhat valamit az ember.Minden tiszteletem a tiétek!Zsolt
Mennyire kell állítani a kiemelővillákat a kuplungszerkezettől???
MTZ-82 1984 évj.
Előre is köszi. Aki tud válaszóljon márrá! Én még nemcsináltam,és anyagot sem találtam róla. (Nehogy azt higgye már a srác, hogy senkit nemérdekel a kérdése)
Ha nemlinkeled be a pontos címet,az életbe nemtalálommeg a videót ! Már 40 perce keresem !(Persze tudom,énvagyok a balfék ! :) Amúgy én egész télen,minden 1-es munkanap beindítottam,-17 ben is !!! (Kiis rugtak vólna ha nemsikerűl :) Igaz nem MTZ de 38 éves a gép !
Múlt héten vettem MTZ-80-as önindítót öreg bácsitól. Azt mondták, hogy kb. 25 év elbújt a padláson. Összeraktam, ez nagyon jó! MTZ-50 és 80-as nem egyforma öníndítót. Sokat jobb 50-es mint 80-é!
A tornádóról semmit nemtudok! (Ezért kérdeztem) Amúgy a Jumzokról csak jókat hallok mindenkitől ! Erős gépek,nekem tetszenek azok is. Mégvalami a Tornádót,biztos hogy nem Jumz motorral szerelték! (Talán Iveco,de nem biztos)
Szerintemis! :) Bár nem MTZ téma! de azért megkérdeznék mindenkit, tudtok e valamit a JUMZ- Tórnádó trakiról ? Tavaj majdnem jumz 65 nagyfűlkéset vettem,mégis csak rokon az MTZ-vel. :) Szóval a JUMZ Tórnádóról vélemény !? Valaki ?
Ne keverd Kérlek! Ez Bolgár szerelés Szerintem selejt vagy is a fel nem használható elemeket - alkatrészeket szerelték össze. Ez az 50 MTZ hátsó hid a váltóba az ország úti 9 le van reteszelve . Csak egy PL. olyat jav .tottam aminek a váltójába a homok ami még nem volt tisztítva öntés után miden alkatrészt megevett .Összegezve érted az egészet!
Hát nekem is úgytünik,mintha a motórháztetőt hólmi maradék lemezekből rakták vólna össze ( Vagy szegecselték ?) :) Nemlehet valami gyakori széria kis hazánkban. Miért csinálhatták ezt a gépet ? Ezis valami így rendelték dolog lehet,mint a kanadaiaké ?
Sziasztok. Ne idegenkedj az 550-estől nem sok a külömbség , a forgatónyomatéka szinte ugyan annyi mint a 80-asnak csak kissebb a fordulata, lehet hogy soknak hangzik a külömbség Le.-ben de nem ugy van.
Üdv . Mindenki . Freddy , ez TK 82 a szerelők rémképe ! Majd teszek fel fotót arról a kettőről amit szét bontottak . A motor az ami jó de a többi része inkább ne , mert valaki megsértődik. Olcsó volt az MTZ hez képest az tuti .
Nem nagy különbség van közöttük, a tsz-ben ugyanazt a munkagépeket vitte az 552-es mint a 82-es. Húztuk vele az IH 6200-as vetögépet is, talán az már nem hozzá való,
Ennyi,ezé' szeretjük az MTZ-t (is)! :-)) Ha elfogadható MTZ-t akarsz venni akkor 1,5 milla kb! Itt meg itt nézd meg a hirdetéseket,szerintem lesz neked való az árat saccoltam az előbb.de kb az a 1,5 milla az amire számíthatsz! A lényege,hogy röfögjön ha elindítod,a gumik jók legyenek rajta és műszaki is nem árt ha van (tehát ilyen alapok). De ha van gépszerelő ismerősöd akkor az se' baj ha elviszed,hogy nézze körbe ő is! Mire akarod használni?
Az a baj hogy tág határok vannak az olajnyomás tekintve. Hidegen mehet 6 ig melegen meg akár 2 ig is engedett . Ez azért van amit említettem a hűtésről . Aszt mondják egyforma ! azt a fenét , külsőleg . Ha jól megnézi az ember már nem is olyan egyforma.
Azt nem tudom hogy beszélt e a szervizessel de már vagy 2 éves a gép és müködik, egyébként a vészjelző nekem se gyulladt ki pedig szántás közbe a nyáron nekem csak annyi volt(1.5-bar).
Az adagoló teljesítmény függő vagy is az lehet JAMZDA vagy PAL de tipusra jelölt . A porlasztó nyitó nyomása ua. A .3 nál a porlasztó nem azonos és a csúcs sem .
Az enyémbe 245.5-ös motor van és nem túl jó az olajnyomásom, de én arra is gondoltam hogy nem e azért mert olajsugárhűtésű a dugó és igy elve kisseb. egyébként az enyémen olajhűtő van. Egy erdész ismerősnek .3-ja van és azt mondta hogy mikor elősször kiment vele tárcsázni egy pár kerülő után majdnem haza ment mert ugy leesett neki az olajnyomás kb.:1.5-barra
Az igen! Azért nagyobb az olajnyomása is egyszer , másodszor viszont van amelyiknek nincs un. olajhűtő hanem hőcserélővel van ellátva . Ezért irtam hogy nem egyszerű .
A cseh adagolóshoz más fajta csúcs kell mint az orozs adagolóshoz és az a csúcs nem is működig 175-baron csak hugyozik, az ismerős nemrég cserélt az övében.
Az orosz adagolónál is jó a 220-228bár szerintem, esetleg zajosabb lesz a járása. De a 80-asnak 175bár a nyítónyomása. A multkor egy ismerösömnek mtz-920-asba orosz adagolóval 175bárra állítottuk a porlasztót. Ha jól emlékszem D243-as motorvan benne. www.ktd.hu oldalon van egy pár infó dugókról és hűvelyekről.
A fotón Katalog a D-243s motornak a nyitónyomását küldte ami nem túrbós és cseh adagolós. De én olvastam valahol hogy a 245-ös motorok dugói olajsugaras hűtésűek(1025).De ez akkor vonatkozik a 245.5-ösekre is(892,952)? A .3-asokról találtam elég jó leirást de az nem annyira érdekel.
Olajsugaras hűtéssel a turbós dugattyúk rendelkeznek. A nyítónyomás 220-228bár, Katalog fotójának utolsó sora. A szívó motorok porlasztócsúcsának a száma: 14.1112110 A turbós motorok porlasztócsúcsának száma: 145.1112.110 A .3-asoké: 17.1112110
Elég komplikált amit kérdezel mert : tipusra szedve is eltérések vannak . Pl a sima 80 as .és van a . 2 és a .3 mindegyik változik. Így leírni nem egyszerű.
A gogléba beütöttem, de nem a müszaki adatokra vagyok csak kiváncsi azokat tudom, hanem komojabb leirásokra pl.: mely motoroknak olajsugaras hütésü a dogattyuja, mennyik a befecskendezési nyitónyomások , milyen porlasztócsúcsok valók ezekbe a motorokba stb.
Én erre gondoltam: Jó a merevhidas, de szerintem nagy a fordulási sugara, a sima szöghajtásosé sokkal kisebb. Gyümölcsösbe sokkal jobb a sima szöghajtás.
Én valamikor régen palántáztam 1000fordulaton járt a gép. Az meglehet, mert egy frissen hűvelyezett motor legalább 100-200üzemóráig csipkedi az olajat. Az se szerencsés ha a hűvely és dugattyú betű szerint nem jól van párosítva. Mondjuk egy "C" dugattyú egy M-es hűvellyel. Mi "C"-ést használunk mind a kettőből.
Szabi . Palántázáskor is majd hogy, nem alapjáraton működik a motor . Vagy talán nem is olyan régen lett hüvelyezve? Hisz az után ,még be nem járódott volt eset erre a jelenségre. Viszont ha a hüvely dugattyúja más , Hisz létezik variáció bőven.
Ha a 80-as motor jó akkor is felveri az olajat, ha sokáig alapjáraton van járatva. Szerintem először ne alapjáraton járassa, hanem emelje a fordulatot kb 1000-1100f/p-re és ha ott is ugyanezt csinálja akkor hűvelyezés. Vagyis én így tudom, hogy a 80-asok nem szeretnek sokáig alapjáraton járni.
Szeretnék venni egy MTZ 82 kaliberű trakit. Mire figyeljek oda a vásárlásnál? Tudtok ajánlani jó állapotut? Milyen frissítéseken ment át az évjárat függvényében?
Azt mondanám , a gyüjtő csövet szereld le és úgy járassad alapjáraton és akkor meglátod melyik hengernél olajos a kipufogó csatorna . ( ha van szomszéd szólj neki ne hogy , harag legyen)!!!!!. De szerintem lehet hüvelyezni azt a motort.
sziasztok most kapcsolodnek egyböl egy kérdésel van egy 1971-es MTZ-50 em 80 -asas motoral nem régi szerzemény edig RS-09em volt kérdésem a következő se kartergáza se kék fustje nincs olajat minimálisat eszik normál munkánál de ha hoszab ideig hasitot hajt alapjárat közelébe felhordja az olajat akipufogoba mi lehet az oka hogy lehet kiküszöbölni köszönetel
Sziasztok. Katalog köszönöm a multkor a segítséged a centrifugálszűrővel kapcsolatban. Nem találtam rajta semmi problémát egyedül a forgórész gumigyűrűje volt megkeményedve de azt kicseréltem, és lehet hogy jobb lett az olajnyomás csak most nem tudom igazán kipróbálni ,terhelés alatt majd meglátjuk.
asziszem a lényeg fent van azon az oldalon, de találsz még másik kategoriában is, nem csak ott amit belinkeltem. Képek menüpont, és talán Kunadacs almenüben.
Hétköznap a jó, mert szombaton nagyon sok pesti viszi ki a gyerekét traktort bámulni. Hétköznap meg jól el lehet dumálni a standokon. Itt az oldala a kiállításnak:
Tanult szakmám diesel-mozdony szerelő. Vasutas koromban IFÁ-kat javítottam maszekban meg apámmal a TSZ-ben bújtam a trakikat. Adagolós és esztergályos volt a zöregem. 93-óta vagyok fuvarozó, volt nemrég 2 évem amikor muszály volt alkalmazott lennem akkor egy 2000 ha-os mezőgazdánál melóztam mindenesként. Úgyhogy ezért vau-zok belétek. Egyébként a http://www.motordoktor.net/traktor.php miatt jöttem hozzátok megérdeklődni hogy netán környékeztek-e meg benneteket ezzel. Hátha csak az én gépemen nem műxik.
Látommár nemtudjuk meggyőzni 1 mást !(nemis cél ez) De még valamit mondanék,szerintem túl sok a kamion az utakon!!!!az árú szállításs nagyrészét,vasúton kellene inkább mególdani. A kamionosokat meg mind elkűldemém traktorozni! :)))))))) Ez a téma részemről is ennyi vólt! (reméllem nincs harag,mert azt sajnálnám nagyon)
Ki jön az Agro-mash expóra 2009.01.28-31. között ?
Azt aláírom, hogy a kamionosok nagyon jó sőt a legtapasztaltabb sofőrök, de a 2008-as évben egy jópárat kiszedtem az árokból. Főleg külföldit.
A fogyasztáscsökkentő berendezés, meg egy kamú, elméletben jól hangzik, de a gyakorlatban olyan csekélymértékű fogyasztást eredményez, hogy soha nem térül meg az ára. Literben nem is mérhető esetleg decikben. Ezeket csak hallomásból irom.
Ez még tsz-es örökség,jobban csak 50-est, 80-ast szoktam javítani.
De ezt ezzel az illesztövel raktuk össze. Lehet, hogy a D-243C jelü motor fötengelye különbözik a többitöl? A H1-es alapméretes csapággyal a középsö nyugvócsapágy meghúzása után nem fordult a fötengely. A harmadik készlet lett jó bele, keresni kellett rajta a C jelölést. Az Agramir-nál azt mondták, hogy nem sok jött a C motoros MTZ-böl az országba
Bocsi de ez az adat honnan van? Ugyanis én 10%-ot olvastam abban a cikkben amiben azt taglalták hogy a tahográf bevezetése előtt is 10 %cvolt a teherautós balesetek száma meg most is úgyhogy semmi hatása a biztonságra a statiszika alpján. Ezt igazolni tudom hogy amíg nem voltunk beszabályozva akkor tudomásul vettem hogy így haladok és kész. De most ha egy cammogót nem tudok rövid időn belül megelőzni akkor elszáll az agyam és letolok mindenkit az útról, mert szorit a hatóság által megszabott idő. Ráadásul régen akkor humtam néhány órát amikor szükséges volt mostmeg a hatóság szabályozza. Marha jól kipiheni magát az ember a 40 Cfokos kánikulában, de ha úgy esik hogy akkor kell kivenni a napi pihenőt akkor az esti induláskor éjszaka szenved az ember. Nem akarlak ezzel untatni benneteket, de sokszor a túlszabályozás a balesetek okozója.
Most nézem az illesztődet jobban . Azt felejtsd el !!!!!!!!!! nem jó .!!!!! Három méretnek kell lennie : 1főtengelybe,2 kuplungtárcsa , 3 támasztó lap ami egyben a Tlt hajtása. A 80 é val szerkezetileg különbözik a 820.2 é . Nem tudom elég világos voltam e ?
Sziasztok, ezen a hideg téli estén én is tennék fel egy melegséget árasztó képet. Melegséget áraszt, mert nyáron készült, illetve a technika sem egy utolsó. Sajna nem az enyém. :(
Elég sza... a fotó de próbáld meg egyeztetni hogy jó e. Egyébként jónak kell lennie a 80 é-nak a pontos beállítás miatt van tárcsa az illesztőn . Az előzményt meg írtam. Ha rossz a beállítás.
Nézd a kamionosok a leg képzettebb sofőrök, ez tény,de a balesetek 37%-kát ők okozzák!Ez statisztika,utánna nézhetsz a neten.Borzasztóan pofátlanúl nyomúlnak az utakon,(Határidő ??) Baleset mentes közlekedés! minden más 20-ad rendű dolog,mert életekről van szó! Ezis általánosítás! Mert rendes kamionosok is vannak, és teis biztos azvagy. (És tudom hogy teis tudod, miről beszélek) Mert ha kamionnal ütközik valami,annak vége........
Ha nem akarsz az illesztő tüskére áldozni. Szerzel valahonnan egy váltó nyelestengelyt, (ha nincs a kincsek között akkor már az illesztőtüske optimálisabb) Egy tolómérő mélységmérőjével be tudod állítani a villákat egyformára. A méretet a rajzból kell kikövetkeztetned már nem emléxem rá. A központozó tengely, vagy a nyelestengely nélülözhetetlen, mert külömben soha nem dugod össze! :))
Ha már általánosítunk akkor a traktorosokról is megvan a véleményem. Te nem nyomulnál ha azon a tiz percen múlna hogy otthon alszol vagy az autóban, vagypedig azon a tiz percen múlik hogy még el tudd végezni azt amit beterveztél mert külömben borul a heti terv amit meg kell csinálni? Jah és ha "túlvezetek" 5 percet 50ezer Ft , 10 perc 100e , 20 perc 400e. (ez még csak a jéghegy csúcsa) 28 napra visszamenőleg az úton 1 évre visszamenőleg a telephelyen ellenőriznek úgyhogy csak ennyi ideig kell parázni egy korong nem frankó.
Tehát : A 920.2 Szerkezete tárcsája ( cikkszámmal), És a beállítás módja és mérete . az íllesztő tüske és a méretei . Remélem valamellyest olvashatók az adatok.
szia köszönöm a válaszod "tanácsod" még valami ha nem tartalak fen ,de hát akkor tanul a paraszt ha kérdez.A beálitásrol irnál egy két fontos teendöt ,meg magárol a kuplung cseréröl,egyébként gépész vagyok,csak nem a saját kárombol szeretek tanulni. elöre is köszönöm
más Én is ugy tudtam ez nem kamionos topik,közlekedés moráljukrol meg van a véleményem
Olvasd már el mégegyszer amit írtam! Én csak azt írtam, hogy ha valaki nem tudja hogy milyen értékekre kell beállítani a Motorpal adagolóját, akkor írjon a cseheknek. Nem arról volt szó, hogy szarul megy-e vele vagy nem! :)
Kijelentem hogy amit írok nem saját tapasztalat csak továbbmondom (írom) Két egymástól független helyről hallottam hogy a Cseh adagoló elem és fejszelep cseréje többe került mint egy új orosz adagoló. Az orosz adagoló felszerése után mindenben pozitív irányba változott a motor, ami nemcsak az új adagolónak köszönhető, mert kíváncsiságból egy "jól" működő Motorpal adagolót is leváltottak és annak is csökkent a fogyasztása.
Ha valakinek adatok kellenek a Motorpal adagolókhoz, az nyugodtan írjon a gyártónak. Én is tőlük kaptam a nálam lévőhöz leírást, mivel sem az MTZ Hungária sem más forgalmazó nem volt hajlandó még válaszolni sem az emailemre. A csehek viszont nagyon rendesek voltak, és segítettek!! :) Csak ennyit akartam. Üdv.
Ha mindenáron össze akarjuk hasonlítani a traktoros és kamionos életet, akkor az MTZ-t mondjuk az IFA-val kell párhuzamba állítani, nem a Mercedessel, de Isten ments, hogy viszálykodjak, úgyhogy ezt ezzel be is fejeztem.
Egyébként a traktorosokat is zaklatják néha a rendőrök, például a túlméretes rakomány miatt (két Hesston-bála egymás mellett), ami egyébként valahol érthető is, de engem a múltkor azért állítottak meg, mert szerintük kicsi volt a profil a gumin ...
No comment.
A fogyasztáscsökkentő kütyünek becsülettel végigolvastam a leírását, az alapötlet nem rossz, de nem győzött meg. Valamikor régen (igaz más elv alapján) kísérleteztek olyan gyümölcsös permetezőgéppel, ami "delejezte" a permetlécseppeket, de ott a traktor TLT-jéről hajtott áramfejlesztővel, és brutális feszültséggel dolgoztak, mégsem vált be igazán. Szóval nehezen bírom elképzelni, hogy egy alapvetően szénhidrogénekből álló anyagot néhány állandó mágnessel észrevehető mértékben polarizáljanak.
De hát „Több dolgok vannak földön és égen, Horatio …”
Én is ismerem mindkettőt, a (mezőgazdaságit nem olyan mélyen). A mezőgazdasági kissé "nehezebb" a kamionos viszont stresszesebb veszélyesebb. Kevesebb az esély hogy 300ezer fölöttire birságolnak 50kg túlsúlyért, 50ezerre ha a fuvarlavél egy rovatát nem töltöd ki, 1,5 millióra ha ammóniunnitrátot szállítasz és a papírjaidon meg ammónium nitrát alapú műtrágya van irva, vagy 2,2 millára ha amnitrátot szállítasz és ott ül a fiad mind utas és megállít a katasztrófás. Ha meg megpilledsz 5 másodpercre akkor kitaposol 6 sor kukorit de itt emberéletek forognak kockán.
Leszögezem hogy nem fikázom a traktoros életet annak is megvannak az árnyoldalai.
Azt meg megnézem hogy barkácsolsz meg es kamiont amikor kilök valami hibát a számítógép és letiltja a motort. A világitás is már CAN buszos, még biztosítéktábla sincs. Igaz egy új Fend nagytraki is hasonló.
A mondás szerint a " jó pap is holtig tanul ". Azt az oldalt is tanultam .dolgoztam is benne . Ne hogy azt hidd hogy nehezebb . A motorról meg annyit az is négy ütemű . Nekünk az könnyebb lenne azt el hiheted. A Mezőgazdasági munkák sokkal nehezebbek ,fizikailag fárasztóbbak ,és nem utolsó sorban egészségtelenebbek . De ezt választottuk ne panaszkodjunk. Erről ennyi a részemről ,és ezt befejeztem.
Na jó ! Akkór most,megvígasztalom magam! ))) Lehet hogy sorközt,nemtudna úgy szántani mint én,én viszont bármijen kamiont eltudnék vezetni,az tuti !(Rábát már vezettem) Szerelni meg bárminek nekimerek álni,dehogy milessz a vége.........az sokszór kétségas! :))) (Bár megcsináltammár ezt azt,elvégre műszaki ember vagyok,annak is tartom magam,márcsak a szakmám miatt is) Ígyhát jöhet a kamion is,igaz Katalóg?:))))))
A modern nagy trakik semmivel sem maradnak el egy modern kamiontól. Esetleg blokkolásgátló meg talán légrugó szintező elektronika nincs rajta, de van más.
Aki gépészetben magas szinten van,annak vakóban mind1 ! De én csak,1 gépes "gépesz" vagyok :) Az pedig MTZ. Naneg a TRABANT,abban professzór vagyok!!! :)
Vagyunk itt gépészek egy páran de be szereljük egy kombájnba azt a nagyon jó motort ,és egy nyári aratás után lehet róla véleményt mondani . Ugyan is a cséplő szerkezetet teljes Rpm en kell üzemeltetni tehát a motort is .
Mercedes Actros 2002 évjárat 460LE V6 12literes EURO 3-as motorjáról van szó. Ja még annyi hogy 600ezer km-t már megtett. Igaz ekkora garázsom van csak a csillagos ég a teteje. :)
A mérnökúr a hatásfok tényzőt akarná megnövelni ezzel a kütyűvel.
Elvileg eza készülék "megdelejezi" :) az üzemanyagot (elméletben) ezáltal jobb lesz a porlaszhatósága. Ez így elméletben szép is csakhát a gyakorlat... Azért is érdekelt hogy valakinek van-e tapasztalata ezzel valami "kormosabb" motoron, mert ez gép -13 Cfok hőmérsékleten is ugyanúgy indul mint nyáron (izzítás nélkül) és beindulás után is teljesen füstmentesen jár. Ez a viszonylagos korszerű motor már mechanikailag olyan tökéletesen porlaszt és eléget hogy a "depolarizálásnak " már nincs jelentősége.
Próbálok jóhiszemű lenni hátha csak nekem nem műxik ez a kütyű. :)
Ez az új 820.2 orosz adagoló. Sajnálom de nem sikerült a próbálkozásom a PAL adagoló paramétereivel a tel . on nem látható minden adat ,ha az egészet megszeretném mutatni.