Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.21 0 0 142915

City Hi-tec vagy city tec?

Előzmény: Hoci79 (142914)
Hoci79 Creative Commons License 2012.11.21 0 0 142914

Sziasztok! Kaptam egy liter ENI (AGIP) I.Ride 2t motorolajat.... Másra nem tudom használni ezért a kérdés.... Be merjem vele keverni a láncfűreszbe való benzint, vagy maradjak a Husqarna olajnál? Gondolom ha igen maradjak az 50-es keveréknél... Válaszokat előre is köszönöm...

kriszbon Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142913

Szia!

 

Most a vatera oldalán nem tudok mutatni, mert karbantartás van, de itt is van egy aki árul alkatrészeket, csak fel kell hívnod.

Fényképet jobb ha készítesz a régiről, mert van pár verzió belőle, de a matricák/nevek össze viszza vannak ragasztgatva rajtuk.

Tehát a név semmit nem jelent(egykutya mind). :-DD

 

http://aprod.hu/hirdetes/alkatresz-kinai-benzines-lancfureszhez-IDB06d.html#7d385e0a;promoted;r:;s:

Előzmény: Törölt nick (142912)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142912

ez egy expert xcs 5350- es gép, mostanában carbon néven fut. annyi különbséggel hogy ebben tényleg Oleomac karburátor van.

 

a szervizes azt modta hogy nincs olyan alkatrésze ami helyett ne legyen jó a Hitachi alkatrész. csak neki nem volt  láncfékdekni (ő így mondta).

ezért keresem én is de nem sok sikerrel.

 

Előzmény: RobertoHogen (142908)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142911

Hm . Érdekelhet már csak nosztalgiából is. Az email címem publikus ,  beszélhetünk róla.  

Előzmény: Uaz08 (142903)
RobertoHogen Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142910

Úgy próbáltam először,de lehorkolt egyből.Ahogy most beállítottam alapjárat jó,egyből veszi a fordulatot,kipörög rendesen.De amikor elkezdek vágni,alig megy 3 másodpercet és elkezd fulladni,kiveszem a fából,megint megy,és így tovább.

Előzmény: -Tsunami- (142909)
-Tsunami- Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142909

A H és L csavaron 1-1/4 fordulat az alapbeállítás úgy tudom.

Előzmény: RobertoHogen (142905)
RobertoHogen Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142908

Milyen fűrészhez kell?

Előzmény: Törölt nick (142906)
gabesz961 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142907

Láncfedél vagy láncoldali burkolat. Milyen fűrészed van?

Előzmény: Törölt nick (142906)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142906

Sziasztok

 

Lehet,hogy hülyén hangzik de mi a hivatalos neve a fűrészen annak a szerkezetnek amiben a láncfék van, illetve rajta a fékkar és a lánc-spanoló?

 

akárhogy keresem a neten nem találom. Azért kérdezem mert vennem kellene egyet a gépemre mert elszált a fékrugóm és elovsztotta a mellette lévő műanyagot, így nemlehet csak rugót cserélni, kompletten kéne vennem.

RobertoHogen Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142905

Az alapjárat szép egyenletes,a benzin meg majdnem max-on,ha egy kicsit kitekerem akkor meg alig pörög,ha maxra tekerem akkor is.Most kb. 0.8 fordulaton van a H. 

Előzmény: Atyus 77 (142904)
Atyus 77 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142904

Üdv.

 

 Valamiért szegény lehet a keverék.

Benzincső is lehet elöregedve (repedt) , lehet a benzinszűrő is eldugulva.

Szimeringes is lehet .Alapjárat szép,egyenletes ?

 

Ha ezek jók ,..akkor adj neki egy kis kaját a magasfordulati csavarral (tekerd kijebb) ,hátha jó lesz . :)

 

 

 

 

Előzmény: RobertoHogen (142900)
Uaz08 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142903

Eladó!!

Előzmény: Törölt nick (142893)
RobertoHogen Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142902

Hát az alap esetet nézve,általában lappal lefelé vág az ember(értsd jól :D )De egyébként igazad van,én meg még sosem vittem éleztetni,mindig magam reszelem :D

Előzmény: Ms 390 (142901)
Ms 390 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142901

 

Mondjuk ennyi erővel ha a hátéllel vágsz akkor meg lefelé is elmozdulhat.... De én is felfelé húzom, mint már az előbb írtam. Az a jó, ha nem is kell nyomni és a saját súlyától vág a gép. Sőt! Akivel szoktam éleztetni a láncaimat, olyan élet csinál, hogy sokszor tartani kell függőleges vágáskor a gépet mert olyat fog. Pedig nem is reszeli a mélységhatárolót mélyebbre a kelleténél. Most biztos megszóltok, hogy "na ez még reszelni sem tudja láncait". Hát bevallom férfiasan, hogy soha nem is próbáltam, inkább van nálam 5 lánc így gyorsan tudok cserélni ha esetleg kell.  

Előzmény: RobertoHogen (142899)
RobertoHogen Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142900

Van egy Stihl AV 28-as fűrészem.Több éve nem volt használva,és most elő szedtem.Azért is lett letéve mert,valami baja volt,nem tudom mi,akkor még nem az enyém volt.Beállítottam a karbit,üresen szépen jár,kipörög rendesen,de terhelés alatt nagyon fullad.Én membránra gondoltam,de ez olyan régi,hogy semmiben sem vagyok biztos,van valakinek ötlete?

RobertoHogen Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142899

Én felfelé szoktam,mert ha egy kicsit nyomod a fába(nem nyomom mint az állat) akkor fölfele elmozdulhat egy idő után.Ha már eleve a lap a "felső" ponton van akkor nem mozdul.

Krisz8322 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142898

 

Értem:)

Előzmény: Törölt nick (142897)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142897

Én lefelé szoktam de szerintem lényegtelen az irány.

Azért lefelé mert ha meghúztam a láncfeszítőt én a láncfeszességet fent szoktam ellenőrizni.

itt tulajdonképpen a csillagkerék kopásából eredő hézagot lehet ellopni

A cserélhető betétgyűrüs jobban tud kopni,viszont olcsóbb a cseréje

Előzmény: Krisz8322 (142896)
Krisz8322 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142896

 

Én is igy tudom!

Előzmény: Ms 390 (142895)
Ms 390 Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142895

 

Üdv.Nem felfelé kell emelni a vezető végét a helyes feszesség eléréséhez?

Előzmény: Törölt nick (142894)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142894

Nem értem mi kóvályog?

Nem kóvályoghat.

Van fix és van cserélhető betétgyűrüs.

Itt megnézheted:

 

A lánc továbbítása szempontjából az a különbség hogy az egyik a vonószemekbe kapaszkodk (cserélhető betétgyűrü)

a másik a vonószemek közé.

Oldalirányú játéka kell hogy legyen a láncnak a vezetőben történe szabadon futása miatt.(pl a vezető anyagvastagsága elétérő lehet)

Feszítés közben húzd előre és  buktasd lefeléa láncvezetőt)

Az egycsavaros rögzítésú láncvezető hajlamos lehet a kimozdukásra.

A lánc attól lazul ha : hiányos a kenés, életlen a lánc, tűl nagy fát akarsz kis géppel vágni és ész nélkül erólteted

Előzmény: bohrer (142886)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142893

Pontosan ez  a  típus volt az apámé is  . :-)

Ahogy a képet elnézem gazdáját dícséri.

 

Előzmény: Uaz08 (142873)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.20 0 0 142892

Én kérek elnézést!!

Azért, mert le mertem írni ide azt, hogy valamit én , hogy csináltam, és ez kivágta nálad a szakmai biztosítékot. 

Szívesen átadnám az építő véleményedet ebben a stílusban, annak az illetőnek is , aki anno cirka 30 éve ezt tanácsolta megboldogult apámnak amikor az első láncfűrész a családba került. Sanyi bácsi erdészetben dolgozott míg meg nem halt , miért ne hittem volna el neki. Jelzem apám  fűrésze  még a mai napig működik, így azt gondolom ennek a kínai csodának sem árthatott túl sokat a hozzá nem értésem. Észt úgy gondolom a hozzászólásommal nem osztottam.

Márcsak azért is mert nem vagyok szaki. A fűrészeléshez annyi közöm van, hogy a családban én szoktam összevágni mindenhol a tüzifát, kb 200-300 mázsát.és ha elromlik valamelyik kerti gépem és látom mi a hibája nem rohanok egyből a szervízbe , hanem megcsinálom.

 

Szerencsére trabantom sosem volt  és újonnan vásárolt egyéb 2 ütemű járművem sem  , mert tutira felakasztottam volna bármelyiket a hinta állványra bejáratni. Még akkor is ha körülményes lett volna. :-)))

 

Amúgy az OBI kb. annyit fizet nekem , mint neked a Dolmar. Csak azért mertem felhozni azt a témát, mert úgy gondoltam aki esetleg fűrészt  akar vásárolni, talán segít neki spórolni ez az infó  pár ezer forintot , amit aztán  inkább a gyerekeire költhet.

Még egyszer én kérek elnézést.

A te stílusod téged minősít.

Előzmény: Törölt nick (142874)
kék1 Creative Commons License 2012.11.19 0 0 142891

Ne politizáljon a zúr, amikor most mondunk nemet a ziemef követelésének, nem lesz nyugdíjjcsökkentés.

 

:(

Előzmény: Törölt nick (142889)
kriszbon Creative Commons License 2012.11.19 0 0 142890

Azt aki ezt kitalálta, hogy a mai gépeket is úgy kell! :-)))

Előzmény: Törölt nick (142889)
-Tsunami- Creative Commons License 2012.11.19 0 0 142887

Ez a felakasztós bejáratás minden évben elő szokott kerülni és a válasz is normális volt eddig rá.

Előzmény: Törölt nick (142884)
bohrer Creative Commons License 2012.11.19 0 0 142886

Mielőtt még én is kapnék, a fejemre. Olyan van hogy kóvályog a kihajtás, a csillagkerék. Sajnos nekem is az első perctől az ALKO  fűrészen, a láncfeszesség beállításánál lehet érezni ahogyan kézzel átforgatjuk hogy hol feszesebb hol lazább a láncvezetőn a lánc.

Ez megnyúltabb állapotban azzal jár hogy le tud esni a lánc, nekem csinálta párszor. Új lánc csere segített, de az excentricitás az új lánc esetén is megvan

A bejáratás úgy helyes ahogyan előttem leírták.

Nem a reklám miatt de az OBI-ban vásárolt Partner- McCulloch fűrész ugyanaz mint a vidéki Husquarna kereskedésben .

Autóiparban dolgozom és általános hit hogy az azonos alkatrészekből a legjobbat az AUDI majd a Volkswagen, SEAT és a legrosszabbat a SKODA kapja.

Az alkatrész matricáján mind a  4 embléma rajta van. A gyárban a melósnak fogalma sincs melyik autóba fog kerülni, ugyanaz a technológia, ugyanazok a tesztek stb. És fogalmunk sincs hogy németországba , az USA-ba vagy oroszországba fog menni. Selejt nem lehet mert hónapokra lerontja a fizetési pótlékokat.

A gyárakban sokszor nincs is pontos megnevezése az alkatrészeknek, hanem 8-10 jegyű számokkal azonosítják őket. A  10-20000-es tekercsbe felfűzött  alkatrészeket nem veszik le tipusváltáskor. Ugyanaz az ellenállás vagy kondenzátor épül a Toyota, Honda, vagy Lada, Porsche Cayenne , Polaris motoros szán vezérlőjébe, mivel egy gyártósoron készülnek. Innentől el lehet gondolkodni mennyivel megbízhatóbb egy Toyota vezérlője mint egy mai befecskendezős LADA-é.  Gondolom illúzióromboló volt egy AUDI tulaj számára hogy hasonlót kap mint a SKODA de ez van.

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.19 0 0 142885

 

Ha már bejáratás.... Az új ms390-es fűrészemet 60-70 cm-es cser rönkökön járattam be aminek a mennyisége 10köb volt. Kényelmesen vigyázva reggel 7-től kb délután egyig. 

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.19 0 0 142884

 

Üdv. mindenkinek! Nem akarok belefolyni a magasröptű vitába, de a kollégának igaza van. Mármint Dolmar fannak. Még ha kicsit nyersen is fejezi ki magát! Tényleg elhangzott egy-két butaság a mai nap folyamán....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!