Sziasztok! Kaptam egy liter ENI (AGIP) I.Ride 2t motorolajat.... Másra nem tudom használni ezért a kérdés.... Be merjem vele keverni a láncfűreszbe való benzint, vagy maradjak a Husqarna olajnál? Gondolom ha igen maradjak az 50-es keveréknél... Válaszokat előre is köszönöm...
Úgy próbáltam először,de lehorkolt egyből.Ahogy most beállítottam alapjárat jó,egyből veszi a fordulatot,kipörög rendesen.De amikor elkezdek vágni,alig megy 3 másodpercet és elkezd fulladni,kiveszem a fából,megint megy,és így tovább.
Lehet,hogy hülyén hangzik de mi a hivatalos neve a fűrészen annak a szerkezetnek amiben a láncfék van, illetve rajta a fékkar és a lánc-spanoló?
akárhogy keresem a neten nem találom. Azért kérdezem mert vennem kellene egyet a gépemre mert elszált a fékrugóm és elovsztotta a mellette lévő műanyagot, így nemlehet csak rugót cserélni, kompletten kéne vennem.
Az alapjárat szép egyenletes,a benzin meg majdnem max-on,ha egy kicsit kitekerem akkor meg alig pörög,ha maxra tekerem akkor is.Most kb. 0.8 fordulaton van a H.
Hát az alap esetet nézve,általában lappal lefelé vág az ember(értsd jól :D )De egyébként igazad van,én meg még sosem vittem éleztetni,mindig magam reszelem :D
Mondjuk ennyi erővel ha a hátéllel vágsz akkor meg lefelé is elmozdulhat.... De én is felfelé húzom, mint már az előbb írtam. Az a jó, ha nem is kell nyomni és a saját súlyától vág a gép. Sőt! Akivel szoktam éleztetni a láncaimat, olyan élet csinál, hogy sokszor tartani kell függőleges vágáskor a gépet mert olyat fog. Pedig nem is reszeli a mélységhatárolót mélyebbre a kelleténél. Most biztos megszóltok, hogy "na ez még reszelni sem tudja láncait". Hát bevallom férfiasan, hogy soha nem is próbáltam, inkább van nálam 5 lánc így gyorsan tudok cserélni ha esetleg kell.
Van egy Stihl AV 28-as fűrészem.Több éve nem volt használva,és most elő szedtem.Azért is lett letéve mert,valami baja volt,nem tudom mi,akkor még nem az enyém volt.Beállítottam a karbit,üresen szépen jár,kipörög rendesen,de terhelés alatt nagyon fullad.Én membránra gondoltam,de ez olyan régi,hogy semmiben sem vagyok biztos,van valakinek ötlete?
Én felfelé szoktam,mert ha egy kicsit nyomod a fába(nem nyomom mint az állat) akkor fölfele elmozdulhat egy idő után.Ha már eleve a lap a "felső" ponton van akkor nem mozdul.
Azért, mert le mertem írni ide azt, hogy valamit én , hogy csináltam, és ez kivágta nálad a szakmai biztosítékot.
Szívesen átadnám az építő véleményedet ebben a stílusban, annak az illetőnek is , aki anno cirka 30 éve ezt tanácsolta megboldogult apámnak amikor az első láncfűrész a családba került. Sanyi bácsi erdészetben dolgozott míg meg nem halt , miért ne hittem volna el neki. Jelzem apám fűrésze még a mai napig működik, így azt gondolom ennek a kínai csodának sem árthatott túl sokat a hozzá nem értésem. Észt úgy gondolom a hozzászólásommal nem osztottam.
Márcsak azért is mert nem vagyok szaki. A fűrészeléshez annyi közöm van, hogy a családban én szoktam összevágni mindenhol a tüzifát, kb 200-300 mázsát.és ha elromlik valamelyik kerti gépem és látom mi a hibája nem rohanok egyből a szervízbe , hanem megcsinálom.
Szerencsére trabantom sosem volt és újonnan vásárolt egyéb 2 ütemű járművem sem , mert tutira felakasztottam volna bármelyiket a hinta állványra bejáratni. Még akkor is ha körülményes lett volna. :-)))
Amúgy az OBI kb. annyit fizet nekem , mint neked a Dolmar. Csak azért mertem felhozni azt a témát, mert úgy gondoltam aki esetleg fűrészt akar vásárolni, talán segít neki spórolni ez az infó pár ezer forintot , amit aztán inkább a gyerekeire költhet.
Mielőtt még én is kapnék, a fejemre. Olyan van hogy kóvályog a kihajtás, a csillagkerék. Sajnos nekem is az első perctől az ALKO fűrészen, a láncfeszesség beállításánál lehet érezni ahogyan kézzel átforgatjuk hogy hol feszesebb hol lazább a láncvezetőn a lánc.
Ez megnyúltabb állapotban azzal jár hogy le tud esni a lánc, nekem csinálta párszor. Új lánc csere segített, de az excentricitás az új lánc esetén is megvan
A bejáratás úgy helyes ahogyan előttem leírták.
Nem a reklám miatt de az OBI-ban vásárolt Partner- McCulloch fűrész ugyanaz mint a vidéki Husquarna kereskedésben .
Autóiparban dolgozom és általános hit hogy az azonos alkatrészekből a legjobbat az AUDI majd a Volkswagen, SEAT és a legrosszabbat a SKODA kapja.
Az alkatrész matricáján mind a 4 embléma rajta van. A gyárban a melósnak fogalma sincs melyik autóba fog kerülni, ugyanaz a technológia, ugyanazok a tesztek stb. És fogalmunk sincs hogy németországba , az USA-ba vagy oroszországba fog menni. Selejt nem lehet mert hónapokra lerontja a fizetési pótlékokat.
A gyárakban sokszor nincs is pontos megnevezése az alkatrészeknek, hanem 8-10 jegyű számokkal azonosítják őket. A 10-20000-es tekercsbe felfűzött alkatrészeket nem veszik le tipusváltáskor. Ugyanaz az ellenállás vagy kondenzátor épül a Toyota, Honda, vagy Lada, Porsche Cayenne , Polaris motoros szán vezérlőjébe, mivel egy gyártósoron készülnek. Innentől el lehet gondolkodni mennyivel megbízhatóbb egy Toyota vezérlője mint egy mai befecskendezős LADA-é. Gondolom illúzióromboló volt egy AUDI tulaj számára hogy hasonlót kap mint a SKODA de ez van.
Ha már bejáratás.... Az új ms390-es fűrészemet 60-70 cm-es cser rönkökön járattam be aminek a mennyisége 10köb volt. Kényelmesen vigyázva reggel 7-től kb délután egyig.
Üdv. mindenkinek! Nem akarok belefolyni a magasröptű vitába, de a kollégának igaza van. Mármint Dolmar fannak. Még ha kicsit nyersen is fejezi ki magát! Tényleg elhangzott egy-két butaság a mai nap folyamán....